• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gua-sta-vino!

Started by AndreasNV, August 06, 2009, 07:04:55 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

AndreasNV

GUA-STA-VINO!!! Han er jo i tillegg fra nabo-landet til Tevez! :)
AR-GEN-TINA!!!
Veldig tidlig med sang for en spiller, men en god midlertidig løsning.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Ferguson

Ikke akkuratt en skikkelig sang, men hvorfor ikke?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

La inn følgende forslag i spillertråden:

Quote from: vebo on August 05, 2009, 21:21:42 PM
Verdens enkleste sangforslag:
Melodi: "Guantanamera"

Guastavino (Alle stavinger må med, dvs "Gu-as-ta-vin-jo")
Diego Guastavino
Guastavino
Diego Guastavino

Setter sikkert pris på en latinsk melodi også ;)
Tiocfaidh ár lá

Ferguson

All respekt for forslaget ditt Vebo men er vel enklere å innføre det første forslaget? Iallefall med tanke på dagens stemningsnivå!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ricky

Quote from: vebo on August 06, 2009, 08:46:25 AM
La inn følgende forslag i spillertråden:

Verdens enkleste sangforslag:
Melodi: "Guantanamera"

Guastavino (Alle stavinger må med, dvs "Gu-as-ta-vin-jo")
Diego Guastavino
Guastavino
Diego Guastavino

Setter sikkert pris på en latinsk melodi også ;)


Er vel ingen "-jo"-stavelse på slutten?

vebo

Quote from: Ricky on August 06, 2009, 09:43:35 AM
Quote from: vebo on August 06, 2009, 08:46:25 AM
La inn følgende forslag i spillertråden:

Verdens enkleste sangforslag:
Melodi: "Guantanamera"

Guastavino (Alle stavinger må med, dvs "Gu-as-ta-vin-jo")
Diego Guastavino
Guastavino
Diego Guastavino

Setter sikkert pris på en latinsk melodi også ;)


Er vel ingen "-jo"-stavelse på slutten?


Ok, da sier vi "Gu as ta vi no"

Litt godvilje må man riktignok legge i bunn.. ;)
Tiocfaidh ár lá

vebo

Quote from: Ferguson on August 06, 2009, 09:25:26 AM
All respekt for forslaget ditt Vebo men er vel enklere å innføre det første forslaget? Iallefall med tanke på dagens stemningsnivå!


Vi får se. Var uansett bare et meget skjelden innfall av kreativitet. Vi begge vet vel uansett at det ikke er forumet som bestemmer nye sanger;)
Tiocfaidh ár lá

fetfisk

U-en i Guastavino, skal den egentlig uttales?

Uttales 'u' i Guevara eksempelvis? Det mener jeg bestemt at det ikke gjør.

Jeg er ikke veldig bevandret i spansk, men mener at riktig uttale er /gasta'vino/.

Markmus

Det har strengt tatt ingenting å si siden ingen kommer til å høre forskjell når flere tusen synger det ;)
Ka du ve?

fetfisk


gullet ska hem

Quote from: vebo on August 06, 2009, 09:48:04 AM
Quote from: Ricky on August 06, 2009, 09:43:35 AM
Quote from: vebo on August 06, 2009, 08:46:25 AM
La inn følgende forslag i spillertråden:

Verdens enkleste sangforslag:
Melodi: "Guantanamera"

Guastavino (Alle stavinger må med, dvs "Gu-as-ta-vin-jo")
Diego Guastavino
Guastavino
Diego Guastavino

Setter sikkert pris på en latinsk melodi også ;)


Er vel ingen "-jo"-stavelse på slutten?


Ok, da sier vi "Gu as ta vi no"

Litt godvilje må man riktignok legge i bunn.. ;)

støtter denne fullt!

Larsi Ã?en

Den høres kul ut i mine hører :P
Opp med det flagget!

fetfisk

Idéen er god, men jeg er redd grammatikken er på skakke. :) Hvis det er slik at "guas" uttales /gas/, så blir det litt vel gebrokkent å skrike GU AS (ta vi no).

AndreasNV

Jeg liker begge, og tror at begge vil slå an hvis de prøves ut på tribunen.

Det er spesielt gøy at begge har et sør-amerikansk preg! :)
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

revert

He.

Jeg likt forslaget over. Det går jo an å ta begge versene da.

Liverpool tar det på sangen til Torres hvor man første har vers med en del ord, for i neste vers å bare synge "nanana" med bouncing som er helt vanvittig fett.

Skulle likt å se noe ligende på Stadion.

Men selv om jeg liker den blir nok ikke sangen innført av den grunn

Klaus_Brann

Quote from: dex1974 on August 17, 2009, 21:40:46 PM
Hva med å bruke "Y Viva Espana" ?

