• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Brann - LSK, 30.04 kl. 19.00

Started by dudo, April 27, 2009, 23:12:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Huff

May 01, 2009, 01:41:57 AM #100 Last Edit: May 01, 2009, 01:46:50 AM by Huff
Hmm, byttet Austi/ Einarsson var helt på trynet og skandaløst at ikke Olafur sitter 4-1, ellers satt jeg glimrende plassert i situasjonen der Riise mener han skal ha straffe og der var vi heldige, selv om Holmvik holder slik at det er ekstremt vanskelig for dommerne å se. Klar holding og etter regelboken klar straffe, når dette er sagt dømmer ikke alltid dommerne på slikt.

Ellers var Riseths utvisning slik jeg ser det feil, han skulle vel vært utvist, men ikke to gule, ett gult og ett direkte rødt, så LSK er ''heldige'' som slipper med en kamps karantene. Videre skulle vel og Nordtveit trolig vært utvist, så de kan ikke klage for mye (har kun sett kampen, ikke en eneste reprise).

Generellt spiller vi uansett en meget solid kamp. LSK er et bra lag og har kun en sjanse de første 30, og vi skaper langt mer selv om vi ikke akkurat brillierer offensivt før pause. Etter pause derimot spiller vi herlig offensivt, dog litt svakere i forsvar. Burde bltt mer enn 3-1, og Klepp var fantastisk, kanskje litt for god mtp agentene som trolig så kampen i horder. Mye bedre enn mot drittlaget Glimt, LSK er og bedre enn hva tabellsituasjoen tilsier, vi var hedige som slapp unna straffe, men totalt sett er vi likevel også klart best, også i den halvtimen vi spiller 11 mot 11. Meget bra og i andre spiler vi itillegg tidvis glitrende angrepsfotball. Videre er det betryggende at Nielsen viser athan kan posisjonere seg i andre kamp på rad. Selger vi Klepp starter vi riktignok nesten på bar bakke mtp det offensive spillet. Håper for Guds skyld at RBH forstår dette og ikke selger for lomerusk, at Klepp er for god for TL er jo fulstendig korrekt, og det blir ekstremt vanskelig å holde på ham mtp at vi ikke er et topplag. Likevel, Klepp er verd mye mer for Brann enn 15 mill, mye mer og da er det bedre om dyren går på bosman enn at vi gir ham vekk halvannet år før kontrakten går ut.

Hvis dette innlegget er totalt bak mål, må jeg unnskyldes med at jeg gikk rett på fest; alkohylen talar ;)

Edit; på kortet til Riseth så det også ut som LSK fansen devis gikk til angrep på de tre vaktene innenfor gjerdet,  sympatisk gjeng denne kanarifansen. La vdere merke til at de omkring 15 vaktene utenfor gjerndet fremdeles holdt seg utenfr til tross for at deres kumpaner hadde vært i trøbbel, herlig gjeng der og altså, meget sympatisk.

roaldinho

Quote from: Oppreist on April 30, 2009, 23:05:32 PM
 Forøvrig luktet det offside av målet til Nielsen - noen som har kommentarer?





Nei, det var ikke offside. Sett reprisen flere ganger, og det var ingen offside. Ingen LSK-spillere som protesterte heller, så den er soleklar :)

Ellers var Huseklepp stor, og til tider leker han med forsvaret til Lillestrøm. Målet til Riise var offside, riktignok på Kippe. Sigurdsson var levende vegg i forsvaret, og viser seg som en av de raskeste midtstopperne i  tippeligaen. Jaiteh var veldig bra, og hadde inne noen knalltaklinger som virkelig var både rene og klasse over. Austin var også bra, og lurer selv på hvorfor han ble byttet ut. Gylfi var en del involvert, samt en god avslutning som ble reddet mesterlig.
Nielsen jobbet veldig bra, og jobbet iherdig tilbake. Huseklepp gjorde veldig mye bra, og er en konstant trussel for enhvert forsvar. Håper han fortsetter å score, for teknikken sitter som vanlig.
Holmvik ser jeg sende lange baller opp hele tiden, og sjeldent man ser han spiller kort og på bakken. Var Branns dårligste, mens Sævarsson hadde en del gode raid på siden, og jobbet også bra hjem igjen.
Opdal gjorde også sine ting bra, og er vel kun en corner hvor han feilberegnet, men en Brann spiller fikk headet ut, og det ble ikke noe farlig ut av det.
Jeg mener at Nordtveit/Huseklepp situasjonen var mer rødt kort enn Huseklepp/Riseth. Men som Kniksen sa: Det var Riseth sin utvisning som forandret kampen.
Gresset var høyt, men det lå iallefall.

