• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Norgesmesterskapet 2009

Started by Nixon, April 15, 2009, 15:06:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Kopierer denne skamlaust frå bt.no.

Klokkeslett og datoer for kvartfinalene i NM menn er nå satt opp. Slik spilles kampene:

8. august:

16.00 Aalesund-Stabæk
19.00 Odd-Brann (piss for denne datoen, er på jobb på Las Palmas...)


9. august:

16.00 Vålerengen-Tromsø
19.00 Molde-Rosenborg

Tipper på henholdsvis B-B-H-H, og at me trekker Molde i semien og rævkjører eit Molde uten både Diouf og Thioune (sia dei er solgt innen då) og sikrer ecupspel neste år ved å møte suverene seriemester rbk i finalen (eller er den ordningen endret?).
GÃ¥ av.

monzilla

Fra 1995 til 1999 var det 4 år. Fra 1999 til 2004 var det 5 år. Fra 2004 til 2009 er det 5 år. Det betyr at enten dette året eller neste blir det cupfinale på Brann. Men vi vinner ikke finalen, vi må ha minst fire-frem forsøk for å vinne en finale.

olebrann3

Quote from: Spelaren on July 13, 2009, 13:17:53 PM
Kopierer denne skamlaust frå bt.no.

Klokkeslett og datoer for kvartfinalene i NM menn er nå satt opp. Slik spilles kampene:

8. august:

16.00 Aalesund-Stabæk
19.00 Odd-Brann (piss for denne datoen, er på jobb på Las Palmas...)


9. august:

16.00 Vålerengen-Tromsø
19.00 Molde-Rosenborg

Tipper på henholdsvis B-B-H-H, og at me trekker Molde i semien og rævkjører eit Molde uten både Diouf og Thioune (sia dei er solgt innen då) og sikrer ecupspel neste år ved å møte suverene seriemester rbk i finalen (eller er den ordningen endret?).



Vanskelig å møte rbk i finalen når molde alt har slått de ut

Spelaren

Quote from: olebrann3 on July 17, 2009, 16:34:37 PM
Vanskelig å møte rbk i finalen når molde alt har slått de ut


Tilsynelatende kan dette virke vanskeleg, ja. Regner likevel at Brann presterer såpass vår elendighet tatt i betraktning.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Hvordan vinner vi cupen?

Jeg mener vi må unngå å møte RBK, og at vi må unngå å møte MFK borte eller på Ullevål. Skal vi unngå RBK i en finale, ser jeg på deres kvartfinale borte mot MFK som eneste håp. Skal vi unngå MFK i finalen, må de få bortekamp i semien.

Det beste er at Stabæk slår AaFK, TIL slår VIF og at MFK slår RBK.

Det første fordi vi trenger et lag som er godt nok til å slå ut MFK i semien, slik at vi slipper å møte dem i en finale.
Det andre av åpenbare grunner.
Det tredje fordi MFK antagelig er de eneste som kan slå ut RBK, så vi kan slippe å møte dem i en finale.

Da sitter vi igjen med følgende semifinaler:

Brann - TIL på Stadion.
Stabæk - MFK i Gymsalen.

Og da skal vi ha finale mellom Brann og Stabæk.

Et annet alternativ er selvsagt at Brann får MFK på Stadion, og at TIL møter AaFK i den andre semien. Og så blir det Brann - TIL i finalen. AaFK-finale blir tidenes happening på Sunnmøre, så da blir det vanskeligere å få tak i billetter for oss. AaFK vil jeg overhodet ikke ha i en finale!
Legg ned hele klubben!

JørnAE

Er det ikke på tide å legge ut kvartfinalebillettene nå ???

smaalanda

Ja! Kjør oss opp på billett! Hvilken pub blir det? Mets eller?
KMO!!!

stig

Vi kommer til å sette opp en dagbuss med overnatting på denne turen. Turen vil bli lagt ut så snart vi har fått pris på hotellrommene.
Har ikke avtalt pub enda,men vi har nå alltid vært på metz og havner sikkert der igjen.
Nettsideansvarlig

mbersve

Quote from: stig on July 22, 2009, 16:16:58 PM
Vi kommer til å sette opp en dagbuss med overnatting på denne turen. Turen vil bli lagt ut så snart vi har fått pris på hotellrommene.
Har ikke avtalt pub enda,men vi har nå alltid vært på metz og havner sikkert der igjen.


Da hÃ¥per vi pÃ¥ noen Brannsanger denne gangen. Ikke mye Ã¥ slÃ¥ i bordet med forrige gang. Var vel en to-tre Odd Arne sanger som gikk pÃ¥ repeat..  :D

Northside

"Her kommer Bergen igjen" runget da flere ganger live fra Youtube sist vi var i bygden.

Satser på bedre oppkjøring denne gang. Promille er høyst nødvendig når laget svikter eller vinner. Enkelt!

