• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann kvartfinale cupen

Started by Nixon, August 03, 2009, 21:24:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Derabilo

Kampen var det helt greit å tape. Et 3-1 resultat er det ingen som hadde syntes var stort urettferdig, selv om jeg mener dette var et steg frem på bortebane. Men det er måten vi taper på som frustrerer. I alle kamper starter vi med 11 mann på hvert lag, og begge lag skal ha en fair mulighet til å vinne kampen. Det fikk vi ikke i går grunnet 2-0 målet. Etter det er hele kampen bare en farse, som topper seg med Bakke sitt direkte røde kort, som burde komt som et resultat av to gule kort.

Det skal bli godt å knuse Odd i september.
Bergen ut av Norge -

Ferguson

Synes vi manglet effektiviteten og kynismen igår. Skaper faktisk 4-5 store sjanser! Det er dog tragisk å se hvordan vi for 150 gang blir baktunge i 4-5-1! Bedre da Guastavino kom inn!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen


Baunebob

Jeg merker fortsatt at det koker når jeg tenker på gårsdagen. Den kvalmende ungarske gulleroten fortjener så mye pryl at jeg har ikke ord. Et usympatisk urettferdig rasshøl av en fotballspiller.

Synd at Bakke taklet feil spiller.

Belfort

Jeg blir enda mer forbanna når jeg tenker på den sleske typen Fagermo. Når odd kommer til Bergen bør "god gammeldags"personlig sjikanering av denne gjøken forekomme.

Vi er fullstendig hjelpesløse på bortebane. Jeg tror vi hadde slitt mot de fleste adecoo liga lagene borte også. Dette laget trenger flere år på og bygges opp. Resten av sesongen bør unguttene til Brann få spille mye sånn at de får smake på nivået. La Nilsen bruke dette og neste år til og bygge et nytt lag,så kommer vi sterkt tilbake i 2011 og 2012

hanidar

Quote from: Belfort on August 09, 2009, 10:30:57 AM
Jeg blir enda mer forbanna når jeg tenker på den sleske typen Fagermo. Når odd kommer til Bergen bør "god gammeldags"personlig sjikanering av denne gjøken forekomme.

Vi er fullstendig hjelpesløse på bortebane. Jeg tror vi hadde slitt mot de fleste adecoo liga lagene borte også. Dette laget trenger flere år på og bygges opp. Resten av sesongen bør unguttene til Brann få spille mye sånn at de får smake på nivået. La Nilsen bruke dette og neste år til og bygge et nytt lag,så kommer vi sterkt tilbake i 2011 og 2012


Hele Odd-laget får forhåpentligvis et helvete i Bergen med 2 timers pipekonsert og mye kjeft fra et smekkfullt stadion i harnisk. Gleder meg til det.

Charmless Man

Den jublingen til Fagermo går på repeat i bakhodet mitt. What a bonde.
Ladish on the Foot

Erlend

Quote from: Belfort on August 09, 2009, 10:30:57 AM
Jeg blir enda mer forbanna når jeg tenker på den sleske typen Fagermo. Når odd kommer til Bergen bør "god gammeldags"personlig sjikanering av denne gjøken forekomme.

Ja, ingenting er for stygt når denne gjengen kommer på besøk. Håper noen som sitter i nærheten av trenerbenken tar ansvar og sier sin ærlige mening til ham

Markmus

Regner med pinglene i Odd ikke engang tørr å stille med Kovacs på laget. Om de gjør det, regner jeg også med våre spillere har vett nok til å ikke ta Kovacs i hånden etter navneopplesning. Regner også med at Nilsen gir FAGermo en kald skulder.
Ka du ve?


Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Romarius

Etter å ha fått det litt på avstand mener jeg Kovacs til en viss grad tilgis. Selvsagt burde han latt være å score, men det er en beslutning han må ta der og da, og jeg kan skjønne at han spiller til fløyten går.
Til gjengjeld burde Odd latt Brann score umiddelbart etterpå. Da har de fått tid til å summe seg, og Opdal har gått ut, slik at det ikke er noe tvil om at han ble skadet. Jeg liker også å tro at Brann ville gjort dette om det hadde skjedd andre veien.
Fagermo med gliset og den totale mangelen på selvinnsikt og forståelse i etterkant er langt verre å svelge enn at Kovacs gjorde den vurderingen han gjorde der og da.

nero

Quote from: Markmus on August 09, 2009, 00:14:58 AM
Quote from: Træen on August 08, 2009, 23:54:06 PM
Hvorfor sier ingen noe om 3-0 målet? Med 3-0 dreper Odd kampen. Vi er mer eller mindre enig om alt det andre. Sejkk hvor enkelt det er når forsvaret ikke henger med. Jeg er så utrolig lei av alle baklengsmålene. Det er snart så jeg begynner å juble mer for de gangene vi holder nullen enn når vi vinner. det er ikke ofte, gitt.


Som vanlig var det ikke antydning til press på ballfører fra vår side, han fikk stå helt upresset og sikte. Lykketreff, javel, men vi gjorde jobben lettere for ham alikevel..
Lions led by donkeys.

Rambekk

Quote from: Romarius on August 09, 2009, 11:07:08 AM
Etter å ha fått det litt på avstand mener jeg Kovacs til en viss grad tilgis. Selvsagt burde han latt være å score, men det er en beslutning han må ta der og da, og jeg kan skjønne at han spiller til fløyten går.
Til gjengjeld burde Odd latt Brann score umiddelbart etterpå. Da har de fått tid til å summe seg, og Opdal har gått ut, slik at det ikke er noe tvil om at han ble skadet. Jeg liker også å tro at Brann ville gjort dette om det hadde skjedd andre veien.
Fagermo med gliset og den totale mangelen på selvinnsikt og forståelse i etterkant er langt verre å svelge enn at Kovacs gjorde den vurderingen han gjorde der og da.


Petter Vaagan Moen fra Brann - Viking kampen:

- Jeg ser han ligger nede, men når dommeren vurderer at det ikke er noe alvorlig kan jeg fortsette spillet, der har jeg regelverket på min side, sier Vaagan Moen bestemt etter kampen.

Markmus

Quote from: Romarius on August 09, 2009, 11:07:08 AM
Til gjengjeld burde Odd latt Brann score umiddelbart etterpå.


Uten at jeg vil si det med 100% sikkerhet, så hadde man nok fått både forbund og politi på nakken. Kampfiksing er ikke verdens mest populære ting.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Rambekk on August 09, 2009, 11:13:46 AM
Petter Vaagan Moen fra Brann - Viking kampen:

- Jeg ser han ligger nede, men når dommeren vurderer at det ikke er noe alvorlig kan jeg fortsette spillet, der har jeg regelverket på min side, sier Vaagan Moen bestemt etter kampen.



Man kan trygt si "in your face" til Vaagan Moen på grunn av akkurat den uttalelsen, men situasjonene er totalt usammenlignbare. Mame Niang er angrepsspiller og gikk i bakken etter en duell. Brann måtte altså fortsatt spille seg til både målsjanse og mål. Faktisk ble det ikke mål med en gang, men først et frispark. Med andre ord hadde skaden til Niang svært lite å si for videre spill. Opdal går derimot i bakken i en totalt upresset situasjon og hadde full kontroll inntil kneet svikter. Kovacs står nesten ti meter unna når han løper bort og plukker opp ballen før han snur seg og ser på Opdal og så scorer.
Ka du ve?

Ferguson

Quote from: Rambekk on August 09, 2009, 11:13:46 AM
Quote from: Romarius on August 09, 2009, 11:07:08 AM
Etter å ha fått det litt på avstand mener jeg Kovacs til en viss grad tilgis. Selvsagt burde han latt være å score, men det er en beslutning han må ta der og da, og jeg kan skjønne at han spiller til fløyten går.
Til gjengjeld burde Odd latt Brann score umiddelbart etterpå. Da har de fått tid til å summe seg, og Opdal har gått ut, slik at det ikke er noe tvil om at han ble skadet. Jeg liker også å tro at Brann ville gjort dette om det hadde skjedd andre veien.
Fagermo med gliset og den totale mangelen på selvinnsikt og forståelse i etterkant er langt verre å svelge enn at Kovacs gjorde den vurderingen han gjorde der og da.


