• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Da har vi en bakre femmer uten en eneste nordmann.

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on January 16, 2012, 13:18:28 PM
Markus Jonsson ? Ut av det blå ?  Første tanke er at det er litt skuffende ? Liker ikke helt spillere som som kommer hjem fra utelandsopphold for å trappe ned ?

Mange spørsmål kjenner jeg...........


Han står vel på trappen til svenske landslaget og banker, så tror ikke han vil trappe ned helt ennå.

Hatleking

Eg har inga kjennskap til denne spelaren, men han kan for all del vera god. Likar ikkje heilt alderen og det faktum at han vart fristilt(?), men det verkar som han kan springe - og kan brukast fleire stadar. Det er absolutt eit pluss. Uansett stiller eg meg litt undrande til at Kalvenes vart resignert.

Gepard


krakra

Men hvor mye spilte han før han ble fristilt? Ble alle fristilt? Hvis ikke kan det jo virke som de, som alle andre klubber med økonomiske problemer, har fristilt dem de ikke har brukt for.

ostraume

Quote from: Hatleking on January 16, 2012, 13:44:16 PM
Eg har inga kjennskap til denne spelaren, men han kan for all del vera god. Likar ikkje heilt alderen og det faktum at han vart fristilt(?), men det verkar som han kan springe - og kan brukast fleire stadar. Det er absolutt eit pluss. Uansett stiller eg meg litt undrande til at Kalvenes vart resignert.


Kalvenes blir gjerne og sett på som venstreback-backup? Så kan Fakiri være høyreback-backup.

Hent hjem Huseklepp, behold Ojo og Austin og vi har et topplag.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gepard

Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2012, 13:28:21 PM
Quote from: Gepard on January 16, 2012, 13:18:28 PM
Markus Jonsson ? Ut av det blå ?  Første tanke er at det er litt skuffende ? Liker ikke helt spillere som som kommer hjem fra utelandsopphold for å trappe ned ?

Mange spørsmål kjenner jeg...........


Han står vel på trappen til svenske landslaget og banker, så tror ikke han vil trappe ned helt ennå.


Noen linker til at han er i nærheten av landslaget nå ? i såfall meget gode nyheter

Nixon

Quote from: krakra on January 16, 2012, 13:55:05 PM
Men hvor mye spilte han før han ble fristilt? Ble alle fristilt? Hvis ikke kan det jo virke som de, som alle andre klubber med økonomiske problemer, har fristilt dem de ikke har brukt for.


Eller fristilt de som de ikke har råd til å lønne.

Ellers forteller vel spilletid i slike klubber ikke alltid hele historien. Har klubben f.eks. samme trener som hentet han i utgangspunktet. Dette kan ha mye å si.
Rød makt på Hansa

fanthole

Han opptrer jo nærmest kun som høyreback i det youtubeklippet.. Birkir nye høyrekant? Håper ikke det. Håper Markus danker ut Grorud!! Fin forsvars firer:

Sævarson-Korscmar-Jonsson-Demir

Med Kalven, Grorud, El-Fakiri og Grønner som backup. (Kalven og El-Fakiri får roller i Brann etter denne sesongen???) Jeg håper samtidig vi signerer Heggeland og Glesnes. Glesnes og Grønner har begge godt av et år i 2.div. Samme har Heggeland, men kan kan samtidig komme inn å avlaste Demir i kamper der vi har fullkontroll og en trygg ledelse.

Greit å ha Glesnes og Grønner i bakhånd den dagen Korscmar blir solgt og Jonsson er ferdig. Da har vi to sultne stoppere som kommer bakfra. I tillegg til alle de andre unge lovende!! Fremtiden ser lysere ut enn på lenge i Brann! :)

Hatleking

Kan Grorud vera på veg ut?

krakra

Hvorfor har Glesnes godt av et år i 2. divisjon? Han har jo spilt fast i Adeccoligaen i over et halvt år og var solid der. Ser ikke fordelen av å ta et steg tilbake. Skal vi hente Glesnes bør han leies ut igjen. Grønner kan kanskje ta et år i 2. divisjon, men det er utvilsomt hemmende for talentarbeidet på stopperposisjon det er så mange etablerte i veien. Vi får håpe han er verdt det, og dermed er et par hakk bedre enn kalven og Grorud.

