• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann‚?? B/G, s√łndag 10.04.2016, kl.15.30 (runde 4)

Started by Gull√łl, April 03, 2016, 20:55:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gull√łl

April 03, 2016, 20:55:33 PM Last Edit: April 03, 2016, 21:02:05 PM by Gull√łl
Takk for innsatsen Lars Arne Nilsen og lykke til videre ! Hilsen en av flokken.

Corran

Brann er 5 poeng foran mitt skjema og B/G er f√łrste kampen jeg hadde h√•p om 3 poeng
F√łr sesongen tenkte jeg at 4 poeng etter f√łrste 6 runder m√•tte jeg v√¶re forn√łyd med men kunne ende opp med kun 1 eller 3.
Mao ligger alt til rette for √•rets f√łrste tap
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

aleksanderhjelleseth

Sving i gang en billett kampanje og f√• masse folk p√• kamp! Laget har 3 kamper uten tap, positive opplevelser og et solid defensivt fundament. 16000 p√• tribunen hadde gidd et enormt trykk og en intensitet som serielederen skulle slitt med √• matche. Kj√łr kampanje.

Lasaron

Flott at Glimt har klart √• sose seg til √• bli serieleder. Da kan vi kj√łre dem opp som favoritter. Jeg vil ha Sk√•levik fra start.
Heldigvis har vi skyh√łye ambisjoner

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on April 03, 2016, 21:06:58 PM
Flott at Glimt har klart √• sose seg til √• bli serieleder. Da kan vi kj√łre dem opp som favoritter. Jeg vil ha Sk√•levik fra start.

E9, Sk√•levik kan l√łpe i stykker forsvaret i 70 min, s√• kj√łrer vi Azar show i 20! M√łrnede midtstoppere kommer til √• f√• grisebank. Azar er helten!

Corran

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 03, 2016, 21:03:44 PM
Sving i gang en billett kampanje og f√• masse folk p√• kamp! Laget har 3 kamper uten tap, positive opplevelser og et solid defensivt fundament. 16000 p√• tribunen hadde gidd et enormt trykk og en intensitet som serielederen skulle slitt med √• matche. Kj√łr kampanje.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Belfort

Uavhengig av kampanje b√łr s√łndagens kamp v√¶re s√•pass interessant at den fyller stadion

Morkel

Det er litt vanskelig √• vite om B/G virkelig er s√• gode som tabellen tilsier. De har hatt en s√¶rdeles lett seriestart. Hjemme mot Stab√¶k og Sogndal, borte mot LSK. Bare en av motstanderne de har m√łtt har vunnet en kamp i √•r, og det var Sogndal som slo et tafatt VIF hjemme. Det betyr ikke at Glimt ikke er s√• gode, men i henhold til motstanden de har m√łtt har de levert helt p√• det jevne resultatmessig. Om ikke annet s√• flyter i hvert fall B/G p√• en selvtilitsb√łlge, og den h√•per jeg m√łter veggen n√•r de kommer p√• stadion.

Klaus_Brann

La oss nå ikke ta helt av. Alle her inne burde vite hvordan det går når Brann skal invitere til fest.
13 500 og tre poeng er bedre enn fullsatt og null poeng.
Det har g√•tt i arv i fra far og til s√łnn, har du f√łrst falt i gryten, s√• er det ingen b√łnn!

Spelaren

Gå av.

ostraume

Det blir garantert under 15000. 13112 er mitt tips.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gull√łl

Tror ikke en skal forvente at banen er s√• mye bedre, men litt bedring er det nok. Har v√¶rt kaldt siste par uker og sn√ł for noen dager siden. F√łrst denne uken ser det ut til √• bli v√•rlige temperaturer over flere dager. Under kampen er det meldt fint v√¶r med sol og 10 grader.

Torvanger

Varmekablene, som nå har vært på en stund, må jo også ha gjort noe med underlaget?

Lasaron

Underlaget skal nok være bedre.

Begynner √• ane et luksusproblem fremme. Vi har flere spillere jeg √łnsker √• bruke, enn det er plass til. Braaten syns jeg har v√¶rt god, og han er overraskende god defensivt. Han begynner √• f√• en god relasjone med Nouri der p√• kanten ogs√•. Vega var veldig spennende. Huse har tidvis v√¶rt god. I tillegg har man Sk√•levik, Hvilsom og Larsen. Karadas ser jeg ikke p√• som en startperson.

karkarkar

Quote from: Lasaron on April 04, 2016, 11:35:20 AM
Huse har tidvis vært god. I tillegg har man Skålevik, Hvilsom og Larsen. Karadas ser jeg ikke på som en startperson.

Og Orlov, eneste midtspissen som faktisk har scoret, så langt...