Petter Vaagan Moen fra Brann - Viking kampen:

- Jeg ser han ligger nede, men når dommeren vurderer at det ikke er noe alvorlig kan jeg fortsette spillet, der har jeg regelverket på min side, sier Vaagan Moen bestemt etter kampen.



Vikingspilleren ligger i sekstenmeteren til Brann. Altså det er ikke noe snakk om at vi får et gratismål eller noe som helst. Kan ikke sammenligne!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Erlend

Quote from: Markmus on August 09, 2009, 11:18:53 AM
Quote from: Rambekk on August 09, 2009, 11:13:46 AM
Petter Vaagan Moen fra Brann - Viking kampen:

- Jeg ser han ligger nede, men når dommeren vurderer at det ikke er noe alvorlig kan jeg fortsette spillet, der har jeg regelverket på min side, sier Vaagan Moen bestemt etter kampen.



Man kan trygt si "in your face" til Vaagan Moen på grunn av akkurat den uttalelsen, men situasjonene er totalt usammenlignbare. Mame Niang er angrepsspiller og gikk i bakken etter en duell. Brann måtte altså fortsatt spille seg til både målsjanse og mål. Faktisk ble det ikke mål med en gang, men først et frispark. Med andre ord hadde skaden til Niang svært lite å si for videre spill. Opdal går derimot i bakken i en totalt upresset situasjon og hadde full kontroll inntil kneet svikter. Kovacs står nesten ti meter unna når han løper bort og plukker opp ballen før han snur seg og ser på Opdal og så scorer.

Og Niang reiste seg uten problemer etterpå og fullførte kampen uten varige skader

Romarius

Quote from: Markmus on August 09, 2009, 11:15:58 AM
Quote from: Romarius on August 09, 2009, 11:07:08 AM
Til gjengjeld burde Odd latt Brann score umiddelbart etterpå.


Uten at jeg vil si det med 100% sikkerhet, så hadde man nok fått både forbund og politi på nakken. Kampfiksing er ikke verdens mest populære ting.


Det hadde vel ikke akkurat gått under definisjonen kampfiksing, og lignende har også skjedd tidligere. Odd hadde derimot blitt hyllet om de hadde gjort dette. Men enig i at vi ikke akkurat kan forvente at dette skulle skje.

Konklusjon: Hele hendelsen går først og fremst under kategorien uflaks, på en dag der mange marginer går mot Brann, men vi likevel taper helt fortjent. Fokuset etter kampen bør derfor også ligge der. Og resten av sesongen vil jeg ikke se verken 4-5-1 eller andre ultradefensive taktikker, ei heller spillere som ikke blør for drakten gjennom samtlige 90 minutter.

weirus

ser at kovacs nesten blir gjort til syndebukk for at Brann tapte stort, men husk at det bare var en isolert hendelse i løpet av 90min...vi slipper inn 4 mål til, og selv om jeg selv mener at siste målet skulle vert annulert ettersom semb hopper bukk på sævardson, står vi igjen med at Brann roter ræven av seg i kamp etter kamp, bakke er født 10min for sen og likevel får han starte hver eneste kamp. taktikeri var vel Nilsens sterke side i Tromsø, men de envene blei nok ikke med på flyttelasset.
laget taper fortjent, og nÃ¥r de ikke scorer pÃ¥ straffe engang har  man KUN seg selv Ã¥ takke
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Ferguson

Quote from: weirus on August 09, 2009, 11:45:31 AM
ser at kovacs nesten blir gjort til syndebukk for at Brann tapte stort, men husk at det bare var en isolert hendelse i løpet av 90min...vi slipper inn 4 mål til, og selv om jeg selv mener at siste målet skulle vert annulert ettersom semb hopper bukk på sævardson, står vi igjen med at Brann roter ræven av seg i kamp etter kamp, bakke er født 10min for sen og likevel får han starte hver eneste kamp. taktikeri var vel Nilsens sterke side i Tromsø, men de envene blei nok ikke med på flyttelasset.
laget taper fortjent, og nÃ¥r de ikke scorer pÃ¥ straffe engang har  man KUN seg selv Ã¥ takke


