• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Skulle gjerne sett Bajter videre, men så lenge Labukas ryker på hodet og ræven ut så er jeg fornøyd.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Glimrende med Labukas. Bajter OK dersom de har en plan med det. Han viste bra takter på slutten, men ikke mer en bra. Skal vi ha ambisjoner om å bli et stabilt topplag må vi ha inn spillere som kan bevege føttene sine litt kjappere.
Rød makt på Hansa

Hatleking

Kanskje me kan satse litt norsk igjen?

TheRock

For å ikke si bergensk? Barmen gjorde seg på ingen måte bort i innhoppet sitt. Hva skal vi egentlig med en 4. fullblods DM dersom vi beholder Austin til neste sesong?

Gulløl

November 29, 2011, 14:57:00 PM #1154 Last Edit: November 29, 2011, 15:10:40 PM by Gulløl
Synd med Bajter, en spiller som har prestert bra i det siste og som trolig hadde mer å gå på.
Forhåpentligvis forsvinner han fordi Brann har et minst like bra alternativ på gang. Kunne tenkt meg Bosman spilleren Pontus Farnerud, en av eliteseriens 3 - 4 beste sentrale midtbanespillere, i han hadde Brann fått den pasningspilleren og dirigenten de trenger på midtbanen. Farnerud kunne overtatt kapteinsbindet etter Mjelde slik at vi fikk en kaptein sentralt slik som i Martin Andresen sin tid. Men Farnerud vil helst til Spania og spille, men det står sikkert ikke klubber i kø derfra, og sjelden at spanske klubber henter spillere fra den norske eliteserien. Så kanskje Skarsfjord kan klare å lokke han til Bergen ? Som alternativ etter Farnerud vil jeg ha Borges, om han vil spille DM for Brann slik han gjør for landslaget sitt.

Ellers er det syltynne håpet om å få Even Hovland blitt enda mindre. Nå snuser Club Brugge også på han.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7895184
Men siden Yaw bortimot er klar for Sandfjord har nok Skarsfjord en eller midtstopper på gang som er minst på
Korcsmár sitt nivå, men hvem må gudene vite. Kanskje en utlending siden Skarsfjord er opptatt med å redusere utenlandskvoten i troppen med å slippe Bajter ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: TheRock on November 29, 2011, 14:56:11 PM
For å ikke si bergensk? Barmen gjorde seg på ingen måte bort i innhoppet sitt. Hva skal vi egentlig med en 4. fullblods DM dersom vi beholder Austin til neste sesong?
Vi trenger tre etablerte DMer når den ene er skadeforfulgte og høst usikre Soko. Barmen er ikke helt ukjent med skader heller.

Hatleking

I tillegg må me ta hensyn til om me kjem til Europa eller ikkje. No verkar det ikkje slik, då alt tyder på at Stabæk stikk av med fair play-plassen...

Lister

Jeg håper at bajter ut betyr at vi forlenger med austin.

Vel og bra å gjøre plass til Barmen, absolutt en spiller jeg har sansen for, men mister vi austin blir det plutselig veldig tynt.
Guinness - Makes you drunk

Tom C

Før jeg hisser meg enda mer opp over hvor latterlig det er at en klubb med pill råtne ledere og supportere kan få en slik pris... Er det Brann som ligger på den påfølgende plassen, eller vil den uansett gå til noen andre dersom NFF skulle få et anfall av fornuft sånn helt ut av det blå?

BAre sånn at jeg vet hvor sint jeg skal bli....   ;)
Aldri mer Obos....

Xminator

Quote from: krakra on November 29, 2011, 15:05:49 PM
Quote from: TheRock on November 29, 2011, 14:56:11 PM
For å ikke si bergensk? Barmen gjorde seg på ingen måte bort i innhoppet sitt. Hva skal vi egentlig med en 4. fullblods DM dersom vi beholder Austin til neste sesong?
Vi trenger tre etablerte DMer når den ene er skadeforfulgte og høst usikre Soko. Barmen er ikke helt ukjent med skader heller.


Ikke glem at Austin henger i en tynn tråd han også.

nero

Dette er i grunnen helt greit. Hadde ikke grått hvis vi hadde beholdt Holmvik, Bajter og Yaw, men det er heller ikke noe stort problem at de forsvinner. Spent på hva som kommer inn i steden for. Har tro på Soko, men vi har en del posisjoner som skal fylles nå. Spiss, stopper og venstreback bør jo stå på listen.
Lions led by donkeys.

