• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tromme likevel?

Started by Innlandsmax, April 30, 2009, 13:26:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Markmus on May 03, 2009, 20:26:21 PM
Enig. Noen som tar på seg ansvaret med å kontakte Brann om å få til et slikt forbud? :D Konge om klubber begynner å forby trommer.


Greit nok at vi ikke vil ha trommer hos oss. Men jeg ser ingen grunn til å ødelegge for andre som er supportere på sin måte. Eller er det slik vi vil vinne supporterkampen på tribunen?
Rød makt på Hansa

vebo

Snakker ikke om denne "kampen" din nixon, men om at trommen overdøver oss. Jeg var uheldig nok til ikke å kunne gå på stadda denne kampen, og jeg ble forbannet når jeg så kampen på tv. Trommen overdøvde dere!
Tiocfaidh ár lá

TCAC

Quote from: vebo on May 04, 2009, 13:29:51 PM
Snakker ikke om denne "kampen" din nixon, men om at trommen overdøver oss. Jeg var uheldig nok til ikke å kunne gå på stadda denne kampen, og jeg ble forbannet når jeg så kampen på tv. Trommen overdøvde dere!

Hevnaren

Das schtimmt. TV tror det er kult og at de lager liv, - så få micen bort til trommene. Med det eneste resultatet at det høres ut som at 25 bøndar ovardøvar den røde arme.....

på tv....

Ynkelig med tromme....populistisk hjelpemiddel for B supportere. Ser at flere klubber som har så døve supportere at man kan grine har hengt seg på.

La de holde på. De er på ynkeligtoppen hele gjengen. Faktisk et lite + til klanen for å stå på samme side som oss når det gjeldar dette.

krøvel vellevold

Quote from: vebo on May 04, 2009, 13:29:51 PM
Snakker ikke om denne "kampen" din nixon, men om at trommen overdøver oss. Jeg var uheldig nok til ikke å kunne gå på stadda denne kampen, og jeg ble forbannet når jeg så kampen på tv. Trommen overdøvde dere!


Kanaris hadde en mikrofon rett foran seg. På TV kan selv én person overdøve 20000 andre.
Legg ned hele klubben!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Nixon on May 04, 2009, 13:15:55 PMGreit nok at vi ikke vil ha trommer hos oss. Men jeg ser ingen grunn til å ødelegge for andre som er supportere..


Jeg ser mange grunner til det. La de hate oss for å være smålige og bedritne mennesker. Det passer meg egentlig helt ypperlig.

skuteviken

Dette skriver jeg helt seriøst. Hadde vært meget greitt om Brann hadde forbydd tromme på Stadion. Greitt at vi knapt hører den på stadion, men når det ødelegger produktet som TV-kamper er for Brann, med en syk tromme er det gale.

Jeg ser alle hjemmekampene i reprise på TV2Sport, og det var ikke måte på hvordan den trommen skulle lage lyd på TVen. Blir gal av å høre det! Det er ekstremt plagende og ikke nok med det så er det faktisk ikke representativt for det faktiske lydbildet som var denne dagen.

Så forbud mot trommer på Stadion hadde vært meget greitt, men når vi ikke klarer å fyre opp BMO som musikk før kamp og i pausen så er det ikke stort håp å overtale administrasjonen om dette.

Noen som har en mail til aktuelle personer i administrasjonen?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Markmus

Jan Tore Guntveit (arrangementssjef): jtg@brann.no

Skrive gjerne en ordentlig mail og post den her. Jo flere som sender, jo større sjanse for at det har en effekt.
Ka du ve?

skuteviken

Har ikke han permisjon? Skriver selvfølgelig saklig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

posemedsnopi

Quote from: skuteviken on May 04, 2009, 15:58:23 PM
Har ikke han permisjon? Skriver selvfølgelig saklig.


I forbindelse med sluttspillet i ishockey ble Sparta nektet å ta med stortromme på Jordal Amfi.
Her er det bare for Brann å klemme til og følge engens eksempel

Vålerengas klubbdirektør Jan Tore Kjær bekrefter søndag formiddag overfor sa.no at Sparta-supporterne ikke får ha med seg tromma inn på Jordal Amfi.

