• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kamptråd: Bodø/Glimt - Brann 27. april kl. 19

Started by Gud, April 21, 2009, 08:41:37 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

skuteviken

Godt initativ, men regner med det er pga av at Chess vil vi skal være med i reklamefilmen deres? Vi stilte jo ikke opp sist og de prøver vel å lokke med noe nå, ikke det at det er noe galt. Vi er selvstendig rasjonelle mennesker som kan ta våre egne valg. Dette er jo et godt tilbud spesielt for de som ikke er myndige.

Tror nok det blir pub og øl for min del uansett, så får vi satse på at det blir 3 poeng. Glimt er et ustabilt lag og med noen profiler ute så SKAL vi ha 3 poeng. Eneste bortekampen så langt denne sesongen jeg forventer det.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

dudo

Quote from: roaldinho on April 24, 2009, 13:32:37 PM


Hva er egentlig forskjellen på dette laget og måten vi spilte mot VIF? Vingene våre hadde "carte blanche" under angrep, og Huseklepp har unektelig en veldig fri rolle i angrepet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Læreren

April 24, 2009, 14:50:02 PM #53 Last Edit: April 24, 2009, 14:52:25 PM by Læreren
http://fotball.bt.no/eliteserien/article136382.ece

"Spissen" Björnsson trekkes ned som stopper, og kan erstatte Sigursson i midtforsvaret. Det første som slår meg når jeg leser artikkelen er hva Onstad syns om dette. Mannen er hentet inn for å skape dekning på stopperplassen, men når en trenger utskiftninger av det faste inventaret, så velger Nilsen en spiller som han klart og tydelig har gitt beskjed om at skal spille spiss denne sesongen. Hva tenker Onstad da? Og hvorfor i alle dager henter vi Onstad om vi like godt kan bruke Björnsson som backup? Greit nok ay Onstad fungerer som en backup på backen også, men jeg skulle gjerne sett Onstad i steden for Björnsson i midtforsvaret om Sigurdsson blir vraket.

Jeg tror heller ikke dette er riktig kamp for Björnsson. Glimt spiller 4-3-3, og jeg tror vi kunne trenge hurtigheten til Sigurdsson.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TheRock

Onstad kom inn som en stor trygghet mot Sandefjord. Siden den gang har han blitt enda bedre trent, og enda bedre inkludert i laget. Skjønner ikke hvorfor han ikke får spille, men så har jeg da heller ikke vært på noen treninger.

Huff

Quote from: Klaus_Brann on April 24, 2009, 15:14:18 PM
Björnsson er da überrask.


På trening er han visstnok meget hurtig ja (eller temposterk som idiotjournalistene kaller det), men i kamp...Armann ble fraløpt av Magnus Powell i 0-6 kampen mot Lyn i 2007, Magnus Powell, need I say more.

Ellers synes jeg det er greit at Krissy byttes ut mto jojo-prestasjonene hans i TL, men hva i all verden sier dette om Onstad; Er stopperforsterkningen vår den 4 beste midtstopperen på et Brannlag uten en eneste klassestopper? Jaja, Glimt borte er uansett synonymt med tap, kunstgress er  også synonymt med tap, men Glimt har en jævlig tynn stall og mange skader. Vi bør ha en mulighet.

Joggi Bogga

Denne skal vi unngå å tape. Glimt, med dagens disponible mannskap, holder jeg som ligaens svakeste lag. Jeg forventer at vi denne gang legger opp spillet mer etter hvordan vi ønsker å fremstå, enn på Bodø Glimt sine premisser.

En fin mulighet til å gi de antatt beste muligheten og de håper jeg blir;

Oppdal
Fakiri-Sigurdsson-Ohnstad-PVM
Solli-Tijan-Gylfi-Birkir
Hansen-Huseklepp
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

gullet ska hem

eg synes formasjon bør bli lagt om til 4-3-3

vi har ingenting å forsvare.Derfor:

opdal
dahl-sigurdsson-bjarnason-holmvik
solli-gylfi-PVM
Hansen-nielsen-huseklepp

kanskje vi kunne puttet en scoring eller to då!


krakra

Gylfi? Skal vi har tre på midten må vi ha en sentral midtbanespiller med langt FLERE ferdigheter enn Gylfi. Han er en målfarlig spiller ja, men ellers er det ikke mye han er bra på. Jaiteh eller Fakiri bør prioriteres foran ham mot B/G og Austin og evt. Bakke når de er tilbake likeså.

