• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristian Jæger og sponsorer

Started by Kararay, October 09, 2006, 19:53:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Glimten

Tror kanskje Bataljonens forkjempere skal være litt forsiktige med hva de sier vedrørende billettfordelingen i viktige kamper, som Rosenborgkampen den 22/10.

Bortekampen mot Viking f.eks, kan muligens bli enda viktigere. Her får Bataljonen tildelt 800 billetter, mens Brann/sponsorer blir tildelt resterende 400 billetter. Partoutkortinnehavere får ikke tildelt en eneste billett.

Kristian Håndjæger er uansett en klovn og bør roe seg ned hver gang han snakker med media. Han er ikke akkurat noen crowdpleaser for å si det sånn. Alle vet at supporter vs sponsor er et evig dilemma, men å uttale i media at sponsor uansett er viktigst, det er rett og slett uklokt, og misvisende. For han ser jo vekk i fra alle partoutkortinnehavere, som strengt tatt er de som møter opp på hver kamp, uten at jeg kaller dem noen bedre supportere enn dem som gjerne ikke har råd til sesongkort, eller dem som bor utenbys.

Tingen er at Brann må fikse på billettsystemet sitt. Jeg anbefaler den engelske modellen, med season tickets holders og club members, så kan sponsorene få et bestemt antall billetter til hver kamp. Ikke noen økning av billetter i kamper av spesiell betydning.

indreløper

Hvor hadde sportsklubben brann vært uten alle de millionene sponsorene ligger igjen. At vi supp. betaler 600kr for en drakt blir ingenting i forhold til det sponsorene som BT, TORO, Frydenbø, Hansa, BKK osv osv ligger igjen. Sponsorene har makt sånn er det, uten de dør all fotball.

Chrisstah

syns de fått inn brann på statsbudsjettet;)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Utmedsnolken

Quote from: "indreløper"Hvor hadde sportsklubben brann vært uten alle de millionene sponsorene ligger igjen. At vi supp. betaler 600kr for en drakt blir ingenting i forhold til det sponsorene som BT, TORO, Frydenbø, Hansa, BKK osv osv ligger igjen. Sponsorene har makt sånn er det, uten de dør all fotball.


Uten supportere dør all toppfotball. Sånn er det med den saken.
Med 15000 på tribunen i snitt til 150kr billetten og 13 hjemmekamper, så får de faktisk inn 29mill kun på billettene, legg til supporterutstyr og bodsalg, så skjønner du at supportere bidrar med betydelige midler de også. I tillegg finansierer HvermansenVIP byggestarten av den nye tribune. Sponsorene betaler masse penger for å sole seg i glansen av laget OG av deres supportere. Det som har skapt Brann som merkevare er jo nettopp supporterne, å snu ryggen til disse, er rett og slett merkverdig forretningsledelse.
"og der snubler Sæternes igjen"

indreløper

Uten supportere dør all toppfotball. Sånn er det med den saken.
Med 15000 på tribunen i snitt til 150kr billetten og 13 hjemmekamper, så får de faktisk inn 29mill kun på billettene, l

Selvfølgelig trenger fotballen supportere (beklager formuleringen og tar enorm selvkritikk pÃ¥ den)) men tallene dine er feil. Til hver kamp har sponsorene over 20-30 billetter. Dette tallet er enda høyere  da de er kampsponsor. i tillegg kommer VIP billetter ++.

Glimten

I Brann er supporteren viktigere enn sponsoren, ingen tvil om det. Det er vel heller tvilsomt om Brann hadde vært like interessant med 7000,- og uten sportslig suksess. Brann vil nok uansett alltid være et interessant sponsorobjekt, men de har vel nylig signert den beste sponsoravtalen noensinne, og det skyldes nok ikke bare inflasjon. Men se i Løv-ham f.eks. Hvem er viktigst der? Sponsor eller supporter?

En ting skal Brann ha, de har nesten kun lokale sponsorer, Sparebanken Vest, Hansa, Frydenbø, Toro, BKK, Chess, BT, BA for å nevne de viktigste. Det er da noe.

Utmedsnolken

Quote from: "indreløper"Uten supportere dør all toppfotball. Sånn er det med den saken.
Med 15000 på tribunen i snitt til 150kr billetten og 13 hjemmekamper, så får de faktisk inn 29mill kun på billettene, l

Selvfølgelig trenger fotballen supportere (beklager formuleringen og tar enorm selvkritikk pÃ¥ den)) men tallene dine er feil. Til hver kamp har sponsorene over 20-30 billetter. Dette tallet er enda høyere  da de er kampsponsor. i tillegg kommer VIP billetter ++.


Sparebanken Vest betaler neste år 8.5 millioner for å være hovedsponsor, dette er uansett hva det nøyaktige tallet er, langt lavere enn det publikum bidrar med. Som de som "sponser" Brann med mest penger, burde vel vi få forkjøpsrett på billettene?
"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Hvem er det som har sagt at det ikke er supportere som fÃ¥r tak i sponsorbillettene? En sponsor er stort sett en bedrift og i bedriften sÃ¥ er det ansatte (les personer) eller bedriften har kunder (les personer i andre selskap).  Jeg har selv vært med som kunde pÃ¥ sponsorturer og de som inviterer har stort sett kontroll pÃ¥ hvem av de ansatte eller hvilke kunder som har interesse for det arrangementet som man inviterer pÃ¥. Man inviterer ikke en fotballhater med pÃ¥ fotballkamp. Det er ingenting som skulle tilsi at det blir mindre trøkk pÃ¥ denne kampen pga at en del billetter har gÃ¥tt til sponsorene.

For min del kunne gjerne Hardball fått 5000 billetter til denne kampen. Bare det de brukte på sign on fee til Bakke er like mye som Brann hadde dratt inn i billettpenger på ett fullsatt SS gjennom en hel sesong

indreløper

Hvis man går inn på BRANN.NO, (gå inn på linkene Borgermesteren, konsulene,kjøpmennene,borgerne,kjuaguttene,og rævadilterne) så vil man se hvor mangen sponosorer som skal ha billetter og det er ikke få. disse har BILLETTER til hver kamp så beregningen med 15000 i snitt * 150kr blir feil.

