• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann 2 - sesongen 2009

Started by Nixon, April 20, 2009, 13:33:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBB-Tony

Quote from: dudo on June 30, 2009, 20:59:08 PM
Vel så bra dekning av hendelsene i Brann2-kampene på bataljonen.no som det er av førstelagets i media.


Selvsagt, vi è jo tross alt Brann! Nytter ikke å glemme noen da! ;)

Blir nok noe annerledes med medieomtale om vi klarer å rykke opp i år. Spiller vi i andre divisjon, vil det nok bli litt mer mediedekning.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Møvik er jo syk. Hvor mange frisparkmål har han hatt i år?

Han burde fått komme innpå de siste 15 minuttene for Brann, så må vi bare sørge for å få et par frispark oppe ved motstanderens 16. meter, så fikser han biffen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Belfort

Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 21:55:38 PM
Møvik er jo syk. Hvor mange frisparkmål har han hatt i år?

Han burde fått komme innpå de siste 15 minuttene for Brann, så må vi bare sørge for å få et par frispark oppe ved motstanderens 16. meter, så fikser han biffen.


Enig med deg. Når du har en så syk spisskompetanse som Møvik så kan han umulig være en svekkelse av laget de siste 20 min og med tanke på de elendige dødballskytterene vi har så bare bekrefter det at man bør forsøke dette.

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on June 30, 2009, 22:39:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on June 30, 2009, 21:55:38 PM
Møvik er jo syk. Hvor mange frisparkmål har han hatt i år?

Han burde fått komme innpå de siste 15 minuttene for Brann, så må vi bare sørge for å få et par frispark oppe ved motstanderens 16. meter, så fikser han biffen.


Enig med deg. Når du har en så syk spisskompetanse som Møvik så kan han umulig være en svekkelse av laget de siste 20 min og med tanke på de elendige dødballskytterene vi har så bare bekrefter det at man bør forsøke dette.


Det er greit at det skjer i 3. Divisjon og bla bla bla, men en del av de frisparkene hadde heller ikke TL-målvakter tatt. Får han tre sjanser fra ok hold, sitter minst en av de med hans presisjon.

Et innlegg i "Hilsen Nilsen" bør være på sin plass:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Han har litt mer press på seg i TL da. Noe som kan svekke presisjonen litt, men det er jo noe som blir bedre med tiden. En god frisparkfot er en god frisparkfor, enten den er i 5. divisjon eller TL. Det er ikke mange forskjeller på å ta et frispark i TL og i de lavere divisjoner. Kun keeperens ferdigheter, muligens muren og litt prestasjonsnerver.

BBB-Tony

August 10, 2009, 19:37:57 PM #105 Last Edit: August 10, 2009, 19:40:29 PM by BBB-Tony
Grunnet ferie fikk jeg ikke sett dagens kamp, men vi vant 3-1 og fikk en god start på høstsesongen.

http://www.brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8137

Skal vi klare opprykk i år, tror jeg faktisk vi må vinne bort i mot alle kampene vi har igjen. Inkludert bortekampen mot Austevoll. Det blir en 6-poengers kamp som vil avgjøre mye! Det er ikke rom for å tape kamper mot lag som Bergen Nord slik vi gjorde i vår.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

The Boss

Må bare si det at Flittie Onstad er en god arrogant, kuk! I hver eneste tredje div kamp hisser han på seg motspillerne, så også i dag. Det var vel en vadmyra spiller som mistet hodet og sparket til Onstad og fikk rødt kort. Skjønner han godt, for i hver eneste duell skubber, dytter og river Onstad. Og på hver eneste hodeduell går han opp med armen først.. Slenger også rundt seg med stygge kommentarer til motspillere kampen gjennom. Slipper unna gjør han utrolig nok gang på gang. Slike spillere vil eg ikke se i Brann!

I dagens kamp gjorde B. Dahl en solid kamp som midtstopper, mens Cato gjorde en rutinert jobb på midtbanen, spilte på det sikre, men ikke noe mer. Møvik med et mål og et farlig frispark fra 30 meter, ellers jobbet han godt.

En kontrollert seier for Brann, men for min egen del var dette dråpen når det gjelder F. Onstad.

