• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann kvartfinale cupen

Started by Nixon, August 03, 2009, 21:24:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Quote from: balja on August 08, 2009, 21:48:43 PM
Quote from: Derabilo on August 08, 2009, 21:17:21 PM
Quote from: Patton on August 08, 2009, 21:16:07 PM
Spør fordi jeg ikke er stø på regelverket her, og synes det var enda en usportslig episode.


Og på den måten helt i stil med det Odd står for.


Unnskyld meg!
Hvordan kan du si at det er det Odd står for, å være usportslige? Som sagt så forstår jeg fustrasjonen din over det med Kovacs, men å si at det er det Odd som klubb står for? Det er som at jeg skulle sagt at Brann står for hodeløse taklinger etter den til Bakke på Steffen Hagen!


Balja, dere har Norges mest kyniske drittsekk av en trener. Det er åpenbar kommunikasjon mellom Kovacs og Fagermo før han setter ballen i mål, det er Eilev som gir tillatelse. Usannsynlig pinlig for dere at Kovacs er ute og lyver i media etter kampen og påstår at han var nødt til å reagere lynhurtig og at han ikke fikk med seg at Opdal var skadet. En satans løgnhals.

Vel har vi noen unødig stygge tacklere i Bakke og Austin, men vær klar over det, balja, at Odd legger opp til en stil der det er små tjuvtriks, holdinger og etterslenger hver gang motstanderen har ballen.

For øvrig var det greit å slippe å se fjolset i bar overkropp juble mot kamera og vise med fingrene hvor mange mål Odd har scoret. Mulig tv-en hadde røket ut vinduet dersom han hadde vist sitt åsyn ikveld.

DangerousDan

Klovnen i bar overs var der han, flere ganger også.
Med solbriller i regnet og greier.
Barsk type.

Erlend

for øvrig et annet eksempel på hva som kunne skjedd hvis ikke Fagermo hadde vært en slik ufordragelig drittsekk:

http://www.metacafe.com/watch/777905/example_of_fair_play/

balja

Jeg forstår heller ikke holdningene til DEF, og han er nok bare likt blandt Odds supportere pga dem.
men

Quote from: Torvanger on August 08, 2009, 21:55:52 PM
Vel har vi noen unødig stygge tacklere i Bakke og Austin, men vær klar over det, balja, at Odd legger opp til en stil der det er små tjuvtriks, holdinger og etterslenger hver gang motstanderen har ballen.


Det er ingen lag i tippeligaen som kan si med hånda på hjertet at de spiller uten små tjuvtriks, holdinger og etterslengere når motstanderen har ballen.

steinbygger

Quote from: DangerousDan on August 08, 2009, 21:55:06 PM
Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 21:46:46 PM
Jeg klarer ikke Ã¥ hisse meg opp over Kovac sitt mÃ¥l. Han gjør ikke noe ulovlig og ja han kunne blitt husket som den store ambasadøren for fair play, men han kunne ogsÃ¥ blitt den store klovnen hvis HÃ¥kon hadde reise seg opp igjen etter litt behandling. Ser for meg at den nye trenden da kunne blitt Ã¥ fake skader nÃ¥r man er i vanskelig situasjoner som forsvarer/keeper. Det jeg derimot reagerer pÃ¥ er hvordan Odd benken feiret scoringen. Hvis det er slik at Kovacs/Odd ville gjort noe anderledes hvis de viste at HÃ¥kon hadde en skade sÃ¥ hadde de god tid (resten av kampen) til Ã¥ gi Brann ett mÃ¥l. Synes vi skal slutte Ã¥ henge ut Kovacs her og heller ta de som er pÃ¥ benken hvis det er noen som skal taes her. 


"Fake skader" "vanskelige situasjoner" etc.
Det er jo det som er hele poenget; Dette er ikke en vanskelig situasjon, det er ikke en duell, det er ikke kamp om ballen.
Det er SOLEKLART at Håkon får den ballen avgårde i god tid, og det er INGENTING som tyder på at han glir, snubler eller kløner det til, for så å dekke over ved å spille skadet.
Kovacs vet veldig godt hva han gjør, har god tid og ingenting å skylde på.

Fagermo er uansett som du påpeker enda værre, uten at det sier så mye.


