• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bård Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ja drittsekkoppførsel. Han holder Finne ute i kulden selv i kamper hvor vi ikke har alternativer og kunne trengt Finne. Da handler det ikke om å "prioritere de som vil være her", men å bevisst sabotere Finnes utvikling på ren trass og til og med være villig til å la det gå utover det sportslige. Det er drittsekkoppførsel som trolig har kostet oss poeng og fort kan føre til at Finne velger en annen klubb hvis han retunerer til TL. Hvis ikke Brann har tatt til vettet og sparket Skarsfjord innen den tid.

Nixon

Da er det vel mange drittsekk-trenere rundt omkring. Finne er ikke den første og ikke den siste som får en slik behandling.
Rød makt på Hansa

krakra

Det et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring? Spørsmålet er om vi ønsker å være en kiubb som er villig til å senke egne muligheter til både poeng og medalje bare for å ødelegge utviklingen til en 18-åring som hevn for at han stikker som bosman. Jeg har ingen tro på at det vil gi oss noen verdens ting tilbake. En ting er å sende dem bak i køen. En annen ting et å nekte dem å spille selv når køen er tom.

Det er også i mine øyne spesielt dumt når det er snakk om et stort talent som kunne vært aktuell for en retur en gang i fremtiden.

Falkman

Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AM
Det et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring? Spørsmålet er om vi ønsker å være en kiubb som er villig til å senke egne muligheter til både poeng og medalje bare for å ødelegge utviklingen til en 18-åring som hevn for at han stikker som bosman. Jeg har ingen tro på at det vil gi oss noen verdens ting tilbake. En ting er å sende dem bak i køen. En annen ting et å nekte dem å spille selv når køen er tom.

Det er også i mine øyne spesielt dumt når det er snakk om et stort talent som kunne vært aktuell for en retur en gang i fremtiden.


Hvis han er et så stort talent som du later til å mene, bør han ikke være  aktuell for  oss igjen før om 12-15 år. hvis han da fremdeles bærer nag fordi han måtte sitte på benken noen kamper i høst, er han ikke akkurat en mann å satse på.

Nixon

Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AMDet et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring?


Spørsmålet må vel bli om det er drittsekkoppførsel eller bare en vanlig reaksjon på at en spiller ikke vil være med lenger.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:51:01 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AM
Det et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring? Spørsmålet er om vi ønsker å være en kiubb som er villig til å senke egne muligheter til både poeng og medalje bare for å ødelegge utviklingen til en 18-åring som hevn for at han stikker som bosman. Jeg har ingen tro på at det vil gi oss noen verdens ting tilbake. En ting er å sende dem bak i køen. En annen ting et å nekte dem å spille selv når køen er tom.

Det er også i mine øyne spesielt dumt når det er snakk om et stort talent som kunne vært aktuell for en retur en gang i fremtiden.


Hvis han er et så stort talent som du later til å mene, bør han ikke være  aktuell for  oss igjen før om 12-15 år. hvis han da fremdeles bærer nag fordi han måtte sitte på benken noen kamper i høst, er han ikke akkurat en mann å satse på.
Det er mange store talenter som har dratt ut, ikke slått til og kommet hjem og dominert. Ola Kamara nyoig, Marcus Pedersen var god for VIf, Bakenga gjlr det veldig bra i Danmark som er en bedee liga enn TL, Tarik havnet i kulden hos en middelmådig nederlandsk klubb og dominerte da han tilbake.

Og det burde da ikke være problematisk å forstå at det vil være problematisk å returnere til en klubb som bevisst gikk inn for å ødelegge utviklingen din, spesielt hvis de ikke hadde sparket treneren ennå.
Det er bare noen eksempler

krakra

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 11:55:05 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AMDet et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring?


