• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Quote from: Xminator on December 03, 2011, 07:51:58 AM
BA: Brann ønsker ikke PVM. Før noen andre på midtbanen er solgt.

Følgende Brannfakkel: Selg Mjelde til Tromsø så det er plass til PVM!


Det må da være mulig og få solgt han for en billig penge

Xminator

Det er sikkert mulig å gi ham bort. Spørsmålet er om han vil bli gitt bort...

Belfort

Setter Skarsfjord seg ned med han og gir beskjed om at han ikke inngår i planene til et lag som ønsker og ta et skritt frem, så ordner det seg

Huff

Hvorfor skulle Skars ville kvitte seg med Mjelde, han er jo åpenbart en av trenerens favoritter.

Belfort

Quote from: Huff on December 03, 2011, 12:46:49 PM
Hvorfor skulle Skars ville kvitte seg med Mjelde, han er jo åpenbart en av trenerens favoritter.


Hvis det kan åpne for Pvm så bør til og med Skarsfjord skjønne det beste for Brann

Markmus

Wtf! Hvordan er det mulig å ikke ønske PVM? Idioter.
Ka du ve?

Hatleking

Verkeleg? PVM kan spele nesten overalt på midtbana - eit soleklårt tilskot til laget. Selg gjerne Guastavino, så får de plass.

Huff

Quote from: Hatleking on December 03, 2011, 13:31:52 PM
Verkeleg? PVM kan spele nesten overalt på midtbana - eit soleklårt tilskot til laget. Selg gjerne Guastavino, så får de plass.


Kan høyst sannsynlig og bekle venstrebacken, tror faktisk han ville blitt en strålende venstreback.

Hatleking

Quote from: Huff on December 03, 2011, 17:04:51 PM
Quote from: Hatleking on December 03, 2011, 13:31:52 PM
Verkeleg? PVM kan spele nesten overalt på midtbana - eit soleklårt tilskot til laget. Selg gjerne Guastavino, så får de plass.


Kan høyst sannsynlig og bekle venstrebacken, tror faktisk han ville blitt en strålende venstreback.


Det høyrast ikkje feil ut, nei.

ostraume

Alt for treig til å være venstreback.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han er da raskere enn alle v.backer vi har hatt de siste 12 årene. Vesentlig raskere enn dagens venstreback.

Ellers syns jeg det er flott at Brann vraker en attraktivt spiller fordi de mener det ikke er behov for denne spillertypen. Den slags selvdisiplin og kynisme er avgjørende for å få en god stall. Vi kan ikke hente spillere fordi de er gode. Vi må også ha behov for dem, Hvis ikke kan vi til slutt sitte igjen med 10 kjempegode spisser. Det ville vært problematisk.

Jeg er derimot ikke enig i vurderingen om at vi ikke trenger en midtbanespiller til. Slik jeg ser det må Branns vurdering være en av fire alternativer:
1. PVM er ikke DM, ei heller venstreback. Han er OM eller venstrekant. Der trenger vi ikke forsterkninger.
2. PVM kan spille DM, men Nordkvelle er ment til den posisjonen og da har vi fire spillere der(inkludert Barmen) og trenger ikke flere.
3. PVM kan spille dem, men Soko, Austin og Barmen er dekning nok.
4. Vi skal skifte formasjon og i den nye formasjonen har vi nok midtbanespillere.

Den eneste jeg kan være enig i er eventuelt fire. PVM bør ikke hentes som OM. Ikke kant heller, der var han middelmådig. Men jeg tror også at han kunne vært en glimrende DM, og der trenger vi nye spillere for Nordkvelle er definitivt ikke DM og en junior uten erfaring, en skadeplaget og en spiller som trolig vil selges snart er for dårlig dekning.

Lasaron

Quote from: ostraume on December 03, 2011, 18:52:03 PM
Alt for treig til å være venstreback.