Nå var det ikke vanskelig å se at Håkon ble skadet, men poenget mitt er at det vil alltid være tvilstilfeller og hadde kovac bommet her så hadde han satt en "standard" og da vil det alltid komme diskusjoner om hvor grensen går. Husker for noen år siden så scoret Brann etter at en forsvarsspiller hadde falt slik at Brann spilleren kom alene med keeper (mener at det var Nybø som scoret) Nå viste det seg at spilleren ikke hadde falt, men var blitt skadet. Skulle Brann latt være å avslutte på grunn av at spilleren falt? Jeg synes at spillerene skal spille også blir det evt opp til benken å avgjøre om laget skal "legge seg" og gi motstanderen ett mål når det er avklart hvordan situasjonen oppstod. (dårlig formulert, men jeg tror jeg får frem poenget)


Erlend

Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 22:20:22 PM
Quote from: DangerousDan on August 08, 2009, 21:55:06 PM
Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 21:46:46 PM
Jeg klarer ikke Ã¥ hisse meg opp over Kovac sitt mÃ¥l. Han gjør ikke noe ulovlig og ja han kunne blitt husket som den store ambasadøren for fair play, men han kunne ogsÃ¥ blitt den store klovnen hvis HÃ¥kon hadde reise seg opp igjen etter litt behandling. Ser for meg at den nye trenden da kunne blitt Ã¥ fake skader nÃ¥r man er i vanskelig situasjoner som forsvarer/keeper. Det jeg derimot reagerer pÃ¥ er hvordan Odd benken feiret scoringen. Hvis det er slik at Kovacs/Odd ville gjort noe anderledes hvis de viste at HÃ¥kon hadde en skade sÃ¥ hadde de god tid (resten av kampen) til Ã¥ gi Brann ett mÃ¥l. Synes vi skal slutte Ã¥ henge ut Kovacs her og heller ta de som er pÃ¥ benken hvis det er noen som skal taes her.  


"Fake skader" "vanskelige situasjoner" etc.
Det er jo det som er hele poenget; Dette er ikke en vanskelig situasjon, det er ikke en duell, det er ikke kamp om ballen.
Det er SOLEKLART at Håkon får den ballen avgårde i god tid, og det er INGENTING som tyder på at han glir, snubler eller kløner det til, for så å dekke over ved å spille skadet.
Kovacs vet veldig godt hva han gjør, har god tid og ingenting å skylde på.

Fagermo er uansett som du påpeker enda værre, uten at det sier så mye.


Nå var det ikke vanskelig å se at Håkon ble skadet, men poenget mitt er at det vil alltid være tvilstilfeller og hadde kovac bommet her så hadde han satt en "standard" og da vil det alltid komme diskusjoner om hvor grensen går. Husker for noen år siden så scoret Brann etter at en forsvarsspiller hadde falt slik at Brann spilleren kom alene med keeper (mener at det var Nybø som scoret) Nå viste det seg at spilleren ikke hadde falt, men var blitt skadet. Skulle Brann latt være å avslutte på grunn av at spilleren falt? Jeg synes at spillerene skal spille også blir det evt opp til benken å avgjøre om laget skal "legge seg" og gi motstanderen ett mål når det er avklart hvordan situasjonen oppstod. (dårlig formulert, men jeg tror jeg får frem poenget)

Anter du tenker pÃ¥ denne her til Soltvedt:   http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2850139.ece
Synes dette er noe helt annet da det helt klart ser ut som spilleren bare kløner det litt til, og Soltvedt har ikke sjangs til å se at det er skade på gang

1908

Latterlig å sammenligne det med dagens situasjon..

Spelaren

Quote from: Erlend on August 08, 2009, 22:26:15 PM
Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 22:20:22 PM
Anter du tenker pÃ¥ denne her til Soltvedt:   http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2850139.ece
Synes dette er noe helt annet da det helt klart ser ut som spilleren bare kløner det litt til, og Soltvedt har ikke sjangs til å se at det er skade på gang


Leste såvidt gjennom kommentarene til den artikkelen, det er imponerende at den åpenbart lite begavede gjengen bak brorparten av kommentarene klarer å koordinere hånd - øye for å poste dei greiene der... normalt sett er dørhåndtak ei brukbar utfordring for slike.
GÃ¥ av.

Hansakongen

SISTE NYTT FRA DENNE SKANDALE KAMPEN

Brann vurderer å legge inn en protest mot det omdiskuterte 2-0 målet. men undrer meg faktisk på hvor mange ganger brann pleier å få medhold i slike saker med protester til NFF. så langt jeg husker i nyere tid har de kun lagt inn 2 protester LSK kamp for noen år siden og molde kampen i 2001 tror jeg det var. men lov og håpe på høyere makter nå....

