• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BÃ¥rd Finne

Started by Lasaron, September 05, 2012, 15:35:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

osoerli

Skuffande at 2. bundesliga blir valgt framfor Brann.
Og det atpåtil ikkje som spiss!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Nå vet jeg ikke helt hva slags 4-1-4-1 Köln spiller, men synes det er merkelig at han blir tenkt en rolle som hvilken som helst av de fire bak spissen. Kan skjønne om man vil prøve ham som kant, men sentralt på midten ser jeg ikke for meg ham i.

haak

Merkelig valg. Hadde det vært klubber ala Ajax hadde jeg forstått det men Køln i 2. Bundesliga?

Jose Arrogantio

Nå følger jeg ikke spesielt med på tysk fotball, men jeg vil anta at 2. divisjon i Tyskland ennå er ganske bra nivå? Og det kan jo også være smart å ikke satse for høyt med en gang, da hadde man vel begynt å snakke om hvor uforståelig det ville vært siden han aldri vil få spilletid.

Falkman

Quote from: osoerli on August 11, 2013, 18:23:02 PM
Skuffande at 2. bundesliga blir valgt framfor Brann.
Og det atpåtil ikkje som spiss!


det kan vel være greit Ã¥ se om det blir noe av, før man feller noen konklusjoner. og  ellers er det vel liten tvil om 2.bundesliga er en adskillig mer  interessant liga Ã¥ spille  enn eliteserien.

Nixon

Quote from: haak on August 11, 2013, 18:26:37 PM
Merkelig valg. Hadde det vært klubber ala Ajax hadde jeg forstått det men Køln i 2. Bundesliga?


Han er jo opptatt av spilletid. Så det er kanskje ikke så veldig merkelig valg.
Rød makt på Hansa

Huff

Da går han i alle fall kun pga sportslig utvikling. Med dette mener jeg at han i alle fall ikke stikker av pga grådighet, og det virkere heller ikke som det ligger noen voldsom hybris til grunn, 2.Bundesliga holder nok høyere nivå enn TL, men overgangen bør være overkommelig.


Ricky

Quote from: Falkman on August 11, 2013, 18:37:19 PM
det kan vel være greit Ã¥ se om det blir noe av, før man feller noen konklusjoner. og  ellers er det vel liten tvil om 2.bundesliga er en adskillig mer  interessant liga Ã¥ spille  enn eliteserien.


Køln hadde et snitt på over 40.000 tilskuere der nede, så Finne går jo til en klubb som er "Bundesliga" på alle måter enn på papiret.

Markmus

Tilfeldig at det dukker opp konkrete rykter rundt Finne rett etter at Skarsfjord fikk forlenget kontrakten?
Ka du ve?

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Falkman

Quote from: roaldinho on August 11, 2013, 19:20:30 PM


jeg ville ikke vært for sikker på det der med spilletid. eller sagt på en annen måte, jeg blir positivt overrasket om han kommer til å spille fast.

roaldinho

Quote from: Falkman on August 11, 2013, 19:23:45 PM
Quote from: roaldinho on August 11, 2013, 19:20:30 PM


jeg ville ikke vært for sikker på det der med spilletid. eller sagt på en annen måte, jeg blir positivt overrasket om han kommer til å spille fast.


Mener jeg leste han var tiltenkt en rolle i den fireren bak spissen, i en 4-1-4-1 formasjon.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Mer spilletid på et bedre lag hvor han ikke har noen lokal tilknytning. Sannsynelig og symptomatisk.