Hatleking

Quote from: karkarkar on April 04, 2016, 21:29:30 PM
Quote from: Lasaron on April 04, 2016, 11:35:20 AM
Huse har tidvis vært god. I tillegg har man Skålevik, Hvilsom og Larsen. Karadas ser jeg ikke på som en startperson.

Og Orlov, eneste midtspissen som faktisk har scoret, så langt...

Me har no scora fire m√•l p√• tre kampar, derav to bortekampar. N√•r laga heiter Str√łmsgodset, Odd og Aalesunds b√łr det absolutt vere bra.

Gepard

Blir jo en skikkelig test dette her. M√łter et av de aller beste kontringslagene. Kan bli en relativt nitrist kamp om Brann velger den safe l√łsningen, alts√• spiller relativt defensivt og triller mye ball bak for √• pr√łve √• lokke Bod√ł litt frem. Men poeng er vel det viktigste , s√• man f√•r vel t√•le litt labert spill som det gir resultater.
Skulle gjerne sett Braaten p√• topp og Vega p√• h√łyrekant

osoerli

April 04, 2016, 22:58:10 PM #18 Last Edit: April 04, 2016, 23:01:47 PM by osoerli
Trur ikkje me skal prøva noko Petter Smart-opplegg med Braaten på topp plutseleg.  Me treng ein arbeidssom og bevegeleg spiss.  Hvilsom har vore bra.  Trur det berre er snakk om ketschupflaska.  Me har bøttevis med mål i vente bare det første kjem.  Alternativet er krepsefiskaren som er enno meir bevegeleg, men har litt mindre hodestyrke.  Vega kjem inn som sist, men kanskje litt tidlegare?  Så kan det kanskje vurderast å gå for hodestyrken til Barmen framfor skotstyrken til Johansen?  Mogleg også Larsen kan få prøva seg med eit innhopp for Huseklepp, i alle fall om me ledar utover i andre omgang.  Om det er uavgjort, eller me ligg under når det er 10 minutt igjen, er det berre å lempa inn Karadas på ein corner.
KUNSTGRAS ?? GL√ėYM DET !!

Lasaron

Men da m√• ikke Karadas hente ballen og ta den med ut til midtsirkelen igjen. En Jervspiller gjorde dette p√• s√łndag. Ballen hadde trillet utforbi femmeteren etter at den hadde g√•tt i m√•l. M√•lscoreren (tror jeg det var) hentet ballen og jogget ut mot midtsirkelen. Litt utforbi sekstenmeteren kom en Ranheimspiller og gav Jervspilleren med ballen et lite puff. Dermed ble det gult kort til han fra Jerv. Det er helt utrolig.

Amat√łren

Vega og Huse p√• kant, Braaten inn p√• topp. Braatens fysikk gj√łr kanskje effekten av et innhopp fra Azar enda sterkere. Virker som om Orlov ikke er et reelt alternativ for LAN.
Noen som vet status på Skaanes?
Barmen army

osoerli

N√łkkelen er √• pumpe mange innlegg i boksen.  Gjerne tidleg.  B√•de Huseklepp og Braaten har ein tendens til √• dra seg innover.  Vega har ein presis fot, ville brukt han.  Larsen er ogs√• flinkare √• sl√• tidlege innlegg.  Ville pr√łvt meg med dette litt dristige laget mot Glimt:

Piotr
Nouri   Acosta   Demidov   Kristiansen

Johansen      Nilsen       Haugen

Larsen           Hvilsom            Vega

Hatleking

Quote from: osoerli on April 05, 2016, 12:53:06 PM
N√łkkelen er √• pumpe mange innlegg i boksen.  Gjerne tidleg.  B√•de Huseklepp og Braaten har ein tendens til √• dra seg innover.  Vega har ein presis fot, ville brukt han.  Larsen er ogs√• flinkare √• sl√• tidlege innlegg.  Ville pr√łvt meg med dette litt dristige laget mot Glimt:

Piotr

Det er ingen grunn til √• bryte opp konstellasjonar som fungerar. Ja - eitt skifte kan kanskje vere lurt, men s√• mange som du skisserar her er verken lurt eller realistisk. Me skal m√łte serieleiaren no i neste kamp, og me er ikkje i ein posisjon der me kan tru at alt skal flyte uansett kven me har der. Relasjonar byggjast over tid.

Corran

Quote from: Amat√łren on April 05, 2016, 12:08:53 PM
Vega og Huse p√• kant, Braaten inn p√• topp. Braatens fysikk gj√łr kanskje effekten av et innhopp fra Azar enda sterkere. Virker som om Orlov ikke er et reelt alternativ for LAN.
Noen som vet status på Skaanes?

eg tror ikke Braaten som spiss vil jobbe nok til å slite ut motstander forsvar i samme grad som Hvilsom og Orlov

osoerli

Quote from: Hatleking on April 05, 2016, 16:30:07 PM
Quote from: osoerli on April 05, 2016, 12:53:06 PM

Piotr

Det er ingen grunn til √• bryte opp konstellasjonar som fungerar. Ja - eitt skifte kan kanskje vere lurt, men s√• mange som du skisserar her er verken lurt eller realistisk. Me skal m√łte serieleiaren no i neste kamp, og me er ikkje i ein posisjon der me kan tru at alt skal flyte uansett kven me har der. Relasjonar byggjast over tid.

