• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spark Mjelde naa!

Started by runarnormann, October 02, 2005, 12:24:28 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

BrannFa(e)n

Quote from: "Motyka"
Quote from: "BrannFa(e)n"Selvfølgelig har jeg det :D .

TFL var åpenbart POL sin feil, og ikke selve støtteapparatet sin feil, men likevell var det også her udyktighet innad som gjorde at TFL ikke spiller for Brann idag.


Hvordan var TFL POL sin feil?

Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Slik jeg tolker TFL-saken så var det mangelen på legesjekk som var grunnen til at han ble langvarig skadet, og jeg har forstått det slik at det er POL sin feil å informere det medisinske støtteapparatet at "Nå har vi fått en ny spiller, og vi skal ha en medisinsk test på han". Da er det POL som ikke har gjort jobben sin som med så mange andre spillere. Eller hva?

Mener at det også er en kombinasjon om svakhetstegn fra både Mjelde, Steffensen og det medisinske støtteapparatet å ikke legge merke til en slik skade, og kaste han innpå mot Molde, anyhow. Samtaler med spillerene, anyone?

Nei, nei, nei. Dette var ikke enda et Mjelde-attack.
rannfasiten

Motyka

Quote from: "BrannFa(e)n"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "BrannFa(e)n"Selvfølgelig har jeg det :D .

TFL var åpenbart POL sin feil, og ikke selve støtteapparatet sin feil, men likevell var det også her udyktighet innad som gjorde at TFL ikke spiller for Brann idag.


Hvordan var TFL POL sin feil?

Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Slik jeg tolker TFL-saken så var det mangelen på legesjekk som var grunnen til at han ble langvarig skadet, og jeg har forstått det slik at det er POL sin feil å informere det medisinske støtteapparatet at "Nå har vi fått en ny spiller, og vi skal ha en medisinsk test på han". Da er det POL som ikke har gjort jobben sin som med så mange andre spillere. Eller hva?

Mener at det også er en kombinasjon om svakhetstegn fra både Mjelde, Steffensen og det medisinske støtteapparatet å ikke legge merke til en slik skade, og kaste han innpå mot Molde, anyhow. Samtaler med spillerene, anyone?

Nei, nei, nei. Dette var ikke enda et Mjelde-attack.


Da er det da virkelig det medisinske støtteapparatet støtteapparatet sin plikt å forlange at de skal få test på han når de vet at POL ikke tar slike ting så tungt.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Quote from: "Motyka"Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Vet ikke om du er klar over det, men Pol Pot var den hensynsløse lederen av Khmer Rouge. Er vel pga initialene til Per Ove Ludvigsen (POL) at du nevner Pol Pot i det hele tatt.

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Vet ikke om du er klar over det, men Pol Pot var den hensynsløse lederen av Khmer Rouge. Er vel pga initialene til Per Ove Ludvigsen (POL) at du nevner Pol Pot i det hele tatt.

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt?


Det har i denne debatten kommet fram teorier om at  Brann har ødelagt en rekke spillere i år. At Brann er skyld i de mange skadene. Her jeg lurer på om POL har latt det gå til hodet på seg at han har en navnebror som drev med folkemord i milliontall, for så å skade spillere han ikke syntes passet inn, eller hadde meninger imot sitt eget kommunistiske styre på Stadion.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Vet ikke om du er klar over det, men Pol Pot var den hensynsløse lederen av Khmer Rouge. Er vel pga initialene til Per Ove Ludvigsen (POL) at du nevner Pol Pot i det hele tatt.

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt?


Det har i denne debatten kommet fram teorier om at  Brann har ødelagt en rekke spillere i år. At Brann er skyld i de mange skadene. Her jeg lurer på om POL har latt det gå til hodet på seg at han har en navnebror som drev med folkemord i milliontall, for så å skade spillere han ikke syntes passet inn, eller hadde meninger imot sitt eget kommunistiske styre på Stadion.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Vet ikke om du er klar over det, men Pol Pot var den hensynsløse lederen av Khmer Rouge. Er vel pga initialene til Per Ove Ludvigsen (POL) at du nevner Pol Pot i det hele tatt.

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt?


Det har i denne debatten kommet fram teorier om at  Brann har ødelagt en rekke spillere i år. At Brann er skyld i de mange skadene. Her jeg lurer på om POL har latt det gå til hodet på seg at han har en navnebror som drev med folkemord i milliontall, for så å skade spillere han ikke syntes passet inn, eller hadde meninger imot sitt eget kommunistiske styre på Stadion.