Spørsmålet må vel bli om det er drittsekkoppførsel eller bare en vanlig reaksjon på at en spiller ikke vil være med lenger.
Nei. Jeg kommer ikke på noen ligende eksempler i Norge iallefall. Brann har hatt mange bosmanspillere og ingen har blitt behandlet slik. En ting er å prioritere jevngode spillere. Noe annet er å sabotere utviklingen og være villig til å lide sportslig selv for det.

Falkman

Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:57:29 AM
Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:51:01 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AM
Det et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring? Spørsmålet er om vi ønsker å være en kiubb som er villig til å senke egne muligheter til både poeng og medalje bare for å ødelegge utviklingen til en 18-åring som hevn for at han stikker som bosman. Jeg har ingen tro på at det vil gi oss noen verdens ting tilbake. En ting er å sende dem bak i køen. En annen ting et å nekte dem å spille selv når køen er tom.

Det er også i mine øyne spesielt dumt når det er snakk om et stort talent som kunne vært aktuell for en retur en gang i fremtiden.


Hvis han er et så stort talent som du later til å mene, bør han ikke være  aktuell for  oss igjen før om 12-15 år. hvis han da fremdeles bærer nag fordi han måtte sitte på benken noen kamper i høst, er han ikke akkurat en mann å satse på.
Det er mange store talenter som har dratt ut, ikke slått til og kommet hjem og dominert. Ola Kamara nyoig, Marcus Pedersen var god for VIf, Bakenga gjlr det veldig bra i Danmark som er en bedee liga enn TL, Tarik havnet i kulden hos en middelmådig nederlandsk klubb og dominerte da han tilbake.

Og det burde da ikke være problematisk å forstå at det vil være problematisk å returnere til en klubb som bevisst gikk inn for å ødelegge utviklingen din, spesielt hvis de ikke hadde sparket treneren ennå.
Det er bare noen eksempler


er du Bård Finne? virker som du kjenner han ekstremt godt, i alle fall.

dudo

Ja, jeg har også inntrykk av at det sportslige i enkelte kamper har blitt ofret for å statuere et eksempel. Skars er livredd for alt som i hans verden kan svekke autoriteten hans, og Finne-saken er et slikt eksempel.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:59:59 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:57:29 AM
Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:51:01 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AM
Det et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring? Spørsmålet er om vi ønsker å være en kiubb som er villig til å senke egne muligheter til både poeng og medalje bare for å ødelegge utviklingen til en 18-åring som hevn for at han stikker som bosman. Jeg har ingen tro på at det vil gi oss noen verdens ting tilbake. En ting er å sende dem bak i køen. En annen ting et å nekte dem å spille selv når køen er tom.

Det er også i mine øyne spesielt dumt når det er snakk om et stort talent som kunne vært aktuell for en retur en gang i fremtiden.


Hvis han er et så stort talent som du later til å mene, bør han ikke være  aktuell for  oss igjen før om 12-15 år. hvis han da fremdeles bærer nag fordi han måtte sitte på benken noen kamper i høst, er han ikke akkurat en mann å satse på.
Det er mange store talenter som har dratt ut, ikke slått til og kommet hjem og dominert. Ola Kamara nyoig, Marcus Pedersen var god for VIf, Bakenga gjlr det veldig bra i Danmark som er en bedee liga enn TL, Tarik havnet i kulden hos en middelmådig nederlandsk klubb og dominerte da han tilbake.

Og det burde da ikke være problematisk å forstå at det vil være problematisk å returnere til en klubb som bevisst gikk inn for å ødelegge utviklingen din, spesielt hvis de ikke hadde sparket treneren ennå.
Det er bare noen eksempler


er du Bård Finne? virker som du kjenner han ekstremt godt, i alle fall.
Nei jeg er ikke Bård Finne og kjenner ham ikke svært godt. Hvis du vil kverrulere på at det skader mulighetene for en retur at klubben saboterer utviklingen til en spiller bevisst må du gjerne gjøre det.

Nixon

September 26, 2013, 12:09:34 PM #1060 Last Edit: September 26, 2013, 12:11:19 PM by Nixon
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:59:06 AM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 11:55:05 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AMDet et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring?