Har ønsket en kvalitetsstopper dette vinduet og er Markus det så er det strålende.

fanthole

Det kan jo være lov å håpe... Hadde vært fint å fått mellom 500 000-1000000 for han! :)

fanthole

Glesnes er bare 18 år og har for så vidt god tid! Det er det jeg mener! Tror det kunne blitt dannet gode relasjoner mellom han og Grønner i 2.div i 1-2 år for så å faktisk ha et stopperPAR som kommer opp og tar plassen i a-laget.

Det vil samtidig være viktig at de får kjenne på tippeliga nivået med jevne mellomrom! :)

Gepard

Mulig Kalvenes sin skade ikke er blitt så helbredert som man trodde ? Uansett skal ikke forsvarstalentene som Grønner ( og evt Glesnes) fortvile over dette. De får nok sine sjanser i cup, eller som innbyttere, mye bedre at de blir matchet i de riktige situasjonene enn at de plutselig skal bære et ansvar som eneste backup for langt mer meriterte spillere.

krakra

Quote from: fanthole on January 16, 2012, 14:15:39 PM
Det kan jo være lov å håpe... Hadde vært fint å fått mellom 500 000-1000000 for han! :)
1 million for Lars Grorud?!

krakra

Quote from: Gepard on January 16, 2012, 14:18:22 PM
Mulig Kalvenes sin skade ikke er blitt så helbredert som man trodde ? Uansett skal ikke forsvarstalentene som Grønner ( og evt Glesnes) fortvile over dette. De får nok sine sjanser i cup, eller som innbyttere, mye bedre at de blir matchet i de riktige situasjonene enn at de plutselig skal bære et ansvar som eneste backup for langt mer meriterte spillere.
Det er ingen selvfølge at de får sjansen verken i cup eller i innhopp. Det så vi da tydelig i fjor. Som 4. valg er det ikke snakk om å være eneste backup, litt ansvar tror jeg de takler.

Hatleking

Eg er einig. Få tak i Heggeland og Glesnes og lei dei ut til ein Adeccoklubb der dei får spelt mykje. Kalvenes og Fakiri er vel ferdige etter denne sesongen, og då er det greitt at overgongen vert smertefri.

fanthole

Jeg skrev det hadde vært fint! ;) slapp av!

krakra

Quote from: fanthole on January 16, 2012, 14:18:00 PM
Glesnes er bare 18 år og har for så vidt god tid! Det er det jeg mener! Tror det kunne blitt dannet gode relasjoner mellom han og Grønner i 2.div i 1-2 år for så å faktisk ha et stopperPAR som kommer opp og tar plassen i a-laget.

Det vil samtidig være viktig at de får kjenne på tippeliga nivået med jevne mellomrom! :)

krakra

Quote from: fanthole on January 16, 2012, 14:20:31 PM
Jeg skrev det hadde vært fint! ;) slapp av!
Hadde det ikke vært finere med 10 millioner?;)

fanthole

Det er ikke så stor forskjelle på 2.div og 1.div. I tillegg så virker hele opplegget rundt Brann2 mer seriøst enn på lenge samtidig som de ikke ville fått samme gode treningsmiljø i en 1.div klubb. Jeg mener det hadde vært perfekt å hatt de begge (Grønner og Glesnes) på Brann2 samtidig som de får kamper som innbyttere i TL og gjerne starter i cupen, spesielt de første rundene (ikke begge samtidig).