Gulløl

Utklipp fra artikkel:

PS! Odd opplever en enorm interesse rundt de to neste hjemmekampene mot Rosenborg og Brann. Begge kan bli utsolgt, det vil si 12.300 tilskuere.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=564992
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brannfrelst

Hehe,merkelig hvor mye et nytt Stadion har å si. På en kvartfinalekamp for 2-3 år siden hadde det knapt kommet 4-5.000.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Quote from: Brannfrelst on July 29, 2009, 13:08:43 PM
Hehe,merkelig hvor mye et nytt Stadion har å si. På en kvartfinalekamp for 2-3 år siden hadde det knapt kommet 4-5.000.


De har jo knapt hatt over 10000 på det nye stadionet på seriekampene. Hvorfor det plutselig skulle komme 12300 på en kvartfinalei NM, skjønner jeg ikke.
Legg ned hele klubben!

JørnAE

Har nå ordnet meg billett til kvarten. Kom dere over folkens. Til de av dere som kunne tenke dere en helg i Oslo i forbindelse med Kvarten er fyrebussen fra Oslo å anbefale. Gå inn på facebook og fin den her:

http://www.facebook.com/home.php?#/event.php?eid=208360365084&ref=ts

smaalanda

Er det vits å bestille billett på forhånd?
KMO!!!

Klaus_Brann

Nå fabler de jo om fullsatt stadion i Skien, så hvis vi ikke selger ut de billetten vi har må vi kanskje gi fra oss noen...Selv om jeg ikke helt ser hvorfor den kampen skal være sååå poppis. Bortsett fra at Brann kommer på besøk da...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Tror ikke vi selv hadde klart 12500 på en kvartfinale. I hvert fall ikke mot Odd. Kanskje mot RBK eller VIF. Det er merkelig med cupinteressen. Tilskuersnittet i serien er mye høyere nå enn for 15-20 år siden. Likevel trekker cupkampene i kvarten og semien mange færre. I 90 (da snittet vårt var under 9000) hadde vi over 13000 mot LSK i kvarten. I 93 hadde vi over 12000 mot MFK i kvarten. RBK hadde 19000 mot Kongsvinger i 4.runde i 91, mener jeg å huske. Og så hadde de 21000 mot Viking i kvarten samme år. Og for den del 27000 i semien mot Kongsvinger i 90. I dag ville de vel trukket hhv 7000, 10000 og 12000 mot de samme lagene i de samme rundene. Det skal imidlertid sies at Kongsvinger var et topplag på den tiden. Brann hadde solide tall i cupen på 60-, 70- og 80-tallet. Semien mot FFK i 61 hadde 32000 medregnet flere tusen som så kampen fra Gratishaugen. På slutten av 70-tallet og første halvdel av 80-tallet hadde vi gjerne 18000-23000 på kvart- og semifinaler. Nå for tiden ville det kanskje kommet halvparten.
Legg ned hele klubben!

Ricky

Kanskje et resultat av at cupfinalen har blitt en eneste stor pampe- og sponsorfest? Merker iallefall pÃ¥ min egen cupinteresse at den var langt større før. Fikk en skikkelig vekker i 2004 nÃ¥r jeg reiste rundt pÃ¥ cupkampene..  Og nÃ¥r plassen i cupfinalen endelig ble sikret, fikk Bataljonen tildelt "sÃ¥nn cirka 20" billetter. Har egentlig ikke helt klart Ã¥ gire meg opp for cupen siden da (selv om jeg riktignok klarte Ã¥ fÃ¥ tak i en mer eller mindre tilfeldig sponsorbillett den gangen).

Tror kanskje cupen kan få sin renessanse her i landet når/om det bygges en ny landslagsstadion i Oslo som tar 50.000.

Klaus_Brann

Quote from: Ricky on August 01, 2009, 02:15:32 AM
Kanskje et resultat av at cupfinalen har blitt en eneste stor pampe- og sponsorfest? Merker iallefall pÃ¥ min egen cupinteresse at den var langt større før. Fikk en skikkelig vekker i 2004 nÃ¥r jeg reiste rundt pÃ¥ cupkampene..  Og nÃ¥r plassen i cupfinalen endelig ble sikret, fikk Bataljonen tildelt "sÃ¥nn cirka 20" billetter. Har egentlig ikke helt klart Ã¥ gire meg opp for cupen siden da (selv om jeg riktignok klarte Ã¥ fÃ¥ tak i en mer eller mindre tilfeldig sponsorbillett den gangen).

Tror kanskje cupen kan få sin renessanse her i landet når/om det bygges en ny landslagsstadion i Oslo som tar 50.000.


Får håpe det, for det fortjener den. Da er det i all fall muligheter for at vi får et par hundre fler billetter...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Tror cupfinalen hadde trukket 50 000 tilskuere, men jeg tviler på cupen blir mer anerkjent i de tidligere rundene av den grunn.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on August 01, 2009, 17:27:20 PM
Tror cupfinalen hadde trukket 50 000 tilskuere, men jeg tviler på cupen blir mer anerkjent i de tidligere rundene av den grunn.

Innbyrdes kamper mellom Brann, VIF og RBK kanskje. Ellers tror jeg ikke det ville kommet 50000 på cupfinaler. En cupfinale mellom Molde og Start ville aldri i verden trukket 50000.
Legg ned hele klubben!

