• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Sarpsborg 18:00 23.10.11

Started by roaldinho, October 20, 2011, 23:23:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Dette er en ypperlig kamp for en som Larsen å få eliteserietrening i. Sarpsborg har et utrolig dårlig forsvar og da er det større sjanser for at Larsen kan få en god opplevelse.
Ka du ve?

Lister

Quote from: nummer9 on October 23, 2011, 18:13:51 PM
Hvem spiller egentlig på høyre ving? Er en som virkelig ikke holder siden sin i alle fall. Er jo bare Birkir som er der ute nesten hver gang vi er i angrep og forsvar også.


Som vanlig, mjelde er kant i lagoppstillingen og spiller der det passer han selv.
Guinness - Makes you drunk

GlennK

Skars ender vel opp med Labukas fremfor Larsen kjenner jeg ham rett..

roaldinho

Quote from: nummer9 on October 23, 2011, 18:13:51 PM
Hvem spiller egentlig på høyre ving? Er en som virkelig ikke holder siden sin i alle fall. Er jo bare Birkir som er der ute nesten hver gang vi er i angrep og forsvar også.


Det er vel Mjelde som skal spille der, men som i alle kamper drar han seg innover sentralt helt med vilje.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Ai, Mjelde med meget flott spill nå nettopp.
Ka du ve?

Markmus

Martin Wiig er ikke i startoppstilling eller på benk. Da kan vel vi bare få satt kampen til 3-0 hvis vi skulle klare å la Sarpsborg komme inn i kampen igjen ;)
Ka du ve?

nummer9

Hvor lenge spilte Larsen i kampen i går?

roaldinho

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:17:31 PM
Ai, Mjelde med meget flott spill nå nettopp.


En god ting gjør ikke en sesong bra! Få han ut av klubben, han er rett og slett ikke god nok.

Kan man ikke bytte han med Våge Nilsen og han Durdic med Mjelde og en til? Samt ett mellomlegg i retning Haugesund såklart. Det hadde vært gull.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:18:56 PM
Martin Wiig er ikke i startoppstilling eller på benk. Da kan vel vi bare få satt kampen til 3-0 hvis vi skulle klare å la Sarpsborg komme inn i kampen igjen ;)


Jeg skjønner ikke? Hva har jeg gått glipp av?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:21:55 PM
Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:18:56 PM
Martin Wiig er ikke i startoppstilling eller på benk. Da kan vel vi bare få satt kampen til 3-0 hvis vi skulle klare å la Sarpsborg komme inn i kampen igjen ;)


Jeg skjønner ikke? Hva har jeg gått glipp av?


Martin Wiig ble byttet inn og han står ikke oppført som innbytter.
Ka du ve?

Spelaren

Herlig gjennomspel av Diego der, synd Birkir ikkje fekk den forbi. Men tomålsscoringer av Mar er vel i overkant. TV-redning av Piotr der :) .
Gå av.

vekkreist

Det klikker for meg hvis Sarpsborg scorer..... 

ihvertfall etter de store sjansene Brann har fått

roaldinho

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:23:37 PM
Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:21:55 PM
Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:18:56 PM
Martin Wiig er ikke i startoppstilling eller på benk. Da kan vel vi bare få satt kampen til 3-0 hvis vi skulle klare å la Sarpsborg komme inn i kampen igjen ;)


Jeg skjønner ikke? Hva har jeg gått glipp av?


Martin Wiig ble byttet inn og han står ikke oppført som innbytter.


Takk for info! Merkelig, må være en feil ett sted. Ser det selv på vglive. Dette bør tas opp.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

vekkreist


Markmus

Nå har Mjelde overlevd to bytter. Skarsfjord, hva er det Guastavino har gjort dårligere enn Mjelde i kveld? Bra at Larsen fikk komme inn selvsagt, men hvorfor Guastavino? Hvorfor kan vi ikke ha flere kreative spillere på banen samtidig?
Ka du ve?

Markmus

Fy faen, Mjelde, kom deg av. Du bør skjønne at du er så dårlig at du bare bør gå av selv om Skarsfjord ikke vil det.
Ka du ve?

Gepard

Steike, den der 10 eren på ryggen til Mjelde gjør meg bare mer og mer forbannet. Herregud for en elendig ballbehandlig og offensiv kraft. Kan noen i Sandefjord fortelle meg hvordan i helsiken han ble årets spiller og toppscorer der ??

