• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Norges Fotballforbund

Started by Nordens, April 15, 2009, 17:52:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

The Boss

Dette var vel som ventet, ingen karantene på LindPere!! herregud for en gjeng.... korrupte faenskap

krøvel vellevold

Quote from: The Boss on May 12, 2009, 16:48:31 PM
Dette var vel som ventet, ingen karantene på LindPere!! herregud for en gjeng.... korrupte faenskap


Dette må da være riktig løsning. Normalt har man gitt bot for fingervising, og karantene hadde blitt for drøyt.
Legg ned hele klubben!

Henrik8

Normalt har man gitt innkast for å klarere ballen ut over sidelinjen også....
Kjør over pakket 09`

The Boss

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2009, 18:39:49 PM
Quote from: The Boss on May 12, 2009, 16:48:31 PM
Dette var vel som ventet, ingen karantene på LindPere!! herregud for en gjeng.... korrupte faenskap


Dette må da være riktig løsning. Normalt har man gitt bot for fingervising, og karantene hadde blitt for drøyt.


Så hvorfor i alle dager gir de da en kamps karantene? Trekker de bare lodd oppå kontoret sitt på ullevål? Iretesettelse / bot / 1 kamp / 2 kamper ?? For en gjeng..

Markmus

Quote from: The Boss on May 13, 2009, 01:10:55 AM
Så hvorfor i alle dager gir de da en kamps karantene? Trekker de bare lodd oppå kontoret sitt på ullevål? Iretesettelse / bot / 1 kamp / 2 kamper ?? For en gjeng..


Fordi doms- og sanksjonsutvalget fikk det for seg at Lindpere ble utvist. De hadde med andre ord ikke sett situasjonen de ga ham karantene for, og da kan man spørre seg om de i det hele tatt tok seg bryet med å se Austins herlige takling?
Ka du ve?

Christian

Hele denne affæren har blitt rimelig pinlig for NFF og deres mange utvalg. Makan til rot, forvirring og tvilsomme avgjørelser skal en leite lenge etter. Det beste av alt er vel at NFF neppe ser det sånn selv. De mener nok de har gjort en helt grei jobb og ser ikke grunn til selvkritikk.

Sånn etterhvert er eg i stand til å se tilbake på hele greien og riste lett oppgitt og lattermild over det hele, sjøl om eg enno ikkje har forstått hvorfor Sequeira slapp unna.

Markmus

May 13, 2009, 07:22:48 AM #106 Last Edit: May 13, 2009, 07:25:37 AM by Markmus
Det som imponerer meg mest er at de har tatt gal beslutning i hvert eneste tilfelle og det er bare i Lindperes tilfelle at de til slutt kom frem til riktig beslutning. Meget imponerende :)

edit: Nei, faktisk, det som imponerer meg mest er at TIL-supporterne tror de har blitt dårlig behandlet totalt sett i denne saken. Dét er imponerende det :D
Ka du ve?


Danny

Fant denne tråden her langt, og godt gjemt i arkivet. Jeg ville bare dra frem en video som var linket til videoen "Ikkje fåkk med kjærlighet" som Skuteviken kom med, like før dette ble postet. Det er en video rettet mot NFF, laget av en VIF-fan, men for norske fotballsupportere generelt.
Anti nff

Danny

http://www.abcnyheter.no/node/105814

"Styret i Norges Fotballforbund ønsker å straffe alvorlige overtredelser langt tøffere enn dagens regelverk åpner for. På fotballtinget - som starter fredag ettermiddag - håper forbundsledelsen å få ja til å kunne inndra penger, trekke inntil ti poeng, og flytte klubber ned i divisjonssystemet. Man ønsker også å få muligheten til å forby overganger og deltakelse i konkurranser, og til å kunne trekke tilbake spilletillatelser."

Northside

Quote from: Danny on March 05, 2010, 15:16:01 PM
http://www.abcnyheter.no/node/105814

"Styret i Norges Fotballforbund ønsker å straffe alvorlige overtredelser langt tøffere enn dagens regelverk åpner for. På fotballtinget - som starter fredag ettermiddag - håper forbundsledelsen å få ja til å kunne inndra penger, trekke inntil ti poeng, og flytte klubber ned i divisjonssystemet. Man ønsker også å få muligheten til å forby overganger og deltakelse i konkurranser, og til å kunne trekke tilbake spilletillatelser."


