• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

dragonman

June 21, 2011, 10:51:23 AM #8200 Last Edit: October 22, 2017, 17:14:10 PM by dragonman
-
Når du sitter under kampen og reiser deg i pausen er du havnet på feil tribune!

Det nærmeste du kommer utlandet i Norge er vel Bergen og Brann (Ruben Yttergård Jenssen)

hjortland

http://www.brann.no/nyheter/tror-pa-4000-5000-tilskuere/

Ser av denne artikkelen at det står at det koster 50 kr billetten for barn, honnør og student. Men når jeg går på brann sine sider for å kjøpe billett så er det bare voksen/barn som er alternativer.

Noen som vet hvordan jeg kjøper billett som student? Kan jeg bare ordne det i døren i morgen; ved å vise studentbevis?

vebo

Kanskje på Kvarteret? Eller er det bare til TL?
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

Quote from: hjortland on June 21, 2011, 14:06:28 PM
http://www.brann.no/nyheter/tror-pa-4000-5000-tilskuere/

Ser av denne artikkelen at det står at det koster 50 kr billetten for barn, honnør og student. Men når jeg går på brann sine sider for å kjøpe billett så er det bare voksen/barn som er alternativer.

Noen som vet hvordan jeg kjøper billett som student? Kan jeg bare ordne det i døren i morgen; ved å vise studentbevis?


Enkelt. Kjøp det som er barnebillett på nettet. Vis studentbeviset i døren om de krever det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

hjortland

Jammen da satser vi på det :) Takker, bukker og neier kanskje litt!

osoerli

Ein måte å få opp tilskuertalet i tidlege cuprundar kunne vore å innføra ein ordning der ein kom høgare opp på prioriteringslista for cup-finalebillett etter kor mange cupkampar ein har kjøpt billett til.  Burde vel gå greit å få til ein registreringsordning når ein kjøper billett på nett.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on June 21, 2011, 21:56:32 PM
Ein måte å få opp tilskuertalet i tidlege cuprundar kunne vore å innføra ein ordning der ein kom høgare opp på prioriteringslista for cup-finalebillett etter kor mange cupkampar ein har kjøpt billett til.  Burde vel gå greit å få til ein registreringsordning når ein kjøper billett på nett.


Er nok ikke interessant for Brann. Det er kun sponsorer, pølse-VIP og ansattes familier som skal ha tilgang til cupfinalebilletter.
Legg ned hele klubben!

mbs

Brann er nok i manko på cupfinale billetter uansett hva de gjør.
Beste måten for vanlige supportere er å være medlem av bataljonen, ha sesongkort og reise på borteturer organisert.

Ev. så må en ha arbeidsgiver eller studievenner som har tilgang på billetter gjennom jobben.

Torvanger

Dersom Skarsfjord hadde hatt vilje til å underholde hjemme, fremfor å kjøre safe, da hadde publikum kommet strømmende. Typer som Nico og Kristoffer Larsen kan også være med på å få begeistringen opp. Spørsmålet er om Skarsfjord har testikler nok til å våge.

Nixon

Quote from: Torvanger on June 22, 2011, 08:35:52 AM
Dersom Skarsfjord hadde hatt vilje til å underholde hjemme, fremfor å kjøre safe, da hadde publikum kommet strømmende. Typer som Nico og Kristoffer Larsen kan også være med på å få begeistringen opp. Spørsmålet er om Skarsfjord har testikler nok til å våge.


Tja, spørsmålet er jo om de vinner kamper. All historie viser det. For ungdommelig underholdning er ikke mye verdt dersom laget ikke vinner.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Quote from: Nixon on June 22, 2011, 08:41:35 AM
Quote from: Torvanger on June 22, 2011, 08:35:52 AM
Dersom Skarsfjord hadde hatt vilje til å underholde hjemme, fremfor å kjøre safe, da hadde publikum kommet strømmende. Typer som Nico og Kristoffer Larsen kan også være med på å få begeistringen opp. Spørsmålet er om Skarsfjord har testikler nok til å våge.


Tja, spørsmålet er jo om de vinner kamper. All historie viser det. For ungdommelig underholdning er ikke mye verdt dersom laget ikke vinner.