Gleder meg til fortsettelsen, og nå har vi opparbeidet oss selvtillit også. Håper på det laget som startet i kampen mot Odd neste kamp. El Fakiri kom inn og gjorde seg ikke bort i det hele tatt.
Huseklepp ble sliten på slutten, men det er heller ikke rart med tanke på hvor mye han løp.

Alt i alt en fortjent 3-1 seier :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

AlltidT.I.L.

Quote from: Læreren on April 30, 2009, 21:39:32 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article137078.ece

http://fotball.bt.no/eliteserien/article137088.ece

Tok ikke lang tid før Riseth er ute å slenger med leppen igjen...

Om han mener at det ikke er rødt kort, så lurer jeg virkelig på hva som er løs i toppetasjen! Mannen hindrer jo Huseklepp som er gjennom alene med keeper.


Og dette mener du seriøst ?

Markmus

Quote from: Baunebob on April 30, 2009, 21:59:22 PM
Er Riseth bakerste mann? Gjelder "fratar målsjanse"-regelen selv om han ikke er bakerst?
Er vel lite tvil om at selve forseelsen ikke bør gir gult kort  (hvis den f. eks hadde forekommet på midtsirkelen).




Riseth var ikke bakerste mann, men Huseklepp hadde hatt en klar målsjanse (om det kan kalles det når det gjelder Huseklepp).
Ka du ve?

Texas

Glad for brann seier, men den kommer med en liten bismak.

Det bør selvfølgelig ikke dømmes rødt kort til riseth. Det første gule kortet er greit, men den andre er skulder mot skulder.

Huseklepp og Tijan er for meg banens giganter, men også brann forsvaret hadde en meget god dag på jobben.


Xminator

Begge kortene til Riseth soleklare. Huseklepp har klart større fart enn Riseth, og hadde i tillegg vert alene igjennom om Riseth ikke veivet med armene sine.

kabelmann

Quote from: Oppreist on April 30, 2009, 23:05:32 PMForøvrig luktet det offside av målet til Nielsen - noen som har kommentarer?

Ifølge Petter Myhre sentret Huseklepp bakover til Nielsen. Ingen offside.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Falken

Riseth prøver i tillegg å lure NFF ved å si at spilleren selv innrømmer at "det ikke var noe..."
Hvor har han det fra?
Riseth innrømmer gult på situasjon 1
Nekter gult i nr 2

Huseklepp hevder at situasjon 1 var billig, men at
Situasjon var klart gult kort

Huseklepp hevder han ikke prøver å få Riseth utvist. Hvorfor tar han denne klassiske kortbevegelsen med hånden etter situasjon 2 da?

Baunebob

Huseklepp mente at han ikke gikk i bakken med mål om å få han utvist. Bevegelsen blir gjort fordi han spontant mener at han blir revet ned på vei mot mål og det fortjener kort.

Læreren

Quote from: AlltidT.I.L. on May 01, 2009, 02:01:46 AM
Quote from: Læreren on April 30, 2009, 21:39:32 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article137078.ece

http://fotball.bt.no/eliteserien/article137088.ece

Tok ikke lang tid før Riseth er ute å slenger med leppen igjen...

Om han mener at det ikke er rødt kort, så lurer jeg virkelig på hva som er løs i toppetasjen! Mannen hindrer jo Huseklepp som er gjennom alene med keeper.


Og dette mener du seriøst ?


Ja.

Markmus

Synd det ikke ble dratt i gang en Riseth-sang mens han tuslet av banen ;)
Ka du ve?

dudo

Du fikk ikke med deg "Riseth er et svin"?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on May 01, 2009, 00:51:25 AM
De var jo skandaløst få og skandaløst dårlige. Som vanlig altså. Synes Riseth sitt andre kort var veldig greit. Skjønner ikke at noen kan stusse på det. Har bare sett det fra det fra stadion og det intervjuet med Riseth som det var linket til over, men mener det er soleklart rødt.

Hvis du blåser der er det rødt. Det er ikke verre. Enten vurderer man det som en duell, eller som at Riseth fratar Huseklepp en soleklar scoringssjanse, og da er det ut med pakket. Forstår ikke at folk kan tvile på at han skal ut?


Det er uansett et klart frispark og gult kort. Og i og med at vittige Vidar hadde gult fra før (et klart gult det og) så er jo den saken ikke diskutabel i det hele tatt.
Ballen skal fremover!

Markmus

Ka du ve?

Baunebob

Må berømme vår duo på midten i går. Austin og Jaiteh var enorme. De utgjorde alene en forsvarsmur og Jaiteh var utrolig pasningssikker. Stor kamp av begge.
Olofinjana-klasse over begge de to i går.



