• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Yes!wehavenobananas

Quote from: Kai-Olai on March 20, 2009, 10:43:55 AM
Partoutkortet på nedre Hansa kostet vel 2150(?), rett meg hvis jeg tar feil (kjærringa betalte mitt)..
Hvis en da trekker fra 200 kroner til medlemsskap i Bataljonen, og deretter deler det på 14 kamper, så ender en opp med å betale 139,29 kroner pr. kamp..
Tilsvarende plasser koster løst 300 kroner pr kamp, og totalt 4200 kroner gjennom en hel sesong, ekskludert medlemsskap..

Resten sier seg vel selv..

Forresten syns jeg det er sykt at Brann kan øke prisene på nedre Hansa fra 230 (?) i fjor, til 300 i år.. Med tanke på hvilken elendig sesong vi hadde i fjor, så er det ikke rett vei å gå med å skru prisen så sinnsykt opp..


Nei, da kan de ihvertfall ikke forvente å selge ut kampene. Men de tjener vel allikevel mer på å gjøre det. Og til enkeltkamper blir det jo utsolgt, som mot RBK eller den 16.mai.

Ricky

Akkurat i år er det vel en viss fare for at RBK-kampen kan bli særdeles glissen :p

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on March 20, 2009, 12:30:32 PM
Akkurat i år er det vel en viss fare for at RBK-kampen kan bli særdeles glissen :p


Ja, og det er en enorm fare for at vi atter en gang er motstander når RBK enten tar gull, i praksis tar gull, eller allerede er seriemester når kampen begynner. Det har skjedd veldig mange ganger i serie og cup de siste 21 årene: 88, 90, 92, 94 (2x), 95, 99, 01, 02 og 06.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

March 20, 2009, 16:31:16 PM #4853 Last Edit: March 20, 2009, 16:33:51 PM by krøvel vellevold
1374 ledige på Hansa, BT og Søndre utenom bortefeltet. Solgt 124 siden i 10-tiden i dag. Dermed ligger salget antagelig på et sted oppunder 15000, forutsatt at de fleste frikortene (400) er byttet inn, at det kommer rundt 100 Stabæk-fans og et det ikke er mer enn 300 ledige på SpV.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

March 21, 2009, 00:16:50 AM #4854 Last Edit: March 21, 2009, 00:22:42 AM by krøvel vellevold
1295 ledige på Søndre (utenom bortefeltet), BT og Hansa. Dermed ligger salget antagelig på et sted rundt 15000. Det ble solgt 225 på de nevnte tribunene i løpet av dagen. Selger vi 200 både lørdag og søndag, så skal vi havne på rundt 15400. Det vil i så fall være vårt laveste i serien på nesten tre år, og ned med ca 1700 fra fjorårets første hjemmekamp.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Hva er det som gjør at folk ikke går på kamp bare fordi serien starter tidligere enn vanlig? Det var jo gjennomgående lave tilskuertall i første serierunde. Skulle tro RBK - VIF var en kamp som dro fullt hus, men den gang ei, var vel bare 17 000 på den kampen?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Var det virkelig så få?

Hvor mange dro Stabæk på første TL-match egentlig?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on March 21, 2009, 00:51:19 AM
Hva er det som gjør at folk ikke går på kamp bare fordi serien starter tidligere enn vanlig? Det var jo gjennomgående lave tilskuertall i første serierunde. Skulle tro RBK - VIF var en kamp som dro fullt hus, men den gang ei, var vel bare 17 000 på den kampen?


