• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 12 juli 09

Started by branngirl85, June 28, 2009, 20:56:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Dr. Nansen

Huseklepp e faktisk den eineste brukbare spilleren vår p.d.d. Resten e høyst middelmådig.

Baunebob

Vi er sånn ca. 9 hakk under middelmådig..

Brannfrelst

Kan noen vennligst hive Bakke og Gylfi av banen? Makan til latskap. Har jo gitt opp begge to.
2.10.07-Gullet kom hem!

Ricky

Bussturen til Molde ble riktignok avlyst, men arrangeres det busstur til Flesland i kveld? Og hvis ja, plukkes det opp passasjerer underveis?

storB

Quote from: Huff on July 12, 2009, 19:53:46 PM
Skal spandere en bedre rødvid på meg selv den dagen Branns stopperduo er kjemisk fri for islendinger.


Dagens :D :D :D

Quote from: Huff on July 12, 2009, 19:53:46 PM
Forhåpentligvis innser Nilsen at Einarrsson ikke har noe på banen på tippeligakamp å gjøre


I dagens kamp(med skader/suspensjoner/landskamp) så er det ikke noen andre alternativ, det ser du vell, t.o.m haugsdal er utilgjengelig, så det blir bare teit å klage da..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Yes!wehavenobananas

Jeg er som alltid klar for en tur til Flesland.

bernu

Her er det bare å komme seg til Flesland og la både lag og ledelse få så øra flagrer når de kommer hjem....
Fy faen for en patetisk gjeng...
Dahl, Brun og Nilsen kan ta med seg to valgfrie spillere hver og komme seg til helvete ut porten på Stadion allerede i morgen.
HANSA - Z

Alexåsane

Er nesten imponert over kor mange feilpassninger d er i norsk fotball..
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Huff

Quote from: Huff on July 12, 2009, 19:53:46 PM
Forhåpentligvis innser Nilsen at Einarrsson ikke har noe på banen på tippeligakamp å gjøre


I dagens kamp(med skader/suspensjoner/landskamp) så er det ikke noen andre alternativ, det ser du vell, t.o.m haugsdal er utilgjengelig, så det blir bare teit å klage da..
[/quote]

Ser den, du har dessverre et poeng. Ville likevel heller sett en sentral midtbane med Solli-Bakke og...[sett inn hvem som helst] enn Einarsson, så får vi spille med Birkir Mar og Klepp eller Hansen på kantene. Sett i etterkant hadde vel 4-4-2 vært bedre, men forstår u utgangspunktet taktikken til Nilsen.

Samtidig er det verd å merke seg at vi selv om det blir et stortap grunnet mongospill i første taaper for et mye bedre lag. Spillere som Hoset og Thioune har vel hatt en 2-3 gjennombruddspasninger hver i denne kampen som ingen av våre midtbanespillere kan drømme om å slå.

Foruten KleppmÃ¥let er det uansett positivt Ã¥ tenke pÃ¥  at det virker som at Nilsen har langtidsplaner om Ã¥ skifte ut minst halve laget. Vi trenger en solid stallopprydding, og vi bør begynne pÃ¥ stopperplass.

Ellers vil jeg benytte denne anledningen til å komme med en uforbeholden unnskylgning til Mons Ivar Mjelde. Etter kampen i fjor, da det ble klart at det var stor mistillit til Mons i stallen påsto jeg at vi ikke hadde noe annet valg enn å kvitte oss med mons ettersom alternative ville måtte være å kvitte seg med halve stallen, noe vi ikke hadde råd til. Nå ser jeg at det kanskje hadde vært en fordel å kvitte seg med stallen i stedet.

vebo

Hva er greien med å ha 4 spisser på banene? Hvorfor ikke benytte seg av dahl på høyreback. Fakiri sentralt og Gundtveit på en av kantene?
Tiocfaidh ár lá

Hansakongen

Quote from: Ricky on July 12, 2009, 20:18:32 PM
Bussturen til Molde ble riktignok avlyst, men arrangeres det busstur til Flesland i kveld? Og hvis ja, plukkes det opp passasjerer underveis?


