• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd Odd - Brann, 09.05 kl 16.00

Started by dudo, May 02, 2009, 13:28:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Turen går til Skien, et sted hvor vi har mange gode minner fra. Faktisk har vi vunnet de fire siste kampene mot Odd, og ikke tapt mot dem siden 2002, når vi til gjengjeld tapte begge kampene. I år har de gjort sine saker bra i begynnelsen, hjemme har de 2-1-0 og 8-4 i målforskjell, borte har de vært varierende. Det begynte med et 3-0-tap i Stavanger, fortsatte med 3-3 i gymsalen, en kamp de kanskje burde vunnet, og så ble det 1-1 i Trondheim. Trenden viser at de slipper inn mest mål i det siste og det første kvarteret.

Av spillere å se opp for er Bentley verdt å nevne, med sine 3 mål og 2 assist i år. Dog har jeg troen på at vi skal være gode nok taktisk til å ta han ut av kampen.

Om oss selv vil jeg si "if it ain't broken, don't fix it", og kjør på med samme lag som sist. Benken vil også bli sterkere med Bakke tilbake, og kanskje også Haugsdal og Hansen?

Laget:

Opdal

Sævarsson - Bjarnason - Sigurdsson - Holmvik

Solli - Austin - Jaiteh - PVM

Huseklepp - Nielsen

Benk: Udjus, Dahl, Bjørnsson, Karadas, El Fakiri, Bakke og Hansen. Det betyr at spillere som Onstad og Einarsson må belage seg på å bli i Bergen om jeg får viljen min.

Dette er en kamp vi skal ha alle muligheter til å prestere i. Vi skal ha en del mer hurtighet på midtbanen enn Odd, og om kontringene sitter kan det bli mange sjanser til oss.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

En såpass skadeplaget spiller som Bakke kan vel streng tatt ikke komme rett tilbake fra skade og debutere på kunstgress? En ting er spillere som klager uten grunn, men når det gjelder Bakke så tror jeg faktisk at kunstgress er skadelig for mannen, ihvertfall så tidlig etter friskmelding.

dudo

Det er forsåvidt et poeng, men jeg tror uansett han forsvarer en plass på innbytterbenken. Jeg synes vi har falt kraftig i kvalitet de kampene Einarsson har kommet inn for Austin (Stabæk og LSK), og skulle gjerne sett et annet alternativ om vi trenger en stor og sterk midtbanespiller. Ellers vil han ha vært i full trening i nesten to uker neste lørdag, og bør være klar for en halvtime. Dog bare som Austins innbytter, og da bare om han blir skadet, så det er worst case man snakker om i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hansakongen

For nå inderlig håpe at vi kan spille 2 veldig gode omganger og ikke slik vi har gjort det de første kampene. En on/off bryter i laget spiller bra andre omgang og ræva første. Vist man spiller som de gjøre i andre omgangen mot LSK tror jeg odd skal få det tøft og stå i mot for en leken huseklepp og david på vei mot toppformen.

Ellers hvordan pleier oppmøtet å være i skien? er det som andre østlandslag der borte bort i mot full borte tribune?

stig

Pleier å være bra oppmøte i Skien. Lørdagskamp bør gjøre oppmøte enda bedre.
Forøvrig godt med plasser på våre 2 busser,da spesielt på "rolig" nattbuss
Nettsideansvarlig

Spelaren

Regner med å dra med meg amerikaneren bort til denne kampen og, dette er jo enda nærmere Kristiansand enn Sandefjord... Tipper 2-0 til Brann!
Gå av.

Læreren

Never change a winning team! Kjør på med det samme laget som sist, og det bør bli poeng mot Odd. Skal vi være med i toppen, så skal Odd beseires uansett hvor godt de har innledet sesongen. Har dog ikke de helt store forventningene. Vi har tross alt spilt mot de 2 mest bedritne lagene i serien de 2 siste kampene. Men skal vi vise oss som det topplaget vi bør være, så skal vi innkassere 6 poeng på de 2 neste kampene.


Xminator

En skadefri Bakke i form konkurrerer ut Einarsson og vil sannsynligvis også være fult på høyde med Jaiteh og Austin. Likevel, slik Jaiteh har spilt de to siste kampene er det langt fra sikkert. Om han er i trening før Odd-kampen er han en naturlig innbytter. Ikke minst fordi Einarsson ikke har overbevist.