Jeg tror ikke det bare er fordi serien starter tidligere enn vanlig. Jeg tror det er en generell nedgang i interessen. 10 av 11 klubber som spilte i Tippeligaen både i 2007 og 2008 hadde nedgang. Eneste med økning var seriemesteren. Jeg tror vi kan se at Stabæk blir eneste med økning også i år, og denne gang fordi de har fått ny stadion. Kanskje VIF og LSK kan få en økning hvis de gjør det betydelig bedre sportslig enn i fjorårets fiaskosesonger. Det er ikke godt å vite hvor mye finanskrisen kan ha å si. På bedriftsmarkedet har den nok en del å si, men jeg tviler på at den betyr så mye på privatmarkedet. For hvor mange er strengt tatt berørt av finanskrisen? Noen prosent har mistet jobben, og noen prosent til må kanskje være litt forsiktige fordi de KAN miste jobben. Men samtidig har jo renten gått kraftig ned, så jeg vil tro at det er flere som har fått en bedret økonomi enn forverret økonomi det siste året. Og uansett slo nedgangen i tilskuertallene inn allerede før finanskrisen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2009, 02:58:47 AM
Var det virkelig så få?

Hvor mange dro Stabæk på første TL-match egentlig?


10700. Og da var det vel kanskje 9000-9500 som holdt med hjemmelaget. Et godt tall for Stabæk i utgangspunktet, men det var tross alt første obligatoriske kamp på det nye stadionet. Man kan lure på om Stabæk noen gang vil fylle opp hele stadion (kap 15000). Kanskje i en avgjørende kamp om seriegull, eller et toppoppgjør mot VIF. Aldri ellers.
Legg ned hele klubben!

Xminator

De fyller nok om Brann er i en avgjørende kamp der :p Semifinale i cupen eller noe slikt.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on March 21, 2009, 07:13:30 AM
De fyller nok om Brann er i en avgjørende kamp der :p Semifinale i cupen eller noe slikt.


Jeg kan garantere at det ikke kommer 15000 på en semifinale mellom Stabæk og Brann på Telenor Arena. Så mange er det ikke sikkert det ville kommet på Stadion engang!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2009, 08:35:44 AM
Quote from: Xminator on March 21, 2009, 07:13:30 AM
De fyller nok om Brann er i en avgjørende kamp der :p Semifinale i cupen eller noe slikt.


Jeg kan garantere at det ikke kommer 15000 på en semifinale mellom Stabæk og Brann på Telenor Arena. Så mange er det ikke sikkert det ville kommet på Stadion engang!


Kan du det?10-11000 fra Stabæk og 4-5000 fra Bergen og utflyttede bergensere. Skjønner ikke at det skal være en umulighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Hva vedder du Krøvel?
Tiocfaidh ár lá

SKBMiller

Jeg tror det hadde blitt fullt på en slik kamp, var jo godt med folk der sist. Og vi hadde kommet med mange også

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2009, 11:23:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2009, 08:35:44 AM
Quote from: Xminator on March 21, 2009, 07:13:30 AM
De fyller nok om Brann er i en avgjørende kamp der :p Semifinale i cupen eller noe slikt.


Jeg kan garantere at det ikke kommer 15000 på en semifinale mellom Stabæk og Brann på Telenor Arena. Så mange er det ikke sikkert det ville kommet på Stadion engang!


Kan du det?10-11000 fra Stabæk og 4-5000 fra Bergen og utflyttede bergensere. Skjønner ikke at det skal være en umulighet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

1241 ledige på BT/Hansa/Søndre utenom bortefeltet. Solgt 54 i løpet av dagen til nå. Da kan vi vel forvente at vi kanskje bare kommer ned i 1200 før dagen er omme. Og kanskje vi klarer under 1000 i løpet av morgendagen. Det er meldt regn, så vi får ikke hjelp til å lokke dem som ser været an før de bestemmer seg. Så da er mitt tips at vi vil ende opp med 1000 ledige her, kanskje 100 ledige på ståfeltet, 300 ledige (av vel 400) på bortefeltet, 300 ledige på SpV, og at det dermed blir 1700 ledige totalt og et tilskuertall på 15400.
Legg ned hele klubben!

feltf

Det er solgt mer en 54 i løpet av dagen. Var inne på Brann.no i går kveld og fikk samme tall som deg Krøvel. (1295). I morgentimene i dag sjekket jeg seteoversikten igjen og da var det plutselig 59 billetter mer tilsalgs i svingen på BT tribunen. Hadde gått opp fra 240 til 299 ledige billetter på det feltet i svingen. Dermed er det solgt over 100 billetter i dag. Men uansett går ikke salget noe særlig raskt.

olpi

der ble det solgt enda en gitt

Gepard

Må bare få sagt det, den oversikten som holdes over solgte billetter i denne tråden er helt utrolig :) Hverken Brann selv eller bilettservice kunne levert et raskere svar på hvor mange billetter som er solgt.

