• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2010

Started by thesevs, September 07, 2009, 21:41:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pidre

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 10:51:20 AM
Quote from: pidre on January 27, 2010, 09:32:01 AM
Dersom det engang bygges nytt stadion på Dokken, vil nok sikkert behov for parkering og trafikkløsninger ivaretas.

Forøvrig, er jo litt merkelig at RBK har en betydelig større stadionkapasitet enn Brann, og også høyere tilskuertall. Burde ikke Brann, dersom forholdene ligger til rette for det, både ha en større stadion, og flere tilskuere, enn trønderpakket?




Med tanke på den hinsides suksessen de har hatt gjennom 25 år, så har de jo bygget opp en enorm merkevare. RBK er et symbol på suksess. Det er mye større sjanse for at man blir fan av det lokale laget (og i det hele tatt interesserer seg for fotball) hvis dette laget har et positivt image og gode resultater. Tenk på alle seriemesterskapene og alle CL-deltagelsene! I Bergen har generasjon etter generasjon vokst opp med at Brann er drit og noe man ler av. Alle skuffelsene, alle ydmykelsene, alle skandalene. Skal vedde på at Brann har mistet veldig mange potensielle fans opp gjennom tiårene på all elendigheten. Og har man (som følge av all elendigheten) vokst opp uten interesse for Brann/fotball, så er det mindre sjanse for at man i voksen alder lar seg rive med når det først kommer et år eller to med suksess. Da har man allerede fått andre interesser som engasjerer mer. Mye av grunnen til at mange er mer opptatt av engelsk fotball enn Brann her i byn, er nok nettopp det at Brann stort sett har vært en vits. Hadde Brann hatt tilsvarende suksess som RBK, tror jeg langt flere hadde hatt Brann som sitt nr. 1-lag.

For øvrig så er det ingen demografiske grunner til at Brann skal trekke mer enn RBK. Både Brann og RBK sine nedslagsfelt har ca 400 000 - 500 000 innbyggere. Men RBK har i tillegg veldig mange fans på landsbasis. Vi også har fans fra andre steder, men RBK har nok adskillig flere enn oss. Dette selvsagt pga all suksessen, og ikke minst prestasjonene i CL. (Folk som er mer nasjonalpatriotiske enn lokalpatriotiske, elsker jo RBK for måten de har representert landet på i CL).  Tenk på alle stedene uten noe lokalt topplag det er naturlig å holde med! Ja selv på steder der det er lokale lag i de øverste divisjonene, er det jo mange som holder med RBK. Folk annetstedsfra reiser gjerne ikke på Lerkendal til hver hjemmekamp. Men de er såpass mange at hvis de reiser på en eller to kamper i året, så utgjør de litt på publikumsfremmøtet de også.

En annen ting er også prisene. De har vesentlig lavere priser enn oss.

Derfor er det ikke så unaturlig at de har flere tilskuere enn oss, selv om Bergen kommune har flere innbyggere enn Trondheim kommune.


Okei, så da bygger man ikke stadion i Bergen med tanke på sportslig suksess...
Saludar a los monos!

Markmus

Quote from: Xminator on January 27, 2010, 06:44:07 AM
Quote from: Markmus on January 27, 2010, 00:41:03 AM
På kampdag kan det fint gå raskere å gå til og fra Stadion fra sentrum enn å kjøre, så jeg fatter ikke hvorfor folk gidder bruke bil når de vet dette?

Før eller senere får du små eller større plager med rygg, knær etc etc.


Jeg har allerede problemer med kneet og jeg er bare 24 ;)

Så lenge det ikke er slitasjegikt, så skader ikke en gåtur mer enn den helbreder.
Ka du ve?

krøvel vellevold

January 27, 2010, 13:03:52 PM #302 Last Edit: January 27, 2010, 13:08:59 PM by krøvel vellevold
Quote from: Spelaren on January 27, 2010, 11:59:00 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 10:51:20 AM
(...)
For øvrig så er det ingen demografiske grunner til at Brann skal trekke mer enn RBK. Både Brann og RBK sine nedslagsfelt har ca 400 000 - 500 000 innbyggere.(...)


"Ingen" burde modereres all den tid det faktisk er 83794 flere mennesker i Bergen enn Trondheim per 1. jan 2009 og 52244 meir i Hordaland enn Sør- og Nord-Trøndelag kombinert. Minst éin demografisk faktor gir Brann fordel, det er berre alle dei andre faktorene du listet opp som gir rbk forspranget reint antallsmessig.


Hvor mange som bor i selve hjemkommunen, er jo egentlig ikke så interessant. Kommunegrenser og fylkesgrenser er jo mer eller mindre tilfeldig lagt, og tilhørigheten til klubbene strekker seg jo uavhengig av disse. Hadde f.eks. Bergen hatt kommunegrensene fra før 1972 fremdeles, så hadde det plutselig bare bodd ca 100 000 i Bergen. Det uten at det hadde vært færre som holdt med Brann av den grunn.

Brann-interessen er riktignok først og fremst knyttet til Hordaland, men også kysten av Sogn og Fjordane. Derimot er jeg usikker på hvilket lag folk holder med lengst sør i Hordaland - altså på sørsiden av Hardangerfjorden. Derfra er det kort vei til Haugesund, og forsåvidt Stavanger også, så jeg ser for meg at det er en del som holder med FKH og Viking der nede. For øvrig er det en vesentlig del av innbyggerne i "Brann-land" som må med ferge og den slags for å komme seg på kamp.