Spelaren

Min sympati til dere som har sett heile kampen, har sjølv såvidt overlevd eit barnebursdagsselskap - men har fått med meg dei siste ti minuttene her. Tid og rom står omtrent stille når eg ser disse begredelighetene.
Gå av.

roaldinho

Quote from: Gepard on October 23, 2011, 18:34:23 PM
Steike, den der 10 eren på ryggen til Mjelde gjør meg bare mer og mer forbannet. Herregud for en elendig ballbehandlig og offensiv kraft. Kan noen i Sandefjord fortelle meg hvordan i helsiken han ble årets spiller og toppscorer der ??


Helt enig med deg, men har noe med at Mjelde overhodet ikke passer inn i en stor klubb som Brann. Ett lag som skal dominere og underholde på hjemmebane.

Han passer nok mye bedre i Sandefjord pga deres spillestil og at de alltid er underdog. Det er nok lettere for Mjelde å spille der da det ikke er noen forventninger og press. Mjelde er en middelmådig spiller i Tippeligaen, men en klubb som Sandefjord og andre lignende klubber gjør han bedre. Det er i Brann man ser hvilket nivå han er på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:37:28 PM
Han passer nok mye bedre i Sandefjord pga deres spillestil og at de alltid er underdog.


Definitivt. Det gjør Skarsfjord også. Brann var gode når vi hadde mentaliteten han tilførte laget og når vi var underdogs, men det er lenge siden vi ble regnet for underdog. Det er trist - for Skarsfjord legger faktisk opp spillet som om vi ER underdog. I hver jævla kamp.
Ka du ve?

vekkreist

Det burde stått 3-0 til Brann i første omgang.. irriterer meg fortsatt :/

De er sløve ut på der nå!!!

Markmus

Det er så ufattelig latterlig at vi legger opp til defensivt spill på hjemmebane mot Sarpsborg. Jeg kan ikke fitte og begrape det.
Ka du ve?

Utmedsnolken

spent på tilskuertallet om en måned
"og der snubler Sæternes igjen"

vekkreist

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:45:23 PM
Det er så ufattelig latterlig at vi legger opp til defensivt spill på hjemmebane mot Sarpsborg. Jeg kan ikke fitte og begrape det.


HELT ENIG!!!!!!!

Gepard

Blir vel en 1-0 seier da. Gratulerer Brannspillerne med 250 000 kroner hver inn på konto. Basert på dagens kamp kan det knapt sies at de hadde fortjent en tier.

Brann skal være utrolig fornøyd med at så mange som 10 000 gidder å betale 250-300 kroner hver for dette mølet. Herregud så elendig spill.

vekkreist

fyf... kunne lett ha stått1-1 der .. SKJERP DOKKER BRANN!!!!!

roaldinho

Brann ble sløve da Gustav ble byttet ut. Han er den som tar tak i det og skaper det meste som er.

Satan så heldig, Hoås holder på å utligne.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: Gepard on October 23, 2011, 18:45:54 PM
Blir vel en 1-0 seier da. Gratulerer Brannspillerne med 250 000 kroner hver inn på konto. Basert på dagens kamp kan det knapt sies at de hadde fortjent en tier.

Brann skal være utrolig fornøyd med at så mange som 10 000 gidder å betale 250-300 kroner hver for dette mølet. Herregud så elendig spill.


nå kan sarpsborg like godt skåre. fortjener ikke noe bonus for dette her.
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:45:23 PM
Det er så ufattelig latterlig at vi legger opp til defensivt spill på hjemmebane mot Sarpsborg. Jeg kan ikke fitte og begrape det.


Det er helt utrolig! Er som du sier at Skars legger opp til at vi er underdog, uansett motstander.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:46:35 PM
Brann ble sløve da Gustav ble byttet ut. Han er den som tar tak i det og skaper det meste som er.


Som det har blitt repetert tusen ganger: Skarsfjords taktiske disposisjoner er av det latterlige slaget.
Ka du ve?

vekkreist

Ingen som tar tak der ute.. skremmende at vi spiller slik, med tanke på at dette er tross alt Sarpsborg som i realiteten er et bunnlag og Adecco lag.

Jeg gruer meg til Cupfinalen........ ikke tull

vekkreist

Quote from: Markmus on October 23, 2011, 18:48:17 PM
Quote from: roaldinho on October 23, 2011, 18:46:35 PM
Brann ble sløve da Gustav ble byttet ut. Han er den som tar tak i det og skaper det meste som er.


Som det har blitt repetert tusen ganger: Skarsfjords taktiske disposisjoner er av det latterlige slaget.



Så riktig så riktig..

Bra gjort av ledelsen å fornye kontrakten ....:P

vekkreist

Da er det ferdig. Syns det er på sin plass at mange piper ved kampslutt. Brann burde ha kjørt over dette laget...med flere mål.


