• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Lillestrøm - Brann, 25.10.09

Started by mbersve, October 18, 2009, 21:52:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

skbest

for andre gang på rad sitter eg igjen med en flau følelse over å se på det laget!! koffor i h...... begynner de å presse i 85. minutt ????????

Huff

Kan vel oppsummere sesongen nå.

Kampen illustrerer alt som er galt med Brann. Tross en dårlig sesong i fjor er flere av spillerne fremdeles passive og uinteresserte. Flere av spillerne ser ut som om de ikke er videre interessert i å revansjere seg etter fjoråret. Hadde vi vært mer aggressive hadde vi vært et topplag, ferdighetene våre enkeltspillermessig er gode nok til det. Dessverre har ikke Nilsen klart å ordne på dette. Her har trenerteamet sviktet, men spillerne våre er betalt for dette og bør egentlig ikke trenge hjelp når det gjelder dette. Trenerteamet skal riktignok ha en del av æren for at vi har skoret mye mer mål enn vi gjorde etter Helstads exit, men aggressiviteten har det ikke fått gjort noe mer.

Vi har og lite å se frem til foran neste sesong. Vi har heller ikke fått frem noen talenter i år og pengekassen er tom. Her må vi satse på Hardball, evt gode kjøp for en 10 mill dersom Klepp skulle gå for 30 i vinter (20 går vel da rett til drift). Ellers er vi avhengig av at Nilsen får til en holdningsendring i vinter, vi har kapasitet til å opptre aggressivt; men dette skjer kun når vi enten har et lag å hevne oss på, jfr Odd, eller tidvis når vi møter et virkelig topplag, jfr borte mot RBK.

Vi har bedre spillere enn LSK, men de slår oss på innsats. I tillegg er stallen selvsagt totalt ubalansert. I dag svekkes vi selvsagt og av en dårlig dommer samt at vi spiller med andre -og tregjevalg på keeperplassen. Begge keeprene våre var svake i dag -meget svake. Synes ikke noen markerer seg positivt i dag, hadde ikke tid til å følge skikkelig med i første, Midtbanen var riktingokj veldig dårlig. Både Bakke, Austin og Jaiteh var vandrene feilpasninger. Bakke Branns værste i dag -for første gang i år.

Med Glimt nede mistet vi og fjerdeplassen i år, dermed er sesongen over. Heldigvis møter vi RBK i siste, noe som gjør at det nok likevel kommer en del folk.

tskb

Denne kampen luktet tap lang vei ! Og det merker seg mer og mer typisk Brann, jeg sitter igjen med en eneste følelse, og det er at spillerene gir jamt faen i hva resultatet blir. De vil jo ikke! Hvor er all spiriten??

Markmus

Det er så talentløst. Tre dødballer - tre mål.

Vi møter Norges dødballag #1 og hva gjør vi? Markerer vi spillerne? Neida, vi lar dem løpe der de vil vi (Kippe og Søgård), eller så lar vi dem heade ballen i ro og mak (Pedersen).

Det er så talentløst.

Steinar Nilsen, du óg. Hva er egentlig poenget med å bruke Bakke? Jeg skjønner godt at du vil demme opp for Lillestrøms duellspill og fysiske spillere, men når Bakke ikke kan vinne disse duellene likevel, ja, da er han null verdt. Mot mindre fysiske og duellsterke lag kan jeg til nød skjønne bruken av Bakke på topp.

Det er så talentløst.

I stedet kunne du (som jeg foreslo) brukt Guastavino. Da hadde vi hatt to meget kjappe spillere på topp som LSK-forsvaret måtte passet på til enhver tid. Det hjelper faktisk ikke å prøve å sette opp et lag som kan vinne duellene mot LSK, for det kan vi ikke. Huseklepp og Guastavino fungerer ikke optimalt sammen enda, men hver for seg er de uansett sterke.

Det er så talentløst.

Hva skjer med alle langpasningene skråstrek de høye ballene? Dette er jo barnemat for LSK og Huseklepp har dermed ikke sjanse til å få utrettet noe. Det hjelper heller ikke at spillerne har en pasningssikkerhet på nivå med en barnehageunge.

Hva trenes det egentlig på på treningene?

Det er så talentløst.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: kabelmann on October 25, 2009, 20:03:07 PM
Uten å ha sjekket statistikken må jo Brann være på en topp tre-liste over TLs dårligste lag på dødballer, det være seg offensive eller defensive. Disse målene er jo helt talentløse, og hvert bidige ett skyldes et helt tragisk forsvar.


Vi har vel ikke scoret på dødballer siden juni eller noe slikt. Mener jeg leste det i avisen for noen uker siden.
Ka du ve?

nero

Det var jammen noen imponerende markeringer vi viste i denne kampen! Klasse! Vi møter ett av landets beste dødballag og driter i alt som heter markering. Det krever baller av stål..
Lions led by donkeys.

Markmus

Brann spilte tydeligvis med sonemarkering. Steinar før kampen: "Alle markerer én sone!"
Ka du ve?

storB

Quote from: Markmus on October 25, 2009, 21:22:04 PM
Quote from: kabelmann on October 25, 2009, 20:03:07 PM
Uten å ha sjekket statistikken må jo Brann være på en topp tre-liste over TLs dårligste lag på dødballer, det være seg offensive eller defensive. Disse målene er jo helt talentløse, og hvert bidige ett skyldes et helt tragisk forsvar.


Vi har vel ikke scoret på dødballer siden juni eller noe slikt. Mener jeg leste det i avisen for noen uker siden.


