• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann 2 - sesongen 2010

Started by Nixon, November 18, 2009, 13:46:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Ser også at 90-91 spillerne som ikke er gode nok for Branns a-lag ikke sparkes, men leies ut i følge Soltvedt. Stammen neste år blir jo førsteårsjuniorer og guttespillere. Da er det ikke så rart at man ikke har en klar målsetning om opprykk.

nummer9

Kan denne ambisjonen om opprykk være lagt på is for å spare penger? Når en snakker om å bare ha omlag 18 etablerte spillere på A-laget blir det ikke mange rutinerte spillere igjen som kan opptre "fast" på 2. laget? Er mulig dette er gjort med vilje nå for å spare penger, og at en heller satser på å ha talentene i andre klubber som spiller i 2. og 1. divisjon.

Belfort

Det er fremdeles en gåte at man de to siste årene ikke har klart og få dette laget opp i 2 divisjon der det absolutt burde være.

dudo

Viking gikk bort fra målet om opprykk av økonomiske grunner i høst, og endte opp med å sende sesongens dårligste lag på banen i opprykksfinalen. Ikke helt utenkelig at det er tatt med i betraktningen for de neste par årene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

November 18, 2009, 20:10:05 PM #5 Last Edit: November 18, 2009, 20:30:52 PM by Gulløl
Quote from: Belfort on November 18, 2009, 18:06:55 PM
Det er fremdeles en gåte at man de to siste årene ikke har klart og få dette laget opp i 2 divisjon der det absolutt burde være.
Det er vel fordi at det stort sett er veldig unge spillere som spiller på dette laget, 15-16-17 åringer. Sikkert en perfekt kamp arena for de beste i denne aldersgruppen. Så unge spillere hadde neppe klart nivået i 2 divisjon over tid selv om de er godt trente. Største problemet er den mye bedre fysikken de møter på dette divisjonsteget kombinert med at motstanderne generelt har like gode eller litt bedre ferdigheter på de fleste områder.
Når ungdommene i denne gruppen som Brann i dag matcher i 3 divisjon blir 18 år og Brann har tatt de av de som har eliteseriepotensiale opp i A-stallen, er det absolutt fornuftig at de som da blir  tilovers blir leiet ut til 2 eller 3 divisjonsklubber eller melder overgang til klubber i nevnte divisjons steg.
Godt mulig at Brann med et lag med nesten bare 18 åringer+ en del A-lagspillere hadde klart opprykk, men det hadde gått ut over den spillearenaen som de på 15-16-17 år trenger trenger mer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Bergenser1

November 19, 2009, 01:15:48 AM #6 Last Edit: November 19, 2009, 01:28:00 AM by Bergenser1
Quote from: krakra on November 18, 2009, 13:50:32 PM
Ser også at 90-91 spillerne som ikke er gode nok for Branns a-lag ikke sparkes, men leies ut i følge Soltvedt. Stammen neste år blir jo førsteårsjuniorer og guttespillere. Da er det ikke så rart at man ikke har en klar målsetning om opprykk.

Nixon

Quote from: Bergenser1 on November 19, 2009, 01:15:48 AMMålet til Brann må være å ha en stor stall for å være ett topplag. Da må man minst ha dobbel dekning på alle plasser, kamptilbud til reservene på A-laget og stor tilgang på talenter.


Kanskje dette kan være målet. Men slik den økonomiske situasjonen er i Brann og norsk fotball i dag er det utopi. Stort sett alle lag reduserer antall spillere.
Rød makt på Hansa

krakra

Ingen klubben har i nærheten av dobbelt dekning på alle posisjoner eller noen voldsom tilgang på talenter. Selv ikke Rosenborg. Når det er sånn at stammen i 2.laget skal bestå av spillere som er 15-16 år så er neppe 3. divisjon noen dårlig arena. Det hadde sikkert vært ideelt å ha laget i 2. divisjon, men da hadde laget hovedsaklig måtte beståt av eldre spillere.