Belfort

Jaiteh var fantastisk i går.Han eide midtbanen. Skjønner ikke hvorfor Rudy ble tatt ut,var han kjørt? Einarsson gav mye rom til lsk midtbanen når han kom inn.

Ricky

Quote from: Klaus_Brann on May 01, 2009, 00:51:25 AM
Hvis du blåser der er det rødt. Det er ikke verre. Enten vurderer man det som en duell, eller som at Riseth fratar Huseklepp en soleklar scoringssjanse, og da er det ut med pakket. Forstår ikke at folk kan tvile på at han skal ut?


Roy Helge Olsen mente det var gult..
Var jo bare flaks for oss at Riseth hadde et gult fra før.


krakra

Vi har noen spillere med ekstreme ferdigheter og potensiale til å nå langt i Europa i Austin og Jaiteh. En klassemidtbanen. Samtidig så har vi spillere som Sævarsson, Huseklepp og Siggy som på gode dager dominerer i TL. Vi har et godt lag med gode spillere og hvis Nielsen fortsetter å putte så bør medaljekampen være oppnåelig.

Men vi burde fortsatt kjøpe en klassespiss. Vi har klassespillere i rydde og tilretteleggingsjobben, men i målscoringsrollen har vi bare en ok spiller og flere for svake spillere.

Ferguson

Quote from: Belfort on May 01, 2009, 11:33:57 AM
Jaiteh var fantastisk i går.Han eide midtbanen. Skjønner ikke hvorfor Rudy ble tatt ut,var han kjørt? Einarsson gav mye rom til lsk midtbanen når han kom inn.


Rudy ble tatt ut fordi Brannbenken var redd han skulle få gult å måtte stå over neste kamp!

Riseth skal ha direkte rødt i utvisningssituasjonen. Han fratar Husklepp en klar scoringsmulighet ved å legge hånden på ryggen til Huseklepp og presse han ned i bakken. Ikke noe å diskutere engang, for der er regelen klokkeklar. Direkte rødt! At han har gult fra før av spiller ingen rolle. Skulle vært utvist samme F...

Ellers tar jeg av meg hatten for Jaiteh. Fortsetter han dette spillet er det ikke bare Husklepp som forsvinner i sommervinduet dessverre!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on May 01, 2009, 12:01:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on May 01, 2009, 00:51:25 AM
Hvis du blåser der er det rødt. Det er ikke verre. Enten vurderer man det som en duell, eller som at Riseth fratar Huseklepp en soleklar scoringssjanse, og da er det ut med pakket. Forstår ikke at folk kan tvile på at han skal ut?


Roy Helge Olsen mente det var gult..
Var jo bare flaks for oss at Riseth hadde et gult fra før.


Jeg ser ikke helt den. Slik jeg har oppfattet det, skal det være rødt kort når en spiller fratar motstanderen en klar målsjanse, uavhengig om han er bakerste mann. Slik jeg ser det er vel Huseklepp bittelitt raskere enn Riseth og rimelig greit på vei gjennom da Riseth drar han ned.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lurkin

Noen som vet om den går i reprise på TV2 Sport en gang i dag?
Berømte Brann fra Bergen

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannmann!

Quote from: Lurkin on May 01, 2009, 15:23:40 PM
Noen som vet om den går i reprise på TV2 Sport en gang i dag?


Den går klokken 02.35 i natt

TCAC

Esten O. Sæther er tilbake i storform. Med dårlige skriveferdigheter, elendig artikkeloppbygging og fullstendig uten sammenheng i teksten. Og han tar for seg Brann-LSK. Les og nyt:

http://www.dagbladet.no/2009/04/30/sport/tippeliga/fotball/brann/lsk/6004298/

Joggi Bogga

Dette var en kamp jeg gikk fra med blandete følelser. Det positive var at vi vant. Det negative var at vi 11 mot 11 viser at vi overhodet ikke har tatt nye skritt i forhold til angrepsspillet. Trgisk å se på. Spillere er ikke samkjørt på hvilke løp som skal tas og hvilke rom man skal oppsøke for å gi plass til andre. Vi er 100% forutsigbare, med ett eneste unntak.

Utover i andre omg, når LSK spillerne viser kroppsspråk som indikerer at de vil gi seg, er vi bra på hugget. Skulle bare mangle. Bortsett fra dette er kampen først og fremst egnet til å lure supportere og journalister til å tro at vi er bedre enn det vi er.

