• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva om Lyn blir slått konkurs?

Started by 2rB, September 28, 2009, 11:23:31 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

2rB

Leita etter denne tråden - men klarte ikkje finne den - så da oppretta eg den.

Onsdag er etter det eg har forstått sjebnedag for Lyn. Om Lyn blir slått konkurs blir det endringer i poengfangsten.
Me kommer 2 poeng nærmere Molde og trekker 2 ekstra poeng fra Tromsø - men taper 3 poeng sett opp mot Odd og 2 poeng sett opp mot Stabæk.

Quote from: DB.noSå mange poeng blir hver enkelt klubb trukket dersom Lyn slås konkurs 30. september og lagets kamper denne sesongen blir strøket:
Molde 6
Sandefjord 6
Aalesund 6
Tromsø 6
Vålerenga 4
Brann 4
Rosenborg 4
Viking 4
Bodø/Glimt 4
Fredrikstad 4
Stabæk 2
Start 1
Strømsgodset 1
Lillestrøm 1
Odd 1.


Dette kan jo bli litt "dramatisk" for vår mtp på å komme forran Odd... Samtidig vil det vel bety at å forsøke å komme forbi Stabæk er noe me bare kan glemme.

eivhelle

I og med at Brann har rotet bort poeng mot Lyn vil vi komme bra ut av det. Odd har også rotet bort poeng, men har hjemmkampen igjen mot Lyn der de mest sannsynlig ville tatt 3 poeng.

Den store vinneren vil bli Stabæk som vil får 4 poeng gevinst sammenlignet med Molde og dermed fort kan få sølvet i gave.

Rune felt F

Quote from: 2rB on September 28, 2009, 11:23:31 AM
Leita etter denne tråden - men klarte ikkje finne den - så da oppretta eg den.

Onsdag er etter det eg har forstått sjebnedag for Lyn. Om Lyn blir slått konkurs blir det endringer i poengfangsten.
Me kommer 2 poeng nærmere Molde og trekker 2 ekstra poeng fra Tromsø - men taper 3 poeng sett opp mot Odd og 2 poeng sett opp mot Stabæk.

Quote from: DB.noSå mange poeng blir hver enkelt klubb trukket dersom Lyn slås konkurs 30. september og lagets kamper denne sesongen blir strøket:
Molde 6
Sandefjord 6
Aalesund 6
Tromsø 6
Vålerengen 4
Brann 4
Rosenborg 4
Viking 4
Bodø/Glimt 4
Fredrikstad 4
Stabæk 2
Start 1
Strømsgodset 1
Lillestrøm 1
Odd 1.


Dette kan jo bli litt "dramatisk" for vår mtp på å komme forran Odd... Samtidig vil det vel bety at å forsøke å komme forbi Stabæk er noe me bare kan glemme.


Lyn har vel igjen Odd, Lsk, Strømsgodset og FFK. Dermed er det litt rart om FFK skulle tape 4p når de bare har tatt 3p av 3mulige mot Lyn. Har ikke sjekket resten av lagene, men spørs hvor mye man kan stole på den listen.

Skulle Lyn sine kamper bli slettet vil vi ha 1 kamp til gode på Odd og dermed muligheter til å hente tilbake de tapte Lynpoengene. Mot Stabek deriomot blir det verre.

2rB

Her ser eg at å skriva og tenka samtidig ikkje er noko eg bør gjera for vane av å gjera...

Takk for rettelsene :)

Klaus_Brann

September 29, 2009, 12:17:30 PM #4 Last Edit: September 29, 2009, 12:20:13 PM by Klaus_Brann
http://www.dagbladet.no/2009/09/29/sport/fotball-em/lyn_and_ullevaal/ffk/8342346/

"Lyn reddes og FFK får penger."

Esten O. Sæther tror Lyn klarer seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up