Sylvia - Y Viva Espana (1974)


Jeg likte det andre verset godt, bra forslag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ikke dårlig det der.
Ka du ve?

Christian

Hva med å gjøre det enda enklere og bare bruke gode, gamle Alex Valencia-ropet? Syns å erindre at det kunne får riktig så fint trøkk på en god dag.

Memelli

Du er velkommen til å fortelle meg/oss hvordan Alex Valencia-ropet var. :)

Henrik8

Var vel samme som "That's why you're going down", "Paolo Di Canio" ol. Har tenkt det samme selv. Tror det kommer til å funke bra.
Kjør over pakket 09`

Henrik8

Litt dÃ¥rlig opptak, men den høres i bakgrunnen etter ca ett minutt. 

West Ham United - Newcastle 2:2
Kjør over pakket 09`

Danny

Dexs forslag må da kunne brukes? Et bra forslag, og Guastavino blir vel mest sannsynlig den neste store underholderen i Brann, og kan da vel få en sang til en fengende melodi? Riktinok vil det sikkert være vanskelig å innføre den, forhåpentlig runger den til neste sesong når en eventuell omorganisering med et utpreget forsangerfelt tett oppunder taket er på plass.

Min stemme til Dex.

dex1974

August 18, 2009, 16:38:41 PM #23 Last Edit: August 18, 2009, 16:44:22 PM by dex1974
Quote from: Memelli on August 18, 2009, 14:21:43 PM
Du er velkommen til å fortelle meg/oss hvordan Alex Valencia-ropet var. :)


"La donna é mobile" som Kjernen senere brukte som sang for Azar da han var i barteland :



Skjønte ikke helt Kjernen hvorfor de brukte den til Azar...muligens for Ã¥ prøve provosere oss for "Azar Karadas" fikk ikke samme snert som "Alex Valencia"  8)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

steinbygger

Hvorfor gjøre det så komplisert. Hvorfor ikke bare kjøre en sydlansk dieeego, dieeego. Dette var vel det Napolifansen stort sett brukte når de hyllet Maradona. Denne er enkel og hele stadion kan være med på, på samme måte som man var med på Flo, Flo,Flo for noen år siden

Markmus

Synes vi bør holde tekstene veldig korte, ellers blir det bare et par stykker som synger. Mitt forslag til sanger alle lett kan lære:

1. Denne melodien er konge, men dessverre bruker mange den til shalalal/lalalala/osv. i stedet for å synge noe:
world cup party in Koln Germany

Guastavinooo
Uno gol, por favoooor
???????????????????
Guastavinoooooo



.

2. Ellers tenkte jeg på noe til den melodien England-supporterne bruker på Wembley. Er en trumpet som spiller alle de første 4 linjene, før de roper England til slutt. Aner ikke hvilken melodi det er, så det er vanskelig å finne den på tuben. Men dere skjønner vel?

Diego... Guastavino
Uno gol, por favor
Diego... Guastavino
Uno gol, por favor
DIEGO
(Her roper de England)

P.S. Jeg er ikke særlig kreativ til hva sangtekster angår! Men melodiene er fengende og teksten er simpel.
Ka du ve?

Northside

Quote from: steinbygger on August 18, 2009, 21:53:58 PM
Hvorfor gjøre det så komplisert. Hvorfor ikke bare kjøre en sydlansk dieeego, dieeego. Dette var vel det Napolifansen stort sett brukte når de hyllet Maradona. Denne er enkel og hele stadion kan være med på, på samme måte som man var med på Flo, Flo,Flo for noen år siden


1: Fordi noe slikt er kjedelig. Fungerer riktignok til tider, men et bedre rop/sang ville vært bedre.

2: Napolifansen hadde en rimelig god sang til Maradona ;)
Maradona in Napoli

steinbygger

Quote from: Northside on August 18, 2009, 22:18:15 PM
Quote from: steinbygger on August 18, 2009, 21:53:58 PM
Hvorfor gjøre det så komplisert. Hvorfor ikke bare kjøre en sydlansk dieeego, dieeego. Dette var vel det Napolifansen stort sett brukte når de hyllet Maradona. Denne er enkel og hele stadion kan være med på, på samme måte som man var med på Flo, Flo,Flo for noen år siden


1: Fordi noe slikt er kjedelig. Fungerer riktignok til tider, men et bedre rop/sang ville vært bedre.





Ja, hvorfor skal vi implementere noe som vi vet fungerer over hele stadion. La oss heller ha sanger som kanskje 1/3 av Hansa klarer å lære teksten på slik at vi kan fortsette med den fantastiske atmosfæren som har vært de siste to årene

Christian

Noe av det enkleste vi har er vel "Heia Brann" og det funker jo som en kule. Eller vent. Ropet høres kanskje tre ganger før klapping overtar helt. Det helt enkle er ikkje alltid det beste.