Klaus_Brann

Men det endrer ikke på fakta som tydelig sier at man har satser på opprykk to år på rad, med tilgang på førstelagsspillere og alt, men fortsatt ikke klart dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2009, 09:43:29 AM
med tilgang på førstelagsspillere og alt,


Heheh, der tror jeg du setter fingeren på litt av problemet. Har inntrykk av at det går litt til helvete når de virkelig skal fleske til og ta med førstelagsspillere i viktige kamper.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Bergenser1

Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2009, 09:43:29 AM
Men det endrer ikke på fakta som tydelig sier at man har satser på opprykk to år på rad, med tilgang på førstelagsspillere og alt, men fortsatt ikke klart dette.




det er nettopp derfor det blir seendes helt på trynet ut å gi en f... i opprykket.

Men Krakra, det er nettopp for å kunne ha dobbel dekning og stor tilgang på talenter at vi må rykke opp.
Og ikke minst for at nettopp "de eldre" som du kaller de, få best mulig matchtrening.

Nå har man fått inn Roger Helland i teamet, og det kan fort hjelpe. For ja, jeg tror at Helge Nilsen har hatt mye å si på kampen mot opprykket. En andrelagstrener er nødt å være i strupen på A-lagstrenerne og mase om spillere. Det gjorde han ikke i 2008 og tydeligvis ikke i 2009.
Til tross for den famøse kampen hvor alle de A-lagsspillerne var involvert, så blir det feil å la en som mønstrer ett rent juniorlag på en viktig kamp, slippe unna all kritikk. Stiller du ett rent juniorlag på banen i en slik kamp, så ser det for meg ut som om du driter i hele Brann.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on November 19, 2009, 10:17:07 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2009, 09:43:29 AM
med tilgang på førstelagsspillere og alt,


Heheh, der tror jeg du setter fingeren på litt av problemet. Har inntrykk av at det går litt til helvete når de virkelig skal fleske til og ta med førstelagsspillere i viktige kamper.


Uten intensjon selvsagt;)
Fant ikke noen statistikk over det på Brann.no, men de har vel jevnlig med spillere fra førstelaget? Brann har vel for øvrig blitt kritisert av de andre lagene i 3. div for nettopp det at de varierer en del med hvor mange førstelagsspillere de har med.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

revert

Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2009, 16:08:04 PM
Quote from: dudo on November 19, 2009, 10:17:07 AM
Quote from: Klaus_Brann on November 19, 2009, 09:43:29 AM
med tilgang på førstelagsspillere og alt,


Heheh, der tror jeg du setter fingeren på litt av problemet. Har inntrykk av at det går litt til helvete når de virkelig skal fleske til og ta med førstelagsspillere i viktige kamper.


Uten intensjon selvsagt;)
Fant ikke noen statistikk over det på Brann.no, men de har vel jevnlig med spillere fra førstelaget? Brann har vel for øvrig blitt kritisert av de andre lagene i 3. div for nettopp det at de varierer en del med hvor mange førstelagsspillere de har med.



Det beste/ verste eksempelet på dette mener jeg man finner i bortekampen mot Vestsiden-Askøy. Foruten Thorbjørnsen og Onstad var det kun junior- og guttespillere med. Hadde a-laget hatt kamp i nær fortid eller fremtid kunne jeg til en viss grad forstått dette. Men siden det var lenge siden både forrige og neste kamp grunnet landslagspause, skjønner jeg sværte lite av det.  Som kjent har ikke Brann veldig mange spillere på landslag så det skulle ikke vært noe problem å stille et slagkraftig lag til denne kampen. I tillegg ville de spillerne fått kamper som kunne gjort de kvalifisert til en evt. kvalik, men den gang ei.

Bergenser1

Men tror det aller viktigste poenget for opprykk, er at SN ser ut til å bli ekstremt imponert over Gylfi's prestasjoner i tredje, derfor må han få ett innhopp i neste A-lagskamp. Ett bra alternativ da er vel å se at Gylfi får større problemer når han møter ett TL-lag sitt andrelag i andredivisjon...Det er mye smartere å spille seg inn på A-laget i andredivisjon enn å spille seg inn i tredje. Lurer på om det teller det som ett pluss hvis man løper rundt som en hodeløs kylling, enn å gjøre noe konstruktivt med ballen/prøve å gå inn for en skikkelig takling når Gylfi blir tatt ut. Minstenker at det er på det grunnlaget at Gylfi spiller seg inn på treningene, evt at tredjedivisjonskampene teller mest. For jeg lurer på hvor alvorlig man tar det, hvis Gylfi spiller seg inn på treningene. Da er det merkelig at man ikke klarer å holde tredjedivisjonsnivå over det man gjør i TL. Da tror jeg mer på at det er Steinar som gjør ett par sinnsyke uttak. Da støtter jeg Stråmyhr hva angår K.Møvik/Næs.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/brann-2-snudde-til-seier/