OmOssSjølOgHansaøl

Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

vekkreist

Herlige bilder av Austin forresten.. der han etter kampslutt tydeligvis  ikke er fornøyd med kampen! Han er og blir en ekte Brann gutt i mitt hjerte. YA MAN!!

vekkreist

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.


Enig der, men spillet og taktikken til treneren bekymrer....

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.

Markmus

October 23, 2011, 18:59:27 PM #87 Last Edit: October 23, 2011, 19:03:00 PM by Markmus
Der blåser han! Der blåser han! Brann har slått Sarpsborg i fotball 1-0! Vi er best i verden! Vi har slått Sarpsborg 1-0 i fotball! Det er aldeles utrolig! Vi har slått Sarpsborg! Sarpsborg, kjempers fødested - Oscar Torp, Nils Ole Oftebro, Asbjørn Halvorsen, Morgan Andersen, Arne Otto Lorang Andersen, vi har slått dem alle sammen.

Jonas Holøs, can you hear me? Jonas Holøs, jeg har et budskap til deg midt under ishockeykampen, jeg har et budskap til deg: Vi har slått Sarpsborg ut av eliteserien i fotball. Jonas Holøs, som de sier på ditt språk i hockeybarene rundt Sparta Amfi i Sarpsborg: - Your boys took a hell of a beating! Your boys took a hell of a beating! Asbjørn Halvorsen: Brann har slått Sarpsborg i fotball! Vi er best i verden!
Ka du ve?

Belfort

Noe må skje i klubben. Til neste år kommer man til og oppleve en markant nedgang i publikum. Hvem i helvete gidder og se på dette?

eivhelle

Quote from: krakra on October 23, 2011, 18:58:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.


UFORTJENT???? Det er greit nok at vi ikke er fornøyd med bare å vinne 1-0 mot et klart dårligere lag , men det gjør ikke seieren ufortjent. Sarpsborg skapte fint lite og fortjener selvsagt ikke noe bedre enn resultatet tilsier. Brann hadde forøvrig de 3 største målsjansene bortsett fra scoringen.

krakra

Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:02:15 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 18:58:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.


UFORTJENT???? Det er greit nok at vi ikke er fornøyd med bare å vinne 1-0 mot et klart dårligere lag , men det gjør ikke seieren ufortjent. Sarpsborg skapte fint lite og fortjener selvsagt ikke noe bedre enn resultatet tilsier. Brann hadde forøvrig de 3 største målsjansene bortsett fra scoringen.
Sarpsborg skaper en rekke sjanser til å utligne mot slutten av kampen og det hadde ikke vært ufortjent hvis de klarte det. Vi spilte en førsteomgang som var under middels og en andreomgang som er helt forferdelig. Vi fremstod som en klar dumpekandidat, som vi har gjort lenge.

bernu

Hvis noen i Brann fremdeles lurer på hvorfor folk ikke kommer på kamp, foreslår jeg at de ser denne kampen i opptak.
Forferdelig innsats.... forferdelig taktikk..... forferdelig det meste.
HANSA - Z

vekkreist

Quote from: bernu on October 23, 2011, 19:05:25 PM
Hvis noen i Brann fremdeles lurer på hvorfor folk ikke kommer på kamp, foreslår jeg at de ser denne kampen i opptak.
Forferdelig innsats.... forferdelig taktikk..... forferdelig det meste.


yes..så ikke kom her og klag herr Dag Frode Algerøy.. ... "salgsjef" :P

kabelmann

Du kan si hva du vil om Maxi Bajter, men du verden så svake Brann ble når han ble byttet ut. At også Gustav ble byttet ut gjorde ikke saken bedre. Benken vår er bra svak, det sier i grunnen seg selv når en fyr som Mjelde får spille 90 minutter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Det med at Mjelde spiller hele kampen hver kamp håper jeg er en taktikk fra Skarsfjord. En taktikk som går på at Mjelde enten er utbrent eller skadet til cupfinalen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: kabelmann on October 23, 2011, 19:18:50 PM
Du kan si hva du vil om Maxi Bajter, men du verden så svake Brann ble når han ble byttet ut. At også Gustav ble byttet ut gjorde ikke saken bedre. Benken vår er bra svak, det sier i grunnen seg selv når en fyr som Mjelde får spille 90 minutter.
syns ikke det at Mjelde får spille 90 minutter sier så mye om benken, mer om treneren. Han var dårligere enn alle tre som ble tatt av i dag og tviler på at vi ville spilt noe dårligere om en av de tre som kom innpå hadde startet istedenfor ham.