Der har vi den igjen. Enten er spillere raske, eller de er treige. Er ikke han ganske lik Hanstveit, da?
Tren på langskudd

ostraume

Han har aldri spilt venstreback, han er ikke rask, han er ikke duellsterk. Det eneste som gjør han til en god venstreback er at han kan løpe mye og at han har en god venstrefot. Holder ikke.

Av listen til krakra her oppe, så tipper jeg Branns vurdering er 1.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Giles

PVM er for treg til å være v. back. Han beviste imidlertid før overgangen til QPR at han er mer enn god nok til å forsterke Branns midtbane. Det er ikke farlig å ha flere gode alternativer.
Olle Olle fra Stabæk er rask nok og har et meget bra v. ben. Vil også fungere som v. kant om det skulle være aktuelt.

Huff

Enig i med Krakra med at tanken bak vurderingen er svært bra, og skulle vi hentet PVM so mOM hadde dette vært totalt meningsløst. Dette var jo og grunnen til at jeg var kritisk til hentingen av Nordkvelle. Men, jeg tror PVM passer like bra på DM som OM, og jeg tror han hadde blitt en stålende Torperstatter. Svakere teknisk, men litt klokere i valgene, like bra pasningsfot og kanskje hakket bedre blikk. Ellers c.like bra på det meste. Ikke enig i at PVM var middelmådig som kant, han var svært god i 2006 og god og i 2007, men for all del, i 4-2-3-1 ser jeg ikke at han passer på kanten, noen wing er han ikke.

Er heller ikke enig i at han er treg og duellsvak. Helt gjennomsnittelig duellstyrke for en back, og middels fart, raskere enn både Holmvik, Fakiri og Hanstveit og god innleggsfot, samt svært godt blikk og pasningsfot for en back. Eneste er at pasningsfoten kanskje hadde det gjort litt for fristende for Skars å gjennopplive den gamle Bjørnebyepasningen.

krakra

Quote from: ostraume on December 03, 2011, 19:08:01 PM
Han har aldri spilt venstreback, han er ikke rask, han er ikke duellsterk. Det eneste som gjør han til en god venstreback er at han kan løpe mye og at han har en god venstrefot. Holder ikke.

Av listen til krakra her oppe, så tipper jeg Branns vurdering er 1.
Vel, igjen. Det er mer enn dagens venstreback. Uansett så hadde PVM vært en god spiller til DM.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on December 03, 2011, 19:00:38 PM
Han er da raskere enn alle v.backer vi har hatt de siste 12 årene.


Tror ikke han er raskere enn Hanstveit.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bernu

PVM er raskere enn Hanstveit. Og i forhold til Fakiri er PVM rene Usain Bolt.
Jeg tror Moen og Austin hadde utgjort en god DM.
HANSA - Z

roaldinho

Quote from: Xminator on December 03, 2011, 07:51:58 AM
BA: Brann ønsker ikke PVM. Før noen andre på midtbanen er solgt.

Følgende Brannfakkel: Selg Mjelde til Tromsø så det er plass til PVM!


Enig med forslaget.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Det er ikke Haugen, Sokolowski eller Nordkvelle som står i veien for PVM. Og ihvertfall ikke Guastavino. Det er Mjelde som er det 5.hjulet på midtbanen, både offensivt og defensivt. God, men ikke helt god nok.


Nixon

Mjelde må da være et perfekt Softball-prosjekt: Lokalt talent som trenger nye utfordringer!:)
Rød makt på Hansa

Hatleking

Kanskje Mohn kan hjelpe han til Tromsø??

Huff

For meg står ikke Mjelde i veien for PVM. Mjelde har vært brukt som OM eller høyre midtbane i år, og PVM bør ikke spille i noen av disse posisjonene. Han er en langt bedre OM enn Mjelde, men kan neppe bekle høyrekanten, og når vi har hentet inn Nordkvelle som trenger vi definitivt ingen nye OMer, snarere færre. Da Mjelde også kan bekle høyrekanten er han egentlig heller ingen skikkelig rival for PVM. Står noen i veien for PVM på OM, er det snarere Nordkvelle.