Realistisk, i form at det kjem til √• skje, er det i alle fall neppe.  Men kanskje lurt.  Gjerne ikkje fr√• start, men etterkvart.  Eg vil i alle fall f√• i gong Larsen.  Og eg vil pr√łva Vega p√• venstrekant, der han kan hamra innlegg p√• innlegg med venstrefoten sin.  Men kanskje ikkje begge i same kamp.

Finfin respons

La oss ta det her da:
Hva er egentlig greien med innoverkanter? Mister man ikke noe veldig verdifullt?
Hvorfor har det blitt så populært, trendy og in-i-tiden?
Kanskje.

dudo

Quote from: Finfin respons on April 05, 2016, 22:15:41 PM
La oss ta det her da:
Hva er egentlig greien med innoverkanter? Mister man ikke noe veldig verdifullt?

Backer blir  breddeholdere og kan slå innleggene, kantene skaper overtall sammen med midtspiss, og om midtspissen er oppspillspunkt kan kantene angripe umiddelbart. Blant annet.

Sent fra min Nexus 10 via Tapatalk
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Men da vil jeg mene at det er veldig viktig at innoverkantene er litt tobeinte, at de makter å slå brukbare innlegg med "feil" fot. Hvis de alltid går innover blir de for lette å stoppe.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on April 06, 2016, 06:07:39 AM
Men da vil jeg mene at det er veldig viktig at innoverkantene er litt tobeinte, at de makter å slå brukbare innlegg med "feil" fot. Hvis de alltid går innover blir de for lette å stoppe.

Med unntak av Robben som er verdens beste forutsigbare spiller, alle vet hva han skal gj√łre men de klarer ikke stoppe han. Gjort det samme i 15 √•r.

Lasaron

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 06, 2016, 07:56:19 AM
Quote from: Lasaron on April 06, 2016, 06:07:39 AM

Med unntak av Robben som er verdens beste forutsigbare spiller, alle vet hva han skal gj√łre men de klarer ikke stoppe han. Gjort det samme i 15 √•r.

Nettopp. Tenkte på ham. Han er unik. Han får lov.

ostraume

Braaten leverer godt på kanten, ser ut til å finne relasjonene med Nouri og noen vil ha han vekk fra plassen? Nei, takk. Braaten blir der han fungerer.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gull√łl

April 06, 2016, 11:46:00 AM #32 Last Edit: April 06, 2016, 11:50:24 AM by Gull√łl
Tempoet i billettsalget til kampen ser ikke ut til √• v√¶re noe bedre en til Odd kampen. Brann har en gylden sjanse til √• fyre opp stemningen og interessen til kampen med nye daglige vinklinger, men forel√łpig har det v√¶rt taust. Ikke hver uke at Brann m√łter en serieleder p√• Stadion. Og definitivt ikke hver serierunde Brann har mulighet til √• innta serieledelse og GULL-posisjonen i eliteserien. Dette er et fantastisk utgangspunkt til √• markedsf√łre og hausse opp stemning og interesse i dagene frem mot kampen. J√¶vlig synd om Brann ikke utnytter potensialet til denne kampen som med riktig og god nok markedsf√łring b√łr v√¶re 15000 tilskuere. Men fra Dag Frode Alger√ły er det taust. Det skal innsats og engasjement for √• vekke publikumstrollet i Bergen og f√• sn√łballen til √• rulle, og er det gode poenger √• spille p√• for √• vekke folk m√• de brukes.

Lasaron

Men, hva gir st√łrst mulighet for 3 poeng? Det er lenge siden Brann har vunnet p√• Stadion n√•r det har v√¶rt mange folk. Det er en barriere som m√• brytes.

Nixon

Men hva er mange folk? Det som f.eks. var mye i fjor var lite eller middels bare for noen år siden.
R√łd makt p√• Hansa!

kabelmann

Ser ikke p√• det at Bod√ł/Glimt leder serien etter tre runder som noe stort salgsargument. Fordi 1. Det er Bod√ł/Glimt og 2. Det er spilt tre runder. Brann m√• bare spille god fotball og vinne kamper s√• kommer folk etter hvert.
Sp√łr ikke hva Brann kan gj√łre for deg. Sp√łr hva du kan gj√łre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Finfin respons

Quote from: dudo on April 06, 2016, 00:45:40 AM
Quote from: Finfin respons on April 05, 2016, 22:15:41 PM
La oss ta det her da:

Backer blir  breddeholdere og kan sl√• innleggene, kantene skaper overtall sammen med midtspiss, og om midtspissen er oppspillspunkt kan kantene angripe umiddelbart. Blant annet.

