• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann kvartfinale cupen

Started by Nixon, August 03, 2009, 21:24:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BojeN

ojeN

Xminator

Scorer vi på denne er det faktisk kamp igjen...

Ricky

Straffe.. Vi bommet to forrige gang der nede; bedre lykke nå?


edit: ikke det, nei. Var jo en veldig billig straffe uansett.

Xminator


monzilla


Torvanger

Quote from: BojeN on August 08, 2009, 19:37:30 PM
Quote from: Patton on August 08, 2009, 19:36:36 PM
Synd å si, men taklingen til Bakke er 100% talentløs. Helt fortjent med rødt kort. Hva i helvete er det han driver med?


Ser ut som noen er på feil forum eller ser en annen kamp en meg.


Han egner å se at det faktisk er helt på sin plass at Bakke blir vist ut.

BojeN

Spiller jo bedre med 10mann enn med Bakke på laget...Håper noen tar hintet
ojeN

Tom C

Quote from: BojeN on August 08, 2009, 19:37:30 PM
Quote from: Patton on August 08, 2009, 19:36:36 PM
Synd å si, men taklingen til Bakke er 100% talentløs. Helt fortjent med rødt kort. Hva i helvete er det han driver med?


Ser ut som noen er på feil forum eller ser en annen kamp en meg.


Eller så er det du som har null peiling på hva du snakker om. Fullstendig idiotisk takling av Bakke på feilvendt spiller på sidelinjen. Av og til lurer eg på om Brann har spillere som er mindre intelligente enn gjennomsnittsspillere i tippeligaen...

Og der er faen meg fiaskoen komplett med straffebom fra Bjarnason... Faen for en gjeng.
Aldri mer Obos....

Nixon

Tok ikke Guastavino straffene for Lyn? La han overta den jobben fra nå!
Rød makt på Hansa

Ricky

Og der var Kovacs på farten igjen. Får se det positive i det; denne gangen slapp vi i alle fall båremannskapene etterpå.

roaldinho

Quote from: Nixon on August 08, 2009, 19:43:27 PM
Tok ikke Guastavino straffene for Lyn? La han overta den jobben fra nå!


Stemmer. Sikker var han også, latterlig at han ikke fikk ta de her.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


Derabilo

Quote from: Tom C on August 08, 2009, 19:42:55 PM
Quote from: BojeN on August 08, 2009, 19:37:30 PM
Quote from: Patton on August 08, 2009, 19:36:36 PM
Synd å si, men taklingen til Bakke er 100% talentløs. Helt fortjent med rødt kort. Hva i helvete er det han driver med?


Ser ut som noen er på feil forum eller ser en annen kamp en meg.


Eller så er det du som har null peiling på hva du snakker om. Fullstendig idiotisk takling av Bakke på feilvendt spiller på sidelinjen. Av og til lurer eg på om Brann har spillere som er mindre intelligente enn gjennomsnittsspillere i tippeligaen...

Og der er faen meg fiaskoen komplett med straffebom fra Bjarnason... Faen for en gjeng.



Må vel være lov å takle på ball? Jeg jublet for en nydelig takling når dommeren viser han ut. Latterlig. Hele kampen har vært latterlig siden Kovac viste seg fra sin beste side, noe som er jævlig stygt.
Bergen ut av Norge -

Spelaren

Typisk, nok en kamp med elendig innsats og elendig forsvar. På tide å drite i offensive forsterkninger, takket være denne ubrukelige gjengen driter de oss ut for resten av landet gang etter gang.
Gå av.

Hansakongen

faen fitte kovcas.. brage er faen odd fan så det synger etter i dag.. HATER HATER HATER NFF. Gleder meg til odd kampen her neste mnd tror det blir en kamp vi på tribunen kommer til å ramle gal etter det som har skjedd her i kveld

Ricky

Quote from: Nixon on August 08, 2009, 19:43:27 PM
Tok ikke Guastavino straffene for Lyn? La han overta den jobben fra nå!