Kalven bør være med for personen han er på feltet, han trenger nødvendigvis ikke å få så mange kamper. El-Fakriri havner litt i samme kategori. Selv om han virker utrolig bra trent (best i test) ;), så syns jeg ikke han bør få for mange kamper nå når vi faktisk har et forsvar som ser bra ut. Heggeland inn!! Sammen med Grønner/Glesnes på Brann2 og avlaste Demir som allerede nevnt. Får vann i munnen! :P

Innser at 1.mill kanskje var i overkant. Bør ringe Haakonsen å spør han om prisene i det norske markede ;)

Yngve


krakra

Men Glesnes og Grønner kommer trolig ikke til å få kamper som innbytter i TL, og trolig ikke starte mer enn maks en kamp hver i cupen. Det er jo poenget.

fanthole

Selvfølgelig er det en forskjell, men ikke så stor at unge Glesnes ville tapt noe på det med tanke på treningsmiljøet han ville vært i i Brann og eventuelle muligheter i TL.

Jeg ser det poenget med at Skarsfjord har vært begrensende med tanke på de yngre og spilletid. Men nå er det så mange på vei opp som kan ta/kommer til å ta steget at han kan ikke overse de! Så jeg håper virkelig at han gir de unge sjansen. Jeg vil heller bli nr.8 enn nr.5 et år for å få ungguttene til å vokse. Det ville tjent Brann på langsikt!! Håper Mr.Skarsfjord tenker det samme! :)

fanthole

Men hvem er alternativ til Ojo på topp??!? Det er vel det neste på lista over hva som må komme inn..?

nero

En spiss inn nå, så begynner det å ligne på noe! Men en spiss vi ha!!
Lions led by donkeys.

krakra

"Vi har jo sett på en lokal midtstopper, men han skiftet klubb for halvannen uke siden" - Magne Walstad

Fra artikkelen til Brann. Må jo være Even Hovland. Godt å vite at vi i det minste prøvde på ham.

osoerli

Quote from: nero on January 16, 2012, 15:31:00 PM
En spiss inn nå, så begynner det å ligne på noe! Men en spiss vi ha!!


2 spisser og ein høgrekant takk!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Får vi inn en Tarik Elyounoussi type, som er god på kant og som spiss, blir jeg veldig fornøyd med dette overgangsvinduet.

Gulløl

January 16, 2012, 15:51:01 PM #2179 Last Edit: January 16, 2012, 15:54:42 PM by Gulløl
Tipper backupspissen/høyrekanten blir en afrikaner muligens enda en nigarianer. En spiller som er en ganske lik spillertype som Kim Ojo, muligens litt yngre. En spiller som Walstad finner gjennom snitt nettverk fra Lyn tiden. Lyn hentet som kjent flere veldig gode afrikanske spillere på den tiden, og jeg ser ikke bort fra at Brann også kan klare det. Kim Ojo som fadder og "lærer" for den backupen kunne fungert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Jose Arrogantio on January 16, 2012, 15:48:55 PM
Får vi inn en Tarik Elyounoussi type, som er god på kant og som spiss, blir jeg veldig fornøyd med dette overgangsvinduet.


Helt enig. Akkurat den spillertypen jeg vil ha. Bla pga at denne spillertypen også trolig vil ha større mulighet for å holde seg i kampform da Ojo vil beslaglegge spissplassen når han er spilleklar uansett. En ren targetspiss vil fort miste kampformen dersom vedkommende kan ende opp med langvarige opphold på benken. Er ikke sikkert da Labetuss spilte en god del, men ei heller umulig. Slikt er og ofte negativt for triveselen. I tillegg vil en spiss/vingtype være en spillertype vi savner samt at vi mister muligheten til å pole langballer på to kraftspisser dersom plan-a ikke funker. Denne ''plan-b'' fungerer i alle fall dårlig for Brann. Ikke bare i fjor, men og historisk slik jeg husker ting.

Huff

Må forøvrig kreditere klovneveldet -hvis de fremdeles kan kalles dette- med nok en kanin opp av hatten. Savner ikke den store leders overgangsfadeser med månedsvis frem og tilbake med en spiller som det tilslutt enten ikke ble noe av eller som floppet.

dudo

Ja, det er helt, HELT slutt på lekkasjene etter at Walstad kom inn. Imponerende, men selvsagt også ganske kjedelig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brann_1963

Slik det er nå har vi 5 stoppere i form av Grorud, Zolt, Kalven, Jonsson er 4 pluss Grønner og eventuelt Glesnens. Jeg tror nå at Glesnes ikke kommer, han ser nok hvor begrenset mulighetene er samtidig som han ser på Branns historikk med å slippe til unge spillere.