Spørsmålet må vel bli om det er drittsekkoppførsel eller bare en vanlig reaksjon på at en spiller ikke vil være med lenger.
Nei. Jeg kommer ikke på noen ligende eksempler i Norge iallefall. Brann har hatt mange bosmanspillere og ingen har blitt behandlet slik. En ting er å prioritere jevngode spillere. Noe annet er å sabotere utviklingen og være villig til å lide sportslig selv for det.


Det er ingen tvil om at Finne har skuffet Sportsklubben Brann på et helt annet nivå enn andre bosmanspillere. Og reaksjonen er uten tvil farget av det. Men jeg vil vet tro at andre norske spillere har havnet ute i kulden i sine klubber. Og hvorfor bare sammenligne med Norge? Kanskje det var på tide å sette foten ned?

Når det gjelder alle de tapte poengene og medaljene vi har gått glipp av så er det selvsagt ingen sannhet selv om du ser ut til å like å tro det. Jeg tror ikke at vi hadde skårt så mange flere mål og tatt flere poeng i år med Finne mer på banen. Vi har fått godt betalt som det er i kamper vi har vunnet og tapt fortjent i andre. Tror som sagt ikke at Finne hadde gjort en veldig stor forskjell her.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 12:09:34 PM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:59:06 AM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 11:55:05 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AMDet et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring?


Spørsmålet må vel bli om det er drittsekkoppførsel eller bare en vanlig reaksjon på at en spiller ikke vil være med lenger.
Nei. Jeg kommer ikke på noen ligende eksempler i Norge iallefall. Brann har hatt mange bosmanspillere og ingen har blitt behandlet slik. En ting er å prioritere jevngode spillere. Noe annet er å sabotere utviklingen og være villig til å lide sportslig selv for det.


Det er ingen tvil om at Finne har skuffet Sportsklubben Brann på et helt annet nivå enn andre bosmanspillere. Og reaksjonen er uten tvil farget av det. Men jeg vil vet tro at andre norske spillere har havnet ute i kulden i sine klubber. Og hvorfor bare sammenligne med Norge? Kanskje det var på tide å sette foten ned?

Når det gjelder alle de tapte poengene og medaljene vi har gått glipp av så er det selvsagt ingen sannhet selv om du ser ut til å like å tro det. Jeg tror ikke at vi hadde skårt så mange flere mål og tatt flere poeng i år med Finne mer på banen.
Du tror ikke Brann hadde scoret mer om vår desidert mest målfarlige spiller hadde spilt mer? Deg om det. At vi hadde tatt medalje sier jeg ikke, men sjansene for poeng hadde vært større om man hadde brukt hele verktøykassa.
Spillere har havnet i kulden sikkert, men ikke på ren trass fordi de ikke har signert kontrakt. Det finnes sikkert eksempler fra klubber som bare kan be en eller annen oljesjeik om å hente en like god erstatter, men den situasjonen er ikke Brann i.

krakra

Jeg tror Skars er vel så sur fordi saken også stiller ham i et dårlig lys. Han ser på seg selv om kongen av talentutvikling som ofrer resultater for at talentene skal få utvikle seg til enere. Da er det et slag i trynet når klubben største talent ikke vil være med mer.

Falkman

Quote from: krakra on September 26, 2013, 12:07:19 PM
Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:59:59 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:57:29 AM
Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:51:01 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AM
Det et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring? Spørsmålet er om vi ønsker å være en kiubb som er villig til å senke egne muligheter til både poeng og medalje bare for å ødelegge utviklingen til en 18-åring som hevn for at han stikker som bosman. Jeg har ingen tro på at det vil gi oss noen verdens ting tilbake. En ting er å sende dem bak i køen. En annen ting et å nekte dem å spille selv når køen er tom.

Det er også i mine øyne spesielt dumt når det er snakk om et stort talent som kunne vært aktuell for en retur en gang i fremtiden.


