• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Svineinfluensa vs Brann

Started by B-moderator, August 06, 2009, 10:57:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

B-moderator

August 06, 2009, 10:57:09 AM Last Edit: August 06, 2009, 21:21:44 PM by mbersve
Med tanke på at Svineinfluensaen snart skal bryte ut, blir det spennende å se hva som skjer med Brann og kampene i eliteserien generelt. Tviler på at NFF vil holde serien gående hvis dette bryter ut som en pandemi i Norge.
Et annet tema er jo om noen eller kanskje et lag sliter med syke spillere, vil de da få lov å utsette kampene sine? Hvis Brann søker så spørs det vel...
Så to Brann spillere i dag måtte hjem pga influensa ligende syptomer...
Brann inside

Markmus

Influensaen er hverken verre eller mildere enn andre varianter, så jeg nekter å tro NFF kommer til å avlyse kamper eller la kampene spilles for tomme tribuner for å hindre spredning.

Men ja, blir mange nok spillere syke vil jeg tro kampen blir utsatt.
Ka du ve?

Ferguson

For å si det sånn. 1% av de som blir syke av svineinfluensa trenger å bli lagt inn på sykehus. Med andre ord, så er det media som driver mye skremselspropaganda slik de gjør med finanskrisen. Tror neppe NFF stopper serien for en periode. Vet om noen som har hatt svineinfluensaen uten engang og merke det.

Skulle derimot mange spillere bli syke så er det naturlig at enkeltkamper blir utsatt!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Kremfjes

Tror det var dette trådstarter mente: At et lag får for mange spillere syke samtidig bør føre til utsatte kamper. Må innrømme jeg tenkte tanken jeg også når jeg leste om Holmvik og Jaiteh idag.

krøvel vellevold

Ja hva skjedde egentlig med denne svineinfluensaen? Har ikke vært et ord i media på mange dager!
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2009, 12:04:39 PM
Ja hva skjedde egentlig med denne svineinfluensaen? Har ikke vært et ord i media på mange dager!


Det kom nye nakenbilder av Vanessa Hudgens. Viktigere det skjønner du!
Ka du ve?

monzilla

Quote from: Markmus on August 06, 2009, 14:58:35 PM
Det kom nye nakenbilder av Vanessa Hudgens. Viktigere det skjønner du!

Link?


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Det står på VG.no :/ Hvor selve bildene er aner jeg ikke, men dere får prøve Google. Rålekker dame i alle fall og post gjerne link om dere finner :D
Ka du ve?

dudo

Jeg fant, jeg fant. Flott pike.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

For ikke å snakke om privatlivet til Kalid Skah.

KEA

Trådstarter har et poeng som er større enn de fleste aner. Selv om dette i aller høyeste grad er "off topic", så er dette dessverre ikke noe tull (selv om myndighetene gjør sitt beste for å roe ned befolkningen). Det finnes vel i dag ingen som er gamle nok til å huske spanskesyken, men det er noe svært liknende vi står overfor: http://no.wikipedia.org/wiki/Spanskesyken. I dag er situasjonen at den bestilte vaksinen ikke vil være ferdig i tide, mens preparatet som skal behandle de som blir syke (Tamiflu) har begrenset eller ingen effekt. Selv i vårt moderne samfunn har vi svært lite å sette inn, dessverre, og utrolig nok. I vårt naboland Storbritannia er antallet smittede allerede 6-sifret, og bare i løpet av siste uke er antallet smittede i Norge økt fra drøyt 300 til over 500, men foreløpig kun av det milde forstadiet

Xminator

Smittet ja, syke ja, men hvor lenge er de syke og fortjener den oppmerksomheten i forhold til den vanlige influensabølgen hver vinter? Dette er ingen spanskesyke. Folk blir ikke syke nok til at samfunnet går i stå. Den største faren er hysteriet pressen legger opp til. Slik det er i dag er det ikke farligere å få dette viruset enn det blir å vaksinere seg mot det.

Selvsagt kan NFF bli grepet av panikken, men man kan kanskje kikke litt til hvor rolig ledelsen i Norway cup tok det hele (i motsetning til en viss 4H-leir uken før...)

