• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Viking mandag 14.09.09

Started by Klaus_Brann, September 11, 2009, 17:03:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Er det jeg som er helt på trynet, eller er det ikke opprettet noen kamptråd enda? ???

Jeg er i alle fall drittlei landslagspause, og klar for å knuse Viking på mandag. Er det på mandag vi overtar RBKs 15.000- rekord?
Huse blir kanskje ikke klar, men det kanskje mest oppsiktsvekkende er at Kristian kommer inn for Kristjan, som soner karantene for tre gule:

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4576478.ece

Det hadde virkelig smakt med pissregn og generell pissing på Viking.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Endelig Stadion-kamp igjen. Det er noe med de siste dagene før en hjemmekamp. Man kjenner spenningen bygge seg gradvis opp og det begynner å sitre så smått i kropp og sjel.

Aaaaaah ;D
Ka du ve?

thesevs

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article149925.ece

"Vikinghordene kun solgt 200 bill til Brann vs Viking"

Blir ikke mange blå/hvite (mørkeblå/hvit..whatever) på denne kampen.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krakra

Forståelig nok. Det er mandag, valgdag og Viking spiller kjedelig fotball og har lite igjen å spille for.

nero

Quote from: krakra on September 12, 2009, 01:47:55 AM
Forståelig nok. Det er mandag, valgdag og Viking spiller kjedelig fotball og har lite igjen å spille for.


Det gjelder vel forsåvidt et visst annet lag i rødt også, bortsett fra at vi jo har en viss sjanse på bronse, men jeg tviler, jeg tviler.

Uten Huse på mandag ser det fryktelig tamt ut offensivt.
Lions led by donkeys.

TCAC

Det er godt vi alle fortsatt er enige om å holde med de rød mot de blå på fotballbanen selv på valgdagen. Disse landslagspausene er forresten virkelig noe dritt når det kommer til å opprettholde interesse for Tippeligaen. Jeg er laaangt ute av fotballmodus for tiden.

dudo

Jeg heier som vanlig på det grønne alternativet - gressmatten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TCAC

Da kan vi være enige om å holde med det rødgrønne alternativet under Brann-Viking da kanskje?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TheRock

Om Huseklepp ikke rekker kampen får vi i alle fall svar på hvordan Guastavino vil fungere sammen med en stor spiss ved siden av seg.

Yes!wehavenobananas

Jeg heier på en mann med sjegg, briller og morsom dialekt. For min del er saken grei, jeg heier på gressmatten jeg også.

Riquelme

Litt off-topic; men går det Brannbuss (stadionbuss) fra sentrum og til stadion?
Det går jo fra mange andre steder, men går det noe via byn? Hvor skal jeg evt. gå på (så nærmt bystasjonen som mulig egentlig).

På forhånd tusen takk.


Forøvrig så blir det spennende hvis Huseklepp er ute. Enten faller alt i dass, eller så henter vi frem en litt annen måte å spille på. Samtidig får vi nok litt hodestyrke inn i boksen. Evt. så kjører vi vel Gylfi (grøss og gru) bak Gustavino. Blir også spennende med Onstad, tror han og ørn1 blir et bra stopperpar.

Styx

Bergen til eg dør





SKBMiller

Haha, uten at jeg kjenner Styx sine rutiner før kamp, så vil jeg anta at han mente bussen som kjører fra puben før kamp.

dudo

Det er bare å forberede seg på tap. Alt ser ut til å gå veien for oss denne runden, så vi velger nok å sette en stopper for det i morgen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

I tillegg har Steinar Nilsen uttalt på Brann.no at laget har hatt en bra treningsuke, noe som aldri lover godt :)
Ka du ve?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

TCAC

Steinar Nilsen sier ALLTID at det har vært en bra treningsuke, så det betyr ingenting. Meget glad for at Huseklepp er klar, da er vel sjansene for seier nesten doblet.