Sindre32

Selvsagt er det mer attraktivt å spille for Køln. 2. Bundesliga er langt over nivået i TL. Milevis!

dudo

Eneste jeg reagerer på er rollen. Å gå til 2. Bundesliga er fremskritt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: Sindre32 on August 12, 2013, 17:56:41 PM
Selvsagt er det mer attraktivt å spille for Køln. 2. Bundesliga er langt over nivået i TL. Milevis!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Selvsagt. Vet ikke som Sindre er sarkastisk som vanlig. Hvis ikke treffer han nok greit. Bundesliga er kanskje verdens beste liga for tiden og da holder selvfølgelig divisjonen under et klart høyere nivå enn TL.
Vet ikke hvor god jobb Køln har gjort med å rydde opp i kaoset som var der mens Solbakken var trener. I utgangspunktet skal de spille i Bundesliga. Hvis de klarer å stable på beina en satsing som får dem opp i BL innen et par-tre år er det jo veldig bra for Finne. Bruke et par år på å gjøre seg fasr i en svakere divisjon før han blir med opp i BL.
Uansett er jo 2. BL vesentlig bedre enn TL og trolig et bedre utstillingsvindu til BL-klubbene.

psv-hasund

Så lenge han er litt mer tålmodig enn han var med Brann så er andre Bundesliga et greit skritt videre. Ikke for bra, men med et opprykk kan det bli veldig bra. Håper Køln har har ordnet opp i problemene de hadde. Hvis ikke kan muligens Huseklepp gi noen gode råd :)

Sindre32

Quote from: krakra on August 12, 2013, 18:05:34 PM
Selvsagt. Vet ikke som Sindre er sarkastisk som vanlig. Hvis ikke treffer han nok greit. Bundesliga er kanskje verdens beste liga for tiden og da holder selvfølgelig divisjonen under et klart høyere nivå enn TL.
Vet ikke hvor god jobb Køln har gjort med å rydde opp i kaoset som var der mens Solbakken var trener. I utgangspunktet skal de spille i Bundesliga. Hvis de klarer å stable på beina en satsing som får dem opp i BL innen et par-tre år er det jo veldig bra for Finne. Bruke et par år på å gjøre seg fasr i en svakere divisjon før han blir med opp i BL.
Uansett er jo 2. BL vesentlig bedre enn TL og trolig et bedre utstillingsvindu til BL-klubbene.


Ingen sarkasme. 2. Bundesliga stÃ¥r ikke fryktelig mye tilbake for Championship (den er trolig bedre), noe tilskuertallene klart viser. Og Køln er en storklubb, selv om de ikke befinner seg pÃ¥ øverste nivÃ¥. Tenk hvor misfornøyde Køln-fansen har vært en stund! Tror ikke det kan mÃ¥le seg med dette forumets mishagsytringer.  SpørsmÃ¥let er nok heller om Finne klarer Ã¥ spille seg til en plass der. Akkurat det er umulig Ã¥ si, men pÃ¥ sikt ville nok Brann ha vært et sikrere kort. Sikkert er ikke nødvendigvis det beste, vi mÃ¥ ha rom for folk som ønsker Ã¥ tenke annerledes og jeg synes det er helt forferdelig patetisk Ã¥ pipe pÃ¥ Finne. For meg blir det en slags mobbekultur, noe jeg har lite sansen for.

Den samme diskusjonen gikk nok i mer eller mindre grad rundt f.eks. Solskjær, og vi har nok av eksempler der det endte med flopping. Det er med andre ord umulig å si om valget er riktig eller ikke, det vil vi ikke vite før om noen år. Men et par ting synes jeg er helt klart i hele Finne-saken:

1. Det er Finnes eget valg. Det får vi respektere eller ei, men det er i mine øyne ynkelig å komme med svikerpåstander o.l. Man kan føle at det er litt surt, at det ikke er sånn man selv ville ha agert osv. - men til syvende og sist er det snakk om mennesker her. Ikke minst er det snakk om en spiller som forlater oss og gir oss over 2 millioner kroner på bok, penger som bidrar til å rettferdiggjøre videre satsing.

2. Hvis man ikke respekterer dette, så har man en rekke valg. Man kan velge mellom å stilltiende motsette seg det, ytre sin mening om det, gå til direkte eller indirekte personangrep eller pipe under kamp for å vise at man er uenig. Mange av disse variantene går inn under kategorien mobbing, noe jeg (til tross for at jeg dessverre må innrømme at jeg har vært en mobber en gang i tiden) på ingen måte synes er ok. Den siste varianten er dog, slik jeg ser det, den verste. Det er feigingvarianten - joa, man har rett til å ytre meninger, men i min bok bør man da også være tøff nok til å kunne ytre disse meningene ansikt til ansikt også - jeg mistenker at 99 % av "piperne" ville ha vært godkompis og slikket Finne oppetter ryggen hvis de hadde møtt ham på byen.

