• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kristian Jæger og sponsorer

Started by Kararay, October 09, 2006, 19:53:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Corran"Bare rett meg om tallene er feil Krøvel, men eg prøver meg på litt tall magi her :-)
Det er ca 9500 partoutkort på stadda.
Bt selger ca 1500 billetter pr kamp til sine kunder.
Det er minimum 1000 mennesker på hver kamp som har fått billetter gjennom jobb, venner eller kunder/leverandører.
Eg regner med at ca 1000-1500 dropper innom kamper i ny og ne.
Det kommer alltid en del bortesupportere
Det blir ca 14500-15000 tilsammen .
Snittet til Brann er litt over 16000. Mao så er det litt over 1000 (og det er antagligvis et ganske høyt tall) som går på hver kamp og ikke har partoutkort eller sponsorkontakter.
Dvs at når det blir lagt ut 5000 billetter for salg så dekker det reelt sett behovet for supportere som ikke har sesongkort eller sponsorkontakter.
Mao så er det et fåtall av de som er faste på stadion som ikke får billett til rbk kampen. Disse synes jeg synd på men det er sånn livet er. Og Brann har faktisk ikke forregnet seg når de mener at disse få menneskene er mindre verdt en sponsorene.
At det samtidig skjedde en glipp og folk fikk kjøpe masse billeter er jo synd og uheldig, men det er ikke mange av disse som har havnet på svartebørs. Sier jeg mellom 50 og 100 som er havnet på svartebørs så tar jeg sikkert hardt i og da er det heller ikke et svartebørs problem å snakke om.
Så saken er den at de aller fleste faste stadiongjengerene som er med å holde snittet opp gjennom hele sesongen kommer seg på den såkalte seriefinalen. De fleste av de som skriker og klager er ikke på alle kampene (mulig litt større andel her inne en ellers rundt i Bergen) og har ikke grunn til å klage.
Og om det hadde blitt lagt ut 3000 billetter mer til kampen hadde det ikke vært sikkert at dere få som pleier å gå på stadda og ikke har sesongkort hadde fått billett. Mulig at noen andre som aldri har vært på stadda hadde stukket av med billettene.
Så ikke overdramatiser dette som skjer rundt denne kampen Det er sånn det er. Og begynn å spar til neste års sesongkort (eller 2008 sesongkortet)


Det er 9200 p-kort. ca 8800 av dem på sitte. Dette er inkludert de som bedrifter har kjøpt.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ Det er klart at Brann prioriterer sponsorene ved store oppgjør. Det burde ikke overaske noen. Og er kanskje også det lureste økonomisk sett.

Men du kan ikke nekte for at dette problemet ikke hadde oppstått hvis ikke kapasiteten hadde vært for liten. Jeg påstår ikke at vi må bygge større enn det det er planer om. Men dette er et glimrende eksempel på hva som kan bli hverdagen hvis Stadion blir for liten. Noe du glatt ha oversett, selv om du ikke vil innrømme det.

Hvem er så disse vanlige supporterne du sankker om? De aller fleste av de trofaste har jo skaffet seg p-kort. Og hva får deg til å tro at ikke de ansatte hos sponsorene ikke er ekte Brann-supportere? Det er påstand du neppe har bellegg for.

.


Det er klart at hvis en bedrift med 200 ansatte f.eks. får 100 billetter til en kamp, og halvparten av disse brukes av den ansatte selv (resten går videre til ansattes venner og familie), så er 1 av 4 ansatte på kampen. Men den generelle interessen i bergensområdet (f.eks. at 30000 av 340000 innbyggere ønsker å se kampen), tilsier at ca 1 av 11 ønsker å se kampen. Altså kan man regne med at en del av de som får sponsorbilletter normalt sett ikke hadde giddet å gå på kamp, men gjør det fordi de fikk gratisbillett (betalt av jobben) og de går sammen med andre ansatte som en sosial greie. Da sier det seg selv at den gjennomsnittlige interessen blant de 3300 sponsorene er lavere enn interessen generelt blant folket.

Og hadde de 9000 billettene som ikke allerede var tatt av p-kortinnehavere og bortefans vært lagt ut for åpent salg, ingen kunne kjøpe mer enn 4 billetter, billettsystemet ikke hadde kollapset, osv, så hadde de mest engasjerte fått billett også til denne kampen.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Poenget er at det lages et nummer av at Brann skal være takknemlige overfor sponsorene, og at de dermed omtrent må få kreve så mange billetter de vil ha. Men hvem er det egentlig som skal takkes? Jo, sponsorsjefen, og kanskje noen til som har vedtatt at det skal legges penger i å sponse Brann. Hva har damen i skranken bidratt med til sponsoravtalen? Er det henne Brann skal takke? De som bidrar med sponsorpenger kan få både vip-losje og middag og prostituerte for min del. Men de trenger for faen ikke å drasse med seg hele bedriften for det!


Hvem er det som skaper verdiene i disse bedriftene da?


Det bryr bedriftslederne seg aldri om ellers, så hvorfor nå?
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: "Corran"
Så ikke overdramatiser dette som skjer rundt denne kampen Det er sånn det er.


Hvordan går det an å ikke overdramatisere en uttalelse som sier at Brann vil gi alle billettene til viktige kamper til sponsorene sine hvis de spør om det?
Kan ikke fatte og begripe at Brann-fansen synes dette er helt ok, og "sånn det er". I 1995 hadde man marsjert mot Stadion..

nummer9


krøvel vellevold

Quote from: "nummer9"


3300 er antallet billetter sponsorer, ansatte og spillere har fått tildelt, i følge iBergen.no. Så trekker vi fra ansatte og spillere, så er det sikkert 3000 igjen til sponsorer. Skulle vært interessant å vite hvor mange ansatte disse sponsorbedriftene har tilsammen. Hvis en hvilken som helst bedrift som sponser med 10000 i året kan få 20 billetter (som Jæger sier), så er det nok mange av disse bedriftene om knapt har 10 ansatte. Frydenbø, f.eks. De er jo storsponsor, så de har sikkert fått massevis med billetter. Men hvor mange ansatte kan det være på Frydenbø Bilsenter? Sikkert ikke mer enn at alle som jobber der, kan få hver sin billett og sikkert ta med konen og ungene også. Og jeg vil synes det er rart om alle som jobber på Frydenbø er trofaste Brann-fans, når knapt 1 av 20 som bor i bergensområdet viser seg på en gjennomsnittlig kamp.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ . Dessuten er det klart viktigst at de leverer sportslig. Noe som ikke hadde vært mulig uten den sponsorhjelpen Brann har fått de siste årene.

