• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Lyn, søndag 14.06 kl. 18.00

Started by Stian, June 11, 2009, 11:11:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Quote from: Patton on June 15, 2009, 22:22:31 PM
... ikke alle som vet hva Bergensia er for noe ...


Her føler jeg meg skyldig i en forklaring. "Bergensiana" er et gammelt, men likefullt uoffisielt navn på sangen "Udsigter fra Ulriken", eller "Nystemten" som er dagens uoffesielle navn.
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

HERLIG å vere på Stadion igjen, og min statistikk heime i Bergen er to seire av to mulige (LSK og Lyn). Eg fant min plass på A-feltet i denne kampen, og var fornøyd med at det hersket ein generell oppfatning om at det å stå var rett her, er lenge siden eg har stått på kamp no. To-tre rader foran meg til høgre stod ein tynnhåra brøler som iherdig sang og forsøkte å dra igang feltet. Nokre ganger gjekk det bra, men det må seies at det var litt tynt borte på feltet vårt. To traktordamer bak meg tøt gjennom heile andre omgang, seg imellom men høgt nok til at det irriterte meg. Scoringene lagde heldigvis nok liv til å overdøve maset...

Husekleppen var igjen stor, graset perfekt og dramatikken akkurat passe stor til at det blei ein fin opplevelse. Mine favorittøyeblikk utenom målene til Huseklepp er nok pipekonserten på Lyns afrikanere og kortet til Obiefule. Pauseunderholdningen var ok også, og selv om det kan reageres på synging til Helstad så var ihvertfall min vinkling på sangen ein kritikk mot RBH og ledelsen for øvrig for å selge målgarantisten vår uten å erstatte han... Eg har enno litt gangsperr etter ståinga og halsen er passe grov, blir for sjeldent det her...
Gå av.

skuteviken

Quote from: Spelaren on June 16, 2009, 10:49:42 AM
To traktordamer bak meg tøt gjennom heile andre omgang, seg imellom men høgt nok til at det irriterte meg.


Det er mange av de på Hansa....Og viss det ikke er liv så klager de. Lyst å slå de knallhardt i trynet av og til.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: Patton on June 15, 2009, 22:22:31 PM
Hadde ikke gjort noe å legge de ut på nett heller. I det hele tatt, ikke alle som vet hva Bergensia er for noe (eller hva f det heter). Og hva gjør egentilg disse Bergenssangene på en fotballkamp. Ok Nystemten, skjønner det, men er jo liksom fotballkamp dette, må da for f kunne hoste opp noe mer originalt enn "jenter fra Bergen" eller hva dere nå synger.

Så altså, trykk opp alle sangene dere synger og del ut til alt og alle, så skal dere se at vi kjedelige også begynner å synge litt med  ;)


Her er det noen sanger:

http://www.bataljonen.no/?page=35&PHPSESSID=5a5146838123dd17721eecf5bc349a7d

Bergenssanger hører forøvrig veldig hjemme på Brannkamp.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


thesevs

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

olebrann3

kan ikke forstå at det går så dårlig med de, bare å se på bilde over en jo en drøss med folk på kampene!!

Ricky

Om et par uker må de vel legge ut et plastark på gresset også, med påtegnede Lyn-spillere

olebrann3

blir på en plen i oslo da, for ullevåll ser det ikke ut som de får legge noe ut på..

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2650642.ece

forøvrig får vi se om det kommer så mange folk at det lønnet seg å ha denne annonsen

posemedsnopi

Quote from: olebrann3 on June 20, 2009, 13:17:15 PM
kan ikke forstå at det går så dårlig med de, bare å se på bilde over en jo en drøss med folk på kampene!!


Det må være noen som er virkelig god til å trikse med bilder (de trikser jo med det meste der borte) i Lyn. Kan ikke fatte på hvilken kamp de har klart å samle så mange personer som de har gjort på bildet over. Tipper at hvis vi studerer nøye, vil vi se at det er den samme personen med forskjellige klær på seg på bildet.

Hansakongen

Quote from: Ricky on June 20, 2009, 11:52:16 AM
Brann kan miste de tre poengene mot Lyn.
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2651371.ece


Håper ikke brann mister 3 poengene de fikk mot lyn, enkleste veien ut av dette burde jo vært la alle lagene stå oppført med en kamp mot lyn så kan man stryke siste kampen mot de om det er på hjemme eller borte bane mye mer rettferdig i hennhold til de som har fått 3 poeng og de som evt har fått 1 poeng og ingen poeng. Det kan jo faktisk bety himmel eller helvete for de lagene som står nedi gjørmen med sesong slutt. tenk om laget som ligger på 15 plass og er 1 poeng bak kvalikplassen og laget som lå på kvalik tapte mot nettopp lyn og laget som lå 1 poeng bak på 15 plass mistet 3 poeg og må dermed ned en divisjon. Undrer meg bare på hvordan etterspill dette ville ha fått om det hadde vært med rettsaker og det som verre er... enkleste er la alle lag spille en kamp mot lyn og stryk siste kampen så blir serien avsluttet med evt 29 kamper. Eller annet senario som også kanskje burde vært aktuelt om lyn går konk og ikke stiller lag at de taper automatisk 3-0 og motstanderen for de 3 poengene. 