Brannfrelst

Nå har ikke jeg erfaring med å gå på pub valgdag,men er det ikke slik at alkoholsalget stenges fram til 2100 på valgdagen?
2.10.07-Gullet kom hem!

Læreren

Quote from: Brannfrelst on September 13, 2009, 22:20:04 PM
Nå har ikke jeg erfaring med å gå på pub valgdag,men er det ikke slik at alkoholsalget stenges fram til 2100 på valgdagen?


Ikke noe tema for min del, men det er lovlig å nytte alkohol på pub på valgdagen. Det er bare butikker som har restreksjoner på salg av alkohol denne dagen.

stig

Kan informere om at Fotballpuben og forsåvidt alle andre puber har lov til å selge alkohol som normalt,så man kan fint drikke seg opp hvis man ønsker det.
Nettsideansvarlig

gunnar

JEG ER I HELLAS. Jeg folger med og haaper paa noen viser kampen i morgen her, vi vinner mot Viging,
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Christian

Etter gårsdagens runde kan eg ikkje annet enn å være svært skeptisk til dagens kamp. Resultatene gikk Branns vei mtp bronseplassen, vi ser oppover på tabellen og det går sikkert i motsatt retning.

Greit at Viking ikkje har vært allverden i år, men de er likefullt et slitsomt lag, som lik de fleste andre lag i eliteserien spiller svært forsiktig på bortebane. Det lukter strengt tatt stanging og et mål i mot på kontring eller dødball.

La oss håpe Huseklepp finner tilbake til de gode taktene, slik at vi evner å skape litt baluba.

Markmus

Baluba skaper vi alltids, men det er ikke alltid det er med positivt fortegn.
Ka du ve?

Nixon

Jeg er enig med Christian. Denne kampen lyser nedtur lang vei. Det er typisk at vi ikke klarer å ta grep på bronsen når vi får det servert.
Rød makt på Hansa

osoerli

Me kjem heilt sikkert til å sleppa inn mål, den saken er er nok klar.  Me må berre scora meir enn fienden.  Og det betyr nok 3 eller fleire.  Eg dristar meg til eit tips: 3-2.

Litt skeptisk til dalande Huseklepp-form, og at me har mindre fart i midtforsvaret.  det luktar kontringar i mot.

Det har jo også vist seg at å forsvara seg mot 2 spissar utan luftstyrke, har vore litt for enkelt.  Tippar Røsler no sit og analyserer vår heimekamp mot Sandefjord.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

vebo

.. og atpåtil er været alt for pent!  Arhh!
Tiocfaidh ár lá

ostraume

Enig med de siste talere. Dette lukter av et greit tap.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

September 14, 2009, 13:10:56 PM #32 Last Edit: September 14, 2009, 13:16:49 PM by Gulløl
Skal vi psyke ut "Tabbe-Thomas" med en liten fengende sang i kveld ? :)  Noen som har et forslag ?

Og Mame Niang blir vel neppe dagens helt på tribunene. Prøver han seg på Erik Bakke så ............. ;)

Og Rösler er også alltid en "favoritt" på Stadion tribunene  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: Gulløl on September 14, 2009, 13:10:56 PM
Skal vi psyke ut "Tabbe-Thomas" med en liten fengende sang i kveld ? :)  Noen som har et forslag ?

Og Mame Niang blir vel neppe dagens helt på tribunene. Prøver han seg på Erik Bakke så ............. ;)

Og Rösler er også alltid en "favoritt" på Stadion tribunene  ;D


Kommer ikke akkurat på noe som rimer særlig på Myhre, men det trenger jo ikke rime heller. "Hengemyhr, hengemyhr, hengemyhr" til melodien av "Rykker ner rykker ner rykker ner" er mitt dårlige forslag ;)

Niang er en artig skrue. Den ene uken skaller han ned sin egen lagkamerat og den neste uken stiller han opp på intervju med hodebeskyttelse ;D
Ka du ve?

osoerli

Quote from: Gulløl on September 14, 2009, 13:10:56 PM
Og Mame Niang blir vel neppe dagens helt på tribunene.