KEA

X, jeg setter stor pris på deg som debattant på dette forumet. Men dette har du ikke peiling på.

krøvel vellevold

Quote from: KEA on August 06, 2009, 20:46:47 PM
Trådstarter har et poeng som er større enn de fleste aner. Selv om dette i aller høyeste grad er "off topic", så er dette dessverre ikke noe tull (selv om myndighetene gjør sitt beste for å roe ned befolkningen). Det finnes vel i dag ingen som er gamle nok til å huske spanskesyken, men det er noe svært liknende vi står overfor: http://no.wikipedia.org/wiki/Spanskesyken. I dag er situasjonen at den bestilte vaksinen ikke vil være ferdig i tide, mens preparatet som skal behandle de som blir syke (Tamiflu) har begrenset eller ingen effekt. Selv i vårt moderne samfunn har vi svært lite å sette inn, dessverre, og utrolig nok. I vårt naboland Storbritannia er antallet smittede allerede 6-sifret, og bare i løpet av siste uke er antallet smittede i Norge økt fra drøyt 300 til over 500, men foreløpig kun av det milde forstadiet


Du ønsker ikke å fremstå som en dommedagsprofet? Vel, det er jo akkurat det du gjør. Spanskesyken for 90 år siden.... altså, vi lever i en helt annen tid nå når det gjelder helsevesen, hygiene, o.l.
Legg ned hele klubben!

KEA

Krøvel, i likhet med X setter jeg stor pris på deg som debattant på dette forumet. Men dette har heller ikke du peiling på. Jeg håper inderlig jeg tar feil i mine "dommedagsprofetier", og i så fall får både X og du "slakte meg" så mye som dere vil i 2010.

monzilla

Hvor høy dødelighet mener du at H1N1 har? 90%? Hvor høy dødelighet har den i forhold til en vanlig influensa?

krøvel vellevold

August 06, 2009, 21:14:24 PM #17 Last Edit: August 06, 2009, 21:36:31 PM by krøvel vellevold
Quote from: KEA on August 06, 2009, 21:11:44 PM
Krøvel, i likhet med X setter jeg stor pris på deg som debattant på dette forumet. Men dette har heller ikke du peiling på. Jeg håper inderlig jeg tar feil i mine "dommedagsprofetier", og i så fall får både X og du "slakte meg" så mye som dere vil i 2010.


Jeg lurer virkelig på hva som gjør at du er den som har peiling på dette! Er du lege med pandemi som spesialfelt?
Legg ned hele klubben!

B-moderator

Quote from: KEA on August 06, 2009, 20:46:47 PM
Trådstarter har et poeng som er større enn de fleste aner. Selv om dette i aller høyeste grad er "off topic", så er dette dessverre ikke noe tull (selv om myndighetene gjør sitt beste for å roe ned befolkningen). Det finnes vel i dag ingen som er gamle nok til å huske spanskesyken, men det er noe svært liknende vi står overfor: http://no.wikipedia.org/wiki/Spanskesyken. I dag er situasjonen at den bestilte vaksinen ikke vil være ferdig i tide, mens preparatet som skal behandle de som blir syke (Tamiflu) har begrenset eller ingen effekt. Selv i vårt moderne samfunn har vi svært lite å sette inn, dessverre, og utrolig nok. I vårt naboland Storbritannia er antallet smittede allerede 6-sifret, og bare i løpet av siste uke er antallet smittede i Norge økt fra drøyt 300 til over 500, men foreløpig kun av det milde forstadiet


Ja her toucher du det jeg også har tenkt på... For alt vi vet kan det i ytterste konsekvens bli vanskelig å få spilt ferdig årets liga. Men vi får jo alle håpe at det er en mildere sykdom enn vi har hørt mange steder i media. Men om ikke kan vi nok glemme så mye kamper på stadion i høst...
Brann inside

OmOssSjølOgHansaøl

Alle influensaer koster liv, og svineinfluensaen er mer smittsom enn standard influensaer. Derfor vil flere smittes enn vanlig, og flere vil dø. Det er ren matematikk. Men for folk flest vil den ikke være verre enn en vanlig influensa. Jeg kjenner flere som har hatt svineinfluensa (noen av Norges første tilfeller i vår, og noen som har fått den helt nylig). Gjett hva ... Det har gått helt greit med dem alle, og alle var i full vigør etter kort tid. :)

Det forventes at svineinfluensaen skal ha sin topp om ca 5 uker. (Vi ligger litt etter Storbritannia; der virker toppen å være passert.) Tallene er usikre, men man må ta høyde for at opptil 30 % av befolkningen blir syk samtidig, og at opptil 6 % kan bli alvorlig syke.