Sololowski er trolig spilleren som er i veien for PVM, for han er Torperstatteren, og det er her PVM primært burde blitt vurdert slik jeg ser det. Mjelde har nesten ikke blitt brukt her i det hele tatt. Ser en på skadehistorikken til Soko skulle en dog tro det var plass til begge, m.m Soko er lovet en plass i ellveren, noe som vil være tåpelig. PVM vil trolig redusere Soko til en backup, og hvis Austin forsvinner vil ikke duoen PVM/Soko være tilfredsstillende defensivt, men disse kan sammen med Austin/en Austinerstatter utgjøre en meget solid trio på de to defensive plassene. Så skal en ikke se bort fra at Skars vurderer Haugen som backupen til Soko og. Jeg synes Haugen har blitt bedre defensivt i løpet av sesongen, og det er mulig Skars nå finner han god nok der for DMen, pasningsfoten er det definitivt ingenting i veien med, men jeg synes ikke Haugen er noen DM.


Hatleking

I ein 4-3-3-formasjon er det definitivt plass til fleire.


Nordkvelle - Austin - PVM

Det hadde vore ein meget bra trio bak den framste trioen. Med den skadehistorikken Sokolowski har, synst eg det er greitt at han ikkje blir eit klart førsteval, men at me heller kan matche han forsiktig. Viss han er god nok, får han spele tilstrekkeleg uansett.

Gepard

Dersom Ojo nå skulle bli solgt, er det helt utrolig å tenke på at man gav vekk 50 % til HArdball for gammelt vennskaps skyld. Er så patetisk at jeg ikke finner ord....

Hatleking

Quote from: Gepard on December 04, 2011, 13:06:09 PM
Dersom Ojo nå skulle bli solgt, er det helt utrolig å tenke på at man gav vekk 50 % til HArdball for gammelt vennskaps skyld. Er så patetisk at jeg ikke finner ord....


Eg reknar vel med at det er for at Hardball skal reinvestere. Viss ikkje, er eg tilbøyeleg til å vera einig med deg.

Gepard

Men hele poenget med hardball var jo å hjelpe brann med å komme seg på fote slik at de til slutt skal klare seg selv. Her har så brann tatt konsekvensene av sin dårlige økonomi, hentet spillere gratis, og så skal man gi fra seg halve verdien på en spiller for gammelt vennskaps skyld. Er jo helt på trynet. Hvordan skal man noensinne klare å stå på egne bein da ?

Tar forbehold om at brann var så skakkkjørt at hardball måtte legge ut en signonfee, men uansett burde dette ikke kvalifisert i en 50 % andel i spilleren.


monzilla

Quote from: Gepard on December 04, 2011, 13:06:09 PM
Dersom Ojo nå skulle bli solgt, er det helt utrolig å tenke på at man gav vekk 50 % til HArdball for gammelt vennskaps skyld. Er så patetisk at jeg ikke finner ord....


Dette er en gjenganger. Hardball bidro til å hente Zolt mot at de fikk en andel i Ojo.

krakra

De ville ikke ha en andel i Zsolt?

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on December 04, 2011, 13:51:07 PM


Tar forbehold om at brann var så skakkkjørt at hardball måtte legge ut en signonfee, men uansett burde dette ikke kvalifisert i en 50 % andel i spilleren.




Var nettopp dette. Hardball hjalp til med å hente Ojo. Så skakkjørt var/er økonomien vår. Er ikke bare for gammelt vennskaps skyld.

fanthole

Quote from: krakra on December 03, 2011, 00:11:30 AM
Han fikk 5 kamper start og to innhopp i 2008 under Skarsfjord. I 2009 startet han 28 kamper og fikk innhopp i en. Ble kåret til Adeccoligaens beste venstreback. Så det må ha vært en voldsom utvikling fra å ikke være god nok for mer enn 7 kamper det ene året, til ligaens beste det andre isåfall.

