• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Republikken vil alltid bestå!

Started by BBB-Tony, June 01, 2008, 19:28:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gubrask

Angående sanger der en ikke vet helt hva man synger om (og som jeg derfor ikke synger med på)..

Under moldekampen ble det sunget en sang til Daniel (Berg Hestad?)
Sangen gikk sånn: Hvor er moren din, Daniel?
Hva ble dette sunget?

crm

"Quantify your love for me!"
K. Jæger

amenhotep 4

Quote from: krøvel vellevold on June 08, 2008, 06:51:05 AM

Noen vil kanskje oppfatte dette som surmaget kritikk, men jeg bare stiller spørsmål ved teksten. Altså: "Republikken vil alltid bestå"... Kan den "alltid bestå" når den aldri har eksistert? Det lurer jeg litt på akkurat nå. Men sangen er grei den. Bare lurte litt på denne selvmotsigelsen.



Er det ikke nettopp fordi republikken aldri har eksistert at den alltid vil bestå?

HansaInferno

Det er nettopp fordi Bergen er en republikk, en liten stat på vestkysten av Norge som i alle år har blitt annerkjent som et egent land av alle som bor i Norge. Hva som står på papiret driter vel vi langt i?
Breiflabben, baby!

Manx

n by, ett lag, ett mål: Gull!!

Stian


Shine

Quote from: Stian on June 12, 2008, 12:29:50 PM
Haha! Herlig side!


skal ikke se bortifra at du liker denne også da.

http://www.encyclopediadramatica.com/Norway

"About 20% of all inhabitants of Oslo are drug-addicted, homeless beggars. This behavior is perfectly legal in Norway, because the police aren't allowed to stop criminals. Law enforcement is frowned-upon, because it is considered "rude" to uphold the law unless it's tax related. "
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

HansaInferno

Forskjellen på de to er vel at den første er skrevet av et eller annet pakk østpå, mens den om Oslo er skrevet av en optiktig og ærlig turist fra kontinentet som uheldigvis la ferien til Oslo.
Breiflabben, baby!

Go Up