Nixon

Rød makt på Hansa

Markmus

Han blir i alle fall ikke vraket til fordel for Armann...
Ka du ve?

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

krakra

Eneste grunnen jeg kan se til dette bytter er at Steinar vil han Bjørnsson hodestyrke på dødballer. Skjønner ikke hvorfor Siggy blir vraket nå, han var jo god mot VIF og vi trenger fart mot raske B/G. Syns også det er feil å bruke Gylfi igjen, men dette har nok også mye med hodestyrken å gjøre. Håper bare for all del at Jaiteh fortsetter storspillet og at Steinar ikke planlegger å fortsette med Gylfi når Austin er tilbake. Gylfi kan være en joker som kommer innpå å putter mot slutten av kampen, men skal vi ha en midtbane som bidrar til å styre kampen blir han for lett og enkel.

Nixon

Quote from: krakra on April 24, 2009, 18:50:12 PMSyns også det er feil å bruke Gylfi igjen, men dette har nok også mye med hodestyrken å gjøre. Håper bare for all del at Jaiteh fortsetter storspillet og at Steinar ikke planlegger å fortsette med Gylfi når Austin er tilbake.


Jeg leste et sted at Nilsen har delt inn midtbanen i Austin/HEF og Gylfi/Jaiteh. Disse skal visstnok utfylle hverandres ferdigheter best. Noe Nilsen skal vært svært opptatt av. Det er jo vel og bra, men det bør ikke være slik at f.eks Jaiteh automatisk blir benket når Austin er tilbake. Dersom Jaiteh kan spille med Gylfi bør han også kunne spille med Austin.
Rød makt på Hansa

gullet ska hem

Quote from: krakra on April 24, 2009, 17:02:06 PM
Gylfi? Skal vi har tre på midten må vi ha en sentral midtbanespiller med langt FLERE ferdigheter enn Gylfi. Han er en målfarlig spiller ja, men ellers er det ikke mye han er bra på. Jaiteh eller Fakiri bør prioriteres foran ham mot B/G og Austin og evt. Bakke når de er tilbake likeså.

som sagt.ingenting å forsvare!vi e jumbo.enig med det du sier der.men verdt ett forsøk...

Xminator

Det må ligge en småskade bak. Eventuelt har det skjedd ting i kontraktssaken bak kulissene. B/G har tradisjonelt raske angripere, så hvor smart det er å vrake Sigurdsson om det kun er for forandringens del vet jeg ikke.

At Onstad ikke får sjansen tyder vel på at han er tilbake i Danmark når låneperioden er over...

Einarsson må snart begynne å prestere. Jeg synest han har vært dårlig til nå, og "målfarlig" har han ihvertfall ikke hvert. Har han i det hele tatt hatt avslutninger så langt i år?

Gud

Han hadde vel en som strøk stolpen mot VIF, men avslutninger på mål er det dårlig med.

gullet ska hem

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7598

birkir og hansen blir ikke med til bodø.

tipper laget blir dette da:

dahl-sigurdsson-bjarnason-holmvik
solli-jaiteh-gylfi-PVM
nielsen-huseklepp

kan funke det??

Nixon

Det funker vel like dårlig dette som noe annet.
Det viktigste synes jeg er å se om det er fremgang i samspillet og relasjonen mellom Nielsen og Huseklepp. Vi er nødt til å finne et spisspar som fungerer snart.
Rød makt på Hansa

C@Bøe_79

Quote from: skuteviken on April 24, 2009, 13:37:44 PM
Godt initativ, men regner med det er pga av at Chess vil vi skal være med i reklamefilmen deres? Vi stilte jo ikke opp sist og de prøver vel å lokke med noe nå, ikke det at det er noe galt. Vi er selvstendig rasjonelle mennesker som kan ta våre egne valg. Dette er jo et godt tilbud spesielt for de som ikke er myndige.

Tror nok det blir pub og øl for min del uansett, så får vi satse på at det blir 3 poeng. Glimt er et ustabilt lag og med noen profiler ute så SKAL vi ha 3 poeng. Eneste bortekampen så langt denne sesongen jeg forventer det.