Neppe all verdens 17-åringer som spiller fast, Haugen gjorde det etterhvert i 2009, men nå er jo Joakim Våge Nilsen et av Norge 2-3 største backtalenter, kanskje de aller største på venstrebacken. Det var han også i 2009. Så han er og var vel ikke som alle andre unggutter. Hadde tross alt to mål og seks målgivende fra backen i TL som 19-åring i fjor.


Det kan skje rimelig mye på 1 år innen fotball! Spesielt for unggutter! Skarsfjord hadde en forsiktig tilnærming for Våge Nilsen som viste seg å være helt rett! Ingen bare setter en 17 åring til å være fast uten å sett han på det nivået før. Sier seg selv. Han kunne sikkert fått flere kamper, men kan ha hatt høy belastning med U landslag, junior/2.lag og høy treningsmengde. Mange unge trener mer enn de etablerte og vil trenge hvile. Skarsfjord gjorde helt rett med Våge Nilsen som 17 åring. Som 18 åring tok han tydeligvis det siste steget som gjorde at han ble fast.

krakra

December 04, 2011, 14:49:13 PM #1431 Last Edit: December 04, 2011, 14:51:32 PM by krakra
Viste seg å være helt rett? Hvordan?

Det er bare tåpelig å si at det viste seg at Skarsfjord gjorde hele rett. Det som viste seg var at en unggutt som knapt fikk spille under Skarsfjord etablerte seg i førsteelveren første sesongen uten ham og ble Adeccoligaens beste venstreback.

fanthole

Var nok litt bastant i den påstanden ja, men det blir helt feil å ikke gi unggutter en forsiktig tilnærming. Les hva Ferguson sier om sine talenter som mange er blant sine lands største talenter. De blir ikke bare kastet uti det, men får en langsiktig tilnærming. (uten å sammenligne Skarsfjord og Ferguson) ;)

Talenter må taes vare på og ikke bare kastes til ulvene. Er det noen som kan si meg noe om hvem som spilte venstreback fast før Våge Nilsen kom inn? og om han forsvant året etter? Slike ting påvirker jo også. Om de hadde en stabilt bra venstre back under Skarsfjord så sier det seg selv at en 17 åring ikke kan valse rett inn å spille fast. Men det blir spekulasjoner siden jeg ikke vet noe om de faktiske forholdene angående venstrebackplassen til Haugesund for 3-4 år siden ;)

Jeg er stort sett alltid enig med deg når jeg leser dine innlegg Krakra, men ikke nå ;)

ostraume

Quote from: krakra on December 04, 2011, 14:49:13 PM
Viste seg å være helt rett? Hvordan?

Det er bare tåpelig å si at det viste seg at Skarsfjord gjorde hele rett. Det som viste seg var at en unggutt som knapt fikk spille under Skarsfjord etablerte seg i førsteelveren første sesongen uten ham og ble Adeccoligaens beste venstreback.


Dette kan lett argumenteres begge veier. Litt som med Mjelde og Huseklepp. Ble de trent og matchet perfekt eller brukt for lite? Er suksessen bevis på korrekt matching eller for lite bruk? Du kan bare velge side og kjøre på, men noen fasit er det ikke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fanthole

Vi legger den dø og går videre til overganger!  ;)

krakra

Quote from: ostraume on December 04, 2011, 17:44:33 PM
Quote from: krakra on December 04, 2011, 14:49:13 PM
Viste seg å være helt rett? Hvordan?

Det er bare tåpelig å si at det viste seg at Skarsfjord gjorde hele rett. Det som viste seg var at en unggutt som knapt fikk spille under Skarsfjord etablerte seg i førsteelveren første sesongen uten ham og ble Adeccoligaens beste venstreback.


