• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

January 11, 2012, 14:49:48 PM #2050 Last Edit: January 11, 2012, 14:56:12 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hvor bra er egentlig 15 mål i superettan? Marøy hadde 16 i Adeccoligaen 2010.

Gulløl

January 11, 2012, 15:06:41 PM #2052 Last Edit: January 11, 2012, 15:10:37 PM by Gulløl
Quote from: krakra on January 11, 2012, 14:55:27 PM
Hvor bra er egentlig 15 mål i superettan? Marøy hadde 16 i Adeccoligaen 2010.


Vanskelig å svare eksakt på siden jeg ikke kjenner spilleren så godt, men en god kartlegging av FKH har falt positivt ut ser det ut til. En skal huske på at Kim Ojo hadde 13 mål i Adeccoligaen 2010 og det er vel ikke stort bedre en 15 mål i superettan.
Magnus Eriksson er også bare 21 år og har mer "rett alder" for å bli et Hardballprosjekt i motsetning til Marøy som nærmet seg 30 år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Sier ikke at 15 mål er dårlig, men jeg syns heller ikke det er godt nok til å ta helt av og slenge 4-5 millioner etter ham. Man kan være gode og score mindre, men man kan også være middelmådig og score mer. jmfr. Marøy.

ostraume

Quote from: Gulløl on January 11, 2012, 14:49:48 PM
FKH har vært meget flinke til å finne gode spisser. Virker som Brann gjør en dårligere kartleggingsjobb på det området spesielt mot det svenske markedet  selv om Brann utad sier at de prioterer og skal ha god oversikt på det skandinaviske markedet.


Litt merkelig påstand når vi nettopp hentet Ojo som Bosman. Bra spissteft der.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Joda, men Ojo var jo en spiller som Skarsfjord hadde hatt i bakhodet etter sin tid som FKH-trener. Ikke er resultat av noen spillerkartlegging fra Branns side.

ostraume

Sant nok, kjøpene handler stort sett om Skarsfjord sin oversikt og ingen overordnet innsats fra Onkel Bruun. Men Skarsfjord sin oversikt er jo og Brann sin oversikt så lenge han jobber her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Joda, men man går nok tom for "ukjente", gode spillere som Skarsfjord har sett som trener etterhvert. Da er det viktig at klubben er dyktig til å lete.

Kjell249

Det er ikke klubben som leter, men personene som jobber i klubben...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Vi hentet vel nettopp en lovende ung back fra søta bror, så helt borte er vel ikke kartleggingen vi har over Sverige.

Klaus_Brann

Kontrollen over Sverige kom nok i større grad nå med Bakkerud tilbake.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Ja, hva har egentlig Brann gjort i det siste?
Rød makt på Hansa

Kjell249

Nesten litt irriterende at Brann sitter helt stille, mens Skars og teamet hans må gjøre hele jobben!! Skjerpings!!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Det er jo litt morsomt det der. Når andre klubber henter en god spiller er det klubben som er dyktig. Og dersom en enkeltperson i klubben blir fremhevet er likevel klubben flink som har nettopp denne personen på lønningslisten. Men med Brann skjer alt nærmest på tross av klubben!;)
Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, klubben stiller tross alt med kontorplass, bredbånd, telefon og faks!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Det er forskjell på en "dyktig klubb" og en klubb med dyktige enkeltpersoner. Det blir som et godt lag og et lag med gode enkeltspillere. Lag som TIL og Godset er lag som er veldig gode lag. De har selvfølgelig gode spillere, men samtidig en veldig god struktur og plan i spillet som gjør at de, iallefall TIL, klarer seg selv om viktige spillere blir skadet eller forsvinner. Som når Reginiussen og Høgli forsvant i sommer. Brann på sin side har et ganske middels lag, men en velidg primitiv og enkel spillestil som i stor grad ble holdt oppe i medaljestriden av to-tre enkeltspillere. Hadde vi mistet Ojo eller Austin kunne vi fort endt på nedre halvdel. Hadde vi mistet begge tørr jeg ikke tenke på hva som hadde skjedd.