kabelmann

Quote from: Ricky on June 20, 2009, 11:52:16 AM

Vi mister tre poeng men får walk-over i cupen. Det går jo nesten opp i opp det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on June 20, 2009, 15:53:25 PM
Quote from: Ricky on June 20, 2009, 11:52:16 AM

Vi mister tre poeng men får walk-over i cupen. Det går jo nesten opp i opp det.


Du har ikke tenkt tanken at Hamkam gjerne overtar plassen i 4.runde?
Legg ned hele klubben!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2009, 15:54:34 PM
Quote from: kabelmann on June 20, 2009, 15:53:25 PM
Quote from: Ricky on June 20, 2009, 11:52:16 AM

Vi mister tre poeng men får walk-over i cupen. Det går jo nesten opp i opp det.


Du har ikke tenkt tanken at Hamkam gjerne overtar plassen i 4.runde?


Hvis Lyn mister lisensen eller mister Ullevaal som hjemmebane, kan de ikke lenger spille Eliteseriekamper. Men er det noen grunn til at de ikke skal kunne spille cupkamper? Høyang og tilsvarende lag kan delta i cupen uten profflisens. Vet vi om det er absolutt nødvendig å ha hjemmebane for å kunne delta i cupen?

Men hvis Lyn slås konkurs, ryker de selvfølgelig ut av både Eliteserien og cupen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Ricky

Fra turneringsreglene: Banene som benyttes skal være klubbenes ordinære hjemmebaner, dersom ikke særskilte forhold tilsier noe annet.

Regner med NFF vil tolke det som "særskilte forhold" hvis Ullevaal Stadion AS stenger Lyn ute.

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2009, 15:54:34 PM
Du har ikke tenkt tanken at Hamkam gjerne overtar plassen i 4.runde?

At man går og henter tilbake et lag som allerede er slått ut? Nei, det høres merkelig ut. Hadde det nå vært slik at Lyn hadde jukset seg til avansement, så hadde saken stilt seg annerledes, men det har de jo ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on June 20, 2009, 20:05:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2009, 15:54:34 PM
Du har ikke tenkt tanken at Hamkam gjerne overtar plassen i 4.runde?

At man går og henter tilbake et lag som allerede er slått ut? Nei, det høres merkelig ut. Hadde det nå vært slik at Lyn hadde jukset seg til avansement, så hadde saken stilt seg annerledes, men det har de jo ikke.


Det kan vel skje? Kan ikke se at det skal være mer logisk at et lag skal få walk-over
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Alt kan skje, vi har jo tross alt med NFF å gjøre her.

Logikken er ganske åpenbar i mine øyne. Det mest fremtredende går på selve arrangementsbiten. Er det fastsatt hvem som skal ha hjemmekamp? Hva om Lyn får hjemmekamp. Skal Hamkam da plutselig overta dette arrangementet? Hva med billettsalg, tilreisende supportere o.l.? Hva om konkursen ikke skje før dagen før cupkampen? Det går jo ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

June 20, 2009, 21:34:13 PM #168 Last Edit: June 20, 2009, 21:36:30 PM by krøvel vellevold
Quote from: kabelmann on June 20, 2009, 21:19:48 PM
Alt kan skje, vi har jo tross alt med NFF å gjøre her.

Logikken er ganske åpenbar i mine øyne. Det mest fremtredende går på selve arrangementsbiten. Er det fastsatt hvem som skal ha hjemmekamp? Hva om Lyn får hjemmekamp. Skal Hamkam da plutselig overta dette arrangementet? Hva med billettsalg, tilreisende supportere o.l.? Hva om konkursen ikke skje før dagen før cupkampen? Det går jo ikke.


Brann har hjemmekamp mot Lyn. Brann ville også fått hjemmekamp mot Hamkam siden Hamkam allerede har spilt hjemme. Hadde Lyn gått konk dagen før de skulle møte oss, kunne man utmerket godt satt opp Brann - Hamkam på en dato før kvartfinalene. Det er spillefri for begge lag hver eneste midtuke frem til kvartfinalen.

Man kan jo strekke det enda lenger: Hva hvis Lyn vinner semifinalen og går konk dagen etter? Skal da f.eks. RBK vinne finalen på walk-over, eller skal man finne en ny cupfinalemotstander til RBK?
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2009, 21:34:13 PM
Man kan jo strekke det enda lenger: Hva hvis Lyn vinner semifinalen og går konk dagen etter? Skal da f.eks. RBK vinne finalen på walk-over, eller skal man finne en ny cupfinalemotstander til RBK?