Dette kan lett argumenteres begge veier. Litt som med Mjelde og Huseklepp. Ble de trent og matchet perfekt eller brukt for lite? Er suksessen bevis på korrekt matching eller for lite bruk? Du kan bare velge side og kjøre på, men noen fasit er det ikke.

Vel, forskjellen er jo at Huseklepp slo til under Mjelde, så man kan i det minste gi ham æren for at Huseklepp omsider slo til. Selv om det var noe tilfeldig og Mjelde delvis ble tvunget til å satse på Huseklepp i mangel på andre alternativer.
Mjelde var jo et stort talent som aldri ble satset på. I dag var en han middelmådig spiller. Om han kunne blitt mer hvis han fikk slått igjennom i TL før han var 25 år er vanskelig å si, men ikke unaturlig å anta.

Joakim Våge Nilsen er jo en spiller som slo til for fult, og etablerte seg som et av landets største talenter, samt adeccoligaens beste venstreback, under Grindhaug like etter at Skarsfjord som ikke satset på ham forsvant. Det blir noe annet enn Mjelde og Huseklepp. Jeg ser ikke hvordan det at Våge Nilsen slo til da han ble satset på av Grindhaug er et bevis på at Skarsfjord gjorde rett ved å knapt gi ham spilletid året før.

Jeg vet ikke hvem som holdt Våge Nilsen ute av laget, forutenom at de FKH-supporterne som har kommentert Skarsfjord "talentssatsning" mener at det var en dårlig spiller. De beskriver også Skarsfjord som feig når det gjelder å satse på de unge spillerne, ekstrem på klippekort, svært kjedelig i forhold til spillestil(stort sett langballer mot en stor spiss) og en trener som kjøpte en drøss med spillere og alltid måtte fikse svakheter i spillet med innkjøp.


Kan legge til at den totale spilletiden for spillere på 21 år og yngre i FKH i 2008 var 43 kamper(23 fra start) og tilsammen 2200 minutter. I 2009 var det
87 kamper (74 fra start) på tilsammen  6484 minutter. Så det var ikke bare i forhold til Våge Nilsen at satsingen på talentene tok seg kraftig opp da Skarsfjord dro. Til tross for at Grindhaug, i følge FKH-supporterne, ikke er noen stor talentsatser han heller.

fanthole

Quote from: krakra on December 04, 2011, 19:21:52 PM
Quote from: ostraume on December 04, 2011, 17:44:33 PM
Quote from: krakra on December 04, 2011, 14:49:13 PM
Viste seg å være helt rett? Hvordan?

Det er bare tåpelig å si at det viste seg at Skarsfjord gjorde hele rett. Det som viste seg var at en unggutt som knapt fikk spille under Skarsfjord etablerte seg i førsteelveren første sesongen uten ham og ble Adeccoligaens beste venstreback.


Dette kan lett argumenteres begge veier. Litt som med Mjelde og Huseklepp. Ble de trent og matchet perfekt eller brukt for lite? Er suksessen bevis på korrekt matching eller for lite bruk? Du kan bare velge side og kjøre på, men noen fasit er det ikke.

Vel, forskjellen er jo at Huseklepp slo til under Mjelde, så man kan i det minste gi ham æren for at Huseklepp omsider slo til. Selv om det var noe tilfeldig og Mjelde delvis ble tvunget til å satse på Huseklepp i mangel på andre alternativer.
Mjelde var jo et stort talent som aldri ble satset på. I dag var en han middelmådig spiller. Om han kunne blitt mer hvis han fikk slått igjennom i TL før han var 25 år er vanskelig å si, men ikke unaturlig å anta.

Joakim Våge Nilsen er jo en spiller som slo til for fult, og etablerte seg som et av landets største talenter, samt adeccoligaens beste venstreback, under Grindhaug like etter at Skarsfjord som ikke satset på ham forsvant. Det blir noe annet enn Mjelde og Huseklepp. Jeg ser ikke hvordan det at Våge Nilsen slo til da han ble satset på av Grindhaug er et bevis på at Skarsfjord gjorde rett ved å knapt gi ham spilletid året før.

