• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Supportermøte før Brann-Lyn

Started by BBB-Tony, June 06, 2009, 11:47:02 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Bataljonen inviterer til supportermøte på stadion lørdag 13.06. Vi ønsker med dette møtet å sette fokus på stemningen på stadion, og hvordan Bataljonen sammen med andre kan få flere til å bidra på tribunen.
ALLE som har noe å bidra med er velkommen, uansett om de har plass på bataljonsfeltene eller ikke.

Tema for møte blir:

- Hvordan forbedre stemningen på kort sikt?

- Hvordan forbedre mentaliteten på tribunen på lang sikt?

- Hvordan forbedre stemningen på bortebane?

Møte blir holdt i Brann Corner i Hansatribunen (Frydenbøtribunen) og starter klokken 15.00
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Gubrask

Ser Brann skriver følgende på hjemmesiden deres:
- Brann har i forbindelse med møtet oppfordret supporterne til å komme med innspill til hvordan Brann som arrangør kan legge til rette for bedre stemning, og ser frem til å få respons på dette i etterkant.

Håper derfor noen forteller at vi vil fjerne radio 1- musikken før kamp og heller sitte på brannmusikk (eller BMO) over høytalerne om de absolutt må ha musikk før kamp.
Selv kan jeg dessverre ikke komme på møtet, men håper så mange som mulig stiller og at dere vil komme frem til noen gode løsninger :)

C@Bøe_79

Det kommer nok ikke til å skje, for enkelte i Brann ser på totalopplevelsen av en fotballkamp..
Men at det i en viss periode før kampstart skulle gå an å fjerne Radio1-cd`en, er vel ikke for mye å forlange..
Ellers er vi tilbake der vi var etter 2006 sesongen, og det er kun gullsesongen som gjorde at vi hevet oss..
Spiller Brann godt, så har Brann europa`s beste publikum..
Spiller Brann dårlig, så er foreldre på knøttekamper til tider bedre..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Onside !!!

når kommer det referat fra møtet?

krøvel vellevold

Det var bare 11 som møtte opp. 6 stemte for at vi allerede i morgen skal bruke trommen og megafonen vi har fått låne av Fyllingens nedlagte supporterklubb. 5 stemte mot.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Quote from: Onside !!! on June 13, 2009, 16:58:30 PM
når kommer det referat fra møtet?

Det kommer nok, men er overveldet av oppmøte..
Alle 10 hadde innspill...

De viktigste tingene gikk på Brann-musikk før kampene, starte sanger og engasjere flere og flyers..
Muligens det kommer et mer detaljert referat senere, men kan referere at det var uten sidestykke sinnsykt elendig oppmøte..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

BBB-Tony

June 13, 2009, 17:16:36 PM #6 Last Edit: June 13, 2009, 17:18:07 PM by BBB-Tony
Et kort referat:

- Når stemningen er dårlig, skal en gjeng prøve å samle seg på tribunen for å prøve å starte en del sanger.

- Flyers er et mulig virkemiddel som vi kommer til å ta i bruk i nærmeste fremtid.

- Media er et annet virkemiddel som vurderes å bruke.

- Gå i dialog med Brann om det kan spilles Brannsanger/BMO i forkant av hjemmekamper. Å få spilt BMO er noe styret har jobbet med en stund. BMO vil antagligvis bli spilt i forkant av hjemmekampene.

- Børste støvet av noen gamle sanger for å utvide repetoaret. Sanger som Skillingsboller; Hansa øl og Vestlandets konger er aktuelle.



-
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Tore Larsen

Quote from: Nixon on June 12, 2009, 11:36:16 AM
Quote from: Markmus on June 12, 2009, 11:20:34 AM
Quote from: BBB-Tony on June 11, 2009, 16:10:40 PM
Oppfordrer alle til å ta seg en tur på supportermøtet i forkant av denne kampen. Supportermøtet blir lødag kl. 15 på Stadion. Hvordan stemningen kan forbedres er blir et sentralt tema...


Hadde da vel vært lurere å ha møtet på søndag før kampen? Kan ikke tro det er mange som gidder dra på Stadion uten at de skal på kamp der etterpå.


Enig med Markmus. Jeg tror for det første det blir færre folk på møtet slik det er nå. I verste fall kan Bataljonen like godt holdt styremøte med venner...
For det andre tror jeg at det hadde fått større effekt dersom folk hadde gått rett ut på tribunen etter møtet. At det hadde blitt en slags kick-off før kampen. Noen artikler/info på nettet vil aldri skape den begeistringen som et godt gjennomført vekkelsesmøte kan skape.


Skriver under på denne. Jeg tror også ved å hatt møtet i forkant av kampen imorgen ville det ha kommet enda flere folk på dette møtet.

QuoteMøtet er dagen før slik at vi får tid til å publisere evt. info/artikler i god tid før kampen.


Igjen, effekten hadde vært mye større om møtet hadde vært lagt i forkant av kampen samme dag, for det er vel ikke kun Lyn kampen dette møtet omhandler men stemningsskapende tiltak for  samtlige kamper fremover.
Mvh

Tore

BBB-Tony

Quote from: BBB-Tony on June 13, 2009, 17:16:36 PM
Et kort referat:

- Når stemningen er dårlig, skal en gjeng prøve å samle seg på tribunen for å prøve å starte en del sanger.

- Flyers er et mulig virkemiddel som vi kommer til å ta i bruk i nærmeste fremtid.

- Media er et annet virkemiddel som vurderes å bruke.

- Gå i dialog med Brann om det kan spilles Brannsanger/BMO i forkant av hjemmekamper. Å få spilt BMO er noe styret har jobbet med en stund. BMO vil antagligvis bli spilt i forkant av hjemmekampene.

