• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Atlin

Interessant at Borges går til en bakgårdsklubb i en bakgårdsliga. Det dreier seg nok om penger.

Nixon

Quote from: Atlin on January 01, 2012, 19:45:58 PM
Interessant at Borges går til en bakgårdsklubb i en bakgårdsliga. Det dreier seg nok om penger.
Rød makt på Hansa

Atlin

Quote from: Nixon on January 01, 2012, 19:49:28 PM
Quote from: Atlin on January 01, 2012, 19:45:58 PM
Interessant at Borges går til en bakgårdsklubb i en bakgårdsliga. Det dreier seg nok om penger.


Han hadde Rosenborg, som er mye bedre om vi skal tenke sportslig.

krakra

Allsvenskan er et mye bedre utstillingsvindu enn TL.

kabelmann

Quote from: Gulløl on December 30, 2011, 14:39:36 PMHjelper neppe, nordkoreanerene er eksperter på manipulering så å trikse til søkemotoren til Google er en small sak ;).


Nord-Korea er et EDB-uland, så det ville jeg ikke bekymret meg masse for.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Quote from: Atlin on January 01, 2012, 20:05:17 PM
Quote from: Nixon on January 01, 2012, 19:49:28 PM
Quote from: Atlin on January 01, 2012, 19:45:58 PM
Interessant at Borges går til en bakgårdsklubb i en bakgårdsliga. Det dreier seg nok om penger.


Han hadde Rosenborg, som er mye bedre om vi skal tenke sportslig.


Rosenborg er først og fremst interessert i Norske spillere pga for mange utlendinger.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det er skuffende lite overgangsrykter med oss involvert... Celso på DM hadde vore kjekt, no ser eg på fotbollstransfers.com at dei skal bruke han i angrepet (!).
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: kabelmann on January 01, 2012, 22:03:22 PM
Quote from: Gulløl on December 30, 2011, 14:39:36 PMHjelper neppe, nordkoreanerene er eksperter på manipulering så å trikse til søkemotoren til Google er en small sak ;).


Nord-Korea er et EDB-uland, så det ville jeg ikke bekymret meg masse for.


veldig off topic, men selv om den vanlige fyr riktignok bor i et edb-uland, så har de en topp-trent avdeling med hackere. http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2011/08/30/2011083000444.html
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Quote from: Spelaren on January 02, 2012, 08:31:39 AM
Det er skuffende lite overgangsrykter med oss involvert... Celso på DM hadde vore kjekt, no ser eg på fotbollstransfers.com at dei skal bruke han i angrepet (!).


Litt ambivalent i forhold til nyheter om Brann, spesielt overgangsmarkedet (går det an å gradere ambivalens?)

På den ene siden er det positivt å høre hva som beveger seg, men på den andre siden ønsker jeg ikke at ett eneste ord kommer på trykk før alt er i boks.

Så når det først er uttalt at vi ikke kommer til å handle før det internasjonale vinduet stengte så vil jeg heller ha full stillhet hvis det ikke skjer noe enn tusen artikler med spekulasjoner.

At det er lite rykter rundt oss ser jeg på som mest positivt, men om du derimot er skuffet over lite aktivitet så forstår jeg logikken med å handle klokt før og etter det internasjonale overgangsvinduet og så heller holde seg litt i ro når prisene er på topp.

Vi har tross alt tre spennende signeringer allerede under beltet, 1 klasse, 1 risiko og 1 spennende.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Forhåpentlegvis held Brann på med å finsikte spelarar. Elles er eg spent på dei økonomiske musklane våre. Kor mykje har me eigentleg å rutte med?

Spelaren

Quote from: Hatleking on January 02, 2012, 11:09:27 AM
Forhåpentlegvis held Brann på med å finsikte spelarar. Elles er eg spent på dei økonomiske musklane våre. Kor mykje har me eigentleg å rutte med?


Omtrent 2 millioner i lønnsmidler er frigjort, eller blir det trolig snart når Guastavino og konemor blir igjen i Uruguay. Kva me har av frie midler til overganger er vel eit større spørsmål, dei siste prognosene tydet på overskudd mellom 5-10 millioner, så litt kan det jo vere.

Om Hardball vil fleske til stiller saken seg heilt annerledes.
Gå av.

Jose Arrogantio

Er vel mer enn 2 millioner frigjort? Opdal, Guastavino og Holmvik må da frigjøre rundt 5 millioner i hvert fall?

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on January 02, 2012, 11:29:53 AM
Er vel mer enn 2 millioner frigjort? Opdal, Guastavino og Holmvik må da frigjøre rundt 5 millioner i hvert fall?


Var det jeg også trodde, men muligens Sokolowski, Nordkvelle og Demir overlapper dem?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Quote from: Jose Arrogantio on January 02, 2012, 11:29:53 AM
Er vel mer enn 2 millioner frigjort? Opdal, Guastavino og Holmvik må da frigjøre rundt 5 millioner i hvert fall?