.


Brann hadde ikke hatt sponsorer om det ikke hadde vært for at de har et publikum.
Legg ned hele klubben!

nummer9

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jako"[ . Dessuten er det klart viktigst at de leverer sportslig. Noe som ikke hadde vært mulig uten den sponsorhjelpen Brann har fått de siste årene.

.


Brann hadde ikke hatt sponsorer om det ikke hadde vært for at de har et publikum.


Om Brann ikke hadde hatt sponsorer som ga penger til daglig drift og spillere, hadde de heller aldri hatt et publikum. Er snakk om å gi og ta, mulig brann har gitt litt mye her, men da kan de sikkert ta litt ekstra neste gang sponsoravtalene skal skrives...

Xminator

Spørsmålet er om Brann hadde fått underskriftene fra sponsorer uten klausulen om uttak av billetter. Jeg tror ikke det hadde gjort noen forskjell... Man bør ihvertfall sette ett tak totalt sett for sponsorbilletter. La oss si 1000 pr kamp. Det er jo mer enn rikelig for "vanlige" kamper...

Det er vel heller ikke slik at sponsorene har "fått" billettene. De måtte vel betale full pris for dem.

Corran

Husk også at billettene som BA lodder ut er fra de 3000 sponsor billettene. det er også de billettene div butikker o.l. som lodder ut til sine kunder. Har sett flere steder at hvis du kjøper ditt og datt så er du med i trekkningen. Har også hørt at flere skaffer seg billett gjennom sparebanken vest som pleier å dele ut en del billetter.
Så av de 3000 billettene så blir 500-1000 gitt ut igjen til menigmann.
Og jeg kjenner flere som gjennom leverandører/kunder/jobb som  fÃ¥r en billett eller to. Det er en god del som fÃ¥r med seg nesten alle kampene pÃ¥ denne mÃ¥ten og til denne spesielle kampen er det litt flere en vanlig.
Og disse 3000 billettene havner ikke på svartebørs (joda mulig et par stk men det er ikke et problem)

Og jeg sier ikke at dette er optimalt for den vanlige supporter eller at Jæger sine uttalelser er morsomme å høre på. Men de alle fleste som ser Brann - rbk er de som pleier å gå på stadda. Og så er det toppen hundre som ikke kommer seg dit pga at de ikke har billett. Og så er det et par tusen ekstra som kommer. Og kommer det mer en 30-50 som har kjøpt svartebørs billett såblir jeg overasket.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: "Ricky"Hvordan går det an å ikke overdramatisere en uttalelse som sier at Brann vil gi alle billettene til viktige kamper til sponsorene sine hvis de spør om det?
Kan ikke fatte og begripe at Brann-fansen synes dette er helt ok, og "sånn det er". I 1995 hadde man marsjert mot Stadion..


For meg er det ganske uforståelig at Brann flagger denne holdningen så sterkt. Det samsvarer ikke i det hele tatt med de verdier jeg trodde Brann var opptatt av. Der inkludering og ydmykhet var to viktige grunnsteiner.

Men for min egen del klarer jeg nok ikke å opparbeide meg det helt store raseriet. Jeg har tatt mine forholdsregler og har sikret meg. Så de som blir berørt får nesten ta den kampen...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Det verste er imidlertid ikke at sponsorene har fÃ¥tt 3300 ekstra billetter. Det verste er at Jæger sier rett ut at sponsorene kan fÃ¥ alle de billetter de vil ha. Det  betyr i klartekst at de 19000 billettene til Hamkam-kampen lett kan bli fordelt slik: 9200 til p-kort, 300 til Hamkam, 1500 til bt.no, 8000 til sponsorene.

Selv om folk som går ofte på Stadion (men likevel ikke har p-kort) egentlig har seg selv å takke, så syns jeg at disse uansett har mye mer rett på billettene til slike kamper, enn all verdens folk i bedrifter rundt om kring som bare går fordi de er en gjeng fra bedriften som skal, billetten er gratis (fordi bedriften betaler), og fordi "det kunne jo være moro å være der når Brann spiller avgjørende kamp om gullet". Derfor mener jeg at de som ikke har p-kort skulle hatt et slikt smartcard som registrerer deres oppmøte og som gir dem prioritet i "billettkøen" til slike kamper hvis de har bra oppmøte. Dette burde gjelde samtlige billetter som ikke går til p-kort eller bortefans. Bare tull at sponsorene skal ha forkjøpsrett på plasser de aldri ellers benytter seg av!

Helt hypotetisk: Hva ville skjedd om hele Stadion var bortbestilt til p-kort og bortefans? Ville Jæger jaget vekk noen tusen p-kort-innehavere for å gjøre plass til sponsorer som ville ha billett?
Legg ned hele klubben!

bulldog

Quote from: "krøvel vellevold"Derfor mener jeg at de som ikke har p-kort skulle hatt et slikt smartcard som registrerer deres oppmøte og som gir dem prioritet i "billettkøen" til slike kamper hvis de har bra oppmøte. Dette burde gjelde samtlige billetter som ikke går til p-kort eller bortefans. Bare tull at sponsorene skal ha forkjøpsrett på plasser de aldri ellers benytter seg av!


nå begynner vi å nærme oss noe. skal medlemskap i klubben, bortekamper også vekte?
det er for meg en gÃ¥te at sÃ¥pass mange her inne synes jæger og aases uttalelser er  god fisk. sÃ¥ sitter man sikkert trygt pÃ¥ eget sete og kikker pÃ¥ sin egen nese.
bulldog

Falkman

Quote from: "Corran"Husk også at billettene som BA lodder ut er fra de 3000 sponsor billettene. det er også de billettene div butikker o.l. som lodder ut til sine kunder. Har sett flere steder at hvis du kjøper ditt og datt så er du med i trekkningen. Har også hørt at flere skaffer seg billett gjennom sparebanken vest som pleier å dele ut en del billetter.
Så av de 3000 billettene så blir 500-1000 gitt ut igjen til menigmann.
Og jeg kjenner flere som gjennom leverandører/kunder/jobb som  fÃ¥r en billett eller to. Det er en god del som fÃ¥r med seg nesten alle kampene pÃ¥ denne mÃ¥ten og til denne spesielle kampen er det litt flere en vanlig.
Og disse 3000 billettene havner ikke på svartebørs (joda mulig et par stk men det er ikke et problem)

Og jeg sier ikke at dette er optimalt for den vanlige supporter eller at Jæger sine uttalelser er morsomme å høre på. Men de alle fleste som ser Brann - rbk er de som pleier å gå på stadda. Og så er det toppen hundre som ikke kommer seg dit pga at de ikke har billett. Og så er det et par tusen ekstra som kommer. Og kommer det mer en 30-50 som har kjøpt svartebørs billett såblir jeg overasket.