Hvis han er et så stort talent som du later til å mene, bør han ikke være  aktuell for  oss igjen før om 12-15 år. hvis han da fremdeles bærer nag fordi han måtte sitte på benken noen kamper i høst, er han ikke akkurat en mann å satse på.
Det er mange store talenter som har dratt ut, ikke slått til og kommet hjem og dominert. Ola Kamara nyoig, Marcus Pedersen var god for VIf, Bakenga gjlr det veldig bra i Danmark som er en bedee liga enn TL, Tarik havnet i kulden hos en middelmådig nederlandsk klubb og dominerte da han tilbake.

Og det burde da ikke være problematisk å forstå at det vil være problematisk å returnere til en klubb som bevisst gikk inn for å ødelegge utviklingen din, spesielt hvis de ikke hadde sparket treneren ennå.
Det er bare noen eksempler


er du Bård Finne? virker som du kjenner han ekstremt godt, i alle fall.
Nei jeg er ikke Bård Finne og kjenner ham ikke svært godt. Hvis du vil kverrulere på at det skader mulighetene for en retur at klubben saboterer utviklingen til en spiller bevisst må du gjerne gjøre det.


Quote from: krakra on September 26, 2013, 12:07:19 PM
Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:59:59 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:57:29 AM
Quote from: Falkman on September 26, 2013, 11:51:01 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AM
Det et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring? Spørsmålet er om vi ønsker å være en kiubb som er villig til å senke egne muligheter til både poeng og medalje bare for å ødelegge utviklingen til en 18-åring som hevn for at han stikker som bosman. Jeg har ingen tro på at det vil gi oss noen verdens ting tilbake. En ting er å sende dem bak i køen. En annen ting et å nekte dem å spille selv når køen er tom.

Det er også i mine øyne spesielt dumt når det er snakk om et stort talent som kunne vært aktuell for en retur en gang i fremtiden.


Hvis han er et så stort talent som du later til å mene, bør han ikke være  aktuell for  oss igjen før om 12-15 år. hvis han da fremdeles bærer nag fordi han måtte sitte på benken noen kamper i høst, er han ikke akkurat en mann å satse på.
Det er mange store talenter som har dratt ut, ikke slått til og kommet hjem og dominert. Ola Kamara nyoig, Marcus Pedersen var god for VIf, Bakenga gjlr det veldig bra i Danmark som er en bedee liga enn TL, Tarik havnet i kulden hos en middelmådig nederlandsk klubb og dominerte da han tilbake.

Og det burde da ikke være problematisk å forstå at det vil være problematisk å returnere til en klubb som bevisst gikk inn for å ødelegge utviklingen din, spesielt hvis de ikke hadde sparket treneren ennå.
Det er bare noen eksempler


er du Bård Finne? virker som du kjenner han ekstremt godt, i alle fall.
Nei jeg er ikke Bård Finne og kjenner ham ikke svært godt. Hvis du vil kverrulere på at det skader mulighetene for en retur at klubben saboterer utviklingen til en spiller bevisst må du gjerne gjøre det.


det er jo nettopp det som er poenget. Jeg håper og tror at Finne har et mer reflektert syn på dette enn det du later til å ha. og at han dermed ser at Brann ikke gjør dette for å ødelegge karrieren hans, men for å statuere et eksempel. som naturligvis må følges opp neste gang det dukker opp en situasjon hvor en  spiller signaliserer at han stikker som Bosman.

krakra

September 26, 2013, 12:19:06 PM #1064 Last Edit: September 26, 2013, 12:21:21 PM by krakra
Og hvilket eksempel er det. Annet enn "hvis du ikke signerer ny kontrakt ødelegger vi for utviklingen din?"
Selvsagt med påskriften: "PS. Gjelder bare lokale talenter. Dyre, utenlandske lykkejeger kan dra som bosman uten konsekvenser'

Hvis du virkelig skal krangle på at det fort kan påvirke mulighetene for en retur mistenker jeg at du protesterer bare for protestens skyld.

