• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nymark

Minner kanskje litt om Helstad om en ligger godviljen til .Men han her putter på hodet og. Men ulempen er at vi ikke har kantspill og innlegg fra siden :-)

krakra

Skal ha vært et veldig stort talent og er tidens yngste spiller i finsk eliteserie da han debuterte som 16-åring i 2003. Har slitt mye med skader siden da, men i år hadde han en kjempesesong. Ble toppscorer med 22 mål, seks mål foran 2. plassen og bare ett mål bak tidenes målscorer i finsk eliteserie, og hadde også sju assist. Nesten 30 målpoeng tilsammen altså.

krakra

November 30, 2011, 09:54:45 AM #1252 Last Edit: November 30, 2011, 09:58:07 AM by krakra
Og hvis han virkelig er på prøvespill er kanskje hans lagkamerat i FC Inter, Mika Ojala, interessant? Har bare sett tallene fra i fjor i år, og han står med 19 målgivende og 16 scoringer på 32 kamper. Er høyrekant/spiss visstnok.

Nivået i Finland er neppe all verdens, men det er nok litt bedre enn Adeccoligaen og 35 målpoeng på 32 kamper er imponerende.

http://www.youtube.com/watch?v=ZbfgTvIkFgw

Video av alle mål og målgivende i 2011.

osoerli

24 og 23 år.  Vi tar begge.
Oja-la,-oja-la-la,-oja-la-la-la-la-la-la
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

haak

Hvor på barteforumet stod dette?

GlennK

Quote from: haak on November 30, 2011, 10:19:48 AM
Hvor på barteforumet stod dette?


http://barten-hq.org/?page=gjestebok/index.php

Det ryktes om finsk angriper på vei til prøvespill. Det er desverre ikke Mika Kottila, men en Timo Furuholm. Har forhåpentligvis ingen forbindelse til Magne. Skal visstnok erstatte Lebukas. I motsettning til denne scorer finnen faktisk mål. Og er gratis. Dette liker Roald.

Granhund

November 30, 2011, 10:42:37 AM #1256 Last Edit: November 30, 2011, 10:46:40 AM by Granhund
Quote from: Nymark on November 30, 2011, 09:48:27 AM
Minner kanskje litt om Helstad om en ligger godviljen til .Men han her putter på hodet og. Men ulempen er at vi ikke har kantspill og innlegg fra siden :-)


Men du, Helstad spiller ikke på Brann.

haak

Hestad har vel strengt tatt aldri spilt på brann.

Granhund

Quote from: haak on November 30, 2011, 10:45:45 AM
Hestad har vel strengt tatt aldri spilt på brann.


Ja, så feil. Beklager :-[

Hatleking

Quote from: haak on November 30, 2011, 10:45:45 AM
Hestad har vel strengt tatt aldri spilt på brann.


Mannen endra det rett etterpå, eg trur han berre skreiv feil :)

Lister

En del lette mål i den videoen, men lette mål må scores de og. Et par pene også.
Gratis 24-åring som vet hvor målet står, ikke feil det.

Spesielt hvis vi kan betale lønnen i lakupiippu
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Apropos denne Hopen. Hadde det vært stygt av Brann å gi han et tilbud som inkluderer litt ekstra lommepenger å spille for?;)
Rød makt på Hansa

Morkel

Denne finnen virker svært intressant, har vært litt bekymret for at Brann bare tenkte å hente en stor sterk spiss og at det ville blitt enda en Labukas eller Memmelitype på lån med Opsjon.

Spelaren

Quote from: Nixon on November 30, 2011, 11:52:55 AM
Apropos denne Hopen. Hadde det vært stygt av Brann å gi han et tilbud som inkluderer litt ekstra lommepenger å spille for?;)


Tre hundrelapper for målgivende, to tohundrelapper for mål og ein femhundrelapp for seier.
Gå av.

Lister

Guinness - Makes you drunk

olebrann3

Quote from: Spelaren on November 30, 2011, 12:15:11 PM
Quote from: Nixon on November 30, 2011, 11:52:55 AM
Apropos denne Hopen. Hadde det vært stygt av Brann å gi han et tilbud som inkluderer litt ekstra lommepenger å spille for?;)


Tre hundrelapper for målgivende, to tohundrelapper for mål og ein femhundrelapp for seier.