Eventuelt Rodolph Austin. Han tok jo en nydelig straffe mot Deportivo; banket den hardt opp i nettaket som om han aldri hadde gjort annet..

Tom C

Det blir jo bare tragikomisk. En gjeng med islandske høns i forsvaret som stadig vekk roter seg bort og ser ut som de bare har fotball som hobby på si, Fakiri, som gang på gang er på etterskudd i duellene inne i Branns felt, og som når han har ballen konsekvent slår i støtte uansett hvor mange meter med åpent gress han har fremfor seg.

På midten er ikke historien stort bedre med Jaiteh som varierer fra det glimrende til det tragiske, med to løse kanoner i Bakke og Austin, der man bare må regne med regelmessige røde kort ettersom de stort sett bare lager stygge frispark. Og PVM klarer stort sett ikke å treffe reint på en eneste ball gjennom 90 minutter. Og dette gjentar seg kamp etter kamp...

Og Farsen er jo komplett når vi setter inn verdens eneste mann på over to meter som ikke makter å vinne en eneste hodeduell...

Faen så lei eg er... Håper på store utskiftninger i troppen til neste år. For mange spillertyper som jeg ikke klarer. rett og slett.
Aldri mer Obos....

apop

Tom C, se positivt på det, vi har enda ti kamper igjen i serien å glede oss med *ironi*

Patton

Quote from: Tom C on August 08, 2009, 19:50:18 PM

Og PVM klarer stort sett ikke å treffe reint på en eneste ball gjennom 90 minutter. Og dette gjentar seg kamp etter kamp...



Sikkert den store syte-og-klage kvelden dette, men lurer seriøst på hva PVM gjør på dette Brannlaget. Når spilte han en middels ok kamp sist? Og der scoret Odd mens jeg prøver å skrive drit om PVM..

Derabilo

Bergen ut av Norge -

Xminator

4 målsjanser og 5 mål er ikke dårlig uttelling. Kjenner jeg blir varm om hjertet når jeg tenker på neste Odd-nedrykk.

Ricky

Det er Brage som dømmer, så det er ikke noe som heter "klart" i dag.

Brann_ruler

August 08, 2009, 19:54:47 PM #222 Last Edit: August 08, 2009, 19:57:58 PM by Brann_ruler
For en skandale. Hvilken planet er det norske dommere kommer fra. Er rystet.

Forresten må Steinar Nilsen snarest få litt de-infiserings middel snarest, å ta Fagermo i hånden må være sikker svineinfluensa eller andre lumske sykdommer som får øynene og gangsynet til å svikte.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on August 08, 2009, 19:43:27 PM
Tok ikke Guastavino straffene for Lyn? La han overta den jobben fra nå!


Nei nei, Bjarnasson har vært kjempe på straffene bortsett fra på Skagerak.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Denne dommeren kan ikke være riktig vel bevart. Sævarsson blir overfalt bakfra på 5-1, helt hinsides.

apop

Stjeler rått en youtube-link som de viste til på dagbladet. Som et eksempel til etterfølgelse for fair play. Fair play Di Canio


Klaus_Brann

Den siste skulle selvfølgelig vært annulert, men ALT går i mot oss i dag. For en forferdelig forbanna møkkakveld!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Tom C

Quote from: apop on August 08, 2009, 19:52:20 PM
Tom C, se positivt på det, vi har enda ti kamper igjen i serien å glede oss med *ironi*


Jeg vet jo at skuffelsen går over etter noen dager, men jeg begynner å bli lei av å bli skuffet av de samme spillerne gang på gang. Det er for mange på Brann som hever lønn uten å blø for drakten. Og det er for mange som rett og slett ikke holder mål, og som allikevel får sjangse på sjangse. PVM er f.eks en av disse, og jeg regner virkelig med at vi ikke sitter med tre islendinger i forsvaret til neste år. Og det er riktig Patton, jeg må bare få det ut, sånn at jeg ikke blir konemishandler eller ødelegger noe jeg kommer til å angre på i morgen... ;)
Aldri mer Obos....