Når det gjelder det som kan kalles "Rosenborg-land", så er det definitivt større enn bare Trøndelag. På Nordmøre (hvor man er rivaler med Romsdal og Molde) skal det visstnok være RBK som er laget. Det samme kan helt sikkert sies om søndre del av Nordland. For folk i Mo i Rana og sånt, er det nok sikkert mer fristende å holde med suksessklubben RBK, enn småklubben Glimt. Ja, RBK skal visstnok ha en del fans på andre siden av grensen også. I de deler av Sverige er det jo ingen toppklubber som interesserer. Det er sikkert RBK-land i nordre del av Oppland også. Hamkam er nok neppe laget som fenger der.

Derfor syns jeg det blir feil å sammenligne innbyggertall i hjemkommunene (og for den del fylkene) direkte.

Du kan selvfølgelig argumentere med at Brann har en større andel av sitt nedslagsfelt i selve byen, men da kan man samtidig se på at Bergen faktisk har større avstander enn Trondheim. I Trondheim er det ganske få som har mer enn en mil eller halvannen mil til Lerkendal. I Bergen er det mange som bor mye lenger unna enn det. På den annen side er selvsagt det jeg definerer som "RBK-land" et større geografisk område enn vårt område - og det dermed er lengre avstander, men der er det er langt færre som må med ferge for å komme på kamp. Veiene er sikkert bedre også. Skal ikke mye til...  

For øvrig var det en undersøkelse for noen år siden som viste at RBK hadde 700 000 sympatisører/fans, mens Brann mener jeg hadde 400 000. Det passer godt med mitt resonnement om at "Brann-land" først og fremst er Hordaland (ca 450 000), mens RBK-land ikke bare er Trøndelag (ca 400 000).
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on January 27, 2010, 12:25:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 10:51:20 AM
Quote from: pidre on January 27, 2010, 09:32:01 AM
Dersom det engang bygges nytt stadion på Dokken, vil nok sikkert behov for parkering og trafikkløsninger ivaretas.

Forøvrig, er jo litt merkelig at RBK har en betydelig større stadionkapasitet enn Brann, og også høyere tilskuertall. Burde ikke Brann, dersom forholdene ligger til rette for det, både ha en større stadion, og flere tilskuere, enn trønderpakket?




Med tanke på den hinsides suksessen de har hatt gjennom 25 år, så har de jo bygget opp en enorm merkevare. RBK er et symbol på suksess. Det er mye større sjanse for at man blir fan av det lokale laget (og i det hele tatt interesserer seg for fotball) hvis dette laget har et positivt image og gode resultater. Tenk på alle seriemesterskapene og alle CL-deltagelsene! I Bergen har generasjon etter generasjon vokst opp med at Brann er drit og noe man ler av. Alle skuffelsene, alle ydmykelsene, alle skandalene. Skal vedde på at Brann har mistet veldig mange potensielle fans opp gjennom tiårene på all elendigheten. Og har man (som følge av all elendigheten) vokst opp uten interesse for Brann/fotball, så er det mindre sjanse for at man i voksen alder lar seg rive med når det først kommer et år eller to med suksess. Da har man allerede fått andre interesser som engasjerer mer. Mye av grunnen til at mange er mer opptatt av engelsk fotball enn Brann her i byn, er nok nettopp det at Brann stort sett har vært en vits. Hadde Brann hatt tilsvarende suksess som RBK, tror jeg langt flere hadde hatt Brann som sitt nr. 1-lag.

For øvrig så er det ingen demografiske grunner til at Brann skal trekke mer enn RBK. Både Brann og RBK sine nedslagsfelt har ca 400 000 - 500 000 innbyggere. Men RBK har i tillegg veldig mange fans på landsbasis. Vi også har fans fra andre steder, men RBK har nok adskillig flere enn oss. Dette selvsagt pga all suksessen, og ikke minst prestasjonene i CL. (Folk som er mer nasjonalpatriotiske enn lokalpatriotiske, elsker jo RBK for måten de har representert landet på i CL).  Tenk på alle stedene uten noe lokalt topplag det er naturlig å holde med! Ja selv på steder der det er lokale lag i de øverste divisjonene, er det jo mange som holder med RBK. Folk annetstedsfra reiser gjerne ikke på Lerkendal til hver hjemmekamp. Men de er såpass mange at hvis de reiser på en eller to kamper i året, så utgjør de litt på publikumsfremmøtet de også.

En annen ting er også prisene. De har vesentlig lavere priser enn oss.

Derfor er det ikke så unaturlig at de har flere tilskuere enn oss, selv om Bergen kommune har flere innbyggere enn Trondheim kommune.


Okei, så da bygger man ikke stadion i Bergen med tanke på sportslig suksess...

Nei man bør vel ikke bygge stadion ut fra prognoser som viser 13 seriegull på rad og 10 CL-deltagelser de neste årene... Hadde imidlertid noe så hypotetisk slått til, så hadde de nok bygget nytt og med større kapasitet. Tror Brann gjør lurt i å se at behovet faktisk melder seg - ikke bygge og så håpe på at det vil komme en gang.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:03:52 PM
Hvor mange som bor i selve hjemkommunen, er jo egentlig ikke så interessant. Kommunegrenser og fylkesgrenser er jo mer eller mindre tilfeldig lagt, og tilhørigheten til klubbene strekker seg jo uavhengig av disse. Hadde f.eks. Bergen hatt kommunegrensene fra før 1972 fremdeles, så hadde det plutselig bare bodd ca 100 000 i Bergen. Det uten at det hadde vært færre som holdt med Brann av den grunn.


