• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann kvartfinale cupen

Started by Nixon, August 03, 2009, 21:24:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

I følge BT er han ikke spilleklar enda selv om det skal være en formalitet.

Ellers ligger det i følge samme BT an til 4-5-1 med Solli-Bakke-Austin-Jaiteh-PVM bak en enslig Huseklepp. Nå har ikke Nielsen gjort det helt store i det siste, men vi er rimelig avhengige av at en av de på midten går ofte på løp. G inn for Jaiteh vil selvsagt gi oss ett helt annet offensivt register, men hvordan skal vi stoppe Kovacs? Score 4 mål er jo ett godt forsvar i seg selv :p

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

DangerousDan

Quote from: kabelmann on August 07, 2009, 14:17:39 PM
RBH sier da at han er klar...?


Han sier at han ikke anser det som et problem,- men han er p.t. ikke spilleberettiget.
Overgangen må godkjennes av NFF og arbeidstillatelsen må fornyes.

Dette bør vel uansett være en av Bruuns sterke sider, så her stoler jeg på ham.

lindviko

noen som har peiling på hvor lang tid en bør regne fra bergen til skien i bil???

gulesider kartet sier 6t, men ikkje det drøyt liten tid?

Xminator

Du kan prøve NAFs ruteplanlegger. Usikkerheten er vær (neppe problem på sommeren) og ferjer. Du kan jo alltids regne litt ekstra timer og heller ta noen pauser og ha god tid før kamp.

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

eivhelle

Quote from: lindviko on August 07, 2009, 15:43:14 PM
noen som har peiling på hvor lang tid en bør regne fra bergen til skien i bil???

gulesider kartet sier 6t, men ikkje det drøyt liten tid?

Jeg har kjørt strekkningen noen ganger selv og tror nok 6 1/2 t er et relativt riktig estimat.


hanidar

Igjen tror jeg Brann gjør en taktisk tabbe. Formasjonen tyder på at man skal invitere Odd til å slå haugevis av baller inn på landets beste hodespiller. Ser for meg mange innlegg til Kovacs og at noen av disse resulterer i at han skaller inn noen baller bak Opdal.

Medisinen mot slike spisser er å stå relativt høyt slik at innleggene daler ned på omtrent 17-18 meter slik at headingene ikke er nær nok målfeltet.

At Steinar låner ut Cato Hansen rett før en kvartfinale borte er jo synd for i Skien kunne overganger blitt et våpen med Cato i en rolle.

Yes!wehavenobananas

Quote from: hanidar on August 07, 2009, 19:32:38 PM

Medisinen mot slike spisser er å stå relativt høyt slik at innleggene daler ned på omtrent 17-18 meter slik at headingene ikke er nær nok målfeltet.


Enig, derfor er det så jævlig synd at Sigurdsson er helt på bærtur for tiden. Vi kan ikke stå høyt med Bjarnason og Onstad uansett om vi vil det eller ikke. Men jeg er helt enig i det du sier, gitt at vi hadde hatt en rask midtstopper som i tillegg kan dette med fotball.

Det blir uansett en meget tøff kamp imorgen. Odd er i mine øyne store favoritter.

Larsi Ã?en

Ganske enig med Yes~ Odd er klare favoritter.
Opp med det flagget!

Geddi

August 08, 2009, 08:14:27 AM #61 Last Edit: August 08, 2009, 08:21:46 AM by Geddi
Det blir nok ett brann tap idag ja. En av de mer sikre tapskampene våres denne sesongen. Nok å bare se på lagoppstillingen.
Som en langvarig Brann supporter har eg utviklet egenskapen til å se mørkt og negativt på alt. Det værste som då eventuellt kan skje er at en blir positivt overasket :-) Slik unngår mann gang på gang å bli for mye skuffet.
Større sjanse for at jeg hadde stillt frisk og opplagt på jobb mandag etter en helg med 4H-leir på Breim enn at Brann vinner desverre.
Vi ryker ut av cupen og ikkje nokke sjanse pÃ¥ noe metall i serien. Denne sesongen e kjørt og det er bare til Ã¥ begynne Ã¥ se fremover mot neste sesong.  
vh
Geir Tonning

Shine

Har odd-supporterne et forum av noe slag? som folk faktisk skriver i? google hjalp ikke.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Nixon

Rød makt på Hansa

Shine

Tenkte bare å lese, om jeg skriver noe er jeg innforstått med at det er deres forum og Odd er bedre en Brann.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Romarius

I dag vinner vi. Når selv en pessimist som meg har denne følelsen, ja da kan det ikke bli annet enn seier. I dag er dagen da alt snur, Bergens pessimister blir optimister, Brann vil fremover fremstå som et nytt lag. Endelig en kamp vi vil huske og snakke om i årene som kommer, det var lenge siden sist.
Solen skinner, rett og slett en herlig dag for fotball. Ahhh!

Gud

Ja, du smiler sikkert når Kovacs header inn 2-0 etter 12 minutter. I Skien tryner vi galant, den e enormt grei!

1908

Bra at alle er så posetiv.. Hjelper alltid på...

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

hanidar

Kan nesten ikke huske sist Brann vant en bortekamp der de starter forsiktig med tallrik midtbane.

Tror Odd tar ledelsen som en konsekvens av at Brann åpner tilbakelent og baktungt.

Tips Odd-Brann 2-0

Markmus

Odd 4-1 Brann
*Brann scorer første målet og som vanlig kommer motstanderen raskt tilbake

Skal vi vinne må Odd score første målet. Ikke pokker om vi går videre hvis vi scorer først.
Ka du ve?

Mick

Cup er cup.
2-2 etter full tid, et mål hver i hver omgang. Brann scorer 2 på overtid.


