• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gepard

Sæternes og Knarvik fristilles i Viking.

Det byr meg egentlig imot, men er Bengt Sæternes en mulig backup for Ojo ? Tror han er bedre enn Tadas, og med Sæternes har man hvertfall en slags powerspiss på benken.

Men som sagt,liker ikke helt at jeg tenker tanken selv................ :)

Han havner vel i sandes ulf ?

Lister

Håper virkelig ikke "bedre enn tadas" = bra nok for Brann.
Guinness - Makes you drunk

nero

Quote from: Gepard on January 09, 2012, 18:12:30 PM
Sæternes og Knarvik fristilles i Viking.

Det byr meg egentlig imot, men er Bengt Sæternes en mulig backup for Ojo ? Tror han er bedre enn Tadas, og med Sæternes har man hvertfall en slags powerspiss på benken.



Helst ikke!
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: Lister on January 09, 2012, 18:26:29 PM
Håper virkelig ikke "bedre enn tadas" = bra nok for Brann.


Nei, vi bør heller måle det opp mot "for dårlig for Viking" = for dårlig for Brann.
Rød makt på Hansa

krakra

Forutenom noen enkeltkamper var han for dårlig sist han var her. Nå er han vesentlig dårligere.

Gepard

Dersom vi skal fortsette med Ojo alene på topp må man dog ta høyde for at vi ikke kan forvente topp kvalitet på Ojo sin backup. Ingen topphylle-spiller kan forventes å ville komme til brann som spiss dersom man fortsetter med en spiss. Dermed kan det jo hende vi må svelge et kjøp+overgang av en spiller ala Sæternes. Ikke at jeg liker det....

Selv håper jeg Ojo får en makker på topp neste år, hadde vært et av tidenes spisspar om man kunne komplimentert en spiller som Ojo, men en smart rask goalgetter. Herregud som mostanderne hadde slitt mot en slik duo...

En 4-4-2 med Bentley- Austin - Haugen\sokolowski - Nordkvelle gir kanskje nok løpskraft til at man kan gi Ojo en makker på topp.

Da slipper vi Sæternes :)

Huff

Dersom vi skal fortsette uten noen formasjonsendring sier jeg ja takk til Bengt som nødløsning på en halvtårs-ettårskontrakt dersom vi ikke finner noe interessant. En trolig billig løsning som ikke er totalbås. Setter riktignok pengene mine på at Sandnes Ulf snapper opp Bengt, noe som kommer alle til gode da han selvsagt da vil senke Viging.

Hatleking

Bengt kjem til å senke oss viss han spelar på eit anna TL-lag, så kanskje like greitt å snappe han sjølv. Helst vil eg ikkje ha han til klubben, og han har nok stagnert ganske så kraftig i det siste. Neppe dårlegare enn Labukas, men det må då gå an å finne andre alternativ der ute!

krakra

Neppe mye bedre enn tadas heller er mitt ærlige tips

Hatleking

Quote from: krakra on January 09, 2012, 19:39:42 PM
Neppe mye bedre enn tadas heller er mitt ærlige tips


Han klarte iallfall fire mål mot oss...

haak

Bjarmann sier følgende om spillerjakten:

- Jeg visste du skulle spørre om Mix og Vaagan Moen, og det er fine personer og gode spillere, men jeg kan ikke kommentere navn, sier han.

storB

Visste at LSK er interessert i Mix, men at de også har ting på gang med PVM er rett og slett litt skuffende. Vender han hjem til Norge så skal han til Brann.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3308364.ece
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Utmedsnolken

Forslaget om å ta tilbake Bengt "faker skade for å komme seg vekk" Sæternes er det dummeste jeg har lest siden sist jeg var innom dette forumet (1 time siden)
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on January 09, 2012, 20:45:14 PM
Forslaget om å ta tilbake Bengt "faker skade for å komme seg vekk" Sæternes er det dummeste jeg har lest siden sist jeg var innom dette forumet (1 time siden)


Ja, man skulle jo tro at "en viss interesse i Polen" vs. "stor interesse i Polen" i Andre idretter var uovervinnelig denne uken. Men enig at Sæternes tilbake til Brann er hakket bedre!;)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Hatleking on January 09, 2012, 20:24:05 PM
Quote from: krakra on January 09, 2012, 19:39:42 PM
Neppe mye bedre enn tadas heller er mitt ærlige tips