Klaus_Brann

Han blir vel forhåpentligvis ikke å se videre i Branndrakten...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: The Boss on August 10, 2009, 23:23:25 PM
Må bare si det at Flittie Onstad er en god arrogant, kuk! I hver eneste tredje div kamp hisser han på seg motspillerne, så også i dag. Det var vel en vadmyra spiller som mistet hodet og sparket til Onstad og fikk rødt kort. Skjønner han godt, for i hver eneste duell skubber, dytter og river Onstad. Og på hver eneste hodeduell går han opp med armen først.. Slenger også rundt seg med stygge kommentarer til motspillere kampen gjennom. Slipper unna gjør han utrolig nok gang på gang. Slike spillere vil eg ikke se i Brann!

I dagens kamp gjorde B. Dahl en solid kamp som midtstopper, mens Cato gjorde en rutinert jobb på midtbanen, spilte på det sikre, men ikke noe mer. Møvik med et mål og et farlig frispark fra 30 meter, ellers jobbet han godt.

En kontrollert seier for Brann, men for min egen del var dette dråpen når det gjelder F. Onstad.


Jeg fikk bare med meg slutten på første og hele andre omgang. Men jeg sitter igjen med et helt annet inntrykk av Onstad. Først og fremst god innsats og fin oppbacking av Brann2 sine yngste spillere. Noe som ikke alltid er tilfelle fra A-lagsspillerne når de spiller på andrelaget. Det er mulig at han hisset på seg Vadmyra-spillerne i noen situasjoner, men det skulle pine meg ikke mye til. Makan til sutregjeng! Onstad gikk tøft i duellene som en midtstopper skal gjøre. At lokale 3. divisjonsspillere ikke takler det får være deres problem. Onstad blir ikke en drittsekk av den grunn. Duellen som førte til det liggende Beckham-sparket og rødt kort er i så måte heller ingenting å si på etter min mening. Og Onstad fikk heller ikke mange frispark mot seg til midtstopper å være. Det kan jo være en liten indikasjon at han spilte tøft, men noenlunde fair.

Nei, for meg høres du mer ut som en frustrert (eller kompis til en frustrert) Vadmyra-spiller...:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Men når det er sagt ble jeg heller ikke overbevist om at han er god nok for TL. Det var tross alt 3. divisjon.
Rød makt på Hansa

The Boss

Haha, vadmyra spiller/supporter er eg neppe du.. Har sett en del tredje div kamper (brann) i år, og Onstads oppførsel går igjen og igjen..

BBB-Tony

Som jeg har vært inne på tidligere, så synes jeg Onstad har vært en flott representant fra A-laget hos Brann 2. Han er flink til å veilede de unge spillerene våre slik som Nixon skriver.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

August 17, 2009, 20:45:23 PM #112 Last Edit: August 17, 2009, 20:52:20 PM by BBB-Tony
Brann 2 fikk i kveld sin revasje etter et bittert 2-1 tap i vår-sesongen mot Bergen Nord. I kveld stemte det mye bedre, og ungguttene fikk også god støtte fra etablerte A-lagspillere.

Det ble seier 4-1 i kveld etter 2 mål av både Matias Møvik og Vegard Karlsen. Det første målet kommer etter at Møvik blir spilt gjennom alene med keeper. Han gjør ingen feil, og setter ballen fint ned i hjørnet. Dagens prestasjon kom på det andre målet til Brann. Etter fint spill oppover høyresiden med et par fine kombinasjoner, får Vegard Karlsen æren av å smelle inn sitt første mål for kvelden på volley. Meget vakkert! Brann spiller tidvis meget fin angrepsfotball i første omgang, og kjører kampen så til de grader. Fine kombinasjoner og god bevegelse, gjør at Bergen Nord blir utspilt. Spesielt Bjarte Haugsdal synes jeg var frisk! Han viste fine tendenser, som for anledningen spilte spiss.

I andre omgang faller nivået på spillet, men Brann får likevel 2 goaler i denne omgangen også. Først Møvik på frispark. For en gang skyld var det ikke et "typisk" Møvik-frispark, men et frispark som sniker seg inn i lengste hjørne etter at Bjørnsson dukker når ballen kommer. Keeper blir såpass forstyret av Bjørnsson, at han ikke klarer å ta ballen.