Tja koffor ikkje? Om han tar ein springskalle på medspelar i løpet av kampen så vil eg vurdera å kalla han dagens helt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: Markmus on September 14, 2009, 13:18:50 PM
Kommer ikke akkurat på noe som rimer særlig på Myhre, men det trenger jo ikke rime heller. "
Gå av.

Endre

Quote from: ostraume on September 14, 2009, 12:28:58 PM
Enig med de siste talere. Dette lukter av et greit tap.

Ser at mange tenker som meg i dag... dette ser overhodet ikke lyst ut!

Derabilo

Jeg også tenker tap, og det får meg til å lure på om vi faktisk kan vinne.
Bergen ut av Norge -

Falken

Siste nytt: Huseklepp på benken.

Er dette sleip butikk fra Branns side?
I går ble han friskmeldt og det klare signalet til supporterne var: Han spiller!
Jeg vil tro dette fører til at noen hundre ekstra bestemmer seg og løser billett til kampen.
(La oss si 500 stk til billettpris 200 = 100 000kr)
1 time før kampstar: Huseklepp på benken!

Gi meg en god grunn til å benke Huseklepp foruten skaden?

Spørsmål: Er det kynisk butikk av Brann? Er ikke dette å lure supporterne?

krakra

Quote from: Falken on September 14, 2009, 16:54:09 PM


Gi meg en god grunn til å benke Huseklepp foruten skaden?

Spørsmål: Er det kynisk butikk av Brann? Er ikke dette å lure supporterne?
Enkelt og greit: Han hadde sin første trening med a-laget etter at han dro med landslaget i går. Han har altså hatt èn trening med Brann på 2 uker. Det er en god nok grunn det. Sikkert samme grunnen til at PVM og Austin starter på benken.

Derabilo

Bergen ut av Norge -

skuteviken

Første kampen på nesten 2 år jeg har går glipp av på stadion......kjenner det gjør ondt inni meg. Jeg er til og med i Bergen!! Kan ikke gå inn på grunnen, men blir rart å se hjemmekamp direkte på TV.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra


krakra

Er vel strengt tatt ingen bedre kamp å få debuten sin fra start enn denne. En treigt og lite målfarlig Vikinglag bør være grei match for en TL-stopper.

VI får håpe på flere mål, null baklengs og ingen gule kort.

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

Hva skal man si da, livet suger, Viking leder. Jeg føler jeg hører på 1000 mennesker fra vikinghordene som står å skriker. Alt er nedtur.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Spelaren

Jada, så er alt som det skal vere. Daft forsvarsspel, angripere med ballmottak som eit skrivebord og planlaus pooling av baller opp mot fyrtårnet vårt frå Uruguay. Kampen som kunne brakt oss a poeng med bronsen ser ut til å ta den sedvanlige turen nedeom og heim...
Gå av.

SKBrannfan

Tydelig at laget savner Huseklepp eller "det lille ekstra". De kommer ofte rundt på kantene og til innlegg, men som regel ender de opp i ingenting.... Viking er som forventet giftige på kontringer. Forundrer meg ikke om dette går vikings vei hele kvelden.

Ellers er lyden av hordene forferdelig. Helt åpenbart at tv2 har plassert en av mikkene der. Må si at jeg har hørt lite eller omtrent ingenting fra hansa, men så gir ikke tv noe godt bilde av stemmningen i det hele tatt. Håper stemmningen er bedre enn det virker som fra tv....

Doffen85

Her er det bare å finne frem lommeboken før 2010! David Nielsen er ikke god nok, så vi trenger minst en ny spiss. I tillegg kan vi ikke leve med Sævarsson som back-up på venstrekant og førstevalg på venstreback. Og hva i svarteste er det som skjer på Vikingmålet?! Grusomt å se på!

Go Up