SKBMiller

Plusser på en der, alltid interessant å sjekke hvordan billettsalget går

krøvel vellevold

1185 ledige nå. Solgt 110 i dag.
Legg ned hele klubben!

Ferguson

Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2009, 19:32:44 PM
1185 ledige nå. Solgt 110 i dag.


Blir det fint vær imorgen kan sikkert en god del av de ryke og dermed være tett opp mot fullt hus!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

Det fine været skal du se langt etter ja.
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

Quote from: vebo on March 21, 2009, 19:47:44 PM
Det fine været skal du se langt etter ja.


Hehe, så værmeldingen no ja og det var regn! Då kan vi nok konkluderer med at det knapt blir solgt flere billetter!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Yes!wehavenobananas

Angående en semifinale mellom Brann og Stabæk på Telenor Arena, så tror jeg faktisk ikke at Brann hadde fått så mye som 4000 - 5000 billetter. Men om vi hadde fått det hadde det nok blitt utsolgt på borteseksjonen, det er jeg rimelig sikker på. Semifinale mot Stabæk i cupen er alltid gøy.

Spelaren

Er vel alltid dei som kjem og kjøper billett før kampstart?
Gå av.

Baunebob

Det er vel et snaut hundretalls mennesker som gjør. Blir nok ikke fullt imorgen.

olebrann3

March 21, 2009, 23:15:44 PM #4877 Last Edit: March 21, 2009, 23:17:54 PM by olebrann3
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2009, 15:12:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 21, 2009, 11:23:20 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 21, 2009, 08:35:44 AM
Quote from: Xminator on March 21, 2009, 07:13:30 AM
De fyller nok om Brann er i en avgjørende kamp der :p Semifinale i cupen eller noe slikt.


Jeg kan garantere at det ikke kommer 15000 på en semifinale mellom Stabæk og Brann på Telenor Arena. Så mange er det ikke sikkert det ville kommet på Stadion engang!


Kan du det?10-11000 fra Stabæk og 4-5000 fra Bergen og utflyttede bergensere. Skjønner ikke at det skal være en umulighet.


2008:
Stabæk - Molde - 4880 (Drittmotstander).
VIF - Odd - 9563 (Drittmotstander).

2007:
FKH - Odd - 5000 (Sikkert bra for Haugsesund.)
LSK - Stabæk - 6795 (Burde vært mye mer, men kanskje kanarifuglene hadde flydd sydover for vinteren, eller at de holdt konsert en annen plass en på åråsen den uken).

2006:
RBK - SF - 11217 (Dritt motstander).
FFK - Start - 9336 (Halveis greit, men drittmotstander der også)

Hadde vi spilt semi hjemme tror eg vi hadde fylt opp, men borte mot stabæk hadde vi vell bare fått 5% av kapasiteten og da hadde det maks kommet inn 5%-10% på stabæk sine tribuner.

BojeN

Nå har vel ikke finanskrisen mye og si for privatmarkedet regner jeg med.

Er vel heller sånn at de fleste har fått mer penger og rutte med etter finanskrisen?