Det gir mening. Og jeg har tro på fordelene med å oppnå overtall. Men:
Det jeg tror man mister er farten i angrepet, det blir rett og slett mindfe fokus p√• √• komme raskt fremover i lengderetningen, og man f√•r ikke bruk for den typiske 4-4-2-spiss-egenskapen som har "p√• rett sted til rett tid" som er et typisk goalgetterinstinkt. Tenk kjetil L√łvik, som ikke var en spiss med andre ekstremferdigheter enn en utrolig teft. N√•r angrepene ikke g√•r i lengderetningen men stopper mer opp og g√•r innover og p√• tvers, s√• blir det en annen spissrolle, andre ferdigheter blir viktigere for spissen. Dumt for Orlov, Lorentzen ( og Kjetil L√łvik).
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Nixon on April 06, 2016, 15:40:52 PM
Men hva er mange folk? Det som f.eks. var mye i fjor var lite eller middels bare for noen år siden.

I fjor hadde Brann fire kamper med over 13 000 tilskuere. Ingen av de ble vunnet. Alle de andre hadde under 10 000.

Klaus_Brann

Det er meldt v√•rv√¶r p√• s√łndag og det er tidlig kampstart, kanskje en del heller prioriterer andre aktiviteter p√• det tidspunktet.
Det har g√•tt i arv i fra far og til s√łnn, har du f√łrst falt i gryten, s√• er det ingen b√łnn!

kr√łvel vellevold

Nå er vi ikke kommet lenger enn til onsdag. Det meste av salg skjer de siste dagene.
Legg ned hele klubben!

Larsendos

Piotr

Nouri Acosta Demidov Kristiansen

Braaten Nilsen Haugen

Vega Orlov Huse

Laget som ble drillet på trening.
Ingen Hvilsom.
Etter hvert gikk Azar inn på topp, og det ble slått lange baller.

pidre

Saludar a los monos!

Bruiser

If√łlge en skroting p√• Glimt supporterne sitt forum h√łrer ikkje Brann heime p√• √łvre halvdel! Disse hottentottene nordp√• har lurt seg til √• tru at deres klubb er et topplag 😄 Gleder meg til s√łndag.
Ein flokk sauer leda av ei l√łve vil alltid sl√• ein gjeng l√łver leda av ein sau

Gull√łl

Quote from: pidre on April 07, 2016, 17:37:23 PM
BA har en poll om hvem som skal spille spiss. Orlov leder med 40 %...PT

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/toff-spisskamp-i-brann-for-toppmotet/s/5-8-320629

Jeg har selv stemt på Orlov. Gi Orlov 60 min og Karadas 30 min på spissplass.
Ellers kunne jeg tenkt meg 70 min p√• Braaten og 20 min p√• Vega p√• h√łyrekanten.

Spelaren

Hvor vi h√łrer til har vi litt problemer med √• argumentere for, sett i lys av nyere data. Men fortid er fortid og vi b√łr jobbe m√•lrettet for √• etablere oss i toppen pga ressursene vi r√•r over. Her har mange jobbet bedre enn oss de siste √•rene.
Gå av.

Kjell249

Forel√łpig er det en kamp for √• overleve. Resten er bonus!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kr√łvel vellevold

Quote from: Bruiser on April 07, 2016, 18:17:09 PM
If√łlge en skroting p√• Glimt supporterne sitt forum h√łrer ikkje Brann heime p√• √łvre halvdel! Disse hottentottene nordp√• har lurt seg til √• tru at deres klubb er et topplag 😄 Gleder meg til s√łndag.

At Brann ikke h√łrer hjemme p√• √łvre halvdel, kan nok v√¶re. Men de har jo tydeligvis latt seg blende av 7 poeng mot storlagene Sogndal, Lillestr√łm og Stab√¶k.
Legg ned hele klubben!

dudo

Jeg skal ha med meg både nevøer og besteforeldre, hvordan blir det billigst mulig? Altså to barn, to honnør og meg. Jeg har både BT-kort og alt mulig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Jeg foreslår samme kamptropp som sist, bare Hvilsom ut og Orlov inn. Vi går inn i en meget hektisk periode, og da tar vi ingen sjanser med Hvilsom, Skaanes og Barmen. Videre foreslår jeg at Skålevik starter i stedet for Hvilsom, og at laget ellers starter som mot Aalesund.

Corran

Orlov inn for Hvilsom og Skålevik starter i stedet for Hvilsom?
Er Hvilsom god nok til å måtte erstattes av 2 spillere?

Go Up