Jeg vet ikke hvem som holdt Våge Nilsen ute av laget, forutenom at de FKH-supporterne som har kommentert Skarsfjord "talentssatsning" mener at det var en dårlig spiller. De beskriver også Skarsfjord som feig når det gjelder å satse på de unge spillerne, ekstrem på klippekort, svært kjedelig i forhold til spillestil(stort sett langballer mot en stor spiss) og en trener som kjøpte en drøss med spillere og alltid måtte fikse svakheter i spillet med innkjøp.


Kan legge til at den totale spilletiden for spillere på 21 år og yngre i FKH i 2008 var 43 kamper(23 fra start) og tilsammen 2200 minutter. I 2009 var det
87 kamper (74 fra start) på tilsammen  6484 minutter. Så det var ikke bare i forhold til Våge Nilsen at satsingen på talentene tok seg kraftig opp da Skarsfjord dro. Til tross for at Grindhaug, i følge FKH-supporterne, ikke er noen stor talentsatser han heller.


Det er harde fakta du kommer med, men mye kan være skyld i det. Vi får se hvordan det går med Brann guttene før vi gir en endelig dom ;)

krakra

Vel. det vi vet er at Brann var det laget i årets TL som ga minst spilletid til sine unge spillere og det har florert med unnskyldninger for det. Vi kan jo vente å se, men det vil alltid være unnskyldninger for å ikke satse på talentene og hvis vi sitter om to år og Haugen og Larsen har forsvunnet til Løv-Ham, og ingen av de andre talentene har slått igjennom ennå så tipper jeg at de som forsvarer Skarsfjord i dag stort sett vil legge skylden på spillerne.

Og det er jo spillernes ansvar, men det må jo være mulig for dem å slå igjennom og om det ikke er umulig så er det iallefall ekstremt vanskelig i Brann. Tviler f.eks. på at Våge Nilsen hadde vært en av TLs beste og ikke minst mest lovende backer i dag hvis han hadde gått til Brann og ikke FKH. Det blir kanskje gjetting, men isåfall kvalifisert gjetting.

Nixon

Quote from: krakra on December 04, 2011, 19:21:52 PMVel, forskjellen er jo at Huseklepp slo til under Mjelde, så man kan i det minste gi ham æren for at Huseklepp omsider slo til.


En annen forskjell er at Mjelde ble mens Skarsfjord dro. Hvem vet om Våge Nilsen spilt fast for Skarsfjord året etter. Så enig med ostraume. Det beviser ikke at Skarsfjord ikke gjorde rett.
Rød makt på Hansa

dex1974

Quote from: krakra on December 04, 2011, 19:21:52 PM
Quote from: ostraume on December 04, 2011, 17:44:33 PM
Quote from: krakra on December 04, 2011, 14:49:13 PM
Viste seg å være helt rett? Hvordan?

Det er bare tåpelig å si at det viste seg at Skarsfjord gjorde hele rett. Det som viste seg var at en unggutt som knapt fikk spille under Skarsfjord etablerte seg i førsteelveren første sesongen uten ham og ble Adeccoligaens beste venstreback.


Dette kan lett argumenteres begge veier. Litt som med Mjelde og Huseklepp. Ble de trent og matchet perfekt eller brukt for lite? Er suksessen bevis på korrekt matching eller for lite bruk? Du kan bare velge side og kjøre på, men noen fasit er det ikke.

Vel, forskjellen er jo at Huseklepp slo til under Mjelde, så man kan i det minste gi ham æren for at Huseklepp omsider slo til. Selv om det var noe tilfeldig og Mjelde delvis ble tvunget til å satse på Huseklepp i mangel på andre alternativer.
Mjelde var jo et stort talent som aldri ble satset på. I dag var en han middelmådig spiller. Om han kunne blitt mer hvis han fikk slått igjennom i TL før han var 25 år er vanskelig å si, men ikke unaturlig å anta.

