• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bråk i Lillestrøm

Started by Laxevaag, September 11, 2005, 07:18:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Laxevaag

Fikk meldinger fra Lillestrøm inatt at Brannsupportere var blitt angrepet. Mest sannsynlig av Enga. Kan de av dere som kjenner folk på bussen sende melding og be dem passe på? Gi beskjed at alle bør gå samlet.

engapaatur


brann gal jente

ull til Bergen!

SeTrE

håper for all del det kommer til og gå rolig og fiiint....men viss det skulle bli noe, regner jeg med alle stiller og såå vi kan få satt disse enga guttene på plass!!!

Laxevaag

Foreløpige rapporter lyder på at Lsk sine kledde/ultras hevder det var Enga casuals som sto bak. Andre kilder sier at Lsk prøver å få skylden over på EC.

engapaatur

Quote from: "Laxevaag"Foreløpige rapporter lyder på at Lsk sine kledde/ultras hevder det var Enga casuals som sto bak. Andre kilder sier at Lsk prøver å få skylden over på EC.


NÃ¥r vi ikke vet noe som helst, sÃ¥ sier vi ikke noe som helst :!:  :?

Alexåsane

Quote from: "engapaatur"
Quote from: "Laxevaag"Foreløpige rapporter lyder på at Lsk sine kledde/ultras hevder det var Enga casuals som sto bak. Andre kilder sier at Lsk prøver å få skylden over på EC.


NÃ¥r vi ikke vet noe som helst, sÃ¥ sier vi ikke noe som helst :!:  :?


Han vet  jo noe? nemlig at det har sjedd brÃ¥k, og at det er 2 grupperinger som kan ha stÃ¥tt bak det.

Hadde uansett vært greiet med en avklaring, kem står bak?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

AlexS

Forundrer meg ikke det minste om disse klanskallene har vært på gang igjen med sine "tøffe menn". Tviler på at det er Lillestrøm,- og Brann-supportere det er snakk om, da disse har/(hatt) et meget godt forhold.

Laxevaag

Hvis det er Lsk som står bak er det nok slutt på det gode forholdet...

Lurkin

Casuals er vel egentlige bare tragiske folk som er utstøtt av sine egne. Sånne vi ser på 4 bein på Animal Planet.
Berømte Brann fra Bergen

JhonnyBeGood

Har alltid lurt pÃ¥ hva/hvem casualsene er, fint for meg og andre som ikke har sittet oss inn i dette, at vi har Lurkin her som kan opplyse oss...  :lol:

Tilbake til saken, hvis det viser seg at det er lillestrøm som står bak så tviler eg på at tonen blir like gemyttlig som den har vært før, neste gang kanariene e på fotikken... Men har faktisk større tro på at det er noen enga funkiser som står bak dette.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

KennethS

Quote from: "Laxevaag"Fikk meldinger fra Lillestrøm inatt at Brannsupportere var blitt angrepet. Mest sannsynlig av Enga. Kan de av dere som kjenner folk på bussen sende melding og be dem passe på? Gi beskjed at alle bør gå samlet.


Hvis du ikkje har sikre skilder på kem som står bak e det vel unødvendig og trekke enga inn i dette. Alle vet at det e ikkje enga men casuals hvis det e noen som står bak. Cauals fortjener ikkje og bli nevnt i sammenheng med klubbene uansett.
tå på Brann

purolatino

De som ble angrepet må jo ha en formening om kæm som sto bak angrepet, kan ikkje skjønne noe annet? Synes at det er merklig at de som sto bak angrepet ikkje står for det, løpe rundt å angripe Brann Supportere, å gjemme seg etterpå? Bryr meg egentlig ikkje om at Casuals rundt i Norge sloss med hverandre, så lenge det ikkje går ut over vanlige supportere.

Lurkin

Er ikke så lett å vite hvem som står bak det. Vi bergensere vet ikke forskjellen på Lillestrøm, Oslo og Fredrikstad. Eller Stavanger og Kristiandsand for den slags skyld.
Berømte Brann fra Bergen

Laxevaag

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Laxevaag"Fikk meldinger fra Lillestrøm inatt at Brannsupportere var blitt angrepet. Mest sannsynlig av Enga. Kan de av dere som kjenner folk på bussen sende melding og be dem passe på? Gi beskjed at alle bør gå samlet.


Hvis du ikkje har sikre skilder på kem som står bak e det vel unødvendig og trekke enga inn i dette. Alle vet at det e ikkje enga men casuals hvis det e noen som står bak. Cauals fortjener ikkje og bli nevnt i sammenheng med klubbene uansett.


Bonde. Jeg har sikre kilder.