Da vinner RBK finalen på walkover, ja..

Portadown vant for øvrig den nord-irske cupfinalen på walkover i 1999, etter at Cliftonville ble tuppet ut av fotballforbundet.

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on June 20, 2009, 23:20:59 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2009, 21:34:13 PM
Man kan jo strekke det enda lenger: Hva hvis Lyn vinner semifinalen og går konk dagen etter? Skal da f.eks. RBK vinne finalen på walk-over, eller skal man finne en ny cupfinalemotstander til RBK?


Da vinner RBK finalen på walkover, ja..

Portadown vant for øvrig den nord-irske cupfinalen på walkover i 1999, etter at Cliftonville ble tuppet ut av fotballforbundet.


Det høres helt sykt ut spør du meg, da er det mer riktig å hente inn et annet lag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Klaus_Brann

Så hvis vi hadde blitt slått ut i semien av et lag som brukte flere et par gode spillere de egentlig ikke hadde lov å bruke, som var direkte avgjørende til at vi røk ut i semien, hadde blitt nektet å spille finalen pga. av dette, så er det da greit at vi ikke får plassen i finalen selv om det laget vi tapte mot hadde "jukset"?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on June 21, 2009, 01:33:32 AM


Tviler på at du hadde hatt samme holdning om Brann hadde røket for Lyn i semifinalen, og så gikk Lyn konk dagen etter.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

De færreste hadde vel synes det var noe kult, men tar man av seg de røde brillene og prøver å se objektivt på ting så er det den riktige veien å gå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on June 21, 2009, 03:17:53 AM
Så hvis vi hadde blitt slått ut i semien av et lag som brukte flere et par gode spillere de egentlig ikke hadde lov å bruke, som var direkte avgjørende til at vi røk ut i semien, hadde blitt nektet å spille finalen pga. av dette, så er det da greit at vi ikke får plassen i finalen selv om det laget vi tapte mot hadde "jukset"?


Men dette er jo ikkje problemstillinga, Lyns spelarar er alle sammen speleberettiget. Lyn har åpenbart ikkje råd å drifte laget naturlegvis, men det er enno lov å drive med underskudd.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on June 21, 2009, 08:34:15 AM
De færreste hadde vel synes det var noe kult, men tar man av seg de røde brillene og prøver å se objektivt på ting så er det den riktige veien å gå.

Er det den riktige veien å gå at noen får walk-over i stedet for en ny motstander?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on June 21, 2009, 08:58:39 AM
Quote from: Klaus_Brann on June 21, 2009, 03:17:53 AM
Så hvis vi hadde blitt slått ut i semien av et lag som brukte flere et par gode spillere de egentlig ikke hadde lov å bruke, som var direkte avgjørende til at vi røk ut i semien, hadde blitt nektet å spille finalen pga. av dette, så er det da greit at vi ikke får plassen i finalen selv om det laget vi tapte mot hadde "jukset"?


Men dette er jo ikkje problemstillinga, Lyns spelarar er alle sammen speleberettiget. Lyn har åpenbart ikkje råd å drifte laget naturlegvis, men det er enno lov å drive med underskudd.


Det er greit nok det, jeg spør bare om han hadde syntes at det også hadde vært greit...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on June 21, 2009, 09:59:01 AM
Quote from: kabelmann on June 21, 2009, 08:34:15 AM
De færreste hadde vel synes det var noe kult, men tar man av seg de røde brillene og prøver å se objektivt på ting så er det den riktige veien å gå.

Er det den riktige veien å gå at noen får walk-over i stedet for en ny motstander?

Ja, jeg mener det. Er du slått ut så er du slått ut.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Hva med finalen da? Skal andre regler gjelde der?

Jeg ser problemer med dette fra begge sider, ikke bare den ene.
Ka du ve?

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on June 21, 2009, 03:17:53 AM
Så hvis vi hadde blitt slått ut i semien av et lag som brukte flere et par gode spillere de egentlig ikke hadde lov å bruke, som var direkte avgjørende til at vi røk ut i semien, hadde blitt nektet å spille finalen pga. av dette, så er det da greit at vi ikke får plassen i finalen selv om det laget vi tapte mot hadde "jukset"?


Spill nå ikke dum da, selvfølgelig er det annerledes hvis det tapende laget sitter med et soleklart protestgrunnlag.

roaldinho

Jeg kan ennå ikke forstå hvorfor Jaiteh ikke taklet lenge før. Han løper ved siden av motspilleren, akkurat som tolken til Pavlyuchenko på Spurs-treningene, og lar han få skyte. Hele det målet er KUN Jaiteh sin feil, og han bør ta den på sin kappe.

Ellers vinner vi fortjent, og mye bra spill.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up