Har du 1mil + i lån og jobben i behold har du et par tusen ekstra i måneden nå enn på samme tid i fjor...
ojeN

Gulløl

Finanskrisen har nok en god del å si for privatmarkedet. Det er ventet kraftig stigning i antall permitteringer og oppsigelser de neste månedene og det er ventet en arbeidsledighet over 100.000 innen utgangen av året. Spesielt mange innen industri, byggenæring og varehandel vil bli berørt. Veldig mange vet at akkurat de er i faresonen, og skrur ned forbruket og prøver å legge penger til siden. At det allerede nå kan påvirke billettsalget på stadion regner jeg som selvsagt, tipper minst en 5 % redusjon pr.kamp(800 - 900 tilskuere) bare på denne effekten. Men den største svikten er likevel på den sportlige, det at Brann ikke innfrir. I 2007 sesongen kunne Brann glatt hatt et snitt godt over 20000 tilskuere, nå ser det ut som at markedsinteressen er på rundt 15000 tilskuere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TCAC

Tja, er jo en del som har mistet jobben, og en del som vet de står i fare for å miste jobben. Finanskrisen har ikke rammet arbeidsmarkedet så kraftig enda, men det vil den. Forventninger har mye å si for hvordan folk bruker pengene sine. Dessuten har folk tapt enormt mye penger i aksjemarkedet.

Hva dette har å si for hvor mye penger folk gidder å bruke på å få på Stadion vet jeg jo ikke, men det er selvfølgelig noe å ta hensyn til.

TCAC

Quote from: Gulløl on March 22, 2009, 00:33:38 AM
Finanskrisen har nok en god del å si for privatmarkedet. Det er ventet kraftig stigning i antall permitteringer og oppsigelser de neste månedene og det er ventet en arbeidsledighet over 100.000 innen utgangen av året. Spesielt mange innen industri, byggenæring og varehandel vil bli berørt. Veldig mange vet at akkurat de er i faresonen, og skrur ned forbruket og prøver å legge penger til siden. At det allerede nå kan påvirke billettsalget på stadion regner jeg som selvsagt, tipper minst en 5 % redusjon pr.kamp(800 - 900 tilskuere) bare på denne effekten. Men den største svikten er likevel på den sportlige, det at Brann ikke innfrir. I 2007 sesongen kunne Brann glatt hatt et snitt godt over 20000 tilskuere, nå ser det ut som at markedsinteressen er på rundt 15000 tilskuere.


Hehe, samfunnsøkonom du også?

Tror egentlig mediadekning har mer å si for endringen i interessenivået for norsk fotball, ihvertfall for øyeblikket. Er dessverre godt mulig vi får enda mer nedgang...

Markmus

Trenger vel neppe å være samf.øk. for å se dén sammenhengen.
Ka du ve?

TCAC

Vel, Markmus, det er vel ikke helt gitt at folk skal ha mindre å rutte med etter at renta har stupt og ganske mye har vært gjort for å holde sysselsettingen i sjakk i Norge etter finanskrisen har slått ut i USA. Tror VELDIG mange mennesker i Bergen har mer i nettoinntekt nå enn i fjor uten å vite nøyaktig hva framtida bringer, så jeg skjønner ikke helt at finanskrisa skal få skylden for fallende etterspørsel etter å besøke Stadion. 

Kai-Olai

Et par ting en kan spørre seg om, er;

Er det for mye fotball i media? Tar media knekken på fotballen?

Det er jo et kjent faktum at en nå kan se fotball nesten hvor en vil.. Holder dette den jevne supporter hjemme?

Er vel bare Tromsø-kampen, av våre 9(?) første som ikke blir vist på gratis-tv?

TCAC

Ja, er enig i at de spørsmålene er de viktigste Kai Olai. Tror kanskje media er en større årsak enn privat økonomi når det gjelder interessesvingninger i norsk fotball.

Vet ikke helt hvordan den jevne bergenser tenker, har bodd hele livet på østlandet bortsett fra de siste to årene i Troms og Trondheim, men er godt mulig man foretrekker gratis-TV fremfor Stadion-opplevelsen. Sånn er det ihvertfall for kompisene mine i Bærum, men der var ikke akkurat stemningen noe å skryte av på Nadderud da jeg bodde der. Kanskje blir folk lei av fotball også, hvor mange bergensere er det egentlig som følger med på Brann jevnlig i vintermånedene? I år har nettaviser som VG hatt mett i artikler om Tippeligaen på grunn av sin egen interesse for abonnenter på live-dekninga si. Regner med at mange som er generelt fotballinteresserte ikke akkurat føler de må gå på Stadion for å bli mett på fotball lenger...