Han klarte iallfall fire mål mot oss...
Joda. men det er ikke noe kvalitetsbevis

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on January 09, 2012, 20:50:52 PM
Quote from: Utmedsnolken on January 09, 2012, 20:45:14 PM
Forslaget om å ta tilbake Bengt "faker skade for å komme seg vekk" Sæternes er det dummeste jeg har lest siden sist jeg var innom dette forumet (1 time siden)


Ja, man skulle jo tro at "en viss interesse i Polen" vs. "stor interesse i Polen" i Andre idretter var uovervinnelig denne uken. Men enig at Sæternes tilbake til Brann er hakket bedre!;)


Pføy! Forumet har ikke sett en viktigere debatt siden faksmaskin-debatten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gepard

Hehe godt at det provoserer litt ;)

haak

Kan ikke tenke meg at LSK henter både Mix og PVM. Ser ut til at Mix er nær overgang.
PVM kommer nok hjem te SKB.

Gepard

Hadde vært helt strålende, men sitter litt med en følelse av at han ikke blir brannspiller igjen. Han har allerede vært her, been there done that føler han gjerne.

Ikke er han lokal og dermed ikke knyttet til klubben på samme måte. Har han dame herfra ?Kunne hjulpet litt kanskje..

Nei, tror fort han kan ende opp i oslo (vif lsk) eller trondheim,dessverre

dudo

Eksen har fått seg ny type, så det er ingenting som trekker han hit på den fronten, meg bekjent.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Petter Vaagan Moen på sisteplass på listen under linken. Av andre spillere på denne listen som kanskje kan være aktuelle å vende tilbake til Norge før sommeren for å bygge opp karrieren er Bjørn Helge Riise som kan være den høyrekanten Brann mangler. Per Ciljan Skjelbred sliter også men det er vel noe tidlig for han å returnere enda, men kunne vært en perfekt DM for Brann. Marcus Pedersen som spiss sammen med Ojo hadde kanskje også vært noe. Alexander Tettey kunne også vært en aktuell kandidat. Går ut fra at alle er blant spillerne Brann følger tett.
http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article219046.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Spørsmålet er om vi har mulighet til å prioritere PVM. Midtstopper, høyrekant og spiss-backup er de tre spillerne vi mangler. PVM er ingen av delene.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on January 10, 2012, 12:08:51 PM
Petter Vaagan Moen på sisteplass på listen under linken. Av andre spillere på denne listen som kanskje kan være aktuelle å vende tilbake til Norge før sommeren for å bygge opp karrieren er Bjørn Helge Riise som kan være den høyrekanten Brann mangler. Per Ciljan Skjelbred sliter også men det er vel noe tidlig for han å returnere enda, men kunne vært en perfekt DM for Brann. Marcus Pedersen som spiss sammen med Ojo hadde kanskje også vært noe. Alexander Tettey kunne også vært en aktuell kandidat. Går ut fra at alle er blant spillerne Brann følger tett.
http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article219046.ece


er  ikke rart at selv ikke Drillo får oss til mesterskap, for den listen der var trist lesning
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Quote from: ostraume on January 10, 2012, 12:31:37 PM
Spørsmålet er om vi har mulighet til å prioritere PVM. Midtstopper, høyrekant og spiss-backup er de tre spillerne vi mangler. PVM er ingen av delene.




Enig. Synes vi begynner å få bra med midtbanespillere nå, selv om vi kunne trenge en høyrekant, ja. Har vi egentlig andre spisser enn Ojo i stallen nå? Er det noen av de berømte "lokale talentene" som er spiss?
Lions led by donkeys.

ostraume

Er det forresten så ille stelt på høyrekanten? Ja, vi har ingen klassiske vingtyper men med Haugen, Nordkvelle, Bentley og Mjelde har vi rimelig bra spillere for de 3 offensive plassene. Larsen er en grei backup. Det er tynt, men jeg tror fortsatt vi har mer å hente på å få en klassemidtstopper.

Så kan heller Huseklepp komme hjem til sommeren.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vi har ingen som har bevist et nivå over middels minus på høyrekanten.

Markmus

Hva skal vi med høyrekant når vi har Sævarsson på høyreback? ;)
Ka du ve?

ostraume

Quote from: krakra on January 10, 2012, 13:49:49 PM
Vi har ingen som har bevist et nivå over middels minus på høyrekanten.


Nei, enig i at Haugen har bare vært middels minus, men et lite gjennombrudd som innoverkant hadde ikke vært å forakte.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Haugen, bentley og mjelde.