Skjønner ikke poenget med å forlenge med Kalven når vi skal hente inn en 30årig Jonsson i tilegg. Skremmende signal effekt til unge spillere. Er ikke på stopper plass det største problemet er spør du meg.


Xminator

Det er helt klart en lovende signering. Om han ikke er landslagspiller, så viser turene han har hatt med landslaget på vinterturneringene at han nesten er der. Han kommer nok aldri der, men en svensk spiller som nesten er god nok for det svenske landslaget skal ha forutsetninger for å spille godt i tippeligaen også.

Da er det bare å sette strek over forsterkninger i forsvaret. Kalvenes kommer nok til å spille lite, og de to ungguttene, 3 om vi tar med Gjesdal. Jeg ville fått alle tre under kontrakt og leid dem ut til en toppklubb i 2. divisjon eller en 1. divisjonsklubb. 2 år med den erfaringen og de står klar til å ta over etter Kalvenes, Jonsson og Zsolt.

Nå mangler det en spiss mest av alt. I tillegg til en offensiv signering (høyrekant) og kanskje også en DM for å dekke opp bak Austin og Sokolowski. Her kunne man også vurdert enda en offensiv spiller og sett Mjelde som en spiller som skal ligge dypere i banen. 3 spillere til på dette nivået man henter spillere på nå og det begynner å ligne litt mer på en slagkraftig stall som det vi hadde mellom 2005 og 2008.

krakra

Nja. Jeg mener at Mjelde ned ikke påvirker situasjonen offensivt. Han er ikke god nok som kant, der må vi forsterke uansett, og vi har nok spillere på OM. Vi trenger en god høyrekant og en god spiss. Hvis Haugen og Mjelde fortsetter som på søndag så gir de sammen med Barmen bra nok dekning på defensiv midtbane. Hvis de går tilbake til fjorårsnivå på DM er det noe tynt bak Soko og Austin.

Vi trenger også en god spiss, gjerne en bakromstrussel.

Det kan være at det er nok med å kjøpe én ny spiller. Hvis Mjelde kan gå ned som DM og gjøre det bra der, og Kalve eller Skaanes viser seg verdig å bli satset på på høyrekanten, eller at vi henter en spiller som kan gjøre det bra både som kant og spiss, så ser det forsåvidt ganske greit ut.

dudo

Var Kalve skadet eller syk eller noe i helgen? Mener å ha lest noe om det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Han var skadet stod det i en eller annen avis.

Ellers synes jeg ikke at Brann skal tenke så mye på DM. Synes vi har bra med alternativer her. Og ikke minst synes jeg at Barmen virker å ha tatt noen bra steg siden hans ikke helt heldige debut i fjor.
Rød makt på Hansa

Xminator

QuoteDet kan være at det er nok med å kjøpe én ny spiller. Hvis Mjelde kan gå ned som DM og gjøre det bra der, og Kalve eller Skaanes viser seg verdig å bli satset på på høyrekanten, eller at vi henter en spiller som kan gjøre det bra både som kant og spiss, så ser det forsåvidt ganske greit ut.


Det hadde selvsagt vert gøy om to tenåringer kunne spilt en hel sesong for Brann, men det er neppe realistisk. Spilletiden de får må nok fortsatt komme på lavere nivå og enkeltinnhopp som del av en styrt og fornuftig kampbelastning.

Etter å ha sett gjennom stallstatusen sier jeg 2 eller 3 angripere. 1 targetspiss, en bakromsspiss og en med litt mer driblevingtype.

krakra

Nåja, de får det til i andre klubber. At en av landets beste 18-åringer kan etablere seg i en toppklubbs førsteelver er ikke så urealistisk.

Huff

January 16, 2012, 19:34:29 PM #2190 Last Edit: January 16, 2012, 19:37:14 PM by Huff
Quote from: krakra on January 16, 2012, 18:50:09 PM
Nåja, de får det til i andre klubber. At en av landets beste 18-åringer kan etablere seg i en toppklubbs førsteelver er ikke så urealistisk.