Dagens andre Karlsen-mål kom etter et langskudd fra rundt 20 meter som keeper strengt tatt skulle tatt. Brannforsvaret forærer Bergen Nord et mål etter en dårlig klarering, men seieren var i realiteten aldri truet, selv om Bergen Nord dominerte banespillet i noen grad mot slutten av kampen.

Av de som unge, vil jeg fremheve høyresiden til Brann. Spesielt i første omgang er Andrino Arenas og Håkon Veløy Aarseth toneangivende. På topp spilte Bjarte Haugsdal en veldig god kamp! Han er riktignok A-lagspiller, men han er enda en unggutt. Han er veldig bevegelig og skaper mye på egenhånd i dag. Håper han fortsetter i samme spor i fremtiden. Da har han definitivt noe på A-laget å gjøre. Vegard Karlsen gjørogså en god figur på midten.

Fra A-laget stilte Thorbjørnsen i mål. Han gjør en grei jobb, men kunne nok gjort en bedre innsats på Bergen Nord sittmål, selv om det kommer noe overraskende på han. Han var også på bærtur ved en anledning. Ellers fikk han ikke de store utfordringene. I forsvaret gjør Bjørnsson og Holmvik en god kamp. Holmvik er friskt med fremover, og spiller på det trygge defensivt. Cato Guntveit har en veldig bra kamp sentalt på midten, og briljerer til tider med god teknikk. Hvem skulle trodd det!? :) Veldig godt å se Cato i på banen igjen. Han gjør en viktig jobb for Brann 2. Han står virkelig frem som en klubbspiller av rang! På topp spiller Møvik på det jevne. Skaper litt utenom målene. Kombinerer fint ved et par anledninger. Haugsdal har jeg allerede kommentert.

PS! Dagens kommentar må være Bjørnssons kommentar til Holmvik når han spør om han kan få litt vann: "har du svineinfluensa?" Holmvik svarer nei, og Bjørnsson fortsetter:  "Ok, kan jeg få litt vann da?"

PSII! Anders Næs må desverre operere. Han sliter såpass mye med begge leggene at han opereres i morgen. I følge han selv, blir han ute i 2-3 måneder. Satset på å nå finalen i junior-NM.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Cato er en fotballgud, det bør alle vite.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Har du noen generell kommentar om denne Vegard Karlsen Tony? Jeg syns han stadig blir trukket fram av Brann 2s trener som en av lagets positive spillere.

BBB-Tony

August 17, 2009, 23:37:08 PM #115 Last Edit: August 17, 2009, 23:40:01 PM by BBB-Tony
Quote from: krakra on August 17, 2009, 22:00:57 PM
Har du noen generell kommentar om denne Vegard Karlsen Tony? Jeg syns han stadig blir trukket fram av Brann 2s trener som en av lagets positive spillere.


Han er en forholdsvis stor spiller med god fysikk, robust type. Duellsterk og etter min mening rimelig pasningssterk. En av de ungguttene som faktisk kan utfordre store voksne menn (som det er mange av i 3. divisjon) i dueller på midten Har lett for å bli grovarbeideren på midten, så det er ikke alltid den blotte supporter legger så mye merke til han. Kan gjerne si at han er en "trener-type" som en hver trener setter pris på å ha i laget. Noe usikker på løpskapasiteten hans. Er 18 år, og får han riktig utvikling, kan bli en bra spiller. Er nok ikke på samme nivå som Anders Næs, men absolutt en god spiller. Det som skiller de to, er nok det at Anders Næs har flere strenger å spille på når det kommer til ferdigheter. Karlsen har også vist at han har nese for mål i år.

Det er hvertfall den oppfatningen jeg har av han. Kan godt hende andre er uenig, eller vil tilføye noe de mener jeg har glemt...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Kan også legge til at Vegard Karlsen ble sett på som det største talentet i Brann i en alder av 16 år, altså to år siden...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Northside

Kampen i dag spilles kl 19:00 inne på stadion.

BBB-Tony

August 31, 2009, 21:00:32 PM #118 Last Edit: August 31, 2009, 21:04:15 PM by BBB-Tony
Dagens oppgjør mot Smørås endte 3-0 i Brann 2s favør etter scoringer fra David Nielsen (2), Matias Møvik.