Kan stemme det men ta det med ro, de TRENER på det ::) ::) ::)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

I en artikkel i BT fortalte Austin(igjen) om hvor mye snillere han har blitt. Han takler ikke like susende lengre og bruker mer overkroppen stod det. I dag syns jeg vi så vel mange taklinger over grensen fra Austin. Mange av taklingene er rett og slett unødvendig harde da han enkelt kan ta ballen på en "snillere" måte. Når det gjelder å bruke overkroppen så gjør han jo også dette på en "stygg" måte. Han løper regelrett inn i motstanderen og veiver med armene oppi ansiktet. Det er stygt det og. Han har en vei å gå enda når det gjelder å kontrollere seg, men ellers har han de siste kampene begynt å vise seg som en god midtbanespiller på begge ender av banen.

krøvel vellevold

I går ble det forresten klart at Brann ble tiårets nest beste lag på maratontabellen. Johooooo!
Legg ned hele klubben!

Northside

Spyr av hele det forbanna stygge produktet!!!

Overbetalte horer hele gjengen! Gidder ikke oppsummere kampen, totalt latterlig.

Ok antall på bortefeltet. Til tider dårlig stemning (forståelig) og til tider litt bedre stemning. Kanari sitt volum har virkelig gått ned, kom seg litt i slutten desverre.

Lillestrøm er en bedriten plass blottet for puber. Alle nektet adgang på Martins (ok, bare klovner der), Republic var så overbefolket at man ikke fant baren, og Kultur-"puben" hadde kun Ringnes og mørk Frydenlund å tilby øltørste dyr etter at vi tømte de for Stella.

Flott at sesongen endelig er over. RBK-kampen skal det fokuseres sterkt på hetsing av "produktet", med mindre vi leder 10-0.

Alle må gå!


olebrann3

Quote from: krakra on October 25, 2009, 23:52:31 PM
I en artikkel i BT fortalte Austin(igjen) om hvor mye snillere han har blitt. Han takler ikke like susende lengre og bruker mer overkroppen stod det. I dag syns jeg vi så vel mange taklinger over grensen fra Austin. Mange av taklingene er rett og slett unødvendig harde da han enkelt kan ta ballen på en "snillere" måte. Når det gjelder å bruke overkroppen så gjør han jo også dette på en "stygg" måte. Han løper regelrett inn i motstanderen og veiver med armene oppi ansiktet. Det er stygt det og. Han har en vei å gå enda når det gjelder å kontrollere seg, men ellers har han de siste kampene begynt å vise seg som en god midtbanespiller på begge ender av banen.


Samtidig syns eg han var bedre igår en på lenge, håper heller eg får se den versjonen han var i går  i framtiden

Yngve

QuoteForsvarssjefen Olafur Bjarnason er ikke enig med treneren i at mentaliteten var for dårlig.

– Nei, spillerne går til kamp og gjør sitt beste. Jeg tror alle prøver å yte sitt beste.

– Hvordan opplevde du de tre baklengsmålene på dødball?

– De fikk det til å stemme med serve og innløp. Vi visste på forhånd at de var gode på dette, men de fikk komme først på ballen. Det var skuffende, mener Bjarnason.


Naivt og eit teikn på at me rett og slett har eit avgrensa spelarmateriale...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article153995.ece

Henki

Quote from: TCAC on October 25, 2009, 20:28:18 PM
Quote from: Xminator on October 25, 2009, 19:55:27 PM
Sesongen er blitt en komplett skandale. Hvem skal ta ansvar i år?


Seriøst? jeg er også lynende forbanna akkurat nå, men hva hadde du egentlig forventet før sesongstart? At vi skulle kjempe om medalje?


Sesongen er vel blitt akkurat slik vi kunne regne med. Faktisk ligger vi i øvre sjiktet av der vi kunne regne med å havne: Mellom 5. og 10.plass.
Ballen skal fremover!

Xminator

October 27, 2009, 09:24:29 AM #165 Last Edit: October 27, 2009, 09:26:03 AM by Xminator
Sesongen er ikke over. Ett tap mot RBK ville ikke akkurat kommer overraskende. Det ligger egentlig en skandalekamp i luften og 6-0.

Så da slår Sandefjord Stabæk hjemme. Tromsø er vel ikke helt uten sjanser mot Viking. Og VIF på bortebane mot formsvake Start? Kan fort bli 3 poeng til Andresen det. Da er vi på 8. plass. Og nå skal vi altså klamre oss til håpet om at 7 andre lag skal bli enda dårligere neste år for at vi skal være i gullkampen. Lykke til.

Sesongen er overhode ikke blitt det den skulle vert når Huseklepp faktisk slo til som angriper. Akkurat det forteller meg at vi har betydelig potensiale for enda færre poeng i 2010.

nero

Uten Huseklepp hadde vi definitivt snust på Adecco nå, ja.
Lions led by donkeys.

13.Malin

Kommer bildene som bataljonen tok fra denne turen ut på nettet snart ? :)

Tifo

Quote from: 13.Malin on November 03, 2009, 10:19:42 AM
Kommer bildene som bataljonen tok fra denne turen ut på nettet snart ? :)


Bildene er omsider publisert. Tok ikke så mange bilder denne gangen.
http://www.bataljonen.no/?gallery=234
.:Tifo-gruppen:.

13.Malin

Quote from: Tifo on November 08, 2009, 13:10:36 PM
Quote from: 13.Malin on November 03, 2009, 10:19:42 AM
Kommer bildene som bataljonen tok fra denne turen ut på nettet snart ? :)


Bildene er omsider publisert. Tok ikke så mange bilder denne gangen.
http://www.bataljonen.no/?gallery=234


wiii,tusen takk!:)

Go Up