I tillegg er det vel en faktor til som kanskje bør tas i betraktning, og det er stemningen på Brann Stadion. Jeg kan ikke skryte av å ha vært der veldig ofte, i fjor var jeg på en eneste kamp (Brann-Tromsø) og synes det var vanvittig mye tammere enn alle andre ganger jeg har vært tilstede tidligere, til tross for at Brann snudde 0-1 til seier. Er det virkelig så mye "verre" enn tidligere?

krøvel vellevold

March 22, 2009, 06:03:19 AM #4886 Last Edit: March 22, 2009, 06:17:04 AM by krøvel vellevold
Svar til TCAC: Brann snudde ikke til seier mot TIL i fjor. Det ble 1-1. For øvrig hadde jo ikke Brann noe å spille for. Blir ikke kanonstemning av å kjempe om en 8.plass i siste hjemmekamp.

Svar til Gulløl: Arbeidsledigheten i Bergen ved utgangen av februar 2008: 1,8. Ved utgangen av august 2008: 1,8. Ved utgangen av februar 2009: 2,4. Altså en økning på 0,6 prosentpoeng både fra august og ferbruar i fjor. Statistisk sett skal da 0,6 % av tilskuerne ha blitt arbeidsledige siden i fjor. Men tar man med alle dem som ikke er yrkesføre (f.eks. pensjonister, uføre, barn, ungdom, studenter), så utgjør dem som har mistet jobben kanskje enda mindre. På den annen side påvirker det gjerne flere enn den arbeidsledige i seg selv. Mister far jobben, går jo det ut over hvor mye penger mor og ungene kan bruke på å gå på Stadion. I tillegg er det vel stadionpublikummet mest representert av nettopp den gruppen som er i faresonen når det gjelder arbeidsledighet relatert til finanskrisen: Menn i alderen 20-60 år. Det er jo først og fremst disse som mister jobben som følge av at de jobber i bransjer som bygg, anlegg og industri. Ser man på menn isolert har arbeidsledigheten gått opp fra 1,9 i ferbruar 2008, via 1,8 i august 2008, til 3,0 i februar 2009. Men ikke alle som har mistet jobben har sluttet å gå på Stadion for det. Og at folk slutter å gå på Stadion fordi de kanskje kan miste jobben senere i år, tror jeg ikke mye på. Folk tar ting som det kommer. Og på den annen side har renten i samme periode gått kraftig ned. De fleste har vel et lån de betaler ned på, så rentenedgangen har nok bedret økonomien for veldig mange. Derfor tror jeg veldig lite av nedgangen skyldes finanskrisen. Men som du sier: 5 % kanskje. Men hva med resten av nedgangen? Man kan skylde på det sportslige i Bergen, men ellers i landet ser man jo også en klar nedgang.

Viking har gått fra å trekke rundt 15000 fast de siste årene, til 12800 på årets serieåpning.

VIF har aldri hatt et fast publikum - de har jo variert kolossalt fra kamp til kamp, men tilskuertallet på serieåpningen har de siste årene gått fra 18200, via 14200 til 9300.

Godset hadde 8000 mot Odd i åpningen i 2007, så kom bare 6600 mot RBK i 2008 og 5000 mot Start i år. Nedgangen fra i fjor til i år er lett å forklare med motstanden. Nedgangen fra 2007 til 2008 og 2007 til 2009 er verre å forklare.

RBK har gått fra å trekke 20000-21000 i åpningen til 18100 mot Lyn i 2008 og 17600 i år mot et såpass attraktivt lag som VIF. Det til tross for at de er større gullfavoritt i år enn på lenge, og til tross for at antallet plasser med rabatter for familier og supportergjeng har gått klart opp i år.