- Dette er noe vi har diskutert lenge. På fotballkamper er det forbudt med trommer. Vårt utgangspunkt er at man ikke kan ha med seg gjenstander inn på arenaen, og det er blant annet derfor vi ikke tillater brussalg på flasker - selv om jeg ser at dette praktiseres annerledes andre steder. Våre sikkerhetsfolk er heller ikke positive til at en slik tromme blir tatt med inn i hallen, og vi har derfor valgt å forby trommer på Vålerengas kamper, sier Kjær


http://www.sa.no/sport/sparta_warriors/article4246020.ece

kabelmann

Det hadde vært helt ålreit om tromme ble forbudt på stadion. Det ville vært et eksempel til etterfølgelse. Og hvem vet, ulldotten ytterst på trommestikken _kan_ være en kamuflert biljardkule.

Forøvrig så micces alle bortesupportere opp på TV. Man kan godt si at TV-sendingen ikke gir et korrekt bilde av lydbildet, men dette går også i "vår favør" når Brann spiller borte. Når først hele stadion er med på en sang, hjelper det uansett ikke hvor mange miccer det er satt foran bortesupporterne, da høres de ikke likevel.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on May 04, 2009, 20:55:14 PM
Det hadde vært helt ålreit om tromme ble forbudt på stadion. Det ville vært et eksempel til etterfølgelse. Og hvem vet, ulldotten ytterst på trommestikken _kan_ være en kamuflert biljardkule.

Forøvrig så micces alle bortesupportere opp på TV. Man kan godt si at TV-sendingen ikke gir et korrekt bilde av lydbildet, men dette går også i "vår favør" når Brann spiller borte. Når først hele stadion er med på en sang, hjelper det uansett ikke hvor mange miccer det er satt foran bortesupporterne, da høres de ikke likevel.


Og det er en helt annen type lyd også. Du hører det på ekkoet, og du hører at det er en større fylde i lyden fra 2000 enn fra 50. Fra bortefansen hører du gjerne enkeltstemmer gjennom.
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Verken tromme eller megafon blir å se på våre felt i fremtiden. Når det gjelder totalforbud mot slikt på Stadion, så kan det nevnes at Brann nektet Kanarifansen å bruke megafon på torsdag. Forhåpentligvis blir de også nektet å bruke trommer i fremtiden. :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Markmus

Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:00:49 PM
Verken tromme eller megafon blir å se på våre felt i fremtiden. Når det gjelder totalforbud mot slikt på Stadion, så kan det nevnes at Brann nektet Kanarifansen å bruke megafon på torsdag. Forhåpentligvis blir de også nektet å bruke trommer i fremtiden. :)


Kan ikke Bataljonen ta dette opp med Brann da? Be dem få innført et forbud?
Ka du ve?

BBB-Tony

Quote from: Markmus on May 04, 2009, 22:10:20 PM
Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:00:49 PM
Verken tromme eller megafon blir å se på våre felt i fremtiden. Når det gjelder totalforbud mot slikt på Stadion, så kan det nevnes at Brann nektet Kanarifansen å bruke megafon på torsdag. Forhåpentligvis blir de også nektet å bruke trommer i fremtiden. :)


Kan ikke Bataljonen ta dette opp med Brann da? Be dem få innført et forbud?


Brann vet hva Bataljonen syns om både trommer og megafon. Hva de tillater og ikke får ikke vi gjort så mye med, men jeg tror nok det er av Branns interesser også å ikke ha slike ting på tribunen. Megafonnekten mot LSK er et godt eksempel på akkurat det.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Quote from: skuteviken on May 04, 2009, 15:58:23 PM
Har ikke han permisjon? Skriver selvfølgelig saklig.


Det har han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:15:58 PM
Quote from: Markmus on May 04, 2009, 22:10:20 PM
Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:00:49 PM
Verken tromme eller megafon blir å se på våre felt i fremtiden. Når det gjelder totalforbud mot slikt på Stadion, så kan det nevnes at Brann nektet Kanarifansen å bruke megafon på torsdag. Forhåpentligvis blir de også nektet å bruke trommer i fremtiden. :)


Kan ikke Bataljonen ta dette opp med Brann da? Be dem få innført et forbud?


Brann vet hva Bataljonen syns om både trommer og megafon. Hva de tillater og ikke får ikke vi gjort så mye med, men jeg tror nok det er av Branns interesser også å ikke ha slike ting på tribunen. Megafonnekten mot LSK er et godt eksempel på akkurat det.


Et skritt i riktig retning i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:15:58 PM
Brann vet hva Bataljonen syns om både trommer og megafon. Hva de tillater og ikke får ikke vi gjort så mye med, men jeg tror nok det er av Branns interesser også å ikke ha slike ting på tribunen. Megafonnekten mot LSK er et godt eksempel på akkurat det.