Ja, men å anbefale POL ville vært direkte usmakelig.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Vet ikke om du er klar over det, men Pol Pot var den hensynsløse lederen av Khmer Rouge. Er vel pga initialene til Per Ove Ludvigsen (POL) at du nevner Pol Pot i det hele tatt.

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt?


Det har i denne debatten kommet fram teorier om at  Brann har ødelagt en rekke spillere i år. At Brann er skyld i de mange skadene. Her jeg lurer på om POL har latt det gå til hodet på seg at han har en navnebror som drev med folkemord i milliontall, for så å skade spillere han ikke syntes passet inn, eller hadde meninger imot sitt eget kommunistiske styre på Stadion.


Ja, men å anbefale POL ville vært direkte usmakelig.


Du mener smakløst. Tror ikke usmakelig er korrekt uttrykksmåte. Men du har helt rett i at en skal være forsiktig å ansette personer med initialen POL til en jobb i Kambuchea. En annen ting: Hvilken farge spiller Brann i? Hvilken farge forbindes med Røde Khmer? Riktig. Svaret er rød på begge. Enda mer smakløst.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Påstår du at POL prøver seg på en variant av Pol Pot på spillerne våre?


Vet ikke om du er klar over det, men Pol Pot var den hensynsløse lederen av Khmer Rouge. Er vel pga initialene til Per Ove Ludvigsen (POL) at du nevner Pol Pot i det hele tatt.

Skjønner ikke helt spørsmålet ditt?


Det har i denne debatten kommet fram teorier om at  Brann har ødelagt en rekke spillere i år. At Brann er skyld i de mange skadene. Her jeg lurer på om POL har latt det gå til hodet på seg at han har en navnebror som drev med folkemord i milliontall, for så å skade spillere han ikke syntes passet inn, eller hadde meninger imot sitt eget kommunistiske styre på Stadion.


Ja, men å anbefale POL ville vært direkte usmakelig.


Du mener smakløst. Tror ikke usmakelig er korrekt uttrykksmåte. Men du har helt rett i at en skal være forsiktig å ansette personer med initialen POL til en jobb i Kambuchea. En annen ting: Hvilken farge spiller Brann i? Hvilken farge forbindes med Røde Khmer? Riktig. Svaret er rød på begge. Enda mer smakløst.


La oss ikke splitte hår nå.
Nå skal vel du være litt forsiktig med å påstå at Brann er en kommunistisk klubb!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Apropos spillere og politikk; George Weah ble i natt valgt til Liberias president.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"Apropos spillere og politikk; George Weah ble i natt valgt til Liberias president.


Støttet av John Shittu faktisk!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

elblottto

ka faen som feiler deg da, sparke mjelde???? ja da samme ligner med rbk... ser jo hvordan det går med de nå... rett i das.  nei kan ikke sylde på mjelde. syld på styre som ikke lar han få kjøpe folk.
ergen til eg dør...

Motyka

Quote from: "elblottto"ka faen som feiler deg da, sparke mjelde???? ja da samme ligner med rbk... ser jo hvordan det går med de nå... rett i das.  nei kan ikke sylde på mjelde. syld på styre som ikke lar han få kjøpe folk.


Han får jo kjøpe spillere av styret. Men han fikk heldigvis ikke kjøpe Kim Larsen.
Si meg elblotto, er du helt fornøyd med sesongen i år?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

sei meg elblotto, er du nøgd med ditt siste skuleår?

Motyka

Quote from: "naitsirk"sei meg elblotto, er du nøgd med ditt siste skuleår?


nånånå...trodde vi var enige om at vi ikke skulle være språknazister lengre!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BrannFa(e)n

Kan ikke folk begynne å nevne hva positivt Mjelde har gjort? Er lei av å skrive side opp og side ned på ting han ikke klarer, og selv om dere vet jeg har rett, benekter dere det med syltynne unnskyldninger.
rannfasiten

Nixon

Quote from: "BrannFa(e)n"Kan ikke folk begynne å nevne hva positivt Mjelde har gjort? Er lei av å skrive side opp og side ned på ting han ikke klarer, og selv om dere vet jeg har rett, benekter dere det med syltynne unnskyldninger.


Vel, personlig synes jeg du burde har bevisbyrden i denne saken. Og er, for å være helt ærlig, ikke særlig imponert. Ikke imponert i det hele tatt...
Rød makt på Hansa

viks

Om noen kunne tatt seg bryet med og samle opp for og mot argumenter som er fremkommet i denne tråden og presentert de i en e-post til Knut Langeland kunne jo han kanskje fått et mer nyansert syn på saken?