Litt tekst og melodi tror eg må til, som i stjerneeksemplene våre "Vi er berømte Brann" og "Gullet skal hem". Vi må jo først og fremst ta utgangspunkt i det som funker på Stadion, ikkje det som funker i Napoli eller Barcelona.

Markmus

Quote from: Christian on August 19, 2009, 09:47:40 AM
Noe av det enkleste vi har er vel "Heia Brann" og det funker jo som en kule. Eller vent. Ropet høres kanskje tre ganger før klapping overtar helt. Det helt enkle er ikkje alltid det beste.

Litt tekst og melodi tror eg må til, som i stjerneeksemplene våre "Vi er berømte Brann" og "Gullet skal hem". Vi må jo først og fremst ta utgangspunkt i det som funker på Stadion, ikkje det som funker i Napoli eller Barcelona.


De to melodiene jeg brukte går det ikke an å klappe til.

edit: pølsene klarer sikkert finne en måte å klappe til alt mulig, men jeg kan ikke helt se hvordan dette skal gå.
Ka du ve?

Northside

Quote from: steinbygger on August 19, 2009, 07:25:41 AM
Ja, hvorfor skal vi implementere noe som vi vet fungerer over hele stadion. La oss heller ha sanger som kanskje 1/3 av Hansa klarer å lære teksten på slik at vi kan fortsette med den fantastiske atmosfæren som har vært de siste to årene

B-moderator

Fikk litt sang tekst følelse over meg. SÃ¥ prøver pÃ¥ en sang til diego ogsÃ¥. Melodi er kjent. Vi synger flere sanger med denne. Bl.a  "rykker ned til løvham, Ã¥ Ã¥ Ã¥ rykker ned til løvham. Rykker ned til løvham Ã¥ Ã¥ Ã¥ rykker ned til løvham."  Vi kan bytte ut ordene med. "Mas gol Guastavinio, Ã¥ Ã¥  mas gol Guastavino" osv. Det betyr flere mÃ¥l Guastavino pÃ¥ spansk. Litt moro med en sang han forstÃ¥r. 
Brann inside

mort3en

Eg stemmer for dette forslaget! For denne er lett og lære og vil bli ein hit på Stadion...

Larsi Ã?en

Stemmer også på dette forslaget, jeg har enda ikke hørt 1 sang om gusta~ ordentlig enda..( på tv eller tribunen)..
Opp med det flagget!

vebo

Quote from: gjertm on August 20, 2009, 23:28:28 PM
Fikk litt sang tekst følelse over meg. SÃ¥ prøver pÃ¥ en sang til diego ogsÃ¥. Melodi er kjent. Vi synger flere sanger med denne. Bl.a  "rykker ned til løvham, Ã¥ Ã¥ Ã¥ rykker ned til løvham. Rykker ned til løvham Ã¥ Ã¥ Ã¥ rykker ned til løvham."  Vi kan bytte ut ordene med. "Mas gol Guastavinio, Ã¥ Ã¥  mas gol Guastavino" osv. Det betyr flere mÃ¥l Guastavino pÃ¥ spansk. Litt moro med en sang han forstÃ¥r. 


Der er du vel strengt tatt litt sent ute med ideen.
Tiocfaidh ár lá

AndreasNV

Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Lister

Vi kan jo bruke samme melodi som Helstadsangen og kjøre para espanol.

Quien es Ronaldino?
Tenemos Guastavino
Tiamos Guastavino
Somos Brann

For de som ikke habla espanol:

Hvem er Ronaldino?
Vi har Guastavino
Vi elsker Guastavino
Vi er Brann
Guinness - Makes you drunk

vebo

Liker forslaget, veldig godt, men er redd for at det ikke blir innført. Vansklig nok å lære folk tekster som går på norsk :-\
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Quote from: Lister on March 29, 2011, 13:14:45 PM
Vi kan jo bruke samme melodi som Helstadsangen og kjøre para espanol.

Quien es Ronaldino?
Tenemos Guastavino
Tiamos Guastavino
Somos Brann

For de som ikke habla espanol:

Hvem er Ronaldino?
Vi har Guastavino
Vi elsker Guastavino
Vi er Brann


bra forslag, tillot meg å retta spansken.

Quien es Ronaldinho?
Tenemos Guastavino
Amamos Guastavino
Somos Brann
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

My bad. Er ikke helt stødig. Har bodd med en mexicaner, så det jeg kan har jeg plukket opp.
Guinness - Makes you drunk

Larsi Ã?en

Det er noen som har nevnt " Mas goal Guastavino". Med en melodi som er brukt opp. Men hva med "Let's go fucking mental" melodien? Da hadde man fått litt trøkk.



http://www.youtube.com/watch?v=tVoHUv9muDU
Opp med det flagget!

Go Up