KennethS

Quote from: "Laxevaag"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Laxevaag"Fikk meldinger fra Lillestrøm inatt at Brannsupportere var blitt angrepet. Mest sannsynlig av Enga. Kan de av dere som kjenner folk på bussen sende melding og be dem passe på? Gi beskjed at alle bør gå samlet.


Hvis du ikkje har sikre skilder på kem som står bak e det vel unødvendig og trekke enga inn i dette. Alle vet at det e ikkje enga men casuals hvis det e noen som står bak. Cauals fortjener ikkje og bli nevnt i sammenheng med klubbene uansett.


Bonde. Jeg har sikre kilder.


Bonde? "mest sannsylig" høres ut som veldig sikre skilder.
tå på Brann

Laxevaag

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Laxevaag"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Laxevaag"Fikk meldinger fra Lillestrøm inatt at Brannsupportere var blitt angrepet. Mest sannsynlig av Enga. Kan de av dere som kjenner folk på bussen sende melding og be dem passe på? Gi beskjed at alle bør gå samlet.


Hvis du ikkje har sikre skilder på kem som står bak e det vel unødvendig og trekke enga inn i dette. Alle vet at det e ikkje enga men casuals hvis det e noen som står bak. Cauals fortjener ikkje og bli nevnt i sammenheng med klubbene uansett.


Bonde. Jeg har sikre kilder.


Bonde? "mest sannsylig" høres ut som veldig sikre skilder.


Hvis du leste min neste post, understreker jeg usikkerheten.,Kanskje fikk du med deg at Brannsupportere som var der sa at det var Enga Casuals, men fikk senere vite av vaktene på Martins at det var Lsk. Dette var en presisering. Dessuten vil jeg bemerke følgende festlige setning fra deg:

"Alle vet at det e ikkje enga men casuals hvis det e noen som står bak."

Oi! Sier du det? Nei, jeg mente selvsagt at det var Siem, Rekdal og Grindheim som sto bak.

JhonnyBeGood

Jævla kanarier   :evil:  Faens møkka lag, faens fitte supportere og den jævla forza sangen med en fuckings tromme som gÃ¥r pÃ¥ repeat i 90 minutter. Helvete heller og noen her har samvittighet til Ã¥ si at vi har ett godt forhold til de helvetes fuglene.   :evil:  :twisted:
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

Lskgutt

Quote from: "JhonnyBeGood"Jævla kanarier   :evil:  Faens møkka lag, faens fitte supportere og den jævla forza sangen med en fuckings tromme som gÃ¥r pÃ¥ repeat i 90 minutter. Helvete heller og noen her har samvittighet til Ã¥ si at vi har ett godt forhold til de helvetes fuglene.   :evil:  :twisted:

Selvom jeg ei har en spessiell status i LSK eller Kanari-fansen sier jeg dette på vegne av alle lsk tilhengere: Beklager for det som skjedde med enkelte av fansa deres og at det ikke har NOE med fotballen å gjøre.
Syns det blir feil å øderlegge et fint forhold til en klubb, noe vi alle trenger, bare på grunn av enkelt personer. Setter stor pris på at du hørte oss idag, og tromma er ikke for at motstanderne skal digge den, men for at vi skal :lol: .
SÃ¥ vil jeg bare takke for en fin kamp Ã¥ ønske Brann lykke til videre i sessongen  :wink:

ekte kjuagutt

Quote from: "JhonnyBeGood"Jævla kanarier   :evil:  Faens møkka lag, faens fitte supportere og den jævla forza sangen med en fuckings tromme som gÃ¥r pÃ¥ repeat i 90 minutter. Helvete heller og noen her har samvittighet til Ã¥ si at vi har ett godt forhold til de helvetes fuglene.   :evil:  :twisted:


FÃ¥tt kless Jhonny?

Må faktisk si meg enig i Forzasangen. Slo faktisk av lyden på tv'en til tider for og slippe jævelskapet.

Nixon

Quote from: "ekte kjuagutt"Må faktisk si meg enig i Forzasangen. Slo faktisk av lyden på tv'en til tider for og slippe jævelskapet.


Så hvis vi kan velge mellom ingen sang og sang, så velger vi ingen sang? For det er faktisk realiteten på Stadion i store deler av kampene hvis ikke vi legger vekk noen antikvariske holdninger og faktisk åpner opp for litt nye tanker.
Rød makt på Hansa

YadaYada

At Brann-supportere ble angrepet i Lillestrøm er å ta litt hardt i. Greit at det var amper stemning en periode men i dette tilfellet så har en fjær blitt til fem høns. Enga casuals? Den var god..
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "ekte kjuagutt"Må faktisk si meg enig i Forzasangen. Slo faktisk av lyden på tv'en til tider for og slippe jævelskapet.