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=566086

Erlend

Quote from: Spelaren on August 08, 2009, 22:35:02 PM
Quote from: Erlend on August 08, 2009, 22:26:15 PM
Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 22:20:22 PM
Anter du tenker på denne her til Soltvedt:   http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2850139.ece
Synes dette er noe helt annet da det helt klart ser ut som spilleren bare kløner det litt til, og Soltvedt har ikke sjangs til å se at det er skade på gang


Leste såvidt gjennom kommentarene til den artikkelen, det er imponerende at den åpenbart lite begavede gjengen bak brorparten av kommentarene klarer å koordinere hånd - øye for å poste dei greiene der... normalt sett er dørhåndtak ei brukbar utfordring for slike.

hvis du vil se enda større idioter, så kan jeg anbefale et besøk på VGD

Spelaren

Quote from: Erlend on August 08, 2009, 22:37:35 PM
Quote from: Spelaren on August 08, 2009, 22:35:02 PM
Quote from: Erlend on August 08, 2009, 22:26:15 PM
Quote from: steinbygger on August 08, 2009, 22:20:22 PM
Anter du tenker pÃ¥ denne her til Soltvedt:   http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2850139.ece
Synes dette er noe helt annet da det helt klart ser ut som spilleren bare kløner det litt til, og Soltvedt har ikke sjangs til å se at det er skade på gang


Leste såvidt gjennom kommentarene til den artikkelen, det er imponerende at den åpenbart lite begavede gjengen bak brorparten av kommentarene klarer å koordinere hånd - øye for å poste dei greiene der... normalt sett er dørhåndtak ei brukbar utfordring for slike.

hvis du vil se enda større idioter, så kan jeg anbefale et besøk på VGD


Elendig siteringsjobb ja, dårlig koordinering. Skylder på nettet her i Las Palmas.
GÃ¥ av.

eivhelle

Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 21:47:39 PM
Quote from: eivhelle on August 08, 2009, 21:14:13 PM
Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 20:56:44 PM
Odd er så mange mil bedre enn Brann at det meste som påpekes av dommerfeil og "dommerfeil" blir patetisk.

Jeg mener å ha notert flere målsjanser til Brann enn Odd i denne kampen. Bortsett fra uttellingen var kampen helt jevn...

Det med målsjanser er meget mulig stemmer - Steinar Nilsen henviste også til det (med hevet hode som vanlig) - men de fleste som så kampen kan ikke ha unngått å ha lagt merke til at det var plan over spillet til Odd, spillerne var ikke rådville (i motsetning til de fleste på Brann), det var farlig de gangene de kom til sjanser, og de skåret fakta f fem mål. Brannspillerne framstår nærmest som blottet for kjennskap til egen rolle i laget, spesielt offensivt, og generell forståelse for spillet. Trøste og bære.


Streng talt scorer bare Odd 3 mål i og med at 2-0 er skandale oppførsel og 5-1 var soleklart frispark til Brann. Synes ellers at det er merkelig at Brann skaper flest målsjanser på bortebane hvis de ikke har plan over spillet sitt.


Patton

Quote from: 2rB on August 08, 2009, 22:52:37 PM
Priceless:
http://oddgrenland.no/article.php?Id=1317


Hehe litt for lang til å bruke som sig-line dessverre, men priceless ja, ingen tvil :-)

Nightfox

Tapet er fullt fortjent.

Dog vil jeg si noe om 2-0 målet, som alle andre. Ingen kan påstå at målet ikke ble avgjørende og ditt og datt, for det var nettopp det det ble. Det er stor forskjell på å bare måtte hente inn et mål for å være like langt, og to mål. Nå snakker jeg for døve ører siden alle vet at jeg er Brannsupporter, men som spiller hadde jeg personlig ikke puttet ballen i mål, MED MINDRE det nærmet seg slutten på en veldig avgjørende kamp. Kanskje vi bare trengte ETT mål for å få ekstraomganger i en kvart, semi eller finale. Kanskje trengte vi bare et mål for å gå videre i mesterligaen o.l. Men jeg hadde aldri scoret etter 33 minutter når vi ledet 1-0 mot et mye dårligere lag i en kvartfinale.

Hadde min medspiller gjort noe slik hadde jeg skjelt han ut. Hadde jeg vært trener hadde jeg skjelt han ut, byttet han ut og krevd et selvmål fra mine egne spillere. Jeg brenner virkelig for fair play-idéen, men man må være såpass ærlig og si at man kommer ingen faens vei med det før folk slutter å misbruke det. Og da må man faktisk få det inn i regelverket. Misbruk av fair play: 2 kampers karantene. Det være seg det som skjedde i dag, eller uthaling av tid i form av å spille skadet (dog dette er særdeles vanskelig å bedømme. Her har man gjort gode tiltak som å nekte spilleren å komme inn igjen før ballen er ute av spill).