De vet det tydeligvis ikke godt nok? Ellers ville de jo innført et forbud allerede.
Ka du ve?

Dunkin

Hvis det blir forbud mot trommer så synes jeg synd på trommeren. Tenk å måtte lide seg gjennom 90 minutter med LSK for å faktisk måtte SE på kampen.

vebo

Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:15:58 PM
Quote from: Markmus on May 04, 2009, 22:10:20 PM
Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:00:49 PM
Verken tromme eller megafon blir å se på våre felt i fremtiden. Når det gjelder totalforbud mot slikt på Stadion, så kan det nevnes at Brann nektet Kanarifansen å bruke megafon på torsdag. Forhåpentligvis blir de også nektet å bruke trommer i fremtiden. :)


Kan ikke Bataljonen ta dette opp med Brann da? Be dem få innført et forbud?


Brann vet hva Bataljonen syns om både trommer og megafon. Hva de tillater og ikke får ikke vi gjort så mye med, men jeg tror nok det er av Branns interesser også å ikke ha slike ting på tribunen. Megafonnekten mot LSK er et godt eksempel på akkurat det.


Ikke kom å si at Bataljonen ikke har påvirkningskraft. Foreslår uansett at dere sender inn en offisiell hevendelse jeg. Gjerne oppfulgt av en telefon fra DJ'en.
Tiocfaidh ár lá

BBB-Tony

May 05, 2009, 09:07:11 AM #70 Last Edit: May 05, 2009, 09:22:00 AM by BBB-Tony
Quote from: vebo on May 05, 2009, 08:11:31 AM
Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:15:58 PM
Quote from: Markmus on May 04, 2009, 22:10:20 PM
Quote from: BBB-Tony on May 04, 2009, 22:00:49 PM
Verken tromme eller megafon blir å se på våre felt i fremtiden. Når det gjelder totalforbud mot slikt på Stadion, så kan det nevnes at Brann nektet Kanarifansen å bruke megafon på torsdag. Forhåpentligvis blir de også nektet å bruke trommer i fremtiden. :)


Kan ikke Bataljonen ta dette opp med Brann da? Be dem få innført et forbud?


Brann vet hva Bataljonen syns om både trommer og megafon. Hva de tillater og ikke får ikke vi gjort så mye med, men jeg tror nok det er av Branns interesser også å ikke ha slike ting på tribunen. Megafonnekten mot LSK er et godt eksempel på akkurat det.


Ikke kom å si at Bataljonen ikke har påvirkningskraft. Foreslår uansett at dere sender inn en offisiell hevendelse jeg. Gjerne oppfulgt av en telefon fra DJ'en.


Som sagt, Bataljonen har en jevn og god dialog med Brann. De vet hva vi syns, og vi vet hva de syns. Som tidligere nevnt, så var megafonnekten et steg i riktig retning.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Spelaren

Engen

Edit: Ahaha, kongeredigering! Måtte bare prøve :) . Engasjement. Ok, den gikk.
GÃ¥ av.

Markmus

May 05, 2009, 15:20:09 PM #72 Last Edit: May 05, 2009, 15:21:44 PM by Markmus
Quote from: Spelaren on May 05, 2009, 14:55:07 PM
Engen

Edit: Ahaha, kongeredigering! Måtte bare prøve :) . Engasjement. Ok, den gikk.


Før i tiden ble også engasjert redigert til engensjert :P

Engang
Senga
Penga
Denga
Fenga
Henga
Menga
Ka du ve?

Tifo-gruppen

La oss bare si at det jobbes opp mot Brann i denne saken hele tiden, så får tiden vise hva resultatet blir:)

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Yes!wehavenobananas

Sitter her å ser Blackburn - ManUtd fra 97' på TV2-sumo. Hører at de bruker tromme der. Noen som vet hvor vanlig dette var før supporterkulturen i England døde ut. Mange klubber som brukte tromme?

Eivind

Blackburn har brukt tromme i lang tid, å bruker den fortsatt. Dog mye sjeldnere enn LSK-stilen. Er flere lag i England som bruker tromme, men da ofte bare 5-6 ganger i løpet av kampen. Håpløst er det uansett, og store deler av feks Blackburnfansen misliker trommen sterkt.

Larsi Ã?en

da sier vi bare nei til tromme da? og megafon..
Opp med det flagget!

Go Up