Brann2 vant 2-1 over Smørås.
Med Tijan som midtstopper.
Noe jeg håper kun er et 3. divisjonsfenomen...
Rød makt på Hansa

Burg91

Viktig med seier i første kampen, og imponerende at laget vinner med så lav snittalder og en Tijan Jaiteh i feil posisjon. Likevel tror jeg at Smørås er et lag som Brann 2 bør slå ganske kraftig på hjemmebane for å være et lag som skal rykke opp. Men blir spennende å følge med videre!
"Her i Brann har vi det veldig kjekt og det må han forholde seg til!" - Mons Ivar Mjelde

BBB-Tony

April 19, 2010, 22:06:21 PM #17 Last Edit: April 19, 2010, 22:09:49 PM by BBB-Tony
Et ungt Brannlag slet mot fysisk tøffe Smørås-spillere. Det er veldig tydelig at våre unge gutter ikke tør å hoppe inn i dueller/taklinger på samme måte som eldre spillere. Men etter hvert får de brukt styrken sin; god pasningskvalitet (var veldig dårlig pasningkvalitet i starten på kampen) og løpsstyrke. Smørås tok ledelsen på et langskudd etter kun 5 minutter. Mohus stod nok noe feilplassert når skuddet kom, men gjorde det godt igjen med en rekke gode redninger utover kampen.

Fra 20 minutt og utover styrte for det meste Brann kampen uten å komme til de helt store sjansene, men et par store sjanser ble det. Men det måtte et straffespark til for å få hull på byllen. Nicolai Kristiansen ble meid ned i feltet, og Kjetil Kalve satte straffen i mål. Etter utligningen kjører Brann kampen i enda større grad, og det så nesten ut til å bli som gårsdagens A-lagskamp, der det nærmest så ut som Brann spilte i powerplay rundt 16-meteren. Men så dukket Barmen opp på bakerste stolpe når det kommer et innlegg fra venstre, han dunker inn ballen på samme måte som Eirik Bakke gjorde mot TIL i fjor, et herlig mål!

Av ungguttene vil jeg trekke frem Kristoffer Barmen og Jonas Grønner. Barmen er en høy midtbanespiller som er duellsterk. Han topper forestillingen sin med et fint mål. Jonas Grønner er for meg et nytt bekjenskap, et hyggelig sådann. Han viste seg som en løpssterk back, som var villig til å komme på en rekke offensive løp. Til å bare være 16 år gammel (94 modell), så viste han seg som en meget duellsterk spiller.

A-lagsspillere som var med var Jørgen Mohus, Bjarte Haugsdal og Tijan Jaiteh. Mohus hadde et par matchvinnende redninger i løpet av kampen, og virker trygg i spillet sitt. Noe feilplassert på Smørås-målet, og en blåbærtur i feltet i andre omgang, men jevnt over veldig bra. Haugsdal hadde innsatsen, men hadde desverre også en del feilpasninger. Kom seg utover kampen. Dagens kaptein. Jaiteh spilte en stor kamp i midtforsvaret! Spesielt i første omgang måtte han trø til ved flere anledninger, og han løste alle situasjoner han ble satt i på en utmerket måte.

Snakket en del med Patrick Hansson, og i følge han kan Jaiteh være et godt midtstopper-alternativ i fremtiden, men først måtte han få en del kamper på andrelaget i den posisjonen. Men får vi to noenlunde oppegående stoppere i Austin og Yaw, ser jeg ikke noen som helst god grunn for at en skal plassere Jaiteh i midtforsvaret på A-laget, noe jeg heller ikke tror vil skje om Austin og Yaw får ting til å fungere.