Håper ikke disse tiltakene skal bli brukt for å straffe noe så uskyldig som blussing!

monzilla

De bør anvendes mot klubber som ikke greier å drive på egenhånd. Kommer man til det stadiet der man ikke greier å utbetale lønn - så bør man hives til helvete nedover. Det er urettferdig mot andre klubber at noen klubber får lov til å drive langt over evne. Det presser prisene på overgangsmarkedet og spillerlønninger opp.

Xminator

Så da kan det bli "Kastet egg på Iversen - Brann møter Løv-Ham i 2. divisjon" før 2011...

Poeng og degradering blir nok forbeholdt de virkelig store overtredelsene og jeg tviler på at vi får se Brann og de som følger klubben i svenske tilstander i 2010.

Corran

Følger saken om NHF og Ada Hegerberg og må si at voksne eldre herrer lar seg fort ase opp av en 22 år gammel jente.
Og de viser igjen en utrolig holdning og evne til å ikke ville innrømme noe som helst kan være feil fra deres side.
Er det rart vi hater NFF?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Skjønner godt at voksne folk aser seg opp over en 22-åring blottet for selvinnsikt.
Gå av.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SK

Når man går ut av landslaget på en slik måte, og samtidig viser mangel på selvinnsikt, er det helt naturlig at man får kritikk i retur. Det skulle bare mangle. Hvilken alder man har er helt uinteressant.
Dette helt uavhengig av udugeligheten til Semb & Co, som jeg vil tro de fleste er enige om.

Torvanger

Hvem i svarte bryr seg om kvinnefotball her inne? Ikke meningen å være mannssjåvenistisk, men vi snakker om fotball som kvalitetsmessig er på nivå med et ok guttelag. Særlig mye med Brann har det heller ikke å gjøre.

dudo

Denne saken har jo med NFF å gjøre. De har vi jo tidvis brydd oss om ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: Torvanger on September 01, 2017, 11:55:31 AM
Hvem i svarte bryr seg om kvinnefotball her inne? Ikke meningen å være mannssjåvenistisk, men vi snakker om fotball som kvalitetsmessig er på nivå med et ok guttelag. Særlig mye med Brann har det heller ikke å gjøre.

Ser aldri på dame/kvinne fotball men reagerte på denne saken som har med NFF å gjøre. Er jo ikke første gang dette
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Det eneste jeg hater med NFF, om det skulle være noe, så er det denne tilretteleggingen for RBK de holder på med, hele veien. RBK stiller jo B-lag, eller redusert lag i Eliteseriekampene mellom EL-oppgjørene, så jeg ser ikke poenget med at de får lettelser i kampprogrammet. Det er også påfallende at det kun er RBKere som blir vurdert som gode nok for landslaget, når det gjelder kvoten man har av spillere fra hjemlig liga. Det må da finnes kvalitet i de øvrige 15 klubbene i Eliteserien.

Når det gjelder å rette pekefingeren mot NFF, hver gang dommeren gjør noe idiotisk på Stadion, så er jeg ikke med i det hele tatt, for det er den enkeltvise dommeren som skal hetset, eller i neste instans dommerutvalget, med Terje Hauge i spissen, som har gått god for de dommerne vi har i ES pr idag.

Lasaron

Nå er du for snill, Atle. NFF har jo alltid motarbeidet Brann. Alltid som i ofte. Ikke alltid. Men ofte.
Tren på langskudd

Billy Elliott

SKB risikerer saftig bot etter å ha vist 2-0-målet til RBK i reprise på storskjerm flere ganger:

http://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2017/krever-svar-etter-storskjermbruk-pa-brann-stadion_fot_sto6378634/story.shtml

Må da være lov å vise godkjente mål i reprise? Og, arrester meg gjerne, men jeg kan ikke huske at Bodø/Glimt fikk noen lignende reaksjon etter at dommerteamet brukte storskjermen til å annullere en Brann-scoring på Aspmyra i fjor (http://www.tv2.no/a/8598678/). Hadde B/G gjort det samme som NFF krever av Brann her, så ville Bismars scoring stått. Kanskje storskjermansvarlig på Stadion håpet å få samme behandling nå på søndag? For som vi alltid blir fortalt; slike ting jevner seg ut over tid.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Denne er jo fin: I tillegg heter det i storskjerm-reglementet fra NFF at arrangøren må operere storskjermen på en slik måte at bruken ikke påvirker autoriteten til dommeren.