Utmedsnolken

Quote from: "steinbygger"Hvem er det som har sagt at det ikke er supportere som fÃ¥r tak i sponsorbillettene? En sponsor er stort sett en bedrift og i bedriften sÃ¥ er det ansatte (les personer) eller bedriften har kunder (les personer i andre selskap).  Jeg har selv vært med som kunde pÃ¥ sponsorturer og de som inviterer har stort sett kontroll pÃ¥ hvem av de ansatte eller hvilke kunder som har interesse for det arrangementet som man inviterer pÃ¥. Man inviterer ikke en fotballhater med pÃ¥ fotballkamp. Det er ingenting som skulle tilsi at det blir mindre trøkk pÃ¥ denne kampen pga at en del billetter har gÃ¥tt til sponsorene.

For min del kunne gjerne Hardball fått 5000 billetter til denne kampen. Bare det de brukte på sign on fee til Bakke er like mye som Brann hadde dratt inn i billettpenger på ett fullsatt SS gjennom en hel sesong


SÃ¥ det viktige er ikke hvem supporterne er, men hvor de jobber? Jeg vil heller dumpe Eirik Bakke enn gi 5000 billetter til Hardball.
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

Quote from: "indreløper"Hvis man går inn på BRANN.NO, (gå inn på linkene Borgermesteren, konsulene,kjøpmennene,borgerne,kjuaguttene,og rævadilterne) så vil man se hvor mangen sponosorer som skal ha billetter og det er ikke få. disse har BILLETTER til hver kamp så beregningen med 15000 i snitt * 150kr blir feil.


Og selv om du bruker det korrekte solgte antall per kamp (husk at flere av de med sponsorbillett nok ville ha kjøpt utenom), så ville tallet vært mye høyere enn det hovedsponsoren betaler per år (husk ekstrainntektene fra supporterutstyr og kiosken). Altså er supporterne Branns største sponsor. Forhåndssalg av billetter som sponsorene ikke har betalt for (ifølge sidene til Brann.no), er latterlig.
"og der snubler Sæternes igjen"

paf

Quote from: "Glimten"
Bortekampen mot Viking f.eks, kan muligens bli enda viktigere. Her får Bataljonen tildelt 800 billetter, mens Brann/sponsorer blir tildelt resterende 400 billetter. Partoutkortinnehavere får ikke tildelt en eneste billett.

Nei, her må nok partoutkortinnehavernes interessorganisasjon si klart fra. Oops. Finnes ikke den? Da så. Som det nå er, er Bataljonen de som fronter supporternes interesser, og det er nettopp til å håndtere sånne klovner som Kristian Jæger at vi trenger Bataljonen. Så vil det vel vise seg om Bataljonen er seg ansvaret bevisst... At Bataljonen kunne vært ivrigere på å tale partoutkortinnehavernes sak er for så vidt en annen ting...

Glimten

Jeg er for sÃ¥ vidt enig i at Bataljonen skal fÃ¥ en del billetter til kampen mot Viking, men 800 billetter, av 1200, er atlfor mye. Hvertfall for en interesseorganisasjon som representerer maks 20% av klubbens tilhengere.  Her er det jo positiv diskrimminering.. Minoriteten fÃ¥r mer enn majoriteten, dog grunnet et mer tydelig krav.

Men min kritikk er først og fremst rettet mot sportsklubben. De gidd ikke fordele bortekampsbilletter, og delegerer dette ansvaret enkelt over til Bataljonen som gnir seg godt mellom hendene med alle billettene de får tildelt. Brann bør, etter min mening, overta dette ansvareet og utdele billetter utfra paroutkort og/eller medlemskap i Brann.

Angående Bataljonens iver etter å tale partoutkortinnhavernes sak, så er dette meget interessant. Jægers uttalelser faller neppe i god jord, verken hos Bataljonen eller partoutkortinnehavere. Det er ingen tvil om at Bataljonen kunne trengt flere supportere i bakhånd i tillegg til sine egne medlemmer i denne saken hvis de skulle protestert mot Jægers uttalelser.

Ricky

Quote from: "indreløper"Hvor hadde sportsklubben brann vært uten alle de millionene sponsorene ligger igjen. At vi supp. betaler 600kr for en drakt blir ingenting i forhold til det sponsorene som BT, TORO, Frydenbø, Hansa, BKK osv osv ligger igjen. Sponsorene har makt sånn er det, uten de dør all fotball.

Utmedsnolken

Quote from: "Ricky"
Quote from: "indreløper"Hvor hadde sportsklubben brann vært uten alle de millionene sponsorene ligger igjen. At vi supp. betaler 600kr for en drakt blir ingenting i forhold til det sponsorene som BT, TORO, Frydenbø, Hansa, BKK osv osv ligger igjen. Sponsorene har makt sånn er det, uten de dør all fotball.


Ikke glem jobbfrukt.no! Kulturoperatørene 2030 er vel rimelig konkurse nå, så skulle ikke forundre meg om de setter i gabg med et storstilt svartebørssalg
"og der snubler Sæternes igjen"

Brannmus

Quote from: "indreløper"Hvis man går inn på BRANN.NO, (gå inn på linkene Borgermesteren, konsulene,kjøpmennene,borgerne,kjuaguttene,og rævadilterne) så vil man se hvor mangen sponosorer som skal ha billetter og det er ikke få. disse har BILLETTER til hver kamp så beregningen med 15000 i snitt * 150kr blir feil.

Et litt viktig poeng her er at sponsorene har krav på billetter, men det er langt fra alle som benytter seg av dette fullt ut. Ut i fra det jeg har blitt fortalt snakker Brann med sine sponsorer om hvor mange billetter de vil gjøre krav på og resten blir lagt ut for salg.