Så hvis vi kan velge mellom ingen sang og sang, så velger vi ingen sang? For det er faktisk realiteten på Stadion i store deler av kampene hvis ikke vi legger vekk noen antikvariske holdninger og faktisk åpner opp for litt nye tanker.


I følge mange på forumet så vil de heller ha ingen sang en forza, ole og tromme! Tor det eller ei etter at LSK beviste at det funker bra.

Men vi sang no vi også, tror vi hadde heia Brann 24585314521552 ganger eller noe slikt... imponerende!

Angående bråket så hørte vi ingen ting til det på Lørdag hvertfall og ingen har kunne bekrefte hva som skjedde.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Så hvis vi kan velge mellom ingen sang og sang, så velger vi ingen sang? For det er faktisk realiteten på Stadion i store deler av kampene hvis ikke vi legger vekk noen antikvariske holdninger og faktisk åpner opp for litt nye tanker.


Så alt er greit hvis vi synger "ra-ta-ta-ta-ta, shubiduah, olé SK Allez, Sæternes chalalala singeling ding dong trallala"? Eller "Lisa gikk til skolen"? For alt er jo bedre enn ingen sang?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"Så hvis vi kan velge mellom ingen sang og sang, så velger vi ingen sang? For det er faktisk realiteten på Stadion i store deler av kampene hvis ikke vi legger vekk noen antikvariske holdninger og faktisk åpner opp for litt nye tanker.


Så alt er greit hvis vi synger "ra-ta-ta-ta-ta, shubiduah, olé SK Allez, Sæternes chalalala singeling ding dong trallala"? Eller "Lisa gikk til skolen"? For alt er jo bedre enn ingen sang?


Saklig som alltid Krøvel, det skal du ha.
Nå skriver jeg ikke at alt er bedre en ingen sang, trodde du kunne lese. Her ligger det implisitt at det som synges selvsagt må være av en viss kvalitet. Men at vi må tenke nytt slik at vi kan få opp stemningen igjen på Stadion. Men du er kanskje fornøyd slik det er nå?
Rød makt på Hansa

Xminator

Selv synest jeg Kanaris trommer er kule. Så lenge de synges på norsk, og sangene ikke faller ned på barneskolenivå (re: barnesanger med fotballtekst...)

Det er ingen skam å kopiere ett lydbilde fra andre supportere. Kanari har jo "lånt" fra sydligere land i utgangspunktet. Om noen da føler seg tvunget til ett forza innimellom, så kan de jo begynne med å bannlyse all form for tifo?

ekte kjuagutt

Tror faktisk det er bedre å holde kjeft enn å synge den helvetes forzasangen. Noe som trengs på stadda er evighetssanger. I utgangspunktet har jeg vært imot trommer, men så gale som situasjonen er nå blir det bedre uansett hva vi gjør.

krøvel vellevold

Hvorfor ikke bare ta steget helt ut og synge "Forza Fula allez allez allez" uten tekstforandring? Faktisk hadde vi sunget mer likt italienerne enn Kanarifansen gjør, da vi faktisk ville sunget "forsa" og ikke "foscha". (Og østlendingene påstår VI ikke kan snakke reint?) Og når vi først skal synge utenlandsk, så må vi også få innført alle de engelske sangene igjen: "Come on you reds", "You'll never walk alone", "We love you Håberg, we do!", "There's only one Sten Glenn Håberg", "O E Stavrum, say O E Stavrum", etc. Og skal vi virkelig kopiere italienerne, så må vi konsentrere oss mye om politikk også. Vi kan f.eks. synge "Forza RV allez allez allez" eller "Forza Høyre". Og så er det jo bare å håpe at RBK eller VIF stiller med motsatt politisk standpunkt, for da kan vi ha skikkelige politiske gateopptøyer når vi møter dem. Helst midt under kampen!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Krøvel:

Om vi hadde hatt 10 trommer. Og fikk en jævlig bra rytme på dem. Og fikk til en sang på norsk

Snublefot

1 enkelt spørsmål til alle som er imot trommer...


Vil bruk av trommer skape et bedre trøkk og stemning på en stadion? Eller vil det ha motsatt virkning?

Vil det føre til at gjengen syngende supportere også har en takt å følge? og kanskje også fører til at de synger enda mere? ettersom de med trommene enkelt kan dra igang ettellerannet sammen med et par "forsangere"?