Er det en høy risiko å ta ved å benke en sliten spiller med f.eks Nico med 10 minutter igjen?

krakra

Nå skrev du ikke noe om innhopp. Det var lett å tolke innlegget ditt som at du ville se dem fra start.

Men jeg tror både Nico og Haugen blir å starte. Mens Larsen får et innhopp mot slutten.

Nixon

Quote from: Torvanger on June 22, 2011, 08:45:41 AMEr det en høy risiko å ta ved å benke en sliten spiller med f.eks Nico med 10 minutter igjen?


Neida, som jeg har skrevet tidligere har jeg savnet slike bytter. Men å få publikum tilbake blir ikke like enkelt.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Huseklepp skapte begeistring, enkeltspillere har mer å si enn man aner. De kan bety noen tusen tilskuere fra eller til.

Spelaren

Gå av.

Utmedsnolken

Hva er det historiske tilskuersnittet i Bergen? Vi var da ganske få på kamper på 90-tallet, og da var billettene mye billigere. Med fotballhypen og sportslig suksess, så steg tallene voldsomt, men slike bølger varer sjelden evig. iallefall ikke når prisene stiger selv etter vi har passert toppen og er på vei ned
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Forskjellen frå 90-tallet til no er at... Nja. Forresten. Alt er vel ved det samme gamle, Brann er middelmådig og lederne våre ubrukelege. Stadion er riktignok redusert kraftig i kapasitet så toppene á la 1.mai-kampen i '96 ikkje lenger forekommer.
Gå av.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on June 22, 2011, 11:34:53 AM
Hva er det historiske tilskuersnittet i Bergen? Vi var da ganske få på kamper på 90-tallet, og da var billettene mye billigere.


På den tiden varierte det mye mer i løpet av en sesong. Alt fra 7-8000 til rundt 20.000.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on June 22, 2011, 11:34:53 AM
Hva er det historiske tilskuersnittet i Bergen?


Branns all-time snitt i toppserien er 11007.
Legg ned hele klubben!

eirhau

Her er 16 grunner til at jeg ikke får gått så mye på kamp.

En rask oversikt over minimumspriser, studentpriser og priser for beste plasser på stadion hos de forskjellige TL-klubbene. Jeg tar forbehold om enkelte feil som kan ha sneket seg inn. Prisene er hentet fra hver TL-klubbs nettsider.
Som en kan se er Brann desidert dyrest samlet sett. Noen av lagene som har like høge prise som Brann, har de av den grunn at det gjerne er VIP-billett.
Har forvørig sendt listen til SK Brann, de gidder ikke engang å svare meg.

lag           min   maks   student   merknad   
brann    200        350         -    200krs billetter er begrenset!
rbk            113    330         -      
VIF           200     300    200   uansett hvor   
molde   160           310     80      
aafk           100     370          -      
SIF            160           290       130      
LSK            170           270         90      
Viking   160           350        110      
Sogndal   200           300        150      
tromsø   200           320        150      
fredrikstad 90           270          60      
Odd             160   280            -   dyreste er VIP   
Haugesund150   260            -   billigste er ståplasser   
stabæk   100           370          55      
sarpsborg150           250         100   billigste er ståplasser   
start           180          295         120      

Jeg er student og har ikke råd til å betale 325 kroner annenhver uke for å se Brann spille. Får 6700kr per mnd i stipend. 5000 kroner i husleie, 1000 kr annenhver mnd i skolebøker, 400 kroner for internett, 500 kroner mnd for strøm, 300 kroner i mnd for telefonregning blant annet. Ja, jeg jobber i tillegg til studier, men å bruke 650 kroner per mnd på fotball blir i overkant tøft, dessverre.  Jeg vet at det finnes studentpriser også, men hvor gøy er det å stå inntil gjerdet borte med bortefansen for 200kr+, når en heller vil synge med sammen med Bataljonen?

Torvanger

AAFK-matchen krasjet veldig uheldig med både Voss Cup, cup på Bømlo m.m. Jeg er overbevist om at familiene som ble "rammet" i sum utgjør endel tilskuere. Neppe mange tusen, men noen.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on June 22, 2011, 11:40:06 AM
Forskjellen frå 90-tallet til no er at... Nja. Forresten. Alt er vel ved det samme gamle, Brann er middelmådig og lederne våre ubrukelege. Stadion er riktignok redusert kraftig i kapasitet så toppene á la 1.mai-kampen i '96 ikkje lenger forekommer.