det kommer ikke noen fly fra molde i kveld, de kommer vel hjem i morgen formiddag går jeg ut fra. vist de ikke tar bussen hjem som de i dag hadde virkelig fortjent etter prestasjonene de har vist på banen i kveld

Huff

Et siste positivt element i dette drittet er hvor mye poeng Nilsen har fått dette båslaget til å ta. Vi har faktisk ikke noe godt mannskap, spillere som PVM og Solli var gode en gang, men det begynner å bli en stund siden. Sævarsson er lovende, Jaiteh et stortalent, Austin en bra spiller, ikke mer og vi har en god keeper i Opdal. Ellers har vi en klassespiller i Klepp og et par middelmådigheter. Ikke noe bra lag, men vi har tatt en del poeng. Bra Nilsen.

olebrann3

Juniorlaget bør spille neste kamp, så det blir noe straff for de

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Baunebob

Smari fikser 4-2 til ingen nytte.

Brannfrelst

Nei absolutt INGEN nytte...
2.10.07-Gullet kom hem!

weirus

2 målet som sku vert avblåst for kast i forkant!
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

olebrann3

pappa og mamma diuof scorer så et helvette mot brann vær jævla gang

Huff

Soleklart innkast, hva i helvete er det linjedommer driver med. Ikke at det hjelper vi taper uansett, men herregud.

storB

nesten 6-2, gøy å se at spillerne våre er profesjonelle til siste slutt..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Torvanger

4-2 kunne etter forholdene vært akseptabelt, 5-2 er nok et demoraliserende slag midt i planeten. Klovnelag.

eivhelle

Javel nok et mål til Molde der ballen hadde vært over sidelinja først. Ikke noen
stor dag av linjemannen.

storB

Quote from: olebrann3 on July 12, 2009, 20:50:24 PM
pappa og mamma diuof scorer så et helvette mot brann vær jævla gang


Plusser du på med Edu så har du stjerne eksempler på spillere som ALLTID får full klaff mot Brann
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

osoerli

Den siste til Molde var vel ogsÃ¥ ute over sidelina i situasjonen før, i likhet med Moldes tredje.  Kampen skulle altsÃ¥ endt 3-3.  Eller 3-2 til brann om Moldes andre var offside.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Alexåsane

Vi hadde faktisk vært på delt 3.plass vist vi hadde vunnet i dag, og DET er vanskelig å tro med d dritt laget.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

olebrann3

den var ikke offside, men kampen hadde vært en annen om det hadde blitt 1-1 når det skulle det.


Quote from: Alexåsane on July 12, 2009, 20:54:16 PM
Vi hadde faktisk vært på delt 3.plass vist vi hadde vunnet i dag, og DET er vanskelig å tro med d dritt laget.


Altid når vi nærmer oss 3. plass taper vi

eivhelle

Brann skårer 3 greie mål. Molde skårer 5 mål der 2 skulle vært vinket for innkast og et
er tvilsom i forhold til offside.

Kunne faktisk ha vært 3-2 til Brann.

Det verste av alt er at Brann vinner andre omgang 2-1 uten sentrale midtbanespillere på banen.

Spillemessig var Brann det beste laget i 1. omgang mens Molde var klart best i 2. omgang.
Pussig sport dette.

Alexåsane

Først får molde et mål pga tabbe av Sigurdsson.
Så får vi feilaktig annulert mål
2 målet er vel ikke offside.
Mål 3 og 5 var skulle vært innkast
MÃ¥l 4 husker eg rett og slett ikke, men antar at d var greit

Og vi får 2 mål.

Min sofatabbel gir da 2-3 til brann:)

Neeeeeeeeeei, god natt..
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Spelaren

GÃ¥ av.

Læreren

Quote from: eivhelle on July 12, 2009, 20:57:09 PM
Det verste av alt er at Brann vinner andre omgang 2-1 uten sentrale midtbanespillere på banen.