Nedgangen i hele Norge var der allerede før finanskrisen. Det kan skyldes flere ting, men det har vel litt med at hype og trender ikke varer evig. En del lag har tiltrukket seg masse folk som normalt ikke har voldsom interesse for fotball. De har tiltrukket seg folk som plutselig har blitt supportere. I Bergen har økningen vært mindre enn andre steder. Det er fordi vi hadde relativt høye tilskuertall fra før av, som i sin tur er fordi det ligger en forholdsvis stor Brann-interesse som går fra generasjon til generasjon. Derfor tror jeg ikke vi vil møte like mye nedgang i oppslutningen som det andre lag vil. Og se på Viking! De pleide å trekke 6000 før. Så fikk de ny stadion og det ble kjempetrendy å gå på kamp. De går nok neppe ned i 6000 igjen, siden fasilitetene tross alt er mye bedre enn før. Men at de kan trekke 12000 på vanlige kamper fremover, i stedet for de 15000+ de pleide å trekke, tror jeg absolutt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Vi starter dagen med 1168 ledige på BT/Hansa/Søndre utenom bortefeltet og ståfeltet.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: olebrann3 on March 21, 2009, 23:15:44 PM
2008:
Stabæk - Molde - 4880 (Drittmotstander).
VIF - Odd - 9563 (Drittmotstander).

2007:
FKH - Odd - 5000 (Sikkert bra for Haugsesund.)
LSK - Stabæk - 6795 (Burde vært mye mer, men kanskje kanarifuglene hadde flydd sydover for vinteren, eller at de holdt konsert en annen plass en på åråsen den uken).

2006:
RBK - SF - 11217 (Dritt motstander).
FFK - Start - 9336 (Halveis greit, men drittmotstander der også)

Hadde vi spilt semi hjemme tror eg vi hadde fylt opp, men borte mot stabæk hadde vi vell bare fått 5% av kapasiteten og da hadde det maks kommet inn 5%-10% på stabæk sine tribuner.


Men hva kom det mot de samme drittmotstanderne samme sesong i serien?

2008:
Stabæk - Molde: 4880 i semifinalen, 5326 i serien.

2007:
LSK - Stabæk: 6795 i semifinalen, 8214 i serien.

2006:
FFK - Start: 9336 i semifinalen, 8745 i serien.

Men mest relevant for hvor mange som ville kommet på en semi mellom Stabæk og Brann:

Semi 2004:
Stabæk - Brann: 4523 i semifinalen, 4415 i serien.
Oppmøtet var altså omtrent det samme i begge disse kampene.

Alle disse tallene dokumenterer at interessen for en semifinale ikke er noe særlig større enn for en vanlig seriekamp. Brann stiller uansett ikke 4-5000 på en semifinale borte. Spesielt ikke på en onsdag.

Legg ned hele klubben!

Xminator

Regner med at folk våkner til lyden av pøs øs regn og planlegger Pizza og TV2 i kveld... Selv har jeg regntøyet klart til en ny våt og kald opplevelse på SPV...

Nixon

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2583487.ece
Norge hermet vel etter Sverige med årets utvidelse. Nå begynner de å angre i Sverige, og tenker sågar på å gå helt ned til 12 lag i den øverste divisjonen. Men når alle møter hverandre tre ganger blir det likevel flere kamper. Og dyrere partoutkort...
Rød makt på Hansa

gitarbroiler

Bedriftsøkonomisk sett burde man spilt kamper hele året, fra januar til desember. Det er i vinterhalvåret klubbene taper penger, da de har ingen kampinntekter fra siste seriekamp til første seriekamp. Allikevel har de lønninger som skal betales, både til spillere og administrasjon.

Men så er det dette med Norge og baneforhold. Inntil samtlige klubber har fått lagt varmekabler under dekket, er det komplett umulig å spille kamper i vinterhalvåret. Det absolutt ideelle hadde jo vært at serien startet i august, og avsluttes i mai slik "resten" av Europa gjør.

