• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann kvartfinale cupen

Started by Nixon, August 03, 2009, 21:24:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

2rB

Quote from: nero on August 10, 2009, 12:07:17 PM
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.


Det er egentlig synd at Opdal ikkje klarte å fella han.
Kva skulle dommaren gjort då?
Rødt til Opdal og straffe?

Edit:
Eg er mest tvilande til dommaren som ikkje stopper spillet når keeper ligger nede med skade.

Innlandsmax

Det har tross alt vært en del episoder av litt klovneaktig preg hvor keepere skal klarere, også bommer de og faller, bare bommer men har et eller annet kroppslig utfall som kan se litt rart ut, eller sparker feil, vrir foten etc. etc. Ikke så lett for dommeren å kunne øyeblikkelig se, vurdere og konkludere med hva som er hva.

Greit at det er ille å se Opdal vri seg i smerte, og Kovacs putte som en direkte følge av det. Men hadde det vært Ramovic og Nielsen/Azar i tilsvarende roller, så ville i alle fall jeg ha ment at det er grei del av jobben til en keeper å ha kroppskontroll nok til ikke å forårsake skade på seg selv.

2rB

Quote from: Innlandsmax on August 11, 2009, 11:30:47 AM
Det har tross alt vært en del episoder av litt klovneaktig preg hvor keepere skal klarere, også bommer de og faller, bare bommer men har et eller annet kroppslig utfall som kan se litt rart ut, eller sparker feil, vrir foten etc. etc. Ikke så lett for dommeren å kunne øyeblikkelig se, vurdere og konkludere med hva som er hva.

Greit at det er ille å se Opdal vri seg i smerte, og Kovacs putte som en direkte følge av det. Men hadde det vært Ramovic og Nielsen/Azar i tilsvarende roller, så ville i alle fall jeg ha ment at det er grei del av jobben til en keeper å ha kroppskontroll nok til ikke å forårsake skade på seg selv.


Skade på seg selv???
Om eg husker rett var det vel Kovacs sin brøyting i feltet som gjor at Opdal vart skada.

Markmus

Quote from: 2rB on August 11, 2009, 11:24:36 AM
Quote from: nero on August 10, 2009, 12:07:17 PM
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.


Det er egentlig synd at Opdal ikkje klarte å fella han.
Kva skulle dommaren gjort då?
Rødt til Opdal og straffe?

Edit:
Eg er mest tvilande til dommaren som ikkje stopper spillet når keeper ligger nede med skade.


Hadde jaggu tatt seg ut om Opdal fikk rødt attpåtil :p
Ka du ve?

Innlandsmax

Quote from: 2rB on August 11, 2009, 11:35:23 AM
Quote from: Innlandsmax on August 11, 2009, 11:30:47 AM
Det har tross alt vært en del episoder av litt klovneaktig preg hvor keepere skal klarere, også bommer de og faller, bare bommer men har et eller annet kroppslig utfall som kan se litt rart ut, eller sparker feil, vrir foten etc. etc. Ikke så lett for dommeren å kunne øyeblikkelig se, vurdere og konkludere med hva som er hva.

Greit at det er ille å se Opdal vri seg i smerte, og Kovacs putte som en direkte følge av det. Men hadde det vært Ramovic og Nielsen/Azar i tilsvarende roller, så ville i alle fall jeg ha ment at det er grei del av jobben til en keeper å ha kroppskontroll nok til ikke å forårsake skade på seg selv.


Skade på seg selv???
Om eg husker rett var det vel Kovacs sin brøyting i feltet som gjor at Opdal vart skada.


Men det syns jo ikke i det den kontroversielle episoden starter. Det man da ser er en keeper som plutselig faller - tilsynelatende fullstendig grunnløst. Da er det naturlig at dommeren tenker seg om minst en gang før han blåser.

roaldinho

Quote from: Markmus on August 11, 2009, 12:25:18 PM
Quote from: 2rB on August 11, 2009, 11:24:36 AM
Quote from: nero on August 10, 2009, 12:07:17 PM
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.


Det er egentlig synd at Opdal ikkje klarte å fella han.
Kva skulle dommaren gjort då?
Rødt til Opdal og straffe?

Edit:
Eg er mest tvilande til dommaren som ikkje stopper spillet når keeper ligger nede med skade.


Hadde jaggu tatt seg ut om Opdal fikk rødt attpåtil :p


Hehe, om Opdal ligger nede med skade etter det så kan ikke dommeren gi han kort :p Han må eventuelt vente til Opdal er inne igjen, noe han aldri gjorde :p
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

eriksen_30

Quote from: nero on August 10, 2009, 12:07:17 PM
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.