Vi dobler neste innskuddet på bet365 etter hvert mål!

steinbygger

Brann kan jo bruke midlene de får fra Grasrotandelen til å lønne Hopen

steinbygger

Så også Skars hadde sagt til BA i går at det var spillere på en annen hylle som nå ønsket seg til Brann enn det vi fikk i fjor. Så langt er vel denne hyllen spillere som har vært på benken i klubber som kom bak oss på tabellen. Er usikker på om denne hyllen er høyere enn Adeccospillere som spilte fast på laget.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 02:59:41 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 30, 2011, 02:24:42 AM
Borges takker vi mer enn gjerne ja til, og han blir ingen Bentley. At du kan sammenligne Bentley/Hansen- kjøpene blir helt feil, da Bentley hadde bevist noe på et høyt nivå, noe man ikke kan si om Hansen.


Bentley og Hansen er no ein finfin samanlikning.  Hansen storspelte og scora 2 mot Brann i ein treningskamp, og dermed var han oppdaga.  Bentley storspelte og scora også mot Brann i 2010.  Ikkje ulikt Borges.  For alle som trur at ikkje Borges kan bli ein ny Bentley, føreslår eg kan sveiva tilbake i Overganger2011-tråden i perioden 14.-30. februar i år.


Og det var derfor de ble henta? Basert på en kamp hver? Hansen hadde knapt bevist noe, mens Bentley i alle fall hadde en bra sesong i TL bak seg. Borges spiller i tillegg i feil posisjon, og hadde blitt veldig bra hvis han hadde kommet inn her i riktig posisjon. Selvfølgelig kan han bli en ny Bentley, alle kan floppe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: steinbygger on November 30, 2011, 13:10:34 PM
Så også Skars hadde sagt til BA i går at det var spillere på en annen hylle som nå ønsket seg til Brann enn det vi fikk i fjor. Så langt er vel denne hyllen spillere som har vært på benken i klubber som kom bak oss på tabellen. Er usikker på om denne hyllen er høyere enn Adeccospillere som spilte fast på laget.


Nordkvelle var da fast på Godset.

Nixon

Og Soko spilte vel mye i sesongoppkjøringen før han ble skadet, og hadde kanskje spilt fast dersom han hadde vært skadefri?

Jeg synes det er en hylle høyere enn de vi hentet i fjor. Selv om det selvsagt ikke er noen garantier for at de skal slå til like bra som noen av de vi hentet i fjor.
Rød makt på Hansa

krakra


Xminator

Quote from: Markmus on November 30, 2011, 08:08:02 AM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 01:37:32 AM
Om nokon vil gje 1 mill for Guastavino så selg.  Eg er drittlei føring av ball, balltap og fisleskot frå 30m.  For å seia som Rekdal:  Han er jævlig lett å lese.


En som er jævlig lett å lese står ikke med 7 mål og 9 assists.

Guastavino er meget, meget bra. Men du har delvis rett også: for mye ballføring/løsskudd. Kutter han ut dette og blir mer bestemt, så er han enorm. I år har han jo til og med begynt å jobbe defensivt, så mye at han faktisk får kort for taklinger (har han noen sinne taklet før i år?).


Det skulle vert intressant å se statistikk på hvor mange pasninger enkeltspillere på Brann slår. Jeg tror ikke Guastavino er nederst på den statistikken selv om pasninger pr ballbesittelse nok er lavere. Guastavino er en spillertype som blir bedre av gode spillere rundt seg. I 2007-laget hadde han storspilt med tilsvarende form som i år.

osoerli

Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

Og alle sammen bruker sko når de spiller foppall, der er jo kliss like.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Det tror jeg ikke. Guastavino er en veldig individuell spillertype. Ikke akkurat noen lagspiller.

Problemet er ikke Guastavino, men hvordan han brukes. Han brukes som en playmaker høyt i banen, og har mye ansvar i forhold til å styre spillet. Det har han verken overblikket, kreativiteten eller viljen til. Han liker bedre å føre ballen selv enn å gi den videre. En slik spiller kan ikke ha en playmakerrolle. I Alanzinho-rollen, som en uforutsigbar driblespiss/midtbane/ving som kommer på sine regelmessige raid ville han fungert knall, men ballfordelingen må noen andre ta seg av.

Henrik8

Jeg er enig med krakra i kontinuitetsspørsmålet.