Gulløl

En mulighet som ikke blir så mye diskutert er å sette "maskinen og best i test" Hassan El Fakiri på høyrebacken og Sævarsson som høyre kantspiller. Fakiri har bak seg en av de beste sesongene sine på uvant plass på venstrebacken og vil trolig bli enda bedre på høyrebacken. Han gjør treningsarbeidet meget grundig og da vil det nok ikke bety noe at han er et år eldre. Sævarsson viste i sist sesong som en bedre spiller foran mål og med bedre raid på høyrekanten. Sævarsson ville også blitt en kantspiller som ville gjort jobben sin bakover. Det han bør terpe på foran denne sesongen er innleggskvaliteten, og det er han vel klar over og vil ha høy prioritet på. Med denne løsningen er det ikke det enormt store behovet for ny høyrekant. Når en i tillegg har "innoverhøyrekanter" som Haugen, Nordkvelle, Bentley, Larsen og Mjelde så det noen muligheter å velge i. Skal ikke se bort fra at en av nevnte 6 spillere kan blomstre på høyrekanten i 2012 sesongen.

Min prioritet for nye spillere pr. i dag:
1. Spiss
2. Midtstopper
3. DM
4. Høyrekant.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Sævarsson har selv sagt han er best som høyreback og etter min mening er det ingen tvil om at det stemmer. I den rollen kan han komme bakfra med stor fart. Som kantspiller blir man oftere feilvendt med mann i rygg noe som stiller større krav til nærteknikk, mottak og førstetouch. Dribleferdigheter for å ta seg forbi mann mot mann blir også viktigere.  Konklusjon: Ikke noe for Sæv.

Dessuten har han hatt en tendens til å jukse defensivt når han har vært kant.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Nei, Hassan blir for treg. Noko av grunnen til at me gjorde det så dårleg på venstrekanten i fjor, var Fakiri sine offensive manglar. Bentley vart for aleine, og det gjorde det ikkje enklare for han.

fanthole

Aleksander Mathisen burde vel være et alternativ som backup for Kong Ojo og som et alternativ på høyrevingen? Husker ikke om han er venstre eller høyrebeint?

Giles

Aleksander Mathisen er ingen spiss. Høyre kant til nød, eller høyre back. Hent Alfred Sankoh hvis mulig, da kan Austin selges uten at laget klapper sammen. Han og Soko vil bli en trygg og ballsikker sentral midtbane. Mer konstruktiv enn dagens også. Fart på høyre kant og i midtforsvaret behøves også. Mange andre lag er på hugget, nytter ikke å plukke annen og tredjesortering for å spare noen kroner. Antagelig en myte at det vil sitte mange attraktive spillere igjen når første vindu stenger, med mindre noen har stålkontroll på det internasjonale markedet.

Gulløl

January 10, 2012, 23:52:33 PM #2034 Last Edit: January 10, 2012, 23:57:12 PM by Gulløl
Vår nabo i sør har gitt inn et bud på 2 mill for en svensk spiss som scoret 15 mål i Superettan i fjor.
http://www.h-avis.no/sport/fkh-har-budt-2-mill-for-eriksson-1.6708220

Han er vel alt for kostbar for fattige Brann  :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Chrisstah

Hvem vil egentlig komme til Brann å "spille" spiss?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

StuckedPaaOstlandet

Quote from: Chrisstah on January 11, 2012, 01:05:47 AM
Hvem vil egentlig komme til Brann å "spille" spiss?


Tenker du på hvem som vil komme og sitte på benken hver kamp?

Jeg har tenkt litt på det også, mest sannsynlig henter vi en spiss backup fra sør-amerika eller afrika. Jeg håper egentlig på en huseklepp/tarik type som kan spille kant og spiss, da slår vi to fluer i en smekk og kan fokusere på andre posisjoner. Eneste minuset da er at det ikke er noen uthvilte på benken som kan komme inn, men hjelper lite om kvaliteten er ala labbetuss

Xminator

Eventuelt en spiss som frister Skarsfjord til å prøve to spisser fra start...

storB

Quote from: Xminator on January 11, 2012, 06:49:34 AM
Eventuelt en spiss som frister Skarsfjord til å prøve to spisser fra start...