Xminator

Quote from: Nixon on November 29, 2011, 14:53:53 PM
Glimrende med Labukas. Bajter OK dersom de har en plan med det. Han viste bra takter på slutten, men ikke mer en bra. Skal vi ha ambisjoner om å bli et stabilt topplag må vi ha inn spillere som kan bevege føttene sine litt kjappere.


Bajter ble nok for dyr i forhold til det han fikk igjen. Er enda litt snurt på at man ikke hev seg rundt og fyrte avsted en kontrakt til Hopen da han enda var bosman. Vi trenger dermed en DM inn, som potensielt holder det nivået Torp hadde. Det er også en mulighet for at man aldri henter noen DM, og heller satser på at Sokolowski skal holde seg skadefri, og Mjelde eller Haugen ta rollen når han ikke spiller.

Det samme gjelder egentlig høyrekanten. Det er spillere i stallen som kan gjøre jobben (slik tenker nok de som skal spare penger, jeg ville helst sett fart og dribleegenskaper på en ny høyrekant). Det er langt fra sikkert de har bråhast med venstrebacken heller, selv om stallen uten Kalvenes og Holmvik mangler en backup for Fakiri. (Jeg vil for ordens skyld ha en ny venstreback og Fakiri på benken).

Det er derimot ingenting som ligner på backup for Ojo. Kombinasjonen av hodestyrke, avslutteregenskaper og ferdigheter med ball finnes ikke i Brann utenom Ojo. Bakke viste at det holder med hodestyrke og evnen til å holde på ballen, men heller ikke der kan jeg se noen akkurat nå. Labakus falt jo helt gjennom i rollen slik Nielsen gjorde i fjor.

Kjell249

Austin og Gustav bør vi absolutt prøve å selge hvis de ikke vil forlenge. Så får vi heller prøve å friste Farnerud med litt ekstra lønn.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Quote from: nero on November 29, 2011, 15:48:12 PM
Dette er i grunnen helt greit. Hadde ikke grått hvis vi hadde beholdt Holmvik, Bajter og Yaw, men det er heller ikke noe stort problem at de forsvinner. Spent på hva som kommer inn i steden for. Har tro på Soko, men vi har en del posisjoner som skal fylles nå. Spiss, stopper og venstreback bør jo stå på listen.


Spiss, høyrekant, venstreback, defensiv midtbane og midtstopper. 5 spillere som alle bør være over middels tippeliganivå.

nero

Quote from: Xminator on November 29, 2011, 15:53:59 PM
Spiss, høyrekant, venstreback, defensiv midtbane og midtstopper. 5 spillere som alle bør være over middels tippeliganivå.


Absolutt. Men er det særlig realistisk?  :-\
Lions led by donkeys.

Xminator

Om de fem kunne holdt samme "hylle" som Sokolowski og Nordkvelle, så rykker vi ikke ned med mindre samtlige flopper. Om det er bra nok til å utforde Molde i 2012, eller ett mer samspilt RBK og VIF er jeg mer i tvil om. Får Tromsø til sjonglert ett budsjett uten å kutte sportslig til neste år blir de farlige de også.

dudo

Jeg vil heller ha Austin ut året enn 8 mill i overgangssum. Ihvertfall når man tenker på at halve summen forsvinner rett ut vinduet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: Xminator on November 29, 2011, 16:15:09 PM
Får Tromsø til sjonglert ett budsjett uten å kutte sportslig til neste år blir de farlige de også.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: dudo on November 29, 2011, 16:17:38 PM
Jeg vil heller ha Austin ut året enn 8 mill i overgangssum. Ihvertfall når man tenker på at halve summen forsvinner rett ut vinduet.


Absolutt. 8 millioner er ikke verdt noe som helst sammenlignet med en sesong ekstra med Austin.

Uansett er jo 8 millioner altfor lite for en spiller av hans kaliber.
Ka du ve?

dudo

Ja, 8 er lite. Men jeg tror ikke vi kan håpe på å få bud på stort mer, når man tar liga, kontraktslengde, alder og selgende klubb i betraktning.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Bye bye til Labukas, det var på sin plass, men hadde håpt at Bajter ble med videre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Baijter kunne fint vært med videre, han har ikke gjort seg bort. Labukas derimot er bås og gledelig at han forsvant. Lurer på hva Baijter må føle, om han ønsket å bli selvsagt. Han blir ikke satset på når han har levert noenlunde, mens Labukas får samme skjebne og ikke har gjort noe som helst positivt.

