• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

HamKam - Brann, søndag 06.08.2023 kl 17:00

Started by Kagain, July 31, 2023, 18:31:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Simba med sin beste kamp for Brann så langt. Kartum, Dyngeland og Finne har og vært god. Og deilig å se Kristiansen tilbake som stopper.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg syns også Sønnen har vært bra. Hans beste omgang på lenge.
Tren på langskudd

Superjack

Brannsupporter.

Spelaren

Det falt litt ned i kvalitet etter målene, og det er tydelig at Simba defensivt har litt å gå på. Flott omgang med mye fin fotball på Ham-Kams banehalvdel.
Gå av.

Superjack

Warming og Kniklas, når kommer de inn?

Warming inn for Børst?
Brannsupporter.

Billy Elliott

Det er tydelig at Kristiansen, når han er ute, er et større tap for oss enn Japhet.

Simba bra, men han begynte å se sliten ut allerede etter 30 minutter. Spent på hvor lenge han holder.

Kan bli gode forhold for Warmings fart utover her.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Ballspark snakker mye om alle cornerne våre, men som tidligere i sesongen, er de ikkje veldig farlige. Ham-Kam virker tyngre på dette.
Gå av.

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Simbas raid, altså. Med unntak av en markeringsfeil i første har han vært helt sjef.
Gå av.

fortune

Quote from: Spelaren on August 06, 2023, 17:38:38 PMBallspark snakker mye om alle cornerne våre, men som tidligere i sesongen, er de ikkje veldig farlige. Ham-Kam virker tyngre på dette.

I dag har vi vel bare to mann med særlig luftstyrke i Heltne og Palle, så da kan vi ikke forvente det helt store.
First is first, second is nothing

Spelaren

Ok, dette var deilig. Synd Warming ikkje hadde stilt inn skuddfoten helt, men debutmålet får vente til Portugal.
Gå av.

Lasaron

Veldig gøy at Simba var så god. Warming rask. Dyngeland Branns beste. Mye bra her. Gøy!
Tren på langskudd

Superjack

Mye bra spill, men jeg mener byttene til Hornis skulle kommet etter 60 min, for da hadde ikke Brann nok krefter.

Kom seg først da Kniklas, Warming og Heggebø kom inn i 82.

Dagens hyggeligste, Simba
Brannsupporter.

Christian

Quote from: Spelaren on August 06, 2023, 17:52:24 PMSimbas raid, altså. Med unntak av en markeringsfeil i første har han vært helt sjef.
Kan jo nesten ikkje be om mer fra en nylig omskolert back. Kald og rolig i de fleste situasjoner, uredd framover og helt greit bakover.

esp123

Simba leverte akkurat det vi trengte. Flink til å ta av press, flink til å få ballen fremover, enten ved føring eller ved pasning. Strålende!

For meg virker det som at det er noe som plager Horn Myhre. Han mangler litt sprut i avgjørende situasjoner.

krakra

26 avslutninger og xG på 2 viser at vi fortsatt sliter med å omsette dominans til store målsjanser. Litt slapt defensivt til tider også. Men ellers en veldig bra kamp. Kartum blir fort en forsterkning i forhold til Rasmussen. Simba klarer seg bra på backen, men etterlater seg, som forventet, en god del rom bakover.  

esp123

Første omgang er jo bra. Da omsetter vi et enormt trykk til sjanser. Andre omgang er kaotisk.

Kartum er bra, men vi kan godt involverer han mer. Høyresiden er mindre koblet på, og det starter bakerst i banen med Pedersen og Pallesen. Sery vil koble på høyresiden i større grad.

andreas1989

August 06, 2023, 18:22:11 PM #67 Last Edit: August 06, 2023, 18:37:24 PM by andreas1989
Deilig å være i gang igjen. Første omgangen er helt enorm mens det er litt mer ferietedenser i andre omgangen og det er jo naturlig at et lag som Hamkam med sitt spillemateriell og spillestil kommer til noen farligheter men der har vi heldigvis en meget patent mann bakerst.

Kristiansen som stopper er så viktig og det var helt tydelig i 1 omgangen at nå er vi tilbake der vi skal være med grunnspillet.

Simba imponerte ikke BA men jeg velger å tro han imponerte resten av Bergen forutsetningene tatt i betrakting, særlig duellspillet var oppløftende.

Sivert med sin beste kamp siden Ullevål? Felix tidvis god 1 omg når han får sette fart rettvendt, det er det en stund siden vi har sett.   

Kartum med en fin debut, spesielt venstrefoten kan bli fin i innleggs situasjoner og selvfølgelig på dødball. Finne jobber bra på topp mot to tanker.

krakra

BA har satt noen merkelige børser i det siste.

Superjack

Quote from: krakra on August 06, 2023, 18:23:09 PMBA har satt noen merkelige børser i det siste.

Feriekvalitet på BA børsen i sommer...
Brannsupporter.