Som om de trenger hjelp til det...
Rød makt på Hansa

Henki

Det blir rimelig patetisk av dommeren å legge skylden på bruk av storskjerm for at folk reagerte som de gjorde på søndag. Gjør jobben din skikkelig mann!
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Bruk av storskjerm kan slå begge veier: I situasjoner som den på søndag, vil det hisse opp publikum. I andre situasjoner, der man ser at dommeren likevel hadde rett, kan det roe folk ned. Men skal fotball på stadion konkurrere mot et stadig bedre og mer avansert tv-tilbud med repriser i alle slags vinkler og med moderne grafikk, så må man gi publikum tilgang til repriser. Folk vil vite om det var rett eller feil der og da. Ikke vente til de har kommet hjem og eventuelt gidder å se situasjoner i reprise. Man kan fokusere på at det ble ubehagelig stemning for dommeren. Eller man kan fokusere på at det ble skikkelig trøkk på tribunene som følge av det som skjedde. Kontroverser er alltid gøy. Da blir det kok. Dessuten tror jeg ærlig talt ikke fotballdommere på toppnivå er de mest lettskremte menneskene i verden. De tåler press, de tåler at hele stadion raser mot dem. Ellers hadde de ikke holdt på med det de holder på med.
Legg ned hele klubben!

dudo

Som danseren sier må det jo åpenbart være lov å vise godkjente mål! Noe annet blir en farse av de sjeldne!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

actanon

Må da få lov å vise mål ja? Hahhaha
Rikard Norling er vår mann!

Kai-Olai

Sikkert ikke mange som bryr seg, men registrerer at NFF har satt opp Vålerengen-supporteren Døvle som dommer i cupfinalen. Stabilt!

pidre

NFF med NTG og Hypercube skjemte seg ut i 2016, men nå er dei oppe av grøfta igjen, denne gang med PACO som talsmann (etter at Semb har mista all truverd). 

https://www.nrk.no/sport/kan-ga-mot-historisk-reform-i-norsk-fotball-_-vurderer-a-innfore-sluttspill-1.15718792

Saludar a los monos!

fortune

Quote from: pidre on November 08, 2021, 14:00:26 PMNFF med NTG og Hypercube skjemte seg ut i 2016, men nå er dei oppe av grøfta igjen, denne gang med PACO som talsmann (etter at Semb har mista all truverd). 

https://www.nrk.no/sport/kan-ga-mot-historisk-reform-i-norsk-fotball-_-vurderer-a-innfore-sluttspill-1.15718792



Spenstig å trekke frem at ønske om å spille flere kamper mot likeverdig motstand er hovedgrunnen, når topplagene til stadighet taper mot de som befinner seg i bunnen. Litt over en uke siden Molde røk 6-0 mot Godset og Kristiansund tapte 5-0 mot Mjøndalen..
First is first, second is nothing

Leffen

Faen så idiotisk. Hmm, hvordan skal vi angripe publikumssvikt? Flere kamper! Det er for guds skyld mer enn nok eliteserie allerede. Kutt til 12 lag.

Lasaron

De ser på klubbfotballen som et middel for suksess på andre fronter.
Tren på langskudd

esp123

Personlig tror jeg dette kan være en bra ting. Kampene innad mellom bunnlaget og innad mellom topplagene er jo de mest interessante mot slutten av en sesong. I tillegg vil det være flere kamper som teller. Jeg er utelukkende positiv.

Leffen

Quote from: esp123 on November 08, 2021, 16:07:05 PMPersonlig tror jeg dette kan være en bra ting. Kampene innad mellom bunnlaget og innad mellom topplagene er jo de mest interessante mot slutten av en sesong. I tillegg vil det være flere kamper som teller. Jeg er utelukkende positiv.