OmOssSjølOgHansaøl

Det ser ut som om vi kan lære litt av Odd når det gjelder defensiv jobbing.

Det ser ikke ut som om vi kan lære noe av dem når det gjelder fair play.

Serien neste.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Eivind


apop

Takk gud for at jeg husket å gå på polet og kjøpe whiskey i dag. Her trengs det oppmuntring


Patton

Quote from: Tom C on August 08, 2009, 19:57:13 PM
Og det er riktig Patton, jeg må bare få det ut, sånn at jeg ikke blir konemishandler eller ødelegger noe jeg kommer til å angre på i morgen... ;)


Vel nå har ikke jeg siktet til deg i noen av mine innlegg, men konemishandling er undervurdert. GL

Og PVM er vi samt enige om. Uforståelig at han spiller tippeliga-fotball.

Klaus_Brann

Ja, det er bare en ting å gjøre. Fyre på og glemme denne kvelden inntil videre. Når Kovacs kommer til Bergen skal han få smake!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

thesevs

Kovacs er mannen uten ære. Fy faen for en klovn.
Så kommer Fagermo med påstanden om at "det var helt greit"...  flott det!


Og Bakke - får rødt kort og klarer ikke en gang å skade mannen. Altså null uttelling på det røde kortet.

Hva er det som skjer?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Shine

Dette var heeeeeeeeeeeeelt krise. Vi må begynne å bytte ut folk, forsvaret vårt begynner å bli en vits.


må også si sorry til modsene som slettet innleggene mine som kom i feil brann-odd tråd. holdt på med 2 pcr, alkohol og litt for mange tabs i firefox som hadde litt for mange forumtråder i seg.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

1908

jeg gleder seg til oddpakket kommer til Bergen i sept.. Håper også at noen tar turen innom puben! Skal det bli fairplay der også!!!!!! Ellers suger Brann som vanlig.. Steinar Nilsen begynner å vise at han ikke helt får det til i Brann....

nero

August 08, 2009, 20:10:01 PM #238 Last Edit: August 08, 2009, 20:14:26 PM by nero
Lions led by donkeys.

Shine

Quote from: 1908 on August 08, 2009, 20:07:53 PM
jeg gleder seg til oddpakket kommer til Bergen i sept.. Håper også at noen tar turen innom puben! Skal det bli fairplay der også!!!!!! Ellers suger Brann som vanlig.. Steinar Nilsen begynner å vise at han ikke helt får det til i Brann....


Det er ingen vits i å begynne å slå løs på folk, hat heller spilleren, vold er aldri OK.

er vel også litt risky at avisene ser dette også, ser at moderatorene tar å sletter både mitt og det siterte innlegg.

Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Laksevåggutten

Greit at Kovacs er et svin, Fagermo også. Men det er de udugelig i rødt som taper denne kampen velfortjent igjen.
Er så lei disse overbetalte (var en gang god) spillerene som løper rundt på banen uten mål og mening. Vi må alltid få en eller to i fleisen før vi vokner, men da er det forseint. Dette har skjedd så mange ganger no at jeg begynner å lure på om vi har med en demens gjeng og gjøre. Send Islendinge hjem, gi Bakke kurs i hvordan ikke å ødelegge fotballkamper, samt gi samtlige spillere 2 uker trekk i lønn for ræva innsats.

Denne sesongen er over, vi kan bare håpe på at spillerene tar seg kraftig sammen (akkurat som det skjer) og at vi faktisk får marginene på våres side fremover.

Er så lei no at jeg seriøst vurdere et år som munk langt vekke i ingenmannsland.

thesevs

Det er vel ingen som er uenig i tapet, men det er en del situasjoner i den kampen som vi er meget uenig i.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Derabilo

Quote from: thesevs on August 08, 2009, 20:18:37 PM
Det er vel ingen som er uenig i tapet, men det er en del situasjoner i den kampen som vi er meget uenig i.