Tobey

Jeg mener Hassan med det han har vist i de to siste kampene, bør gå inn på høyrebacken. Kvaliteten på høyrebacken har vært svært varierende i år, men Hassan har vist at han kan bekle rollen. Ellers mener jeg Vaagan Moen burde vært vurdert på venstreback. Rett og slett fordi Holmvik har prestert altfor dårlig. Så kan Birkir komme inn og tilføre fart på venstrekanten. Har egentlig alltid syns det er rart at Vaagan Moen er ving og ikke back. Mannen har hverken driblestyrke eller fart. Pasningsfoten og det defensive arbeidet er slik jeg ser det, han klare styrker, og dette er styrker som like gjerne kunne vært utnyttet fra venstrebacken etter min mening.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

krakra

Quote from: Yes!wehavenobananas on May 02, 2009, 20:09:23 PM
Dummeste jeg har hørt. Odd er riktignok ikke noen walkover som LSK, men at det er dumt å tro at vi kan slå dem er bare latterlig. Vi har et bedre lag enn Odd og dette er en kamp vi bør vinne. Likevell blir det nok vanskelig.

Innlandsmax

Quote from: Xminator on May 03, 2009, 07:05:24 AM
En skadefri Bakke i form konkurrerer ut Einarsson...

Ja.


Quote from: Xminator on May 03, 2009, 07:05:24 AM
... og vil sannsynligvis også være fult på høyde med Jaiteh og Austin.

Nei.

Bakke bør selges. Eneste problemet er at ingen vil ha han.

nummer9

Bakke i form er en klassespiller, i alle fall i TL-sammenheng. Problemet er dog at han knapt er i form i 5 kamper ila. en sesong.

krakra

Bakke var i form i de første kampene i fjor før han ble skadet. Da var han Branns beste spiller sammen med Helstad og lå på et nivå ingen i Brann forutenom Helstad noen sinne var i nærheten av. Inkludert Huseklepp. Bakke i form er en gigantressurs og jeg er helt sikker på at han tar en av plassene i førsteelveren. Hadde vært spennende å se ham som stopper.

olebrann3


stig

Nettsideansvarlig

Brannmann!

Quote from: stig on May 04, 2009, 10:47:08 AM
En avlyst buss. en igjen med noen få ledige plasser på

http://www.bataljonen.no/?page=26&news=311


Men da vil de som var påmeldt på denne avlyste bussen bli flyttet over til den andre? stemmer det?

stig

Det blir de. Alle de det gjelder skal ha fått mail idag om dette.

Forøvrig er det nå 47 påmeldte så kun et par plasser ledig
Nettsideansvarlig

smaalanda

Om jeg ikke kjøper billett på Brann/Bataljonen sine sider i dag betyr det at jeg ikke slipper inn? Vennligst svar kjapt.
KMO!!!

branngirl85

Kan en få kjøpt biletter på puben der nede?
For er usikker på at jeg skal enda... Pga sykdom :(

stig

Bataljonen vil ikke selge på puben i Skien.
Klubbene sier før hver runde at man må kjøpe billett på forhånd,men samtlige klubber har solgt i døren til bortesupportere. Det regner vi med vil skje i Skien også.
Nettsideansvarlig

stig

Forøvrig er det 4-5 plasser igjen på bussen.
Vi har også 13 rom som er reservert frem til i kveld,som kan bestilles uten busstur. Mail kan sendes til odd@bataljonen.no
Nettsideansvarlig

Spelaren

Quote from: smaalanda on May 05, 2009, 06:59:35 AM
Om jeg ikke kjøper billett på Brann/Bataljonen sine sider i dag betyr det at jeg ikke slipper inn? Vennligst svar kjapt.


What he said... Bor for øvrig i Kristiansand mtp sending av billett.
Gå av.

BrannSupporter

Kan garantere at det ikke vil være noe problem  å kjøpe i døren. Jeg har tenkt å gjøre det. Bortesupportere har tilgang på nesten hele kortsiden. ( En tribune som for øvrig var langside tidligere, så det er masse plass)

Markmus

Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.
Ka du ve?

SKBMiller

Er noen som betaler noen hundre millioner som gjerne vil vise kampen sin.

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on May 05, 2009, 23:24:34 PM
Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.