Smørås var en av middelhavsfarerne i fjorårets serie, og dette var en motstander Brann skulle slå rimelig lett. Men når en stiller med et lag med en gjennomsnittsalder på 17 år (!!), så blir det vanskelig. Det er 6 lag som skal rett ned i hver 3. divisjons avdeling i år, og jeg tror vi skal være glad for hver 3 poenger vi får i år! Noe opprykk tror jeg ikke vi skal håpe på. Til det er laget vårt alt for ungt! Men med ungt pågangsmot, kan de selvsagt overraske!
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gulløl

April 19, 2010, 22:34:26 PM #18 Last Edit: April 19, 2010, 22:39:23 PM by Gulløl
Quote from: BBB-Tony on April 19, 2010, 22:06:21 PM
Snakket en del med Patrick Hansson, og i følge han kan Jaiteh være et godt midtstopper-alternativ i fremtiden, men først måtte han få en del kamper på andrelaget i den posisjonen. Men får vi to noenlunde oppegående stoppere i Austin og Yaw, ser jeg ikke noen som helst god grunn for at en skal plassere Jaiteh i midtforsvaret på A-laget, noe jeg heller ikke tror vil skje om Austin og Yaw får ting til å fungere.

Jaiteh har stått bom stille i utvikling siden 2007 sesongen, så en omskolering til midtstopper kan være det som kan få fart på karrieren hans igjen. I 2011 sesongen kan han muligens være i en midtstoppertrio i stallen sammen med Austin og Yaw. Så kan Brann heller forsterke på midtbanen med en god offensiv spiller og dirigent som ikke slår på tvers hele tiden men klarer å slå skikkelige gjennombruddspasninger. Denne midtbanedirigenten burde helst kommet på plass i sommervinduet og bør etter min mening være prioritet 1 på Brann sin liste for forsterkninger. Men mye penger må sikkert til, så Hardball må være villig å være med.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Gulløl, beklager på forhånd om du lå i koma på ekte i hele fjor, men virkelig? 2009 var da Jaitehs beste utviklingsår med god margin.
Ka du ve?

Gulløl

April 19, 2010, 22:41:27 PM #20 Last Edit: April 19, 2010, 23:07:00 PM by Gulløl
Quote from: Markmus on April 19, 2010, 22:39:21 PM
Gulløl, beklager på forhånd om du lå i koma på ekte i hele fjor, men virkelig? 2009 var da Jaitehs beste utviklingsår med god margin.
Han hadde et lite oppsving i 2009, men kom ikke å si at han er bedre nå en i 2007 da han som stort talent stod i startgropen til en stor karriere i følge de som har greie på det. Ble også nevnt som en av verdens beste i sin årsklasse den gang. I år er han vel den Brann spilleren som har skuffet mest ut fra forventningene, et år som mange forventet skulle bli hans store gjennombrudd. Håper fremdeles det vil løsne for han på midtbanen men han sliter pr. i dag.
Fint om han kan få prøve seg på Brann 2 som midtstopper i noen kamper i år så får en se om det er noe å bygge videre på i den posisjonen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Et lite oppsving i fjor du liksom. Han var enorm i fjor og tok lange steg hver eneste kamp. Ja,  år har han ikke levd opp til forventningene.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on April 20, 2010, 06:45:59 AM
Et lite oppsving i fjor du liksom. Han var enorm i fjor og tok lange steg hver eneste kamp. Ja,  år har han ikke levd opp til forventningene.


TV2sportens statistikkside altomfotball.no er han kun på 74. plass for 2009, rett foran Bjarnason med samme snitt. For 2008 er det ingen tilsvarende måling, men i forhold til antall ganger på rundens lag er han på 91. plass, mot 122. plass 2009 (nedgang, pga fleire kamper på banen).

Statistikken er i vel tynneste laget, men eg er redd me begynner å ane konturene av ein ny Gunnar Norebø her.
Gå av.

krakra

April 20, 2010, 10:07:16 AM #23 Last Edit: April 20, 2010, 10:21:02 AM by krakra
Syns Brann 2 var heldige som bare slapp inn 1 mål(selv om det kanskje var et lite flaksemål av Smørås). De ble fullstendig overkjørt i starten, men tok overm halvveis ut i omgangen og mot slutten av 1. og begynnelsen av 2. var det de som dominerte. Forutenom Barmen og Jaiteh var Branns spillere stort sett et hode lavere og noen titalls kilo lettere enn Smørås, noe som gjorde at de ble overkjørt i starten, men nok over når de tunge Smøråsspillerne ble slitne. Det er tydelig at de kunne trengt litt mer hjelp fra a-laget. Jaiteh som var eldstemann er jo ikke akkurat noen ledertype. Satser på at Nielsen og Gylfi kan bidra litt etterhvert,

