• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 12 juli 09

Started by branngirl85, June 28, 2009, 20:56:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

branngirl85

Hei,
jeg bare lure på om det er mulig å feks hoppe på bussen et annet sted enn Bergen og hvilken vei kjører bussen?

stig

Vi kan alltids ordne en påstigning nord for Bergen.
Nettsideansvarlig

branngirl85

Quote from: stig on June 28, 2009, 21:04:38 PM
Vi kan alltids ordne en påstigning nord for Bergen.



Hvilken vei kjører bussen?

lok1

Kan tenke meg de kjører:

Bergen - Førde - Byrkjelo - Sandane - Nordfjordeid - Stranda - Vestnes - Molde.
Det er den raskeste veien for en buss hvertfall. Eventuelt ta av fra Byrkjelo til Stryn, men da er det et helvettes fjell som står i veien, og å dra en buss opp dit er verken tidsbesparende eller økonomisk.

kabelmann

La meg bare uttrykke min misnøye over hvor latterlig det er med kamper i fellesferien. Både denne og FFK-kampen ryker. Dette er selvsagt ikke sett med verken subjektive eller egoistiske øyne, det er kun en helt enkel og grei objektiv observasjon.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Sånn ja. Jeg uttrykker min misnøye ang. kampoppsettet og som en konsekvens av dette trekker Karen Espelund seg. Bra responstid fra NFF, selv om resultatet kanskje var litt i overkant av hva jeg hadde håpet på.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=560388
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Hahahah. Well done, kabelmann. Gidder du utrykke din misnøye med plastgress òg?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Det spørs hvor langt jeg skal strekke dette her. Før du vet ordet av det trekker hun oppsigelsen bare på pur faenskap.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

vebo

Quote from: kabelmann on July 02, 2009, 14:46:44 PM
Sånn ja. Jeg uttrykker min misnøye ang. kampoppsettet og som en konsekvens av dette trekker Karen Espelund seg. Bra responstid fra NFF, selv om resultatet kanskje var litt i overkant av hva jeg hadde håpet på.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=560388


Tipper vi snakker stillingskrig som Tobakkstrynet vant..
Tiocfaidh ár lá

Klaus_Brann

Quote from: kabelmann on July 02, 2009, 14:46:44 PM
Sånn ja. Jeg uttrykker min misnøye ang. kampoppsettet og som en konsekvens av dette trekker Karen Espelund seg. Bra responstid fra NFF, selv om resultatet kanskje var litt i overkant av hva jeg hadde håpet på.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=560388


Ikke et sekund for tidlig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Ikkje det at dei som sit igjen er så mykje betre..


Markmus

Ledig stilling for Bruun-Hanssen :)




(kanskje vi får Espelund i retur ahahahahhhahaha)
Ka du ve?

skuteviken

Quote from: Markmus on July 02, 2009, 19:43:40 PM
Ledig stilling for Bruun-Hanssen :)




(kanskje vi får Espelund i retur ahahahahhhahaha)


Men seriøst tenk om RBH tar jobben?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Da ødelegger han i det minste for alle klubber i stedet for bare en. Og hvem vet, kanskje Bruun-Hanssen faktisk ville vært en dugandes kar i den jobben?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on July 02, 2009, 20:01:35 PM
Da ødelegger han i det minste for alle klubber i stedet for bare en. Og hvem vet, kanskje Bruun-Hanssen faktisk ville vært en dugandes kar i den jobben?


Og vi får satse på at det gir oss en fordel. Kan godt være en slik jobb hadde passet han bedre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Klart det gir oss en fordel. Vi har jo rotet så j... på overgangsmarkedet de siste to årene at selv bestemoren til en forsvunnet forumdeltaker kunne gjort det bedre.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on July 03, 2009, 06:55:26 AM
Klart det gir oss en fordel. Vi har jo rotet så j... på overgangsmarkedet de siste to årene at selv bestemoren til en forsvunnet forumdeltaker kunne gjort det bedre.


