• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Odd

Started by Brann_Bergen, August 09, 2009, 16:20:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kai-Olai

SKuteviken;

Er nickene i sitatene reelle, eller er det du som har vært kreativ? Kan jo ikke ta noe som kommer fra "Crazy master outragous oddar" seriøst! ;D

skuteviken

Quote from: Kai-Olai on September 30, 2009, 18:59:10 PM
SKuteviken;

Er nickene i sitatene reelle, eller er det du som har vært kreativ? Kan jo ikke ta noe som kommer fra "Crazy master outragous oddar" seriøst! ;D


Haha  ;) prøvde å krydre det hele litt, men innholdene i sitatene er riktig :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Jeg syns pipingen når motstanderen har ballen, er en del av engasjementet, stemningen og trøkket. Og når det hele kulminerer i jubel når Brann overtar ballen, så er det åpenbart at pipingen faktisk fyrer oppunder på tribunene. Normalt hadde det jo ikke vært vill jubel når vi overtar ballen.

Det der å synge 90 minutter i strekk uten å ha noe som helst innlevelse i kampen, er jeg (som sagt 1000 ganger tidligere) totalt imot. Piping når motstander har ballen, for så å juble og starte en sang når vi overtar den, er ekte innlevelse og engasjemet. Jeg skulle mer enn gjerne hatt full pipekonsert når motstanderen har ballen på hver eneste kamp. Med mindre de overtar ballen akkurat midt i en sang da. 

Når Odd-fansen kaller det "dårlig stemning" og heller vil ha LSK-stemning med ironisk scoringsjubel når ballen er midt på banen, eller ha "vi er like glade uansett hva som skjer på banen"-stemning, så må jeg bare le. Oddrane er noe av det mest anonyme i norsk supporterkultur. De er på nivå med Hordene og Glimt-fansen. Resten av publikummet deres er også tafatte greier. Når de da kommer på Stadion og opplever en innlevelse og et trøkk de aldri noen gang vil være i nærheten av selv, så blir det bare latterlig når de skal kalle oss dårlige supportere.

For øvrig omtalte selv Fagermo stemningen som fantastisk, til tross for at han ble hånet og spottet.
Legg ned hele klubben!

tr0Ndemann

Her er jo en litt artig lesning fra Oddranes "dagbok"

QuoteHva gjelder kampen og den annonserte pipingen gikk alt fint. De hadde laget noen bannere (helt uten orddelingsfeil og stavet Kovacs riktig gitt, sjelden kost fra den siden av landet) og peip kjempehøyt lissom asså, men det er jo ingen som bryr seg om det. Motstanderlaget er jo vant til piping, så det var vel kanskje kjedeligst for Brannlaget som ikke fikk en eneste positiv tilbakemelding i første omgang fordi 15 000 var mest opptatt med å pipe. Men det var for så vidt bra pipt altså. Høyt.

Det er klart, de har jo lang erfaring med å pipe på sine egne, så det er jo ikke så overraskende. Men dem om det, det plaget ingen.


http://www.oddrane.no/vis/?ID=4831&handling=std&type=32&x=vis

Jeg ler mer i hjel.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

krøvel vellevold

September 30, 2009, 23:04:25 PM #104 Last Edit: September 30, 2009, 23:07:01 PM by krøvel vellevold
Ikke fikk en eneste positiv tilbakemelding? Jeg mener å huske at vi sang mye på våre egne.

Når det gjelder det å pipe på egne spillere: Det må da være bedre å ha fans som bryr seg om laget spiller godt eller dårlig, enn å ha fans som gir en god f... i kampen - og mer opptatt av å holde konsert.
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Ja kanari er flaut, samme med den gladkristne holdningen til fotballaget sitt når en står på en supportertribune.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: tr0Ndemann on September 30, 2009, 22:35:27 PM
Her er jo en litt artig lesning fra Oddranes "dagbok"

Quote
Det er klart, de har jo lang erfaring med å pipe på sine egne, så det er jo ikke så overraskende. Men dem om det, det plaget ingen.



Morsomt at han skulle si det. Jeg mener å huske at en viss Gulsvik sto etter kampen og klaget over at det ikke var noe kjekt å spille på stadion med en sånn pipekonsert mot seg hele kampen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

 
Quote from: tr0Ndemann on September 30, 2009, 22:35:27 PM
Her er jo en litt artig lesning fra Oddranes "dagbok"

QuoteHva gjelder kampen og den annonserte pipingen gikk alt fint. De hadde laget noen bannere (helt uten orddelingsfeil og stavet Kovacs riktig gitt, sjelden kost fra den siden av landet) og peip kjempehøyt lissom asså, men det er jo ingen som bryr seg om det. Motstanderlaget er jo vant til piping, så det var vel kanskje kjedeligst for Brannlaget som ikke fikk en eneste positiv tilbakemelding i første omgang fordi 15 000 var mest opptatt med å pipe. Men det var for så vidt bra pipt altså. Høyt.