Situasjonen er desverre helt avgjørende for kampen idag, men Odd vant for all del fullt fortjent mot et mye dårligere lag.

Tom C

Quote from: Hansakongen on August 08, 2009, 22:35:13 PM
SISTE NYTT FRA DENNE SKANDALE KAMPEN

Brann vurderer å legge inn en protest mot det omdiskuterte 2-0 målet. men undrer meg faktisk på hvor mange ganger brann pleier å få medhold i slike saker med protester til NFF. så langt jeg husker i nyere tid har de kun lagt inn 2 protester LSK kamp for noen år siden og molde kampen i 2001 tror jeg det var. men lov og håpe på høyere makter nå....

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=566086



Nå sier jo Bruun Hansen at de innser at kampen er tapt, men at protesten evt vil legges inn for å få belyst om dommeren i slike situasjoner bør gripe inn. Det er altså ikke mye vits i å tro at Brann kommer til å få noen omkamp eller noe, men det er vel i alles interesse at det kommer klare retningslinjer for slike situasjoner i fremtiden...
Aldri mer Obos....

Wood

Jeg vil bare minne alle på at selv om dette var en kontroversiell kamp, så må vi holde hodet kaldt. Dette forumet har regler som alle andre forumer.

De finner dere her : Regler

Mvh, Wood
Utvikler på Bataljonen.no. Har du forslag eller andre ting du vil ta opp. Send en PM her på forumet!

Tore Larsen

Mvh

Tore

fetfisk

Quote from: eivhelle on August 08, 2009, 22:42:47 PM
Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 21:47:39 PM
Quote from: eivhelle on August 08, 2009, 21:14:13 PM
Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 20:56:44 PM
Odd er så mange mil bedre enn Brann at det meste som påpekes av dommerfeil og "dommerfeil" blir patetisk.

Jeg mener å ha notert flere målsjanser til Brann enn Odd i denne kampen. Bortsett fra uttellingen var kampen helt jevn...

Det med målsjanser er meget mulig stemmer (...) Brannspillerne framstår nærmest som blottet for kjennskap til egen rolle i laget, spesielt offensivt, og generell forståelse for spillet. Trøste og bære.

Streng talt scorer bare Odd 3 mål i og med at 2-0 er skandale oppførsel og 5-1 var soleklart frispark til Brann. Synes ellers at det er merkelig at Brann skaper flest målsjanser på bortebane hvis de ikke har plan over spillet sitt.


Ja, ved nærmere ettertanke går det opp for meg: Brann var det beste laget i dag også. De eier spillet, er samspilt som få, alle vet hvor de skal gå, og fotballen er vanskelig å spå. Det siste trenger forsåvidt ikke å bli forstått som ekkel ironi.

Tom C

Kanskje feil trÃ¥d men...Før jeg hopper i bingen og drømmer om bedre tider for Brann, slenger jeg ut et forslag til  TIFO: "Skammen har et ansikt: Kovacs"

God Natt
Aldri mer Obos....

Markmus

Quote from: Nixon on August 08, 2009, 21:03:18 PM
Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst!


Hva er de verste skjellsordene på ungarsk? Og hvordan kan vi koble moren til Kovacs til disse?

Hmmm, kanskje best å lage de verste bannerne utenfor tifo-gruppen...


God idé. Det er nesten, men bare nesten, like ufint og usportslig som det Kovacs gjorde ;)
Ka du ve?

Markmus

Quote from: eivhelle on August 08, 2009, 21:03:32 PM
Quote from: 1908 on August 08, 2009, 20:32:34 PM


Jeg har sett reprisen noen ganger og mener fortsatt at det er gult. Det går an å gi rødt i den situasjonen også, men det innebærer at dommeren må legge seg på en konsekvent strengere linje og da burde det også haglet med gule kort til Odd spillere som igjen kunne gitt utvisning andre veien.

Isolert sett tar Bakke først ballen og så mannen. Han kommer ikke inn med strake bein slik kommentatorene i studio påstår, men han sparker på en måte som gjør at han vinkler knottene mot spilleren. Dermed kvalifisere det til kort, men han kommer ikke inn med så stor fart og kraft at dette skulle gi direkte rødt. I så fall ville neppe spilleren som ble taklet kommet seg så fort på beina.

Jeg synes derimot at det er merkelig at det skal være helt greit at en mann pÃ¥ over 100kg skal kunne bruke alt tilgjengelig fysikk pÃ¥ forsøke  Ã¥ brøyte seg gjennom 2 spillere for Ã¥ nÃ¥ ballen. Det var jo ganske tydelig at denne situasjonen hadde mye større konsekvenser angÃ¥ende skader enn det taklingen til Bakke hadde.