Hvis Brann blir kvitt han er det selvfølgelig én ting, men jeg tenker på om det gir oss en fordel hvis han hadde vært boss i NFF. Ikke bergensboss, men sånn annen boss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

                         Opdal
Fakiri    Bjarnason   Sigurdsson    Sævarsson
Huseklepp    Solli    Bakke   Einarson    Holmvik
                        Nielsen

Blir vel tilbake til 4-5-1 i denne kampen.  No kan det jo hende Austin allikevel når kampen som vert nemnt på ein annan tråd, og då endrar jo ting seg.  Guntveit er jo kanskje også eit alternativ på kant?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Læreren

Guntveit er 100% sikkert ikke et alternativ til noen kantrolle. Tror nok ikke han er matchklar allerede på søndag. Et sterkt tegn på det, er at han ikke er med i troppen mot Lyn. En spiller som forøvrig er tilbake til Lyn-kampen er Bjørn Dahl.

thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

thesevs

Til info for dem som ikke har fått det med seg:

Turen til Molde blir dessverre avlyst. På grunn av sein kampstart rekker vi ikke fergen Liabygden-Stranda etter kampen. Vi beklager vi ikke sjekket opp i dette før vi la ut turen.

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=346
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

1908


roaldinho

Kjedelig!

Men, hvorfor ble det ikke leid båt? Det er jo sånne turer til Stavanger, og er en mye lettere ordning enn buss gjennom flere ferger mot I-folka.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."


thesevs

Ja, vi kan vel forvente at det sorte gullet i Molde slår til.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Dunkin

Vil det være noe problem å få kjøpt billetter til bortetribunen rett før kampen?


lok1

Quote from: Dunkin on July 09, 2009, 23:20:38 PM
Vil det være noe problem å få kjøpt billetter til bortetribunen rett før kampen?

Nei, men man får ikkje kjøpt billett i Molde før kampdag. Dama i sjappa klikka på meg en gang jeg ville ha bortebillett før kampdagen.


nero

Ja, uten et brutalt og aggressivt press på ballfører blir vi overkjørt på Røkkeløkka. Vi slutte med den forbannede ryggingen og den idiotiske ideen med å vente med å sette inn press før motstander er inne på vår sekstenmeter! Vi så det igjen  mot Lyn, men de var heldigvis for ynkelige til å utnytte svakhetene våre.

Tar igjen klassikeren fra 08-sesongen, der en av tv2s sidekomentatorer helt korrekt melder følgende: "Og der ligger Fakiri to-tre meter unna og later som han presser ballfører!".
Lions led by donkeys.

krøvel vellevold

Med mindre vi vinner i morgen, går Stabæk forbi oss denne runden. De leder 2-0 mot Viking. Fint om siddisene kan få seg en på kjeften etter feiringen av EM-status på bekostning av storebror.
Legg ned hele klubben!

Markmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=8021&gad=CNPbmKYFEgjfPn-1VP1DPhjxj6D8AyDrgLc1

Quote


Ja, jøss, man merker det virkelig i beina etter en flytur fra Bergen til Molde :P Man har jo knapt kommet opp på maksimal høyde før man begynner nedstigningen igjen :D
Ka du ve?

Yngve

40 minutt i fly er ikkje berre berre..

Forøvrig er eg personleg strålande glad for eit poeng i måro. Noko meir enn det vert ein rein bonus.

Det er desse to helgene i året det er eit mareritt med svigerfamilie i molde..

Natan

Da setter jeg meg i bilen og reiser snart, noen som vet hvordan jeg får billetter til kampen?

På hjemmesiden til MFK står følgende:

Molde-Brann 12. juli

Brannsupportere bes tas kontakt med Brann Bataljonen Bergen for kjøp av billetter til bortetribunen på MFK-Brann søndag 12. juli.

Molde FK vil ikke selge billetter på bortetribunen på andre måter.

moffy_

Dersom Bakke må stå over idag håper jeg på dette laget:


                             Opdal

Dahl/Guntveit - Bjarnason - Sigurdsson - Holmvik

Sævarsson - Solli - El Fakiri - Einarsson - Huseklepp

                       David Nielsen
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Belfort

Fælt og si det men i dag er jeg fornøyd med et hederlig tap! Med den råtne midtbanen mot et Molde som er veldig skarpe om dagen vil det være en stor kreditt til Nilsen hvis han klarer poeng i dag.

Markmus

moffy, du har tydeligvis ikke fulgt mye med på Brann hvis du mener vi bør gå for 4-5-1.
Ka du ve?

dudo

Funket da fint mot Molde forrige gang.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

revert

Jeg synes ikke moffy`en sitt forslag var så gale med de spillerne Brann kan ha tilgjengelig.

Det fungerte hjemme mot Molde sist (med litt flaks ja) og gikk til helvete for full musikk borte mot Strømsgodset. Jeg skjønner veldig godt Nilsen om han lar seg friste til å trekke Huseklepp ned på venstrekanten for PVM.