2. Køln er et stort steg opp fra TL. Et enormt steg.

Sindre32

Quote from: psv-hasund on August 12, 2013, 18:14:18 PM
Så lenge han er litt mer tålmodig enn han var med Brann så er andre Bundesliga et greit skritt videre. Ikke for bra, men med et opprykk kan det bli veldig bra. Håper Køln har har ordnet opp i problemene de hadde. Hvis ikke kan muligens Huseklepp gi noen gode råd :)


2. Bundesliga virker som et klokt karrierevalg, forutsatt at han klarer å spille seg inn på laget. Men selv om han ikke skulle klare det, vil 2.laget deres spille på et høyere nivå enn vårt. Samtidig vil det være stor sannsynlighet for at ungdomsavdelingen er bedre. Køln er et hakk opp fra St. Etienne, for eksempel.

dragn

Quote from: Sindre32 on August 12, 2013, 18:36:29 PM
Quote from: psv-hasund on August 12, 2013, 18:14:18 PM
Så lenge han er litt mer tålmodig enn han var med Brann så er andre Bundesliga et greit skritt videre. Ikke for bra, men med et opprykk kan det bli veldig bra. Håper Køln har har ordnet opp i problemene de hadde. Hvis ikke kan muligens Huseklepp gi noen gode råd :)


2. Bundesliga virker som et klokt karrierevalg, forutsatt at han klarer å spille seg inn på laget. Men selv om han ikke skulle klare det, vil 2.laget deres spille på et høyere nivå enn vårt. Samtidig vil det være stor sannsynlighet for at ungdomsavdelingen er bedre. Køln er et hakk opp fra St. Etienne, for eksempel.


Tror Køln et riktig karrierevalg for Finne, men tror Etienne er bedre enn køln per dags dato ;)

psv-hasund

Quote from: Sindre32 on August 12, 2013, 18:36:29 PM
Quote from: psv-hasund on August 12, 2013, 18:14:18 PM
Så lenge han er litt mer tålmodig enn han var med Brann så er andre Bundesliga et greit skritt videre. Ikke for bra, men med et opprykk kan det bli veldig bra. Håper Køln har har ordnet opp i problemene de hadde. Hvis ikke kan muligens Huseklepp gi noen gode råd :)


2. Bundesliga virker som et klokt karrierevalg, forutsatt at han klarer å spille seg inn på laget. Men selv om han ikke skulle klare det, vil 2.laget deres spille på et høyere nivå enn vårt. Samtidig vil det være stor sannsynlighet for at ungdomsavdelingen er bedre. Køln er et hakk opp fra St. Etienne, for eksempel.


Men Køln sitt andre lag er et steg ned fra Brann mener jeg. Han bør være med å kjempe om plass i troppen til hver kamp innen ikke altfor lang tid for at oppholdet skal fremstå som vellykket.


krakra

Han er forspeilet en plass i førsteelveren. Skal ikke se bortifra at han får spille mer der enn her. Jeg tror faktisk Finne er litt undervurdert

psv-hasund

Quote from: krakra on August 12, 2013, 22:59:15 PM
Han er forspeilet en plass i førsteelveren. Skal ikke se bortifra at han får spille mer der enn her. Jeg tror faktisk Finne er litt undervurdert


Jeg synes han har falt litt igjennom mot gode stoppere, og de finnes det mange av i andre Bundesliga, men vi fÃ¥r se. Det er godt mulig jeg er for streng mot Finne. 

Nixon

Quote from: krakra on August 12, 2013, 22:59:15 PMJeg tror faktisk Finne er litt undervurdert


Ikke av alle...;)

Hvor har det forresten stått at han er forespeilet en plass i førsteelleveren? Jeg har bare lest om hvilken plass på banen han er forespeilet en plass på.