Joda men alle vet at når Brann kommer under 2-0 er kampen over. Slik sett så blir det jo avgjørende. Noen som sist husker Brann tok igjen en 2-0 ledelse på bortebane?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Zolkan


Ferguson

Quote from: Zolkan on August 09, 2009, 11:57:35 AM
Sandefjord 07?


Jepp, men da var vi et superlag! Det har sikkert skjedd 1 eller 2 ganger dette tiåret!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Erlend

Quote from: Ferguson on August 09, 2009, 12:00:10 PM
Quote from: Zolkan on August 09, 2009, 11:57:35 AM
Sandefjord 07?


Jepp, men da var vi et superlag! Det har sikkert skjedd 1 eller 2 ganger dette tiåret!

Tror det skjedde i Molde eller noe sånt i 2004

Derabilo

http://brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8127

RBH mener Odd bryter med Fair Play ånden, og vil ha Kåfjord sin vurdering av dette.
Irriterer seg ikke bare over trener, spillere, men også ledere på tribunen. Godt det er noen som er like sur som oss.
Bergen ut av Norge -

Derabilo

Quote from: balja on August 08, 2009, 21:48:43 PM
Quote from: Derabilo on August 08, 2009, 21:17:21 PM
Quote from: Patton on August 08, 2009, 21:16:07 PM
Spør fordi jeg ikke er stø på regelverket her, og synes det var enda en usportslig episode.


Og på den måten helt i stil med det Odd står for.


Unnskyld meg!
Hvordan kan du si at det er det Odd står for, å være usportslige? Som sagt så forstår jeg fustrasjonen din over det med Kovacs, men å si at det er det Odd som klubb står for? Det er som at jeg skulle sagt at Brann står for hodeløse taklinger etter den til Bakke på Steffen Hagen!


Når alt fra spillere, til trener til ledere på tribunen mangler fair play spirit, og jubler over et slikt mål, så er klubben gjennomsyret av usportslighet. Odd sine supportere kan gjerne stå for noe ant, men klubben er en gjeng med usportslige idioter som er en skam for fotball generelt.
Bergen ut av Norge -

steinbygger

Blir jo ikke noe særlig bedre når kovac på intervju på tv2 nyhetskanalen sier at det ikke var noen diskusjoner på benken/ i garderoben om å la Brann score. Jeg vil fremdeles ikke laste kovac, men fagermo. Spilleren skal spille til fløyten går.

TheRock

Enig. Ventet i det lengste på å stemple dette som skittent spill siden jeg følte meg sikker på at Odd (Fagermo) ville la Brann score på avsparket etterpå.

JanBanan

Quote from: Derabilo on August 09, 2009, 12:19:24 PM
Quote from: balja on August 08, 2009, 21:48:43 PM
Quote from: Derabilo on August 08, 2009, 21:17:21 PM
Quote from: Patton on August 08, 2009, 21:16:07 PM
Spør fordi jeg ikke er stø på regelverket her, og synes det var enda en usportslig episode.





Og på den måten helt i stil med det Odd står for.


Unnskyld meg!
Hvordan kan du si at det er det Odd står for, å være usportslige? Som sagt så forstår jeg fustrasjonen din over det med Kovacs, men å si at det er det Odd som klubb står for? Det er som at jeg skulle sagt at Brann står for hodeløse taklinger etter den til Bakke på Steffen Hagen!


Når alt fra spillere, til trener til ledere på tribunen mangler fair play spirit, og jubler over et slikt mål, så er klubben gjennomsyret av usportslighet. Odd sine supportere kan gjerne stå for noe ant, men klubben er en gjeng med usportslige idioter som er en skam for fotball generelt.


Kan ikkje annet enn å si meg 100% enig med Eirik Bakke her. "Hvis det var rødt kort så er det noe gale med fotballen".