Generelt er jeg enig i at endringer i en spillerstall må skje over tid. Det tar tid å sette sammen et nytt lag, og det er enklere å inkorporere 1-3 spillere i en eksisterende spilleplan med spillere som er vant til den, enn å bytte halve laget.

Vi er imidlertid i den posisjonen at den stallen vi hadde i 2010 var så feil sammensatt at man måtte gjøre store endringer. Etter min oppfatning, og det synes også å være Branns, måtte førstelaget komponeres på nytt igjen. Deler av den jobben ble gjort i vinter, og den jobben bør fortsettes denne vinteren. Når denne jobben er gjort, og vi har fått bygget en helt ny stall, kan man benytte kontinuitetsprinsipper og utbedre stallen med en til to spillere per år.

Etter min oppfatning er det derfor ikke noe poeng med kontinuitet mellom 2010-stallen og den videre førstelagsgruppen. 2010 var sluttresultatet av en rekke feil begått i 2008 og 2009, og måtte bli gjenstand for så mange endringer at vinteren 2010-2011 står som et status quo for Brann. Det er fra og med endringene som ble gjort i dette vinduet at vi må begynne å bygge.
Kjør over pakket 09`

krakra

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.
Det er da mange som har storspilt mot Brann. Skal vi ikke hente spillere som har storspilt mot Brann?

ostraume

Nja. Nå har han jo fungert best sentralt i banen fremfor som kant i år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

November 30, 2011, 14:25:40 PM #1279 Last Edit: November 30, 2011, 14:28:47 PM by osoerli
Quote from: Xminator on November 30, 2011, 14:18:37 PM
Quote from: Markmus on November 30, 2011, 08:08:02 AM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 01:37:32 AM
Om nokon vil gje 1 mill for Guastavino så selg.  Eg er drittlei føring av ball, balltap og fisleskot frå 30m.  For å seia som Rekdal:  Han er jævlig lett å lese.


En som er jævlig lett å lese står ikke med 7 mål og 9 assists.

Guastavino er meget, meget bra. Men du har delvis rett også: for mye ballføring/løsskudd. Kutter han ut dette og blir mer bestemt, så er han enorm. I år har han jo til og med begynt å jobbe defensivt, så mye at han faktisk får kort for taklinger (har han noen sinne taklet før i år?).


Det skulle vert intressant å se statistikk på hvor mange pasninger enkeltspillere på Brann slår. Jeg tror ikke Guastavino er nederst på den statistikken selv om pasninger pr ballbesittelse nok er lavere. Guastavino er en spillertype som blir bedre av gode spillere rundt seg. I 2007-laget hadde han storspilt med tilsvarende form som i år.


På 2007-laget hadde ikkje Guastavino fått plass.  Er bare Austin og Sæv av dagens spelarar som hadde fått fast plass på 2007-laget.  Ojo hadde blitt superinnbytter for Winters.  Dagens Piotr hadde blitt 2. keeper bak 2007-Opdal.  Zsolt eller Bjarnason hadde kanskje blitt 50/50.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.


Borges var ønsket på dette forumet før denne sesongen også, altså lenge før han storspilte mot Brann.

krakra

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:25:40 PM
Quote from: Xminator on November 30, 2011, 14:18:37 PM
Quote from: Markmus on November 30, 2011, 08:08:02 AM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 01:37:32 AM
Om nokon vil gje 1 mill for Guastavino så selg.  Eg er drittlei føring av ball, balltap og fisleskot frå 30m.  For å seia som Rekdal:  Han er jævlig lett å lese.


En som er jævlig lett å lese står ikke med 7 mål og 9 assists.

Guastavino er meget, meget bra. Men du har delvis rett også: for mye ballføring/løsskudd. Kutter han ut dette og blir mer bestemt, så er han enorm. I år har han jo til og med begynt å jobbe defensivt, så mye at han faktisk får kort for taklinger (har han noen sinne taklet før i år?).


Det skulle vert intressant å se statistikk på hvor mange pasninger enkeltspillere på Brann slår. Jeg tror ikke Guastavino er nederst på den statistikken selv om pasninger pr ballbesittelse nok er lavere. Guastavino er en spillertype som blir bedre av gode spillere rundt seg. I 2007-laget hadde han storspilt med tilsvarende form som i år.