He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Erlend

Klar og grei seier til Odd.  Ingen tvil

Yes!wehavenobananas

Odd, vinner, men resultatet skal jeg være forsiktig med å tippe på. 5-0, kanskje, mulig enda mer.

I realiteten har vi nok ikke nubbesjanse.

Nixon

Det er fristende å si at det nettopp er i slike kamper Brann kan slå til.
Men jeg føler at jeg ikke helt tror på det selv uansett hvor mye cup er cup.
Og det er ganske trist at det er kommet så langt at vi føler oss fullstendig sjanseløse mot lag som Odd.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Larsi Ã?en

Høres bra ut.. Vi får vel håpe av Guastavino blir bytta inn da..
Opp med det flagget!

Markmus

Quote from: Nixon on August 08, 2009, 16:30:17 PM
Men jeg føler at jeg ikke helt tror på det selv uansett hvor mye cup er cup.


Cup er cup og Brann er Brann
Ka du ve?

Markmus

4-5-1 for faen. Får jaggu håpe Nilsen har vett nok til å be laget stå høyt for å sette Kovacs ut av spill.
Ka du ve?

Læreren

Føler meg utilfreds med 4-5-1 formasjon. Håper Nilsen tør å satse om vi ligger under til pause. Da bør Gustavino bli satt inn.

gunnar

Nå klarer vi det igjen. Beviser at vi ikke kan eller vil satse på ungdommer. La oss få penger, for det eneste Brann kan er å kaste bort penger på "gamle" "såkalte" "stjerner" som har spilt i PL. Og PL er jo eneste ligaen som teller for "såkalte" Brann-supportere som går på Fotballpuben og må se det "såkalte" topplaget Liverpool. Liverpool-Atletico M. 1-2.
PS! Blir DG en suksess så er han vel solgt i neste vindu.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Joggi Bogga

Jeg er så lei av møkkdårlige lørdags kamper. Oppstillingen virker ikke helt gal, men vedder på at vi blir overkjørt de første 60 minuttene. Deretter spiller vi oss inn i kampen de neste 20. Før vi avslutter med en halvhjertet sluttspurt som bringer oss fra flaue 3-0 til dårlige 3-1.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

kabelmann

Brann tar denne idag. Odd-supporterne er høyt oppe og regner med lett kamp og de fleste her inne har null tro, derfor blir det Brann-seier. Garantert.

Smil, folkens ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

gunnar

Quote from: kabelmann on August 08, 2009, 17:44:16 PM
Brann tar denne idag. Odd-supporterne er høyt oppe og regner med lett kamp og de fleste her inne har null tro, derfor blir det Brann-seier. Garantert.

Smil, folkens ;)

Ja, jeg er enig. Det kan bli en surprise-victory og heftig feiring på Sjøboden ut i de små timer. Selv er jeg i Oslo og kan ikke delta der. Men jeg har mye vin i huset.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Er klar, men blir vel skuffa igjen...  :-[
GÃ¥ av.

brann:)

Bra med Brann fans og god stemning! Kom igjen Brann!!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Henrik8

Optimismen er virkelig paa topp her inne, gitt. Riktignok har vi ikke vaert all verden i aar, men vi er bare noen faa poeng bak Odd paa tabellen. Vi spilte uavgjort mot Lyn, men det har blant annet Stabaek gjort ogsa. Lyn har vel ikke i noen kamp tapt med mer enn ett maal hjemme.

Tror ikke noedvendigvis vi vinner i dag, men tror vi har fair sjanse. Dommedagsstemningen her inne begynner aa ta litt overhaand. Skulle tro vi holdt med Lyn med tanke paa innleggene her inne.
Kjør over pakket 09`

Onside !!!

tap = Brage sin feil
seier = huseklepp

Torvanger

Nilsen går ut i en destruktiv 4-5-1-formasjon, uten intensjon om å spille fotball. Kjedelig.

Onside !!!

no kom målet og, men skulle akkurat til å skrive kor tafatt Brannlaget har vert til no !

Spelaren

Helsiken, Bentley scorer med hodet mot det tafatte forsvaret vårt...
GÃ¥ av.

gunnar

Nå skal vel Langhår og DangerousDan ha inn Gylfi. Hva med Vidar Bahus siden dere har sånn tro på "GAMLINGER"
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Torvanger

Til pass for deg Hr Nilsen, 0-1. Denne kampen taper vi, nytter ikke å gå til kamp med fokus på å spille destruktiv fotball. Bemerkelsesverdig at det ikke kommer en positiv go i trenerteamet og laget med nytt. offensivt blod i troppen.

Skuffende at ikke Nilsen skjønner at det kler Brann dårlig å spille antifotball og at han lar Sigurdsson starte på ny gjør meg bekymret. Skal ikke mase om ny trener, men instinktivt må jeg innrømme at tanken streifer meg.

Spelaren

GÃ¥ av.

Henrik8

Hvordan var maalet? Sitter kun med nettavisens oppdateringer, og av erfaring er ikke de nodvendigvis de mest palitelige.
Kjør over pakket 09`

Onside !!!

Quote from: Spelaren on August 08, 2009, 18:21:36 PM


enig med deg der! pleier å være sånn at forståelse og rutine kommer med alderen, men til no denne sesongen har han plassert seg feil opptil flere ganger hver kamp!

Onside !!!

Quote from: Henrik8 on August 08, 2009, 18:22:52 PM
Hvordan var maalet? Sitter kun med nettavisens oppdateringer, og av erfaring er ikke de nodvendigvis de mest palitelige.

Torvanger


Henrik8

Hva har Sigurdsson med kontraktstilbud til Bjarnason aa gjore?
Kjør over pakket 09`

Go Up