Det blir samme debatt som Rudolph Austins takling på Joel Lindpere (utenom 4. dommers inngripen). Det går ikkje ann å straffe en spiller for en takling som treffer ball og så vidt berører mann fordi hvis han hadde truffet mannen mer så kunne det blitt farlig. Man kan ikkje straffe noen for en hypotese som slår feil. Både bakke og austin tok ball før de eventuellt var borti mann (noe som eg har vanskelig for å se mye av på tv-bildene). I england hadde begge disse taklingene blitt applaudert og spillet hadde fortsatt. Vi kan ikkje gå imot verdens beste fotballiga og med høye sosialdemokratiske norske røster hevde at vi vet bedre. Fotball er en sport for menn, da tåler mann å bli feid av linjen en gang iblant. Eg blir ikkje sur hvis noen takler meg så hardt at hvis de hadde bommet med taklingen så hadde eg blitt skadet, så lenge de ikkje bommer med taklingen.

(beklager dårlig quoteing)

Nixon

Peter Kovacs er en ungarsk leiesoldat som farter jorden rundt etter et fysisk levebrød for sine hundre kilo og om han scorer mål for Odd eller torturerer fanger i et fengsel et sted, betyr lite. Dersom du har en psyke som gjør at du kan trille en ball i mål mens motstanderens keeper ligger og vrir seg i smerte, kan du også slukke sigaretter på folks underarmer. Det er mange opp igjennom historien har sagt; " Jeg gjorde bare jobben min.

Henrik Færevåg...
Rød makt på Hansa


Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 09, 2009, 19:19:00 PM
Peter Kovacs er en ungarsk leiesoldat som farter jorden rundt etter et fysisk levebrød for sine hundre kilo og om han scorer mål for Odd eller torturerer fanger i et fengsel et sted, betyr lite. Dersom du har en psyke som gjør at du kan trille en ball i mål mens motstanderens keeper ligger og vrir seg i smerte, kan du også slukke sigaretter på folks underarmer. Det er mange opp igjennom historien har sagt; " Jeg gjorde bare jobben min.

Henrik Færevåg...


En av få ganger jeg kan si meg enig med Færevåg ang. denne ekle ungareren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Romarius

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2009, 19:50:34 PM
Quote from: Nixon on August 09, 2009, 19:19:00 PM
Peter Kovacs er en ungarsk leiesoldat som farter jorden rundt etter et fysisk levebrød for sine hundre kilo og om han scorer mål for Odd eller torturerer fanger i et fengsel et sted, betyr lite. Dersom du har en psyke som gjør at du kan trille en ball i mål mens motstanderens keeper ligger og vrir seg i smerte, kan du også slukke sigaretter på folks underarmer. Det er mange opp igjennom historien har sagt; " Jeg gjorde bare jobben min.
Henrik Færevåg...


En av få ganger jeg kan si meg enig med Færevåg ang. denne ekle ungareren.


Færevåg synker lavere enn noen gang før...

Patton

Færevåg helt på nivå med Fagermo.

Og her er episoden, sånn i tilfelle noen hadde fått i seg en øl eller ti for mye i går:

ODD Grenland striker Peter Kovacs unfair goal

nero

Færøvåg viser igjen hvilken dimling han er. Sammenligningen mellom usportslige Kovacs på den ene siden og nazister og torturister (!) på den andre er så hinsides at du må på barneskolenivå for å finne noe lignende.
Lions led by donkeys.

Innlandsmax

Quote from: Nixon on August 09, 2009, 19:19:00 PM
Peter Kovacs er en ungarsk leiesoldat som farter jorden rundt etter et fysisk levebrød for sine hundre kilo og om han scorer mål for Odd eller torturerer fanger i et fengsel et sted, betyr lite. Dersom du har en psyke som gjør at du kan trille en ball i mål mens motstanderens keeper ligger og vrir seg i smerte, kan du også slukke sigaretter på folks underarmer. Det er mange opp igjennom historien har sagt; " Jeg gjorde bare jobben min.