Dette er jo i alles interesse. Sponsorene vil ikke sitte alene på en benkerad, og Brann er jo interessert i å selge flest mulig billetter. Det er jo klart at når vi kommer til en kamp som denne mot Rosenborg, så gjør sponsorene krav på alle billetter de kan få. Det er jo helt greit, det skal de ha.

Men det er nok stor forskjell på hva de forskjellige sponsorene kan kreve her av ekstra billetter. Jæger er klønete i uttalelsene sine, men vi må jo anta at om Jobbfrukt.no sier de vil ha 50 billetter, så blir det nok vanskeligere for dem å få dette enn om Sparebanken Vest kommer med samme krav.

Jeg tror denne saken er blitt veldig forenklet for å gjøre den mest mulig tabloid. Det er klart at Brann må ha grenser i forhold til sine supportere og slik saken blir fremstilt, så tror jeg nok Jæger tar høyde for at sponsorene er såpass fornuftig at de ikke ville kreve alle ledige billetter, men at de om man satt situasjonen litt på spissen kunne fått alle.

nummer9

Quote from: "krøvel vellevold"
MEN: Nå har vi altså fått de skandaløse tallene for dagen. Etter at det bittelille B-feltet på BT ble åpnet (dvs. der hvor Odd-fansen stod sist), så er det nå ca 15000 sitteplasser på Stadion. ca 8800 av disse er partoutkort, ca 950 har gått til RBK-fansen, ca 1500 har gått til bt.no og ca 3300 har gått til sponsorer, ansatte og spillere. I så fall har bare ca 450 sittebilletter blitt lagt ut for åpent salg!!! (ca 1950 om man tar med de på bt.no). Så er det 4000 ståplasser, og av dette er det ca 400 partoutkort. Dvs. at det ble solgt ca 3600 ståplasser åpent.


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5039

Her står det jo at 1500 sittebilletter blir (ble) lagt ut for salg. Er dette da medregnet BT billettene eller uten? Var vel allerede klart før salget startet dette...

Utmedsnolken

Quote from: "Brannmus"
Quote from: "indreløper"Hvis man går inn på BRANN.NO, (gå inn på linkene Borgermesteren, konsulene,kjøpmennene,borgerne,kjuaguttene,og rævadilterne) så vil man se hvor mangen sponosorer som skal ha billetter og det er ikke få. disse har BILLETTER til hver kamp så beregningen med 15000 i snitt * 150kr blir feil.

Et litt viktig poeng her er at sponsorene har krav på billetter, men det er langt fra alle som benytter seg av dette fullt ut. Ut i fra det jeg har blitt fortalt snakker Brann med sine sponsorer om hvor mange billetter de vil gjøre krav på og resten blir lagt ut for salg.

Dette er jo i alles interesse. Sponsorene vil ikke sitte alene på en benkerad, og Brann er jo interessert i å selge flest mulig billetter. Det er jo klart at når vi kommer til en kamp som denne mot Rosenborg, så gjør sponsorene krav på alle billetter de kan få. Det er jo helt greit, det skal de ha.

Men det er nok stor forskjell på hva de forskjellige sponsorene kan kreve her av ekstra billetter. Jæger er klønete i uttalelsene sine, men vi må jo anta at om Jobbfrukt.no sier de vil ha 50 billetter, så blir det nok vanskeligere for dem å få dette enn om Sparebanken Vest kommer med samme krav.

Jeg tror denne saken er blitt veldig forenklet for å gjøre den mest mulig tabloid. Det er klart at Brann må ha grenser i forhold til sine supportere og slik saken blir fremstilt, så tror jeg nok Jæger tar høyde for at sponsorene er såpass fornuftig at de ikke ville kreve alle ledige billetter, men at de om man satt situasjonen litt på spissen kunne fått alle.


Har du i det hele tatt lest artikkelen? De som spurte om EKSTRA billetter i tillegg til de de hadde rett på, fikk kjøpe disse og de ville ikke brydd seg om dette betydde at alle billettene gikk til sponsorer, Selv til de som har kun betalt 10000 i året for Brann supporter Team...

Tror du uansett at de forskjellige sponsorene snakker sammen på forhånd og blir enig om hvor mange billetter de skal totalt be om og om fordelingen på disse??
"og der snubler Sæternes igjen"

Brannmus

Quote from: "Utmedsnolken"
Quote from: "Brannmus"
Quote from: "indreløper"Hvis man går inn på BRANN.NO, (gå inn på linkene Borgermesteren, konsulene,kjøpmennene,borgerne,kjuaguttene,og rævadilterne) så vil man se hvor mangen sponosorer som skal ha billetter og det er ikke få. disse har BILLETTER til hver kamp så beregningen med 15000 i snitt * 150kr blir feil.

Et litt viktig poeng her er at sponsorene har krav på billetter, men det er langt fra alle som benytter seg av dette fullt ut. Ut i fra det jeg har blitt fortalt snakker Brann med sine sponsorer om hvor mange billetter de vil gjøre krav på og resten blir lagt ut for salg.

Dette er jo i alles interesse. Sponsorene vil ikke sitte alene på en benkerad, og Brann er jo interessert i å selge flest mulig billetter. Det er jo klart at når vi kommer til en kamp som denne mot Rosenborg, så gjør sponsorene krav på alle billetter de kan få. Det er jo helt greit, det skal de ha.

Men det er nok stor forskjell på hva de forskjellige sponsorene kan kreve her av ekstra billetter. Jæger er klønete i uttalelsene sine, men vi må jo anta at om Jobbfrukt.no sier de vil ha 50 billetter, så blir det nok vanskeligere for dem å få dette enn om Sparebanken Vest kommer med samme krav.