Heller tvilsomt i grunnen, han må være blant de mest snevsynte journalister jeg har vært borte i.. En slik fyr som elsker og høre sin egen stemme, og som alltid føler seg utilpass når ikke oppmerksomheten er rettet mot hans person...

Langeland er i mine øyne blitt selve symbolet for menn i midtlivskrisen, noen som vet om han nettopp har gjennomgått en opprivende skillsmisse på hjemmefronten eller?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "BrannFa(e)n"Kan ikke folk begynne å nevne hva positivt Mjelde har gjort? Er lei av å skrive side opp og side ned på ting han ikke klarer, og selv om dere vet jeg har rett, benekter dere det med syltynne unnskyldninger.


Vel, personlig synes jeg du burde har bevisbyrden i denne saken. Og er, for å være helt ærlig, ikke særlig imponert. Ikke imponert i det hele tatt...


Godt jobbet Nixon.  En utmerket maate aa ikke svare paa spoersmaalet.  Hvor mye betaler Mjelde dette forumet egentlig?
egenden Alf Dahl

Xminator

QuoteGodt jobbet Nixon. En utmerket maate aa ikke svare paa spoersmaalet. Hvor mye betaler Mjelde dette forumet egentlig?


Er dette også slikt som "mot" leiren ser på som god funderte og knakende gode argumenter?

runarnormann

Quote from: "Xminator"
QuoteGodt jobbet Nixon. En utmerket maate aa ikke svare paa spoersmaalet. Hvor mye betaler Mjelde dette forumet egentlig?


Er dette også slikt som "mot" leiren ser på som god funderte og knakende gode argumenter?


Fair point.  

Men poenget er jo at ingen vil akseptere at Mjelde har ikke oppnaad de resultatene man burde kunne forlange.  Ingen er fornoeyd med noe annet enn medalje.  De pengene som er blitt brukkt fortjener det.  Alt annet er skandaloest.  Mjelde maa vaere mann nok til aa ta ansvar.

Tro det eller ei, saa var jeg en av dem som argumenterte for at Mjelde ble trener i Brann.  Jeg var veldig hoey i hatten da han ledet dem til cuptriumf, men denne sesongen har han vist klare taktiske svakheter.  I forumet her har mange kommet med gode argumenter for aa beholde Mjelde, men mange av tilhengerne hans har ikke bedre argument enn kontinuitete og at han visstnok er en sympatisk person, noe jeg foroevrig bestrider.  Dette er ikke gode nok poeng.  Du og Jegloeh har jo hatt en lang krangel, hvor begge to sier at dere ikke er sikker paa om Mjelde er rett mann eller ikke.  Dette gjelder stort sett for de fleste.  Hvorfor er slike som Nixon saa opptatt av aa beskytte en mann med store svakheter?  Vil vi ikke alle at Brannn skal naa toppen?
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"Hvorfor er slike som Nixon saa opptatt av aa beskytte en mann med store svakheter?  Vil vi ikke alle at Brannn skal naa toppen?


Grunnen er at jeg ikke er enig i at han har store svakheter. Og jeg tror Mjelde kan føre Brann til toppen med sin offensive tankegang. Enkelt og greit.

Og kan du utdype det med at han ikke er sympatisk? Du kan jo godt mene det. Men når spillere og ledere i Brann skryter av mannen virker jo et slikt standpunkt litt besynderlig...
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Nixon"Vel, personlig synes jeg du burde har bevisbyrden i denne saken. Og er, for å være helt ærlig, ikke særlig imponert. Ikke imponert i det hele tatt...


Men du tror Mjeldeskeptikerne er 100% overbevist over argumentasjonen til de konservative?

Bevisbyrden er vår: Brann har hatt en fiaskosesong. Hvorfor? Sånn, nå er det gjort.

Dere har argumentert for Mjelde. En av de sterkeste er den tragiske "gi han mer tid". Vi strides åpenbart om han har vist at han evner å bli en ener.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

TERD

Quote from: "Nixon"Grunnen er at jeg ikke er enig i at han har store svakheter. Og jeg tror Mjelde kan føre Brann til toppen med sin offensive tankegang. Enkelt og greit.

Hvilken offensive tankegang er det du sikter til?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Quote from: "jegløh"Men du tror Mjeldeskeptikerne er 100% overbevist over argumentasjonen til de konservative?