Brann 2 åpnet med høyt tempo og kjørte kampet i stor grad i starten. Både Nielsen og Møvik har et par gode sjanser, men ingen av de går i mål. Vi styrer for det meste kampen i 90 minutter, og Smørås skaper så og si ingenting. Det første målet kommer etter en pen heading av Møvik. Det andre skapes i stor grad av Haugsdal på høyrekanten. Han kommer til linjen, og legger et fint innlegg som Nielsen setter greit i mål. Branns tredje, og Nielsens andre mål, kommer etter fint spill på høyresiden. Høyreback Daniel Kalstad spiller Matias Møvik fint opp, som slår et fint innlegg inn til Nielsen som enkelt kan sette ballen i mål.

Midtstopperene Håvard Sjursæter og Erik Tveit fortjener et ekstra klapp på skulderen etter kampen i kveld. Etter at Björnsson er solgt, var det opp til våre unge lovende å stenge igjen bakover. Begge ungguttene våre kommer godt ut av det, og savnet etter Björnsson var ikke synlig i denne kampen. Men det spørs om ikke det savnet melder seg utover i sesongen. Björnsson gjorde en utrolig viktig jobb i midtforsvaret vårt på Brann 2. Men fortsetter Sjusæter og Tveit i samme spor, kan dette bli bra. De viser god duellstyrke og gjør ting enkelt og greit.


Johan Thorbjørnsen, Bjarte Haugsdal (junioralder), Cato Guntveit, Matias Møvik (junioralder) og David Nielsen var med fra A-laget.

Thorbjørnsen får ikke all verden å gjøre i løpet av kampen, men må i aksjon ved et par anledninger. Da ordner han greit opp. I første omgang tar han ballen utenfor 16-meteren, og dommeren burde nok funnet frem kortstokken sin, men det ble ikke frispark en gang. Haugsdal viser god teknikk og er løpsvillig. Han har som tidligere nevnt et flott forarbeid til Nielsens første mål. Cato Guntveit tilfører midtbanen ro og rutine, og er sentral i oppyggingen av spillet. Han viser høy fotballforståelse, og er veldig viktig for laget. Møvik gjør en god innsats på topp. Kommer til et par greie sjanser. Og når frisparkene for en gang skyld ikke sitter, scorer han like godt et spillemål. Nielsen, som faktisk selv ba om å få spille denne kampen, spilte en god kamp. Med sine 2 mål, blir han dagens spiller. Selv om han virker som en "ironman", tror jeg han har den riktige innstillingen som skal til i slike kamper. Han har stor påvirkningskraft og får med seg ungguttene fra start.

Nykommeren Kristoffer Møvik, lillebroren til Matias Møvik, fikk de siste 20 minuttene. Han markerer seg ikke i sånn veldig stor grad, men det skal bli spennende å følge han i fremtiden. Velkommen til klubben :)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

" oppsummerer Brann 2-trener Kennet Johannessen etter kampen."

Har Brann 2 skiftet trener?

Henki

Hvordan går det forresten med andrelaget sånn generelt? Tabellplasering og slikt?
Ballen skal fremover!

BBB-Tony

Quote from: krakra on August 31, 2009, 21:09:03 PM
" oppsummerer Brann 2-trener Kennet Johannessen etter kampen."

Har Brann 2 skiftet trener?


Nei, det er flere i trenerteamet, deriblandt Kennet Johannessen. Helge Nilsen har hovedansvaret.

Quote from: Henki on August 31, 2009, 22:00:54 PM
Hvordan går det forresten med andrelaget sånn generelt? Tabellplasering og slikt?


Brann 2 ligger på 2 plass, 1 poeng bak Austevoll, men vi har en kamp mindre spilt. Den kampen blir spilt førstkommende torsdag.

Satser på at det kan bli opprykk i år, men vi kan fort ha solgt oss fra opprykk nå som Dahl, Björnsson og muligens Karadas forsvinner. Ungguttene trenger støtte fra A-lagspillere om opprykk skal være realistisk.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

BBB-Tony

Jeg var desverre forhindret til å se kampen i går, men de tapte 3-2 borte mot Vestsiden-Askøy. Svakt at ikke flere A-lagspillere ble frigjort til denne kampen. Vil de ikke rykke opp? Det er lenge til neste A-lagskamp...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Enig. Syns det var merkelig at iallefall Guntveit og Gylfi kunne spille denne. Ikke har de landskamper eller seriekamper. Ikke er det spesielt nær noe særlig spilletid heller. De hadde nok gjort forskjellen.