Ellers er jeg blant de som mener at Finne er litt overvurdert. Jeg ser f.eks. ikke for meg at han kommer til å spille mye i Bundesliga dersom Køln rykker opp. Men tar jeg feil skal jeg være den første til å innrømme det.
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Forundrer meg om han går rett inn i første-elleveren. Sjelden unge spillere som kommer inn i en klubb midt i sesongen går rett inn på laget. Ville de ha ham på førstelaget tror jeg de ville betalt de to-tre millionene ekstra Brann ville krevd for ham så de fikk kjørt ham inn fra starten av sesongen.

StuckedPaaOstlandet

Tror ikke Finne er ment å være fast første halvåret, da hadde de hentet han nå som en skrev. Men jeg tror absolutt Finne er undervurdert av mange, mange tenker at spisser må kunne stå for mye av spillet. En av de som har scoret mest i bundesliga de siste årene er vel Gomez, han er ikke akkurat mange sekunder ani ballen før den ligger i nettet.

Xminator

1) Finne går som Bosman. Det er ett svik.

Og der stopper egentlig min interesse for BÃ¥rd Finne.

maximus1963

Kniksen var kongen

dokken

Finne burde fått spille mer tidligere i sesongen, men nå er det ikke noe stort poeng. Vi har ingen viktige kamper igjen, og det er ingen grunn til at vi skal holde en Køln-spiller i matchform.

Et mulig unntak er bortekampen mot VIF. Der kan han få spille fra start og putte så mange han vil.

Skal bli interessant å se hvordan det går med ham i Køln, men kan ikke si det betyr særlig mye for meg. Til det har han vært for kort i Brann og bidratt med for lite.

Utmedsnolken

2.5mill (eller hva vi nå får) er da ikke så gale for en spiller som vi ikke har tenkt å bruke uansett. Hvis han virkelig har slike problemer med Skars som det ryktes, så er det ikke rart han vil forlate klubben så fort som mulig
"og der snubler Sæternes igjen"

TCAC

En ting Skarsfjord i hvert fall har gjort helt rett i er å bruke denne svikeren så lite som overhodet mulig. Drar vel til RBK når han som alle andre kommer hjem med halen mellom bena tenker jeg.

brann89

Synd å miste et spisstalent som dette, men når han ikkje vil være i Brann så er vel det greit. Håper egentlig ikkje at han slår til i Køln, for da blir det ekstra kjipt.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

roaldinho

Quote from: brann89 on August 19, 2013, 15:17:07 PM
Synd å miste et spisstalent som dette, men når han ikkje vil være i Brann så er vel det greit. Håper egentlig ikkje at han slår til i Køln, for da blir det ekstra kjipt.


Tja, er vel bedre om han slår til der enn at han kommer tilbake til Norge og mest sannsynlig en annen klubb og slår til der. Så lenge Skars er trener så tviler jeg på at han kommer tilbake til Brann. Og vi skal jo holde ut med han noen år til, dessverre.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Huff

En tragedie hele finne-saken. Lurer på hvor mye som evt skyldes Skars.

TCAC

Jeg ser også gjerne Skarsfjord borte fra Brann så raskt som mulig, men det blir litt for dumt å skylde på ham for alt. Denne saken handler først og fremst om en tenåring som pisser på klubben.

Joggi Bogga

Artig med en bergenser som tar steget ut i Europa. Vi er ikke bortskjemt med slike spillere og det kan fungere som en inspirasjon for andre unge spillere. Forhåpentligvis ved at de utvikler seg like bra, men blir her litt lenger.

Uansett må vi ha ambisjoner om å være den foretrukne utviklingsarenaen for unge Bergensere. Det er vi ikke i dette tilfellet og det er strengt tatt ikke særlig vanskelig å forstå at unge fremadstormende spillere ikke lar seg blende av at vi reduserer gjeld og safer oss mot et sted rett under midten av tabellen.

Når det er sagt, så er jeg svært usikker på hvor god denne spilleren egentlig er. Har egentlig sett ham for lite, men min foreløpige konklusjon er at han er akkurat god nok til å gjøre seg bemerket i Tippeligaen. Spranget herfra til Europa er større enn på lenge, så han bør ta meget store steg. Det håper jeg han gjør.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Quote from: TCAC on August 19, 2013, 15:41:15 PM
Jeg ser også gjerne Skarsfjord borte fra Brann så raskt som mulig, men det blir litt for dumt å skylde på ham for alt. Denne saken handler først og fremst om en tenåring som pisser på klubben.