Ellers morsomt å se at vi har noen lovende backer. Enig i at Grønner gjorde en god kamp, syns også Ståle Tveit var bra i 2. omgang

Klaus_Brann

Quote from: BBB-Tony on April 19, 2010, 22:06:21 PM

Jonas Grønner er for meg et nytt bekjenskap, et hyggelig sådann. Han viste seg som en løpssterk back, som var villig til å komme på en rekke offensive løp. Til å bare være 16 år gammel (94 modell), så viste han seg som en meget duellsterk spiller.



Er det lillebroren til tidligere Brannspiller Erlend?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

vebo

Nei, Jonas er vel bergenser?
Tiocfaidh ár lá

dudo

Backer trenger vi. Hvilken side? (Eller fot?)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Grønner startet som høyreback, men gikk over til venstre etter pause. Thyago(eller noe) Fernandes startet på¨venstrebacken. Tveit kom inn på høyreback.
Hvilken fot Grønner har vet jeg ikke, men han spilte bra på begge sider.

Markmus

Thyago Fernandes er han florøværingen det?
Ka du ve?

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: vebo on April 20, 2010, 12:13:28 PM
Nei, Jonas er vel bergenser?


Noen som vet?

Det eneste jeg vet, er at de har samme etternavn og er habile forsvarsspillere begge to.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Tid for et godt gammelt hatoppgjør i kveld! Fyllingen er motstander. Ta turen for å se våre unge og lovende gutter kjempe mot voksne Fyllingen-karer. David mot Goliat ;)

Kampstart er klokken 20.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Håper 2erne får litt mer hjelp enn sist i kveld, for Fyllingen er vel puljefavoritter? Vi bør sende ned Bakke, Solli, Haugsdal, Mohus og Jaiteh. Kanskje ikke Nielsen.

BBB-Tony

April 26, 2010, 12:17:05 PM #33 Last Edit: April 26, 2010, 12:19:29 PM by BBB-Tony
Tror vi skal være veldig fornøyd om vi får med oss poeng i denne kampen. Fyllingen er et bra lag, og er en klar opprykksfavoritt i mine øyner.

Edit: Ungguttene våre får støtte fra Jan Gunnar Solli, Bjarte Haugsdal, Cato Hansen, David Nielsen, Kenneth Udjus og Tijan Jaiteh i kveld. Gledelig å se at A-laget fristiller såpass mange spillere selv om de er inne i en hard periode med mange kamper.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Flott. Ser at Næs er med igjen og.

Gulløl

April 26, 2010, 12:33:49 PM #35 Last Edit: April 26, 2010, 12:40:07 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

BBB-Tony

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Har skole til 19.30. Kommer jeg meg til Varden Amfi før 20.00? Er like ved busstasjonen.

Læreren

Quote from: krakra on April 26, 2010, 17:17:00 PM
Har skole til 19.30. Kommer jeg meg til Varden Amfi før 20.00? Er like ved busstasjonen.


Akkurat i grenseland. Ca. 20 minutter fra sentrum til Varden. Går en 31 buss 1940 fra Olav Kyrres.

Gulløl

Brann 2  tapte 2-1 mot Fyllingen. Veldig skuffende når omtrent halve laget var fra A-lagsstallen.
http://www.brann.no/sesongen/brann-2/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

C@Bøe_79

April 26, 2010, 21:47:42 PM #40 Last Edit: April 26, 2010, 21:50:17 PM by C@Bøe_79
Quote from: BBB-Tony on April 26, 2010, 12:17:05 PM
Tror vi skal være veldig fornøyd om vi får med oss poeng i denne kampen. Fyllingen er et bra lag, og er en klar opprykksfavoritt i mine øyner.

Edit: Ungguttene våre får støtte fra Jan Gunnar Solli, Bjarte Haugsdal, Cato Hansen, David Nielsen, Kenneth Udjus og Tijan Jaiteh i kveld. Gledelig å se at A-laget fristiller såpass mange spillere selv om de er inne i en hard periode med mange kamper.