Det var derfor eg sammenlignet også hele fylket med dei to trøndelagsfylkene. Og jo, Branns "høyere" lokale folketall er éin enkelt faktor som teller i vår favør. Men den blir utlignet av andre faktorer og deretter overkjørt av resten av faktorene. RBK har større meritter, fleire sympatisører og alt det der, og hadde Brann hatt samme folketall bak seg som trønderne hadde sannsynlegvis vårt snitt vore enda lavere, og det hadde bekreftet hypotesen min. Hypotetisk altså.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Langhår on January 27, 2010, 11:13:50 AM
Var det idag tallet for solgte partoutkort skulle offentliggjøres? Det blir spennende på en kjip måte.

Det blir veldig spennende, for vi har jo ingen annen info enn at det er "katastrofalt". For hva jeg vet, kan jo det ha vært en overdramatisering. Det kan vel strengt tatt være alt fra 5000 til 11000. Jeg vil imidlertid tippe at det er godt under 10000. En annen ting jeg har fått vite, er at det blir tøft å nå 13000 før seriestart - men at de ikke har gitt opp. Så spørs det om vedkommende er en superoptimist eller en realist...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

January 27, 2010, 13:21:22 PM #306 Last Edit: January 27, 2010, 13:30:26 PM by krøvel vellevold
Quote from: Spelaren on January 27, 2010, 13:15:28 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:03:52 PM
Hvor mange som bor i selve hjemkommunen, er jo egentlig ikke så interessant. Kommunegrenser og fylkesgrenser er jo mer eller mindre tilfeldig lagt, og tilhørigheten til klubbene strekker seg jo uavhengig av disse. Hadde f.eks. Bergen hatt kommunegrensene fra før 1972 fremdeles, så hadde det plutselig bare bodd ca 100 000 i Bergen. Det uten at det hadde vært færre som holdt med Brann av den grunn.


Det var derfor eg sammenlignet også hele fylket med dei to trøndelagsfylkene. Og jo, Branns "høyere" lokale folketall er éin enkelt faktor som teller i vår favør. Men den blir utlignet av andre faktorer og deretter overkjørt av resten av faktorene. RBK har større meritter, fleire sympatisører og alt det der, og hadde Brann hatt samme folketall bak seg som trønderne hadde sannsynlegvis vårt snitt vore enda lavere, og det hadde bekreftet hypotesen min. Hypotetisk altså.


Ja det var kanskje litt feil å si "ingen demografiske grunner" - men totalen er at vi ikke er bedre demografisk stilt enn RBK. Men hva mener du med "samme folketall bak seg som trønderne"? Snakker du da om Trondheim kommune eller hele Midt-Norge? Hadde vi hatt 700 000 sympatisører i stedet for 400 000, hadde vi jo helt sikkert hatt FLERE tilskuere! Hadde vi hatt over en halv million mennesker i vårt nedslagsfelt (slik som RBK) - og ikke bare 400 000 - 450 000, hadde vi nok også hatt FLERE tilskuere. Hvis like liten andel av fansen bodde i selve hjemkommunen (og resten bodde langt pokkerivold) hadde vi gjerne hatt færre, men ikke hvis vi til gjengjeld hadde de andre tingene.

Kort oppsummert: Brann har flere innbyggere innenfor 20-30 km og sikkert også innenfor 100 km. Samtidig har RBK flere innbyggere innenfor 5 km, og innenfor sitt nedslagsfelt som er langt større geografisk enn vårt. I sum er vel forutsetningene demografisk sett like gode. Men så har altså RBK 25 år med suksess og langt lavere billettpriser, og derfor har de flere tilskuere enn oss.   
Legg ned hele klubben!

krakra

Hvor mange kort solgte Brann i fjor?

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 10:51:20 AM
Derimot er jeg usikker på hvilket lag folk holder med lengst sør i Hordaland - altså på sørsiden av Hardangerfjorden. Derfra er det kort vei til Haugesund, og forsåvidt Stavanger også, så jeg ser for meg at det er en del som holder med FKH og Viking der nede. For øvrig er det en vesentlig del av innbyggerne i "Brann-land" som må med ferge og den slags for å komme seg på kamp.

Mulig grensa går i Hardangerfjorden.  Stord og Bømlo er det iallefall klart flest som held med Brann.  Også ein del RBK og Viking fans innimellom.  FKH er meir ein rival.  Dei har stort sett bare fans i Haugesund og nærområdet.
Men det er nok fleire som held med eit engelsk lag enn Brann, RBK og Viking.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:21:22 PM
Men hva mener du med "samme folketall bak seg som trønderne"? Snakker du da om Trondheim kommune eller hele Midt-Norge? 


Eg tenkte at dersom kun faktoren om folketall i heimkommunen var lik, altså Bergen like liten som Trondheim, hadde vår lokale befolkningsmessige fordel vore utlignet og me hadde hatt enda lavere snitt for Brann. Sympatisør-faktoren du nevnte (700 000 mot 400 000) er en av faktorene som er i RBKs favør. Bergen vs Trondheim befolkningsmessig er i vår favør.
Gå av.

krøvel vellevold

January 27, 2010, 14:43:54 PM #311 Last Edit: January 27, 2010, 14:45:35 PM by krøvel vellevold
Quote from: Spelaren on January 27, 2010, 13:48:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:21:22 PM
Men hva mener du med "samme folketall bak seg som trønderne"? Snakker du da om Trondheim kommune eller hele Midt-Norge?  