Nei nei nei. Det røde er absolutt fullt fortjent. Det eneste som er synd er at han ikke prøvde å brekke beina på Kovacs i stedet.
Ka du ve?

Patton

Quote from: Markmus on August 08, 2009, 23:33:52 PM
Quote from: Nixon on August 08, 2009, 21:03:18 PM
Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst!


Hva er de verste skjellsordene på ungarsk? Og hvordan kan vi koble moren til Kovacs til disse?

Hmmm, kanskje best å lage de verste bannerne utenfor tifo-gruppen...


God idé. Det er nesten, men bare nesten, like ufint og usportslig som det Kovacs gjorde ;)


Man trenger gjerne ikke blande inn moren til Kovacs, men at det mest usmakelige opptrinnet i norsk fotball i moderne tid bør markeres på ett eller annet vis er det vel liten tvil om. Noe annet ville være direkte uansvarlig.

Erlend

Quote from: Markmus on August 08, 2009, 23:35:52 PM
Quote from: eivhelle on August 08, 2009, 21:03:32 PM
Quote from: 1908 on August 08, 2009, 20:32:34 PM


Jeg har sett reprisen noen ganger og mener fortsatt at det er gult. Det går an å gi rødt i den situasjonen også, men det innebærer at dommeren må legge seg på en konsekvent strengere linje og da burde det også haglet med gule kort til Odd spillere som igjen kunne gitt utvisning andre veien.

Isolert sett tar Bakke først ballen og så mannen. Han kommer ikke inn med strake bein slik kommentatorene i studio påstår, men han sparker på en måte som gjør at han vinkler knottene mot spilleren. Dermed kvalifisere det til kort, men han kommer ikke inn med så stor fart og kraft at dette skulle gi direkte rødt. I så fall ville neppe spilleren som ble taklet kommet seg så fort på beina.

Jeg synes derimot at det er merkelig at det skal være helt greit at en mann pÃ¥ over 100kg skal kunne bruke alt tilgjengelig fysikk pÃ¥ forsøke  Ã¥ brøyte seg gjennom 2 spillere for Ã¥ nÃ¥ ballen. Det var jo ganske tydelig at denne situasjonen hadde mye større konsekvenser angÃ¥ende skader enn det taklingen til Bakke hadde.


Nei nei nei. Det røde er absolutt fullt fortjent. Det eneste som er synd er at han ikke prøvde å brekke beina på Kovacs i stedet.

Ja, men spilleren er sÃ¥ dÃ¥rlig at han klarte ikke det engang.  Først tar han feil spiller, og sÃ¥ knekker han jo ikke noe engang.
Men du kan ta deg en god faen på at vi snart vil se en lignende takling i NM/TL der det bare blit gult eller ingenting

Markmus

Quote from: Erlend on August 08, 2009, 23:39:35 PM
Ja, men spilleren er sÃ¥ dÃ¥rlig at han klarte ikke det engang.  Først tar han feil spiller, og sÃ¥ knekker han jo ikke noe engang.
Men du kan ta deg en god faen på at vi snart vil se en lignende takling i NM/TL der det bare blit gult eller ingenting


Bakke får egentlig som fortjent på grunn av ryktet sitt. Kortet var 100% rødt, men selv ved gult kort ville han blitt utvist siden han hadde gult fra før.
Ka du ve?

Torvanger

Quote from: Tom C on August 08, 2009, 23:26:34 PM
Kanskje feil trÃ¥d men...Før jeg hopper i bingen og drømmer om bedre tider for Brann, slenger jeg ut et forslag til  TIFO: "Skammen har et ansikt: Kovacs"

God Natt


Og gjerne med et stort bilde av Kovacs ansikt, ala hyllesten av Indridi Sigurdson i avskjedskampen mot Brann på Ullevål.

Træen

Hvorfor sier ingen noe om 3-0 målet? Med 3-0 dreper Odd kampen. Vi er mer eller mindre enig om alt det andre. Sejkk hvor enkelt det er når forsvaret ikke henger med. Jeg er så utrolig lei av alle baklengsmålene. Det er snart så jeg begynner å juble mer for de gangene vi holder nullen enn når vi vinner. det er ikke ofte, gitt.

oslo øst

det må være det meste unfaire jeg har sett noen gang, og så si etterpå at han ikke så at oppdal ble skada faen for en tulling
la oss møte denne rødtoppen til en sigøyner på flesland

Markmus

Quote from: Træen on August 08, 2009, 23:54:06 PM
Hvorfor sier ingen noe om 3-0 målet? Med 3-0 dreper Odd kampen. Vi er mer eller mindre enig om alt det andre. Sejkk hvor enkelt det er når forsvaret ikke henger med. Jeg er så utrolig lei av alle baklengsmålene. Det er snart så jeg begynner å juble mer for de gangene vi holder nullen enn når vi vinner. det er ikke ofte, gitt.
Ka du ve?

