• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2010

Started by thesevs, September 07, 2009, 21:41:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Og vi har en høyere andel toppserielag i forhold til folketall enn i England.... osv. ;)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on March 02, 2010, 22:28:51 PM
Quote from: Klaus_Brann on March 02, 2010, 21:29:05 PM
Quote from: 1908 on March 02, 2010, 20:10:32 PM
11 av 16 har solgt under 5000.... Viser hvor ynkelig fotballnorge er...


Sist jeg sjekket, var Norge det landet som hadde flest tilskuere i forhold til innbyggertallet.


Jeg mener bestemt at jeg leste det i den 12. Mann for et par år siden (sist jeg sjekket) men har dessverre ingen link, det eneste jeg fant var denne fra ss.no:

http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=305

Hvor det for øvrig sto bl.a. dette:

Før vi gir oss i kast med konklusjonen tar vi med en liten oppstilling vi fant på forumet på bataljonen.no. Der er det en lidenskaplig fyr med nikket "krøvel vellevold" som setter opp de mest utrolige statistikker. ;D

Men at det er vanskelig å sammenligne er klart. Innbyggerne i England har jo også mye kortere avstander å reise enn i Norge, så det er mye lettere for mange å komme seg på kamp, enten man er hjemme- eller bortesupporter, eller fotballturist...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBMiller

Håpløst å sammenligne det på en rettferdig måte. Men det bør ikke være tvil om at fotballinteressen i Norge er god, og at kampene er relativt godt besøkt i forhold til hvor mange som bor her.

Klaus_Brann

Det var vel noe sånt som var poenget mitt. At det er ynkelig, er i alle fall et feil bilde på det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Kan se ut til at salget av p-kort kan være over 10000.

Følgende regnestykke:
35-40 minutter etter at enkeltbillettsalget starte, er følgende ledig:

1495 på Frydenbø
971 på Søndre
1746 på BT
ca 850 på bortefeltet
Felt P er ikke åpnet. Jeg er ikke sikker på hvor mange det er plass til der, men jeg vil anta ca 425 (halvparten av de to bortefeltene tilsammen).
ca 1000 på SpV (ren tipping. I fjor regnet jeg rundt 400 ledige her).

Ut fra en sittekapasitet på 16717, kommer jeg da frem til 10230.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Viss en da skulle tatt utgangspunkt i disse tallene, hvilken tribune er det størst frafall på? Rent prosentmessig og i antall?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on March 03, 2010, 10:48:51 AM
Viss en da skulle tatt utgangspunkt i disse tallene, hvilken tribune er det størst frafall på? Rent prosentmessig og i antall?

Vet ikke. Har ikke tall på hvor mange som ble solgt på hver tribune i fjor.

Men på Nedre Hansa er det solgt 1214 inkludert de som har blitt solgt gjennom forkjøp og den første timen av det åpne salget i dag. Ergo er det grunn til å tro at antallet p-kort på Nedre Hansa nå er under 1200.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2010, 10:55:04 AM
Men på Nedre Hansa er det solgt 1214 inkludert de som har blitt solgt gjennom forkjøp og den første timen av det åpne salget i dag. Ergo er det grunn til å tro at antallet p-kort på Nedre Hansa nå er under 1200.


Um, hæ?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on March 03, 2010, 16:08:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2010, 10:55:04 AM
Men på Nedre Hansa er det solgt 1214 inkludert de som har blitt solgt gjennom forkjøp og den første timen av det åpne salget i dag. Ergo er det grunn til å tro at antallet p-kort på Nedre Hansa nå er under 1200.


Um, hæ?


Det er antageligvis solgt under 1200 p-kort, og de resterende opp til 1214, er fra det åpne salget..Eller?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Altså fornyet under 1200 du mener? Jeg skjønner ingenting. Men så er jeg også noe redusert i dag, får skylde på det. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on March 03, 2010, 17:50:24 PM
Altså fornyet under 1200 du mener? Jeg skjønner ingenting. Men så er jeg også noe redusert i dag, får skylde på det. ;)

Det var solgt 1214 til Nedre Hansa før 11 i dag. Men da hadde jo det åpne salget vart i nesten en time, og det hadde jo også vært et forhåndssalg fra mandag for et eller annet. (Var det Brann-kort, mon tro?) Med andre ord så er nok antallet p-kort på Nedre Hansa under 1200 av en kapasitet på 2053.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Noen i Bataljonen (eller noen andre) som kan fortelle meg hva det koster for en ny plass på Bataljonsfeltet (nedre Frydenbø)? Har muligens en mann som vil være med.