Samtlige spillere du nevner trenger kamptrening, og da er det naturlig med 2.laget.. Dette tette kampprogrammet har jeg sett lite til, er vel en uke mellom hver kamp fremover også(en midtukekamp mot Rbk og vi spiller tett????)..;-)

Med unntak av 5/5..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BBB-Tony

Ble dessverre 2-1 tap for Brann 2 i kveld.

Vi hadde Kenneth Udjus i mål, Tijan Jaiteh som stopper, Bjarte Haugsdal og Jan Gunnar Solli sentralt på midten, samt Cato Hansen og David Nielsen på topp.
Kampen var preget av lavt tempo og lite sjanser. Det stod 1-1 til pause etter at Fyllingen tok ledelsen etter ca 20 minutter. Målet kom på straffe etter at Kenneth Udjus hadde en klønete manøver ute på 16 meter hvor han feller en motspiller, og det ble helt korrekt dømt straffe. Utligningen til Brann 2 var det som varmet mest i kveld. Kjetil Kalve setter fart på høyrekanten, slår sentralt inn til David Nielsen som fra 16 meter chipper Cato Hansen gjennom, han bruker farten sin til å komme foran forsvareren og slår deretter ut i feltet igjen hvor Kristoffer Barmen bare kan bredside ballen i mål. Et meget pent angrep av Brann! Ellers har Fyllingen og Brann hver sin store sjanse før pause.

Andre omgangen var et eneste stort gjesp. Fyllingen putter 2-1 målet fra nærmest død vinkel etter at Jaiteh mistet ballen i farlig posisjon.

Selv om vi taper i dag vil jeg påstå at det var de etablerte spillerne våre som er avgjørende i negativ forstand. Alle ungguttene våre viser at de har moralen og innsatsviljen. De møter et lag som ligger i vannskorpen til å være god nok for 2. divisjon, men blir på ingen måte overspillt. Alle ungguttene våre fortjener et klapp på skulderen etter denne kampen! Skal jeg trekke ut enkeltspillere, vil jeg si at Jonas Grønner, som bare er guttespiller, gjør nok en god kamp på venstrebacken. I midtforsvaret gjør Ståle Tveit en god jobb. Kristoffer Møvik løste sakene sine bra fra en uvandt backposisjon. Kristoffer Barmen er en høy og hengslete spiller, og kommer nok best til sinr ette sentralt på midten, men i dag ble han plassert på vingen og gjorde sine saker meget bra syns jeg! Sammen med Grønner var han banens beste. Barmen er gjerne ikke rask nok til å spille ving, men han tar veldig mye igjen på god forståelse for spillet og en slepen teknikk.

A-lagsspillerne gidder jeg knapt kommentere i dag. Udjus gjør et par gode redninger, men tabber seg ut på det første målet til Fyllingen. Jaiteh viser at han ikke har forståelse nok til å spille midtstopper. Han løfter spillet sitt vesentlig når han blir flyttet opp på midten den siste halvtimen. Solli og Haugsdal har innsatsen, men ingenting annet. Cato Hansen like så, mens den største katastrofen i dag var David Nielsen. Fyren må bare komme seg tilbake til langflate Danmark og bli der om han ikke tar seg sammen. Fra første spark på ballen fremstår han som en primadonna som kun skal prøve på finesser. I steden for å slå en ordentlig og enkel pasning gjennom til Cato Hansen, så skal han enten chippe eller bruke utsiden av foten. Slik han fremstår i dag, hemmer han talentutviklingen til Brann og jeg håper ikke jeg ser han på andrelaget vårt før han eventuelt bestemmer seg for å gjøre en innsats de få månedene han har igjen i klubben.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Quote from: BBB-Tony on April 26, 2010, 21:53:00 PMFyllingen putter 2-1 målet fra nærmest død vinkel etter at Jaiteh mistet ballen i farlig posisjon.


!Shock!

Overrasket over slakten av Nielsen, trodde han hadde avfunnet seg med 3. div og trivdes der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: BBB-Tony on April 26, 2010, 21:53:00 PMSelv om vi taper i dag vil jeg påstå at det var de etablerte spillerne våre som er avgjørende i negativ forstand.