"Toppen hundre som ikke kommer seg dit pga at de ikke har billett"??.. en interessant påstand. Hvordan har du kommet frem til dette tallet?

Corran

Har du et bedre tall Falkmann. Kommer fram til toppen hundre ved å se på antall billetter som selges vanligvis og hvem som klager. Kan være jeg tar feil men tror det ikke. Men ta snittet til Brann i år og ta vekk det som går til faste plasser. Ikke så mange igjen da? Og meste parten av det som er igjen er folk som ikke går på alle kamper
Hvor mange ser du som klager over å ikke ha fått billett. Ikke mange (mange nok vil mange mene)
Jeg og synes det hadde vært ok for de som ofte går på kamper om de hadde blitt prioritert men mange av de hadde ikke fått billett selv om de siste 3000 også hadde blitt lagt ut for salg. De hadde da måtte kjempe med disse 20-30000 ekstra som ville på denne ene kampen og sansynligheten er da stor for at en god del av dem fremdeles ikke hadde fått billett.
Og et system hvor de som hadde vært på flest kamper får første retten hadde vært fint det men da må de først lage et system på det. Noe som aldri har vært noe poeng å ha i Bergen for det er som Krøvel sier altfor sjelden det er fult på stadda. Maks 1-2 ganger i året (muligheter for 3 i år)

Skal dette systemet bli bedre så hjelper det ikke å syte og klage. Eller gå i protest tog mot Brann. Det eneste som hjelper er at Bataljonen oppsøker Brann og prøver å komme fram til en løsning sammen med Brann før neste sesong.
Prøvde forresten Bataljonen å ta kontakt med Brann, før billettene ble lagt ut for salg, og spurte om de kunne få et par hundre billetter til de av sine medlemer som ikke har partoutkort?
Eg mener at Bataljonen har et ansvar ovenfor sine medlemer å (prøve) fikse dette på en bedre måte til neste år. Så får de som ikke er medlem av Bataljonen finne seg i å stille bak i køen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Vi e di beste

Corran: Hvis du klager på at du ikke har billett her inne blir innlegget slettet.
Det sier seg selv at når billettsystemet kollapser så vil det være langt flere enn 100 faste travere som ikke kommer inn.

Utmedsnolken

Quote from: "Corran"Har du et bedre tall Falkmann. Kommer fram til toppen hundre ved å se på antall billetter som selges vanligvis og hvem som klager. Kan være jeg tar feil men tror det ikke. Men ta snittet til Brann i år og ta vekk det som går til faste plasser. Ikke så mange igjen da? Og meste parten av det som er igjen er folk som ikke går på alle kamper
Hvor mange ser du som klager over å ikke ha fått billett. Ikke mange (mange nok vil mange mene)
Jeg og synes det hadde vært ok for de som ofte går på kamper om de hadde blitt prioritert men mange av de hadde ikke fått billett selv om de siste 3000 også hadde blitt lagt ut for salg. De hadde da måtte kjempe med disse 20-30000 ekstra som ville på denne ene kampen og sansynligheten er da stor for at en god del av dem fremdeles ikke hadde fått billett.
Og et system hvor de som hadde vært på flest kamper får første retten hadde vært fint det men da må de først lage et system på det. Noe som aldri har vært noe poeng å ha i Bergen for det er som Krøvel sier altfor sjelden det er fult på stadda. Maks 1-2 ganger i året (muligheter for 3 i år)

Skal dette systemet bli bedre så hjelper det ikke å syte og klage. Eller gå i protest tog mot Brann. Det eneste som hjelper er at Bataljonen oppsøker Brann og prøver å komme fram til en løsning sammen med Brann før neste sesong.
Prøvde forresten Bataljonen å ta kontakt med Brann, før billettene ble lagt ut for salg, og spurte om de kunne få et par hundre billetter til de av sine medlemer som ikke har partoutkort?
Eg mener at Bataljonen har et ansvar ovenfor sine medlemer å (prøve) fikse dette på en bedre måte til neste år. Så får de som ikke er medlem av Bataljonen finne seg i å stille bak i køen.


Blant de som ikke har partoutkort (7000 per kamp?) befinner det seg nok del som kanskje ikke går på alle kampene, men på en så mange de kan, grunnet jobb, familiesituasjon, økonomi eller annet. Det kan jo godt være det er opp i 20 000 som går på så mange kamper de har mulighet til og som ville gå nå, ikke bare noen hundre
"og der snubler Sæternes igjen"

Falkman

har tanken slÃ¥tt deg at alle som  ikkje har fÃ¥tt billett, ikkje nødvendigvis syter og klager, Corran?

Corran

Har da ikke sagt at alle syter og klager. Men det er ikke stort flere for det.
bare sier det som jeg ser det jeg :-)
Og slik som Utmedsnolken sier det så burde jo de som har en god fraværsgrunn komme fram i køen også :-)
Poenget er at på denne ene kampen så er det sånn det er og det er bare en interesseorginisasjon som Bataljonen som kan gjøre dette enklere for sine medlemer. Ingenting annet kan gjøres.
Ja og kaoset rundt salget av billettene gjorde nok sitt til at enkelte ikke fikk men som sagt ville en god del uansett stått uten billetter.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Chris*

Jeg kan bare snakke for meg selv, men grunnen til at jeg ikke har partoukort i år, er så enkelt som usikkerhet rundt studiested i inneværende år. Jeg endte opp i Bergen, men dette var uvisst helt frem til i sommer, derfor ville jeg ikke bruke flere tusen på et partoukort jeg muligens ikke kunne benytte meg av uansett.
Uttalelsene til den godeste Aase på sporten stemmer ikke med realiteten.
Det var neste komplett umulig for meg å skaffe meg billett til denne kampen, og ingen skal fortelle meg at jeg er en medgangssupporter. Det er mange som ikke har tid/mulighet til å komme på ALLE Brann kamper, og derfor velger å ikke sikre seg partoukort.
Billettfordelingen til denne kampen var en skandale, hvorfor i all verden skal sponsorer få så mange billetter de vil?
De sponser vel neppe Brann pga billettene de får tilgjenglig?
Jeg var heldigvis så heldig å få 2 plasser på bt-tribunen helt nede bak mål, pga BT-abb. som min far har. Men jeg kjenner flere faste stadion-travere, som må se kampen på pub, eller hjemme i sofaen.
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Superjack

Quote from: "krøvel vellevold"Det verste er imidlertid ikke at sponsorene har fÃ¥tt 3300 ekstra billetter. Det verste er at Jæger sier rett ut at sponsorene kan fÃ¥ alle de billetter de vil ha. Det  betyr i klartekst at de 19000 billettene til Hamkam-kampen lett kan bli fordelt slik: 9200 til p-kort, 300 til Hamkam, 1500 til bt.no, 8000 til sponsorene.