Hvis hver tredje spiller i en tropp er syk samtidig, sier det seg selv at treneren kan få noen kinkige problemer, og at laget vil kunne svekkes. Jeg synes derfor absolutt det er grunn til at Brann tar influensaen på alvor, vurderer å droppe fellesmåltidene, holder syke spillere hjemme, etc. Det er vel med influensa som med skader: De lagene som får mange syke/skadete spillere, kan tape poeng i forhold til andre lag ...

Og det er ikke umulig at det blir aktuelt Ã¥ utsette enkelte kamper. Den som overlever, fÃ¥r se.  ;)

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Innlandsmax

Med 30% av befolkningen i sykesengen går samfunnet i stå. Om svineinfluensaen er hardere enn en vanlig influensa eller ikke, så er det vel slik at den er spådd å smitte betydelig flere enn en vanlig influensa, og betydelig flere omtrent samtidig. Så vidt jeg har forstått er dette i vel så stor graf problemet som det at den skal være så mye voldsommere enn en vanlig influensa.

Og hvis samfunnet går i stå, så går vel fotballen i stå også. Hjelper ikke tross alt å være Brann da vel?

Derabilo

Jeg tipper KEA egentlig er Ola Jøsendal ;)

Ellers tenker jeg bare den tid den sorg. Det er ikke akkurat som vi går glipp av et seriegull grunnet denne influensaen. Eneste kunne være et cup gull, men vi får se hvordan det går mot Odd først.
Uansett; skulle hauger av folk dø så stiller faktisk fotball i en annen rekke.

Er det forresten en mulighet å spille kamper, men å spille de for tomme tribuner? Lag vil da gå glipp av store inntekter (alle utenom Lyn) - men dersom dommedag skulle komme og H1N1 viser seg å være en skikkelig kjerring, så er vel dette et alternativ? Eller er helt på vide veier no?
Bergen ut av Norge -

Markmus

Hadde jo vært rivende festlig om serien ble avlyst noen runder før slutt slik at Rosenborg ikke fikk gullet :D
Ka du ve?

thesevs

Så vidt jeg har skjønt dør mellom 1500 - 3000 av influensa hvert år. I hovedsak eldre mennesker. At flere ryker i år er vel ikke utenkelig da svineinfluensaen smitter raskere og flere samtidig.
Dog har jeg vanskelig for å tro at samfunnet skal gå i stå, at anarki oppstår og at verden slik vi kjenner den går under.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Innlandsmax

Quote from: thesevs on August 06, 2009, 21:48:33 PM
Så vidt jeg har skjønt dør mellom 1500 - 3000 av influensa hvert år. I hovedsak eldre mennesker. At flere ryker i år er vel ikke utenkelig da svineinfluensaen smitter raskere og flere samtidig.
Dog har jeg vanskelig for å tro at samfunnet skal gå i stå, at anarki oppstår og at verden slik vi kjenner den går under.


Har du noensinne vært på jobben når hver tredje kollega er sjuk? Hver tredje tog-, buss- og trikkesjåfør, hver tredje lærer, hver tredje barnehageansatt, hver tredje eller mer enn hver tredje sjukepleier og lege. Verden går neppe under. Det er heller ikke det samme som at samfunnet går i stå.

OmOssSjølOgHansaøl

Så det vil gå tredjeparten så mange busser og tog. Men det vil være en tredjedel færre passasjerer, så det løser seg. På fotballbanen bør kanskje NFF innføre 7-a-side så lenge influensaen varer? :)


.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

TCAC

Er ikke en av spesialitetene til denne sykdommen at den rammer yngre voksne mye hardere enn eldre? Det alene gjør den jo langt alvorligere for tannhjulene i samfunnet enn en vanlig influensa.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: Innlandsmax on August 06, 2009, 21:51:49 PM
Quote from: thesevs on August 06, 2009, 21:48:33 PM
Så vidt jeg har skjønt dør mellom 1500 - 3000 av influensa hvert år. I hovedsak eldre mennesker. At flere ryker i år er vel ikke utenkelig da svineinfluensaen smitter raskere og flere samtidig.
Dog har jeg vanskelig for å tro at samfunnet skal gå i stå, at anarki oppstår og at verden slik vi kjenner den går under.


Har du noensinne vært på jobben når hver tredje kollega er sjuk? Hver tredje tog-, buss- og trikkesjåfør, hver tredje lærer, hver tredje barnehageansatt, hver tredje eller mer enn hver tredje sjukepleier og lege. Verden går neppe under. Det er heller ikke det samme som at samfunnet går i stå.