Med Brann sin historie i tankene er det kanskje vi "Mjeldeelskere" som er radikale. Mens dere utålmodige er konservative...
Rød makt på Hansa

Xminator

Jo vil vil at Brann skal nå toppen. Og jeg er 100% overbevist om at Mjelde vil få Brann til toppen.

Du nevner noe om alle pengene som er brukt. Er det rettferdig så lenge de samme spillerene ikke er kommet til klubben, er skadet, eller i tilfellet Scharner storspiller?
Da kommer det neste argumentet: Det burde ikke vert brukt så mye penger på de spillerene som er skadet. Regner da med at det siktes til Andresen.

Om Brann får kontroll på skadene har vi ett av tidenes beste Brannlag neste sesong. Det er faktisk mye bedre enn de papirlagene vi stilte før denne sesongen (og var ett av tidenes beste). Om Ludvigsen og Mjelde får ressursene som skal til denne vinteren kan vi utrolig nok ha spillere på benken som er gode nok. For der har det vert ett problem selv de få kampene Brann har stilt skadefritt: det er ikke spillere på benken som muliggjør taktiske bytter. Vi har ved flere anledninger spilt mot lag som objektivt sett har bedre spillere enn oss på benken.

Det er flere ting som gjør at vi står sterkere før neste sesong.
* De sentrale spillerene har spilt sammen lenge
* Miller har endelig tilpasset seg det midtbanerollen krever i eliterserien
* 2 habile kantspillere med backup
* Vi har fortsatt ett av eliteseriens beste spisspar

Mye av kritikken på det rent taktiske synest jeg er fundert i etterpåklokskap. Den store taktiske feilen fra Mjelde var å høre på Solvåg(Solvang?) og sette målsetningen til gull. Jeg var skeptisk til realismen i det da det ble ytret. Winters hadde på tidspunktet gått skadet fra sesongslutt til seriestart, Sæternes hadde hanglet hele vinteren, Andresen gikk skadet, Soma viste klar formsvikt i de siste RL kampene og vi hadde ikke fått forsterkninger på høyrekanten. I det hele virket stallen for tynn til å forsvare en gullambisjon. Det er den fortsatt. Førstelaget er klart styrket, men vi mangler spillerene fra 12-16. De som skal utfordre førstevalgene. Får vi 3-4 spillere som går inn i den rollen kan det snakkes om gull.

Glem nå ikke at det er 13 andre lag også i neste års eliteserie. 4-5 av dem har akkurat samme ambisjon som oss. 3 av dem har klart midler til å ha minst samme ambisjonsnivå som oss. Om RBK får en optimal sesong tror jeg Brann er sjanseløse. Potensialet i neste års Brannlag ligger i 50-54 poeng. I VIF har det vert klare tendenser til at en kynisk spillestil begynner å tære på spillerene. Kravene til å spille fotball vil bli enda mer fremtredende neste sesong. Tror også at Rekdal har gjort seg selv uunværlig i systemet.  Viking har minst like store inntekter som vi har selv. De har en mye bredere stall. De mangler enerene. Med de riktige kjøpene før neste sesong blir de farlige. Usikkerheten går på hvilken trener de kan få. Passer den nye treneren inn i filosofien til klubben? Passer de spillerene som er der nå til treneren? Eller får Viking enda en palassrevolusjon?

Ut over de tre lagene blir det mye tilfeldigheter. LSK smeller i ett kjempeunderskudd igjen denne sesongen. Lyn har talenter så det holder, men jeg tror ikke det er nok til å konkurrere med de økonomiske musklene Brann, RBK, VIF og Viking har i øyeblikket.

Nøkkelpunkter i Branns spill neste sesong:
* Fortsette den defensive fremgangen
* Sette flere av sjansene
* Få til eget spill på bortebane (kanskje er det en idee å gjøre som i Moskva og gå for 2 scoringer samme pokker?)
* Som en konsekvens av punkt 3, bli ett bedre bortelag
* Fortsette å ta poeng hjemme

Nixon

Quote from: "TERD"Hvilken offensive tankegang er det du sikter til?


Jeg sikter til den offensive spillelstilen som Brann har når alt klaffer. Ingen har spilt så god fotball som Brann i år. Og det er både Brann og Mjelde sin filosofi at det er slik Brann skal opptre.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Xminator"Mye av kritikken på det rent taktiske synest jeg er fundert i etterpåklokskap. Den store taktiske feilen fra Mjelde var å høre på Solvåg(Solvang?) og sette målsetningen til gull.