Dette var og min første tanke, men ryktene har jo svirret og med tanke på Finnes prestasjoner er det smått utrolig at han ikke fikk spille mer før han sa at han ville stikke. Jeg vet ikke helt lenger.

brann89

Får håpe Finne går ut i media og forteller om situasjonen om nekten for å skrive kontrakt med Brann.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Lasaron

Jeg holder det ganske sannsynlig at Finne ville forlenget under de fleste andre trenere som overhode kunne vært aktuelle.
Tren på langskudd

Xminator

For Branns talentsatsing er det like greit om Finne er lagkammerat med Ivkovic eller Møvik om ett par år. Finne var lovende, men viste også at han ikke var løsningen. Enda. Han skyldte klubben minst 3 år til. Bosmen som vi vil ha med videre er i min bok svikere.

TCAC

Quote from: Lasaron on August 19, 2013, 19:30:11 PM
Jeg holder det ganske sannsynlig at Finne ville forlenget under de fleste andre trenere som overhode kunne vært aktuelle.


Dette er i mine øyne bare vås som sies fordi "alt" liksom er Skarsfjord sin feil i disse dager. Det var jo ikke grenser for hvilke negative hendelser folk mente kunne spores tilbake til RBH heller da han var en ekstremt upopulær sportssjef. Jeg kan nevne et utall feil hos Skarsfjord, men det er Finne alene som fortjener hets for dette sviket.

Fyren synes tydeligvis det er helt greit å forlate klubben som gjennom mange år har produsert ham uten at de får annet enn småpenger igjen for ham. De lett gjennomskuelige brannslokkings-løgnene til både Finne og Lillejord etter Sandnes Ulf-kampen om at han liksom ikke hadde stengt døren for Brann tyder også på at han faktisk ikke engang forventet å bli møtt med pipekonsert.

Lasaron

Quote from: TCAC on August 19, 2013, 20:56:03 PM
Quote from: Lasaron on August 19, 2013, 19:30:11 PM
Jeg holder det ganske sannsynlig at Finne ville forlenget under de fleste andre trenere som overhode kunne vært aktuelle.


Dette er i mine øyne bare vås som sies fordi "alt" liksom er Skarsfjord sin feil i disse dager. Det var jo ikke grenser for hvilke negative hendelser folk mente kunne spores tilbake til RBH heller da han var en ekstremt upopulær sportssjef. Jeg kan nevne et utall feil hos Skarsfjord, men det er Finne alene som fortjener hets for dette sviket.

Fyren synes tydeligvis det er helt greit å forlate klubben som gjennom mange år har produsert ham uten at de får annet enn småpenger igjen for ham. De lett gjennomskuelige brannslokkings-løgnene til både Finne og Lillejord etter Sandnes Ulf-kampen om at han liksom ikke hadde stengt døren for Brann tyder også på at han faktisk ikke engang forventet å bli møtt med pipekonsert.


Du, Xminator og deres meningsfeller om Finne-sviket lever i en fiktiv verden. Her er en rekke fakta:

- Finne er 18 år, og dermed myndig.
- Brann og Finne har en voksen og gjensidig ettårskontrakt.
- Finne spiller under en trener som mange opplever at har en dårlig lederstil, og som brukte ham en hel del mindre enn han var god for.

Som en tilleggsopplysning får Brann 2,5 mill.

Jeg er skuffet over at han ikke forlenget, for hadde han fortsatt å prestere ville en bedre klubb ha kjøpt ham uansett. Og jeg syns det er greit at han nå er lenger bak i køen, siden han ikke er en del av fremtiden. Men i lys av de fakta jeg har ramset opp her blir det barnslig å stemple ham som sviker. Dere er vel ikke ungdomsskoleelever? Eller drama-queens?
Tren på langskudd

TCAC

Quote from: Lasaron on August 19, 2013, 21:17:12 PM
Men i lys av de fakta jeg har ramset opp her blir det barnslig å stemple ham som sviker. Dere er vel ikke ungdomsskoleelever? Eller drama-queens?