Hvis vil fortsetter i dette sporet blir det ikke mye å juble over fremover.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

abe78

Det som slår meg er at det ikke snakkes mer om det som burde vært et rødt kort til en annen Lillestrømspiller rett før pause når Huseklepp helt åpenbart blirt holdt igjen når han er på vei igjennom alene med keeper. Huseklepp går bort til dommeren i det lagene er på vei inn i garderoben til pause og sier sin mening.

Det er ikke stygt, men det er frispark - og det er frispark som lages av bakerste mann i forsvaret. Dommeren vet dette og velger å ikke blåse da han ikke tør gi to røde i en omgang.
.og husk!

skuteviken

May 02, 2009, 13:02:20 PM #127 Last Edit: May 02, 2009, 13:04:14 PM by skuteviken
Var bra OK stemning på torsdag. Det vil si at det er sånn herlig stemning som vi må ha som minste standard hver hjemmekamp. Nå er det klart at dette varierer med hvilken innsats som blir vist på banen.

Herlig når jeg midt inni andre omgang ser bort på BT-familietribunen at 2-3000 mennesker har røyst seg og står å peker ned på fjærkrene mens de roper "Lillestrøm rykkar neeer, rykkar neer...". Tror det var mye som var stengt inne som vi fikk ut denne kampen her, og som en LSK supporter på bussen ned til byn sa, du ser ikke det andre plasser i Norge at hele stadion er med,.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

crm

Quote from: TCAC on May 01, 2009, 16:47:03 PM
Esten O. Sæther er tilbake i storform. Med dårlige skriveferdigheter, elendig artikkeloppbygging og fullstendig uten sammenheng i teksten. Og han tar for seg Brann-LSK. Les og nyt:

http://www.dagbladet.no/2009/04/30/sport/tippeliga/fotball/brann/lsk/6004298/


Denne kommentaren scorer høyt, selv i Sæther-sammenheng.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

TCAC

Quote from: crm on May 02, 2009, 16:51:00 PM
Quote from: TCAC on May 01, 2009, 16:47:03 PM
Esten O. Sæther er tilbake i storform. Med dårlige skriveferdigheter, elendig artikkeloppbygging og fullstendig uten sammenheng i teksten. Og han tar for seg Brann-LSK. Les og nyt:

http://www.dagbladet.no/2009/04/30/sport/tippeliga/fotball/brann/lsk/6004298/


Denne kommentaren scorer høyt, selv i Sæther-sammenheng.

crm

Tror han slår fast at Brann vant, og at Lillestrøm tapte. I tillegg var det litt kontroverser rundt noen dommeravgjørelse.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Doffen85

Romerikets Blad oppsummerer mannen med fløyten etter Brann - Lillestrøm på følgende måte:

DOMMER

ROY HELGE OLSEN 2

Dagens feigeste på Brann stadion. Står og ser på at Bjørn Helge Riise blir holdt og lagt ned uten å reagere. Fra en langt dårligere posisjon presterer han å blåse frispark og vise ut Vidar Riseth på noe som ikke er frispark. Vinket spillet videre da Nosa Igiebor ble lagt ned ulovlig to ganger. Fullstendig uakseptabel innsats av en dommer, som må på tribunen.

http://www.rb.no/lsk-magasinet/lsk-boersen/article4301332.ece

Tror de glemmer et par ting i denne spalten sin også, var det ikke blant annet Nordtveit som ikke fikk rødt kort og straffe mot seg? Jo, det stemmer det...

Markmus

Ble Riise lagt ned innenfor 16m? Ble han virkelig det, Romerike Blad? Nei, det ble han ikke. Han var riktig nok i bakken før han fikk Holmvik over seg, men det var hans egen klønskap.
Ka du ve?

dudo

Trøste og bære for en analyse! RB holder kanskje lavere kvalitet enn Sæther!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tifo

.:Tifo-gruppen:.

13.Malin

Quote from: Tifo on May 03, 2009, 11:39:51 AM
Bilder fra kampen:
http://bataljonen.no/?gallery=221

Bonus: Bilder fra Bergen Nord - Brann 2
http://bataljonen.no/index.php?gallery=220


Så flott med bilder, gøy med litt minner :)  Var virkelig en god kamp, angrer ikke på at jeg reiste for å si det sånn!
Banneret var også flott!

Markmus

Har folk sluttet å legge ut filmer fra Stadion på Youtube? Finnes jo ikke et eneste klipp fra Brann - LSK-kampen utenom et klipp fra TV2.

Kom igjen folkens :P
Ka du ve?