På 2007-laget hadde ikkje Guastavino fått plass.  Er bare Austin og Sæv av dagens spelarar som hadde fått fast plass på 2007-laget.  Ojo hadde blitt superinnbytter for Winters.  Dagens Piotr hadde blitt 2. keeper bak 2007-Opdal.  Zsolt eller Bjarnason hadde kanskje blitt 50/50.
Ojo hadde enkelt danket ut Winters. Mjelde var jo i utgangspunktet en fan av stor spiss/liten spiss. Tror nok Zsolt hadde danket ut Bjarnason også, og Piotr er ikke langt unna Opdalnivået.

Henrik8

Tror du Sævarsson hadde fått fast plass på 2007-laget? Selv om Bjørn Dahl var best i 2006-sesongen, var han da stabilt god i 2007 også? Eller er det hukommelsen som spiller meg et puss?
Kjør over pakket 09`

Kjell249

Nå er heller ikke OM i brann noen playmaker rolle, men mer en hengende spiss rolle. Muligens med noen flere defensive oppgaver. Litt som VPG hadde i Stabæk.

Det er vel hevet over enhver tvil at playmaker og spielfurer hvis vi skal spille 4-2-3-1 må ligge i en av de to defensive posisjonene. Rudolf har vel opererert som dette i år. Ned å henter ballen i forsvar og starter angrepene. Han har vært flink til å snu spillet, men er for lite kreativ når vi nærmer oss motstanderens 16 meter.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.


Hvor i alle dager har du dette fra? For min del har det ingen påvirkning på om jeg har lyst på Borges eller ei. Jeg har ikke lyst på alle spillere som scorer mot Brann, bare fordi de scorer mot Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

November 30, 2011, 14:36:56 PM #1285 Last Edit: November 30, 2011, 14:40:03 PM by krakra
Quote from: Kjell249 on November 30, 2011, 14:34:59 PM
Nå er heller ikke OM i brann noen playmaker rolle, men mer en hengende spiss rolle. Muligens med noen flere defensive oppgaver. Litt som VPG hadde i Stabæk.

Det er vel hevet over enhver tvil at playmaker og spielfurer hvis vi skal spille 4-2-3-1 må ligge i en av de to defensive posisjonene. Rudolf har vel opererert som dette i år. Ned å henter ballen i forsvar og starter angrepene. Han har vært flink til å snu spillet, men er for lite kreativ når vi nærmer oss motstanderens 16 meter.
Når vi nærmer oss motstanderens 16 meter er det jo greit å la OMen ta over. At OM-rollen er en hengende spissrolle skyldes jo at Guastavino spiller der. Mjelde var så definitivt ikke noen hengende spiss da han var OM og Guastavino har så mye ballkontakt at angrepsspillet hadde blitt kraftig forbedret hvis han hadde hatt litt kreativitet og overblikk.

Ser ikke hvorfor ikke både Austins makker og OMen kan være kreativ.

osoerli

Quote from: krakra on November 30, 2011, 14:24:16 PM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.
Det er da mange som har storspilt mot Brann. Skal vi ikke hente spillere som har storspilt mot Brann?

Jo gjerne mot Brann også, men kanskje først og fremst betre å velge seg spelarar som storspelar også mot fleire lag enn Brann.  Poenget er at i tilfelle Cato Hansen vart det gjort ein elendig speidarjobb.  I tilfelle Bentley vart det gjort ein nesten like dårleg speidarjobb.  Ein lar seg ofte blende av toppnivået og gløymer botnnivået.  Hansen har eit ekstremt lågt botnnivå.  Bentley har eit veldig lågt botnnivå (Ja også i Odd).  Og det Borges har vist sidan i sommar har vore jevnt over lågt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Chrisstah

Quote from: krakra on November 30, 2011, 14:23:40 PM
Det tror jeg ikke. Guastavino er en veldig individuell spillertype. Ikke akkurat noen lagspiller.

Problemet er ikke Guastavino, men hvordan han brukes. Han brukes som en playmaker høyt i banen, og har mye ansvar i forhold til å styre spillet. Det har han verken overblikket, kreativiteten eller viljen til. Han liker bedre å føre ballen selv enn å gi den videre. En slik spiller kan ikke ha en playmakerrolle. I Alanzinho-rollen, som en uforutsigbar driblespiss/midtbane/ving som kommer på sine regelmessige raid ville han fungert knall, men ballfordelingen må noen andre ta seg av.