Fordi NRK viser sine kamper lørdag kl. 16.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Hm, Arne Scheie anno 2009 er jo grunn god nok for enhver å sjå denne kampen live. Stakkaren har tapt seg ein del tykkjer eg.
Gå av.

tr0Ndemann

Blir nok en del som velger å se Premier League i stedet for denne kampen, litt av et tidspunkt å sende den på. Men så er det vel en del folk som heller vil ha Klassefesten og Med hjartet på rette staden om kvelden i stedet for Odd-Brann.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Spelaren

Quote from: tr0Ndemann on May 06, 2009, 08:15:24 AM
...og Med hjartet på rette staden om kvelden i stedet for Odd-Brann.


Apapapa... Sjukehuset i Aidensfield er det no. :)
Gå av.

Yngve

Sånn sett skal me vera glade for at me ikkje har fått kampen flytta til i kveld t.d. Då må ein konkurrera med semifinale i CL. Heilt håplaust med seint avspark i bartebyen i kveld.

Spelaren

Gå av.

Nightfox


tr0Ndemann

Quote from: Yngve on May 06, 2009, 10:47:38 AM
Sånn sett skal me vera glade for at me ikkje har fått kampen flytta til i kveld t.d. Då må ein konkurrera med semifinale i CL. Heilt håplaust med seint avspark i bartebyen i kveld.


Tja. For MIN del hadde det vært bedre. Det er jo TV-kanalene som taper, ikke oss. Og Hull-Stoke går samtidig med kampen på lørdag. Pokker og.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

smaalanda

Hull - Stoke er jo et veldig typete oppgjør, det skal du ikkje skjimse med.
KMO!!!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on May 05, 2009, 23:24:34 PM
Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.


Enig, latterlige saker. Jeg skal til Milano for å se Milan-Juventus, og bestilte turen da kampen var "satt opp" som torsdagskamp, men den forbanna tv-avtalen ville det annerledes. Får bare håpe jeg finner en dugelig internettkafé for å se Brann slå Odd.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 15:44:53 PM
Quote from: Markmus on May 05, 2009, 23:24:34 PM
Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.


Enig, latterlige saker. Jeg skal til Milano for å se Milan-Juventus, og bestilte turen da kampen var "satt opp" som torsdagskamp, men den forbanna tv-avtalen ville det annerledes. Får bare håpe jeg finner en dugelig internettkafé for å se Brann slå Odd.

Så du hadde faktisk tenkt å gå glipp av 1.runde i cupen?
Legg ned hele klubben!

crm

Quote from: smaalanda on May 06, 2009, 15:06:02 PM
Hull - Stoke er jo et veldig typete oppgjør, det skal du ikkje skjimse med.


OT: Et spørsmål som alltid har fascinert meg: Hvordan kimser man, egentlig?
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo



Har hørt at det skal være en av dødssyndene hvertfall ;)
Tiocfaidh ár lá

krøvel vellevold

Slik tabellen ser ut nå, vil vi med seier i Skien gå opp til en 5.plass og ligge foran Viking. Tap vil føre oss likt med VIF(!).
Legg ned hele klubben!

skuteviken

2 tre-poengere til nå så er jeg i syvende himmel.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2009, 16:07:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 15:44:53 PM
Quote from: Markmus on May 05, 2009, 23:24:34 PM
Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.


Enig, latterlige saker. Jeg skal til Milano for å se Milan-Juventus, og bestilte turen da kampen var "satt opp" som torsdagskamp, men den forbanna tv-avtalen ville det annerledes. Får bare håpe jeg finner en dugelig internettkafé for å se Brann slå Odd.

Så du hadde faktisk tenkt å gå glipp av 1.runde i cupen?


Cupen hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt, for å være ærlig. Jeg hater/unngår i det lengste å gå glipp av kamper, enten det er 1. runde eller TL, og det skjer sjelden. Skulle jeg valgt kamp å gå glipp av, hadde valget forøvrig vært enkelt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yes!wehavenobananas

May 06, 2009, 20:24:49 PM #43 Last Edit: May 06, 2009, 20:29:19 PM by Yes!wehavenobananas
Quote from: crm on May 06, 2009, 18:10:14 PM
Quote from: smaalanda on May 06, 2009, 15:06:02 PM
Hull - Stoke er jo et veldig typete oppgjør, det skal du ikkje skjimse med.


OT: Et spørsmål som alltid har fascinert meg: Hvordan kimser man, egentlig?


Stilte meg det samme spørsmålet for et par dager siden. Glad for å se at det ikke kun er meg som lurer på slike litt merkelige ting. Er vel egentlig bare til å google det, men har ikke kommet så langt enda.

Edit: det betyr å "kaste med nakken, eller vri nakken" på en litt hånlig måte, visstnok. Kommer av gammeldansk fant jeg ut.