Når jeg klikker inn på Billettkjøpet fra Bataljonen.no kommer det opp 3640 kroner for nedre Frydenbø. Det kan da umulig være så dyrt? Vi andre som fornyet betalte jo bare 2200 (eller noe sånt).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Tifo-gruppen

DEt er feil pris ja. Du må markere av for bataljonen så endrer prisen seg. Husker ikke nøyaktig hva prisen er, men det du annslo var nok ikke så langt ifra sannheten.

MVh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

bbjorn

Quote from: krøvel vellevold on March 03, 2010, 18:02:08 PM
Det var solgt 1214 til Nedre Hansa før 11 i dag. Men da hadde jo det åpne salget vart i nesten en time, og det hadde jo også vært et forhåndssalg fra mandag for et eller annet. (Var det Brann-kort, mon tro?) Med andre ord så er nok antallet p-kort på Nedre Hansa under 1200 av en kapasitet på 2053.


Ja det var for Brann medlemmer mandag og tirsdag for dei med Brann-kortet.(Har det sjøl) Men man kunne bestille billetter med Brannkortet mandag også, uten at salget tok særlig av for det ... Har forresten kjøpt partoutkort igjen, etter ett års pause... Har vert vant til å støtte Brann i motgang og jaggu ser det ut til at eg får fortsette med det, iallefall før serien har starta. Gleder meg ! ::)

dark_ole

Quote from: Tifo-gruppen on March 06, 2010, 18:45:51 PM
DEt er feil pris ja. Du må markere av for bataljonen så endrer prisen seg. Husker ikke nøyaktig hva prisen er, men det du annslo var nok ikke så langt ifra sannheten.

MVh Morten

Men ruten der man tidligere kunne merke av for bataljonen er ikke der lenger. Man kan kun velge "voksen" og da blir prisen 3600. Hvis det er en feil med billettsiden så hadde det jo vært kjekt om det ble ordnet opp i. Eller har man plutselig sluttet å selge rabatterte p-kort til bataljonsmedlemmer?

JørnAE


1908

Tror ikke det hjelper å klage på forumet du...

dudo

Haha. Uansett, om du hadde partoutkort i fjor så skal du bruke det samme kortet i år.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

JørnAE

March 07, 2010, 19:30:09 PM #568 Last Edit: March 07, 2010, 19:35:57 PM by JørnAE
Quote from: 1908 on March 07, 2010, 12:39:33 PM
Tror ikke det hjelper å klage på forumet du...


nei mest sannsynlig ikke. Dette forumet er jo så sært at det nok ligger i minst norgestoppen.. og når ble et spørsmål en klage ?

JørnAE

March 07, 2010, 19:30:37 PM #569 Last Edit: March 07, 2010, 19:36:38 PM by JørnAE
Quote from: dudo on March 07, 2010, 14:36:13 PM
Haha. Uansett, om du hadde partoutkort i fjor så skal du bruke det samme kortet i år.


... javel ?  og hvem har underrettet meg om dette ? ingen !
og hvorfor skal en bruke det en hadde i fjor når en ikke skal ha samme plassen ?

dudo

Det har stått på brann.no, og jeg er ganske sikker på at jeg har fått mail om det òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Nokon som har fått retro-skjerfet?
Burde vel fått det før seriestart, eller har dei brukt opp strikkebudsjettet til strøm på varmekablane?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Northside

Ser ikke poenget med å gi oss dette skjerfet [B]etter[/B] tidenes kuldeperiode!

Ricky

Quote from: osoerli on March 07, 2010, 20:18:35 PM
Nokon som har fått retro-skjerfet?
Burde vel fått det før seriestart, eller har dei brukt opp strikkebudsjettet til strøm på varmekablane?


De regnet vel med at Hardball ville betale for dette, og nå sitter de der og vet ikke hva de skal gjøre :p

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Ricky on March 07, 2010, 20:51:01 PM
Quote from: osoerli on March 07, 2010, 20:18:35 PM
Nokon som har fått retro-skjerfet?
Burde vel fått det før seriestart, eller har dei brukt opp strikkebudsjettet til strøm på varmekablane?


De regnet vel med at Hardball ville betale for dette, og nå sitter de der og vet ikke hva de skal gjøre :p


Hei, det der er ikke morsomt!
Det er bare tragisk. ;)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: JørnAE on March 07, 2010, 19:30:09 PM
Quote from: 1908 on March 07, 2010, 12:39:33 PM
Tror ikke det hjelper å klage på forumet du...


nei mest sannsynlig ikke. Dette forumet er jo så sært at det nok ligger i minst norgestoppen.. og når ble et spørsmål en klage ?