Jeg tror denne saken er blitt veldig forenklet for å gjøre den mest mulig tabloid. Det er klart at Brann må ha grenser i forhold til sine supportere og slik saken blir fremstilt, så tror jeg nok Jæger tar høyde for at sponsorene er såpass fornuftig at de ikke ville kreve alle ledige billetter, men at de om man satt situasjonen litt på spissen kunne fått alle.


Har du i det hele tatt lest artikkelen? De som spurte om EKSTRA billetter i tillegg til de de hadde rett på, fikk kjøpe disse og de ville ikke brydd seg om dette betydde at alle billettene gikk til sponsorer, Selv til de som har kun betalt 10000 i året for Brann supporter Team...

Tror du uansett at de forskjellige sponsorene snakker sammen på forhånd og blir enig om hvor mange billetter de skal totalt be om og om fordelingen på disse??

Har du i det hele tatt lest det jeg skrev? Jeg snakker om to forskjellige ting her. Først, en kommentar om billettpolitikken til vanlige kamper og hvordan sponsorene gjør i forhold til billetter da. Etterpå kommenterer jeg Rosenborgkampen og skriver vel ganske så tydelig at jeg tror at Jæger setter dette på spissen.

Nei, sponsorene snakker ikke sammen, men det er jo klart at Jobbfrukt.no ikke kan komme og si de vil ha 1000 billetter til denne kampen. Det hadde de ikke fått fordi de har ikke investert nok. Brann hadde nok forhandlet med mindre sponsorer om de kom med skandaløse krav, mens de store sponsorene som Sparebanken Vest er man nok mer interessert i å pleie forholdet til. At dette ikke kommer frem i artikkelen er naturlig, for den tar opp saken på en meget tabloid og forenklet måte.

krøvel vellevold

Quote from: "nummer9"
Quote from: "krøvel vellevold"
MEN: Nå har vi altså fått de skandaløse tallene for dagen. Etter at det bittelille B-feltet på BT ble åpnet (dvs. der hvor Odd-fansen stod sist), så er det nå ca 15000 sitteplasser på Stadion. ca 8800 av disse er partoutkort, ca 950 har gått til RBK-fansen, ca 1500 har gått til bt.no og ca 3300 har gått til sponsorer, ansatte og spillere. I så fall har bare ca 450 sittebilletter blitt lagt ut for åpent salg!!! (ca 1950 om man tar med de på bt.no). Så er det 4000 ståplasser, og av dette er det ca 400 partoutkort. Dvs. at det ble solgt ca 3600 ståplasser åpent.


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5039

Her står det jo at 1500 sittebilletter blir (ble) lagt ut for salg. Er dette da medregnet BT billettene eller uten? Var vel allerede klart før salget startet dette...


Saken er jo den at det aldri har blitt lagt ut noen 1500 billetter til åpent salg. I hvert fall hvis regnestykket med 8800 partoutkort på sitte, 3300 til sponsorer, 950 til RBK-fansen, 1500 til bt.no, og en sittekapasitet på ca 15000. Da blir det i så fall bare 450 igjen til åpent salg...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "steinbygger"Hvem er det som har sagt at det ikke er supportere som fÃ¥r tak i sponsorbillettene? En sponsor er stort sett en bedrift og i bedriften sÃ¥ er det ansatte (les personer) eller bedriften har kunder (les personer i andre selskap).  Jeg har selv vært med som kunde pÃ¥ sponsorturer og de som inviterer har stort sett kontroll pÃ¥ hvem av de ansatte eller hvilke kunder som har interesse for det arrangementet som man inviterer pÃ¥. Man inviterer ikke en fotballhater med pÃ¥ fotballkamp. Det er ingenting som skulle tilsi at det blir mindre trøkk pÃ¥ denne kampen pga at en del billetter har gÃ¥tt til sponsorene.

For min del kunne gjerne Hardball fått 5000 billetter til denne kampen. Bare det de brukte på sign on fee til Bakke er like mye som Brann hadde dratt inn i billettpenger på ett fullsatt SS gjennom en hel sesong


Disse sponsorbillettene er det ofte middels - og under middels - interesserte som får tak i. Er heller ikke rettferdig at det er hvilken bedrift du jobber i, som avgjør om du får billett eller ikke. Om en bedrift f.eks. får 100 billetter, kan jeg love deg at 95 av de som får disse billettene har ingenting med selve sponsoravtalen å gjøre. Hva har f.eks. en kassadame i Sparebanken Vest og hennes mann og barn å gjøre med SpV's sponsoravtale med Brann?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "steinbygger"Hvem er det som har sagt at det ikke er supportere som fÃ¥r tak i sponsorbillettene? En sponsor er stort sett en bedrift og i bedriften sÃ¥ er det ansatte (les personer) eller bedriften har kunder (les personer i andre selskap).  Jeg har selv vært med som kunde pÃ¥ sponsorturer og de som inviterer har stort sett kontroll pÃ¥ hvem av de ansatte eller hvilke kunder som har interesse for det arrangementet som man inviterer pÃ¥. Man inviterer ikke en fotballhater med pÃ¥ fotballkamp. Det er ingenting som skulle tilsi at det blir mindre trøkk pÃ¥ denne kampen pga at en del billetter har gÃ¥tt til sponsorene.

For min del kunne gjerne Hardball fått 5000 billetter til denne kampen. Bare det de brukte på sign on fee til Bakke er like mye som Brann hadde dratt inn i billettpenger på ett fullsatt SS gjennom en hel sesong


Disse sponsorbillettene er det ofte middels - og under middels - interesserte som får tak i. Er heller ikke rettferdig at det er hvilken bedrift du jobber i, som avgjør om du får billett eller ikke. Om en bedrift f.eks. får 100 billetter, kan jeg love deg at 95 av de som får disse billettene har ingenting med selve sponsoravtalen å gjøre. Hva har f.eks. en kassadame i Sparebanken Vest og hennes mann og barn å gjøre med SpV's sponsoravtale med Brann?