Angående summen på Austin, Vif vil jo ha 7 mill for Mos og han har såvidt jeg vet like lang kontrakt igjen som Austin. Austin har flere ferdigheter enn Mos, og er i mine øyne en typisk midtbanespiller som passer glimrende inn i PL. Enten har Vif priset Mos alt for høyt, eller så er Austin verdt 15-20 mill nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Quote from: Xminator on November 29, 2011, 16:15:09 PM
Får Tromsø til sjonglert ett budsjett uten å kutte sportslig til neste år blir de farlige de også.


Tromsø driver økonomisk akrobatikk på stram line uten sikring. Emisjon på emisjon sier nok om hvordan de driver. Skjer det noe som helst uforutsett må de ha investorhjelp. Igjen...

Tar heller en ny nedrykksstrid med fornuftig økonomi enn å drive som tromsø. Før eller senere møter de veggen og da tar de for lynveien.
Guinness - Makes you drunk

esp123

November 29, 2011, 17:54:13 PM #1173 Last Edit: November 29, 2011, 17:57:03 PM by esp123
Jeg skjønner virkelig ikke denne entusiasmen for Bajter. En rimelig middelmådig spiller, man henter ikke inn utlendinger for å sitte på benken.

ostraume

Labulas bort var en no-brainer, litt verre med Bajter. Ikke akkurat gullklasse over mannen, så sånn sett like greit. Men er det også et hint om at Guastavino skal selges nå som landsmannen sendes ut?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Tvilsomt at det har en sammenheng. For hvor lenge har Guastavino vært i Norge nå? På tide at han klarer seg selv!
Rød makt på Hansa

steinbygger

Nå er jeg litt på tynn is ang skatteregler, men jeg har hørt at en av grunnene til at Brann har hatt mange utlendinger som ikke har fått forlenget kontrakten ikke bare går på det sportslige. Skattereglene skal være slik at spilerene kan være her i 6 mnd og nesten ikke betale skatt. Det betyr at Brann slipper unna med f.eks 500' i lønn for en spiller på korttidsavtale, mens samme spiller måtte hatt en mill hvis han hadde langtidsavtale. Reglene skal vistnok ha tilbakevirkende kraft hvis spilleren blir over 6 mnd. Det betyr at hvis Maxi er her i 6 mnd kan han hente ut f.eks 500' nesten skattefritt, men hvis han forlenger så må han skatte for dette beløpet og da tror jeg Brann har avtaler med spilleren at de betaler skatten slik at spilleren skal sitte igjen med like mye netto. Dvs hvis Maxi betaler 50% skatt må Brann ut med 500' ekstra for de 6 mnd han har spillt. I tillegg til at fremtidig årslønn blir 2 mill for at han skal ha samme lønn som han hadde når han var på korttidsavtale

Henrik8

Med Bajter ut trenger vi plutselig en ny defensiv midtbanespiller. Det er for tynt med bare Austin og Soko, og med fare for å erte på meg talentbrigaden vil jeg ikke ha bare Barmen som back-up. Får Soko kjenning med skadeproblemene eller Austin forsvinner betyr det at Barmen kan bli spillende tilnærmet fast, og ikke matchet gradvis. Det tror jeg er skadelig både for ham, men mest for kvaliteten på startoppstillingen.

Får håpe at Bajter forsvinner fordi sportslig ledelse mener de kan få mer for pengene et annet sted, ikke fordi man skal la være å hente inn en ny dm. Jeg er ikke tilhenger av å basere seg på Mjelde eller Hauen som back-up. Ingen av dem er gode nok i den posisjonen, og for Haugen kan det etter min mening være vanskelig å utvikle seg som spiller hvis han benyttes et annet sted enn der han er best. Det er i den egentlige posisjonen han må matches for å kunne utvikle seg.
Kjør over pakket 09`

Jose Arrogantio

November 29, 2011, 18:10:30 PM #1178 Last Edit: November 29, 2011, 18:13:17 PM by Jose Arrogantio
Med Bajter ut vil jeg ha Borges inn. Ville vært drømmen.

Med Borges inn, en god midtstopper, en god venstreback og en grei backupspiss ville vi vært tilbake i medaljekamp neste sesong også, selv hvis Vålerenga kommer tilbake i form igjen og Viking underpresterer mindre. Forutsatt at Austin blir, men vi vil ikke vært like avhengig av han heller med et generelt styrket lag.

fanthole

Skarsfjord nevner jo utlendingskvota som en av grunnene til at Bajter og Labskausen forsvinner. Tyder det på at det er noen utenlandske på vei inn?