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 20:13:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2009, 16:07:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 15:44:53 PM
Quote from: Markmus on May 05, 2009, 23:24:34 PM
Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.


Enig, latterlige saker. Jeg skal til Milano for å se Milan-Juventus, og bestilte turen da kampen var "satt opp" som torsdagskamp, men den forbanna tv-avtalen ville det annerledes. Får bare håpe jeg finner en dugelig internettkafé for å se Brann slå Odd.

Så du hadde faktisk tenkt å gå glipp av 1.runde i cupen?


CSkulle jeg valgt kamp å gå glipp av, hadde valget forøvrig vært enkelt.


Helt enig. Milan - Juventus hadde blitt droppet for min del også.


Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2009, 20:33:47 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 20:13:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2009, 16:07:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 15:44:53 PM
Quote from: Markmus on May 05, 2009, 23:24:34 PM
Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.


Enig, latterlige saker. Jeg skal til Milano for å se Milan-Juventus, og bestilte turen da kampen var "satt opp" som torsdagskamp, men den forbanna tv-avtalen ville det annerledes. Får bare håpe jeg finner en dugelig internettkafé for å se Brann slå Odd.

Så du hadde faktisk tenkt å gå glipp av 1.runde i cupen?


CSkulle jeg valgt kamp å gå glipp av, hadde valget forøvrig vært enkelt.


Helt enig. Milan - Juventus hadde blitt droppet for min del også.





Ja. Vet du mener det, kanskje noen som ikke mener det, men jeg mener det jeg og.

Jeg formulerte meg kanskje litt klønete. Men hvis jeg måtte gå glipp av en kamp- enten TL eller 1. runde, hadde ikke valget vært vanskelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 20:48:27 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2009, 20:33:47 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 20:13:54 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 06, 2009, 16:07:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 06, 2009, 15:44:53 PM
Quote from: Markmus on May 05, 2009, 23:24:34 PM
Hvorfor spilles ikke denne kampen i morgen egentlig? Skjønner ikke hvorfor vi skal spille lørdag, mens resten i morgen.


Enig, latterlige saker. Jeg skal til Milano for å se Milan-Juventus, og bestilte turen da kampen var "satt opp" som torsdagskamp, men den forbanna tv-avtalen ville det annerledes. Får bare håpe jeg finner en dugelig internettkafé for å se Brann slå Odd.

Så du hadde faktisk tenkt å gå glipp av 1.runde i cupen?


CSkulle jeg valgt kamp å gå glipp av, hadde valget forøvrig vært enkelt.


Helt enig. Milan - Juventus hadde blitt droppet for min del også.





Ja. Vet du mener det, kanskje noen som ikke mener det, men jeg mener det jeg og.

Jeg formulerte meg kanskje litt klønete. Men hvis jeg måtte gå glipp av en kamp- enten TL eller 1. runde, hadde ikke valget vært vanskelig.


Ja jeg skjønte det var det du mente.
Legg ned hele klubben!

krakra

Hvis TIL avgir poeng i morgen vil vi med seier over Odd klatre til 5. plass. Med 2 målsseier mot Odd og tomålsseier mot Start kan vi ta bronsjeplassen etter 9. serierunde med hell i Sandefjords kamp.

krøvel vellevold

May 06, 2009, 22:38:31 PM #48 Last Edit: May 06, 2009, 22:40:04 PM by krøvel vellevold
Quote from: krakra on May 06, 2009, 22:27:16 PM
Hvis TIL avgir poeng i morgen vil vi med seier over Odd klatre til 5. plass. Med 2 målsseier mot Odd og tomålsseier mot Start kan vi ta bronsjeplassen etter 9. serierunde med hell i Sandefjords kamp.


Vi er også foran TIL hvis vi vinner med ett mål mer enn dem, eller vi vinner med like mange mål - men fire flere scorede mål. (F.eks. at vi vinner 5-4, mens TIL vinner 1-0).
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Quote from: krakra on May 06, 2009, 22:27:16 PM
Hvis TIL avgir poeng i morgen vil vi med seier over Odd klatre til 5. plass. Med 2 målsseier mot Odd og tomålsseier mot Start kan vi ta bronsjeplassen etter 9. serierunde med hell i Sandefjords kamp.
Jeg merker at jeg ikke gleder meg veldig til å få Hulsker og Bolanos på besøk 16. mai. Men men, det er vel på tide Start kommer seg litt ned på jorden igjen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up