Synest ikke det er noe skandale at sponsorene, som bruker store penger på Brann får fortrinnsrett på ledige billetter. Da blir det fylt opp med mennesker som ønsker å gå, og som betaler ordinær pris evt får det av bedriften. Verre med at de selger ut 25 billetter i slengen til enkeltpersoner, som kanskje ikke har noe tilknytning til klubben i det hele tatt, og som bare kjøper for å selge svart.

Skulle være max 4 eller 6 billetter pr person ved løssalg. Da ville mange flere fått seg billetter på normalt vis.
Og jeg er enig med EvenSteven: Medgangssupporterne som bare går på 16 mai og mot RBK kan etedrit.
Ser bare en bakside, og det er at de pappaene som har bare går på disse 2 kampene i året, får ikke tatt med gutt/jentungen på kamp. Derfor håper jeg at Brann neste år blir knallharde på reglene på familietribunen BT. BARN+VOKSEN! "la småbarna komme til Brann" :)
Brannsupporter.

Falkman

e det sånn at alle som ikkje har partoukort pr.definisjon e medgangssupportere??

kapteinen

Hele denne billettfadesen har vært en skandale..
Og det mange glemmer her inne er at et lag som Brann trenger disse ekstrasupporterene.Nå tenker ikke jeg på de som går 2 ganger i året, men de som går en 5-10 kamper i året.Man skal ikke slå beina vekk på disse.

Det handler om hvordan folk tenker om og oppfatter klubben Brann på , og dette er ikke en drømmeverden hvor alle er kjempehardcore fans som er med på alt.Brann er et produkt som må selges og det må folk begynne å skjønne etterhvert.

Og den supporter vs sponsor diskusjonen om hvem som betyr mest er vel egentlig ganske enkel:uten supportere=ingen sponsor, uten sponsor= fortsatt like mye supportere.

Men selvfølgelig er sponsorene kjempeviktig for Brann, men det er en fin balanse her..
Z

Kararay

Quote from: "bulldog"
det er for meg en gÃ¥te at sÃ¥pass mange her inne synes jæger og aases uttalelser er  god fisk. sÃ¥ sitter man sikkert trygt pÃ¥ eget sete og kikker pÃ¥ sin egen nese.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Utmedsnolken

Quote from: "kapteinen"Hele denne billettfadesen har vært en skandale..
Og det mange glemmer her inne er at et lag som Brann trenger disse ekstrasupporterene.Nå tenker ikke jeg på de som går 2 ganger i året, men de som går en 5-10 kamper i året.Man skal ikke slå beina vekk på disse.

Det handler om hvordan folk tenker om og oppfatter klubben Brann på , og dette er ikke en drømmeverden hvor alle er kjempehardcore fans som er med på alt.Brann er et produkt som må selges og det må folk begynne å skjønne etterhvert.

Og den supporter vs sponsor diskusjonen om hvem som betyr mest er vel egentlig ganske enkel:uten supportere=ingen sponsor, uten sponsor= fortsatt like mye supportere.

Men selvfølgelig er sponsorene kjempeviktig for Brann, men det er en fin balanse her..


Skal de rekruttere nye tilhengere, så er det jo lurt å faktisk ha noen billetter å selge til vanlige mennesker også...(jada, kanskje det er noen av sponsorbillettinnehaverne kan bli rekruttert. la meg kverulere i fred!)
"og der snubler Sæternes igjen"

Stoffi

Quote from: "Kararay"
Quote from: "bulldog"
det er for meg en gÃ¥te at sÃ¥pass mange her inne synes jæger og aases uttalelser er  god fisk. sÃ¥ sitter man sikkert trygt pÃ¥ eget sete og kikker pÃ¥ sin egen nese.


Jeg støtter dette 100%!

Sponsorene har allerede sine billetter og kan bruke av disse. Dette blir som cupfinalen om igjen, når storkampene kommer, så kommer sponsorene på banen og stikker av med en stor del av billettpotten.
Uhørt og skandaløst gjort mot oss supportere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Snublefot

Helt enig.. det er uhørt...:<


stoffi.. hva er galt med sjokolade på bortetur?

Stoffi

Quote from: "Snublefot"Helt enig.. det er uhørt...:<


stoffi.. hva er galt med sjokolade på bortetur?


Jeg kjøpte 2 sjokolader i Trondheim for kenta og la de i baklommen min.
Rett før Lærdal oppdaget jeg sjokoladene igjen, og de lå nå ikke bare i lommen, men utover hele buksen og bussetet. Gøy.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

monzilla

Moralen her er altså kjøp deg patourtkort, eller holdt kjeft hvis du ikke får billetter.

Forøvrig en tanke, hvordan er det med garanti for eventuelle cupfinalebilletter? Når stadion er ferdigutbygd tror jeg at en 14000 solgte patourtkort kan være realistisk, hvordan blir fordelingen her da?

krøvel vellevold

Quote from: "Superjack"[
Synest ikke det er noe skandale at sponsorene, som bruker store penger på Brann får fortrinnsrett på ledige billetter. Da blir det fylt opp med mennesker som ønsker å gå, og som betaler ordinær pris evt får det av bedriften. Verre med at de selger ut 25 billetter i slengen til enkeltpersoner, som kanskje ikke har noe tilknytning til klubben i det hele tatt, og som bare kjøper for å selge svart.

Og jeg er enig med EvenSteven: Medgangssupporterne som bare går på 16 mai og mot RBK kan etedrit.


Hallo i luken!

Det er jo for det første ikke de som BRUKER disse sponsorbillettene som bruker store penger på Brann. Det er BEDRIFTENE DERES. Andre folk som går ofte eller på hver kamp (men ikke har p-kort) bruker sine EGNE penger på Brann. Så jeg skjønner ikke hvorfor flere er så opptatt av å "belønne" disse ansatte! Om min bedrift hadde sponset Brann, så hadde ikke jeg følt at jeg hadde noen andel i den sponsoravtalen...