Henrik Færevåg...


Dette er far out. La oss huske på at alt som er lov faktisk er tillatt (!). Kovacs har ikke gjort noe ulovlig - og sammenligningen med Soltvedts mål back in "glory days" er helt relevant. Det er også greit at "fotball er større enn spørsmål om liv og død", og at man derfor kan tillate seg noen ideologiske sprang av typen "hva en fotballspiller gjør på banen indikerer noe om hvordan personen også er utenfor banen" (noe som i parentes bemerket gjør at jeg gjør meg mine tanker om f.eks. Hulskers personlighet...). Men å stigmatisere Kovacs som torturist fordi han scorer et fullt lovlig mål!! Blogg my ass for et nivå.

Greit nok at Kovacs kunne blitt historisk "king of fair play" hvis han hadde spilt ballen ut. Det er ikke det samme som at han er det motsatte av fair play-spiller fordi han spiller til fløyta går. Han var da også i villrede, og var ubekvem i det han scorte, og ikke minst etterpå. Gutten gjorde det han er betalt for, ja han "gjorde jobben sin", men det er ikke det samme som at han ville ha gått inn i Gestapo og "gjort jobben" sin også der. Det blir jo bare lavpannethet å komme trekkende med denslags.

På stillingen 1-0, og med sjansen til å legge på til 2-0 i en vinn-eller-forsvinn-kamp, hvem ville med hånda på hjertet sagt at han ville satt ballen utafor, særlig hvis han var i tvil om hva som faktisk hadde skjedd med keeperen?

Det er åpenbart at her er det Odd-ledelsen som kunne ha reparert skaden. Det ville vært naturlig å gi Brann et mål umiddelbart etterpå (når man fikk klarhet i hva som faktisk hadde skjedd), evt. etter en prat i pausen. Men pokker heller. Det er også fullt forståelig at Odd kniper denne sjansen. Det er heller ikke "king of fair play" å la være å bruke denne muligheten, men det er vitterlig fullt forståelig. Det er egne supportere, sponsorer, styremedlemmer disse folka skal svare for, ikke bergensere og andre Brann-supportere.

Nei, dette koker ned til en eneste liten ting, og det er Fagermos maksimalisering av fenomenet "usympatisk oppførsel". For den monumental-sleske jubelen etter scoringen var virkelig provoserende. Fyren kunne hatt såpass til skamfølelse at han betraktet situasjonen rolig og nøkternt, og med en proff og saklig mine konstatere at det ble et godkjent mål. Men nei. Fyren eier ikke skam. Pompøs, vulgær, selvgod, skrytende og brautende. Ryk og reis, og gå på en eller annen ydmykelse i semien - og i Bergen i september!!

posemedsnopi

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 21:10:49 PM
Quote from: Ricky on August 08, 2009, 21:08:17 PM
Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst! Send mail på talhaug@bataljonen.no så får man se resultatet i september.

Mvh Morten


Hvorfor bare til kampen? :p
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/odd/article1438377.ece



Kem stiller på flesland når de kommer????? eg e med....kommer ikkje på noe forslag til banner i farten men..



Hva med å smelle opp "Fair Play" plakater på hver eneste lyktestolpe fra Flesland til stadion?

Edit: Meningsløst. Trekker forslaget. Odd vet ikkje ka Fair Play er likevel.

posemedsnopi

Quote from: Patton on August 09, 2009, 20:00:10 PM
Færevåg helt på nivå med Fagermo.

Og her er episoden, sånn i tilfelle noen hadde fått i seg en øl eller ti for mye i går:

ODD Grenland striker Peter Kovacs unfair goal



Er det bare hos meg eller er farten satt opp i dette klippet?

Ricky

Quote from: Innlandsmax on August 09, 2009, 20:37:30 PM
Dette er far out. La oss huske på at alt som er lov faktisk er tillatt (!). Kovacs har ikke gjort noe ulovlig - og sammenligningen med Soltvedts mål back in "glory days" er helt relevant.