Nixon

Quote from: krakra on September 26, 2013, 12:14:10 PMDu tror ikke Brann hadde scoret mer om vår desidert mest målfarlige spiller hadde spilt mer? Deg om det.


Ja, meg om det. Av den enkle grunn at han ikke er så god som du  vil ha det til. Etter min mening selvsagt.

Men det fine her. Eller det dumme om du vil... Dette får vi aldri svar på. Finne er for øyeblikket langt unna laget. Han er stort sett ikke en gang i oppvarming under kampene. Så vi får vel egentlig bare vente på om han slår til i sin neste klubb. Og la det bare være sagt. Jeg håper han får suksess videre.
Rød makt på Hansa

krakra

Ha  har da sikret poeng i såpass mange av de kampene han faktisk har fått spille at jeg syns det er urimelig å avfeie at han ville gjort det samme i fortsettelsen.

Nixon

I likhet med andre Brannspillere som har sikret oss poeng når de har spilt i stedet for Finne. Jeg sier ikke at han ikke hadde puttet noen. Men jeg tror som sagt ikke at han hadde snudd tap til seier.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 12:26:17 PM
I likhet med andre Brannspillere som har sikret oss poeng når de har spilt i stedet for Finne. Jeg sier ikke at han ikke hadde puttet noen. Men jeg tror som sagt ikke at han hadde snudd tap til seier.
Men det har han jo også gjort flere ganger. Snudde mot RBK, var med å snu mot Hønefoss, scoret førstemålet i en kamp vi ble overkjørt mot AaFK. Han har ikke bare scoret mål. Han har scoret endel viktige mål også. På særs begrenset spilletid. Også har han et målsnitt som knuser alle andre i Brann. Fra RBK-kampen i fjor frem til han havnet i kulden var han vel vår mestscorende spiller sammen med Askar

Falkman

Quote from: krakra on September 26, 2013, 12:19:06 PM
Og hvilket eksempel er det. Annet enn "hvis du ikke signerer ny kontrakt ødelegger vi for utviklingen din?"
Selvsagt med påskriften: "PS. Gjelder bare lokale talenter. Dyre, utenlandske lykkejeger kan dra som bosman uten konsekvenser'

Hvis du virkelig skal krangle på at det fort kan påvirke mulighetene for en retur mistenker jeg at du protesterer bare for protestens skyld.


om det øker eller minsker sjansen for at han kommer tilbake, er i bunn og grunn en helt uinteressant diskusjon. for alt vi vet kan ha være ødelagt av skader om 5 år. jeg forventer at linjen vi har lagt oss  på i forholdt til Finne, følges opp når neste Bosman-situasjon dukker opp, uavhengig av hvor vedkommende kommer fra, eller hvor dyr han er

krakra

Quote from: Falkman on September 26, 2013, 12:36:00 PM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 12:19:06 PM
Og hvilket eksempel er det. Annet enn "hvis du ikke signerer ny kontrakt ødelegger vi for utviklingen din?"
Selvsagt med påskriften: "PS. Gjelder bare lokale talenter. Dyre, utenlandske lykkejeger kan dra som bosman uten konsekvenser'

Hvis du virkelig skal krangle på at det fort kan påvirke mulighetene for en retur mistenker jeg at du protesterer bare for protestens skyld.


om det øker eller minsker sjansen for at han kommer tilbake, er i bunn og grunn en helt uinteressant diskusjon. for alt vi vet kan ha være ødelagt av skader om 5 år. jeg forventer at linjen vi har lagt oss  på i forholdt til Finne, følges opp når neste Bosman-situasjon dukker opp, uavhengig av hvor vedkommende kommer fra, eller hvor dyr han er

Falkman


jeg synes det du drar det der poenget med å brenne broer altfor langt. Og ja, jeg forventer likebehandling, fra nå av.  hva jeg tror kommer til å skje dersom situasjonene du skisserer oppstår, er noe annet.

krakra

Det syns ikke jeg. Det ville vært oppsiktsvekkende om en spillet syns denne type behandling var rimelig og ønsket seg tiobake til samme klubb og ikke minst samme trener hvis det var andre alternativer.