Det er jo uansett ikke her du skal komme med sånt. En telefon eller mail til Brann er vel mer i riktig retning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

JørnAE

Quote from: Klaus_Brann on March 07, 2010, 22:36:46 PM
Quote from: JørnAE on March 07, 2010, 19:30:09 PM
Quote from: 1908 on March 07, 2010, 12:39:33 PM
Tror ikke det hjelper å klage på forumet du...


nei mest sannsynlig ikke. Dette forumet er jo så sært at det nok ligger i minst norgestoppen.. og når ble et spørsmål en klage ?


Det er jo uansett ikke her du skal komme med sånt. En telefon eller mail til Brann er vel mer i riktig retning.


Hva skal jeg komme med her da ? under tittelen "partoutkort2010" ?

BBB-Tony

Quote from: JørnAE on March 08, 2010, 02:47:25 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 07, 2010, 22:36:46 PM
Quote from: JørnAE on March 07, 2010, 19:30:09 PM
Quote from: 1908 on March 07, 2010, 12:39:33 PM
Tror ikke det hjelper å klage på forumet du...


nei mest sannsynlig ikke. Dette forumet er jo så sært at det nok ligger i minst norgestoppen.. og når ble et spørsmål en klage ?


Det er jo uansett ikke her du skal komme med sånt. En telefon eller mail til Brann er vel mer i riktig retning.


Hva skal jeg komme med her da ? under tittelen "partoutkort2010" ?
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

9859 er tallet vi har lurt på.

Med andre ord: Bare noen hundre av de 600-700 på ventelisten benyttet muligheten. Noe sier meg at den ventelisten ble tegnet før fjorårssesongen da alle p-kortene var utsolgt. Altså ikke i vinter.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Da tror jeg vi ser publikumstall under 12000 for første gang på veldig lenge.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on March 10, 2010, 09:41:27 AM
Da tror jeg vi ser publikumstall under 12000 for første gang på veldig lenge.


Nei det tror jeg ikke. I fjor solgte vi minst 2400 enkeltbilletter til samtlige kamper. Nå som antall p-kort har gått kraftig ned, vil sikkert enkeltbillettsalget gå litt opp. De 3000 som ikke fornyet p-kortet slutter neppe helt å gå på Stadion. De som gadd å kjøpe enkeltbilletter i 2009, gjør det sikkert også i 2010. 
Legg ned hele klubben!

Kalinkasvingen

Quote from: krøvel vellevold on March 10, 2010, 08:58:28 AM
9859 er tallet vi har lurt på.

Med andre ord: Bare noen hundre av de 600-700 på ventelisten benyttet muligheten. Noe sier meg at den ventelisten ble tegnet før fjorårssesongen da alle p-kortene var utsolgt. Altså ikke i vinter.


De som tegnet seg på venteliste før fjorårssesongen, fikk kort med en gang. En kamerat tegnet seg på rundt jul og fikk umiddelbart. Listen var vel ikke så lang i år, men ble omtalt i litt vel positive ordelag, som så mye annet der oppe.

pidre

Quote from: krøvel vellevold on March 10, 2010, 10:25:15 AM
Quote from: Xminator on March 10, 2010, 09:41:27 AM
Da tror jeg vi ser publikumstall under 12000 for første gang på veldig lenge.


Nei det tror jeg ikke. I fjor solgte vi minst 2400 enkeltbilletter til samtlige kamper. Nå som antall p-kort har gått kraftig ned, vil sikkert enkeltbillettsalget gå litt opp. De 3000 som ikke fornyet p-kortet slutter neppe helt å gå på Stadion. De som gadd å kjøpe enkeltbilletter i 2009, gjør det sikkert også i 2010.  


Vi får se, men jeg tror SK Brann engasjerer folk svært lite for tiden. Får vi dårlige resultater i tillegg, vil dette også virke inn på enkeltbilettsalget. Selv om de som ikke fornyet kan komme til å kjøpe enkeltbilletter, vil også mange av de 2400 kunne falle fra. Tror klubben skal være glad for 9859 solgte partoutkort!
Saludar a los monos!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Læreren

Quote from: osoerli on March 15, 2010, 15:07:52 PM
Jippi.  Retro-skjerfet er endeleg ankommet.  Sesongen kan begynna.  BRANN É BEST


Retro-skjerf? Trodde retro-skjerf skulle være make til orginalen jeg?