Grorud er ikke noe mer enn en grei tredje stopper i mine øyner. Minner om Evans i United (uten å sammenligne) men de kan begge spille gode kamper for så å være involvert i baklengsmålene hver eneste kamp. Slike spillere bør ikke spille fast!!

Jeg hadde likt å sett driblekanten til Hødd, Ahmed. Rask og teknisk og involvert i mye. Hadde passet bra i den høyre posisjonen i trioen bak Ojo!

Spissen som er på prøvespill? Noen som har sett eller hørt noe mer om han? Vi bør få inn en landsmann eller spansktalende for Guastavinho sin del, om ikke han også er på vei ut? 5-8 mill for Diego, bør vi slippe han da og rydde plass til Haugen?

Kan islending som var her tidligere være på vei inn, siden Våge Nilsen blir for dyr og at Sogndal mest sansynlig krever penger for Flo?

Austin bør få kapteinsbindet, og forlenge kontrakten med en utkjøpsklausul på 12+ mill. Mer enn det for en mann på 26 år fra Tippeligaen kan vi nesten ikke håpe på en gang. Mulig en Jamaicaner til kunne hjulpet på forlengelsen av kontrakten til Branns desidert viktigste mann!?

Mjelde er og forblir ikke noe mer enn en helt ok spiller å ha i troppen. Kan være grei å sette inn mot slutten for å skape litt trykk i boksen.

Stopper, Back, Høyre kant, Spiss er det vi trenger :)

Lasaron

Bra at Labukas forsvinner. Litt skuffende at Bajter også forsvinner, men heller slik enn at begge blir.

Med bakgrunn i Walstads uttalelser om at A-stallen er som et vippebrett spekulerer jeg i om også Guastavino er på vei ut.

Som tidligere sagt er jeg bekymret over at det blir mye utskiftninger. Av de 19 utespillerne vi har hatt i høst er bare 14 tilbake. To av dem som er vekke har relativt sett vært kontinuitetsbærende, Haugsdal og Holmvik. (I tillegg til Opdal). Så vet vi at Yaw og Kalvenes er svært usikre. Og Austin og Guastavino kan bli solgt. Det skjer neppe at alle disse fire sistnevnte forsvinner, men det begynner å bli mye.

Foruten de som er nevnt, dette er utespillerne som har vært i Brann i to sesonger eller mer:

Erik Mjelde
Birkir Sævarsson
Hassan El Fakiri

Det syns jeg er alt for lite!
Tren på langskudd

brannl

Ser mange skriver om Borges, en signering som ville vært fantastisk. Vi ville da fått en ny DM, som er klasse. Samtidig ville vi fått en som kunne vært back-up for Ojo på topp. Borges fungerer bra også i en slik rolle. MEN Borges drar nok ikke til Brann nei, men er lov å drømme!

Lasaron

Palmason fra Stabæk er klar for Lillestrøm. Da kommer han altså ikke til oss. Nevner det siden han er nevnt tidligere i tråden.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: brannl on November 29, 2011, 18:50:37 PM
Ser mange skriver om Borges, en signering som ville vært fantastisk. Vi ville da fått en ny DM, som er klasse. Samtidig ville vi fått en som kunne vært back-up for Ojo på topp. Borges fungerer bra også i en slik rolle. MEN Borges drar nok ikke til Brann nei, men er lov å drømme!


Tja, han virker mindre heit i markedet nå enn i fjor, og de andre norske storklubbene har allerede skaffet seg andre forsterkninger eller er dekket i hans posisjon. Tror absolutt vi har en sjanse om ikke en utenlandsk klubb kommer på banen.

roaldinho

Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 18:58:32 PM
Palmason fra Stabæk er klar for Lillestrøm. Da kommer han altså ikke til oss. Nevner det siden han er nevnt tidligere i tråden.


Jepp, og flere kommer til å forsvinne. Mister rundt 11 spillere, treneren er gått og budsjettet skal halveres. De skal attpåtil spille ute, så jeg tror Stabæk rykker ned neste sesong. Ser forderdelig mørkt ut for dem.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

viks

Kan det tenkes at Brann og Sandefjord har en byttehandel på gang? Walstad kjenner jo Adecco godt. Demba Bindia på defmid/forsvar, Alexander Gabrielsen forsvar, Ebrima Sohna defmid? Kunne jo kanskje forklare at Brann kvitter seg med utlendinger...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Hatleking

Quote from: viks on November 29, 2011, 20:38:33 PM
Kan det tenkes at Brann og Sandefjord har en byttehandel på gang? Walstad kjenner jo Adecco godt. Demba Bindia på defmid/forsvar, Alexander Gabrielsen forsvar, Ebrima Sohna defmid? Kunne jo kanskje forklare at Brann kvitter seg med utlendinger...