Eg tenkte at dersom kun faktoren om folketall i heimkommunen var lik, altså Bergen like liten som Trondheim, hadde vår lokale befolkningsmessige fordel vore utlignet og me hadde hatt enda lavere snitt for Brann. Sympatisør-faktoren du nevnte (700 000 mot 400 000) er en av faktorene som er i RBKs favør. Bergen vs Trondheim befolkningsmessig er i vår favør.


Og befolkningen i Hordaland vs Midt-Norge er kanskje litt i RBKs favør, avstandene er i vår favør (vi har et mindre geografisk nedslagsfelt), men færre ferger går i deres favør. Vi kan vel konkludere med at totalt sett er de befolkningsmessige forutsetningene noenlunde de samme, hvis vi holder sympatien i resten av landet utenfor.  
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:19:13 PM
Quote from: Langhår on January 27, 2010, 11:13:50 AM
Var det idag tallet for solgte partoutkort skulle offentliggjøres? Det blir spennende på en kjip måte.

Det blir veldig spennende, for vi har jo ingen annen info enn at det er "katastrofalt". For hva jeg vet, kan jo det ha vært en overdramatisering. Det kan vel strengt tatt være alt fra 5000 til 11000. Jeg vil imidlertid tippe at det er godt under 10000. En annen ting jeg har fått vite, er at det blir tøft å nå 13000 før seriestart - men at de ikke har gitt opp. Så spørs det om vedkommende er en superoptimist eller en realist...


Er det en på innsiden du har dette fra? Eller to, siden det høres ut som to vidt forskjellige scenario? Krysser fingrene for 10 000, men jeg tror ikke på stort mer enn 8500.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on January 27, 2010, 11:45:07 AM
Jeg skal tåle å se dem selge restkortene til under prisen jeg betalte for å fornye. Men det tror jeg ikke alle vil gjøre :)


Når salget er så dårlig som det snakkes om, burde Brann vurdere å selge kort for halve sesongen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Er det fortsatt nok press på 16. mai til at man kan selge billetter (om ikke alle, så en del?) utelukkende som pakkeløsning hvor man må kjøpe f eks tre kamper?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Quote from: osoerli on January 27, 2010, 13:24:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 10:51:20 AM
Derimot er jeg usikker på hvilket lag folk holder med lengst sør i Hordaland - altså på sørsiden av Hardangerfjorden. Derfra er det kort vei til Haugesund, og forsåvidt Stavanger også, så jeg ser for meg at det er en del som holder med FKH og Viking der nede. For øvrig er det en vesentlig del av innbyggerne i "Brann-land" som må med ferge og den slags for å komme seg på kamp.

Mulig grensa går i Hardangerfjorden.  Stord og Bømlo er det iallefall klart flest som held med Brann.  Også ein del RBK og Viking fans innimellom.  FKH er meir ein rival.  Dei har stort sett bare fans i Haugesund og nærområdet.
Men det er nok fleire som held med eit engelsk lag enn Brann, RBK og Viking.


Grense midt i Hardangerfjorden? Sunnhordaland kjenner eg godt til, og det er definitivt Brann-land.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 14:43:54 PM
Quote from: Spelaren on January 27, 2010, 13:48:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:21:22 PM
Men hva mener du med "samme folketall bak seg som trønderne"? Snakker du da om Trondheim kommune eller hele Midt-Norge? 


Eg tenkte at dersom kun faktoren om folketall i heimkommunen var lik, altså Bergen like liten som Trondheim, hadde vår lokale befolkningsmessige fordel vore utlignet og me hadde hatt enda lavere snitt for Brann. Sympatisør-faktoren du nevnte (700 000 mot 400 000) er en av faktorene som er i RBKs favør. Bergen vs Trondheim befolkningsmessig er i vår favør.

Og befolkningen i Hordaland vs Midt-Norge er kanskje litt i RBKs favør, avstandene er i vår favør (vi har et mindre geografisk nedslagsfelt), men færre ferger går i deres favør. Vi kan vel konkludere med at totalt sett er de befolkningsmessige forutsetningene noenlunde de samme, hvis vi holder sympatien i resten av landet utenfor. 

Sympatisørene i resten av landet kan vel holdes utenfor - kan ikke være så mange som gidder å reise veldig langt for å se trønder-pakket spille på Lerkendal.... < 10 pr kamp er mitt tips. 
Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on January 27, 2010, 16:49:15 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 14:43:54 PM
Quote from: Spelaren on January 27, 2010, 13:48:38 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:21:22 PM
Men hva mener du med "samme folketall bak seg som trønderne"? Snakker du da om Trondheim kommune eller hele Midt-Norge? 


Eg tenkte at dersom kun faktoren om folketall i heimkommunen var lik, altså Bergen like liten som Trondheim, hadde vår lokale befolkningsmessige fordel vore utlignet og me hadde hatt enda lavere snitt for Brann. Sympatisør-faktoren du nevnte (700 000 mot 400 000) er en av faktorene som er i RBKs favør. Bergen vs Trondheim befolkningsmessig er i vår favør.

Og befolkningen i Hordaland vs Midt-Norge er kanskje litt i RBKs favør, avstandene er i vår favør (vi har et mindre geografisk nedslagsfelt), men færre ferger går i deres favør. Vi kan vel konkludere med at totalt sett er de befolkningsmessige forutsetningene noenlunde de samme, hvis vi holder sympatien i resten av landet utenfor. 