Eneste forskjellen er at stadion er finere og dyrere, men å slenge en Versace-kjole på en burugle virker ikke i lengden. (og at vi ikke har de fantastiske Brann-dropsene lenger)
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: eirhau on June 22, 2011, 11:43:26 AMJeg vet at det finnes studentpriser også, men hvor gøy er det å stå inntil gjerdet borte med bortefansen for 200kr+, når en heller vil synge med sammen med Bataljonen?


Hvorfor kjøper du ikke da partoutkort hos Bataljonen? Det er vel det billigste sete-alternativet på Stadion.
Rød makt på Hansa

eirhau

Med fast plass må en vel i teorien alltid stå alene, i og med at ingen jeg kjenner har partoutkort?

kabelmann

Det var 7000 spillere og sikkert tilsvarende med foreldre på Voss Cup. I tillegg har du de som vanligvis reiser vekk i helgen. Mange ble nok forhindret i å stille på stadion grunnet kollisjonen som medførte store forsinkelser. Jeg kom meg heldigvis avgårde en halvtime/time før kolisjonen og rakk stadion med god margin.

Dog tror jeg de fleste reiser hjem umiddelbart etter at siste kampen er spilt på søndagen, så jeg tviler på at tilskuertallet på stadion ble så veldig preget av Voss Cup.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

7000 på Voss Cup? Er det plass til så mange? Er de stablet oppå hverandre?

For øvrig har denne Osdal bedt meg komme med en presiesering til den saken det var linket til over: Han sa aldri at prisene burde senkes på de dårligste kampene - men de dårligste plassene. Det er jo vanskelig å vite på forhånd hvilke kamper som er dårlige... hehe...  (Det er visst rettet nå)

"Dårlig kamp på mandag! Blir helt sikkert 0-0! Bare 50 kroner for billetten!"
Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

June 22, 2011, 13:08:02 PM #8227 Last Edit: June 22, 2011, 13:33:05 PM by Utmedsnolken
Hva med refusjon etter kampen, hvis kampen får mindre enn terningkast 3 av en objektiv jury?
"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on June 22, 2011, 12:58:59 PM
7000 på Voss Cup? Er det plass til så mange?


Ja, men nå har de tynt det helt til grensen. I mine øyne er turneringen alt for stor. Med kamper på 2x13 minutter så blir det ikke mye spilletid med kun fire kamper på hvert lag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: Utmedsnolken on June 22, 2011, 13:08:02 PM
Hva med refusjon etter kampen hvis kampen får mindre enn terningkast 3 av en objektiv jury?


Den mest fantastiske kampreklame-setningen noensinne, var før den berømte 8-0-kampen i Molde 2008:

"Vi garanterer kø!"
Legg ned hele klubben!

Yngve


krøvel vellevold

Men det kom jo ikke stort flere mot Sogndal, selv om det riktignok ikke var ideelt med kamp fredag før pinse heller.

Men når spiller vi egentlig på et ideelt tidspunkt? Mot AaFK spilte vi tross alt søndag kl 18, været var bra (hvor øste det forresten ned et par timer før kamp? Det var knall i Sandviken!), motstanden mer interessant enn mye annet vi møter, bortefansen stilte flere enn mange andre som kommer, og vi har ikke engang begynt på sommerferien. Og om det deltok 7000 på Voss Cup; hvor mange av disse var fra bergensområdet? Er det ikke turnering, så skal de vel spille vanlige kamper eller være med foreldrene på hytten. Hvis vi tapte 1000 tilskuere på den cupen, så er det antagelig en overdrivelse. Et tilskuertall på 11800 hadde uansett ikke vært bra det heller.

Legg ned hele klubben!

Yngve

Du gneg stadig vekk om berre 7.000 på Voss, i tillegg kjem lika mange lagleiarar og foreldre.

Altså 14.000 er talet.

I tillegg til 5.000 på konsert på Koengen og at det var fyrste helga i sommarferien

Trur du ikkje desse tre faktorane spelte kraftig inn på tilskodartalet?

Markmus

Hva i all verden skjedde på Voss?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: krakra on June 22, 2011, 08:48:08 AM
Nå skrev du ikke noe om innhopp. Det var lett å tolke innlegget ditt som at du ville se dem fra start.