Billy Elliott

Simba altså. Syntes han så sliten ut tidlig, men så ble han bare bedre og bedre utover.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Bruiser

Den Zidane-piruetten til Kniklas som sendte heile Ham-kam opp i pølsekøa var bra deilig. Meir sluttprodukt må dog til.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Falkman

Quote from: Superjack on August 06, 2023, 18:26:00 PM
Quote from: krakra on August 06, 2023, 18:23:09 PMBA har satt noen merkelige børser i det siste.

Feriekvalitet på BA børsen i sommer...

Pallesen kan vel gi vekk et par mål og likevel få en tilsvarende karakter som Simba fikk i dag, så den børsen kan ikke tas på alvor.

fortune

Quote from: esp123 on August 06, 2023, 18:19:16 PMFørste omgang er jo bra. Da omsetter vi et enormt trykk til sjanser. Andre omgang er kaotisk.

Kartum er bra, men vi kan godt involverer han mer. Høyresiden er mindre koblet på, og det starter bakerst i banen med Pedersen og Pallesen. Sery vil koble på høyresiden i større grad.

Høyresiden er vel primært koblet mindre på fordi den ikke har noe særlig å bidra med offensivt. Vi har sett flere ganger denne sesongen hvordan fokus i hele laget har skiftet når Blomberg og Børsting har byttet side, så tipper det ordner seg når Warming eller Blomberg tar høyrekanten.
First is first, second is nothing

krakra

Kan Simba være et alternativ på høyrebacken når Torsvik er klar? Blir jo feilbeint, men tror likevel han kan bidra mer offensivt enn Pedersen.

esp123

Nå spiller Kartum til høyre, så han bør jo ha en ganske viktig offensiv rolle.

Ferdighetene med ball er klart svakere bak til høyre. Det hemmer oss når vi skal kombinere og spille oss ut til høyre i banen. Vi vrir sjeldent spillet, så da blir høyresiden lite involvert.

Da Sery Larsen spilte til høyre var situasjonen en annen. Høyresiden var mer involvert.

fortune

Quote from: krakra on August 06, 2023, 19:10:02 PMKan Simba være et alternativ på høyrebacken når Torsvik er klar? Blir jo feilbeint, men tror likevel han kan bidra mer offensivt enn Pedersen.

Trenger vi egentlig at høyrebacken er så offensiv? De fleste lag balanserer med fire spillere når de angriper, i 433 er det stort sett stopperne, den dypeste på midten og en back. Hvorvidt man da spiller med en mer offensiv back og en mer defensiv, eller veksler underveis i kampen varierer fra lag til lag. F.eks. er ikke Real Madrids Carvajal noe offensivt vidunder, men har likevel spilt fast på verdens beste klubblag i et tiår.

Så lenge Brann spiller med høyrefotet breddeholder på høyrekant og innoverving på venstrekanten, tror jeg vi har mest igjen for at venstrebacken kommer på overlap hvert angrep og så kan heller høyrebacken balansere.
First is first, second is nothing

Dickens

Simba overbeviste stort og jeg er den første til å rekke hendene i været og si at jeg har vært i overkant skeptisk til hele fyren etter forrige opphold her. Tydelig at han var tatt store steg i hjemlandet. I starten hadde han noen skrekkelig svake returløp hvor han jogget hjemover, men han ble bare bedre og bedre ut over i kampen. Fantastisk å se hvor kald han er i enkelte situasjoner og drar av 2-3 mann med rykket sitt. Dette kan selvfølgelig skape livsfarlige brudd i mot mot bedre lag, men la oss hylle en slik offensiv og sprudlende type. Lar meg, som flere andre, overraske over BA's nivå på spillerbørsen denne sommeren. 4 til Simba bekrefter bare hvor lite fotballforståelse det er i desken der for øyeblikket. En hån.

Corran

Sorry men BA sin børs er hermed død for meg.
Kan ikke skjønne at de kan gi ThoreP 6 og Palle 7 (etter min mening de to dårligste på Brann og de som skaper flest sjanser i mot) og Simba 4.
Det er rett og slett useriøst.

Simba hadde noen skrekkelig slappe tilbakeløp men 4 er for lite og de to andre alt for høyt. Blant annet så dret Palle seg loddrett ut men heldigvis for ham dømte dommeren helt feilaktig et frispark til ham.
Nei dette skjønner eg ikkje

Men Brann er på gang igjen og det var mye spennende på gang. Men veldig skuffet over at de ikke får flere mål men heller sovner litt bort på 2-0

Men men gøy kamp og greit resultat
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Gøy med en tildels god kamp igjen i går. Minner litt om gamle dager. Det vil si rundt cupfinalen. Men holdt vi kke trykket litt bedre i hele kampene da?

Men Viking ødela kvelden noen timer senere da resultatet tikket inn.

Søndagen kort oppsummert.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det må nevnes Rubens elegante vending ca på midten, som fikk den ene Hamkameraten til å falle. Den var elegant.
Tren på langskudd

Go Up