Det siste er vel en måte å bygge lojalitet i bedriften :p

steinbygger

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "steinbygger"Hvem er det som har sagt at det ikke er supportere som fÃ¥r tak i sponsorbillettene? En sponsor er stort sett en bedrift og i bedriften sÃ¥ er det ansatte (les personer) eller bedriften har kunder (les personer i andre selskap).  Jeg har selv vært med som kunde pÃ¥ sponsorturer og de som inviterer har stort sett kontroll pÃ¥ hvem av de ansatte eller hvilke kunder som har interesse for det arrangementet som man inviterer pÃ¥. Man inviterer ikke en fotballhater med pÃ¥ fotballkamp. Det er ingenting som skulle tilsi at det blir mindre trøkk pÃ¥ denne kampen pga at en del billetter har gÃ¥tt til sponsorene.

For min del kunne gjerne Hardball fått 5000 billetter til denne kampen. Bare det de brukte på sign on fee til Bakke er like mye som Brann hadde dratt inn i billettpenger på ett fullsatt SS gjennom en hel sesong


Disse sponsorbillettene er det ofte middels - og under middels - interesserte som får tak i. Er heller ikke rettferdig at det er hvilken bedrift du jobber i, som avgjør om du får billett eller ikke. Om en bedrift f.eks. får 100 billetter, kan jeg love deg at 95 av de som får disse billettene har ingenting med selve sponsoravtalen å gjøre. Hva har f.eks. en kassadame i Sparebanken Vest og hennes mann og barn å gjøre med SpV's sponsoravtale med Brann?



Det var det som var litt av poenget mitt, at billettene blir gitt vekk til folk som har interesse for fotball og ikke nødvendigvis til en foretningsforbindelse som heller vil gå på en operaforestilling enn på en fotballkamp

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Om en bedrift f.eks. får 100 billetter, kan jeg love deg at 95 av de som får disse billettene har ingenting med selve sponsoravtalen å gjøre. Hva har f.eks. en kassadame i Sparebanken Vest og hennes mann og barn å gjøre med SpV's sponsoravtale med Brann?


En bedrift har mange grunner til å sponse idrett, eller kultur for den saks skyld. Ekstern profilering er bare litt av det. Tilhørighet og intern merkevarebygging (for å bruke noen fine ord) er minst like viktig. For den viktigste ressursen i en bedrift er jo de ansatte. Har jeg hørt...
SÃ¥ hvorfor skal kassadamen falle utenfor sponsoravtalen?

Men bare for å spørre: Hvem får de siste 5 billettene som har noe med, etter din mening, selve sponsoravtalen å gjøre?
Rød makt på Hansa

indreløper

Disse sponsorbillettene er det ofte middels - og under middels - interesserte som får tak i. Er heller ikke rettferdig at det er hvilken bedrift du jobber i, som avgjør om du får billett eller ikke. Om en bedrift f.eks. får 100 billetter, kan jeg love deg at 95 av de som får disse billettene har ingenting med selve sponsoravtalen å gjøre. Hva har f.eks. en kassadame i Sparebanken Vest og hennes mann og barn å gjøre med SpV's sponsoravtale med Brann?

Det er jo helt naturlig at de som jobber i en bedrift som sponser et lag får ta del i "godene" som er feks billetter. Men du hadde vel ikke gjort det hvis du var eier av en bedrift. Dette gjøres i alle sponsor bedrifter.

lurkie

Sponsorene må prioriteres når de vil ha billetter, skjønner Brann godt her. Dette er noe alle kultur arrangører ville gjort. Man følger pengene.

Dette er noe dere må være forberedt på i fremtiden, og vil du være garantert billett til alle kamper, så kjøpt p-kortet!

Har lite sympati her, Det finnes billige kort, og kan finansieres over Mastercard eller lignende.

Men, synnes Brann kunne latt Bataljonen fått et antall billetter for salg til sine medlemmer, slik at medlemmene får fordeler. Noen hundre billetter for å sikre de av en eller annen grunn ikke har p-kort.

--

kapteinen

Tror ikke Jæger er blitt helt korrekt sitert i denne artikkelen.
Han er forhåpentligvis for smart til å si noe så krasst som dette når han vet hvor mange som var misfornøyd med kamphåndteringen av Brann allerede.

Vi får se hva han sier når han legger ut en kommentar om dette.
Z

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Om en bedrift f.eks. får 100 billetter, kan jeg love deg at 95 av de som får disse billettene har ingenting med selve sponsoravtalen å gjøre. Hva har f.eks. en kassadame i Sparebanken Vest og hennes mann og barn å gjøre med SpV's sponsoravtale med Brann?


En bedrift har mange grunner til å sponse idrett, eller kultur for den saks skyld. Ekstern profilering er bare litt av det. Tilhørighet og intern merkevarebygging (for å bruke noen fine ord) er minst like viktig. For den viktigste ressursen i en bedrift er jo de ansatte. Har jeg hørt...
SÃ¥ hvorfor skal kassadamen falle utenfor sponsoravtalen?

Men bare for å spørre: Hvem får de siste 5 billettene som har noe med, etter din mening, selve sponsoravtalen å gjøre?


Poenget er at det lages et nummer av at Brann skal være takknemlige overfor sponsorene, og at de dermed omtrent mÃ¥ fÃ¥ kreve sÃ¥ mange billetter de vil ha. Men hvem er det egentlig som skal takkes? Jo, sponsorsjefen, og kanskje noen til som har vedtatt at det skal legges penger i Ã¥ sponse Brann. Hva har damen i skranken bidratt med til sponsoravtalen? Er det henne Brann skal takke? De som bidrar med sponsorpenger kan fÃ¥ bÃ¥de vip-losje og middag og prostituerte for min del. Men de trenger for faen ikke Ã¥ drasse med seg hele bedriften for det! Ikke pÃ¥ de kampene der det er kamp om billettene og folk som pleier Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ Stadion risikerer Ã¥ bli holdt utenfor av folk som bare gÃ¥r fordi de tilfeldigvis fikk tilbud om billetter betalt av jobben.  