Chess som står bak det ja..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Quote from: Nixon on April 25, 2009, 14:41:04 PM
Det funker vel like dårlig dette som noe annet.
Det viktigste synes jeg er å se om det er fremgang i samspillet og relasjonen mellom Nielsen og Huseklepp. Vi er nødt til å finne et spisspar som fungerer snart.


Eller trekke Huseklepp ned fra spissplass, siden han ikke fungerer med noen av spissene våre..
En hengespissrolle eller kant i 4-2-4-1 ville passet han bedre tror jeg...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dudo

Quote from: C@Bøe_79 on April 25, 2009, 16:19:07 PMEn hengespissrolle eller kant i 4-2-4-1 ville passet han bedre tror jeg...


Poppis å lansere formasjoner med 11 utespiller til denne kampen, ser jeg. ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

slettebakken

tror nok det funker bedre med huseklepp som offensiv ving enn som spiss. men med de innleggene hans så tror eg vi trenger både nielsen og karadas som spisser for å ta imot. og vil gjerne ha en einarson innpå i fighter humør.  8)

Derabilo

Må ærlig innrømme at jeg likte 4-2-4-1 varianten, men spørs vel om forbundet godtar dette.. Hater NFF.. Men Einarsson som et offensivt våpen med Huseklepp som spiss kan funke bra. Da får vi to spillere i boksen med Huseklepp sine innlegg.

Blir uansett godt å få PVM tilbake, tror det vil gjøre underverker for det defensive. Så får vi håpe Sigurdsson er på, hvis ikke kan det bli stygt....
Bergen ut av Norge -

Xminator

Så lenge Brann ikke evner å finne en god nok spiss, så trenger vi Huseklepp der.


dudo

Av en eller annen absurd grunn gleder jeg meg til denne kampen. Sikkert fordi jeg er blitt lovet skillingsboller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gud

Skillingsboller og kald cola funker fett. Knusedeng av Glimt funker fett det og.

vebo

Quote from: dudo on April 27, 2009, 00:24:30 AM
Av en eller annen absurd grunn gleder jeg meg til denne kampen. Sikkert fordi jeg er blitt lovet skillingsboller.


Hvem av?
Tiocfaidh ár lá

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Xminator

For noe tull! Nedturen har da ingenting med Helstad å gjøre!

nero

Lions led by donkeys.

Gepard

Regner det som en selvfølgelighet at Ludde netter et par ganger i kveld.

Sjansesløsing og kunstrgresskritikk fra brannspillerne etter nok et stortap.

Henki

Quote from: Gepard on April 27, 2009, 10:55:35 AM
Regner det som en selvfølgelighet at Ludde netter et par ganger i kveld.

Sjansesløsing og kunstrgresskritikk fra brannspillerne etter nok et stortap.


At Trond Fredrik Ludvigsen kommer til å spille sitt livs kamp er det ingen tvil om. Ei heller at TV2, BT, BA og et ellers samlet pressekorps kommer til å uttrykke voldsom undring over at Brann kunne la ham gå.

Akk ja, 3-1 til Glimt.
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Kampen ender vel med ny skade på PVM og en skade på Huseklepp, samtidig som vi taper så det gjaller i Bodø.
Ka du ve?

pidre

Saludar a los monos!

Markmus

Jeg foreslår vi gir faen og går av hengslene når vi får tak i ballen - alle mann i angrep!
Ka du ve?

Henki

Quote from: Markmus on April 27, 2009, 12:46:47 PM
Jeg foreslår vi gir faen og går av hengslene når vi får tak i ballen - alle mann i angrep!


Støtter den fullt ut. Gung ho og galemannrabling hver gang ballen erobres.
Ballen skal fremover!

Læreren

Quote from: pidre on April 27, 2009, 12:43:52 PM
Foreslår 4-4-3 i dag!


Hadde det bare vært så enkelt. Er ikke bare til å skifte formasjon. Kanskje på et guttelag, men ikke i toppfotballen.

Ferguson

April 27, 2009, 13:07:18 PM #92 Last Edit: April 27, 2009, 13:08:50 PM by Ferguson
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

posemedsnopi

Quote from: Læreren on April 27, 2009, 13:04:52 PM
Quote from: pidre on April 27, 2009, 12:43:52 PM
Foreslår 4-4-3 i dag!