Onside !!!

Quote from: krakra on January 16, 2012, 15:41:57 PM
"Vi har jo sett på en lokal midtstopper, men han skiftet klubb for halvannen uke siden" - Magne Walstad

Fra artikkelen til Brann. Må jo være Even Hovland. Godt å vite at vi i det minste prøvde på ham.


Reagerte litt på samme kommentar! Mye positivt som skjer på stadion for tiden, virker som det jobbes målrettet. Begynner å få troen på folkene som styrer skuten der.. :)

1-2 gode signeringer før sesongstart og det kan se lyst ut.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg er enig med Huff og Jose Arrogantio i at det ideelle nå sannsynligvis ville vært en offensiv spiller som kan spille fast på høyrekant og samtidig være spissbackup for Ojo. Hvis vi hadde funnet en Tarik Elyounoussi hadde vi kunnet fylle på med unggutter og hatt en nærmest komplett stall, med gode, interne variasjonsmuligheter.

Alternativt tar jeg selvfølgelig gjerne imot to spillere som til sammen dekker behovene til høyre og helt fremme. :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Hatleking

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on January 17, 2012, 00:12:14 AM
Jeg er enig med Huff og Jose Arrogantio i at det ideelle nå sannsynligvis ville vært en offensiv spiller som kan spille fast på høyrekant og samtidig være spissbackup for Ojo. Hvis vi hadde funnet en Tarik Elyounoussi hadde vi kunnet fylle på med unggutter og hatt en nærmest komplett stall, med gode, interne variasjonsmuligheter.

Alternativt tar jeg selvfølgelig gjerne imot to spillere som til sammen dekker behovene til høyre og helt fremme. :)


Viss me hadde henta Tarik no, hadde eg vore frå meg av glede. Riktignok er han stinn av dårlege haldningar, men akkurat han er ein me sårt treng! Kanskje kunne Brann vist litt musklar igjen ...

Xminator

2 eller 3 offensive spillere fra samme hyllen som de 4 vi har fått inn til nå. Da er stallen komplett nok.

dex1974

Quote from: Hatleking on January 17, 2012, 00:16:38 AM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on January 17, 2012, 00:12:14 AM
Jeg er enig med Huff og Jose Arrogantio i at det ideelle nå sannsynligvis ville vært en offensiv spiller som kan spille fast på høyrekant og samtidig være spissbackup for Ojo. Hvis vi hadde funnet en Tarik Elyounoussi hadde vi kunnet fylle på med unggutter og hatt en nærmest komplett stall, med gode, interne variasjonsmuligheter.

Alternativt tar jeg selvfølgelig gjerne imot to spillere som til sammen dekker behovene til høyre og helt fremme. :)


Viss me hadde henta Tarik no, hadde eg vore frå meg av glede. Riktignok er han stinn av dårlege haldningar, men akkurat han er ein me sårt treng! Kanskje kunne Brann vist litt musklar igjen ...


Tarik dårlige holdninger? Har noen eksempler?
Synes han utmerker seg blant de med gode holdninger jeg og skule gjerne sett han i Brann. Men han er nok for glad i Fredrikstad. Joda...han gikk på lån til Lillestrøm den gangen da han var proff men med en gang han kom tilbake var det kun hjem til Fredrikstad han ville.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Gepard

Få med Hardball og sleng 10 mill på bordet ;) Tarik-Ojo hadde vært norges beste spisspar, i tillegg er Tarik mulig å bruke på kanten. Etter at Borges forsvant fra FFK ser de nokså svake ut, skal Tarik komme seg ut igjen må han til et bedre lag, tror jeg. Hvorfor ikke oss ;)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

StuckedPaaOstlandet


Nightfox

Regner med han tar med seg mange gode minner fra det langvarige oppholdet i Bergen. Endelig har vi klart å frigjøre midler til en Ojo-konkurrent!

Faen for en amatør av en journalist...

Go Up