Hvis noen med hÃ¥nda pÃ¥ hjertet kan si at bruk av trommer vil forÃ¥rsake mindre stemning pÃ¥ brannstadion og kan argumentere GODT for dette, sÃ¥ greit, da skal jeg prøve Ã¥ forstÃ¥. men til alle dere andre... sÃ¥ lurer jeg pÃ¥ det samme som Xminator...  hatt noen dÃ¥rlige opplevelser med barnekorps?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Krøvel:

Om vi hadde hatt 10 trommer. Og fikk en jævlig bra rytme på dem. Og fikk til en sang på norsk


Olé olé, samba olé.
Ja her i Bergen er det karneval!

Frem med grytelokk og trykk-kokere! Her skal det skrangles! Kanskje vi kan låne trommene til Glimt-fansen? Eller Bryne sine sauebjeller? Ingen skal fortelle meg at ikke kjøkkenredskaper og bjelleklang lager kjempestemning, nei... På med rare narrehatter, klovnebukser, vikinghjelmer, ansiktsmaling, løsneser og røde parykker. For nå skal det danses opp til fest! SAMBA DE JANEIRO! Er det karneval, så er det karneval!

Forresten må vi ha en dirigent foran (som helst står med ryggen til og ikke bryr seg om kampen), og som styrer sangen. Da kan vi få flerstemt synging med tenorer, alt og bass. Frem med noteark, trompeter, trekkbasuner, tuba og blokkfløyter! Det hadde jaggu vært fett med et slags sambajazzkarneval på Store Stå! Alt som lager lyd er gøy! Spilledåser også!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Snublefot"1 enkelt spørsmål til alle som er imot trommer...


Vil bruk av trommer skape et bedre trøkk og stemning på en stadion? Eller vil det ha motsatt virkning?

Vil det føre til at gjengen syngende supportere også har en takt å følge? og kanskje også fører til at de synger enda mere? ettersom de med trommene enkelt kan dra igang ettellerannet sammen med et par "forsangere"?


Hvis noen med hÃ¥nda pÃ¥ hjertet kan si at bruk av trommer vil forÃ¥rsake mindre stemning pÃ¥ brannstadion og kan argumentere GODT for dette, sÃ¥ greit, da skal jeg prøve Ã¥ forstÃ¥. men til alle dere andre... sÃ¥ lurer jeg pÃ¥ det samme som Xminator...  hatt noen dÃ¥rlige opplevelser med barnekorps?


At folk ikke gidder å synge, tror jeg ikke har noe med at vi mangler trommer eller forsangere, men at folk ikke gidder å synge... Folk har for slapp innstilling. Klanen klarer seg fint uten både forsangere og trommer. Det er folks innstilling det er noe galt med. Folk bare står der og koper og gidd ikke være med på syngingen.

Og når det gjelder det med trommer: Har det ikke tidligere vært et problem med at folk klapper ihjel alle sanger, så hadde det blitt det da!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg hadde de trommene på hjernen i flere dager etter en tippekamp i vår (lsk - noen), og sitter og de smeller rundt i hodet på meg i dag også :p Derfor har jeg lagt "branntekst" til trommene så jeg ikke blir sprø :p Det blir ihvertfall ikke helt sputnik på den måten.

Det eneste jeg er skeptisk til er om vi faktisk er organisert nok til å gjennomføre noe slikt... Uansett vil jo nymarks-venner få enda mer å irritere seg over ;) Kanskje de forlanger å få en svæææær støyskjerm satt opp ;)

Ett annet tribunefenomen som alltid har fasinert meg er tyske fans på landskamper når de kjører i gang med "Sieg . . . Sieg . . . Sieg . . . Sieg". Tror de er helt stille mellom hvert Sieg, men dette husker jeg ærlig talt ikke, vet bare at det er ett dritbra tribunerop. Det krever desverre en god del flere tilskuere enn det vi trommer (hehe) isammen på kampene våre :p

Rasmus_brann

trommer hjelper å holde takte, pluss det blir en mye dypere lyd som høres mye bedre ut enn klapping..... Og på river sangen bør det være tromme for å holde takten..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

syma

Er enig med "ekte kjuagutt". Vurderte selv å slå av lyden igår. Er overbevist om at denne trommingen plager spillerne til lillestrøm også. Når det blir så plagsomt er det vel ikke mye til støtte?

Men et moment for oss tv seere tror jeg kan være at NRK ikke hadde kontroll på lyden. Publikumslyden varierte jo noe helt sinnsykt (ihvertfall på min tv). Virket som om noen justerte opp lyden hver gang fugla sang...??

Northside

Quote from: "syma"Er enig med "ekte kjuagutt". Vurderte selv å slå av lyden igår. Er overbevist om at denne trommingen plager spillerne til lillestrøm også. Når det blir så plagsomt er det vel ikke mye til støtte?