Og de kan ha mye å si for resultatet. Men ja, tapet er vel forsåvidt heller greit. Odd er et meget godt hjemmelag. For Brann synes jeg dette var fremgang på bortebane. Det var omtrent ingen som hadde troen på seier før kampen startet, og det fikk vi jo rett i. Men det er ikke kjekt å tape på en unfair måte.
Bergen ut av Norge -

DangerousDan

Quote from: gunnar on August 08, 2009, 18:18:09 PM
Nå skal vel Langhår og DangerousDan ha inn Gylfi. Hva med Vidar Bahus siden dere har sånn tro på "GAMLINGER"


Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har takk.
Gylvi er elendig.

Ikke smart å uttale seg når du ikke vet hva du snakker om.


apop

Vi taper full fortjent, vi er akkurat så søppel som vi har har vært siden sesongstart 2008. Odd vinner helt fortjent, men 2-0 målet er pill råttent og 5-1 scoringen er også tvilsomt. 3-1 hadde vært et greit resultat

eivhelle

Huff, nok en kamp med marginer imot og rare avgjørelser.

Sandmoen gjør mye rart i denne kampen og det meste går mot brann. Vi får vel og merke et staffespark, men samtidig blir vi snytt for straffe på et mye mer gunstig tidspunkt i kampen.

At Bakke får direkte Rødt kort blir litt rart når samtidig Kovacs slipper gult når han brøyter ned
og skader 3 spillere i 1. omgang. Situasjonen med Bakke er en skjønnsmessig sak der det er kort vei mellom å gi bare innkast, bare frispark, gult eller rødt kort. Det at spilleren ikke blir skadet i situasjonen og knapt får vondt engang er vel en god indikasjon på at gult kort hadde vært nok.

Jeg er også forbauset over at Bjarnason får ta nok en straffe når han har bommet to ganger før mot samme keeper på samme bane. De to siste målene til Odd kommer som et resultat av resignasjon pga denne bommen og ødelegger muligheten for utligning. 5-1 målet var også en vits når det gjelder dømming, men da hadde jeg gitt opp å ergre meg over vurderingene til Sandmoen.

1908

August 08, 2009, 20:24:01 PM #246 Last Edit: August 08, 2009, 20:27:25 PM by 1908
Quote from: Shine on August 08, 2009, 20:11:43 PM
Quote from: 1908 on August 08, 2009, 20:07:53 PM
jeg gleder seg til oddpakket kommer til Bergen i sept.. Håper også at noen tar turen innom puben! Skal det bli fairplay der også!!!!!! Ellers suger Brann som vanlig.. Steinar Nilsen begynner å vise at han ikke helt får det til i Brann....


Det er ingen vits i å begynne å slå løs på folk, hat heller spilleren, vold er aldri OK.

er vel også litt risky at avisene ser dette også, ser at moderatorene tar å sletter både mitt og det siterte innlegg.


Har aldri nevnt vold...

Media har sikkert nok av å skrive ang kovacs..


monzilla

Er dessverre slik at marginene alltid er imot lag som har komplekser. Vi har et bortebanekompleks. Da går alle marginene imot oss. Gudene vet hvordan kampen hadde utviklet seg dersom Opdal ikke hadde blitt skadet.

Dommeren var forøvrig svært svak i dag. Kampen gikk totalt ut av kontroll etter 2-0.

gullet ska hem

litt utskjeising...kudos til fakiri,som spilte rett etter han hadde sydd...blø for brann

nero

Det blir helt latterlig å snakke om marginer og dommeravgjørelser etter denne kampen. Vi taper så fortjent, så fortjent. Bakke får et helt korrekt idømt rødt kort, der han tar foten til Oddspilleren med strake ben. Han hadde foresten tigget om kort i hele kampen. Vi skaper nesten ingenting, får et billig straffespark uten å sette det. Greit at Kovacs får pipekonsert når han kommer til Bergen, men denne kampen greide vi å tape selv.
Lions led by donkeys.

Go Up