Neppe. Viss Brann hentar utlendingar, er det nok for å få dei i førsteellveren. Noko eg er heilt einig i. Det er faktisk ganske mange gode norske spelarar ledige òg, så me treng ikkje berre sjå etter utlendingar. Men som sagt - Borges er eit opplagt alternativ, og eg håpar at me strekk oss langt etter han. Jørgensen òg!

Huff

Jaja, hadde ikke blitt trist om Bajter fikk fortsette, men helt greit at både han og Labbetuss forsvinner. Da må vel rundt tre-fire spillere inn som et absoultt minimum. Håper virkelig vi ender opp med å selge både Gustav og Austin nå, da vil vi ha penger å handle for, og nå gjelder det å se fremover.

Blir nok en spennende overgansvinter dette her, og da Bajter slett ikke var elendig kan han exit tolkes som en indikasjon på at Brann har noen andre i tankene. Det vil være på grensen til naivt å satse på at Soko vil kunne bidra i tilnærmet hver kamp med den skadehistorikken han har. På den andre siden har vi jo fått inn Nordkvelle og Skars har utvilsomt stor sans for Mjelde, som bør få vanskelige kår i treeren bak Ojo om ingen forsvinner. Mulig Skars ser på Mjelde/Soko som Austins sidemenn neste sesong, evt kan en jo håpe på en formasjonsendring.

Stallen er uansett per nå alt for liten og så lenge vi ikke har mistet en eneste god spiller (foruten Torp, der vi ikke hadde noe valg) ser jeg på dette med spenning og forventning.

Quote from: Hatleking on November 29, 2011, 20:47:16 PM
Neppe. Viss Brann hentar utlendingar, er det nok for å få dei i førsteellveren. Noko eg er heilt einig i. Det er faktisk ganske mange gode norske spelarar ledige òg, så me treng ikkje berre sjå etter utlendingar. Men som sagt - Borges er eit opplagt alternativ, og eg håpar at me strekk oss langt etter han. Jørgensen òg!


Tror ikke Brann kun henter utlendinger til ellveren, hvis ikke hadde en neppe hentet Bajter, Labuskas, Mezqida, Juninho og co. Borges hadde vært en drøm.

GlennK

Quote from: viks on November 29, 2011, 20:38:33 PM
Kan det tenkes at Brann og Sandefjord har en byttehandel på gang? Walstad kjenner jo Adecco godt. Demba Bindia på defmid/forsvar, Alexander Gabrielsen forsvar, Ebrima Sohna defmid? Kunne jo kanskje forklare at Brann kvitter seg med utlendinger...


Sitat stigh i slutten av oktober i tråden sesongen 2011: ikke annet en at eg hadde han å RBH innom i dag å hørte at han snakket me roal om sandefjords    Eirik André Lamøy å at han kunne passe inn ås oss

Navnet var kjent og ifølge Wikipedia er han 27 år gammel-og angrepsspiller. Han har skoret 7.mål i årets Adecco. Er det her listen ligger?

Lasaron

Da er Yaw 99 % klar for Hvalfangerne, og vi er nede i 13 igjen fra høstens opprinnelige tropp. Deriblant usikre Kalvenes, Austin og Guastavino.
Jadda.
Men som en påpeker, spennende at bare middelmådige og svake forsvinner. Har de en plan, så blir dette spennende. Men jeg syns altså det blir for mye nytt, og for lite kontinuitet.
Tren på langskudd

krakra

Forøvrig veldig avslørende av RBHs innsats at Skarsfjord ser ut til å ville bytte ut så og si hele stallen han har bygget opp.

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 21:03:53 PM
Da er Yaw 99 % klar for Hvalfangerne, og vi er nede i 13 igjen fra høstens opprinnelige tropp. Deriblant usikre Kalvenes, Austin og Guastavino.
Jadda.
Men som en påpeker, spennende at bare middelmådige og svake forsvinner. Har de en plan, så blir dette spennende. Men jeg syns altså det blir for mye nytt, og for lite kontinuitet.