Da må vi jo ha backup for backupen...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Xminator

January 11, 2012, 10:59:26 AM #2041 Last Edit: January 11, 2012, 11:33:56 AM by Xminator
Og det hadde ikke gjort noe å faktisk ha 3 spisser i stallen. Det hadde vi i fjor (regner Guastavino som angriper). I år har vi 1 spiss. Nei vent litt, vi hadde vel 4 om vi utvider begrepet og tar med Haugsdal som tross alt scoret i rollen. Noen må jo spille i rollen uansett, det er langt fra sikkert de flopper like mye som Labukas selv om de i utgangspunktet har evner som gjør dem mer naturlig brukt lavere i banen.

Likevel - min filosofi er at spillere er best i rollen de trives i. Jeg kan ikke se noen i dagens stall som skal kunne spille spiss- reserve eller reserve for reserve. For å ha en fullverdig tippeligastall burde vi strengt tatt hentet 2 spisser til.

Brann er pr 11.01.2012 jævlig avhengige av Ojo. Som før 2011 er spørsmålet "hvem skal score målene". Ojo stod frem som overraskelsen. Guastavino fulgte opp. Mjelde scoret mål. Austin tok også opp hansken.

I fjor kom det 10 mål fra forsvaret. Jeg tror ikke vi kan vente mer. Litt sammenligning:
Molde 3
Tromsø 6
RBK 14
Odd 7
Haugesund 3

Nordkvelle har jo vært en målscorer, men det var jo Bentley også. Det vi kan håpe på er selvsagt at spillere som Nordkvelle, Bentley og Haugen hever seg fra 2011 og erstatter litt av det hullet som ble etter 2010 (PVM/Huseklepp) og blir etter 2011 (Guastavino). For i utgangspunktet er spørsmålet - hvem skal score målene - veldig aktuelt fær 2012. Med 2011 som grunnlag virker det utrolig tynt offensivt.

Medalje med så mye nytt selv om vi skulle hente enda mer nytt er i utgangspunktet urealistisk. Jo mer jeg ser på stallen og tenker tilbake på spillet fra 2011 og 2010, så ser jeg igjen konturene av ett Brannlag som i utgangspunktet skal være særdeles fornøyd med å unngå bunnkamp.

Markmus

Vi har noen "has beens" målscorere, ja. Bentley, Mjelde og Nordkvelle. Hadde jo vært artig om de alle plutselig slo til med gammel form ;)
Ka du ve?

krakra

Ojo er god for 15 mål. Tror nok også Kvelle, Haugen og Mjelde kan klare 15 mål tilsammen, lett. Får vi også 10 mål for forsvaret og 4-5 scoringer fra Austin og Soko er vi oppe i 45 mål. Forhåpentligvis putter Bentley et par-tre også.

Huff

Hvem som skal skore målene er avhengig av hvordan vi spiller. Brukes de vi har riktig er det flere i stallen som kan skore mål foruten Ojo (Nordkvelle, Haugen, Bentley, Mjelde). Men, vår offensive force fra i fjor; relasjonen Ojo-Gustav, er borte, noe som selvsagt kan bli meget negativt. Samtidig er det jo slik at vi ikke hadde noe kollektivt angrepsspill i fjor, kommer dette på plass vil trolig nye spillere blomstre, og Demir vil forhåplentligvis gi oss langt flere offensive strenger å spille på neste år. Det samme kan vi jo og skje om vi får inn en skikkelig kantspiller, men samtidig er det heller ikke umulig at Larsen kan bidra her.

osoerli

Tyske Kevin Janz (19) var aktuell for Brann iflg bladet Sunnhordland.  No trenar han med Stord og er visstnok nær ein overgang til klubben.  Janz går på internasjonalt gymnas i Bergen og er nevøen til Geddi.  Han er midtbanespelar/spiss.  I følgje same avis har han 2 års røynsle frå tysk seniorfotball.  Står ingenting om divisjon.  Om han var veldig aktuell for Brann er vel heller tvilsomt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Spilt for FC Sulzbach på nivå 7.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: krakra on January 11, 2012, 14:25:30 PM
Spilt for FC Sulzbach på nivå 7.


Sier en del om hvilke hylle Brann jakter på, det er ikke nederste hylle engang men helt nede på golvet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Jakter og jakter. Han er jo nevøen til Geddien, så det er mulig at Brann har sagt seg villige til å sjekke ham ut på grunn av det, uten at interessen ble all verdens. Fyren har vel ikke vært på prøvespill engang, så virker ikke som at Brann var veeeldig hypp. Tipper Stord blir et passende nivå for en spiller som har hevdet seg i tysk 6. divisjon.

Go Up