Men jeg tror både Nico og Haugen blir å starte. Mens Larsen får et innhopp mot slutten.


Har du hørt mye på Skarsfjord? Hehe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Algerøy var hissig i kveld. Da ekstraomganger og straffekonk ikke var inkludert i prisen, måtte alle sluses ut gjennom inngang 3 ved kampslutt. Her stod Algerøy selv å krevde inn 200kr fra voksne, 100kr for Bataljonen og 50kr for barn (De under 16år).

"Skal man oppleve litt ekstra spenning, må man betale litt ekstra for det" - kunne Algerøy opplyse i døren.

Ved neste cupkamp på Stadion er det mulig at prisene har doblet seg, men vi vil da få refundert 50% dersom kampen avgjøres før ekstraomganger (25% Refundert dersom det er ekstraomganger uten straffekonk).

Klaus_Brann

Quote from: eirhau on June 22, 2011, 12:02:06 PM
Med fast plass må en vel i teorien alltid stå alene, i og med at ingen jeg kjenner har partoutkort?


Slik det har vært i år har ikke akkurat det vært et problem å flytte til en annen plass. Jeg har ikke stått på min plass de siste to sesongene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on June 22, 2011, 18:53:04 PM
Du gneg stadig vekk om berre 7.000 på Voss, i tillegg kjem lika mange lagleiarar og foreldre.

Altså 14.000 er talet.

I tillegg til 5.000 på konsert på Koengen og at det var fyrste helga i sommarferien

Trur du ikkje desse tre faktorane spelte kraftig inn på tilskodartalet?


Er det gitt at minst 1 forelder per barn drar? Det tviler jeg på.
Men selvfølgelig hadde det noe å si.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on June 22, 2011, 21:04:54 PM
Quote from: eirhau on June 22, 2011, 12:02:06 PM
Med fast plass må en vel i teorien alltid stå alene, i og med at ingen jeg kjenner har partoutkort?


Slik det har vært i år har ikke akkurat det vært et problem å flytte til en annen plass. Jeg har ikke stått på min plass de siste to sesongene.


Ja, og dersom å stå alene hadde vært eneste mulighet til å gå på kamp hadde jeg gjort det lett.

Ellers litt morsomt at han har tatt seg bryet med å sjekke alle TL-klubbene sine nettsider  og så sende tallene til Brann. Hadde han fulgt litt med hadde han visst at Krøvel gjorde den øvelsen for noen måneder siden, og at Brann nok har de tallene langt opp i halsen allerede!:)
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: Klaus_Brann on June 22, 2011, 21:06:56 PM
Er det gitt at minst 1 forelder per barn drar? Det tviler jeg på.
Men selvfølgelig hadde det noe å si.


På min sønns lag var det minst en forelder per barn, noen hadde sågar begge foreldrene med. I noen tilfeller kom også ektefelle med ev. søsken opp med toget lørdagen og søndagen. For de eldre barna så var det sikkert ikke alle som hadde foreldre med, men jeg tror jaggu ikke det var langt unna en voksen for hvert barn der oppe.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

June 22, 2011, 23:13:52 PM #8241 Last Edit: June 22, 2011, 23:36:33 PM by krøvel vellevold
Quote from: Yngve on June 22, 2011, 18:53:04 PM
Du gneg stadig vekk om berre 7.000 på Voss, i tillegg kjem lika mange lagleiarar og foreldre.

Altså 14.000 er talet.



Ja og så? Det var 474 000 hordalendinger som også var opptatt med andre ting enn å gå på Stadion...

Det er laaangt i fra alle som spiller fotball - eller som har unger som spiller fotball, som går på Stadion.

Statistisk sett  (ut fra at det er nesten 400 000 registrerte spillere i Norge) er det ca 40 000 hordalendinger som spiller fotball. Hvor mange av disse går på Stadion? 5 %? 10 %? Hvor mange av disse igjen kjøper enkeltbillett? (Har de p-kort - slik 2/3 av stadiongjengerne har, blir de jo talt med uansett).

Er det slik at ingen reiser hjem fra Voss Cup før det er for seint å nå Stadion?

Det er langt i fra alle som deltar på Voss Cup, som kommer fra steder der det er naturlig å holde med Brann eller å reise til Stadion.