Kontinuitet er kjekt det, men når spillerne som har vært her en stund er stort sett boss, er det bedre å fornye stallen.

Romarius

At så mange forsvinner allerede nå - heriblant folk under kontrakt eller med opsjon - burde i hvert fall tyde på at de er kommet langt på vei med en del nye spillere. Bør derfor skje en del de neste dagene.
Men man vet jo aldri helt med denne klubben.

For øvrig bare positivt at de kvitter seg med en del middelmådigheter. Så lenge det er bedre kvalitet som kommer inn selvsagt...

Lasaron

Quote from: Jose Arrogantio on November 29, 2011, 21:11:12 PM
Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 21:03:53 PM
Da er Yaw 99 % klar for Hvalfangerne, og vi er nede i 13 igjen fra høstens opprinnelige tropp. Deriblant usikre Kalvenes, Austin og Guastavino.
Jadda.
Men som en påpeker, spennende at bare middelmådige og svake forsvinner. Har de en plan, så blir dette spennende. Men jeg syns altså det blir for mye nytt, og for lite kontinuitet.


Kontinuitet er kjekt det, men når spillerne som har vært her en stund er stort sett boss, er det bedre å fornye stallen.


Det kan man si, men jeg syns ikke Yaw, Holmvik og Haugsdal er boss.
Tren på langskudd

Hatleking

Eg må innrømme at eg liker det som skjer i Brann no. Middelmådigheiter og spelarar som nok ikkje vert så mykje betre forsvinn. Spanande spelarar kjem inn (Nordkvelle og Sokolowski). Eg er veldig spent på fortsetjinga. Det er faktisk ganske bra med spelarar me kan prøve oss på, så det er absolutt mogleg å bygge opp ein god tropp her.

Huff

Quote from: Hatleking on November 29, 2011, 21:19:37 PM
Eg må innrømme at eg liker det som skjer i Brann no. Middelmådigheiter og spelarar som nok ikkje vert så mykje betre forsvinn. Spanande spelarar kjem inn (Nordkvelle og Sokolowski). Eg er veldig spent på fortsetjinga. Det er faktisk ganske bra med spelarar me kan prøve oss på, så det er absolutt mogleg å bygge opp ein god tropp her.


Soko synes jeg er litt for spennende (pga skadehistorikken), men ellers enig.

Jose Arrogantio

Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 21:14:38 PM
Quote from: Jose Arrogantio on November 29, 2011, 21:11:12 PM
Quote from: Lasaron on November 29, 2011, 21:03:53 PM
Da er Yaw 99 % klar for Hvalfangerne, og vi er nede i 13 igjen fra høstens opprinnelige tropp. Deriblant usikre Kalvenes, Austin og Guastavino.
Jadda.
Men som en påpeker, spennende at bare middelmådige og svake forsvinner. Har de en plan, så blir dette spennende. Men jeg syns altså det blir for mye nytt, og for lite kontinuitet.


Kontinuitet er kjekt det, men når spillerne som har vært her en stund er stort sett boss, er det bedre å fornye stallen.


Det kan man si, men jeg syns ikke Yaw, Holmvik og Haugsdal er boss.


Med mulig unntak av Holmvik er de ikke spillere som kunne bidratt i en medaljekamp eller i å bringe laget et steg videre.

ostraume

Quote from: krakra on November 29, 2011, 21:07:00 PM
Forøvrig veldig avslørende av RBHs innsats at Skarsfjord ser ut til å ville bytte ut så og si hele stallen han har bygget opp.


Hehe. Godt poeng.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Det var viktig å få med eit lite RBH-stikk, ja.

roaldinho

Quote from: Hatleking on November 29, 2011, 21:19:37 PM
Eg må innrømme at eg liker det som skjer i Brann no. Middelmådigheiter og spelarar som nok ikkje vert så mykje betre forsvinn. Spanande spelarar kjem inn (Nordkvelle og Sokolowski). Eg er veldig spent på fortsetjinga. Det er faktisk ganske bra med spelarar me kan prøve oss på, så det er absolutt mogleg å bygge opp ein god tropp her.


Mye enig her, men det er flere spillere som kunne forlatt klubben for at bedre spillere kan få plass istedenfor. Grorud, Mjelde og Fakiri syntes jeg også kunne gått. Inn 2 nye midtstoppere som erstatter Yaw og Grorud, erstatter for Fakiri, men vi har erstatter i Nordkvelle for Mjelde. Kunne f.eks byttet Mjelde med Per Egil Flo, det hadde vært en god signering for Brann.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up