Men hvorfor er ikke færre lag da en mye mer naturlig løsning?

Lasaron

Hvis NFF begynner å tenke og handle som at den hjemlige klubbfotballen er The Shit! og ser på e-cup og landslag som bonus og fester, så tror jeg jammen resultatene i e-cup og landslag blir bedre også. Og la TV2 hype som de gjorde på 00-tallet. Behold serien som i dag.
Tren på langskudd

esp123

Quote from: Leffen on November 08, 2021, 16:18:05 PM
Quote from: esp123 on November 08, 2021, 16:07:05 PMPersonlig tror jeg dette kan være en bra ting. Kampene innad mellom bunnlaget og innad mellom topplagene er jo de mest interessante mot slutten av en sesong. I tillegg vil det være flere kamper som teller. Jeg er utelukkende positiv.

Men hvorfor er ikke færre lag da en mye mer naturlig løsning?

Jeg tenker det ene utelukker ikke det andre. Færre lag og sluttspill hadde vært det ideelle, mener jeg.

SKBCPH

Jeg forstår ikke helt hvordan man skal få plass til et sluttspill i en liga med 16 lag. Alle lag må jo spille mot hverandre to ganger før ligaen kan deles, altså 30 runder før sluttspillet.

Og så dele ligaen i to? Det betyr jo 14 kamper til, om den blir delt på midten. 44 serierunder er jo ekstremt..

Kan også dele den 6/10 evt, da blir det "kun" 40 serierunder til topp-6, men 48 til bunn-10.

Altså, skal det være rettferdig så MÅ jo alle lag spille hjemme og borte mot hverandre før et sluttspill?
- Vi har den treneren vi har.

Henki

November 10, 2021, 13:06:20 PM #138 Last Edit: November 10, 2021, 13:09:47 PM by Henki
Quote from: SKBCPH on November 10, 2021, 11:09:53 AMJeg forstår ikke helt hvordan man skal få plass til et sluttspill i en liga med 16 lag. Alle lag må jo spille mot hverandre to ganger før ligaen kan deles, altså 30 runder før sluttspillet.

Og så dele ligaen i to? Det betyr jo 14 kamper til, om den blir delt på midten. 44 serierunder er jo ekstremt..

Kan også dele den 6/10 evt, da blir det "kun" 40 serierunder til topp-6, men 48 til bunn-10.

Altså, skal det være rettferdig så MÅ jo alle lag spille hjemme og borte mot hverandre før et sluttspill?

Den skotske måten å gjennomføre det på er en variant som fungerer til dels. Der møtes alle tre ganger før man deler ligaen i to, noe som utgjør 33 kamper. Dette deles i to avdelinger: De seks øverste og de seks nederste. Så spiller man fem kamper til mot dem man ligger i "avdeling" med.
Det nederste laget rykker ned, nest nederste på kvallik. Man tar med seg alle poengene man hadde ved 33 spilte kamper og det laget med flest poeng etter 38 kamper blir ligamester.

Fordelene er at det er en ordning som lar alle lag beholde poengene de har tatt før sluttspillet, det gjør det mulig med kamper mot dem man ligger i nærheten av på tabellen slik at man i den øverste avdelingen kan få kamper mellom gullkandidater, og i den nederste avdelingen kan man få kamper mellom nedrykkskandidater. På papiret vil man altså få flere kamper som har stor betydning.
Ulemper er bl.a. at skal man følge denne modellen vil lag ha ulikt antall hjemme- og bortekamper før sluttspillet, og man må kutte ned på antall lag.
Ballen skal fremover!

Henki

Ballen skal fremover!

Lasaron

Tren på langskudd


Corran

Dette handler om at NFF og NTF ønsker mer penger inn med flere tilskuere og sponsorer.
Problemet er at det er litt som å pisse i buksen når det er kaldt. En god varm følelse med en gang før en oppdager at dette var lite smart.