Etter mitt syn, og jeg er den stolte eier av både orginalen og retroen, så ligner de jo overhode ikke på hverandre! Fargekombinasjonene er jo overhode ikke de samme.

Latterlig dette "retro-skjerfet". Har de ikke penger til å gi ut et ordentlig retro-skjerf, burde de bare ha droppet det.

krøvel vellevold

Hvor langt var det? 30 cm?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det var ikke likt det gode gamle "Brann é best" -skjerfet, men det var da dugende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Synes skjerfet er fint nok, men det kunne gjerne vært 10-20cm lengre.
Ka du ve?

Læreren

Quote from: Klaus_Brann on March 15, 2010, 16:41:03 PM
Det var ikke likt det gode gamle "Brann é best" -skjerfet, men det var da dugende.


Dugende som skjerf var det selvsagt. Ikke noe å si på det, men som retro-skjerf funker det dårlig. Et retro-skjerf skal være make til orginalen.

Utmedsnolken

Retro betyr jo bare at det har lånt elementer fra en eldre stilperiode. Trenger ikke være helt likt.
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Fordelingen av årets p-kort ser ut til å være omtrent slik:

Hansa: ca 2500 (omtrent 1250 på nedre) Dvs ca 1400 til enkeltbilletter (ca 800 på nedre)
BT: ca 2200, og dermed ca 1700 til enkeltbilletter/BT-kunder
Søndre: ca 2300. Trekker man fra 845 på bortetribunen er det ca 1400 til enkeltbilletter.

Med ca 10000 solgte, blir da følgende igjen:

SpV: ca 3000. Dvs ca 1300 ledige plasser inkludert VIP.
Legg ned hele klubben!

steinbygger

Quote from: krøvel vellevold on March 17, 2010, 12:42:55 PM
Fordelingen av årets p-kort ser ut til å være omtrent slik:

Hansa: ca 2500 (omtrent 1250 på nedre) Dvs ca 1400 til enkeltbilletter (ca 800 på nedre)
BT: ca 2200, og dermed ca 1700 til enkeltbilletter/BT-kunder
Søndre: ca 2300. Trekker man fra 845 på bortetribunen er det ca 1400 til enkeltbilletter.

Med ca 10000 solgte, blir da følgende igjen:

SpV: ca 3000. Dvs ca 1300 ledige plasser inkludert VIP.


Har du samme fordeling for 2009? Kunne vært interessant å se om det er enkelte deler av stadion hvor man har mistet interessen i større grad enn andre steder

krøvel vellevold

Quote from: steinbygger on March 17, 2010, 13:21:14 PM
Quote from: krøvel vellevold on March 17, 2010, 12:42:55 PM
Fordelingen av årets p-kort ser ut til å være omtrent slik:

Hansa: ca 2500 (omtrent 1250 på nedre) Dvs ca 1400 til enkeltbilletter (ca 800 på nedre)
BT: ca 2200, og dermed ca 1700 til enkeltbilletter/BT-kunder
Søndre: ca 2300. Trekker man fra 845 på bortetribunen er det ca 1400 til enkeltbilletter.

Med ca 10000 solgte, blir da følgende igjen:

SpV: ca 3000. Dvs ca 1300 ledige plasser inkludert VIP.


Har du samme fordeling for 2009?


Nei.

Tallet er regnet ut fra kapasitet på de forskjellige tribuner, og så trukket fra antall ledige rett etter at salget startet i morges. Tipper det som har vært forhåndssolgt til Brann-kort og Brann-medlemmer mandag og tirsdag er marginalt, så jeg tror antallet solgte ved starten på enkeltbillettsalget onsdag kl 10 skulle gi et ganske nøyaktig tall på antall p-kort.
Legg ned hele klubben!

weirus

en ting eg kom til å tenke på før morgendagens kamp...har fornyet partoukortet...årets kamper blir da automatisk lastet inn på fjorårets kort?
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Markmus

Ka du ve?

Gulløl

Noen som vet om det er mulig å kjøpe partoutkort nå og få fradrag for de 2 kampene som er spilt, eller er toget gått  ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Brann selger partoutkort fremdeles. Regner med det blir fradrag for de 2 første kampene. Ring resepsjonen.
Nettsideansvarlig

Spelaren

Eg fekk Branns "gullkort" i posten i dag, som stolt partoutkortinnehaver OG medlem av Tivoli Brann. Det er beige, stygt som få og neppe noke eg legger fram for mine kolleger for å briefe...
Gå av.

Markmus

Hvilke fordeler får du med et "gullkort"?
Ka du ve?

Go Up