Sier bare hva vi trenger... En spillende sentral midtbanespiller hadde gjort seg. Se hvor viktig en spiller som Thioune er for Molde.

vebo

Disse må gå: Dahl med magen, Brun-Hansen, Nilsen, markeds og -salgsavdelingen, Skarsfjord, Sigurdsson, Bjarnason, Dahl fra Os, Bakke, Einarsson, Karadas, Vaagan-Moen og Solli. Og sikkert mange andre jeg ikke kommer på i farten.
Tiocfaidh ár lá

Herr Smed

Her slapp Brann faen meg billig unna!
Alle må gå.

storB

Quote from: vebo on July 12, 2009, 21:02:21 PM
Disse må gå: Dahl med magen, Brun-Hansen, Nilsen, markeds og -salgsavdelingen, Skarsfjord, Sigurdsson, Bjarnason, Dahl fra Os, Bakke, Einarsson, Karadas, Vaagan-Moen og Solli. Og sikkert mange andre jeg ikke kommer på i farten.


Ingenting er som litt konstruktiv kritikk.. ;)
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

vebo

Quote from: storB on July 12, 2009, 21:04:00 PM
Quote from: vebo on July 12, 2009, 21:02:21 PM
Disse må gå: Dahl med magen, Brun-Hansen, Nilsen, markeds og -salgsavdelingen, Skarsfjord, Sigurdsson, Bjarnason, Dahl fra Os, Bakke, Einarsson, Karadas, Vaagan-Moen og Solli. Og sikkert mange andre jeg ikke kommer på i farten.


Ingenting er som litt konstruktiv kritikk.. ;)


Det tar vi litt senere, nå er det om å gjøre å få ut litt fustrasjon. Ikke lett å få det ut når man er på ferie hjemme hos sin kjære mor og ser kamp der ;)
Tiocfaidh ár lá

steinbygger

Synes folk her inne er vel negativ i dag. Selv om det å tape 5-2 er flaut så var faktisk Molde jævla god i dag (dette har jeg ikke sagt om noe lag i TL siden RBK sin storhetstid). Synes de andre tapene i år har vært være å svelge. Brann burde og skulle hatt 3 mål i førsteomgang. Bakke sin var grei, i tillegg skulle Azar scoret ett på hode og Gylfi hadde en stor som har ikke treffer skikkelig på. Selv om Brann vinner 2 omgang så synes jeg de spillte bedre i 1 omgang enn i 2 omgang. Det er to spillere som var elendig i dag og det var Sigurdsson som er involvert i 3 mål og Solli som jeg ikke helt vet hva gjorde utpå der.

Spelaren

GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Quote from: Dr. Nansen on July 12, 2009, 20:08:48 PM
Huseklepp e faktisk den eineste brukbare spilleren vår p.d.d. Resten e høyst middelmådig.



Opdal var da ikke så gal i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

EvenSteven

Kan noen kontakte Davy Wathne eller Tv2 og fÃ¥ dem til Ã¥  sette nytt fokus pÃ¥ dommerne ?

1. feilaktig annulert mål
2. Ballen var ute til innkast like forut for både 3 og 5 målet...

Utrolig fustrerende...  


Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on July 12, 2009, 21:08:43 PM
...i tillegg skulle Azar scoret ett på hode...


Keeper er akkurat bortpå den og slår den bak hodet på Karadas, så den var grei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Herr Smed

Quote from: Spelaren on July 12, 2009, 21:09:24 PM
Quote from: Herr Smed on July 12, 2009, 21:03:34 PM
Her slapp Brann faen meg billig unna!


Det er patetisk at du skylder på dommeren! Det er Brann sin skyld at de er essedårlig.
Alle må gå.

eivhelle

Quote from: EvenSteven on July 12, 2009, 21:13:42 PM
Kan noen kontakte Davy Wathne eller Tv2 og fÃ¥ dem til Ã¥  sette nytt fokus pÃ¥ dommerne ?

1. feilaktig annulert mål
2. Ballen var ute til innkast like forut for både 3 og 5 målet...

Utrolig fustrerende...  



Xminator

Det blir litt søkt å legge skylden på PVM når han ikke spiller. Om noe viser kampen hvor avhengige vi er av en venstrekantspiller som faktisk kan spille venstrekant. Molde er gode i år, og de fikk til de grader vist frem ubalansen som er i laget. Det hadde sett mye anderledes ut med en habil venstrekant, en venstreback og kanskje til og med en høyrekant som faktisk kan utforde Solli om plassen.