Godt skrevet Xminator!:)

Når det gjelder overnevnte punkt har jeg hørt Mjelde si at det var spillerne som først og fremst ville ha gull som målsetting. Og da ville ikke Mjelde stoppe den entusiasmen. Det stiller saken i et litt annet lys i mine øyner.
Rød makt på Hansa

TERD

Quote from: "Nixon"Jeg sikter til den offensive spillelstilen som Brann har når alt klaffer. Ingen har spilt så god fotball som Brann i år. Og det er både Brann og Mjelde sin filosofi at det er slik Brann skal opptre.

Dette synes jeg er et fair punkt å være uenige på. Mjelde baserer sin offensive holdning på individuell frihet. Det funker svært så bra når spillerne har dagen. De dagene det butter imot, er det imidlertid et sørgelig skue.

Jeg er fullstendig imot en slik spillestil. Brann er for ustabile og spillerne ikke gode nok til at man skal basere seg på denne typen offensiv spillestil. I tillegg mener jeg at Mjelde i løpet av sine år snart burde se dette, og begynne å innarbeide en fastere offensiv spillestil. Og for å komme kritikerne i forkjøpet: det er ingen motsetning mellom god, underholdende og teknisk offensiv fotball og en strammere spillestil.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Der er jeg helt enig. Gjerne mer spillestil for å kunne variere, ikke minst på dårlige dager. Se bare på RBK (i sine glansdager) som på dårlige dager likevel vant da de hadde en spillestil i bunn slik at spillet aldri stoppet helt opp.
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Mye av kritikken på det rent taktiske synest jeg er fundert i etterpåklokskap. Den store taktiske feilen fra Mjelde var å høre på Solvåg(Solvang?) og sette målsetningen til gull.


Godt skrevet Xminator!:)

Når det gjelder overnevnte punkt har jeg hørt Mjelde si at det var spillerne som først og fremst ville ha gull som målsetting. Og da ville ikke Mjelde stoppe den entusiasmen. Det stiller saken i et litt annet lys i mine øyner.


Takk Nixon.  Nok et eksempel paa at Mjelde lar spillerne ta skylden.  Hvis han var en sterk trener ville han for det foerste ikke latt spillerne diktere maasetningen og for det andre ville han naa tatt ansvar.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"Takk Nixon.  Nok et eksempel paa at Mjelde lar spillerne ta skylden.  Hvis han var en sterk trener ville han for det foerste ikke latt spillerne diktere maasetningen og for det andre ville han naa tatt ansvar.


Værsågod. Kjekt at du nok en gang kunne trekke bombastiske, og etter min mening helt feilslåtte, konklusjoner!

Mjelde la ikke skylden på noen, han bare forklarte hva som hadde skjedd.
For Mjelde var i utgangspunktet forsiktig med gullsnakk for å spare spillerne om jeg ikke husker helt feil. (Der har du den Mjelde du kjenner som ikke tenker på spillerne...) Skulle han da stoppe de når de av egen fri vilje ville snakke om gull? Her må man være litt psykolog og ikke stoppe en positiv stemning i gruppen.

Mjelde sa også at i Brann står de sammen, både når de vinner og når de taper. Det vil si at hvis Brann får kritikk for en for ambisiøs målsetting tar Mjelde sin del av skylden. Sa Mjelde rakrygget. Og jeg for min del tror på fyren!
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Takk Nixon.  Nok et eksempel paa at Mjelde lar spillerne ta skylden.  Hvis han var en sterk trener ville han for det foerste ikke latt spillerne diktere maasetningen og for det andre ville han naa tatt ansvar.


Værsågod. Kjekt at du nok en gang kunne trekke bombastiske, og etter min mening helt feilslåtte, konklusjoner!

Mjelde la ikke skylden på noen, han bare forklarte hva som hadde skjedd.
For Mjelde var i utgangspunktet forsiktig med gullsnakk for å spare spillerne om jeg ikke husker helt feil. (Der har du den Mjelde du kjenner som ikke tenker på spillerne...) Skulle han da stoppe de når de av egen fri vilje ville snakke om gull? Her må man være litt psykolog og ikke stoppe en positiv stemning i gruppen.

Mjelde sa også at i Brann står de sammen, både når de vinner og når de taper. Det vil si at hvis Brann får kritikk for en for ambisiøs målsetting tar Mjelde sin del av skylden. Sa Mjelde rakrygget. Og jeg for min del tror på fyren!