Og: Vi snakker ikke her om de 3300 eneste billettene disse sponsorene får. Disse 3300 er EKSTRA, som de IKKE ber om ellers i året, og som kommer i tillegg til de p-kortene de allerede har i avtalene sine.
Legg ned hele klubben!

bulldog

Quote from: "lurkie"Sponsorene må prioriteres når de vil ha billetter, skjønner Brann godt her. Dette er noe alle kultur arrangører ville gjort. Man følger pengene.

Dette er noe dere må være forberedt på i fremtiden, og vil du være garantert billett til alle kamper, så kjøpt p-kortet!

Har lite sympati her, Det finnes billige kort, og kan finansieres over Mastercard eller lignende.

Men, synnes Brann kunne latt Bataljonen fått et antall billetter for salg til sine medlemmer, slik at medlemmene får fordeler. Noen hundre billetter for å sikre de av en eller annen grunn ikke har p-kort.

--

det er jo meningsløst! sponsorene har allerede billetter. du mener at de må prioriteres når de vil ha ekstrabilletter? vi kan altså med din velsignelse ende opp med partoutkortinnehavere og sponsorer som eneste publikum på stadda.
da burde ihvertfall partoutkortinnehaverne ha mulighet til å kjøpe ekstra billetter de og. de er jo også sponsorer av brann. sportsklubben baserer seg på å ta inn store summer før sesongen starter på partoutkort disse pengene er like mye verd og bør da komme i samme betraktning som sponsorer.
den dagen det er kontordamer og venner som har kjøpt opp hele stadion dør engasjementet for brann.
jæger må gå og klubben ta vare på ordentlige supportere og ikke bare tenke kortsiktig gevinst.
bulldog

viks

Dette føyer seg vel bare inn i rekken av utrolig dårlige timede utspill fra nevnte Jæger. Klart Brann må prioritere sponsorer og de skal ha sin del av kaken, men hvor i huleste er timingen på utspillet, for ikke å snakke om ordlyden?

Brann har fått enormt mye pepper i det siste, og for det meste fullt fortjent. Blant annet på billettfordelingen/salget til RBK. Da prøver man gjerne å opparbeide seg litt goodwill, men ikke denne Jæger. Han fortsetter i samme bane, og viser en arroganse uten sidestykke nesten.

Artig var det jo å se på en og samme BTV sending at Jæger ikke så noen problemer med at folk fikk kjøpe så mange billetter som mulig, mens Bjørn Dahl beklaget dette.

Ydmykhet er tydeligvis ikke en av hans egenskaper, ei heller evnen til kognitiv resonanse.

Det finnes en del meget kompetente mennesker på Stadion, men dessverre finnes det en del totalt burukelige også.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Poenget er at det lages et nummer av at Brann skal være takknemlige overfor sponsorene, og at de dermed omtrent må få kreve så mange billetter de vil ha. Men hvem er det egentlig som skal takkes? Jo, sponsorsjefen, og kanskje noen til som har vedtatt at det skal legges penger i å sponse Brann. Hva har damen i skranken bidratt med til sponsoravtalen? Er det henne Brann skal takke? De som bidrar med sponsorpenger kan få både vip-losje og middag og prostituerte for min del. Men de trenger for faen ikke å drasse med seg hele bedriften for det!


Hvem er det som skaper verdiene i disse bedriftene da?
Rød makt på Hansa

Atlet Orvanger

Bedriftene som sponser Brann takker grasrota med gratis billetter? Kanskje Brann har noe å lære...

kapteinen

Quote from: "Atlet Orvanger"Bedriftene som sponser Brann takker grasrota med gratis billetter? Kanskje Brann har noe å lære...


Veldig bra sagt
Z

EvenSteven


paf

Quote from: "EvenSteven"

Hvor tar du det fra??? De 9.500 som har partoutkort har fått seg billett. De 6.500 andre som "alltid er der" er det faktisk verre med...

Alexåsane

Quote from: "EvenSteven"



Det er det jeg tror utgangspunktet til Brann er.

De faste supporterene har billett gjennom sesongkort osv. Til RBK kampen blir store deler fylt opp med medgangssupportere, dermed foretrekker de som legger igjen mest penger.

Dette er jo også et super stønt for å få flere til å kjøpe sesongkort til neste år.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

EvenSteven

Quote from: "paf"
Quote from: "EvenSteven"

Hvor tar du det fra??? De 9.500 som har partoutkort har fått seg billett. De 6.500 andre som "alltid er der" er det faktisk verre med...


Det var direkte sitat fra Steinar Aase, men de har jo ikke lagt ut 10 000 billetter til sponsorer heller da?

paf

Quote from: "EvenSteven"
Det var direkte sitat fra Steinar Aase, men de har jo ikke lagt ut 10 000 billetter til sponsorer heller da?

Neida. Det har de ikke. En god del går til svartebørshaier også... Pluss noen til vanlige supportere...

kabelmann

Quote from: "EvenSteven"De 16000 som alltid kommer, har stort sett fått seg billett....

Tror du det er de samme 6 500 (16 000 - sesongkort) som kommer hver gang?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

EvenSteven

Tja.... jeg pleier vel å kjenne igjen noen tryner... Men de kan jo ha partoutkort for alt jeg vet.... ;-)

Falkman

hvis det e sånn at store deler av tribunene fylles opp av medgangssupportere mot Rosenborg, må vel nesten det samme være tilfelle i d fleste andre kampene vi har spilt i år,og. eller e det bare de 2600 ekstra (differansen mellom snittet vårt sålangt, og tilskuertallet vårt mot Rosenborg) som faller inn under den kategorien?

bulldog

Quote from: "Alexåsane"Dette er jo også et super stønt for å få flere til å kjøpe sesongkort til neste år.