Sympatisørene i resten av landet kan vel holdes utenfor - kan ikke være så mange som gidder å reise veldig langt for å se trønder-pakket spille på Lerkendal.... < 10 pr kamp er mitt tips. 

Tja. Hvis de har like mange fans/sympatisører utenfor Midt-Norge som i Midt-Norge, og de førstnevnte er 5 % så flinke til å møte opp å kampene som de i Midt-Norge (sagt på en annen måte: en gjennomsnittssupporter utenfor Midt-Norge ser 5 % av det antallet hjemmekamper som en gjennomsnittssupporter i Midt-Norge gjør), så skulle vel det bety bortimot tusen langveisfarende til hver kamp. Har de bare halvparten så mange fans/sympatisører utenfor Midt-Norge, og de ser 5 % så mange kamper hver, så er det bortimot 500.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on January 27, 2010, 16:43:50 PM
Quote from: osoerli on January 27, 2010, 13:24:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 10:51:20 AM
Derimot er jeg usikker på hvilket lag folk holder med lengst sør i Hordaland - altså på sørsiden av Hardangerfjorden. Derfra er det kort vei til Haugesund, og forsåvidt Stavanger også, så jeg ser for meg at det er en del som holder med FKH og Viking der nede. For øvrig er det en vesentlig del av innbyggerne i "Brann-land" som må med ferge og den slags for å komme seg på kamp.

Mulig grensa går i Hardangerfjorden.  Stord og Bømlo er det iallefall klart flest som held med Brann.  Også ein del RBK og Viking fans innimellom.  FKH er meir ein rival.  Dei har stort sett bare fans i Haugesund og nærområdet.
Men det er nok fleire som held med eit engelsk lag enn Brann, RBK og Viking.


Grense midt i Hardangerfjorden? Sunnhordaland kjenner eg godt til, og det er definitivt Brann-land.

Også i Sveio og sånt?
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on January 27, 2010, 16:19:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:19:13 PM
Quote from: Langhår on January 27, 2010, 11:13:50 AM
Var det idag tallet for solgte partoutkort skulle offentliggjøres? Det blir spennende på en kjip måte.

Det blir veldig spennende, for vi har jo ingen annen info enn at det er "katastrofalt". For hva jeg vet, kan jo det ha vært en overdramatisering. Det kan vel strengt tatt være alt fra 5000 til 11000. Jeg vil imidlertid tippe at det er godt under 10000. En annen ting jeg har fått vite, er at det blir tøft å nå 13000 før seriestart - men at de ikke har gitt opp. Så spørs det om vedkommende er en superoptimist eller en realist...


Er det en på innsiden du har dette fra? Eller to, siden det høres ut som to vidt forskjellige scenario? Krysser fingrene for 10 000, men jeg tror ikke på stort mer enn 8500.

Om det er 5000 eller 11000, er jo bare en spekulasjon om hva "katastrofalt dårlig" betyr. Det var jo solgt nesten 4000 før prisøkningen på 70 kroner (eller hva det var), men det er vel to måneder siden. Så 5000 må jo være passert nå! Har jo utrolig vanskelig vanskelig for å se for meg at mindre enn 5000 har fornyet til nå. Og det er nok helt sikkert over 7000 også. Når det er "katastrofalt dårlig", så er det nok neppe over 11000 for å si det sånn... Men hvis det er budsjettert med 13000, så kan man nok si at både 10000 og 11000 er katastrofalt dårlig. Jeg tipper det er solgt under 10000. Kanskje godt under også. Magefølelsen sier 8500.
Legg ned hele klubben!

vebo

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 17:09:20 PM
Quote from: pidre on January 27, 2010, 16:43:50 PM
Quote from: osoerli on January 27, 2010, 13:24:39 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 10:51:20 AM
Derimot er jeg usikker på hvilket lag folk holder med lengst sør i Hordaland - altså på sørsiden av Hardangerfjorden. Derfra er det kort vei til Haugesund, og forsåvidt Stavanger også, så jeg ser for meg at det er en del som holder med FKH og Viking der nede. For øvrig er det en vesentlig del av innbyggerne i "Brann-land" som må med ferge og den slags for å komme seg på kamp.

Mulig grensa går i Hardangerfjorden.  Stord og Bømlo er det iallefall klart flest som held med Brann.  Også ein del RBK og Viking fans innimellom.  FKH er meir ein rival.  Dei har stort sett bare fans i Haugesund og nærområdet.
Men det er nok fleire som held med eit engelsk lag enn Brann, RBK og Viking.


Grense midt i Hardangerfjorden? Sunnhordaland kjenner eg godt til, og det er definitivt Brann-land.

Også i Sveio og sånt?


Nå er det temmlig langt fra Hardangerfjorden til Sveio :)

Hele Hardanger og store deler av Sunnhordaland er Brannland mens Sveio og Etne lengst sør nok kan regnes som Haugesund-land.
Tiocfaidh ár lá

BrannSupporter

Antall solgte p-kort de siste sesongene:

2005: 8033
2006: 10 470
2007: 11 000 ( så vidt jeg husker?)
2008: 13 000
2009: 13 000

skuteviken

Quote from: vebo on January 27, 2010, 17:34:02 PM
Hele Hardanger og store deler av Sunnhordaland er Brannland mens Sveio og Etne lengst sør nok kan regnes som Haugesund-land.