Patton

Quote from: Tom C on August 08, 2009, 23:26:34 PM
Kanskje feil trÃ¥d men...Før jeg hopper i bingen og drømmer om bedre tider for Brann, slenger jeg ut et forslag til  TIFO: "Skammen har et ansikt: Kovacs"

God Natt


God idé og helt innenfor rammene av det anstendige.  Med trynet til Kovacs pÃ¥ en svær banner. Fin markering av usportslighet.

kabelmann

Skrevet av en eller annen luring på Oddranes forum:

Quote
I dag rykket Odd opp en mediadivisjon. Fy pokker og jeg koser meg. Very Happy Har vært rundt på diverse forum og der er Odd, DEF, Peter og tilogmed publikum det "alle" hater. Vi er nummer 1 hatobjekt for brannsupporterene og det gir utslag. Det er noe stort på gang med Odd i år. Et sånt "usympatisk" lag med bøtter av flyt kommer helt sikkert til cupfinalen og du skal pokker ikke se bort fra at vi hanker inn bronsje oxo.


Til han vil jeg bare si: Nyt det så lenge det varer. Så snart vi Brann-fans ikke gidder å snakke om dere så er det tilbake til hverdagen hvor ingen gidder å snakke om dere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

CFD

Jeg får prøve å komme med et innspill jeg også :) Får håpe man ikke blir halshugget

Hva skulle Kovacs ha gjort? Han hadde sikkert fått et skikkelig oppgjør ved neste internrevisjon hvis han hadde spilt den ballen utover sidelinja. Hvis dette hadde avgjort kampen så hadde det blitt en voldsom debatt hvor konklusjonen GARANTERT hadde blitt at man skal spille til fløyta går. Det har også vært tonen i medier rundt om i verden i flere år. Kovacs kan ikke klandres for at noen spillere ikke har satt seg inn i regelverket og velger å spille ballen ut. Hadde Kovacs gjort noe annet hadde han blitt halshugget i media.

Kovacs gjør etter min mening ikke noe galt. Han mÃ¥ her velge mellom det minste av 2 onder og velger etter min mening rett. Det er tross alt arbeidsgiveren sin man er nødt til Ã¥ være lojal mot med mindre man bryter noen lover. Folk sier man har god tid i en slik situasjon , men jeg betviler dette. Det ser ut som Oppdal sklir og skader kneet for ogsÃ¥ falle ned pÃ¥ bakken og holde seg til kneet. Med en gang Kovacs ikke stopper prøver han alt for Ã¥ forhindre Kovacs.  Dette er ikke særlig pent Ã¥ se pÃ¥ ,men hvor ellers skal grensene ligge? Hvis jeg blir utspilt i en duell sÃ¥ skal falle ned og late som jeg er skadet? Kovacs gjorde det rette og er ingen klyse/klovn/idiot. Han er en fotballspiller som følger reglene.

Synd at Oppdal går ut i media og sier at han er skuffet hvis Kovacs får medhold. Det vitner om at han ikke har satt seg inn i dagens regler for fotball. Omtrent alle lag har kontret når en spiller har ligget nede og det er i bunn og grunn samme situasjonen med hjemmel i loven ,men konsekvensen ble jo mer alvorlig i denne situasjonen fordi det var snakk om en keeper.


Fagermo derimot. Publikumet i skien og ikke minst Fagermo jubler som besatt som et slikt mål. Jeg synes det blir feil og hoppe opp og ned for et slikt mål ,MEN fotball er følelser og jeg har gjort mye riasjonell når LSK har scoret og jeg har vært på tribunen som å feks putte tunga si i en dame som stod vedsiden av. Nå visste jeg hvem hun på siden var og hadde tatt hun med på kamp, men det føltes så rett. Jeg misliker det Fagermo og fansen gjør ,men har full forståëlse for det. Er det ikke vanlig og juble når laget du holder med og jobber med scorer?


Taklingen til bakke
Taklingen til Bakke er grei nok. Fikk ikke med meg om det var direkte rødt eller 2gule. Har sett flere dommere gi gule kort på slike situasjoner. Han var kanskje først på ballen ,men det er farefullt spill når det omtrent ikke er mulig å unngå å treffe motspilleren i ankelen. Brekker man ankelen til en fotballspiller blir et det langt skadeavbrekk og jeg håper jeg aldri ser en slik takling igjen ,men jeg vet at det kommer man nok til å se flere av i hver runde i TL.