klart det. det blir sesongkort neste år. allerede nå vet jeg at jeg ikke kan være på alle kampene siden jeg ikke bor i bergen. altså vil setet mitt stå tomt i en god del kamper. dette er ikke bra for stemningen. om det går an å komme opp med en ordning der setet kommer andre tilgode iløpet av en lang sesong er det veien å gå.
bulldog

Ricky

Quote from: "EvenSteven"



Fyttigrisen for en uttalelse..
De fleste av de 7-8.000 som går på stadion uten sesongkort hadde nemlig aldri en sjanse til å få billett. Sammen med Billettluka.no har jo Brann selv sørget for å gjøre dette til medgangssupporternes fest.
Så godt som samtlige billetter har gått til svartebørs og til venner og bekjente som kunne tenke seg å gå på stadion denne ene gangen

lurkie

Quote from: "Ricky"
Fyttigrisen for en uttalelse..
De fleste av de 7-8.000 som går på stadion uten sesongkort hadde nemlig aldri en sjanse til å få billett. Sammen med Billettluka.no har jo Brann selv sørget for å gjøre dette til medgangssupporternes fest.
Så godt som samtlige billetter har gått til svartebørs og til venner og bekjente som kunne tenke seg å gå på stadion denne ene gangen


Finnes vel ikke akkurat noen bevis for at disse 7-8k supoorterene ikke har vært på stadion tidligere. Kan godt være at de som kommer gjennom sponsorer pleier å gå på kamp, men at de innså det ville bli vanskelig å få billett denne gangen og spurte etter billetter gjennom jobben.

De 5000 som fikk billetter gjennom Mix/Narvesen/Billetkontoret, vi vet jo heller ingenting om hvor mange ganger de har vært på stadion heller.

Tror det er rimelig usansynlig at det plutselig kommer 8000 nye supportere på 1 kamp.

Prisen på svartebørsbilleter er jo rimelig høye, det sier vel litt om at det ikke finnes så mange billetter. Umulig å si nøyaktig antall.

Alt, i alt. Ser ikke noe poeng i at supportere uten p-kort kaller de som har fått billet til Brann-RBK for "engangs supportere" eller noe slikt.

Det finnes en enkel løsning, og det er å kjøpe et sesongkort.

--

Chrisstah

Quote from: "bulldog"
Quote from: "Alexåsane"Dette er jo også et super stønt for å få flere til å kjøpe sesongkort til neste år.


klart det. det blir sesongkort neste år. allerede nå vet jeg at jeg ikke kan være på alle kampene siden jeg ikke bor i bergen. altså vil setet mitt stå tomt i en god del kamper. dette er ikke bra for stemningen. om det går an å komme opp med en ordning der setet kommer andre tilgode iløpet av en lang sesong er det veien å gå.


at bataljonen kjøper inn en del sesongkort så de kan selge enkeltbillettene til medliemmer eller noe!?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"
Quote from: "krøvel vellevold"Blir ikke publikum mer verdsatt, så vil deler av dem vende klubben ryggen og aldri sette sine bein på Stadion igjen.


Hehe det skjer nok aldri. Brann mister aldri sine tilhngere. Men bygger de ut Stadion så slipper du jo dette problemet. Men du er jo imot det også. Så her bæsjer du litt på leggen.


Herregud! Vi snakker om den ene gangen hvert jubelår at Stadion er for liten og det virkelig er kamp om billettene. Da er det feil å prioritere at sponsorene kan få så mange billetter de vil til sine fotball-uinteresserte ansatte eller kunder/kontakter, mens det vanlige publikum ikke har sjans i havet til å skaffe seg billett. Vi kan ikke bygge et stadion ut i fra at vi hvert år skal spille gullfinale mot RBK i 3. siste serierunde! Men de få kampene stadion er for liten, må de som går ofte på Stadion ha førsteprioritet!


Det er klart at Brann prioriterer sponsorene ved store oppgjør. Det burde ikke overaske noen. Og er kanskje også det lureste økonomisk sett.

Men du kan ikke nekte for at dette problemet ikke hadde oppstått hvis ikke kapasiteten hadde vært for liten. Jeg påstår ikke at vi må bygge større enn det det er planer om. Men dette er et glimrende eksempel på hva som kan bli hverdagen hvis Stadion blir for liten. Noe du glatt ha oversett, selv om du ikke vil innrømme det.

Hvem er så disse vanlige supporterne du sankker om? De aller fleste av de trofaste har jo skaffet seg p-kort. Og hva får deg til å tro at ikke de ansatte hos sponsorene ikke er ekte Brann-supportere? Det er påstand du neppe har bellegg for.

Den store tabben her er at det var mulig å kjøpe så mange billetter på en gang. Men det er ikke bare Brann sin feil. Det er først og fremst dagens lovverk som er problemet. Det som tillater svartebørshandel. I England er dette ulovlig, det burde det også være i Norge. Men skjer det? Neppe med dagens regjering.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"


Tror ikke disse sponsoravtalene avgjøres av hvor mange billetter de (sponsorene) har tilgjengelig til storkamper. Sponsoravtalene avgjøres av hvor mye økt salg bedrifen kan få av å markedsføre seg på Stadion.

Dessuten er det tull å påstå at publikum ikke vil vende Brann ryggen om de fortsetter med slik nedsettende oppførsel overfor publikum. Jeg snakker ikke om den harde kjernen på SS. Tror Brann har tapt en del publikum opp gjennom årene på sin arrogante og lite folkelige opptreden. Når folk så ser at sponsorer så til de grader blir prioritert foran vanlige folk, så skal det ikke mye til for at mange folk får klubben i vrangstrupen igjen.


Rosenborg har nå gjort dette i alle år. Så jeg tviler på at dette blir noe problem. Det er verre med svartebørsen. Dessuten er det klart viktigst at de leverer sportslig. Noe som ikke hadde vært mulig uten den sponsorhjelpen Brann har fått de siste årene.