Ikke første og neppe siste gang...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Noen som vet nøyaktig når Nielsen sin kontrakt går ut ?
01 juli eller 01 august ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Læreren

Quote from: Gulløl on April 26, 2010, 22:19:03 PM
Noen som vet nøyaktig når Nielsen sin kontrakt går ut ?
01 juli eller 01 august ?


Om han har fått en kontrakt som var i X antall år + et halvt år (2,5?), vil jeg tro at kontrakten går ut 31. juni. Det er jo 6 mnd ut i året.

Belfort

Det er direkte skremmende hvor svakt Brann 2 opptrer. Med så mange etablerte spillere skal det ikke være mulig og ha så dårlige resultater.

krakra

April 27, 2010, 11:32:33 AM #47 Last Edit: April 27, 2010, 11:35:32 AM by krakra
Forutenom de seks fra a-laget er det to 94ere og tre 93ere som starter. I tillegg kommer to 93ere og en 92er inn fra benken. Det var ikke ungguttene det stod på i dag. De "etablerte" gjorde rett og slett en elendig jobb i dag og en skulle tro det var de som var juniorene. Spesielt ille er det med de to på topp. David Nielsen gjør ikke en dritt, mens Hansen jobber og jobber uten å få til noenting(han hadde kanskje en assist på 1-1, men thats it). Det er skremmende å se en 22-åring fra a-laget vårt jobbe så hardt og skape så utrolig lite i 3. divisjon.

De andre er kanskje litt unnskyld fordi de spiller i uvante posisjoner. Spesielt synd syns jeg på Haugsdal som ikke kan ha det lett for tiden. På a-laget blir han vraket til fordel for Nielsen, Bjarnason og Einarsson i kamptroppen og på 2. laget blir høyrevingen/spissen henvist til noe som ser ut til å være en ankerrolle. Solli hadde samme rollen tror jeg. Jaiteh er stopper og det er nok også ganske uvant.

Et spørsmål til Tony: Var det ikke Grønner som var stopper og Tveit som var venstreback i dag? Syns uansett begge gjorde en god jobb. Sammen med Barmen. Kalve ser man har en glitrende teknikk, men han sliter med duellstyrken. Han blir ganske lett å sette ut av balanse, men man ser jo med en gang han har ballen at han har en teknikk som går utenpå de andre på banen. Næs hadde også et greit innhopp.

esp123

April 27, 2010, 11:38:14 AM #48 Last Edit: April 27, 2010, 11:41:21 AM by esp123
Quote from: krakra on April 27, 2010, 11:32:33 AM
Kalve ser man har en glitrende teknikk, men han sliter med duellstyrken. Han blir ganske lett å sette ut av balanse, men man ser jo med en gang han har ballen at han har en teknikk som går utenpå de andre på banen.

Dette høres veldig bra ut. Han har mer enn god nok tid på å bli sterkere.

Ellers er det veldig spesielt hvis A-lagsspillerne tar så lett på oppgaven som det virker på "referatene" her. Dette er jo spillere som må vise seg frem, og kjempe seg inn på laget, og de griper ikke sjansen. Bør Steinar Nilsen sette et eksempel her, og kanskje ta ut noen av disse spennende unggutta i en A-lagstropp? Denne Kristoffer Barmen virker jo å være spennende.  Og Kristoffer Møvik er en spiller som iallefall er fysisk klar for et innhopp i Tippeligaen.

BBB-Tony

Quote from: krakra on April 27, 2010, 11:32:33 AM
Et spørsmål til Tony: Var det ikke Grønner som var stopper og Tveit som var venstreback i dag? Syns uansett begge gjorde en god jobb. Sammen med Barmen. Kalve ser man har en glitrende teknikk, men han sliter med duellstyrken. Han blir ganske lett å sette ut av balanse, men man ser jo med en gang han har ballen at han har en teknikk som går utenpå de andre på banen. Næs hadde også et greit innhopp.


Nei, Tveit spilte nok stopper og Grønner på venstrebacken.

Kalve har gått skadet en god stund, så han vil nok komme mer utover våren. Etter min mening har han faktisk ganske OK fysikk, men i spill mot voksne karer blir han nok litt for pinglete en gang i blant. Det gjelder å kunne trøkke til i dueller selv om en er underlegen fysisk. Han er jo heller ikke den høyeste gutten i klassen. Men et bra talent er han absolutt :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Go Up