Det samme gjelder på klubbnivå. Akkurat nå har vi Skarsfjord som er veldig dyktig på å sette sammen en stall, skape kultur osv osv. og det gjør jo at klubben leverer bra, men jeg tror nok vi fortsatt er veldig avhengige av Skarsfjord som kan disse tingene og vil klare oss dårlig uten ham. Andre klubber har rutiner og en struktur i kartleggingsarbeidet som gjør at de gjør en god jobb på markedet selv om personene som jobber med det forsvinner. Fordi det er innebygd i klubben hvordan de skal få det til. Jeg er sikker på at Brann jobber med å skape en struktur rundt kartleggingsarbeidet som gjør at vi kan jobbe bra også uten Skarsfjord og vi har dyktige folk som Walstad og Bakkerud som skal jobbe med at spillerrekrutteringen både internt og eksternt er bra og samtidig sørge for at den vil fortsette å være bra når de forlater klubben, men spesielt på den eksterne delen tror jeg det fortsatt er en vei å gå. For RBH ga neppe Skars og co et veldig godt utgangspunkt og det er ikke så lenge han har holdt på.

Jeg er også usikker på hvor dyktige vi faktisk er på å finne spillere ennå. Jeg tror vi fortsatt er ganske avhengige av å hente spillere som Skarsfjord(eller noen andre) allerede vet om, men den listen går jo tom etterhvert og da er det viktig at vi som klubb, ikke bare enkeltpersoner i klubben, vet hvordan man skal finne dem. Hvis ikke så er jo det kunnskap som disse enkeltpersonene tar med seg når de drar.

Men Walstad, Skarsfjord og Bakkerud virker såpass dyktige at jeg tror det kommer etterhvert. Bare usikker på om det er der allerede. Vil ikke helt annerkjenne Erdin-kjøpet før han faktisk har levert. Det er greit nok at de fant en ung, lovende svenske til en billig penge, men vi vet fortsatt ikke om han var et riktig kjøp, men jeg er optimistisk der. Han har prestert bra i U21-lagskvalikken, som trolig holder et minst like høyt nivå som TL.

ostraume

Enig i det meste du skriver her, men det blir litt feigt å sitte på gjerdet angående Demir. På papiret er dette et godt kjøp til en god pris, så der bør skryt gis. Han kan selvsagt floppe, men det endrer ikke at han på det nåværende tidspunkt er et godt kjøp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: ostraume on January 11, 2012, 22:26:22 PM
Enig i det meste du skriver her, men det blir litt feigt å sitte på gjerdet angående Demir. På papiret er dette et godt kjøp til en god pris, så der bør skryt gis. Han kan selvsagt floppe, men det endrer ikke at han på det nåværende tidspunkt er et godt kjøp.


Vi som aldri har sett han spille har selvsagt all rett til å sitte på gjerdet
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on January 11, 2012, 22:31:58 PM
Quote from: ostraume on January 11, 2012, 22:26:22 PM
Enig i det meste du skriver her, men det blir litt feigt å sitte på gjerdet angående Demir. På papiret er dette et godt kjøp til en god pris, så der bør skryt gis. Han kan selvsagt floppe, men det endrer ikke at han på det nåværende tidspunkt er et godt kjøp.


Vi som aldri har sett han spille har selvsagt all rett til å sitte på gjerdet


Uenig. Hvis man ikke skal ha troen på en U21-landslagsback fra Sverige, hvem skal man da ha troen på?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

January 11, 2012, 23:33:04 PM #2070 Last Edit: January 11, 2012, 23:34:40 PM by Utmedsnolken
Quote from: Klaus_Brann on January 11, 2012, 23:30:05 PM
Quote from: Utmedsnolken on January 11, 2012, 22:31:58 PM
Quote from: ostraume on January 11, 2012, 22:26:22 PM
Enig i det meste du skriver her, men det blir litt feigt å sitte på gjerdet angående Demir. På papiret er dette et godt kjøp til en god pris, så der bør skryt gis. Han kan selvsagt floppe, men det endrer ikke at han på det nåværende tidspunkt er et godt kjøp.


Vi som aldri har sett han spille har selvsagt all rett til å sitte på gjerdet


Uenig. Hvis man ikke skal ha troen på en U21-landslagsback fra Sverige, hvem skal man da ha troen på?


Håper bare Brann ikke tenker på samme måte som deg. Er mye rart som har vært innom landslag, bla. Labukas, Terehhov, Razanauskas, Kottila osv.. Garantert stor nivåforskjell innad i landslaget, så hvordan skal jeg vite hvor god han er basert på et info-ark.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on January 11, 2012, 23:33:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 11, 2012, 23:30:05 PM
Quote from: Utmedsnolken on January 11, 2012, 22:31:58 PM
Quote from: ostraume on January 11, 2012, 22:26:22 PM
Enig i det meste du skriver her, men det blir litt feigt å sitte på gjerdet angående Demir. På papiret er dette et godt kjøp til en god pris, så der bør skryt gis. Han kan selvsagt floppe, men det endrer ikke at han på det nåværende tidspunkt er et godt kjøp.