Eg tenkte spesifikt på Guastavino, siden det her dreide seg om ein spelar under kontrakt hvis situasjon kom ut av det blå. Opdal og Holmvik frigjorde nok sine millioner der også.
Gå av.

Atlin

Quote from: roaldinho on January 02, 2012, 00:43:10 AM
Quote from: Atlin on January 01, 2012, 20:05:17 PM
Quote from: Nixon on January 01, 2012, 19:49:28 PM
Quote from: Atlin on January 01, 2012, 19:45:58 PM
Interessant at Borges går til en bakgårdsklubb i en bakgårdsliga. Det dreier seg nok om penger.


Han hadde Rosenborg, som er mye bedre om vi skal tenke sportslig.


Rosenborg er først og fremst interessert i Norske spillere pga for mange utlendinger.


De har likevel vært villige til å kjøpe han.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/agenten-til-borges-har-snakket-med-rosenborg-3549292.html


nero

Quote from: Hatleking on January 02, 2012, 11:09:27 AM
Forhåpentlegvis held Brann på med å finsikte spelarar. Elles er eg spent på dei økonomiske musklane våre. Kor mykje har me eigentleg å rutte med?


Ja, og hvordan er egentlig status mht Huseklepp-pengene? Har vi fått alt? Eller bare noen avdrag? Noen som vet?
Lions led by donkeys.

Spelaren

Quote from: nero on January 02, 2012, 13:01:20 PM
Quote from: Hatleking on January 02, 2012, 11:09:27 AM
Forhåpentlegvis held Brann på med å finsikte spelarar. Elles er eg spent på dei økonomiske musklane våre. Kor mykje har me eigentleg å rutte med?


Ja, og hvordan er egentlig status mht Huseklepp-pengene? Har vi fått alt? Eller bare noen avdrag? Noen som vet?


Siste del av betalingen forfaller denne måneden.
Gå av.

Jose Arrogantio

Quote from: Atlin on January 02, 2012, 12:37:09 PM
Quote from: roaldinho on January 02, 2012, 00:43:10 AM
Quote from: Atlin on January 01, 2012, 20:05:17 PM
Quote from: Nixon on January 01, 2012, 19:49:28 PM
Quote from: Atlin on January 01, 2012, 19:45:58 PM
Interessant at Borges går til en bakgårdsklubb i en bakgårdsliga. Det dreier seg nok om penger.


Han hadde Rosenborg, som er mye bedre om vi skal tenke sportslig.


Rosenborg er først og fremst interessert i Norske spillere pga for mange utlendinger.


De har likevel vært villige til å kjøpe han.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/agenten-til-borges-har-snakket-med-rosenborg-3549292.html




De har kjøpt minst 2 utlendinger siden den artikkelen.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

De signerte vel 3 utlendinger i sommer. Dockal, Chibuike og Awal Issah, og brukte rundt 25 mill hvis jeg ikke husker feil...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Jose Arrogantio

Quote from: Kjell249 on January 02, 2012, 17:43:06 PM
De signerte vel 3 utlendinger i sommer. Dockal, Chibuike og Awal Issah, og brukte rundt 25 mill hvis jeg ikke husker feil...


Issah, ja! Visste det var en jeg hadde glemt.

osoerli

Er det internasjonale overgangsvinduet ope no?  Det er vel slik at det internasjonale vinduet stenger 31. januar, og ope i Norge og nokre få andre land 1 månad til?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Morkel

Ja det stemmer, det stenger 31.Januar i England og 2.Februar i de andre store Europeiske ligaene hvis jeg ikke husker feil. Det er vel bare Svergie og Norge som har åpent til Mars, hmmm kansje Russland også.

Xminator

Kalvenes og Guastavino forandrer egentlig ikke noe på handlelisten de bør ha på stadion i januar, men det betyr at vi trenger en klassespiller inn i det offensive, og det åpner muligheten for at dette er en høyrekant.

Høyrekant - offensiv
Defensiv midt
Ojo-backupen

Jeg ville også sett ett klart førstevalg sammen med Zsolt, så en spiller på nivået til Hovland hadde styrket Brann mye før seriestart.

osoerli

Hovland blir nok alt for dyr.  Lat oss håpa det blir leita etter tilsvarande klasse i Sverige, Finland eller Island.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Morkel on January 03, 2012, 01:43:25 AM
Ja det stemmer, det stenger 31.Januar i England og 2.Februar i de andre store Europeiske ligaene hvis jeg ikke husker feil. Det er vel bare Svergie og Norge som har åpent til Mars, hmmm kansje Russland også.