Men et moment for oss tv seere tror jeg kan være at NRK ikke hadde kontroll på lyden. Publikumslyden varierte jo noe helt sinnsykt (ihvertfall på min tv). Virket som om noen justerte opp lyden hver gang fugla sang...??


tror ikke det, fugla sang ganske høyt til tider når trommen ble med. nesten hele feltet stod og hoppet og sang mens trommen lagde lyd....

var faktisk slik at eg ikke ville synge pga eg ville høre de synge, nesten bedre det enn å høre oss synger heie Brann og noe klapping helt uten rytme og alt som e

Rasmus_brann

Quote from: "syma"Er enig med "ekte kjuagutt". Vurderte selv å slå av lyden igår. Er overbevist om at denne trommingen plager spillerne til lillestrøm også. Når det blir så plagsomt er det vel ikke mye til støtte?

Men et moment for oss tv seere tror jeg kan være at NRK ikke hadde kontroll på lyden. Publikumslyden varierte jo noe helt sinnsykt (ihvertfall på min tv). Virket som om noen justerte opp lyden hver gang fugla sang...??

Eg hørte det samme, eg trodde det var meg som var blitt paranoid, og hørte ting.... Men det at trommer forstyrrer spillerene, tror eg ikke stemmer. Lyden blir ikke så veldig mye høyere, bare dypere, og det høres bra ut
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Lskgutt


BL

Quote from: "Lurkin"


Må ikkje glemme at Lillestrøm er en liten bygd ute på landet.
Hansa-
Felt Z

frodekippe

Quote from: "JhonnyBeGood"Jævla kanarier   :evil:  Faens møkka lag, faens fitte supportere og den jævla forza sangen med en fuckings tromme som gÃ¥r pÃ¥ repeat i 90 minutter. Helvete heller og noen her har samvittighet til Ã¥ si at vi har ett godt forhold til de helvetes fuglene.   :evil:  :twisted:


Dere får forsøke å mobilisere litt allsang dere også da vet du...i stedet for å klage på at vi slår beina under de fleste supportere i Norges land. Det var ikkeen lyd omtrent fra Bataljonen på TV...

Slutt å syte om at jævla LIllestrøm og jævla Forza sang og Jævla alt med Lillestrøm....
ORZA FUGLA

BL

Quote from: "frodekippe"
Quote from: "JhonnyBeGood"Jævla kanarier   :evil:  Faens møkka lag, faens fitte supportere og den jævla forza sangen med en fuckings tromme som gÃ¥r pÃ¥ repeat i 90 minutter. Helvete heller og noen her har samvittighet til Ã¥ si at vi har ett godt forhold til de helvetes fuglene.   :evil:  :twisted:


Dere får forsøke å mobilisere litt allsang dere også da vet du...i stedet for å klage på at vi slår beina under de fleste supportere i Norges land. Det var ikkeen lyd omtrent fra Bataljonen på TV...

Slutt å syte om at jævla LIllestrøm og jævla Forza sang og Jævla alt med Lillestrøm....


Var du ikke på kampen altså? Då tar vi deg jo endå mer seriøst...
Hansa-
Felt Z

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Lskgutt


Erik

hehe må si jeg lo godt når jeg hørte trommer blandt kråkene i går.. Hadde ikke trodd at dere skulle synke sååå lavt.. Sier vell bare sitt om bøndene på øvre-østlandet..

Lskgutt

Quote from: "Erik"hehe må si jeg lo godt når jeg hørte trommer blandt kråkene i går.. Hadde ikke trodd at dere skulle synke sååå lavt.. Sier vell bare sitt om bøndene på øvre-østlandet..

Trommer... Synke lavt? Trommene hever stemningen minst 50%.
Ja. Dere kunne jo øderlagt trommhinnene til spillerne deres dere om dere brukte tromme når dere peip.

Erik

HAHA du driter jo hardt pÃ¥ leggen.. Trenger dere krÃ¥ker trommer for at stemmningen skal  heve seg minst 50%?? det er da ikke bra.. Skjer dagen trommene forsvinner da?

Lskgutt

Quote from: "Erik"HAHA du driter jo hardt pÃ¥ leggen.. Trenger dere krÃ¥ker trommer for at stemmningen skal  heve seg minst 50%?? det er da ikke bra.. Skjer dagen trommene forsvinner da?

Hvem har sagt trommene forsvinner?

Erik

Så dere trenger trommer for at stemmningen skal øke så mye?? Hva med andre supporterklubber som klarer det fint uten da? Som engen og Brann

Go Up