Skal ikke ha noe mening om det, siden jeg ikke kjenner forholdene der nede, men viss en går på BrannTV og graver litt så finner en helikopter turen Huseklepp og Armann hadde til Etne og kjøpesenteret fullt i unger i rødt. Kanskje 07hype?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krakra

Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 17:14:22 PM
Quote from: dudo on January 27, 2010, 16:19:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on January 27, 2010, 13:19:13 PM
Quote from: Langhår on January 27, 2010, 11:13:50 AM
Var det idag tallet for solgte partoutkort skulle offentliggjøres? Det blir spennende på en kjip måte.

Det blir veldig spennende, for vi har jo ingen annen info enn at det er "katastrofalt". For hva jeg vet, kan jo det ha vært en overdramatisering. Det kan vel strengt tatt være alt fra 5000 til 11000. Jeg vil imidlertid tippe at det er godt under 10000. En annen ting jeg har fått vite, er at det blir tøft å nå 13000 før seriestart - men at de ikke har gitt opp. Så spørs det om vedkommende er en superoptimist eller en realist...


Er det en på innsiden du har dette fra? Eller to, siden det høres ut som to vidt forskjellige scenario? Krysser fingrene for 10 000, men jeg tror ikke på stort mer enn 8500.

Om det er 5000 eller 11000, er jo bare en spekulasjon om hva "katastrofalt dårlig" betyr. Det var jo solgt nesten 4000 før prisøkningen på 70 kroner (eller hva det var), men det er vel to måneder siden. Så 5000 må jo være passert nå! Har jo utrolig vanskelig vanskelig for å se for meg at mindre enn 5000 har fornyet til nå. Og det er nok helt sikkert over 7000 også. Når det er "katastrofalt dårlig", så er det nok neppe over 11000 for å si det sånn... Men hvis det er budsjettert med 13000, så kan man nok si at både 10000 og 11000 er katastrofalt dårlig. Jeg tipper det er solgt under 10000. Kanskje godt under også. Magefølelsen sier 8500.
Nå er det vel ikke lagt frem noe budsjett ennå så 13.000 er vel bare forventninger man opererer med, som ikke er i noen budsjett ennå? Men hvis det virkelig overrasker ledelsen i Brann at partout-salget har gått ned fra i fjor er det ikke rart at den økonomiske situasjonen er som den er.

krøvel vellevold

Quote from: vebo on January 27, 2010, 17:34:02 PM

Nå er det temmlig langt fra Hardangerfjorden til Sveio :)


Hardangerfjorden regnes vel strengt helt tatt fra kysten, selv om den egentlige fjorden bare går fra Husnes. I den første betydningen grenser Sveio direkte til Hardangerfjorden. I den andre betydningen er det knapt 40 km i luftstrekning fra Sveio til fjorden.

http://no.wikipedia.org/wiki/Hardangerfjorden
http://snl.no/Hardangerfjorden
Legg ned hele klubben!

Northside

Kan dere ikke diskutere Hardangerfjorden og folk fra avsidsliggene plasser i en annen tråd? Har lest nøyaktig de samme postene fra Krøvel noen ganger før. Foreslår at vi fortsetter med "Partoutkort 2010 "...

krøvel vellevold

January 28, 2010, 08:50:56 AM #326 Last Edit: January 28, 2010, 08:53:50 AM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on January 27, 2010, 09:42:42 AM
QuoteJeg tror som sagt vi ville fått en permanent økning i publikumsbesøket på et stadion nærmere Sentrum, men jeg tror altså ikke det ville blitt så revolusjonerende mye bedre trafikkale forhold at vi snakker om noen kjempeøkning.


Men det ville gitt en større mulighet for alternativ aktivitet etter kampslutt. Rundt Stadion er det jo absolutt ingenting. I sentrum er det tross alt flere spisesteder og butikker, så man er ikke like avhengig av å sette seg i bilen samtidig som alle de andre. Man er også nærmere buss og toget, så det hadde åpnet for at flere kunne tenkt "smart" i forhold til parkering.


Fordelene med å flytte stadion til Nygårdstangen kan vel oppsummeres som følger:

- Litt mer sentralt i forhold til Sentrum og bedre kommunikasjonsmuligheter til noen av bydelene. Det kan være det kommer litt mer folk som følge av dette.
- Synlighet i bergensernes dagligliv. Et synlig stadion kan fort fungere som en slags "reklame" eller "påminnelse" om klubben. Det kan skape nysjerrighet blant folk som ikke er særlig interesserte i utgangspunktet. Dette kan trekke litt ekstra. Spesielt hvis dette får noen av dem som bare er nysjerrige til å bli hektet. Men hvis de ikke blir nysjerrig av all mediedekningen klubben får, så er det ikke sikkert de blir nysjerrige av å se stadionet til daglig heller. De første årene vil det sikkert bli en del ekstra tilskuere som bare skal prøve dette nye vidunderet som garantert hadde fått mye omtale i media, og noen av dem blir kanskje værende for alltid.
- Kortere avstand til byens uteliv. Det trekker nok ikke så mye ekstra i seg selv, men for trafikkavviklingen er det jo en fordel hvis ikke alle skal vekk fra stadion med bil/kollektivtransport samtidig. Det kan selvsagt også trekke litt ekstra.
- Noe bedre fasiliteter gjennom at vi da hadde fått gode fasiliteter på alle fire sidene - ikke bare på tre som i dag.

Som sagt: En flytting ville helt klart gitt en permanent økning i fremmøtet, men jeg tror ikke vi snaker om mer enn noen få tusen.