Er det 1. mars det stenger her?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Morkel

Quote from: osoerli on January 03, 2012, 09:06:45 AM
Quote from: Morkel on January 03, 2012, 01:43:25 AM
Ja det stemmer, det stenger 31.Januar i England og 2.Februar i de andre store Europeiske ligaene hvis jeg ikke husker feil. Det er vel bare Svergie og Norge som har åpent til Mars, hmmm kansje Russland også.


Er det 1. mars det stenger her?


31.Mars.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article97274.ece





Fanahallen

January 04, 2012, 05:33:10 AM #1930 Last Edit: January 04, 2012, 05:35:25 AM by Fanahallen
Hva med et lån fra ManU? Men Molde har vel førsterett på slikt derfra.
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10042852

Ojo og King hadde herjet ligaen.

Xminator

Det er nok en mulighet for at Brann burde vurdere to spisser igjen når vi mister en så offensiv drivkraft som Guastavino. 9 grovspillere bak Ojo kan bli i trausteste laget.

Nixon

Rød makt på Hansa


nero

La oss bare håpe at ingen får den "lyse" ideen om å hente Tommy Knarvik bare fordi han er gratis..
Lions led by donkeys.

dudo

Vi har vel den fordelen at han ikke har spilt i Adecco.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Christian

Det hadde jo vært godt stoff for bergenspressen: Enda en avskiltet spiller fra Mjelde-perioden som kommer tilbake og viser at han likevel var god nok.

Klarer meg fint uten, kjenner eg...

nero

Da kunne jo Mjelde og Knarvik ha sutrekonkurranse. Helt uvisst hvem som ville gått av med seieren.
Lions led by donkeys.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Kjell249

Quote from: osoerli on January 04, 2012, 15:33:57 PM
Blir ikkje henta ny ballførande ego-type.  Like greit.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5869155.ece

Vi trenger ikke en ballførende ego type, MEN vi trenger kreativitet. Gustav var X faktoren på Brann i 2011 som maktet å gjøre noe utenom det som var forventet. Vi blir enda lettere å lese offensivt i 2012 uten kreativitet, og spesielt hvis vi ikke klarer å utvikle det offensive mønsteret i nevneverdig grad. Her har ikke Skarsfjord overbevist så langt...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Spelaren

Utenom magien mot Sarpsborg (1 mål 3 målgivende), kor mykje uventet foretok egentlig Guastavino seg? Mange driblerier endte ute på vingen i ingenmannsland, med støttepasning eller håplause skudd frå +30 meter. Kreativitet har både Fredrik Haugen (kremherlige chip og utsidepasninger) og Nordkvelle (også kapabel til dribleraid), om enn ikkje med like trommestikkbein eller hurtighet som Guastavino.

For all del, på sitt beste var han herlig - men utover sesongen, og spesielt etter bestekameratens hjertestans, var det lengre og lengre mellom godbitene. Han blei aldri vår Alanzinho, liksom.

Skarsfjord har for øvrig varslet fokus på variasjon i spelestilen, så eg forventer endring på den biten.
Gå av.

Markmus

Bør vel også takke Guastavino for at vi gikk videre i cupen mot Sogndal.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Hehe, han og Piotr kan vel greit takkes for den ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Quote from: osoerli on January 04, 2012, 20:43:40 PMEg lever iallefall fint utan Guastavino i 2012.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5869463.ece

Noen såkalte eksperter er enig med deg, og mener at Nordkvelle kan være mannen som gjør savnet minimalt.
Rød makt på Hansa

Giles

Ser at Olle Olle er på vei til Sandnes for knapper og glansbilder. Dette er en undervurdert spiller som har fart og godt v ben. Synd og skam, med mindre enda bedre spillere er på vei inn.

osoerli

Quote from: Giles on January 04, 2012, 21:32:50 PM
Ser at Olle Olle er på vei til Sandnes for knapper og glansbilder. Dette er en undervurdert spiller som har fart og godt v ben. Synd og skam, med mindre enda bedre spillere er på vei inn.

Enig, om han er billeg er det bare å hente.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Nei, nei, nei. Me treng ikkje enda ein venstrekant. Ikkje veldig god heller, men egoistisk.

Kjell249

Quote from: osoerli on January 04, 2012, 20:43:40 PM

Tror jeg husker at han hadde et par målgivende pasninger også. Scoret han ikke i semifinalen som i realiteten avgjorde kampen når vi egentlig spilte ganske dårlig? Målpoengene er jeg sikker på at vi kommer til å savne, men har også tro på at Nordkvelle kan fylle den offensive midtbane rollen. Laget skriker etter kreativitet ved siden av Austin og så trenger vi en dribleving med fart på høyresiden, og sist men nesten viktigst en klassestopper. Da er vi klar til seriestart, men fremdeles veldig sårbar for skader spesielt på Ojo, så optimalt så trenger vi en spissbackup.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Høyrekant
Spissbackup
Defensiv midtbane
Midtstopper

Go Up