Vi som aldri har sett han spille har selvsagt all rett til å sitte på gjerdet


Uenig. Hvis man ikke skal ha troen på en U21-landslagsback fra Sverige, hvem skal man da ha troen på?


Håper bare Brann ikke tenker på samme måte som deg. Er mye rart som har vært innom landslag, bla. Labukas, Terehhov, Razanauskas, Kottila osv.. Garantert stor nivåforskjell innad i landslaget, så hvordan skal jeg vite hvor god han er basert på et info-ark.


Da misforsto du meg litt. Brann har nok sett han også får vi håpe, men det er ikke den største risikoen å ta ved å hente en slik spiller, og derfor mener jeg det blir feil å sitte på gjerdet ang. han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

jeg vil ikke si noe som gjør at jeg mister retten til å leke etterpåklok
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Hvordan er status for Bjørn Helge Riise nå? Er ikke han godt ute i kulden i klubben sin, må spille fotball for å være på landslag og god i høyrekantrollen?

Lister

Ikke om vi fikk betalt for det, mannen er jo totalt ubrukelig.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Dagens Næringsliv fokuserer på norsk fotball denne uken. I går var det et oppslag om økonomi, i dag om spilleroverganger. Oversikten fra DN viser at klubber som budsjetterer med inntekter fra spillersalg lever farlig. For bare en av 65 spillere som forlot Tippeliga-klubbne etter forrige sesong ble solgt. Og det var Hovland fra Sogndal til Molde.
Rød makt på Hansa

Alzheimer/Silverspurs

Tv2 nettopp med nettsak om at Brann ønsker å hente Birkir Bjarnason og Bengt Sæternes...

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/birkir-bjarnason-er-aktuell-for-brann-3681739.html

krakra

Vi har jo bare tre på OM så vi trenger en til.

Utmedsnolken

January 12, 2012, 19:37:48 PM #2078 Last Edit: January 12, 2012, 19:45:14 PM by Utmedsnolken
Bengt er uaktuelt. litt prinsipper må vi ha. (lettere når han ikke var særlig god heller)

og hva var poenget med å la Haugsdal gå hvis vi er så desperate?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Sæternes...

Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord... Stole på Skarsfjord...

Ikke pokker!!
Rød makt på Hansa

Belfort

Bambi må være et rykte som det ikke er hold i. Hvis det skulle være sant så er det galskap

Utmedsnolken

det eneste positive vil være at signaturen min endelig blir relevant igjen.

hva slags ambisjoner og innsats kan vi forvente av en som ikke har mer enn ett år igjen av karrieren.
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Aargh, tut og kjør og alle i angrep. Gi oss eit forsvar som henger på greip, takk.
Gå av.

Hatleking

Sukk ...

Så det er altså sopass lite midlar me har i år : (

Romarius

Ha ha dette nekter jeg å tro på. Da er det mye bedre å hanke inn igjen Haugsdal og Holmvik.

dudo

Bjarnason er interessant, om han er mentalt innstilt på det. Hadde dette vært lansert på samme tid i fjor ville vi vært i fyr og flamme, og siddisene i harnisk. Det bor veldig, veldig mye fotball i gutten, men aberet er vel at han fungerer klart best sentralt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on January 12, 2012, 20:46:14 PM
Bjarnason er interessant, om han er mentalt innstilt på det. Hadde dette vært lansert på samme tid i fjor ville vi vært i fyr og flamme, og siddisene i harnisk. Det bor veldig, veldig mye fotball i gutten, men aberet er vel at han fungerer klart best sentralt.


Som sentral, offensiv midtbane. Ein posisjon me ikkje skal få fleire i.

Jrgn

Sæternes er en primadonna jeg på ingen måte ønsker til Brann. Han sutret seg bort fra Brann.
Jeg må si at jeg slengte litt dritt til kamerater som holder med Viking, da det ble klart at supporterene til Viking kjøpte Sæternes, mens brannsupporterene kjøpte Haugen.

Sæternes hadde EN god kamp sist sesong, nemlig mot Brann på Viking stadion.

Sist han var i Brann ville han ikke snakke med pressen og jeg forsto det også slik at han ikke akkurat bidro i garderoben.