Jeg lurer på om du i begreprt forventer også legger i at du faktisk -tror- det kommer til å skje?

Nixon

Jeg for min del forventer heller ikke noe likebehandling. Det kommer ikke til å skje. Og det er helt greit for meg. Jeg syns det er rimelig at det er forskjell på innkjøpte spillere og spillere som har gått gradene i klubben og som stikker før de har gjort litt nytte for seg.
Rød makt på Hansa

krakra


Nixon

Det bør ikke være noe ulempe dersom de forplikter seg til klubben. Da skal de behandles som alle andre i forhold til tillit og tålmodighet.

Og, ja, jeg vet at det ikke alltid er tilfelle i Brann under Skarsfjord.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: krakra on September 26, 2013, 10:01:37 AM
Og sjansene for at han noen sinne blir Brannspiller igjen(iallefall under Skars) har også lidd. Sammen med medaljesjansene. Det som har økt er sjansene for at han returnerer til en annen klubb i TL. Med den behandlingen han har fått er eet også forståelig.


Hvis Bård Finne returnerer til en annen klubb i Norge enn Brann kan han ikke vise seg i Bergen igjen. Det ville være et av de mest ultimate svikene i nyere Brannhistorie.
Ballen skal fremover!

krakra

Med dagens regime er jeg uenig. Det ville vært forståelig.

Lasaron

Jeg syns bosmanspillere som signaliserer at de vil gå som bosman/ikke vil skrive under ny kontrakt, skal selges. Unntak kan gjelde for meget gode spillere hvis vi kjemper om gull. Får vi ikke solgt dem skal de prioriteres bak spillere som er noenlunde jevngode og skal fortsette.

Jeg syns det er riktig at Finne blir prioritert bak Pusic, men mener han burder fått noe mer spilletid i høst enn han har. Men nå har han blitt så svak at han presterer dårlig i 2.divisjon og junior.
Tren på langskudd

Nixon

Den store forskjellen på Finne og andre bosmenn (også lokale) er at han aldri har vært villig til å forplikte seg til klubben. Dersom dette hadde skjedd på slutten av en tre-fireårs kontrakt om noen år hadde det vært helt annerledes.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

September 26, 2013, 15:35:54 PM #1080 Last Edit: September 26, 2013, 15:39:35 PM by Jose Arrogantio
Måten han kom ut og erklærte at han ikke ville forlenge med synes jeg også stakk. Han brant broer ved å gjøre beslutningen så offentlig. Vil han ha god behandling fra klubben får han la være å brenne disse broene.


De fleste bosmenn holder seg unna media og kommer med høflige fraser om at "de håper på en løsning" eller at de har konkrete tilbud fra utlandet de selvfølgelig må ta under vurdering. Finne fikk agenten til å gå ut i media med en kontaktannonse.



ostraume

Finne er pr i dag selvsagt ikke i nærheten av så god som krakra innbiller seg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

Quote from: Nixon on September 26, 2013, 11:41:23 AM
Da er det vel mange drittsekk-trenere rundt omkring. Finne er ikke den første og ikke den siste som får en slik behandling.


Nei, Daniel Mojsov kommer vel fra en noenlunde tilsvarende situasjon?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:59:06 AM
Quote from: Nixon on September 26, 2013, 11:55:05 AM
Quote from: krakra on September 26, 2013, 11:45:53 AMDet et vel ingen tvil om at det er mange drittsekktrenere rundt omkring?