Men en regner jo ikke med at bare bussjåfører, piloter eller lærere (osv osv osv) blir syke. Det gjelder jo alle. Hvis disse blir syke regner man med at også brukerne (av skoletjensten, offentlig transport osv) blir syke... ergo går det opp i opp.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

TCAC

Quote from: thesevs on August 06, 2009, 22:30:05 PMMen en regner jo ikke med at bare bussjåfører, piloter eller lærere (osv osv osv) blir syke. Det gjelder jo alle. Hvis disse blir syke regner man med at også brukerne (av skoletjensten, offentlig transport osv) blir syke... ergo går det opp i opp.


Hehe... Brukerne av helsetilbudet da? Tror du de blir for syke til å dra på sykehus?

krøvel vellevold

August 06, 2009, 22:37:01 PM #30 Last Edit: August 06, 2009, 22:39:39 PM by krøvel vellevold
Quote from: thesevs on August 06, 2009, 22:30:05 PM
Quote from: Innlandsmax on August 06, 2009, 21:51:49 PM
Quote from: thesevs on August 06, 2009, 21:48:33 PM
Så vidt jeg har skjønt dør mellom 1500 - 3000 av influensa hvert år. I hovedsak eldre mennesker. At flere ryker i år er vel ikke utenkelig da svineinfluensaen smitter raskere og flere samtidig.
Dog har jeg vanskelig for å tro at samfunnet skal gå i stå, at anarki oppstår og at verden slik vi kjenner den går under.


Har du noensinne vært på jobben når hver tredje kollega er sjuk? Hver tredje tog-, buss- og trikkesjåfør, hver tredje lærer, hver tredje barnehageansatt, hver tredje eller mer enn hver tredje sjukepleier og lege. Verden går neppe under. Det er heller ikke det samme som at samfunnet går i stå.


Men en regner jo ikke med at bare bussjåfører, piloter eller lærere (osv osv osv) blir syke. Det gjelder jo alle. Hvis disse blir syke regner man med at også brukerne (av skoletjensten, offentlig transport osv) blir syke... ergo går det opp i opp.


hehe... Hvis det er 50 stykker som normalt tar bussen min om morgenen, men bussjåføren er syk, så hjelper det ikke meg at alle de 49 andre passasjerene er syke og ikke benytter seg av bussen... Det samme f.eks. med skole. Det blir ikke undervisning hvis læreren er syk. Da hjelper det ikke de 15 friske i klassen at det er 15 syke som ikke kunne komme uansett.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Hysj - du er syk du og! I hvertfall i følge mitt resonnement!
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama


krøvel vellevold

August 06, 2009, 22:49:14 PM #33 Last Edit: August 06, 2009, 22:53:59 PM by krøvel vellevold
Quote from: KEA on August 06, 2009, 22:40:50 PM


Hvorfor er det så mye hemmelighold når alle skal dø om en måned så alikavel? Flott at en anonym forumdeltager er den som kommer med "den store grusomme sannheten" som hele det offisielle Norge liksom holder kjeft om. "�ååå hør hør! Jeg har sannheten!" Hvorfor ikke tipse media om din kunnskap om "hemmeligholdet" rundt at vi alle snart skal dø? Dette er rett og slett ikke annet en latterlige dommedagsprofetier, og du har sannsynligvis ikke noe mer peiling enn alle dem du påstår ikke har noen peiling!

For øvrig: Spanskesyken hadde iflg. Wikipedia en dødelighet på 1 % i Norge. Og det i en tid med mye dårligere helsevesen enn nå.
Legg ned hele klubben!

Derabilo

Det kan godt være at KEA har peiling, men for meg virker det som silly season har spredd seg til svineinfluensa diskusjonen :) Løse rykter man ikke vet om er sanne eller gale.
Bergen ut av Norge -

krøvel vellevold

August 06, 2009, 22:55:46 PM #35 Last Edit: August 06, 2009, 23:14:40 PM by krøvel vellevold
Quote from: Derabilo on August 06, 2009, 22:53:16 PM
Det kan godt være at KEA har peiling, men for meg virker det som silly season har spredd seg til svineinfluensa diskusjonen :) Løse rykter man ikke vet om er sanne eller gale.