Sammenligningen med Soltvedts mål er og blir håpløs og kun fordummende for debatten. Absolutt ingen hadde visst at Bård Borgersen skadet seg i den situasjonen om de ikke hadde fått det fortalt. Det ser 100% ut som om forsvarsspilleren er uoppmerksom på den raske igangsettingen fra keeper, og havner på etterskudd slik at han mister ballen til Soltvedt. Ikke er det en eneste Start-spiller som protesterer heller, og jeg tipper det er fordi de ser det samme som alle vi andre. Ingen verdens ting som indikerer noen skade der.

Synes det er på grensen til sinnssykt at man i det hele tatt er nødt til å diskutere Kovacs-situasjonen. Det er ting man gjør og ting man ikke gjør på en fotballbane. Dette er en av tingene alle vet de ikke gjør. Når du ser en spiller som står helt alene og segner om med det som helt åpenbart kan være en alvorlig skade, så markerer du med hånden for at dommeren skal bli oppmerksom på det som har skjedd. Om du prioriterer å snappe ballen og storme i angrep (og i dette tilfellet score i tomt bur), så må du rett og slett mangle helt grunnleggende sans for både det ene og det andre.

Dette er jo enda enklere enn når et lag spiller ballen utover sidelinjen pga en skade. Da kaster du ballen tilbake til det laget som i utgangspunktet hadde den. Du er ikke så korka at du tar et kjapt kast og går i angrep og scorer. Det er selvsagt ingen regler som eksplisitt forhindrer deg i å gjøre dette, og rent formelt er det jo ditt lags innkast, men du må allikevel være en ganske gjennomført råtten spiller for å finne på noe sånt.
Når du attpåtil dukker opp på tv etterpå og sier du at du blåser i det og ville gjort det samme om igjen, at man "spiller til dommeren blåser" - og i tillegg får full støtte av treneren.. Sorry. Må nesten ta en liten pause her før jeg spyr. Måtte stor ulykke ramme Kovacs, Fagermo og Odd Grenland generelt før kampen i Bergen**.


(** Det er vel ikke eksplisitt ulovlig å håpe på dette? Moralsk forkastelig er det nok, men den slags betyr jo ingenting lengre. Blir jo en konkurrent mindre om bronsen og en e-cupplass, må vite.)

Markmus

Quote from: posemedsnopi on August 10, 2009, 01:23:50 AM
Er det bare hos meg eller er farten satt opp i dette klippet?


Sigurdsson er visst nok Norges raskeste midtstopper, men det får da være grenser ;)
Ka du ve?

Ferguson

"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Langhår

Quote from: nero on August 09, 2009, 20:23:04 PM
Færøvåg viser igjen hvilken dimling han er. Sammenligningen mellom usportslige Kovacs på den ene siden og nazister og torturister (!) på den andre er så hinsides at du må på barneskolenivå for å finne noe lignende.


Samtidig så gidder jeg ikke å bli irritert på dette drittlagets vegne. Jeg synes veldig ofte Færevåg skriver som en tulling, men denne situasjonen er så grov at det meste må tillates. Måten Odd-ledelsen opptrer i ettertid er så hinsides at denne salven fra Færevåg blir som en flau fis i forhold.

Jeg synes vi bør bruke tiden vår på å foredle hatet mot Odd frem mot hjemmekampen snarere enn å bli sjokkert over en bloggers skriblerier.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

LandåsKongen

La oss alle mann lage et helvete når Odd, Fagermo og Kovacs kommer i september.
Kjenner det koker enda

Nixon

Med vårt engasjement anno 2009 blir det vel heller en flau fis som Langhår så treffende skriver det lenger oppe...
Rød makt på Hansa

nero

August 10, 2009, 12:07:17 PM #394 Last Edit: August 10, 2009, 12:08:49 PM by nero
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.
Lions led by donkeys.

I år tar vi alt

Quote from: nero on August 10, 2009, 12:07:17 PM
Ikke for å forsvare Kovacs, men ingen nevner det faktum at Opdal riktignok faller om med skade, men da Kovacs er på vei forbi, prøver han jo desperat å felle Kovacs. Ikke det at det retferdiggjør scoringen etter min mening, men det kan gi et skinn av troverdighet til påstanden til Odd om at det var greit å fortsette spillet.