Joakim Våge Nilsen er jo en spiller som slo til for fult, og etablerte seg som et av landets største talenter, samt adeccoligaens beste venstreback, under Grindhaug like etter at Skarsfjord som ikke satset på ham forsvant. Det blir noe annet enn Mjelde og Huseklepp. Jeg ser ikke hvordan det at Våge Nilsen slo til da han ble satset på av Grindhaug er et bevis på at Skarsfjord gjorde rett ved å knapt gi ham spilletid året før.

Jeg vet ikke hvem som holdt Våge Nilsen ute av laget, forutenom at de FKH-supporterne som har kommentert Skarsfjord "talentssatsning" mener at det var en dårlig spiller. De beskriver også Skarsfjord som feig når det gjelder å satse på de unge spillerne, ekstrem på klippekort, svært kjedelig i forhold til spillestil(stort sett langballer mot en stor spiss) og en trener som kjøpte en drøss med spillere og alltid måtte fikse svakheter i spillet med innkjøp.


Kan legge til at den totale spilletiden for spillere på 21 år og yngre i FKH i 2008 var 43 kamper(23 fra start) og tilsammen 2200 minutter. I 2009 var det
87 kamper (74 fra start) på tilsammen  6484 minutter. Så det var ikke bare i forhold til Våge Nilsen at satsingen på talentene tok seg kraftig opp da Skarsfjord dro. Til tross for at Grindhaug, i følge FKH-supporterne, ikke er noen stor talentsatser han heller.


Aabrekk skal ha mye av æren for at det begynte å løsne for Huseklepp høsten 2008! De stod igjen og bedrev avslutningstrening etter hver bidige trening. Mjelde brukte han som plan C om man vil og sa vel og at Huskeklepp kommer aldri til å bli noen goalgetter.
Nilsen og Skarsfjord ga Huskeklepp ubegrenset tillit fra start and the rest is history!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Lister

Stortalent fra 3.div kåret til Player of the Year i bulgaria

Her må brunikken frem med faksen, ville vært en skandale om han ikke kom til Brann
Guinness - Makes you drunk

aleksanderhjelleseth

vi må bruke dette overgangsvinduet til å hente inn en spiss, kvalitetsspiss.
2011 sesongen var en kjempeopptur, skarfjord brukte de spillerene han hadde til rådighet, fikk satt en nogelunde ok formasjon og vi gjorde det bra. Mye bedre enn forventet ihvertfall.  kvaliteten på spillerene i brann var ikke allverden, men de hadde glød, ståpåvilje og noen gode doser flaks.

2012, det blir en utfordring. Alle lag i tippeligaen har sett hvordan branns enkle, stillestående taktikk fungerer.
eg synst ikke brann bør være et 4-2-3-1 lag, vi bør spille 4-4-2 med en diamantvri.  vi bør snarest få inn forsterkninger. Kim ojo, han har vært enormt god i år, men det blir for lett å lese, tenk hva han kunne ha utrettet med en spisskolega? det blir litt ensomt for han alene. 

gustavino, vi bør selge han kvikt, eg har fått en del glede av han i år, men gudhjelpemeg hvor egostisk han er, det går ikke ann å levere fra seg ballen? spille vegg? gi en annen på laget en scoringsmulighet? nei eg tror han bør ut også.

mjelde; han er for treig, han er ganske ok på det meste, men det er bare ikke godt nok, desverre. Han klarte nesten å rekke ballen, han klarte nesten å slå en fin pasning, han scoret nesten på hodet. sandefjord ville sikkert ha han.

vi trenger en kvalites midtstopper, en stabil venstreback og en goalgettet type.

så til Bergensfiffen, dere er velkommen til å åpnelommeboken, kanskje dere får litt mediaoppmerksomhet i samme slengen.