Nixon

Jeg syntes også det var litt merkelig at Brann ikke stilte med flere etablerte spillere i en såpass tøff bortekamp. Men ikke for det, Brann2 sine unggutter hadde nok av sjanser til å avgjøre en jevnspilt kamp, både Møvik (Matias) og Haugsdal misset stygt på åpent mål.

Men en Guntveit på midten kunne lett vippet kampen i Brann sin favør. Der "regjerte" i stedet Vegard Karlsen, kanskje det treigeste jeg har sett i en Branndrakt siden Geir Hasund på en dårlig dag. Når det å skifte retning blir et dagsprosjekt får motstanderen lett spillerom. Pluss til Daniel Kalstad for gode initiativ på kanten.
Rød makt på Hansa

Innlandsmax

Syns det er bekymringsfullt hvis Brann ikke prioriterer opprykk til 2.Div. Her borte blant skoger, korn og poteter er det ekstrem forskjell på 3. div og 2. div. 3. div er for bønder og knokkelknusere, 2. div er det ambisjoner over. At folk som aspirerer til TL-laget skal risikere liv og lemmer i 3. Div er rimelig ko-ko, og burde unngås utifra rent helsemessige årsaker. Hva gjelder sportslig utvikling er det bare å klø seg i hodet over at noen overhodet bruker denslags ord for nevnte kategori spillere (aspiranter til TL).

Men mulig at 3.Div på Vestlandet er bedre saker enn 3.Div her over. Får håpe det - eller også be til alle gode makter om et snarlig opprykk for Brann2.

tosssa

Det går rykter her i Stavanger om at Viking og vurderer å droppe opprykk for 2laget pga økonomi og reisebelastning. Selvom NFF betaler litt av reisekostnadene er det vesentlig større utgifter til bortekamper i 2div. Viking 2 har stort sett hatt med 3-4 A-lag spillere, men har de siste kampene kun hatt med Tommy Høiland som har spillt på A-laget iår og resten er junior spillere. De 3 siste kampene har laget spillt uavgjort mot 2 bunnlag og hadde før dette vunnet 15 av 16 kamper(et tap i sommer når A-laget hadde ferie) med en måøforskjell på 91-11. Det har også gått rykter om en mulig 2lag serie fra nyttår av, men dette vil bli veldig dyrt for klubbene pga lange reiseavstander og at NFF sansynligvis ikke vil støtte 2lagene til Tippe og Addecoliga klubbene. Det siste her kommer fra personer i Viking.

dudo

Noen som vet hvordan det gikk mot Hald i dag?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Kommer vel en rapport på brann.no snart. En stor overraskelese om Brann2 taper mot Hald som ligger på 4 sisteplass.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tifo-gruppen

Brann 2 vant 4-1. Fikk ikek overvært kampen så har ikke noe mer dyptgående info enn det.

Mvh Morten
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

krakra

Godt at vi vant. Syns igjen vi sendte litt lite folk fra a-laget, men de trengtes tydeligvis ikke i kveld. Hadde dog vært kult om vi hadde forsterket andrelaget med Husklepp, Austin og Siggy:)

BBB-Tony

http://www.brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8313

Moro å se at et så ungt lag presterer såpass bra.

I og med at Austevoll har rotet bort en del poeng, er vi fortsatt i den situasjonen at vi har et evt. opprykk i våre egne hender enda. Vinner vi borte mot Austevoll, tror jeg mye av jobben er gjort.

Eneste som er litt bekymringsverdig er det faktumet at vi ikke har særlig mange A-lagspillere som kan spille en evt. opprykkskamp mot en annen avdelingsvinner. Nå som Karadas, Bjørnsson, Dahl og Hansen er borte, er det ikke mange igjen som vil få nok kamper til å kunne spille. Da må en ha spillt minimum 8 seriekamper. Og nå som Onstad er minimum tredjevalget på stopperplassen på A-laget, er det ikke sikkert han får bidratt så mye på Brann 2.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krakra

Guntveit og Thorbjørnsen får vel iallefall spille? Hvor mange kamper har Onstad spilt for 2. laget? Eller rettere sagt: Hvor mange mangler han?

brann:)

Eg såg kampen siden eg bur her ute på landet og har spelt i Hald i min oppvekst.