For engang skyld er jeg 100% enig med deg!
Det må være veldig vanskelig å være medspilleren til Gustav, han er litt for glad i ball noen ganger.

En lyn supporter sa til meg etter overgangen at om vi klarer å få Gustav til å prestere sammen med et lag så har dere en superspiller, men om han er som han har vært i Lyn så får dere magi det ene sekundet og totalboss det andre sekundet. mitt eget sitat men noe i den duren der.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:37:30 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 14:24:16 PM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.
Det er da mange som har storspilt mot Brann. Skal vi ikke hente spillere som har storspilt mot Brann?

Jo gjerne mot Brann også, men kanskje først og fremst betre å velge seg spelarar som storspelar også mot fleire lag enn Brann.  Poenget er at i tilfelle Cato Hansen vart det gjort ein elendig speidarjobb.  I tilfelle Bentley vart det gjort ein nesten like dårleg speidarjobb.  Ein lar seg ofte blende av toppnivået og gløymer botnnivået.  Hansen har eit ekstremt lågt botnnivå.  Bentley har eit veldig lågt botnnivå (Ja også i Odd).  Og det Borges har vist sidan i sommar har vore jevnt over lågt.
Både Bentley og Borges har da storspilt mot andre lag enn Brann.

osoerli

Quote from: Henrik8 on November 30, 2011, 14:32:02 PM
Tror du Sævarsson hadde fått fast plass på 2007-laget? Selv om Bjørn Dahl var best i 2006-sesongen, var han da stabilt god i 2007 også? Eller er det hukommelsen som spiller meg et puss?


Dahl var god, men farten til Sæv hadde nok vippa Dahl til benken.  I 2007 vart det kantspel som gjaldt, gjerne med fart.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Chrisstah

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.


Tydelig at du ikke har sett Borges utenom kampene mot Brann. Borges hadde antageligvis vært vår nest beste spiller etter Austin om han hadde vært i klubben. Mannen er en klassespiller i TL.
Hadde jeg kunne valgt mellom Guastavino og Borges hadde jeg ikke nølt med å velge Borges fremfor Gustav. En mye mer komplett spiller, eneste som mangler hos Borges er tempo, men ferdighetene hans kompenserer for tempomangler.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:44:36 PM
Quote from: Henrik8 on November 30, 2011, 14:32:02 PM
Tror du Sævarsson hadde fått fast plass på 2007-laget? Selv om Bjørn Dahl var best i 2006-sesongen, var han da stabilt god i 2007 også? Eller er det hukommelsen som spiller meg et puss?


Dahl var god, men farten til Sæv hadde nok vippa Dahl til benken.  I 2007 vart det kantspel som gjaldt, gjerne med fart.


Ikke enig med deg , Mjelde sin filosofi gikk vel veldig mye på at Backene skulle komme til inlegg, som vi har sett så mange ganger før, så er ikke akkurat inleggsfoten til Sæv så veldig mye å skryte av. Uansett en urelevant diskusjon, svaret får vi aldri noe fasit på.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Var ikke Dahl ganske rask da? Ikke Sævarsson-rask, men ganske rask.

Lasaron

Yaw er nå 100% klar for Sandefjord. Da har vi foreløpig 14 utespillere for neste år.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: krakra on November 30, 2011, 14:41:48 PM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:37:30 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 14:24:16 PM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.
Det er da mange som har storspilt mot Brann. Skal vi ikke hente spillere som har storspilt mot Brann?

Jo gjerne mot Brann også, men kanskje først og fremst betre å velge seg spelarar som storspelar også mot fleire lag enn Brann.  Poenget er at i tilfelle Cato Hansen vart det gjort ein elendig speidarjobb.  I tilfelle Bentley vart det gjort ein nesten like dårleg speidarjobb.  Ein lar seg ofte blende av toppnivået og gløymer botnnivået.  Hansen har eit ekstremt lågt botnnivå.  Bentley har eit veldig lågt botnnivå (Ja også i Odd).  Og det Borges har vist sidan i sommar har vore jevnt over lågt.
Både Bentley og Borges har da storspilt mot andre lag enn Brann.

Sjølsagt har dei det, eg har aldri hevda noko anna.  Men dei er for variable, særleg Borges i år.  Bentley er jevnt over dårleg i år, omtrent som på sitt dårlegaste i fjor.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Chrisstah

Quote from: krakra on November 30, 2011, 14:49:58 PM
Var ikke Dahl ganske rask da? Ikke Sævarsson-rask, men ganske rask.