Sentralt vil jeg ikke dele ut så mye pepper, men det sier seg selv at om vi hadde en venstreback så hadde Sævarsson spilt til høyre. Da hadde Fakiri vert tilgjengelig sentralt. Med en backup/pusher for PVM hadde vi i denne kampen hatt en venstrekant og fått Einarsson inn sentralt. Om det hadde vert bedre enn en halvskadet Bakke kan selvsagt diskuteres. Med Austin og Jaiteh ute, med Bakke halvskadet, så sier det seg selv at vi stiller svekket. Når da trekket for å dekke dette fører til at begge flankene blir blottet for gode fotballspillere så blir vi enda mer svekket.

Så langt viser status at vi trenget en venstreback, to stoppere, en venstrekant, en høyrekant og en bakromsspiss. Alt maset om at noen må ut får være akkurat det - mas. Man får heller la vrakgodset spille 3. divisjon til de finner en annen klubb og er villige til å gå ned i lønn. Og om noen faktisk skulle selges regner jeg med det skjer i toppskiktet av spillerstallen. De vi har minst råd til å miste sportslig. Vi får for guds skyld håpe RBH har en plan...

Texas

brann mangler en spillerstall med komplimentære spillere. Ingen av midtbanespillerene våre har fart, kreativitet eller god teknikk. Som oftest når vi får baller så slår midtbanespillerene et par korte støttepasninger seg i mellom slik at motstanderlaget får tid til å komme seg hjem, eller så slår man en håpløs ball mot huseklepp. Brann trenger 2 nye kanter, og 1 kreativ offensiv sentral midtbanespiller.

Er dahl sÃ¥ langt ute i kulden at steinar nilsen velger Ã¥ sette inn david nielsen pÃ¥ sentral midtbane i stedet for Ã¥ flytte hassan opp pÃ¥ midtbanen? 

nero

Brann er vel det eneste laget i Tippeligaen som konsekvent spiller uten press på ballfører. En orginal og lite brukt spillestil. Som vi har sett gir denne spillestilen strålende resultater, litt rart at ingen andre benytter den.
Lions led by donkeys.

Alexåsane

Innsatsen til laget og dommertrioen bør få konsekvenser! Elendig kamp av Brann, og helt syyke dommerfeil..
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Spelaren

Quote from: Herr Smed on July 12, 2009, 21:17:34 PM
Quote from: Spelaren on July 12, 2009, 21:09:24 PM
Quote from: Herr Smed on July 12, 2009, 21:03:34 PM
Her slapp Brann faen meg billig unna!


Det er patetisk at du skylder på dommeren! Det er Brann sin skyld at de er essedårlig.


Det er no for svarte på plass å kritisere dommertrioen for å forære Molde tre måls margin, eller er det ikkje eit diskusjonsforum det her? Og med det sagt så kritiserer eg også Brann for å vere elendige, men slik du går ut virker det jo som det kun kan kritiseres i én retning. Derfor presiserer eg min kritikk: Mot Brann for ein graverende kamp, og mot dommertrioen for tre graverende feil.
GÃ¥ av.

WayOfLife

Quote from: Ricky on July 12, 2009, 20:18:32 PM
Bussturen til Molde ble riktignok avlyst, men arrangeres det busstur til Flesland i kveld? Og hvis ja, plukkes det opp passasjerer underveis?


Ikke finn på å reis til flesland. Eirik Bakke klikker i vinkel
Vi ve se daiene

Markmus

Quote from: Alexåsane on July 12, 2009, 20:58:37 PM
MÃ¥l 4 husker eg rett og slett ikke, men antar at d var greit


Greit? Det er på ingen måter greit at det står 3 Brannmenn og ser på Diouf lade kanonen før Sævarsson til slutt finner ut at han skal reagere med å sette Opdal ut av spill ved å score sitt andre selvmål på to seriekamper (riktig nok veldig uheldige selvmål begge to, så "no offense").
Ka du ve?

Go Up