Du kan jo prøve å finne noen av de utallige karakteristikkene av andre mislikte Brann-personligheter her opp gjennom årene. Det jeg har skrevet er ingenting i forhold. Har plutselig takhøyden blitt ekstremt lav nå, eller bare i de tilfellene du selv er uenige i? Fyren har vist en total mangel på lojalitet og takknemlighet for en klubb han skylder mye etter alle årene med utvikling. Jeg misliker utvilsomt Finne mer enn for eksempel RBH og Skarsfjord. Illojalitet er verre enn udugelighet.

Corran

Quote from: TCAC on August 19, 2013, 20:56:03 PM
Quote from: Lasaron on August 19, 2013, 19:30:11 PM
Jeg holder det ganske sannsynlig at Finne ville forlenget under de fleste andre trenere som overhode kunne vært aktuelle.


Dette er i mine øyne bare vås som sies fordi "alt" liksom er Skarsfjord sin feil i disse dager. Det var jo ikke grenser for hvilke negative hendelser folk mente kunne spores tilbake til RBH heller da han var en ekstremt upopulær sportssjef. Jeg kan nevne et utall feil hos Skarsfjord, men det er Finne alene som fortjener hets for dette sviket.

Fyren synes tydeligvis det er helt greit å forlate klubben som gjennom mange år har produsert ham uten at de får annet enn småpenger igjen for ham. De lett gjennomskuelige brannslokkings-løgnene til både Finne og Lillejord etter Sandnes Ulf-kampen om at han liksom ikke hadde stengt døren for Brann tyder også på at han faktisk ikke engang forventet å bli møtt med pipekonsert.


Han er ikke en sviker han følger bare drømmen sin og Brann sitter igjen med 2,5 mill
Om han hadde vært her i 3 å til og under Skarsfjord så hadde han gått gratis til en liten ubetydelig klubb for han hadde vært ødelagt som spiller. Og det er som sagt ingen garantier for at han hadde blitt solgt for mer senere
Hadde han gått til Molde eller RBK eller en annen norsk klubb så hadde jeg kunnet være enig med at det var litt svik i det, men å komme seg til en stor klubb som Köln er en kjempe sjanse som mest sannsynlig vil gjøre ham til en bedre spiller. Selv om han viser seg å ikke bli god nok for det nivået og kommer hjem så vil han tilegnet seg mye viktig erfaring som Brann kan få bruk for om et par år.
Og hadde Brann vist Finne at de virkelig hadde troen på ham så hadde kanskje valget vært annerledes? I alle fall så lenge brann spiller med en spiss som kamp etter kamp har vist at han ikke er god nok og den andre "spissen" som prøver seg heller ikke får det til å stemme. Så ja det er mange grunner til at Finne gjør det rette valget for Finne og det gjør ham ikke til en sviker.
Han har også spilt med åpne kort hele tiden og ikke gått bak ryggen på noen så han fortjener ikke stempelet sviker
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

storB

En liten reality check her Corran:

Quote from: Corran on August 19, 2013, 22:16:06 PM
Han er ikke en sviker han følger bare drømmen sin og Brann sitter igjen med 2,5 mill


Jo takk for det. Hva med de pengene Brann har investert i spilleren opp igjennom? Om ikke vi går i null så går vi ikke mye i pluss i dette regnestykke. Nevner også Bakenga i RBK som vurderte å hore seg som bosman men snudde og resignerte kontrakt. Han ble senere solgt for 19 mill. Nielsen i VIF er ett annet eksempel. Ser du at vi har blitt litt snytt her? Disse millionene kunne vært direkte pløyd ned i talentutviklingen vår så flere talenter hadde fått muligheten å utvikle seg og vi kunne forsterket laget vårt umiddelbart.

Det er også en sannhet at bosmen og deres agenter får høyere sign on fee i slike overganger siden det ikke er involvert en overgangsum. Men sålenge agenten og Finne får betalt så..