Grei toppfart, dog litt under Sæv, men var mer mot den raske siden enn den treige siden om man skal si det på den måten. Han løp hvertfall fra endel spillere på kanten der. I tillegg var han og god på å time løpene sine på kanten.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

osoerli

Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 14:46:06 PM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.


Tydelig at du ikke har sett Borges utenom kampene mot Brann. Borges hadde antageligvis vært vår nest beste spiller etter Austin om han hadde vært i klubben.

Eg har sett eindel kampar av Borges mot andre lag enn Brann.
Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 14:46:06 PM
Mannen er en klassespiller i TL.

Omtrent det same sa vel 30 stykker her inne om Bentley i februar i år.
Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 14:46:06 PM
Hadde jeg kunne valgt mellom Guastavino og Borges hadde jeg ikke nølt med å velge Borges fremfor Gustav. En mye mer komplett spiller, eneste som mangler hos Borges er tempo, men ferdighetene hans kompenserer for tempomangler.

Det hadde eg og, men det betyr ikkje at eg vil sjå han i Branndrakt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.


Tullprat. Bentley hadde en god sesong bak seg og ble på ingen måte hentet som følge av bra spill mot Brann. Borges er også på en helt annen hylle enn Hansen.

Og når Dahl og 2007 diskuteres, så må dere ikke glemme at Guntveit spilte omtrent like mye på backen den sesongen. Fort å glemme slikt, men det var ikke 2007 som var Dahls store sesong i Brann...

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on November 30, 2011, 15:06:15 PM
Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 14:46:06 PM
Quote from: osoerli on November 30, 2011, 14:20:49 PM
Quote from: krakra on November 30, 2011, 13:49:10 PM

Fordi dei alle har ein ting til felles:  Dei har storspelt og scort mot Brann.
Cato Hansen hadde aldri blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort 2 i ein treningskamp mot Brann i 2008 (eller var det 2007?).
Bentley hadde neppe blitt henta til Brann om han ikkje hadde scort mot Brann.
Borges hadde heller ikkje blitt ein forumhelt her utan alle måla mot Brann.


Borges gjør det jevnt over greit på de forskjellie spillerbørsene

Tydelig at du ikke har sett Borges utenom kampene mot Brann. Borges hadde antageligvis vært vår nest beste spiller etter Austin om han hadde vært i klubben.

Eg har sett eindel kampar av Borges mot andre lag enn Brann.
Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 14:46:06 PM
Mannen er en klassespiller i TL.

Omtrent det same sa vel 30 stykker her inne om Bentley i februar i år.
Quote from: Chrisstah on November 30, 2011, 14:46:06 PM
Hadde jeg kunne valgt mellom Guastavino og Borges hadde jeg ikke nølt med å velge Borges fremfor Gustav. En mye mer komplett spiller, eneste som mangler hos Borges er tempo, men ferdighetene hans kompenserer for tempomangler.

Det hadde eg og, men det betyr ikkje at eg vil sjå han i Branndrakt.


Borges har hatt flere gode sesonger i FFK. Det er mer sannsynlig at høstformen er unntaket enn at de foregående kampene og sesongene var unntaket.

Chrisstah

Bentley var nok mer skreddersydd for systemet til Odd  og var meget god der.

Borges er noe helt annet, han har vært meget god i Fredrikstad og samtidig også vært meget god på landslaget. Sannsynligheten for at Borges flopper et annet sted vil etter min mening være betydelig mindre enn Bentley som kun har prestert i et skreddersydd system.

Blir aldri klok på Bentley, kan ikke skjønne at en spiller som har vært så god, de sesongene i Odd, plutselig skal bli totalbås i Brann. Nå har han for all del god tid på rette opp inntrykket han har gitt store deler av Brann fansen. En Bentley i Odd form hadde tilført oss veldig mye mer enn det vi har i dag.

Brann var jo interessert i Borges før sesongen, håper interessen fortsatt er der. Kanskje valget ved å ikke gi Bajter kontrakt tyder på at Gustav er på vei ut? Dog, kan jo være andre grunner til det, men syns denne Bajter virker veldig solid. Spennende Silly season på oss blir det hvertfall.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Go Up