Og jeg er sikker paa at naar han leder Kleppestoe sitt damelag om et par aar, kommer han til aa takke deg for stoetten.
egenden Alf Dahl

Xminator

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=87316

7 mann på trening. Og likevel vil "folket" sende halvparten av stallen på dør etter sesongen :p

jegløh

Når MIM, Nixon, sier (som han veldig ofte gjør) at vi tapte fordi spillerne ikke var lojal mot de ve ble enige om før kampen, er det så opplagt å lese mellom linjene at han sier "planen min var god, spillerne var ikke like god".

Synes ikke du jeg har et lite poeng her?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "runarnormann"Og jeg er sikker paa at naar han leder Kleppestoe sitt damelag om et par aar, kommer han til aa takke deg for stoetten.


Og når Brann vinner serien og Mjelde kommer frem på scenen foran en fullsatt Torgallmenning kommer du til å hylle han like mye som alle andre. Og vi andre her skal være storsinnet nok til ikke å dra frem gamle tråder...:)
Rød makt på Hansa

Xminator

QuoteOg vi andre her skal være storsinnet nok til ikke å dra frem gamle tråder...:)


Det fordrer jo selvfølgelig at forumet (og vi) fortsatt er her i 2063 :p

runarnormann

Quote from: "Xminator"
QuoteOg vi andre her skal være storsinnet nok til ikke å dra frem gamle tråder...:)


Det fordrer jo selvfølgelig at forumet (og vi) fortsatt er her i 2063 :p


Helsikken heller!  Mjelde i 58 aar til!
egenden Alf Dahl

Motyka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Mye av kritikken på det rent taktiske synest jeg er fundert i etterpåklokskap. Den store taktiske feilen fra Mjelde var å høre på Solvåg(Solvang?) og sette målsetningen til gull.


Godt skrevet Xminator!:)

Når det gjelder overnevnte punkt har jeg hørt Mjelde si at det var spillerne som først og fremst ville ha gull som målsetting. Og da ville ikke Mjelde stoppe den entusiasmen. Det stiller saken i et litt annet lys i mine øyner.


Om dette stemmer blir jeg oppriktig skremt, om en leder har ett mål og hans underordnede ett helt annet urealistisk høyere så kan det jo aldri gå bra. En leder skal klargjøre mål utifra ressurser og motivere sine underordnede til å oppnå dette målet.

Men om dette er scenarioet;

MIM - "folkens, vårt mål i år er igjen å ta tredjeplass"
Spillerne -  "hva? IDIOT! det gjorde jo vi fjor, vi har jo kjøpt landslagskapteinen, vi vant cupen!"
MIM - "...men jeg tror ikke dere er gode nok til det, vi mangler en del spillere og vi sliter med en del skader på Winters, Sæternes og tror ikke Andresen blir skikkelig frisk, dessuten sliter Soma med formen, og Kvisvik vil dra hjem til FFK for å gjøre seg feit"
Spillerne - "vi skal ta GULL"
MIM - Okei da...da går vi for gull, men da skylder jeg på dere om det ikke går bra, gang på gang.

da forstår jeg at det har gått som det har gått i år.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Xminator"Mye av kritikken på det rent taktiske synest jeg er fundert i etterpåklokskap. Den store taktiske feilen fra Mjelde var å høre på Solvåg(Solvang?) og sette målsetningen til gull.


Godt skrevet Xminator!:)

Når det gjelder overnevnte punkt har jeg hørt Mjelde si at det var spillerne som først og fremst ville ha gull som målsetting. Og da ville ikke Mjelde stoppe den entusiasmen. Det stiller saken i et litt annet lys i mine øyner.


Om dette stemmer blir jeg oppriktig skremt, om en leder har ett mål og hans underordnede ett helt annet urealistisk høyere så kan det jo aldri gå bra. En leder skal klargjøre mål utifra ressurser og motivere sine underordnede til å oppnå dette målet.

Men om dette er scenarioet;

MIM - "folkens, vårt mål i år er igjen å ta tredjeplass"
Spillerne -  "hva? IDIOT! det gjorde jo vi fjor, vi har jo kjøpt landslagskapteinen, vi vant cupen!"
MIM - "...men jeg tror ikke dere er gode nok til det, vi mangler en del spillere og vi sliter med en del skader på Winters, Sæternes og tror ikke Andresen blir skikkelig frisk, dessuten sliter Soma med formen, og Kvisvik vil dra hjem til FFK for å gjøre seg feit"
Spillerne - "vi skal ta GULL"
MIM - Okei da...da går vi for gull, men da skylder jeg på dere om det ikke går bra, gang på gang.

da forstår jeg at det har gått som det har gått i år.