Det er klart, de har jo lang erfaring med å pipe på sine egne, så det er jo ikke så overraskende. Men dem om det, det plaget ingen.


http://www.oddrane.no/vis/?ID=4831&handling=std&type=32&x=vis

Jeg ler mer i hjel.
Haha. "Ingen bryr seg". Jeg har lest vanvittig mye syting over pipingen på flere nettforum. Så jo, det er mange som bryr seg. Selvfølgelig påvirket dette også Oddlaget, de virket jo pissnervøse. De får si hva de vil, faktum er at når Brannpublikumet virkelig bestemmer seg for å psyke ut en motstander, så funker det stort sett. Alle husker vel hvor usynlig Alanzinho ble i fjor etter at han ahdde fått Siggy utvist?

Dette er noe som bør fortsette ut sesongen, altså mot VIF og RBK. RBK har nok spillere som tåler det, men still.

Exim

Quote from: krakra on October 01, 2009, 00:18:10 AM
Quote from: tr0Ndemann on September 30, 2009, 22:35:27 PM
Her er jo en litt artig lesning fra Oddranes "dagbok"

QuoteHva gjelder kampen og den annonserte pipingen gikk alt fint. De hadde laget noen bannere (helt uten orddelingsfeil og stavet Kovacs riktig gitt, sjelden kost fra den siden av landet) og peip kjempehøyt lissom asså, men det er jo ingen som bryr seg om det. Motstanderlaget er jo vant til piping, så det var vel kanskje kjedeligst for Brannlaget som ikke fikk en eneste positiv tilbakemelding i første omgang fordi 15 000 var mest opptatt med å pipe. Men det var for så vidt bra pipt altså. Høyt.

Det er klart, de har jo lang erfaring med å pipe på sine egne, så det er jo ikke så overraskende. Men dem om det, det plaget ingen.


http://www.oddrane.no/vis/?ID=4831&handling=std&type=32&x=vis

Jeg ler mer i hjel.
Haha. "Ingen bryr seg". Jeg har lest vanvittig mye syting over pipingen på flere nettforum. Så jo, det er mange som bryr seg. Selvfølgelig påvirket dette også Oddlaget, de virket jo pissnervøse. De får si hva de vil, faktum er at når Brannpublikumet virkelig bestemmer seg for å psyke ut en motstander, så funker det stort sett. Alle husker vel hvor usynlig Alanzinho ble i fjor etter at han ahdde fått Siggy utvist?

Dette er noe som bør fortsette ut sesongen, altså mot VIF og RBK. RBK har nok spillere som tåler det, men still.


No vil jeg tro at denne "dagboken" er litt sånn ironsik skrevet... Nekter og tro at alt som ble skrevet der ikkje ble skrevet med ett lite humoristisk innslag!

Spelaren

October 01, 2009, 07:11:12 AM #109 Last Edit: October 01, 2009, 07:23:41 AM by Spelaren
Nokon som tar på seg å opplyse Oddranes dagbok om at orddelingsfeil på eit banner uten linjeskifte er fysisk umulig? (done) ;)

Dette er orddelingsfeil:

Uend-
elig

Dette er særskriving:

Hjemme seier.
Gå av.

skuteviken

Kovacs var på Waschera i dag, Mellissa har fått mye hets via SMS av Brann-supportere.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Kovacs må være en usedvanlig hyggelig fyr på hjemmebane siden han har klart å score på Wiik.
Ka du ve?

Markmus

Så nettopp programmet. For å si det slik; det er irriterende å måtte mislike en så hyggelig fyr ;)
Ka du ve?

AndreasNV

Sang noen en ny Huseklepp-sang mot Odd? Kan noen skrive teksten?
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Brannfrelst

Melodi: Manchester Utd v Roma Viva Ronaldo

Tekst:
Erik Husekleeepp, Erik Husekleeepp
Stadion får sting, når han spellar ving(?)
Erik Husekleeepp
2.10.07-Gullet kom hem!

AndreasNV

Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Læreren

Erik Husekleeepp, Erik Husekleeepp
Stadion får sting, når Erik spællar ving
Erik Husekleeepp

Markmus

Er det ikke en annen versjon som synges da? "Brann vinner hvis, Erik spiller spiss"?
Ka du ve?

crm

Quote from: Markmus on October 05, 2009, 15:56:57 PM
Er det ikke en annen versjon som synges da? "Brann vinner hvis, Erik spiller spiss"?


Gud forby! Tar en bort den klassiske referansen her - og erstatter Ove Thue med humørløst faktarytteri - blir sangen helt meningsløs.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Go Up