"Fylt opp med folk som ønsker å gå"??? Faktum er jo at disse sponsorbillettene for en stor del deles ut til folk med temmelig begrenset interesse (i og med at folk flest faktisk har en temmelig begrenset interesse), men som synes det kan være morsomt å være med en sånn begivenhet, og spesielt når de får billetten gratis og kan henge seg på med en hel gjeng fra jobben. Som jeg har vist tidligere, så er kanskje 1 av 10 fra bergensområdet interessert i billett til kampen. Men jeg kan love deg at det er mer enn 1 av 10 ansatte i disse bedriftene som får billett. Med andre ord: Jeg har bra belegg for å kunne si at det ikke bare er den 10-delen som er i utgangspunktet er interessert i billett (forutsatt at interessen er den samme i bedriften som ellers i samfunnet), som får billett i disse bedriftene. Det er plenty med billetter til alle halvinteresserte og "knapt-i-det-hele-tatt-interesserte".

"Medgangssupportere som bare går på 16.mai og mot RBK kan ete drit"??? Det er jo nettopp slike som får mange av sponsorbillettene, for faen! Sponsorene spør aldri etter 3300 ekstra billetter ellers i året. Hvor er de DA?

Og faktum er jo at Brann har et snitt på ca 16000. Med laveste tall på ca 13000, er det grunn til å tro at minst 11-12000 har vært på alle kampene i år. Og i det siste har tilskuertallene lagt på 16-17000. Vil tippe at kanskje 13-14000 av disse har vært på alle de siste kampene. Kanskje over 20000 har vært på minst en av de siste kampene. Vil heller ikke se bort i fra at kanskje så mange som 25000 har sett minst en av årets kamper til nå. Da sier det jo seg selv at det her er mange tilhengere som går på alle/mange/noen kamper, men ikke får billett. Mens sponsoransatte som gjerne ikke har vært på kamp siden 1963, får det...
Legg ned hele klubben!

Kararay

Quote from: "monzilla"Moralen her er altså kjøp deg patourtkort, eller holdt kjeft hvis du ikke får billetter.


E du dummere enn du høres ut?

Koffor skal folk holde kjeft om de ikkje får billetter? Eg har p-kort og da mener du vel at eg ikkje skal blande meg. Men du sier så utrolig mye ufornutig at eg nesten er flau over at du er brannsupporter..

Tenk hvis eg som har p-kort ville kjøpe en billett til samboeren min eller min sønn og så skal eg ikkje kunne det pga sponsorer får den billetten? og du mener at da skal eg holde kjeft?

Nei eg tror nok det er du som burde klappe igjen brødboksen og lese samtlige innlegg i denne tråden og tenke på følgende;

-Hva hvis det var du som sto som neste i køen for billetter da systemet brøt sammen.

-Hva hvis det var nettopp din billett som ble gitt til en vikingsupporter fra DSK (Det Stavangerske Kaffeselskap) Eller at den havnet i hendene på en trønder annsatt hos Sartor Maskin?


Tenk litt på kordan det ville vært for deg om du stod uten billett denne dagen før du åpner kjeften din... Det har eg gjort...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

kapteinen

Slapp av folkens..Jeg har skjønnt hvorfor Jæger gjorde det..
Han var kjemperedd for å brenne inne med et enormt lager av gamle Brann drakter og effekter nå når Brann bytter om til Kappa..
For å selge ut dette solgte han billettene til folk som aldri har vært på kamp før og dermed ikke eier drakt.Og alle disse har seff kjøpt drakt for ikke å føle seg utenfor!!

Meget pent jobbet Jæger
Z

P-K

Ja det var ikke bra at folk fikk kjøpe 25 billetter i slengen, men det forandrer ikke saken at det kun er et begrenset antall billetter tilgjengelig.

Alle måtte skjønne at det kunne bli problemer med å få tak i billetter til denne kampen. Den eneste måten å sikre seg billett er ved å kjøpe partoutkort, og man trenger ikke kjøpe de dyreste kortene. I begge svingene og på Store Stå er partoutkortene rimelige. Ja selv en stundent bør greie å legge til siden et par tusen kroner én gang i året. Og hvis man ikke kan ta seg råd til det får man rett og slett finne seg i å ikke få billett.

Dette må man venne seg til for fremtiden. Med et begrenset antall billetter og nye rekorder på partoutkortsalg kombinert med at Brann endelig vinner kamper, må man være stokk dum for ikke å skjønne at man må være om seg.

Hvor vanskelig er det for Brann når de får en forespørsel fra en sponsor om femti til hundre billetter ekstra til en stor kamp ( som sponsorene betaler full pris for )? Ikke spesielt. Noe skal de ha igjen for at de kaster penger på klubben. Vi må også huske at det ikke først og fremst er disse billettene som havner på svartebørsen. Disse deles ut til ansatte som gjerne vil gå på kamp, de dyttes ikke på motvillige sjeler som aller helst vil være hjemme. De ansatte blir fornøyd, sponsorene blir fornøyd og Brann blir fornøyd.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Det er jo for det første ikke de som BRUKER disse sponsorbillettene som bruker store penger på Brann. Det er BEDRIFTENE DERES. Andre folk som går ofte eller på hver kamp (men ikke har p-kort) bruker sine EGNE penger på Brann. Så jeg skjønner ikke hvorfor flere er så opptatt av å "belønne" disse ansatte! Om min bedrift hadde sponset Brann, så hadde ikke jeg følt at jeg hadde noen andel i den sponsoravtalen...


Skjønner ikke hvorfor du virker så overrasket over at sponsorbedriftene gir billetter til sine ansatte. Når bedriftene først kjøpe disse billettene av Brann er jo det en naturlig ting.

Det er jo Brann som er lemfeldige med billetter her. Bedriftene gir jo bare godene videre til de som har skapt disse sponsorpengene.

At du føler at du ikke bidrar til din bedrift og således ikke hadde gjort deg fortjent til ekstragoder er en helt annen sak...;)

Når det gjelder hvor mange billetter de ulike sponsorene får synes jeg å huske fra billettkaoset høsten 2004 at mange bedrifter hadde inngått urimelig gode avtaler da Brann låg nede etter nestennedrykket to år før. Da Brann ikke hadde så gode kort på hånden. Dengang var signalene fra Brann, om jeg ikke husker feil, at de ville skjerpe dette inn ved nye kontrakter. Noe som ikke akkurat er melodien nå.
Rød makt på Hansa

Langhår

Det meste er vel sagt i denne diskusjonen, så jeg vil nøye meg med noen få betraktninger.