Fekk sjå et ganske bra Brannlag som slapp Hald til få sjangser. Var aleine med Torbjørnsen ein gang og hadde ett par småsjangser, men ikkje noko meir enn det.

Haugsdal var desverre ikkje noko særlig god i dag, ein del balltap og fekk lite til.

Kittiphong Plumjai var frisk i den omgangen han spillte. Men reknar med han ønskte å imponera mot Sotra laget sidan han sjølv er frå Sotra.

Ellers var det godt å sjå og høra at Guntveit snakka mykje på bana. Han viste veg for de yngre, og gav de andre på laget gode instrukser. Kan tenke meg at de  nyter godt av det.
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Bataljonen

Innspurten:

21.09.2009     19:00     Brann 2 - Baune             Brann stadion     -
29.09.2009    18:30    Austevoll - Brann 2            Austevoll Kunstgress    -
05.10.2009    19:00    Brann 2 - Arna - Bjørnar     Brann stadion    -
10.10.2009    15:00    Follese - Brann 2             Follese gress    -
17.10.2009    15:00    Brann 2 - Askøy             Brann stadion    -
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

krakra

Brann 2 blir solid forsterket med Gylfi, Siggy, Sævarsson, Guntveit og Thorbjørnes i dag sammen med guttungene. Burde slå Baune da?

olebrann3

ikke med den innstillingen de på a-laget har når de til å med spiller a-lags kamp. Kanskje det hadde vært bedre med sultne unggutter

gunnar

"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra

Quote from: olebrann3 on September 21, 2009, 18:47:14 PM
ikke med den innstillingen de på a-laget har når de til å med spiller a-lags kamp. Kanskje det hadde vært bedre med sultne unggutter
Jeg syns a-lagsspillerne har fått mye skryt for sin innsats på 2. laget. Kanskje ikke så imponerende siden de skal være langt over 3. divisjonsnivå, men de får også skryt for innstillingen og fordi de drar med seg juniorene.

Nixon

Det er alltid noen a-lagsspillere som trekker ned inntrykket. Denne sesongen har vel Holmvik ikke vært blant de mest engasjerte. Men stort sett blir laget bedre med en miks av ungt og rutinert.
Rød makt på Hansa

gunnar

Mål:
1-0 Bjarte Haugsdal (5.), 2-0 Matias Møvik (24.), 3-0 Gylfi Einarsson (33.), 4-0 Daniel Kalstad (52.), 5-0 Kittiphong Pluemjai (62.), 6-0 Sandrino Arenas (88.), 7-0 Birkir Már Sævarsson (90.), 8-0 Einarsson (str. 90.)
Referat:
http://www.brann.no/index.php?mapping=215&valg=nyhet&nyhet=8341
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

krakra


BBB-Tony

Storseier mot Baune!

Når førstelaget vårt ikke makter å prestere særlig på banen, er det bra at både juniorlaget vårt (vant 32-0!) og andrelaget vårt leverer varene. I kveld ble det storseier 8-0!

Målene ble scoret av Gylfi (2), Haugsdal, M. Møvik, Kalstad, Pluemjai (Phong), Arenas og Sævarsson.

Denne kampen vil jeg påstå det var spill mot et mål i nesten samtlige 90 minutter. Baune hadde ikke særlig å stille opp med, men de hadde dog det fineste angrepet i første omgang. Etter fint kombinasjonspill og fine bevegelser, var det kun en god keeperedning av Thorbjørnsen som hindret et Baune-mål.

I tillegg til at det ble mange mål, var de fleste også av den fine sorten. Haugsdal putter på langskudd, M. Møvik legger det andre utagbart for Baune-keeperen opp i høyre hjørne fra noe spiss vinkel. Det tredje og siste målet i første omgang kommer etter fint spill på høyresiden mellom Arenas og Sævarsson. Sistnevnte drar seg fint inn i 16- meteren, der han legger på tvers til en umarkert Gylfi, som enkelt kan sette inn 3-0.