Quote from: Corran on August 19, 2013, 22:16:06 PM
Hadde han gått til Molde eller RBK eller en annen norsk klubb så hadde jeg kunnet være enig med at det var litt svik i det, men å komme seg til en stor klubb som Köln er en kjempe sjanse som mest sannsynlig vil gjøre ham til en bedre spiller. Selv om han viser seg å ikke bli god nok for det nivået og kommer hjem så vil han tilegnet seg mye viktig erfaring som Brann kan få bruk for om et par år.


Så du mener vi skal bruke millioner av kroner i året på talentsatsningen for å få frem talenter som utenlandske klubber skal hente gratis, for så å regne med at de ikke er gode nok og komme tilbake til Brann bedre enn da de dro? Det er jo liv laga! Hvorfor skal vi ikke da heller drite i talententforvaltningen etter ditt skjønn og heller bruke pengene på å forsterke laget i nuet?


Brann må jo få noe tilbake fra sin talentsatsning ved at:
a) Ett talent blir god nok til å forsvare en plass på laget, ergo Brann slipper å kjøpe inn en tilsvarende spiller eller
b) Talentet blir såpass god (igjen som en følge av satsningen fra Brann) at han selges til en utenlandsklubb slik at Brann sitter igjen med ett overskudd. Og nei, utdanningskompensasjon er IKKE en overgangsum men som navnet tilsier, en kompensasjon for det beløpet Brann ca har brukt på den fotballmessige utdanningen til talentet så de ikke skal gå direkte i minus. (Dette tar selvfølgelig ikke hensyn til fremtidige kostnader som f.eks å hente erstatter eller tap av fremtidig videresalgsprosenter).
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra


storB

Liker at du stiller spørsmål og selv svarer. Da får du en fin diskusjon. Finne har ridd to hester i år, hadde han forlenget kontrakten sin så vet vi begge to at han hadde spilt mer, rett og slett fordi de selv da hadde fått en bedre spiller de neste årene ved å satse på ham nå. At de gir Pusic ubegrenset tillitt kan vell forklares med at han skal spille her neste år og derfor kan vi satse på ham.

Skal Finne kun tenke på seg selv og sin utvikling så må jo Brann få lov til å gjøre det samme. Dette har blitt en prinsipp sak for Brann, først stikker Birkelund så skal Finne gjøre det samme. Ved at Finne nå ikke får spille så gir Brann ett signal som sier at talenter som spekulerer i bosman ikke vil bli satset på, og det syntes jeg er helt greit. For vi har ALDRI vært vanskelige på salg av spillere under kontrakt...
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

August 20, 2013, 00:16:13 AM #998 Last Edit: August 20, 2013, 00:20:18 AM by krakra
Jeg stilte ingen spørsmål utover et rent retorisk.
En kan bare spekulere i hva som ville skjedd hvis Finne hadde forlenget. Han har vært bak Pusic i køen i hele år selv om han er en langt bedre spiss. Det er bare en unggutt som har spilt fast i Brann under Skars' tre år som trener.

Det handler ikke om å være vanskelig på salg, men risikoen for at Finne hadde fått en vesentlig dårligere utvikling etter f.eks. to år til under Skars enn etter to år i Køln. Er det bare et naturlig offer?

Hadde Brann hatt et talentabreid på elite som stod i stil med utviklingsavdelingen hadde kanskje svinnet vært noe mindre.

Klaus_Brann

Quote from: Huff on August 19, 2013, 16:37:15 PM
Quote from: TCAC on August 19, 2013, 15:41:15 PM
Jeg ser også gjerne Skarsfjord borte fra Brann så raskt som mulig, men det blir litt for dumt å skylde på ham for alt. Denne saken handler først og fremst om en tenåring som pisser på klubben.


Dette var og min første tanke, men ryktene har jo svirret og med tanke på Finnes prestasjoner er det smått utrolig at han ikke fikk spille mer før han sa at han ville stikke. Jeg vet ikke helt lenger.


Det kan jo ha vært holdninger innad om at han ville ut lenge før det kom frem i media.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up