Spørsmålet må vel bli om det er drittsekkoppførsel eller bare en vanlig reaksjon på at en spiller ikke vil være med lenger.
Nei. Jeg kommer ikke på noen ligende eksempler i Norge iallefall. Brann har hatt mange bosmanspillere og ingen har blitt behandlet slik. En ting er å prioritere jevngode spillere. Noe annet er å sabotere utviklingen og være villig til å lide sportslig selv for det.


Nå er det jo utrolig nok ikke sikkert at vi hadde tatt et eneste poeng ekstra med Finne på banen, selv om du tror det.
Forøvrig har Pusic scoret bra med mål den siste perioden, vi har klart oss fint uten Finne. Brann går videre og Finne kan råtne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Jeg er sikker på at selv Finne er lei av denne Finne-hypingen til Krakra.

gladiporno

Quote from: Sindre32 on September 27, 2013, 00:46:31 AM
Jeg er sikker på at selv Finne er lei av denne Finne-hypingen til Krakra.


Det er neppe noe overdrivelse eller "hyping" å mene at Finne kunne gjort en forskjell i en del kamper ved å komme inn på slutten og score mål og skaffe poeng. Det har han gjort siden tidenes morgen.

Tom C

En ting er å mene det. En annen ting er gjenta det til det kjedsommelige, i tillegg til å blåse det opp til å bli en slags skandale, fordi vi nå har sagt fra oss muligheten til å få denne fremtidige verdensklassespilleren tilbake igjen til brann når han av ukjente grunner flopper i utlandet... (satt litt på spissen ja...)
Aldri mer Obos....

Klaus_Brann

Quote from: Tom C on September 27, 2013, 10:46:03 AM
En ting er å mene det. En annen ting er gjenta det til det kjedsommelige, i tillegg til å blåse det opp til å bli en slags skandale, fordi vi nå har sagt fra oss muligheten til å få denne fremtidige verdensklassespilleren tilbake igjen til brann når han av ukjente grunner flopper i utlandet... (satt litt på spissen ja...)


Spot on.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Superjack

Etter at Bård Finne takket ja til en annen klubb fikk han ikke spille. Veldig synd. Tviler på at han slår igjennom i kaosklubben Køln, og avgangen til Skars gjør det åpent for en retur til Brann til sommeren eller sesongen etter.
Brannsupporter.

dudo

Har hørt fra troverdige kilder at han var kritisk til spillestilen, ble frøset ut av Skars og det ble helt klinsj. Det var aldri aktuelt å fortsette i Brann under Skars, selv om det var her han helst ville være.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Forøvrig kan nå tråden flyttes.
Tren på langskudd

Markmus

Quote from: dudo on November 10, 2013, 22:36:41 PM
Har hørt fra troverdige kilder at han var kritisk til spillestilen, ble frøset ut av Skars og det ble helt klinsj. Det var aldri aktuelt å fortsette i Brann under Skars, selv om det var her han helst ville være.


Det som er trist er at Finne signerte for Køln først etter at Skarsfjord forlenget. Hadde de gjort det rette allerede tidlig i august, så kunne det sikkert vært en sjanse for at Finne ble i Bergen også.

De vet å rote det til.
Ka du ve?

Yngve


SK


Nixon

Og han fikk lov til å varme litt opp i dag. Så alt i alt kan han ikke klage...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: SK on November 10, 2013, 23:51:32 PM


Ja, ingenting spesielt med det.
Han fortjente og hadde ikke fått noe mer uansett. Greit at han er ferdig her nå, så kan han fortsette benketilværelsen i Köln.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Hvem er Bård Finne?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Quote from: Kjell249 on November 11, 2013, 07:35:41 AM
Hvem er Bård Finne?

Sikkert en eller annen fotballspiller. Men det høres litt kjent ut.
Legg ned hele klubben!

Christian


Kagain

Sånn sett kan det jo hende at det var et godt valg. Så slipper han å reise fra Bergen med enda flere vonde minner (bli pepet ut i siste kamp etc). Dermed er det mulighet for han å komme seg hjem om han skulle floppe totalis.

Go Up