NEI TAKK til Sæternes

dudo

Igjen, det spørs helt hvordan Skars ser for seg stallen. Jeg tror vi kommer til å overlate vingspillet til backene og ellers angripe sentralt, og med den forutsetningen tror jeg vi trenger mer kvalitet sentralt. Det gjør jo fortsatt Bentley-kjøpet ganske uforståelig, men ser man på hvordan vi har spilt i år, så er det ikke en gang med innoverkanter, men stort sett med en veldig trang offensiv midtbanetreer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Antar planen med Bengt er at Ojo skal starte og spille alle kampene, vi forstatt vil ha en spiss på topp og Bengt skal spille kampene der Ojo er skadet. Så utsetter vi egentlig backupspissjakten et år.

Flere OMer vil jeg heller ikke ha.

Lister

Quote from: dudo on January 12, 2012, 20:51:06 PM
Igjen, det spørs helt hvordan Skars ser for seg stallen. Jeg tror vi kommer til å overlate vingspillet til backene og ellers angripe sentralt, og med den forutsetningen tror jeg vi trenger mer kvalitet sentralt. Det gjør jo fortsatt Bentley-kjøpet ganske uforståelig, men ser man på hvordan vi har spilt i år, så er det ikke en gang med innoverkanter, men stort sett med en veldig trang offensiv midtbanetreer.


Hvis vi ser bort fra det han har vist (eller ikke vist) i Brann og ikke tar stilling til hvorfor det ikke har fungert enda så er Bentley dyktig til å holde på ball, utforutsigbar og driblesterk så forutsetningene for en spiller som trekker innover er absolutt der. Selv om han har historisk har prestert best som en bred kant. Tanken er nok det at han kan brukes til å variere angrepsspillet og i så tilfelle virker kjøpet fornuftig.

Men ser ikke helt logikken med hverken birkir bjarnason eller bengt. Trodde vi var ferdig med å overlasse midtbanene med sentrale spillere og fylle laget med avdanket daukjøtt.
Guinness - Makes you drunk

Belfort

Jeg forventer at bergens pressen følger opp dette og at et dementi på dette syke ryktet kommer fra Brann i morgen

Gulløl

January 12, 2012, 21:03:53 PM #2092 Last Edit: January 12, 2012, 21:16:20 PM by Gulløl
Antar det med Sæternes er at Brann har forhørt seg litt om han som de sikkert har gjort med over 100 spillere i vinter. Mer en det er det vel ikke. Noen agenter lager lekkasjer på slike opplysninger taktisk for å hausse opp interessen rundt enkelte spillere.

Sikter Brann så lavt som Sæternes er selv junioren Kittiphong Pluemjai et bedre alternativ selv om han ikke er stor og sterk og bare 17 år (og ikke 37 år). Og Brann ville også få bedret sitt talentsatsing rykte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Sæternes er og en risikoinvestering. Backupen for Ojo, som vi uansett må hente, bør vel helst være mindre skadeplaget enn den gamle storskoreren fra Egersund. Typisk at Bengt er ute med sår setemuskulatur de to gangene Ojo er suspendert pga gule kort. På den annen side øker dette sjansene for at vi ender opp med Bådr Finne eller Kittyphong uansett, men kjenner jeg Skars rett velger han da uansett Bentley.

Liker Hareides linje langt bedre, unge sultne spillere fremfor oldinger. Apropos sistnenvte OM er jo det ikke bare at islandingen er enda en sentral midtbanespiller (selv om det er et poeng med å overlate vingspillet til backene). Bjarnasson var visstnok og elendig i fjor, så dårlig at det ble forklart med at han gav en god f i hele Viking da han allerede hadde bestemt seg for å forlate klubben. Vil ikke ha en slik humørspiller inn i klubben.


Giles


Giles

Sæternes er risiko men kan fylle backuprollen hvis det er et behov. Ellers enig i at det også trengs alternative spisstyper enten som tospann med Ojo eller ved behov for annet spillemønster.

Lister

Hvis du legger nivået på "såvidt bedre enn tadas" så stemmer påstanden din.
Guinness - Makes you drunk

nero

Sæternes? Nei, nei og atter nei! Selv ikke som back up!
Lions led by donkeys.

Giles

Spørs om du finner en god murbrekker som gidder å sitte på benken for Ojo. Sæternes kan være en billig forsikring.

Lister

Med setemuskelen til bengt så sitter nok ikke han lenge på benken...
Hvis ikke de kan skaffe han en sånn ring han kan sitte på?

Uansett skal vi drive fotballklubb, ikke eldresenter.
Guinness - Makes you drunk

Go Up