Etter pause, fortsetter guttene våre i samme spor som de slapp i første omgang, de kjører over Baune.
4-0 kommer etter at Phong, som forøvrig er en av de raskeste spillerne jeg noen gang har sett, lurer offsidefellen, og får lagt inn til Kalstad som enkelt kan sette inn Branns fjerde for kvelden. Det neste målet står Phong selv for. Han løper fra alt og alle, og setter ballen fint over keeper. 6-0 kommer etter fint spill, og Arenas får en enkel jobb med å sette inn sitt første og vårt sjette mål.

Etter 6-0 målet, jevner kampen seg litt ut, og Baune får låne ballen litt mer. Men de kommer aldri i nærheten av målet. Helt mot slutten putter både Sævarsson og Gylfi. Det siste kom på straffe etter at en av våre ble felt innenfor 16- meteren og Baunespilleren hadde fått rødt kort.

Generelt sett vil jeg si at kantspillet vårt var veldig bra i dag. På høyrekanten holder Sævarsson og Arenas det gående gjennom 90 minutter, men spå venstresiden spiller Kalstad en god match. Kalstad var spesielt god etter hvilen. Phong, som kommer inn på topp ved pause, viser ved flere anledninger den enorme hurtigheten han besitter. Klarer han å tilegne seg litt bedre ballbehandling, kan han bli en virkelig spennende spiller.

Av A-lagspillerne som var med, kommer Bjarte Haugsdal best ut av det. Han viser fine tendenser og jeg synes han har en veldig fint førsteberøring. Han har da ofte allerede klart å orientere seg om hvor med- og motspillere er, og setter enten fart i ledig rom eller spiller fri medspillere. Som nevnt tidligere, har han god fart og god ballkontroll. Håper han får anledning til å vise seg frem på førstelaget i løpet av sesongen. Møvik var den andre A-lagspilleren på topp. Han scorte et fint mål, men måtte desverre gi seg til pause pga sykdom.  Gylfi og Guntveit sentralt på midten spiller en grei kamp. I mine øyner var Gylfi hakket vassere enn Guntveit. Sævarsson på høyrebacken spiller en god kamp. Sugende gode offensive løp og fine kombinasjoner. Defensiv blir han ikke satt på de store prøvene, men rydder opp når det kommer noe. Pådrar seg gult kort etter en noe tøff takling. Men på TL-nivå hadde det nok ikke vært noe kort...
Sigurdsson får ikke stort å gjøre i dag. Men etter det jeg observerte, styrte han laget og de unge spillerne på en god måte. Thorbjørnsen må trø til ved en anledning i første omgang, og gjør en god redning. Ellers veldig rolig for hans del...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Hvordan er han der Kittiphong Tony? Føler en gryende optimisme..
Tiocfaidh ár lá

dudo

Haugsdal var bra i oppkjøringen òg. Jeg er skuffet over at vi ikke har fått se mer til han - men han har vel vært en del skadet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg husker at Kattepongen ble toppscorer på den "eliteturneringen" i Kr.Sand i vinter. Viste en sinnsyk fart på enkelte av målene iallefall. Han er vel sisteårs guttespiller?(93).

dudo

Dråpe på hjelmen og dette. Jeg håper det er flere spennende spillere enn jeg har gått rundt og trodd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: vebo on September 21, 2009, 21:49:13 PM
Hvordan er han der Kittiphong Tony? Føler en gryende optimisme..


Han har ikke sluppet så mye til på andrelaget i grunn, men etter det han har vist i eliteturneringen som Krakra nevner, har han tydligvis nese for mål. Han viste også i kveld at han vet hvormålet står. En enorm hurtighet er hans fremste styrke! Ballbehandlingen hans kan som tidligere nevnt bli bedre, men gutten har absolutt potensiale. Han er ikke eldre enn 16, og er ennå guttespiller. Blir spennende å følge han videre.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

TheRock

Man kan se gutten i aksjon mot Vikings juniorer i sammendraget fra Junior-NM på brann.no...med nummer 13 på ryggen var det ikke vanskelig å få assosiasjoner til en annen bergenser...

dudo

Sinnsykt lavt tyngdepunkt på gutten. Og avslutningsegenskapene minner jo òg litt ... ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up