Vil ikkje si meg helt enig at Opdal prøver å felle Kovacs, tror heller at Opdal prøver å sparke vekk ballen. Klarer ikkje se for meg Opdal som en sånn type rett og slett!  Men det e jo min oppfatning av situasjonen. Ka andre måtte mene driter eg i ;)

dudo

Hæ? Opdal feller da "alltid" når spissen passerer han og har blankt mål.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: eriksen_30 on August 11, 2009, 14:27:31 PM
Quote from: nero on August 10, 2009, 12:07:17 PM
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.

Vil ikkje si meg helt enig at Opdal prøver å felle Kovacs, tror heller at Opdal prøver å sparke vekk ballen. Klarer ikkje se for meg Opdal som en sånn type rett og slett!  Men det e jo min oppfatning av situasjonen. Ka andre måtte mene driter eg i ;)


En sånn type? "Professional foul" er da ikke noe ille. Det er et offer fordi du blir utvist. Til og med Solskjær gjorde dette mot en Newcastle-spiller som var på løp mot Uniteds mål. Solskjær løp som en galning etter ham og felte ham før han rakk mål.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Innlandsmax on August 11, 2009, 12:46:16 PM
Quote from: 2rB on August 11, 2009, 11:35:23 AM
Quote from: Innlandsmax on August 11, 2009, 11:30:47 AM
Det har tross alt vært en del episoder av litt klovneaktig preg hvor keepere skal klarere, også bommer de og faller, bare bommer men har et eller annet kroppslig utfall som kan se litt rart ut, eller sparker feil, vrir foten etc. etc. Ikke så lett for dommeren å kunne øyeblikkelig se, vurdere og konkludere med hva som er hva.

Greit at det er ille å se Opdal vri seg i smerte, og Kovacs putte som en direkte følge av det. Men hadde det vært Ramovic og Nielsen/Azar i tilsvarende roller, så ville i alle fall jeg ha ment at det er grei del av jobben til en keeper å ha kroppskontroll nok til ikke å forårsake skade på seg selv.


Skade på seg selv???
Om eg husker rett var det vel Kovacs sin brøyting i feltet som gjor at Opdal vart skada.


Men det syns jo ikke i det den kontroversielle episoden starter. Det man da ser er en keeper som plutselig faller - tilsynelatende fullstendig grunnløst. Da er det naturlig at dommeren tenker seg om minst en gang før han blåser.


Det er vel rimelig sjeldent at keepere sparker så grådig feil at de bommer. I tillegg hadde Opdal ligget nede en stund tidligere, og det hadde nok ikke dommeren glemt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Innlandsmax

Quote from: Klaus_Brann on August 11, 2009, 22:12:02 PM
Quote from: Innlandsmax on August 11, 2009, 12:46:16 PM
Quote from: 2rB on August 11, 2009, 11:35:23 AM
Quote from: Innlandsmax on August 11, 2009, 11:30:47 AM
Det har tross alt vært en del episoder av litt klovneaktig preg hvor keepere skal klarere, også bommer de og faller, bare bommer men har et eller annet kroppslig utfall som kan se litt rart ut, eller sparker feil, vrir foten etc. etc. Ikke så lett for dommeren å kunne øyeblikkelig se, vurdere og konkludere med hva som er hva.

Greit at det er ille å se Opdal vri seg i smerte, og Kovacs putte som en direkte følge av det. Men hadde det vært Ramovic og Nielsen/Azar i tilsvarende roller, så ville i alle fall jeg ha ment at det er grei del av jobben til en keeper å ha kroppskontroll nok til ikke å forårsake skade på seg selv.


Skade på seg selv???
Om eg husker rett var det vel Kovacs sin brøyting i feltet som gjor at Opdal vart skada.


Men det syns jo ikke i det den kontroversielle episoden starter. Det man da ser er en keeper som plutselig faller - tilsynelatende fullstendig grunnløst. Da er det naturlig at dommeren tenker seg om minst en gang før han blåser.


Det er vel rimelig sjeldent at keepere sparker så grådig feil at de bommer. I tillegg hadde Opdal ligget nede en stund tidligere, og det hadde nok ikke dommeren glemt.

Absolutt sjeldent at keepere sparker feil og bommer, men det har skjedd. Uansett så kan ikke noen andre lastes for at fyren plutselig faller om, og da kan man i alle fall ikke blåse for frispark. Skal man blåse av for skadet spiller, så er det vel OK å sjekke at spilleren faktisk er skadet først, og det tar gjerne mer enn de 3-4 sekundene Kovacs brukte på å score. Skal man blåse av på grunn av tilsynelatende grunnløse fall, så blir Nationaltheatret storleverandør av spillere i fremtiden. Skuespillere, altså.

olebrann3

Quote from: roaldinho on August 11, 2009, 13:21:15 PM
Quote from: Markmus on August 11, 2009, 12:25:18 PM
Quote from: 2rB on August 11, 2009, 11:24:36 AM
Quote from: nero on August 10, 2009, 12:07:17 PM
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.