Selv om det ikke virker å passe Brann å legge seg bakpå skjønner vel de fleste at man ikke kan kjøre på fremover for full musikk i kamp som dette. Her handler det om ta de kontringene som byr seg, eller score på en dødball og satse på at det holder.

4-1 til Molde

vebo

July 12, 2009, 15:08:02 PM #39 Last Edit: July 12, 2009, 17:19:54 PM by vebo
Gidder ikke vedde mot "moffy_", den er ikke så dum den, om en litt kjedelig kanskje. Selv tror jeg det blir disse som spiller:


                        Opdal

Dahl - Bjarnason - Sigurdsson - Holmvik

   Solli - El Fakiri - Einarson - Sævarsson

           Nielsen/Azar -  Huseklepp

El Fakiri har spillt kjempe på venstrebacken, og var bra på sentralt på starten av sesongen og under oppkjøringen, så der bekymrer jeg meg som ikke. Han er også bedre ballfordeler enn det Bakke, Jaiteh og Austin har vist i det siste. Einarson tør jeg ikke håpe på, men han har det i det minste en god "offensiv vilje". Holmvik gjorde en grei figur forrige kamp, så jeg håper på stigende form der også..


Edit: Glemte at PVM er ute. Dahl inn og Birkir inn på venstre.
Tiocfaidh ár lá

Styx

PVM er vel ute med karantene?
Bergen til eg dør

Læreren


moffy_

Korti får vi vite kem som starter? Eg frykter vi starter med en halvskadet Bakke og en Einarsson som sliter sentralt.. Da har vi en sentral midtbane med liten aksjonsradius og det kan fort bli mye spillerom for Moldes offensive spillere.. Er derfor jeg har lagt frem et forslag der vi trekker Hassan frem i en defensiv midtbanerolle for å prøve å stoppe Thioune, samt Solli inn som en indreløper helst sammen med Bakke, ellers så må vi nok slippe til Gylfi idag.. Laget jeg har skissert over vil ha esktreme ferdigheter på vingene i Huseklepp og Birkir så jeg tror nok vi skal klare å contre frem noen sjanser selvom det er en "defensiv formasjon"

Og Markmus, det er fullt mulig å legge seg bakpå i 4-4-2 også, så formasjonen er ikke avgjørende for det. Du virker heller ikke særlig intelligent med den kommentaren der du slakter mitt forslag uten å komme med noe konstruktivt
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Onside !!!

Håper godeste Steinar Nilsen tør å bruke Cato Hansen fra Start, han har vist mye bra for Brann 2. Samtidig vil vi ikke miste fart på topp med Huseklepp nede på kanten. Nielsen og Karadas blir for stasjonert og treigt på topp.  

Det som står i parantes er om Bakke ikke blir klar.

                     Opdal

Sævarsson(Fakiri) - Bjarnason - Sigurdsson - Holmvik(Sævarsson)

Solli - Bakke(El Fakiri) - Einarsson - Huseklepp

              Nielsen - Hansen

vebo

Tiocfaidh ár lá

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

July 12, 2009, 18:18:03 PM #46 Last Edit: July 12, 2009, 18:20:19 PM by vebo
I didn't see that one coming..

Myhre på fotballekstra sa at det godt kunne se slik ut også:

Laget:

Opdal

Fakiri - Ørneredet - Sævarsson

Huse* - Solli - Einarsson - Bakke  - Hansen*

Karadas



Edit: *Evt motsatt
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Quote from: dudo on July 12, 2009, 14:53:47 PM
Funket da fint mot Molde forrige gang.


I den kampen hadde garantert 4-4-2 fungert like bra. Nøkkelen var å sette Thioune ut av spill.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: dudo on July 12, 2009, 18:15:52 PM


Hadde forventet Holmvik på PVMs plass siden han er en racer på å slå innlegg, men Hansen er jo spennende.
Ka du ve?

Gulløl

July 12, 2009, 18:29:13 PM #49 Last Edit: July 12, 2009, 18:33:23 PM by Gulløl
Dette tyder på 8 mann i forsvar og 2 mann i angrep. Lange baller opp til Huseklepp og Hansen.
Kanskje en fornuftig taktikk.
Mulig at planen er at Karadas blir så tilbaketrukket at han skal ta Thioune ut av kampen, slik Austin gjorde i hjemmekampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up