Og de som spiller der, er 7-12 år gamle. De utgjør normalt ikke en stor andel av publikum.

Dette Voss Cup-greiene er som Kjellos bortforklaringer med at det var konfirmasjon eller en eller annen festival i Snåsa. Om det kom f.eks. 700 færre pga Voss Cup; hva så? Det ville fremdeles vært et elendig oppmøte.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on June 22, 2011, 23:13:52 PM
Dette Voss Cup-greiene er som Kjellos bortforklaringer med at det var konfirmasjon eller en eller annen festival i Snåsa. Om det kom f.eks. 700 færre pga Voss Cup; hva så? Det ville fremdeles vært et elendig oppmøte.


Og der har du essensen. Case closed.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Var det noen cuper av betydning i dag?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on June 22, 2011, 23:33:12 PM
Var det noen cuper av betydning i dag?


Biljard på Fotikken kanskje? Dessuten var det vel mange som ville se Beffen sekund for sekund.
Legg ned hele klubben!

SK

Rulleskirenn på Aker Brygge.

sepådet

Quote from: Utmedsnolken on June 22, 2011, 11:49:32 AM
Quote from: Spelaren on June 22, 2011, 11:40:06 AM
Forskjellen frå 90-tallet til no er at... Nja. Forresten. Alt er vel ved det samme gamle, Brann er middelmådig og lederne våre ubrukelege. Stadion er riktignok redusert kraftig i kapasitet så toppene á la 1.mai-kampen i '96 ikkje lenger forekommer.


(og at vi ikke har de fantastiske Brann-dropsene lenger)


:D Ahaaaa, Brann-dropsene var KLASSE!!! Lurer på hvorfor de sluttet å selge de..
Nei ingenting slår 90-tallet, når man betalte 40 kr i klokkesvingen (som barn) og gikk rundt og samlet flasker, Det var tider det...

krøvel vellevold

Om så alle disse 14000 spillere, funksjonærer og foreldre på Voss Cup var fra Stor-Bergen, så er det likevel bare ca 4 % av befolkningen i det området. Rent matematisk skulle da denne gruppen da utgjøre 4 % av publikum også. Altså 440 stykker. Så kan man selvsagt ta høyde for at interessen for å gå på kamp kan være dobbelt så høy i den gruppen som ellers i befolkningen (det er jo ikke så mange fotballhatere, eldre, syke og spebarn blant de som reiste til Voss) , så kan vi doble det til 880. Men hvis 2/3 av disse har p-kort (slik det er når det er 11000 tilsk), så tapte Brann bare 293 tilskuere på Voss Cup. Selvsagt kan det være flere enn det, men vi snakker ikke om tall som ville gjort tilskuertallet mot AaFK markant bedre.
Legg ned hele klubben!

BojeN

Jeeze - statistikk kan brukes til så mangt. Noe du absolutt viser her.

Om det er 474k hordalendinger som ikke er på stadion stemmer, men det er jo langt fra alle de som pleier, eller i det hele tatt vurderer å gå på stadion til vanlig, så hvorfor skal du absolutt ha disse med, hadde du vurdert ut ifra alle som har vært på stadion f.eks. 1 gang de siste to sesongene kan det være tallene dine blir en smule bedre.

Det som er interessant her er jo hvor mange av de som var opptatt med vosscup, rulleskirenn etc. som faktisk er en del av de som pleier å gå på stadion.

Og ja, det var latterlig dårlig oppmøte.
ojeN

krøvel vellevold

Quote from: BojeN on June 23, 2011, 15:27:25 PM
Jeeze - statistikk kan brukes til så mangt. Noe du absolutt viser her.

Om det er 474k hordalendinger som ikke er på stadion stemmer, men det er jo langt fra alle de som pleier, eller i det hele tatt vurderer å gå på stadion til vanlig, så hvorfor skal du absolutt ha disse med, hadde du vurdert ut ifra alle som har vært på stadion f.eks. 1 gang de siste to sesongene kan det være tallene dine blir en smule bedre.

Det som er interessant her er jo hvor mange av de som var opptatt med vosscup, rulleskirenn etc. som faktisk er en del av de som pleier å gå på stadion.

Og ja, det var latterlig dårlig oppmøte.

Legg ned hele klubben!

Go Up