Ja selvsagt vet KEA det som kun et fåtall mennesker vet - og holder kjeft om. Og den store nyheten setter han ut på Brannbataljonens forum! Verdens bedras av helsesjefene og de øverste myndighetene i alle land. 6 milliarder mennesker får ikke vite sannheten om hvor forferdelig denne svineinfluensaen egentlig er. Men KEA på Brannbataljonens forum vet det...

Hvorfor er han så opptatt av at vi kanskje får hjem et trofé i høst, hvis han faktisk mener at svineinfluensaen er mye større og verre enn det befolkningen har fått vite? Da burde han vel ikke være så opptatt av cupgull, men heller legge seg ned og vente på at dommedag kommer.
Legg ned hele klubben!

Shine

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

krøvel vellevold

For øvrig er det en kjerring på jobben som mener å vite at vi i 2011 (eller var det 2012?) kommer inn i en annen dimensjon, og at verden slik vi kjenner den i dag vil opphøre. Så det var flaks at vi fikk oppleve seriegullet før det!
Legg ned hele klubben!

Shine

August 06, 2009, 23:23:04 PM #38 Last Edit: August 06, 2009, 23:24:53 PM by Shine
Solen liner opp med "sentrum" av galaksen vår, i forhold til jorden. Det forårsaker en drøss magnetiske stormer og andre morsomme effekter som /muligens/ forandring i gravitasjon.

Så en dokugreie om det igår.

Om du tror på maya/egypt/Nostredamus pisset blir vi nok spist opp av noe ja. (legg merke til hvor utrolig lite partisk jeg er her)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Shine

De som kan gjøre jobben sin fra hjemmekontor er ikke vital for samfunnet.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Xminator

Quote from: Innlandsmax on August 06, 2009, 21:42:15 PM
Med 30% av befolkningen i sykesengen går samfunnet i stå. Om svineinfluensaen er hardere enn en vanlig influensa eller ikke, så er det vel slik at den er spådd å smitte betydelig flere enn en vanlig influensa, og betydelig flere omtrent samtidig. Så vidt jeg har forstått er dette i vel så stor graf problemet som det at den skal være så mye voldsommere enn en vanlig influensa.

Og hvis samfunnet går i stå, så går vel fotballen i stå også. Hjelper ikke tross alt å være Brann da vel?


30% syke er ikke det same som 30% i sykesengen. Det er forskjellige grader av hvor hardt denne influensaen rammer. Veldig mange av de 30%-ene vil ikke engang vite at de har fått influensaen! For enda flere vil det ikke fortone seg som noen spesielt hard influensa. Ett ytterst lite minimum blir veldig syke, og det som har skilt denne influensaen fra den "vanlige" er jo at denne gruppen ikke nødvendigvis er de med nedsatt immunforsvar i utgangspunktet.

Vi har hvert år en mye større pandemi i Norge. Den kalles fellesferie. Noen ganger har vi også noe som heter "streik". Av en eller annen grunn stopper ikke samfunnet opp da heller...

Xminator

Quote from: krøvel vellevold on August 06, 2009, 23:16:25 PM
For øvrig er det en kjerring på jobben som mener å vite at vi i 2011 (eller var det 2012?) kommer inn i en annen dimensjon, og at verden slik vi kjenner den i dag vil opphøre. Så det var flaks at vi fikk oppleve seriegullet før det!


Kanskje hun egentlig mener å vite at fra 2012 vinner Brann serien hvert år? Det ville jo vært en annen dimensjon og verden slik vi kjenner den har opphørt...

For øvrig skal jeg klare å flire galgenhumoristisk av alle CO2 fantastene om Yellowstone eksploderer og sender oss inn i en ny istid...

Mick

Det er en kjentsak at verden skal gÃ¥ under i 2012, bare skriv inn 2012 i google søkefeltet og det første som kommer opp er 2012 doomsday. Med en gang disse rapture folka borte i Usa fÃ¥r et par profetier, religioner som samtidig sier at verden skal gÃ¥ under sÃ¥ tar det helt av. Er enig i at det er et interessant sammentreff at sÃ¥ mange religioner/urkulturer spÃ¥r verdens undergang innenfor samme kalenderÃ¥r, men det eneste som jeg tror det er hold i er Einsteins spÃ¥dom om at polene vil begynne Ã¥ flytte pÃ¥ seg i 2012, og i følge NASA er det mer sannsynlig at det skjer nærmere 2050 en 2012.  Skulle noen derimot spÃ¥ at Brann klarer Ã¥ gÃ¥ igjennom hele 2012 sesongen uten Ã¥ tape en kamp med 4 eller fler mÃ¥l sÃ¥ blir jeg virkelig redd.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Langhår