Hadde vi kunnet gjort det, er jeg ikke så sikker på at det hadde blitt så veldig dyrere partoutkort, da det bedrifsøkonomisk hadde blitt flere kamper å fordele de faste utgiftene på. Man hadde selvsagt fått utgiftene til selve kampen, slik at partoutkortet hadde blitt dyrere, men ikke like mye dyrere som antall kamper hadde gitt (om noen forstår den).

Forøvrig spennende å se om Brann klarer å fylle 15 000 plasser i dag...

Markmus

Quote from: TCAC on March 22, 2009, 01:35:37 AM
Vel, Markmus, det er vel ikke helt gitt at folk skal ha mindre å rutte med etter at renta har stupt og ganske mye har vært gjort for å holde sysselsettingen i sjakk i Norge etter finanskrisen har slått ut i USA. Tror VELDIG mange mennesker i Bergen har mer i nettoinntekt nå enn i fjor uten å vite nøyaktig hva framtida bringer, så jeg skjønner ikke helt at finanskrisa skal få skylden for fallende etterspørsel etter å besøke Stadion. 

Selvsagt, men de fleste sparer likevel på det de kan spare på. Selv om renten er lav nå, så kan man stå uten jobb i morgen. Luksusprodukter er det første som forsvinner og et Stadion-besøk er for mange ikke-hardcore supportere et luksusprodukt.
Ka du ve?

Falkman

Quote from: Nixon on March 22, 2009, 10:22:32 AM
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article2583487.ece
Norge hermet vel etter Sverige med årets utvidelse. Nå begynner de å angre i Sverige, og tenker sågar på å gå helt ned til 12 lag i den øverste divisjonen. Men når alle møter hverandre tre ganger blir det likevel flere kamper. Og dyrere partoutkort...



i en slik modell  vil vi jo  halvparten av lagene spille 16 hjemmekamper, og resten 17. dernest kan  vi risikere å spille to kamper på Alfheim, Aspmyra etc pr sesong,og tilsvarende møtte viff, rbk etc to ganger på Stadion. har ofte lurt på hvordan danskene for dette til å  bli mest mulig rettferdig

Markmus

Quote from: gitarbroiler on March 22, 2009, 10:44:08 AM
Det absolutt ideelle hadde jo vært at serien startet i august, og avsluttes i mai slik "resten" av Europa gjør.


Hæ? Det absolutt ideelle hadde jo selvsagt vært at "resten" av Europa startet i mars og avsluttet på høsten de også. Fotball er ingen vintersport, men en sommersport.

Er det ikke meningen at ligaer som ePL skal gå over til sommersiden en gang i fremtiden? Mener å ha lest en eller annen fotballpresident uttale at flere og flere ligaer vil skifte til sommersiden.
Ka du ve?

Henrik8

Quote from: gitarbroiler on March 22, 2009, 10:44:08 AM
Bedriftsøkonomisk sett burde man spilt kamper hele året, fra januar til desember. Det er i vinterhalvåret klubbene taper penger, da de har ingen kampinntekter fra siste seriekamp til første seriekamp. Allikevel har de lønninger som skal betales, både til spillere og administrasjon.

Men så er det dette med Norge og baneforhold. Inntil samtlige klubber har fått lagt varmekabler under dekket, er det komplett umulig å spille kamper i vinterhalvåret. Det absolutt ideelle hadde jo vært at serien startet i august, og avsluttes i mai slik "resten" av Europa gjør.

Hadde vi kunnet gjort det, er jeg ikke så sikker på at det hadde blitt så veldig dyrere partoutkort, da det bedrifsøkonomisk hadde blitt flere kamper å fordele de faste utgiftene på. Man hadde selvsagt fått utgiftene til selve kampen, slik at partoutkortet hadde blitt dyrere, men ikke like mye dyrere som antall kamper hadde gitt (om noen forstår den).

Forøvrig spennende å se om Brann klarer å fylle 15 000 plasser i dag...