Jeg ser for meg at der en "vanlig kamp" i 2010 vil trekke f.eks. 13000, så ville den på et mer sentralt stadion trukket kanskje 15-16000. (Jeg snakker ikke om den første sesongen på nytt stadion, da man selvsagt trekker en del ekstra pga nysjerrighet og mediehypen et slikt stadion vil gi). På de store kampene i en sesong som i år, trekker vi kanskje 16000 på dagens stadion. På et mer sentralt stadion ville det kanskje kommet 18-19000. I en sesong der vi kjemper om gull, trekker vi i dag 16-17000 på de ordinære kampene (det var mange kamper som ikke var utsolgt i 2007), mens vi på et mer sentralt stadion kanskje kunne dradd det opp mot 20000. De store kampene ville kanskje trukket nærmere 25000. Imidlertid har interessen gått ned over hele Skandinavia, så det kan godt være at vi kunne fått en viss nedgang i tilskuertallene selv om vi ikke hadde blitt sportslig dårligere.

Men som jeg tidligere har vist: Det er ikke god økonomi å bygge et stadion som bare fylles helt opp til noen få kamper i sesonger der vi kjemper om gull (og kanskje 16.mai de andre årene). Både fordi merkostnaden ikke dekkes av de ekstra billettinntektene, og fordi det da vil bli mindre nødvendig med p-kort - noe som i sin tur gjør at man blir mer sårbare for vær, tabellposisjon, lagets form, osv. Dessuten gjør det noe med følelsen av å gå på kamp, når det er tusenvis av ledige seter. Spesielt hvis Brann kjemper om gull, ville vinklingen lett blitt "Brann kjemper om gull, men tusenvis av seter står tomme".

Selv om tilskuertallene er på vei nedover, så er tallene historisk sett gode. Det kan godt være at bunnen av interessebølgen ikke er nådd i 2010. Vi har tidligere hatt lange perioder der snitt på 7-8000 var helt normalt. Om vi ikke synker så lavt igjen, så kan det utmerket godt være at vi kan få snitt på ned mot 10-12000 også i fremtiden. Da snakker jeg om dagens stadion. På et mer sentralt stadion kunne vi gjerne dradd dette opp til 13-15000.

Slik utviklingen er i interessen i hele Skandinavia, trenger vi egentlig ikke stort høyere kapasitet enn i dag på dagens Stadion. Selv i gullsesongen var det ikke mer enn 5-6 utsolgte kamper. Da har jeg regnet alle kamper med mer enn 17400 tilskuere (kapasitet 17900 den gangen) som utsolgt. Det var strengt tatt bare mot Viking, RBK og på 16.mai det var virkelig vanskelig å skaffe seg billett den sesongen. Ikke engang Lyn-kampen ble utsolgt før det nærmet seg kampdag. På et nytt stadion mener jeg riktig kapasitet er 20000. Der tror jeg vi hadde fylt stadion til omtrent hver kamp de få sesongene vi er i gullstriden, og vi hadde hatt det velfylt også i de vanlige kjipe sesongene.

Jeg er ikke avvisende til å flytte stadion til et mer sentralt sted, men jeg vil ikke ha et stadion som bare unntaksvis fylles opp.
Legg ned hele klubben!

nero

January 28, 2010, 11:54:37 AM #327 Last Edit: January 28, 2010, 12:10:36 PM by nero
Nå er det torsdag, men fremdeles ingen tall for p-salget? Er tallene så elendige at de vil utsette smerten? Prøve den klassiske metoden med å begrave saken, ved å gi ut en pressemelding på fredag ettermiddag da de fleste er på vei til hytten eller til stampuben?
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: nero on January 28, 2010, 11:54:37 AM
Nå er det torsdag, men fremdeles ingen tall for p-salget? Er tallene så elendige at de vil utsette smerten? Prøve den klassiske metoden med å begrave saken ved å gi ut en pressemelding på fredag ettermiddag da de fleste er på vei til hytten eller til stampuben?
De legger den sikkert inn på Brann.no etter treningskampen midt i jungelen av intervjuer og rapporter:)

Frøken Solli

Jeg har fornyet og betalt 2 partoutkort i dag... Gikk fint det, eller pengene er i hvertfall trekt så spørs det hva som skjer videre... Håper det ordner seg ;)

steinbygger

Jeg tviler litt på om det kommer ut noen tall, jeg vil tro at de kommer til å selge helt frem til sesongen starter og da først vil de komme ut med hvor mange som er solgt. For å komme med en liten historie som viser hvor lite de ansatte der oppe brenner for jobben så er vi ca 20 stk som sitter sammen på BT og det kommer alltid noen flere som ønsker å være med. Jeg kjenner en som jobber i Brann så jeg sende en forespørsel i starten av desember om å få kjøpe to plasser som jeg viste var ledig. Vedkommende som jeg kjenner sendte videre forespørselen til riktige vedkommende i Brann, tror dere at jeg har fått svar enda????? Nå trenger jeg heller ikke å få svar for de som på det tidspunktet ville ha patourkort har fullstendig mistet lysten.

Tifo-gruppen

Bataljonen sine felter er fortsatt åpen for fornying frem til mandag så det er bare til å kjøre på fortsatt.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Belfort

Skulle ikke det komme info om antall solgte partoukort denne uken?

kabelmann

Fikk omsider fingeren ut av ræven og fornyet kortet mitt. Linken er borte vekk fra Branns sider, men linken de la ved i mailen de sendte ut fungerte fortsatt.

"- Nå går det ikke an å fornye lenger bla bla..." skriver de på sidene sine.