:)

dudo

Nøkkelen er ikke en eller to spisser, men hva vi gjør med de offensive spillerne våre. Hadde vi hatt kanter og backer som kunne utfordret og slått inn ville vi fått en dimensjon (om ikke mange dimensjoner) ekstra i spillet vårt. Pr i dag har vi Birkir som den desidert største trusselen når det gjelder innlegg fra kant. Det sier sitt. En venstreback med fart og evne til å slå inn, en ny Bentley slik vi har sett han i Odd og en høyrekant med bedre definerte arbeidsoppgaver er mine førstevalg. Vi angriper alt for endimensjonelt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja, folk er opp opphengte i formasjonen og det virker som at noen tror at det er 4-2-3-1 som gjør at vi spiller kjedelig og at alt løser seg med 4-4-2(en relativt udatert formasjon). Jeg husker at vi spilte temmelig ensformig og kjedelig med 4-4-2 under Nilsen også.

AlltidT.I.L.

Quote from: Xminator on December 03, 2011, 07:51:58 AM
BA: Brann ønsker ikke PVM. Før noen andre på midtbanen er solgt.

Følgende Brannfakkel: Selg Mjelde til Tromsø så det er plass til PVM!

Mye mulig at Mjelde kunne fått en "ny vår" i Tromsø.....:-)

nummer9

Quote from: AlltidT.I.L. on December 05, 2011, 16:25:07 PM
Quote from: Xminator on December 03, 2011, 07:51:58 AM
BA: Brann ønsker ikke PVM. Før noen andre på midtbanen er solgt.

Følgende Brannfakkel: Selg Mjelde til Tromsø så det er plass til PVM!

Mye mulig at Mjelde kunne fått en "ny vår" i Tromsø.....:-)

Avskrevne tidligere brann-midtbanespillere har det jo med å ende opp i TIL før eller siden, så en kan jo håpe...

Gulløl

December 05, 2011, 22:00:54 PM #1446 Last Edit: December 05, 2011, 22:22:45 PM by Gulløl
Klipp fra Sogn Avis fra i dag:

Link:
http://www.sognavis.no/lokal_sport/article5834939.ece

Kanskje Brann hadde vært et like bra mellomsteg som en klubb i Belgia ? Og danne midtstopper duo sammen
med en ungarsk landslagsstopper. Joda det er et lite håp i hengende snøre så lenge han enda ikke har bestemt seg :). Virker ihvertfall ikke som at de utenlandske klubbene står i kø siden spekulasjonene har pågått så lenge uten at noe konkret har skjedd enda. Går ut fra at han vil bestemme seg for hva han vil innen litt ut på nyåret og det er ikke så lenge til.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Ut frå det eg har lese om og frå Hovland, verkar han som ein påliteleg, klok spelar. Ein som prioriterar speletid og utvikling i staden for å fare til det første og beste utanlandske tilbodet. Kor aktuell Brann er, veit eg ikkje, men eg trur at han ender opp i Molde.

Lister

Hovland holder ut så lenge som mulig i håp om et tilbud fra utlandet før han blir presentert som moldespiller.
Guinness - Makes you drunk

Alzheimer/Silverspurs

December 06, 2011, 02:34:21 AM #1449 Last Edit: December 06, 2011, 02:56:02 AM by Alzheimer/Silverspurs
I løpet av tirsdagen er Brann i sluttforhandlingar med Trelleborgs venstreback Erdin Demir, faktisk. Født 1990 og svensk u21-landslagssback som også kan spele ving. Medisinsk test er cirka berre det som gjenstår.

Meget, meget interessant tilvekst. Kom frå lavare divisjon for 1,5 år sidan. Han seie sjølv det blir klart i løpet av dei nermaste dagane.

Har 2 år igjen på kontrakta så Brann må ha lagt inn større bod enn det Djurgården kom med for eit par veker sidan. I følge lokalavisa Trelleborgs Allehånda har TFF, i ein gamal artikkel, krevd over 5 mill for han i haust.

Go Up