Det er jo ikke bare varmekabler og banedekket som hindrer en sesong fra august til mai. Klimaet påvirker jo tilskuerne også, og jeg tror en ville sett en markant nedgang i antall som går på kamper i f eks januar i forhold til mai eller slutten av august/september. Det er en litt høyere terskel for å se Brann - Aalesund i januar i +1 grad og sluddbygger som blåser innover Stadion. Jeg tror det kunne utgjort ett par tusen tilskuere i forskjell fra tilsvarende kamp i mai eller september.

I andre deler av landet, hvor det blir kaldere enn i Bergen, tror jeg forskjellen ville blitt enda større. VIF - ODD i -12 grader i januar? HamKam - LSK i -15? Der tror jeg nedgangen i antall tilskuere per kamp i forhold til tilsvarende oppgjør om sommeren hadde vært ganske kraftig. Dermed blir det vel et åpnet spørsmål om flere kamper ved en "snudd" sesong i forhold til i dag hadde medført markant mer inntekter. Det kan godt være, men jeg er ikke sikker.
Kjør over pakket 09`

CFD

Quote from: gitarbroiler on March 22, 2009, 10:44:08 AM
Bedriftsøkonomisk sett burde man spilt kamper hele året, fra januar til desember. Det er i vinterhalvåret klubbene taper penger, da de har ingen kampinntekter fra siste seriekamp til første seriekamp. Allikevel har de lønninger som skal betales, både til spillere og administrasjon.

Men så er det dette med Norge og baneforhold. Inntil samtlige klubber har fått lagt varmekabler under dekket, er det komplett umulig å spille kamper i vinterhalvåret. Det absolutt ideelle hadde jo vært at serien startet i august, og avsluttes i mai slik "resten" av Europa gjør.

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on March 22, 2009, 10:45:57 AM
Quote from: TCAC on March 22, 2009, 01:35:37 AM
Vel, Markmus, det er vel ikke helt gitt at folk skal ha mindre å rutte med etter at renta har stupt og ganske mye har vært gjort for å holde sysselsettingen i sjakk i Norge etter finanskrisen har slått ut i USA. Tror VELDIG mange mennesker i Bergen har mer i nettoinntekt nå enn i fjor uten å vite nøyaktig hva framtida bringer, så jeg skjønner ikke helt at finanskrisa skal få skylden for fallende etterspørsel etter å besøke Stadion. 

Selvsagt, men de fleste sparer likevel på det de kan spare på. Selv om renten er lav nå, så kan man stå uten jobb i morgen. Luksusprodukter er det første som forsvinner og et Stadion-besøk er for mange ikke-hardcore supportere et luksusprodukt.


Det er veldig få mennesker (i prosent) som står i fare for å "miste jobben i morgen". Dessuten lever folk flest fra hånd til munn. De tømmer kontoen før neste lønningsdag, og bryr seg ikke om å legge penger til side fordi de KANSKJE står uten jobb til sommeren. Den lave renten hjelper veldig mange flere mennesker enn det er som står i fare for å miste jobben i nærmeste fremtid. Folk som tidligere ikke hadde råd til å gå på Stadion, har nå gjerne penger til det. Derfor tror jeg nedgangen på privatmarkedet som følge av finanskrisen er minimal.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

1149 ledige på det åpne salget. Hele 19 solgt siden i 6-tiden... Klarer vi å komme ned i under 1000 ledige?
Legg ned hele klubben!

TCAC

Quote from: krøvel vellevold on March 22, 2009, 06:03:19 AM
Svar til TCAC: Brann snudde ikke til seier mot TIL i fjor. Det ble 1-1. For øvrig hadde jo ikke Brann noe å spille for. Blir ikke kanonstemning av å kjempe om en 8.plass i siste hjemmekamp.


Det stemmer, var selvfølgelig gullsesongen jeg tenkte på. Kom meg ikke til Bergen en eneste gang i fjor, huff...

Go Up