Er ikke helt enig i det. At Opdal prøver og takle Kovacs ligger i innstinktet til Opdal. Men det jeg syntes er værre er den taklingen til Bakke. Jeg syntes han må roe seg mange hakk. Hadde den taklingen sittet ordentlig kunne han ha ødelagt fotballkarrieren til Odd spillerern. Bakke er en tøff og hard spiller, men syntes han burde gå i seg selv dan han ikke tåler og bli hardt taklet selv. Håper Bakke får minst 3 kampers karantene. Men tilbake til Kovacs sin usportslige opptreden, så tror jeg faktisk at resultatet hadde hvert noe helt annet om ikke Odd hadde fått mål her. Det virket som om alle Brann spillerne var frustrert over denne hendelsen. Håper Brann løfter sseg fort etter denne kampen uten Bakke på banen.
;)

Stian

Fikk forresten en mail fra driftsleder på Mets:

QuoteVil egentlig bare hilse og takke for en eksemplarisk oppførsel av alle dere som var igjen i skien og besøkt oss på Mets også etter kampen. Syntes det er fantastisk at dere, selv etter en slik kontroversiell episode, går ut å hygger dere uten at det blir noe tøbbel. Syntes virkelig dere fortjener ros for det, da jeg ser at frustersjonen er stor.

MVH

Henning Lofstad
Driver Mets Sportsbar

Snublefot

MÃ¥ si det er hyggelig av Henning pÃ¥ Metz Ã¥ sende en slik mail...  En ting er at man selvsagt kun egentlig skal forvente at det ikke blir noe brÃ¥k, men historien tilsier jo at dette absolutt er noe pubeiere ikke kan "forvente", sÃ¥ at han takker for hyggelig besøk er jo trivelig gjort! Thumbs up.


NÃ¥r det gjelder Kovacs og Odd...

Jeg har bevist ikke kommentert denne tråden enda, men jeg har lest den opp og ned, gjentatte ganger, og sett reprise om og om og om igjen.. og grunnen til at jeg ikke har kommentert er fordi jeg har vært så sinnsykt forbanna, at det garantert ikke hadde vært noe fornuftig..

NÃ¥ har jeg fÃ¥tt hele saken litt pÃ¥ avstand, men jeg mÃ¥ allikevel si at det Kovacs gjør er ufattelig unfair. Jeg kan nok tenke meg at det er flere som ville gjort det i kampens hete, men da bør Odd og fagermo stÃ¥ frem.. nÃ¥r dommern har blÃ¥st, man har fÃ¥tt oversikt over hva som faktisk har skjedd, og da gi brann et mÃ¥l.. nettopp slik Ajax gjorde det.  Om ikke dette, sÃ¥ kan man minst forvente en offentlig beklagelse etter kampen, hvor man innrømmer at det var trist... men at i kampens hete etc skjedde det, og at dette selvsagt ikke var riktig... men neida..dette er for mye for langt.

Jeg håper jeg får mulighet til å stille på Brann - Odd, for jeg har relativt mye frustrasjon som nå trenger utløp,og ingen kamp vil passe bedre en på denne!

Derabilo

Jeg liker Sondre KÃ¥fjord bedre og bedre.
Bergen ut av Norge -

pidi84

Jeg leste kampreferatet fra kampen nå nettopp på Odd Grenlands hjemmeside, og da fant jeg dette avsnittet:

Kovacs ber om å bli byttet ut etter dette, og inn kommer Fredrik Semb. Fredrik er bare 19 år og egentlig midtstopper, men får nå plassen til Kovacs de siste minuttene. Han viser seg tilliten verdig.. På overtid stanger han inn 5-1 på ekte Kovacs-vis, og Brannen er definitivt slukket.

Dette viser bare at Kovacs har for vane å klatre på ryggen, eller gjøre andre unfaire triks for å få ballen i mål. Det er god web-avd hos Odd Grenland har innsett dette!

Petter Fjeldstad

Go Up