Syns Bajter klarte seg bra i førsteomgang, men rotet i andre. Likevel vår klart beste alternativ som Austin-makker. Klarer han å holde seg skadefri kan han kanskje være en spiller å vurdere foran neste sesong. Har vist prov på endel veldig gode kvaliteter.

eivhelle

October 23, 2011, 19:22:02 PM #96 Last Edit: October 23, 2011, 19:23:45 PM by eivhelle
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:04:10 PM
Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:02:15 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 18:58:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.


UFORTJENT???? Det er greit nok at vi ikke er fornøyd med bare å vinne 1-0 mot et klart dårligere lag , men det gjør ikke seieren ufortjent. Sarpsborg skapte fint lite og fortjener selvsagt ikke noe bedre enn resultatet tilsier. Brann hadde forøvrig de 3 største målsjansene bortsett fra scoringen.
Sarpsborg skaper en rekke sjanser til å utligne mot slutten av kampen og det hadde ikke vært ufortjent hvis de klarte det. Vi spilte en førsteomgang som var under middels og en andreomgang som er helt forferdelig. Vi fremstod som en klar dumpekandidat, som vi har gjort lenge.

De klarte ikke å score så derfor var det ikke ufortjent at de tapte. Kan jo også legge til at Brann burde ha fått straffe da Holmvik ble hektet innefor 16 meteren i 2. omgang.

Brann skapte klart mest i denne kampen og vannt selvsagt fullt fortjent, selv om vi nå i etterkant ikke er fornøyd hverken med spill eller uttelling.

roaldinho

iSarpsborg hadde jo en i stolpen på slutten av Hoås. Kunne fort gått inn, og hadde ikke Piotr vært så god som han er hadde Sarpsborg fort kunne scoret tidligere i kampen.
Brann spilte ræva, det er ingen plan for angrepsspillet og man skal da være flere hakk over Sarpsborg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:22:02 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 19:04:10 PM
Quote from: eivhelle on October 23, 2011, 19:02:15 PM
Quote from: krakra on October 23, 2011, 18:58:42 PM
Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on October 23, 2011, 18:53:03 PM
Vel, vi vant. I dag var det en ting som telte, og det var å snu trenden og ta med seg tre poeng. Det klarte vi.
Vi tok en ufortjent seier mot TLs suverent dårligste lag på hjemmebane. Forutenom de tre poengene er det veldig lite positivt i dag og de poengene skulle egentlig abre mangle.


UFORTJENT???? Det er greit nok at vi ikke er fornøyd med bare å vinne 1-0 mot et klart dårligere lag , men det gjør ikke seieren ufortjent. Sarpsborg skapte fint lite og fortjener selvsagt ikke noe bedre enn resultatet tilsier. Brann hadde forøvrig de 3 største målsjansene bortsett fra scoringen.
Sarpsborg skaper en rekke sjanser til å utligne mot slutten av kampen og det hadde ikke vært ufortjent hvis de klarte det. Vi spilte en førsteomgang som var under middels og en andreomgang som er helt forferdelig. Vi fremstod som en klar dumpekandidat, som vi har gjort lenge.

Det klarte ikke å score så derfor var det ikke ufortjent at de tapte. Kan jo også legge til at Brann burde ha fått straffe da Holmvik ble hektet innefor 16 meteren i 2. omgang.

Brann skapte klart mest i denne kampen og vannt selvsagt fullt fortjent, selv om vi nå i etterkant ikke er fornøyd verken med spill eller uttelling.
Det argumentet blir for tynt. "Vi vant, derfor fortjente vi å vinne". Vi spilte ikke bedre enn Sarpsborg. I andreomgang var vi dårligere. Vi fremstod som et Adeccoligalag som er minst like dårligere som Sarpsborg og det har vi strengt tatt gjort de siste 5-6 kampene nå. Gode har vi ikke vært siden i sommer.

Begynner å bli mer og mer redd for at Skarsfjord suksessfulle start bare var en vanlig ny trener-effekt og at han overhodet ikke er rett mann for Brann.

Xminator

Bajter gjør helt klart sin beste Brannkamp så langt.

Jeg sliter fortsatt med å se det geniale i Larsen. Det er rimelig langt igjen til dette er en spiller som forsvarer en plass på et Brannlag med ambisjoner og medaljekamp uten å overprestere. Plusset er at han ihvertfall får tak i ballen og gjør seg spillbar, det er en grei forutsetning for videre utvikling - noe som bringer meg til ...

Synest også Haugen fortsetter å skuffe. Det er litt tidlig å bli luksusspiller.

Go Up