Godt skrevet Motyka :)
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "naitsirk"sei meg elblotto, er du nøgd med ditt siste skuleår?


Dessuten får jeg mye mere vondt i hodet av å lese dine innlegg enn elblotto sine.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Quote from: "Motyka"Om dette stemmer blir jeg oppriktig skremt, om en leder har ett mål og hans underordnede ett helt annet urealistisk høyere så kan det jo aldri gå bra. En leder skal klargjøre mål utifra ressurser og motivere sine underordnede til å oppnå dette målet.


Så det du vil ha er et opplyst (i beste fall) enevelde der Mjelde totalt overstyrer en gruppe på et par dusin voksne mannfolk? Din vesle historie her var jo søt nok, men passer best som en hverdagsskildring fra en barneskole.

Og klart at en leder skal motivere sine underordnede til å oppnå sine mål. Men hvordan motivere sine underordnede til å gå ned i ambisjoner? Er det ikke da like psykologisk viktig å underbygge denne optimismen? Vi snakker jo tross alt bare om fotball her. Ikke en gruppe utrente sofagriser som har som mål å klatre Mount Everest uten oksygen. Da kunne man kanskje dempet ambisjonsnivået litt.

Og hva er det egentlig med denne overbevisningen om at Mjelde hele tiden ubetinget gir spillerne skylden når noe går galt. Finnes det i det hele tatt noen trenere som ikke gir spillerne en offentlig skyllebøtte i ny og ne. Kan ikke med min beste vilje se at Mjelde er verre enn mange andre.

Og til slutt. Og ikke minst. Hvis nå denne målsettingen var urealistisk høy som du skriver. Hvorfor da dette raseriet ovenfor Mjelde? Det var jo ikke annet å vente...
Rød makt på Hansa

Motyka

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Motyka"Om dette stemmer blir jeg oppriktig skremt, om en leder har ett mål og hans underordnede ett helt annet urealistisk høyere så kan det jo aldri gå bra. En leder skal klargjøre mål utifra ressurser og motivere sine underordnede til å oppnå dette målet.


Så det du vil ha er et opplyst (i beste fall) enevelde der Mjelde totalt overstyrer en gruppe på et par dusin voksne mannfolk? Din vesle historie her var jo søt nok, men passer best som en hverdagsskildring fra en barneskole.

Og klart at en leder skal motivere sine underordnede til å oppnå sine mål. Men hvordan motivere sine underordnede til å gå ned i ambisjoner? Er det ikke da like psykologisk viktig å underbygge denne optimismen? Vi snakker jo tross alt bare om fotball her. Ikke en gruppe utrente sofagriser som har som mål å klatre Mount Everest uten oksygen. Da kunne man kanskje dempet ambisjonsnivået litt.

Og hva er det egentlig med denne overbevisningen om at Mjelde hele tiden ubetinget gir spillerne skylden når noe går galt. Finnes det i det hele tatt noen trenere som ikke gir spillerne en offentlig skyllebøtte i ny og ne. Kan ikke med min beste vilje se at Mjelde er verre enn mange andre.

Og til slutt. Og ikke minst. Hvis nå denne målsettingen var urealistisk høy som du skriver. Hvorfor da dette raseriet ovenfor Mjelde? Det var jo ikke annet å vente...


Selvsagt vil jeg ha ett opplyst enevelde, ett enevelde hvor der führer velger sine undersåtter som har samme filosofi og mål som han selv.

Jeg mener ikke at målsettingen var urealistisk høy,  kjøper du landslagskapteinen så går du for gull.
Mjelde visste selvsagt ikke om disse faktorene som Mjelde fans bruker som unskyldninger  gang på gang, skader, salg og formsvikt, men allikevel ville han ikke gå for gull. Mjelde fans derimot mener at om ikke disse tingene hadde gått slått feil, så hadde vi vært i gullkampen nå. Tydelig at Mjelde og hans tilhengere ikke har samme målsetting.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Dette poenget med at Mjelde sa at målsettingen var gull men egentlig mente noe annet er jo banal. Er fyren så ynkelig, mener dere?
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Nixon"Når det gjelder fiasko eller ikke fiasko så har selvsagt ikke sesongen gått som forventet. Tror nok alle er skuffet. Men bør Mjelde ta sin hatt å gå for det? Det synes ikke jeg!