Problemet er at Norsk fotball er dårlig og kvaliteten er dårligere enn i land de vil sammenligne seg med. Det er også noen dårlige kanaler som nesten ingen ser på til vanlig og dermed ikke klarer å lokke nye tv tittere.
Nå kommer kanskje en kjapp ok fiks om en stund når tv2 igjen overtar ES samtidig som de vel mister PL. Mao kommer de til å kjøre knallhardt på ES,
Fort mulig at vi får litt av effekten som vi fikk første gang de fikk rettighetene og at de klarer å hause opp ES igjen.

Et sluttspill virker på meg som en veldig dårlig ide



In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Christian

Eg leste en kommentar om dette et eller annet sted, som viste til at folk som styrer og leder har et behov for å endre på ting bare for å endre noe - og egentlig uten at det ligger noen solid analyse og gode, velfunderte argumenter bak. Samme sted ble det påpekt at vi i Norge har høye tilskuertall i forhold til innbyggertall og som andre her har sagt: bunnlagene slår stadig topplagene. Forskjellen på nivået er ikkje veldig stort.

Eg har liten tro på at dette vil gjøre norsk fotball mer attraktiv eller bedre. Det kan fort gjøre norsk fotball enda mer spesiell og rar. De viser til 'ligaer vi kan sammenligne oss med' og nevner Danmark, Kroatia og Kypros, men når det kommer til publikum er det vel svært få i Norge som følger disse ligaene tett. Folk følger de store ligaene som alle holder seg til klassisk ligaoppsett. Skal vi rekruttere mer publikum ved å gjøre norsk fotball mer sær?

Dette med flere kamper er jo òg litt artig all den tid NFF sliter nok med å finne plass til kampene vi har allerede. Spillere og trenere klager på hvor tett de kommer og om at det blir lite tid til restitusjon. Svaret er da altså flere kamper, som da trolig må spilles på den tiden av året vi helst vil slippe å gå på kamp. Da blir det nok fulle tribuner, ja...

Lasaron

Det er håpløst. De lagene som spiller flest kamper, bikker gjerne 40 kamper i løpet av et år. Det er nok i kalde nord. Sluttspill i tillegg, jeg er redd det blir mer kjedelig og utvannet. Flere kamper i desember og mars er ikke medisinen. Det vil bli lavere tilskuersnitt med den modellen.


Vil NFF gjøre norsk fotball bedre? Her er to grep de kan få gratis av meg:

1. Dyrk den hjemlige klubbfotballen, legg mest mulig til rette for de som går på kamper, både borte- og hjemmekamper. Dette gjøres med kampoppsett. I tillegg lar de TV2 hype. Med mer publikum går vi inn i en positiv sirkel på alle måter.

2. Gjør noe med barnefotballen. Tillat lag med svære kull, å "toppe" ett av lagene ned til 10-årsalderen. Byområder særlig kan fint ha en 1.divisjon for 10- 11- og 12-åringer med tabell, serievinner og det hele.
Tren på langskudd

Huff

Enig med dem som ikke vil ha kvalik, og som vi ha en serie med en hjemme og en bortekamp.

Skal man heve nivået støtter jeg opp om dem som vil ha en liga med 12. lag.

Skulle man velge en 12-lags serie synes jeg en kunne gjennomført det samme på nivåene under, slik at man hadde både en nasjonal eliteserie, førstedivisjon og andredivisjon med 12-lag. Et lag i hver liga rykker direkte ned og ett lag spiller kvalik.

Dersom en faller ned på at 22 kamper er for lite kan en supplere med en ligacup i tillegg. E-cup som førstepremie?

En fjortenlagsserie der kun et lag rykker direkte ned og ett til to spiller kvalik er et annet alternativ.

Lasaron

Å ha en ligacup i tillegg til NM er like meningsløst som å ha to helt separate serier, med hver sin seriemester.
Tren på langskudd

Corran

Ser at Bataljonen er helt i mot og har sendt inn sak til årsmøtet ang dette
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Er dette noe årsmøtet kan diktere slik at klubben blir låst og må rette seg etter vedtaket når de skal si sin mening og gi sin stemme? Eller blir det mer en anbefaling som klubben kan overse?
Rød makt på Hansa

pidre

Saludar a los monos!

Go Up