Og hvis du kun tror at sponsing av idrettslag er ren markedsførings tiltak. Tar du skammelig feil. Det er helt klart en sentral faktor men ikke alt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Ricky

Quote from: "lurkie"
Det finnes en enkel løsning, og det er å kjøpe et sesongkort.
--



Føler det må presiseres at Brann faktisk solgte ut så godt som alle sitteplasser som partoutkort i år. Mange 'vanlige' fans valgte å vente på BT-tribunen fremfor å binde seg til de aller dårligste stedene på stadion (bak stolper, rad 1 uten tak, etc).

At BT-tribunen og hele billettsalget generelt skulle bli en eneste stor farse var det vel få som hadde forventet, men det har da stort sett gått greit allikevel.

Har jo forøvrig med egne ører hørt Brann-direktøren legge ut om hvor viktig det er Ã¥ ha 'løse' billetter tilgjengelig, slik at man hele tiden fÃ¥r en rekruttering av nye fans bla bla bla, Brann er til for alle bla bla bla..  SÃ¥ det er jo ikke rart jeg steiler litt nÃ¥r jeg hører hva Jæger og Aase uttaler i dag, nÃ¥r det drar seg til i gullkampen.

Corran

Bare rett meg om tallene er feil Krøvel, men eg prøver meg på litt tall magi her :-)
Det er ca 9500 partoutkort på stadda.
Bt selger ca 1500 billetter pr kamp til sine kunder.
Det er minimum 1000 mennesker på hver kamp som har fått billetter gjennom jobb, venner eller kunder/leverandører.
Eg regner med at ca 1000-1500 dropper innom kamper i ny og ne.
Det kommer alltid en del bortesupportere
Det blir ca 14500-15000 tilsammen .
Snittet til Brann er litt over 16000. Mao så er det litt over 1000 (og det er antagligvis et ganske høyt tall) som går på hver kamp og ikke har partoutkort eller sponsorkontakter.
Dvs at når det blir lagt ut 5000 billetter for salg så dekker det reelt sett behovet for supportere som ikke har sesongkort eller sponsorkontakter.
Mao så er det et fåtall av de som er faste på stadion som ikke får billett til rbk kampen. Disse synes jeg synd på men det er sånn livet er. Og Brann har faktisk ikke forregnet seg når de mener at disse få menneskene er mindre verdt en sponsorene.
At det samtidig skjedde en glipp og folk fikk kjøpe masse billeter er jo synd og uheldig, men det er ikke mange av disse som har havnet på svartebørs. Sier jeg mellom 50 og 100 som er havnet på svartebørs så tar jeg sikkert hardt i og da er det heller ikke et svartebørs problem å snakke om.
Så saken er den at de aller fleste faste stadiongjengerene som er med å holde snittet opp gjennom hele sesongen kommer seg på den såkalte seriefinalen. De fleste av de som skriker og klager er ikke på alle kampene (mulig litt større andel her inne en ellers rundt i Bergen) og har ikke grunn til å klage.
Og om det hadde blitt lagt ut 3000 billetter mer til kampen hadde det ikke vært sikkert at dere få som pleier å gå på stadda og ikke har sesongkort hadde fått billett. Mulig at noen andre som aldri har vært på stadda hadde stukket av med billettene.
Så ikke overdramatiser dette som skjer rundt denne kampen Det er sånn det er. Og begynn å spar til neste års sesongkort (eller 2008 sesongkortet)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Brann/Bergen

Quote from: "Corran"Bare rett meg om tallene er feil Krøvel, men eg prøver meg på litt tall magi her :-)
Det er ca 9500 partoutkort på stadda.
Bt selger ca 1500 billetter pr kamp til sine kunder.
Det er minimum 1000 mennesker på hver kamp som har fått billetter gjennom jobb, venner eller kunder/leverandører.
Eg regner med at ca 1000-1500 dropper innom kamper i ny og ne.
Det kommer alltid en del bortesupportere
Det blir ca 14500-15000 tilsammen .
Snittet til Brann er litt over 16000. Mao så er det litt over 1000 (og det er antagligvis et ganske høyt tall) som går på hver kamp og ikke har partoutkort eller sponsorkontakter.
Dvs at når det blir lagt ut 5000 billetter for salg så dekker det reelt sett behovet for supportere som ikke har sesongkort eller sponsorkontakter.
Mao så er det et fåtall av de som er faste på stadion som ikke får billett til rbk kampen. Disse synes jeg synd på men det er sånn livet er. Og Brann har faktisk ikke forregnet seg når de mener at disse få menneskene er mindre verdt en sponsorene.
At det samtidig skjedde en glipp og folk fikk kjøpe masse billeter er jo synd og uheldig, men det er ikke mange av disse som har havnet på svartebørs. Sier jeg mellom 50 og 100 som er havnet på svartebørs så tar jeg sikkert hardt i og da er det heller ikke et svartebørs problem å snakke om.
Så saken er den at de aller fleste faste stadiongjengerene som er med å holde snittet opp gjennom hele sesongen kommer seg på den såkalte seriefinalen. De fleste av de som skriker og klager er ikke på alle kampene (mulig litt større andel her inne en ellers rundt i Bergen) og har ikke grunn til å klage.
Og om det hadde blitt lagt ut 3000 billetter mer til kampen hadde det ikke vært sikkert at dere få som pleier å gå på stadda og ikke har sesongkort hadde fått billett. Mulig at noen andre som aldri har vært på stadda hadde stukket av med billettene.
Så ikke overdramatiser dette som skjer rundt denne kampen Det er sånn det er. Og begynn å spar til neste års sesongkort (eller 2008 sesongkortet)


Kordan i alle dager kan du uttale deg om kor mange som kommer/ikkje kommer på svartebørs markedet?? Er alltid svartebørs haier som snapper til seg ett ti talls billetter når det gjelder så viktige kamper. Tror ingen har kontroll på kor mange som blir lagt ut for svrtebørs salg... Er mange som utnytter e slik situasjon når de får muligheten, så tror nok en del blir solgt til en del 100 kr mer enn det en vanlig billett koster.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Go Up