Jadda, vi vet hvordan det er med Brann og billettsystemer, sier nå jeg
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on January 29, 2010, 18:24:36 PM
Skulle ikke det komme info om antall solgte partoukort denne uken?


Jo, de sa så. Onsdag eller torsdag ble det sagt.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on January 29, 2010, 23:31:18 PM
Quote from: Belfort on January 29, 2010, 18:24:36 PM
Skulle ikke det komme info om antall solgte partoukort denne uken?


Jo, de sa så. Onsdag eller torsdag ble det sagt.


Hørt av kontakter eller i media? Merkelig at de skal vente så lenge med å offentliggjøre tallene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Det er ikke umulig de fortsatt ringer rundt for å få folk til å fornye. Regner med at de har hatt god uttelling på de som har blitt oppringt til nå og derfor ønsker å gjøre dette mot alle som ikke fornyet. Det ville ihvertfall være den fornuftige måten å gjøre det på.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on January 30, 2010, 01:21:04 AM
Quote from: krøvel vellevold on January 29, 2010, 23:31:18 PM
Quote from: Belfort on January 29, 2010, 18:24:36 PM
Skulle ikke det komme info om antall solgte partoukort denne uken?


Jo, de sa så. Onsdag eller torsdag ble det sagt.


Hørt av kontakter eller i media?


Billettsjefen sjøl.
Legg ned hele klubben!

Tifo-gruppen

Grunnen til at tallene ikke er kommet ut enda, er at markedsavdelingene ikke har sine tall helt klart enda. Jeg fikk beskjed om at de ventet å ha mer oversikt over helgen.


Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

mort3en

Når vil me som står på venteliste få kløpe????

Torvanger

February 03, 2010, 12:55:21 PM #341 Last Edit: February 04, 2010, 08:51:48 AM by Torvanger
Noe positivt med nedgang i partout: Nyrekruttering av Stadiongjengere blir lettere, med flere ledige plasser disponible. Da kan man gjerne få inn mer dedikerte og få mer trofaste tribuneslitere enn alt pakket som nå vender Brann ryggen. Tenker tonen blir en ganske annen dersom Brann leverer varene i år og evt er med å kjempe om gullet.

Huff

Ok. Har noe konkret som gir en klar indikasjon på hvordan pkortsalget har gått i år. Dette gir en klar indikasjon på at nissene allerede har spart seg til fant.

Min far var oppe på stadion i dag å så på mulighetene til å få flyttet på p-kortene sine, han siter på gamle sitte, men har relativt dårlige plasser ettersom han ble flyttet bort dit fra Umbro, da den ble revet og ikke hadde anledning til å være kjapt ute når nye plasser ble fordelt. Resultatet av dagens forsøk var at det var helt uproblemtaisk å finne nye kremplasser. Faderen kunne velge å vrake blant de beste plassene på gamle sitte, midt på langsiden, perfekt høyde osv. Tidligere kunne en bare drøme om slike plasser, men min far sa det var mye ledig.

mort3en

Kva tid får vi som står på venteliste te sesongkort 2010 kjøpe?

Fanahallen

Quote from: mort3en on February 03, 2010, 20:52:12 PM
Kva tid får vi som står på venteliste te sesongkort 2010 kjøpe?


Klippet ut fra Brann.no:

Fra 15. februar begynner nysalget av partoutkort til dem som står på ventelisten. De supporterne som står på ventelisten vår får anledning til å velge blant ledige seter fra denne datoen av. Alle blir kontaktet via e-post, og må følge med i e-postkassen sin for videre informasjon.

Fra 22. februar starter det ordinære partoutkortsalget for sesongen 2010.

Torvanger

February 04, 2010, 08:53:19 AM #345 Last Edit: February 04, 2010, 11:41:27 AM by Torvanger
Nå får vi endelig skilt klinten fra hveten. Til nye partoukortinnehavere: Velkommen skal dere være!

mort3en

Quote from: Fanahallen on February 03, 2010, 22:24:55 PM
Quote from: mort3en on February 03, 2010, 20:52:12 PM
Kva tid får vi som står på venteliste te sesongkort 2010 kjøpe?


Klippet ut fra Brann.no:

Fra 15. februar begynner nysalget av partoutkort til dem som står på ventelisten. De supporterne som står på ventelisten vår får anledning til å velge blant ledige seter fra denne datoen av. Alle blir kontaktet via e-post, og må følge med i e-postkassen sin for videre informasjon.

Fra 22. februar starter det ordinære partoutkortsalget for sesongen 2010.



Takk fo opplysningo :D

olpi

Quote from: Torvanger on February 04, 2010, 08:53:19 AM
Nå får vi endelig skilt klinten fra hveten. Til ny partoukortinnehavere: Velkommen skal dere være!


Ka er dette for en klovnete kommentar?

Langhår

Quote from: olpi on February 04, 2010, 09:37:44 AM
Quote from: Torvanger on February 04, 2010, 08:53:19 AM
Nå får vi endelig skilt klinten fra hveten. Til ny partoukortinnehavere: Velkommen skal dere være!


Ka er dette for en klovnete kommentar?


Torvanger er en EKTE supporter!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Kalinkasvingen

Quote from: Torvanger on February 04, 2010, 08:53:19 AM
Nå får vi endelig skilt klinten fra hveten. Til ny partoukortinnehavere: Velkommen skal dere være!


Idiotkommentar!

Kan du, Torvanger, forklare oss uinnvidde, hva som gjør en med paroutkort bedre enn en annen supporter?

Go Up