Mye morsomt her. Spesielt KEA viser nye sider av seg selv. Det er riktig at verden står i fare for å bli hardt rammet av et influensautbrudd som kan koste mange livet. Det er imidlertid svært og da mener jeg svært tvilsomt at dette utbruddet vil føre til det. Det ekspertisen er redd for er et storutbrudd av fugleinfluensa. Dette er en mye farligere influensatype. Frykten er at den skal begynne å smitte i stor stil mellom mennesker. Da kan det bli skummelt. Men selv da er det jo ikke snakk om at "alle" dauer. De aller fleste vil også da bli friske igjen.

Jeg ser også at KEA påstår at Tamiflu ikke har noen virkning. Det er feil. Tamiflu er forholdsvis effektiv mot svineinfluensaen. Det er imidlertid funnet noen få tilfeller der den ikke virker så godt, men i det store og det hele er den til stor hjelp for de rammete. I tillegg så ser det ut til at sykdomsforløpet i de aller fleste tilfeller er forholdsvis mildt. Det hadde vært interessant og spørre KEA om han vet noe om hvor mange som er døde på verdensbasis av denne sykdommen. Det er nemlig ikke særlig mange. Tilslutt kan jeg si at de følger med i media antagelig har fått med seg at en vaksine vil være klar tidligere enn antatt. Norge har for lenge siden sørget for at vi alle får tilgang til denne.

Det er riktig at samfunnsmaskineriet kan få problemer med å gå rundt på noen områder om veldig mange blir syke samtidig, men de aller, aller fleste vil jo bli friske igjen etter kort tid.
Selvsagt vil noen dø av dette. Men det dør altså ganske mange av influensa i Norge hvert eneste år. Kanskje noen flere vil dø denne gangen, men det er altså ingen grunn til å tro at det vil bli dramatisk mange flere.

Synes man bør holde seg for god til å servere den type skremselspropagande som KEA har gjort her. Uansett hvilken stilling han måtte ha så taler han mot bedre vitende. Det er dommedagsprofetier i stor stil. Folk får spørre seg selv om de tror at det ville vært mulig i dagens informasjonssamfunn å holde noe slikt som KEA mener å vite hemmelig for offentligheten. Jeg tviler på det og jeg tror ikke Brannbataljonens forum er det rette stedet og hente informasjon om svineinfluensaen.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

August 07, 2009, 08:12:33 AM #45 Last Edit: August 08, 2009, 12:13:10 PM by mbersve
Quote from: Langhår on August 07, 2009, 08:05:20 AM. Tilslutt kan jeg si at de følger med i media antagelig har fått med seg at en vaksine vil være klar tidligere enn antatt. Norge har for lenge siden sørget for at vi alle får tilgang til denne.


Dette er selvsagt bare propaganda for å holde befolkningen rolig. Det er antagelig USA som står bak denne propagandaen. Og jødene og Israel selvsagt.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Quote from: krøvel vellevold on August 07, 2009, 08:12:33 AM
Dette er selvsagt bare propaganda for å holde befolkningen rolig. Det er antagelig USA som står bak denne propagandaen. Og jødene og Israel selvsagt.


Og mannen sjølv, Roald Bruuun Hansen!
GÃ¥ av.

Markmus

Roche (produsenten av Tamiflu) flirer nok hele veien til banken. Fy faen så mange penger de må håve inn om dagen. Tørr vedde på at de står bak noe av den skapte hysterien.
Ka du ve?

Langhår

Personlig ser jeg ikke bort fra at UFO`er kan ha noe med saken å gjøre. Kanskje i samarbeid med Castro og Elvis Presley. Og er det noen som tror at det er tilfeldig at Michael Jackson døde nå?
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

krøvel vellevold

Skulle ikke fugleinfluensaen for noen år siden ta knekken på oss alle? Hva skjedde med den?
Hvor ble det av verdens undergang i 1999?
Hvor ble det av verdens undergang ved tusenårsskiftet? Og skulle ikke verden gå under, så skulle i hvert fall alt datagenerert gå til helvete. Selv kjøleskap og tv'er skulle jo ikke tåle Y2K-problemet. Etter 11.09.01 skulle jo hele den vestlige sivilisasjon gå til helvete også. Det skulle bli terror alle steder i Europa og USA.
Finanskrisen skulle jo også sette verden ut av spill.
Legg ned hele klubben!

Go Up