Jæger utviser i kjent stil total mangel på forståelse for hva en fotballklubb er for noe og hva den er bygget av. Det er veldig fristende å illustrere dette med et sitat fra Bill Shankly, Liverpools legendariske manager;

"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it. They are only there to sign the cheques".

Etter "directors" føyer jeg til "sponsorer" for egen regning, og jeg tror nok gamle Shanks ville vært enig.

Uten lidenskapelige tilhengere er ikke Brann verdt fem sure sild. Uten oss som svir av tusenvis av kroner på klubben sesong ut og sesong inn likegyldig av hvor mange ydmykelser vi har opplevd opp gjennom årene, ville ikke det vært en sponsorkrone til å fylle Jægers lønningspose. Sponsorene er med for å profilere seg selv for flest mulig mennesker/potensielle kunder. Uten interesse for klubben blant byens befolkning er Brann som sponsorobjekt totalt uinteressant.

Det er for meg helt utenkelig at noen av sponsorene ville trukket seg eller redusert sin støtte til klubben om Jæger hadde gitt beskjed om at billetter utover det som står i avtalen ville bli lagt ut for salg til vanlige folk.

Det er heller ikke slik at det bare er "gloryhunters" og "medgangssupportere" som sitter uten billett. Selvsagt er det mange av dem ogsÃ¥, men en hel del er supportere gode som noen. Selv klarte jeg med nød og neppe og fÃ¥ fatt i 3 billetter etter en hel formiddag pÃ¥ nettet. Selvsagt burde jeg hatt partout-kort for egen del, men det er nÃ¥ ymse med grunner til at noen ikke har det. Jeg kjenner en hel haug med folk som følger Brann i tykt og tynt, bÃ¥de hjemme og borte som ikke fikk billett. Da er det  skikkelig motiverende for dem Ã¥ høre at Jæger har gitt bort billetter i hytt og pine til sponsorer som ville sponset klubben uansett. Vel og merke sÃ¥ lenge klubben har supportere!

Forøvrig synes jeg Bataljonen burde komme på banen i langt større grad i denne saken. Det finnes en tråd her som heter "Hvordan gjøre Bataljonen mer attraktiv". Bataljonen gjør mye bra for all del, men jeg tror den ville blitt mer attraktiv om den var mer på hugget i slike saker som dette og ikke lar Jægers urinering på våre tilhengere som står uten billett stå uimotsagt. Jeg savner en supporterklubb som i større grad tar sin oppgave som "fagforening" mer alvorlig.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: "P-K"
Hvor vanskelig er det for Brann når de får en forespørsel fra en sponsor om femti til hundre billetter ekstra til en stor kamp ( som sponsorene betaler full pris for )? Ikke spesielt. Noe skal de ha igjen for at de kaster penger på klubben. Vi må også huske at det ikke først og fremst er disse billettene som havner på svartebørsen. Disse deles ut til ansatte som gjerne vil gå på kamp, de dyttes ikke på motvillige sjeler som aller helst vil være hjemme. De ansatte blir fornøyd, sponsorene blir fornøyd og Brann blir fornøyd.


"Kaster penger på klubben"? Sponsorene får igjen i bøtter og spann for disse pengene. Ellers hadde de neppe punget ut. Hvordan kan du vite at disse billettene ikke havner på svartebørsen? Det finnes nok av middels interesserte ansatte rundt omkring som plutselig får en billett i hendene til en kamp de aldri ellers ville gått på. Fristelsen til å gjøre seg en ekstra tusenlapp kan vel bli stor for enkelte?

Ansatte, sponsorer og Brann er fornøyd. Mange supportere er imidlertid ikke fornøyd. Det er sistnevnte klubben til syvende og sist lever av, så i det lange løp ville det vært lurt av Jæger og utvist en smule mer ydmykhet ovenfor dem som faktisk gjør klubben til det den er. Og i den kategorien befinner ikke "Frydenbø Bilsenter" seg.....
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Ricky

Quote from: "monzilla"Moralen her er altså kjøp deg patourtkort, eller holdt kjeft hvis du ikke får billetter.


Jepp, det er altså moralen fra offisielt Brann-hold.
Kanskje Gaia kunne innføre noe lignende? Uten månedskort (eller bedriftsavtale) kan du bare glemme å ta bussen til og fra sentrum i rushtiden.

jako

Quote from: "Langhår"Mye rart.


For det første Langhår, er det en ganske dårlig å starte en debatt på å komme med sitater av en gammel alkis av en manager som opererte for vel 40 år siden. Det var en ganske annen virkelighet den gangen en hva det er nå. Den gangen hadde man jo ikke sponsorer. Eneste direktøren gjorde var jo stort sett å balansere budsjettet i forhold til billettinntekter. Fotballspillere tok gjerne seg en Cognac som oppvarming. Og champagne etter kampen, for å feire seieren var slett ikke uvanlig. Supportere var stort sett arbeidsledige eller folk med lave inntekter. Spillerlønningene var heller ikke all verden. En kampbillett var nesten gratis.

I dag er situasjonen helt annerledes. Fotball er plutselig blitt en milliard industri. Spillere tjener penger som gress og betegnes som toppidrettsutøvere, i all fall utad. Og sponsorer er blitt en helt essensiell inntektskilde for klubbene. Uten disse sponsorinntektene hadde Brann knapt vært en eliteserieklubb.

Om Jæger gjør rett i sin avgjørelse får tiden vise. Men med et såpass lite stadion kan man risikere at dette blir hverdagen i fremtiden. Og det er langt mer risikabelt å miste en sponsor enn et par medgangssupportere som er sur de ikke fikk billett.

Ellers er det litt morsomt å registrere at en person som mener at det er langt viktigere med en full Stadion på hverdagskamper enn at de "trofaste" som ikke har p-kort får billett på toppkampene. At det kunne blitt deg selv hadde du vel neppe regnet med.

Til slutt må jeg få lov å si at jeg tror du overvurderer Bataljonen sin innflytelse. Bataljonen utgjør en ganske liten minoritet av Brann sin samlede supporterskare. At de klarte å diktere seg til en egen tribunedel midt på Hansa må da være rikelig forhold til hva de kan forlange.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Bataljonen

Bataljonen har fått med seg de siste uttallelser fra Brann, både Jæger og Aase sine.
Helt klart at Brann sine sponsorer og samarbeidspartnere skal få sin andel av billetter ettersom bedriftene spytter inn millioner av kroner i klubben.
MEN den uttalelsen som provoserer oss er at sponsorene kan få så mange billetter de vil utover den kvoten som allerede er avtalt på forhånd og at dette går utover oss supportere. Nå kom Aase med en uttalelse hvor vinklingen var mer rettet mot de som kun kommer når det "skjer" noe, såkalte medgangssupportere.