Mick

Quote from: Doffen85 on May 03, 2009, 10:27:00 AM
Romerikets Blad oppsummerer mannen med fløyten etter Brann - Lillestrøm på følgende måte:

DOMMER

ROY HELGE OLSEN 2

Dagens feigeste på Brann stadion. Står og ser på at Bjørn Helge Riise blir holdt og lagt ned uten å reagere. Fra en langt dårligere posisjon presterer han å blåse frispark og vise ut Vidar Riseth på noe som ikke er frispark. Vinket spillet videre da Nosa Igiebor ble lagt ned ulovlig to ganger. Fullstendig uakseptabel innsats av en dommer, som må på tribunen.

http://www.rb.no/lsk-magasinet/lsk-boersen/article4301332.ece

Tror de glemmer et par ting i denne spalten sin også, var det ikke blant annet Nordtveit som ikke fikk rødt kort og straffe mot seg? Jo, det stemmer det...


Og offsiden til Riseth på målet til LSK. Man kan ikke alltid regne med at dommeren tar riktige avgjørelser, men i denne kampen så gikk det ihvertfall begge veier. LSK bør egentlig se seg selv som heldige, for hadde dommeren blåst på alt han skulle ville de kommet verre ut av det enn de gjorde.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Gud

Riseth var nok gått av banen på det tidspunktet, Riise derimot sto nok i offside når han fikk ballen fra Kippe. ;)

Tom C

May 05, 2009, 12:24:00 PM #139 Last Edit: May 05, 2009, 12:26:39 PM by Tom C
Uten at jeg skal være altfor bombesikker, så mener jeg nå å huske at det var Kippe selv som stod i offside idet frisparket ble slått...?

EDIT: Ref kampreferatet fra Nrk, så er jeg nok sikker på at det var Kippe ja...

"Mål: Bjørn Helge Riise (Lillestrøm).
Kippe vinner en luftduell mot to Brann-spillere. Riise er på full fart gjennom og gjør ingen feil alene med Opdal. Det spørs om Kippe var i offside når oppspillet kommer."
Aldri mer Obos....

Gud

Stemmer nok det ja. Gikk litt fort i svingene.

Huff

Så akkurat de siste 15 av første omg i reprise på tv2. At LSK snytes for straffe i første er helt klart, det så jeg på kampen (sitter på bt). Fikk nå endelig sett de to omdiskuterte holdingssituasjonene til LSK fra alle mulige vinkler, og forstår ikke diskusjonen rundt Riseths 2 gule. Det første er et helt greit gult kirt, det er sabotasje og han kommer inn altfor sent. Det andre mente Myhre var veldig strengt dømt. Dette til tross for at han så det fra nøyaktig de samme vinklene som jeg så akkurat nå. Det første klippet (fra bataljonen mot banen) viser ikke hvorvidt Klepp er i ubalanse før det er kontakt mel han og Riseth, eller ikke. Det klippet derimot viser er at Riseth tydelig holder Klepp i skulderen, holder han tilbake altså, og selv om Riseth ikke er bakerste mann, rent formelt, er han den eneste med noen som helst mulighet for å stoppe Klepp, noe han gjør med armen -Riseth stpper altså Klepp med ulovlige midler uavhengig av en eventuell ubalanse eller ikke. Det andre klippet, fra siden er det vanskeligere å bedømme, men for meg ser det ut som Riseth enten holder klepp, og dermed faller fordi Klepp drar ham, med, evt at Riseth bare faller over Klepp. Uansett fratar han Klepp en stor målsjanse og det er rødt kort. Ikke to gule riktignok, men 1 gult først, så direkte rødt.

Nordtveit skulle også vært utvist, klar holding og udiskutabelt. Dommer fratar LSK straffe, og fratar oss en klar utvisning. Ellers straffes LSK ekstra iom at Riseth bare må stå over en kamp. De hadde blitt sportslig styrket av at han ble suspendert i 2 kamper, selv om de tydeligvis ikke er klar over dette selv, da han er i førsteellveren.

Nightfox

Hvis man følger slående NFF-logikk burde muligens André Hansen i LSK vært utvist og fått to kampers karantene i anledning Branns tredje scoring. Han er soleklart først på ballen men det er jo veeeldig farefullt spill. Karadas kunne landet på hodet og blitt lam fra livet og ned og blitt helt grønnsak. Slike scener bør vi ha oss frabedt i Tippeligaen.

Mick

Quote from: Gud on May 05, 2009, 08:15:52 AM
Riseth var nok gått av banen på det tidspunktet, Riise derimot sto nok i offside når han fikk ballen fra Kippe. ;)


Mente Kippe ja. Han var i Offside, så kampen på TV og TV2 frøs bildet akkurat når passningen ble slått og det var ingen tvil. Han var ikke langt innenfor, men den var klar.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Go Up