Hadde det bare vært så enkelt. Er ikke bare til å skifte formasjon. Kanskje på et guttelag, men ikke i toppfotballen.


Er vel ikkje så mye endring i den formasjonen? Slenger jo bare inn en ekstra spiss. Tror det ville gitt oss en sårt tiltrengt fordel.

Derabilo

Quote from: posemedsnopi on April 27, 2009, 13:43:56 PM
Quote from: Læreren on April 27, 2009, 13:04:52 PM
Quote from: pidre on April 27, 2009, 12:43:52 PM
Foreslår 4-4-3 i dag!


Hadde det bare vært så enkelt. Er ikke bare til å skifte formasjon. Kanskje på et guttelag, men ikke i toppfotballen.


Er vel ikkje så mye endring i den formasjonen? Slenger jo bare inn en ekstra spiss. Tror det ville gitt oss en sårt tiltrengt fordel.


Det er pinlig nok med to spisser som bommer på alle sjanser.. Hva med Bjarnason som spiss, er jo tross alt toppscorer?
Bergen ut av Norge -

Læreren

April 27, 2009, 14:17:44 PM #95 Last Edit: April 27, 2009, 14:21:36 PM by Læreren
Quote from: posemedsnopi on April 27, 2009, 13:43:56 PM
Quote from: Læreren on April 27, 2009, 13:04:52 PM
Quote from: pidre on April 27, 2009, 12:43:52 PM
Foreslår 4-4-3 i dag!


Hadde det bare vært så enkelt. Er ikke bare til å skifte formasjon. Kanskje på et guttelag, men ikke i toppfotballen.


Er vel ikkje så mye endring i den formasjonen? Slenger jo bare inn en ekstra spiss. Tror det ville gitt oss en sårt tiltrengt fordel.


På papiret ser det ganske enkelt ut å endre fra 4-4-2 til 4-3-3, men alle som har spilt fotball på juniornivå eller høyere vet at det i mange deler av spillet må en annen tankegang for å lykkes i en 4-3-3 formasjon i forhold til en 4-4-2 formasjon. Spillerne i de forskjellige posisjonene har andre oppgaver i de 2 systemene, og det er noe som må drilles for at det skal fungere. En av de mest vesentlige tingene er for eksempel hvordan en skal bygge opp et angrep. I det store og det hele, så ser du ikke et 4-4-2-lag angripe på samme måte som et 4-3-3-lag. Det samme gjelder også defensivt. En må forsvare seg på en annen måte når en plutselig går fra 4 midtbanespillere til 3 på midten.

Med de spisstypene som Brann har pr. dags dato, så tror jeg 4-4-2 er best. Huseklepp kunne sikkert fungert i en kantrolle i et angrep, men jeg tror ikke en spiller som Cato Hansen ville fungert på kanten. Skulle Brann finne på og skifte formasjon, så håper jeg det blir med en formasjon hvor de enten spiller med en spiss eller som i dag, med 2.

Spelaren

Ka med 5-5-0? Det er jo kun midtbanespelarene og forsvarerne våre som scorer mål uansett...
Gå av.

Markmus

Forsvarerne våre (kun Bjarnason da) scorer mest, så jeg sier 10-0-0.
Ka du ve?

vebo

April 27, 2009, 16:32:42 PM #98 Last Edit: April 27, 2009, 16:35:04 PM by vebo
Quote from: Markmus on April 27, 2009, 16:23:16 PM
Forsvarerne våre (kun Bjarnason da) scorer mest, så jeg sier 10-0-0.


En for lite spiller i forhold til de nye reglene! Så jeg foreslår Huskeklep på topp i en fri rolle. Så da blir det i så fall 10-0-1. Hvem spiller i forsvar? Jo det er Holmvik, Birik, Flittie Onstad, Ørn 1, Ørn 2, Bjarnason, Azar, Dahl, Cato og selveste Steinar Nilsen. Alternativ til Steinar kan være Solli og Fakiri som begge har hospitert litt på høyrebacken(med hell???) nå og da.
Tiocfaidh ár lá

gullet ska hem

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7602

dagens lag! hadde håpet litt på azar,i og med B/G e svak i luften i egen 16..

Go Up