Som Jako sier så utgjør Bataljonens medlemmer en liten andel av den totale tilskuermassen men det hindrer ikke oss i å si hva vi mener om dette utspillet.
Vi skal ta dette opp med Brann, det kan vi love dere.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Quote from: "Bataljonen"Som Jako sier så utgjør Bataljonens medlemmer en liten andel av den totale tilskuermassen men det hindrer ikke oss i å si hva vi mener om dette utspillet.
Vi skal ta dette opp med Brann, det kan vi love dere.
Rød makt på Hansa

Langhår

Quote from: "jako"
For det første Langhår, er det en ganske dårlig å starte en debatt på å komme med sitater av en gammel alkis av en manager som opererte for vel 40 år siden. Det var en ganske annen virkelighet den gangen en hva det er nå. Den gangen hadde man jo ikke sponsorer. Eneste direktøren gjorde var jo stort sett å balansere budsjettet i forhold til billettinntekter. Fotballspillere tok gjerne seg en Cognac som oppvarming. Og champagne etter kampen, for å feire seieren var slett ikke uvanlig. Supportere var stort sett arbeidsledige eller folk med lave inntekter. Spillerlønningene var heller ikke all verden. En kampbillett var nesten gratis.


At du betegner en av verdens mest respekterte managere på den måten (uansett lagtilhørighet), får deg til å stå ynkelig, historieløs og avkledd tilbake. Nuff said. Forøvrig ser jeg ikke så mye verdt å kommentere her, bortsett fra at relevansen til sponsorbillettspørsmålet er fraværende.

QuoteI dag er situasjonen helt annerledes. Fotball er plutselig blitt en milliard industri. Spillere tjener penger som gress og betegnes som toppidrettsutøvere, i all fall utad. Og sponsorer er blitt en helt essensiell inntektskilde for klubbene. Uten disse sponsorinntektene hadde Brann knapt vært en eliteserieklubb.


Uten supportere er ikke klubben verdt noesomhelst for en hvilkensomhelst sponsor. Dette er lett å glemme når man lar en halv sesong med suksess gå til hodet på seg i Idrettsveien. Det kan bli en dyr lærepenge dersom Jæger fortsetter å vise samme respektløsheten ovenfor dem som ER klubben. Det finnes faktisk eksempler på at hardcore supportere i hopetall har vendt klubber ryggen grunnet arroganse fra ledelse og eiere. Det burde være nok å nevne Wimbledon som idag ligger med knekt rygg.

QuoteOm Jæger gjør rett i sin avgjørelse får tiden vise. Men med et såpass lite stadion kan man risikere at dette blir hverdagen i fremtiden. Og det er langt mer risikabelt å miste en sponsor enn et par medgangssupportere som er sur de ikke fikk billett.
Quote
Ellers er det litt morsomt å registrere at en person som mener at det er langt viktigere med en full Stadion på hverdagskamper enn at de "trofaste" som ikke har p-kort får billett på toppkampene. At det kunne blitt deg selv hadde du vel neppe regnet med.


Pølsevev. Jeg har aldri hevdet at alle skulle fått billett. Tvert imot er jeg for kniving om billettene slik at dem som bare er halvinteressert ikke får, mens dem som er interessert får. Jeg har reagert på to ting i denne prosessen: Det ene var at det ikke var lagt opp til en kvote for å hindre utstrakt svartebørssalg, det andre er Jægers hårreisende holdning til klubbens "brød og smør".
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Langhår

Quote from: "Bataljonen"
Som Jako sier så utgjør Bataljonens medlemmer en liten andel av den totale tilskuermassen men det hindrer ikke oss i å si hva vi mener om dette utspillet.
Vi skal ta dette opp med Brann, det kan vi love dere.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

abe78

Sier meg helt enig med Langhår her, i hvert fall intensjonene hans. Sier ikke at dette er/var noen lett situasjon for Bataljonens eminente ledelse! :-)

Jeg har selv vært mye aktiv i blant annet studentpolitikk og jeg har selv følt på kroppen hva som skjer når en går i en tett dialog med en som ofte sitter på den andre siden av forhandlingsbordet. Dialogen kan fort bli for god (ja - jeg vet det kan høres rart ut) og man kan ende opp med å miste fokus og slagkraft.

Dette begynner som regel med at man forstår den andre parts gjerninger selv om man i utgangspunktet er uenig i de. Noe man kanskje ser i denne saken? Resultatet er at man fjerner seg fra grasrota som ikke har denne "innside"-informasjonen og dermed utspiller man sin egen rolle.
.og husk!

jako

Quote from: "Bataljonen"Bataljonen har fått med seg de siste uttallelser fra Brann, både Jæger og Aase sine.
Helt klart at Brann sine sponsorer og samarbeidspartnere skal få sin andel av billetter ettersom bedriftene spytter inn millioner av kroner i klubben.
MEN den uttalelsen som provoserer oss er at sponsorene kan få så mange billetter de vil utover den kvoten som allerede er avtalt på forhånd og at dette går utover oss supportere. Nå kom Aase med en uttalelse hvor vinklingen var mer rettet mot de som kun kommer når det "skjer" noe, såkalte medgangssupportere.

Som Jako sier så utgjør Bataljonens medlemmer en liten andel av den totale tilskuermassen men det hindrer ikke oss i å si hva vi mener om dette utspillet.
Vi skal ta dette opp med Brann, det kan vi love dere.


Jeg vil bare få understreke at jeg synes det er fint at supporterklubben har dialog med Brann. Men jeg håper jeg ikke får se noen overilte reaksjoner som det blir antydet fra enkelte hold her inne på forumet. Det vil antagelig skade klubben mer enn det vil gange supportere.

Jeg har selv aldri fått lov til å oppleve mine røde helter i en cupfinale, og synes derfor i likhet med mange andre at det er fryktelig dumt dette som har skjedd. Vi er veldig mange som har ventet på en slik kamp som dette forhåpentligvis blir. Men jeg ville aldri drømme om og gå i strupen på min egen fotballklubb for det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Langhår"
Quote from: "jako"
For det første Langhår, er det en ganske dårlig å starte en debatt på å komme med sitater av en gammel alkis av en manager som opererte for vel 40 år siden. Det var en ganske annen virkelighet den gangen en hva det er nå. Den gangen hadde man jo ikke sponsorer. Eneste direktøren gjorde var jo stort sett å balansere budsjettet i forhold til billettinntekter. Fotballspillere tok gjerne seg en Cognac som oppvarming. Og champagne etter kampen, for å feire seieren var slett ikke uvanlig. Supportere var stort sett arbeidsledige eller folk med lave inntekter. Spillerlønningene var heller ikke all verden. En kampbillett var nesten gratis.