Det er jo dette som er spørsmålet. Faktisk, Nixon, så er jeg helt ubestemt selv. Har skrevet det tidligere, men mange tror likefullt at jeg er mot MIM uansett. Dukker en god erstatter opp mener jeg han bør overta, ellers ikke.

Vi vil nok neppe overbevise hverandre, men jeg mener at Mjelde mangler tilsynelatende taktisk kløkt til å endre kamper underveis når det går dårløg.

Når Brann spiller godt er det ingen som er så gøy å se på. Herlig. Det kommer nok som følge av MIMs filosofi men enda mer som følge av at typene til Brann er såpass fargerike et de med den friheten de får av Mjelde, virkelig kan utfolde seg.

En annen ting vi strides om er hans autoritet. Glad min sjef ikke er altfor autoritær, men liker heller ikke å se stjernespillere kjfte på treneren. Det underminer hans autoritet overfor mindre spillere.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

QuoteMjelde visste selvsagt ikke om disse faktorene som Mjelde fans bruker som unskyldninger gang på gang, skader, salg og formsvikt, men allikevel ville han ikke gå for gull.


Så du mener med hånden på hjertet at Mjelde før sesongen var lykkelig uvitende om at Winters spilte de siste kampene 2004 med lyskestrekk og var ute av trening frem til seriestart? Eller at Sæternes haltet fra han ble overbelastet med landslaget? Eller at Haugen brakk benet? Eller for den del at Andresen ikke stilte på en trening hele vinteren? Joda, det er ett flott bilde du tenger opp om Mjelde som person... Og for å si det slik, jeg er 100% sikker på at Mjelde var fullstendig klar over at Kvisvik var på vei bort.

På tross av den listen med ulykksaligheter før sesongen så klarte da Mjelde å lede Brann inn til sølvplass til ferien. Det blir sikkert brukt mot ham det også.

viks

Denne tråden, og denne debatten kan jo fortsette i det uendelige. Tror med rimelig sikkerhet en kan si at Mjelde har støtte fra majoriteten av Brannsupportere.

Alle er selvsagt berettiget til og ha sin egen mening (les: også Knut Langeland), men det får da vel være grenser hvor lenge vi skal male på denne debatten?

La oss nå spille ferdig de tre siste kampene i år, og telle opp poeng deretter. Så kan vi analysere sesongen som gikk.

For alt vi vet så kan jo det inbefatte tredjeplass, medalje, europacup, og RL..

I verstefall en femteplass sannsynligvis...

Kan vi ta en timeout eller?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jegløh

Quote from: "viks"For alt vi vet så kan jo det inbefatte tredjeplass, medalje, europacup, og RL..

I verstefall en femteplass sannsynligvis...


Kan enda ta gull.

Vi trenger ikke en metereolog til å fortelle oss at det regner. Sesongen kan ikke reddes. En tredjeplass vil i utgangspkt ikke være jrise, men måten den har eventuellt kommet på er for ruskete.
Dessuten er det å drømme å tro på 3.plass.

Brann havner på 38 poeng og 6.plass.

En annen ting er at dette spørsmålet engasjerer tydeligvis voldsomt.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

Quote from: "jegløh"
Quote from: "viks"For alt vi vet så kan jo det inbefatte tredjeplass, medalje, europacup, og RL..

I verstefall en femteplass sannsynligvis...


Kan enda ta gull.

Vi trenger ikke en metereolog til å fortelle oss at det regner. Sesongen kan ikke reddes. En tredjeplass vil i utgangspkt ikke være jrise, men måten den har eventuellt kommet på er for ruskete.
Dessuten er det å drømme å tro på 3.plass.

Brann havner på 38 poeng og 6.plass.

En annen ting er at dette spørsmålet engasjerer tydeligvis voldsomt.


41 poeng, seier mot Odd og kamma, tap i Trondheim dessverre er mitt tips...

MEN, skulle vi mot formodning vinne i Trondheim, da kan alt skje!

Hva anngår debatten, så mener jeg det i skrivende stund er utlevert alt som finnes av argumenter for og i mot, og at denne debatten nå kjører fullstendig på tomgang...

La oss stikke spaden i jorden i november, finne frem regnemaskin, og telle opp!!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jegløh

Kan ikke huske noengang å ha vunnet på Briskeby. Har naturligvis vunnet, men kommer ikke på noen.

Ser på sjansene på Lerkendal som små.

Har faktisk ofte spilt uavgjort hjemme mot Odd og, men tror dette skal gå greit.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Go Up