Ferguson

Kovacs kan brenne i helvete! Gleder meg til Brann - Odd. Synd noen mente at bilijardkulen skulle kastes inn på Brann-Everton! Den hadde kommet til sin rett i den kampen!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

kabelmann

TIFO?

Kovacs: Statsborgerskap avslått. Norge trenger deg ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Kovacs ser jo ut som en albino, kanskje noe i den banen? :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Quote from: CFD on August 09, 2009, 00:32:21 AM
Hvis jeg blir utspilt i en duell så skal falle ned og late som jeg er skadet? Kovacs gjorde det rette og er ingen klyse/klovn/idiot. Han er en fotballspiller som følger reglene.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 21:10:49 PM
Quote from: Ricky on August 08, 2009, 21:08:17 PM
Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst! Send mail på talhaug@bataljonen.no så får man se resultatet i september.

Mvh Morten


Hvorfor bare til kampen? :p
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/odd/article1438377.ece



Kem stiller på flesland når de kommer????? eg e med....kommer ikkje på noe forslag til banner i farten men..


Skriv opp meg!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 21:47:39 PM
Quote from: eivhelle on August 08, 2009, 21:14:13 PM
Quote from: fetfisk on August 08, 2009, 20:56:44 PM
Odd er så mange mil bedre enn Brann at det meste som påpekes av dommerfeil og "dommerfeil" blir patetisk.

Jeg mener å ha notert flere målsjanser til Brann enn Odd i denne kampen. Bortsett fra uttellingen var kampen helt jevn...

...og de skåret fakta f fem mål.


Og to av de skulle aldri kommet, men men.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

Har nå bestilt reise til Bergen til Odd-kampen av ren aggresjon med mål om å pipe og skrike ut resten da. Så blir utfordringen å holde på sinnet frem til slutten av september.

Gud

August 09, 2009, 02:14:30 AM #341 Last Edit: August 09, 2009, 10:53:16 AM by Gud
edit.

CFD

August 09, 2009, 02:34:35 AM #342 Last Edit: August 09, 2009, 02:40:12 AM by CFD
Quote from: TCAC on August 09, 2009, 01:57:22 AM
Har nå bestilt reise til Bergen til Odd-kampen av ren aggresjon med mål om å pipe og skrike ut resten da. Så blir utfordringen å holde på sinnet frem til slutten av september.


Bare heng opp et bilde av Fagermo, Kovacs og kampresultatet ca 7dager før kamp så bær det ikke bli noen utfording å holde på sinnet frem til September.

Fulle ja? Søker dere opp "Fullemann i vÃ¥gen" pÃ¥ ba finner dere nok meg og mine kompiser :) Akkurat returnert fra en kveld pÃ¥ Huset , Baran , Legal og Downstairs. Det var med KUN aafk-folk. En helt grei kveld.  NÃ¥r jeg spanter en øl regner jeg med at den blir drukket opp ,men mÃ¥tte styrte en øl fordi han tøsen ikke klarte Ã¥ røre ølen sin før det stengte.

Utenfor ble det sunget "Gullet skal heeeeem" og "Bergen by e' nydeli" før jeg heldigvis klarte Ã¥ rote meg inn i samtalen og spore den over pÃ¥ hatsanger ovenfor Martin Andresen. 

Onside !!!

Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2009, 01:42:07 AM
Quote from: gullet ska hem on August 08, 2009, 21:10:49 PM
Quote from: Ricky on August 08, 2009, 21:08:17 PM
Quote from: Tifo-gruppen on August 08, 2009, 20:46:06 PM
Tifo-gruppen tar selvfølgelig imot forslag til bannere til kampen senere i høst! Send mail på talhaug@bataljonen.no så får man se resultatet i september.

Mvh Morten


Hvorfor bare til kampen? :p
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/odd/article1438377.ece



Kem stiller på flesland når de kommer????? eg e med....kommer ikkje på noe forslag til banner i farten men..


Skriv opp meg!


meg og !

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

benny

Synd vi ikke puttet på straffen, da kunne dette lett fått et annet utfall.
Tålmodigheten med islendingene er ellers oppbrukt for lenge siden, ingen av dem har teknikk over førstedivisjonsnivå. På tide Brann også begynner å bruke penger på forsvaret. Med et bedre forsvar kan vi også ofre mer fremover.
Ganske utrolig at vi ligger såpass høyt som vi gjør på tabellen når vi er så fantastisk dårlige i det defensive. Uten Huseklepp hadde Brann vært en dumpekandidat i år.