At du betegner en av verdens mest respekterte managere på den måten (uansett lagtilhørighet), får deg til å stå ynkelig, historieløs og avkledd tilbake. Nuff said. Forøvrig ser jeg ikke så mye verdt å kommentere her, bortsett fra at relevansen til sponsorbillettspørsmålet er fraværende.

QuoteI dag er situasjonen helt annerledes. Fotball er plutselig blitt en milliard industri. Spillere tjener penger som gress og betegnes som toppidrettsutøvere, i all fall utad. Og sponsorer er blitt en helt essensiell inntektskilde for klubbene. Uten disse sponsorinntektene hadde Brann knapt vært en eliteserieklubb.


Uten supportere er ikke klubben verdt noesomhelst for en hvilkensomhelst sponsor. Dette er lett å glemme når man lar en halv sesong med suksess gå til hodet på seg i Idrettsveien. Det kan bli en dyr lærepenge dersom Jæger fortsetter å vise samme respektløsheten ovenfor dem som ER klubben. Det finnes faktisk eksempler på at hardcore supportere i hopetall har vendt klubber ryggen grunnet arroganse fra ledelse og eiere. Det burde være nok å nevne Wimbledon som idag ligger med knekt rygg.

QuoteOm Jæger gjør rett i sin avgjørelse får tiden vise. Men med et såpass lite stadion kan man risikere at dette blir hverdagen i fremtiden. Og det er langt mer risikabelt å miste en sponsor enn et par medgangssupportere som er sur de ikke fikk billett.
Quote
Ellers er det litt morsomt å registrere at en person som mener at det er langt viktigere med en full Stadion på hverdagskamper enn at de "trofaste" som ikke har p-kort får billett på toppkampene. At det kunne blitt deg selv hadde du vel neppe regnet med.


Pølsevev. Jeg har aldri hevdet at alle skulle fått billett. Tvert imot er jeg for kniving om billettene slik at dem som bare er halvinteressert ikke får, mens dem som er interessert får. Jeg har reagert på to ting i denne prosessen: Det ene var at det ikke var lagt opp til en kvote for å hindre utstrakt svartebørssalg, det andre er Jægers hårreisende holdning til klubbens "brød og smør".
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

monzilla

Flott innlegg, jako. Saklig, ydmyk og uten å gå rett på person. Tror en del (les:trådstarter) har en god del å lære av argumentasjonsteknikken din.

krøvel vellevold

Quote from: "jako"[ . Forøvrig er de aller fleste menneskene som får billett via firmaet glødende iteressert i Brann. Hvis ikke hadde de ikke gått på Stadion.

.


Tullprat! Får man billettene oppi hendene og en mulighet til å være en hel gjeng fra bedriften, så trenger man ikke mye interesse for å henge seg på. Når bedriften skal på julebord, så henger jo folk seg med på hva som helst som de ellers ikke hadde tenkt på å gjøre: Go-cart, bowling, etc. Det blir en sosial greie.

I og med at kanskje 1 av 10 i bergensområdet ønsker billett til kampen, og noen bedrifter kanskje stiller alle mann, 50% eller 25% av de ansatte, så sier det seg selv at ikke alle disse ville gått om de ikke fikk gratis billetter betalt av bedriften.

Dessuten er det pisspreik at dette kan bli det normale i fremtiden. Bare tull! Det kommer ikke til å bli hysteri og utsolgt på tre timer til vanlige kamper i fremtiden. For i så fall er det merkelig at disse personene dukker opp nå når Brann for første gang på mange tiår er med i gullstriden på slutten av sesongen. (Da tenker jeg på de foregående kampene - ikke RBK-kampen).

Det er for øvrig soleklart at disse sponsoravtalene overhodet ikke står og faller på om bedriften får noen ekstra billetter. Disse sponsorene har allerede sine p-kort.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ Skjønner ikke hvorfor du virker så overrasket over at sponsorbedriftene gir billetter til sine ansatte. Når bedriftene først kjøpe disse billettene av Brann er jo det en naturlig ting.

Det er jo Brann som er lemfeldige med billetter her. Bedriftene gir jo bare godene videre til de som har skapt disse sponsorpengene.

.


Hve preiker du om her? Jeg har jo hele tiden snakket om Branns lemfeldighet med billetter og at de kaster disse etter sponsorene. Og forresten forlanger vel sponsorene mer billetter enn de strengt tatt burde. Nøkternhet er vel et fremmedord! De minste bedriftene har vel vært frekke nok til å be om billett til alle ansatte og deres familier, uansett om de er fotballinteresserte eller ikke. For det er jo gøy å gjøre noe sammen. Akkurat som å gå på julebord eller å dra på blåtur. Kanskje de tar en tur på by'n eller spiser en bedre middag i samme slengen. Da drar man jo også med alle de som bryr seg langt oppi ræven om selve kampen! Og de aller fleste mennesker i Bergen er faktisk ikke i utgangspunktet interesserte i billetter til kampen. Men de blir det gjerne når hele jobben skal på kampen og sitte sammen. Og det er derfor prioriteringen er feil!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Du ser fortsatt ut til å ha vansker med å skjønne hvorfor mange av disse bedriftene sponser Brann. Hvorfor de bruker bedriftens penger på Brann. Penger som de kunne brukt på helt andre ting.

Bare de største sponsorene kan regne med å få noe videre profilering ut av samarbeidet. 80-90% av Brann sine sponsorbedrifter assosierer vi ikke med sponsing av Brann i det hele tatt.

Foruten å støtte Brann ut fra rent sportslige hensyn kan det jo tenkes at det er fordelene det gir de ansatte som er en viktig motivasjonsfaktor her. Rett å slett å gjøre noe gøy sammen en gang iblant. Noe du visstnok mener er uhørt av en eller annen grunn.

Og det kan jo også tenkes at ansatte i en slik bedrift i årenes løp har fått en større interesse for Brann enn en gjennomsnitts bergenser. Et slags eierskap om du vil. Så alt er ikke perler for svin. Virkeligheten er ofte mer nyansert enn man liker å tro.

Men ikke dermed sagt at det er rettferdig at Brann skal prioritere disse bedriftene så nesegrust som Jæger sine uttalelser tyder på. Det mener selvsagt ikke jeg heller. Men raseriet må rettes rett vei her.
Rød makt på Hansa

Go Up