Det er egentlig synd at Opdal ikkje klarte å fella han.
Kva skulle dommaren gjort då?
Rødt til Opdal og straffe?

Edit:
Eg er mest tvilande til dommaren som ikkje stopper spillet når keeper ligger nede med skade.


Hadde jaggu tatt seg ut om Opdal fikk rødt attpåtil :p


Hehe, om Opdal ligger nede med skade etter det så kan ikke dommeren gi han kort :p Han må eventuelt vente til Opdal er inne igjen, noe han aldri gjorde :p



Det tror eg ikke, husker en tromsø spiller fikk rødt kort på vei ut på båre forran store stå

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yes!wehavenobananas

Jeg synes vi dveler litt for mye ved dette med fair play. Vi er ikke de snilleste guttene i kassen selv, og vi kan godt slappe litt av med dette nå.

Mick

Quote from: Yes!wehavenobananas on August 12, 2009, 00:47:22 AM
Jeg synes vi dveler litt for mye ved dette med fair play. Vi er ikke de snilleste guttene i kassen selv, og vi kan godt slappe litt av med dette nå.


Vel det er en elementær forskjell på gule/røde kort og usportslig oppførsel.
Synes vi skal få lov å markere det. Hadde Kovacs/Fagermo lagt seg flate etter kampen skulle jeg latt de få gå lettere, men det er det at de prøver å rettferdigjøre oppførselen som irriterer meg mest.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

krakra

Det mest fantastiske er jo Fagermos idiotiske unnskylding: "Det er en duell og han er tett på, så det er greit." Hadde dette stemt hadde jeg skjønt det bedre, men det er jo skivebom. Duellen var over, Opdal hadde ballen og Kovacs hadde gitt opp. Så ble Opdal skadet, Kovacs så dette og stjal  ballen fra ham. Fagermos beskrivelse holder ikke mål og han beskriver en langt mer akseptabel situasjon enn hva som var tilfellet.


Mick

Vel du har forsåvidt et poeng. Et annet poeng er vel det at det er grenser for hvor langt vi kan ta denne diskusjonen videre nå, det meste er sagt og de fleste her inne er vel ganske enige. Så kansje vi skal spare litt av sinnet til selve kampen og ikke tømme alt ut her på forumet.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Spelaren

Tenk så herlige scener det hadde blitt om Kovacs hadde skutt fart mot mål, gått rett forbi og lobbet ballen kokett opp i gjengen med Brann-supportere, før han smilte sitt sjarmernde smil og klappet...
Gå av.

apop

Ser at noen her og og andre plasser mener vi må fare stille i gangene når det gjelder fair play pga av råskinn som Eirik Bakke.

For noe sludder, fair play har ingenting med hva motstanderen gjør eller sier, det handler om hva DU gjør i en situasjon.

Ja Brann har spillere som er litt vel harde i taklingene til tider, men Odd/Fagermo/Kovacs skal ikke og kan ikke ta det med i sin vurdering om det Kovacs gjorde var fair play eller ikke.

De må vurdere det utifra det som skjedde der og da, og jeg er fortsatt dypt sjokkert over at de (fortsatt) ikke klarer å se hvor horribelt det var.


Nixon

http://www.na24.no/propaganda/article2684853.ece

Henrik Færevåg er anmeldt til PFU for sitt bidrag til debatten etter den famøse cup-kampen.
Rød makt på Hansa

Markmus

haha, ja, ble i overkant mye sjikane av torturistene. Jeg hadde heller ikke funnet meg i å bli sammenlignet med Kovacs :)
Ka du ve?

thesevs

Quote from: Nixon on August 13, 2009, 14:18:46 PM
http://www.na24.no/propaganda/article2684853.ece

Henrik Færevåg er anmeldt til PFU for sitt bidrag til debatten etter den famøse cup-kampen.


Men det deilige er at jeg fortsatt kan kalle fyren en god pikk uten at noen kan anmelde meg til PFU.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

nero

Færøvåg viser igjen hvilken dimling han er.
Lions led by donkeys.

Nixon

Rød makt på Hansa

Dan Inge

kjør over pakket!!

Ricky

Innen fem år tipper jeg man begynner å øve inn trekk og oppstillinger på fair play-situasjoner på samme måte som man øver på dødballer.. Såpass kjip har toppfotballen blitt.

Brann prøver vel sikkert ut skolisse-tilbakespillet, i håp om at keeper ikke skal se utgangen på "pasningen" :)

Go Up