KennethS

Hvis Oddrane noen gang slipper inn på puben så klikker eg! eg spurte BT idag om Kovacs var innom, ha ja han e inne på bilijarden, eg spurte om han stoppet meg hvis eg knuser trynet hans, nei eg hjelper deg sa han ! vi ALLE HATER ODD OG ODDRANE!!!!!!!!!!!!!
tå på Brann

tj00m

Quote from: CFD on August 09, 2009, 00:32:21 AM
Jeg får prøve å komme med et innspill jeg også :) Får håpe man ikke blir halshugget

Hva skulle Kovacs ha gjort? Han hadde sikkert fått et skikkelig oppgjør ved neste internrevisjon hvis han hadde spilt den ballen utover sidelinja. Hvis dette hadde avgjort kampen så hadde det blitt en voldsom debatt hvor konklusjonen GARANTERT hadde blitt at man skal spille til fløyta går. Det har også vært tonen i medier rundt om i verden i flere år. Kovacs kan ikke klandres for at noen spillere ikke har satt seg inn i regelverket og velger å spille ballen ut. Hadde Kovacs gjort noe annet hadde han blitt halshugget i media.

Kovacs gjør etter min mening ikke noe galt. Han mÃ¥ her velge mellom det minste av 2 onder og velger etter min mening rett. Det er tross alt arbeidsgiveren sin man er nødt til Ã¥ være lojal mot med mindre man bryter noen lover. Folk sier man har god tid i en slik situasjon , men jeg betviler dette. Det ser ut som Oppdal sklir og skader kneet for ogsÃ¥ falle ned pÃ¥ bakken og holde seg til kneet. Med en gang Kovacs ikke stopper prøver han alt for Ã¥ forhindre Kovacs.  Dette er ikke særlig pent Ã¥ se pÃ¥ ,men hvor ellers skal grensene ligge? Hvis jeg blir utspilt i en duell sÃ¥ skal falle ned og late som jeg er skadet? Kovacs gjorde det rette og er ingen klyse/klovn/idiot. Han er en fotballspiller som følger reglene.

Synd at Oppdal går ut i media og sier at han er skuffet hvis Kovacs får medhold. Det vitner om at han ikke har satt seg inn i dagens regler for fotball. Omtrent alle lag har kontret når en spiller har ligget nede og det er i bunn og grunn samme situasjonen med hjemmel i loven ,men konsekvensen ble jo mer alvorlig i denne situasjonen fordi det var snakk om en keeper.


Fagermo derimot. Publikumet i skien og ikke minst Fagermo jubler som besatt som et slikt mål. Jeg synes det blir feil og hoppe opp og ned for et slikt mål ,MEN fotball er følelser og jeg har gjort mye riasjonell når LSK har scoret og jeg har vært på tribunen som å feks putte tunga si i en dame som stod vedsiden av. Nå visste jeg hvem hun på siden var og hadde tatt hun med på kamp, men det føltes så rett. Jeg misliker det Fagermo og fansen gjør ,men har full forståëlse for det. Er det ikke vanlig og juble når laget du holder med og jobber med scorer?


Taklingen til bakke
Taklingen til Bakke er grei nok. Fikk ikke med meg om det var direkte rødt eller 2gule. Har sett flere dommere gi gule kort på slike situasjoner. Han var kanskje først på ballen ,men det er farefullt spill når det omtrent ikke er mulig å unngå å treffe motspilleren i ankelen. Brekker man ankelen til en fotballspiller blir et det langt skadeavbrekk og jeg håper jeg aldri ser en slik takling igjen ,men jeg vet at det kommer man nok til å se flere av i hver runde i TL.
Brann Bergens Stolthet!

krøvel vellevold

Vil gjøre oppmerksom på at det ikke var noen spesielt stor jubel for målet i Skien. Det var omtrent som når man legger på til 6-0 mot et tredjedivisjonslag i cupen.
Legg ned hele klubben!

Romarius

Ok. Tilbake til kampen. La oss glemme Kovacs for en stund.

Faktum er at vi nok en gang starter kampen på en elendig måte. Først da det blir 2-0 og kampen allerede nærmest er tapt, begynner vi å trø til i duellene og tørre å spille fotball. Siste timen gjør vi en relativt anstendig kamp.
Men det er forbannet skuffende at vi opplever dette gang etter gang: Enten starter vi kampene som om vi skulle være et 1.divisjonslag på Lerkendal som skal forsvare seg til 0-0, eller så legger vi om til denne taktikken så snart vi får en ledelse.
Det funker dårlig uansett, og er en falitterklæring. Brann og Bergen fortjener bedre.

Go Up