- Børste støvet av noen gamle sanger for å utvide repetoaret. Sanger som Skillingsboller; Hansa øl og Vestlandets konger er aktuelle.



-


Kan også tilføye mitt eget innlegg at det kom opp et forslag om at vi skal presisere i større grad at Bataljonens felter er sangfelter. Noe som kommer til å bli gjort i fremtiden. Det vurderes blant annet at det skal stå på billettkartet at Bataljonens felter er sangfelter.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Quote from: Tore Larsen on June 13, 2009, 17:46:52 PM
Quote from: Nixon on June 12, 2009, 11:36:16 AM
Quote from: Markmus on June 12, 2009, 11:20:34 AM
Quote from: BBB-Tony on June 11, 2009, 16:10:40 PM
Oppfordrer alle til å ta seg en tur på supportermøtet i forkant av denne kampen. Supportermøtet blir lødag kl. 15 på Stadion. Hvordan stemningen kan forbedres er blir et sentralt tema...


Hadde da vel vært lurere å ha møtet på søndag før kampen? Kan ikke tro det er mange som gidder dra på Stadion uten at de skal på kamp der etterpå.


Enig med Markmus. Jeg tror for det første det blir færre folk på møtet slik det er nå. I verste fall kan Bataljonen like godt holdt styremøte med venner...
For det andre tror jeg at det hadde fått større effekt dersom folk hadde gått rett ut på tribunen etter møtet. At det hadde blitt en slags kick-off før kampen. Noen artikler/info på nettet vil aldri skape den begeistringen som et godt gjennomført vekkelsesmøte kan skape.


Skriver under på denne. Jeg tror også ved å hatt møtet i forkant av kampen imorgen ville det ha kommet enda flere folk på dette møtet.

QuoteMøtet er dagen før slik at vi får tid til å publisere evt. info/artikler i god tid før kampen.


Igjen, effekten hadde vært mye større om møtet hadde vært lagt i forkant av kampen samme dag, for det er vel ikke kun Lyn kampen dette møtet omhandler men stemningsskapende tiltak for  samtlige kamper fremover.


Som det allerede er skrevet i denne tråden, så var det ikke allverdens oppmøte idag. Enig i at vi antagligvis hadde hatt et større oppmøte om vi hadde arrangert det på kampdag, og kanskje kan det bli gjennomført på kampdag ved et evt. nytt supportermøte?

Utfordringen da er at det er en del andre ting som skjer på Stadion på kampdag som binder opp en del av de personene som evt. hadde arrangert et slikt supportermøte.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

1908

Quote from: BBB-Tony on June 13, 2009, 19:12:25 PM
Quote from: BBB-Tony on June 13, 2009, 17:16:36 PM


Kan også tilføye mitt eget innlegg at det kom opp et forslag om at vi skal presisere i større grad at Bataljonens felter er sangfelter. Noe som kommer til å bli gjort i fremtiden. Det vurderes blant annet at det skal stå på billettkartet at Bataljonens felter er sangfelter.

C@Bøe_79

Quote from: Tore Larsen on June 13, 2009, 17:46:52 PM
Quote from: Nixon on June 12, 2009, 11:36:16 AM
Quote from: Markmus on June 12, 2009, 11:20:34 AM
Quote from: BBB-Tony on June 11, 2009, 16:10:40 PM
Oppfordrer alle til å ta seg en tur på supportermøtet i forkant av denne kampen. Supportermøtet blir lødag kl. 15 på Stadion. Hvordan stemningen kan forbedres er blir et sentralt tema...



Hadde da vel vært lurere å ha møtet på søndag før kampen? Kan ikke tro det er mange som gidder dra på Stadion uten at de skal på kamp der etterpå.


Enig med Markmus. Jeg tror for det første det blir færre folk på møtet slik det er nå. I verste fall kan Bataljonen like godt holdt styremøte med venner...
For det andre tror jeg at det hadde fått større effekt dersom folk hadde gått rett ut på tribunen etter møtet. At det hadde blitt en slags kick-off før kampen. Noen artikler/info på nettet vil aldri skape den begeistringen som et godt gjennomført vekkelsesmøte kan skape.


Skriver under på denne. Jeg tror også ved å hatt møtet i forkant av kampen imorgen ville det ha kommet enda flere folk på dette møtet.

QuoteMøtet er dagen før slik at vi får tid til å publisere evt. info/artikler i god tid før kampen.


Igjen, effekten hadde vært mye større om møtet hadde vært lagt i forkant av kampen samme dag, for det er vel ikke kun Lyn kampen dette møtet omhandler men stemningsskapende tiltak for  samtlige kamper fremover.


Folk har sine ritualer før kampene, og det hadde ikke nødvendigvis blitt flere før kampen..
Jeg mener det vitner om lite vilje til å gjøre noe med det..
Tror nesten det er en mentalitet ute og går, "dette løser Bataljonen"..
No har vel ikke medlemmer vært så himla engasjert noengang, noe som sees på årsmøtene..
Det viktigste er at det er blitt gjennomført og NOEN dukket opp..

Og tror noen av "grepene" vil hjelpe ganske mye..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

Quote from: 1908 on June 13, 2009, 20:10:02 PM


Det kan jeg aldri tenke meg at hverken Brann eller NFF går med på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Quote from: dudo on June 14, 2009, 12:17:57 PM
Quote from: 1908 on June 13, 2009, 20:10:02 PM


Det kan jeg aldri tenke meg at hverken Brann eller NFF går med på.


Derfor de skrive noe redusert utsikt istedenfor.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Go Up