Tifo

Overnattingsturen til skien ble avlyst grunnet svært liten interesse.

Det er fortsatt muligheter for buss. Send Stig en mail dersom du ønsker å være med! Skandale dersom vi ikke klarer å sende en eneste buss fra Bergen til Skien når det er kvartfinale.
.:Tifo-gruppen:.

Ricky

Quote from: Markmus on August 01, 2009, 17:27:20 PM
Tror cupfinalen hadde trukket 50 000 tilskuere, men jeg tviler på cupen blir mer anerkjent i de tidligere rundene av den grunn.


Anerkjent og anerkjent..
Hvis Brann kunne garantere cupfinalebillett for opptil 9.000 sesongkortinnehavere, sortert etter registrerte billettkjøp til de tidligere cuprundene på Stadion, så ville nok det ha hjulpet på. Jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjansen på å stå over en runde, med mindre det var tvingende nødvendig :)

Ricky

Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2009, 18:08:57 PM
Innbyrdes kamper mellom Brann, VIF og RBK kanskje. Ellers tror jeg ikke det ville kommet 50000 på cupfinaler. En cupfinale mellom Molde og Start ville aldri i verden trukket 50000.


Start tror jeg nok skulle kunne bidra ganske bra; cupen er jo deres store forbannelse.. De hadde vel gått mann av huse der nede om klubben hadde kommet seg til cupfinalen

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on August 02, 2009, 19:52:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 01, 2009, 18:08:57 PM
Innbyrdes kamper mellom Brann, VIF og RBK kanskje. Ellers tror jeg ikke det ville kommet 50000 på cupfinaler. En cupfinale mellom Molde og Start ville aldri i verden trukket 50000.


Start tror jeg nok skulle kunne bidra ganske bra; cupen er jo deres store forbannelse.. De hadde vel gått mann av huse der nede om klubben hadde kommet seg til cupfinalen


Neppe. Om de hadde klart å raske sammen 15000, så er det fremdeles langt opp til 50000...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Er det noen som i Gustavino-rus har booket hotellrom i Oslo i begynnelsen av november?:)
Rød makt på Hansa

monzilla

Quote from: krøvel vellevold on August 02, 2009, 20:34:23 PM
Neppe. Om de hadde klart å raske sammen 15000, så er det fremdeles langt opp til 50000...

Pleier ofte Ã¥ være to lag i cupfinalen. De aller fleste lag greier Ã¥ samle en 10-20 000 mennesker.  NFF fikser resten.

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on August 04, 2009, 21:12:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on August 02, 2009, 20:34:23 PM
Neppe. Om de hadde klart å raske sammen 15000, så er det fremdeles langt opp til 50000...

Pleier ofte Ã¥ være to lag i cupfinalen. De aller fleste lag greier Ã¥ samle en 10-20 000 mennesker.  NFF fikser resten.

NÃ¥ var det snakk om Start vs Molde. Molde samler neppe mer enn 10000. Og da er man oppe i 25000 totalt.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Quote from: Nixon on August 04, 2009, 20:30:38 PM
Er det noen som i Gustavino-rus har booket hotellrom i Oslo i begynnelsen av november?:)


Gjort etter seieren mot Nest/Sotra.. Suite fredag-søndag, det blir så bra det!

Ferguson

Quote from: Nixon on August 04, 2009, 20:30:38 PM
Er det noen som i Gustavino-rus har booket hotellrom i Oslo i begynnelsen av november?:)


Kommer ikke Brann til cupfinalen hvert 4 eller 5 år da? Er 5 år siden sist nå!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nixon

http://fotball.bt.no/nm/article146835.ece
- Saras Telt er booket. Sammen med Torstein Flakne og Dag Ingebrigtsen er jeg kommet langt i planleggingen. Midt på Karl Johan skal det bli stor stemning fra fredag ettermiddag og resten av helgen. Live-musikk med kjente artister og mye moro, sier Ole Dalen entusiastisk som vanlig.

Joda, å møte Rosenborg i cupfinalen kommer til å bli en svett affære også utenfor banen...
Rød makt på Hansa

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

Ricky

Herre, for noen lag vi har igjen i cupen nå. Pest og kolera blir for mildt til å dekke denne gjengen, her blir det som å måtte velge mellom en av disse dingsene..

Kjetil "alkis" Rekdal sitt Aalesund
Odd "fair play" Grenland
Martin Andresens VÃ¥lerengen
"Nu har vi fått et lån"-Tromsø
Molde, tidenes største klyselag
Rosenborg, norsk fotballs svar på Bibelens niende plage.

Noen som har noen spesielle favoritter? :)

BojeN

Tromsø blir vel de jeg misliker minst...
ojeN

olebrann3

HÃ¥per hele cupen blir stoppet av svineinnfluensa

Hansakongen

Quote from: Ricky on August 08, 2009, 21:42:24 PM
Herre, for noen lag vi har igjen i cupen nå. Pest og kolera blir for mildt til å dekke denne gjengen, her blir det som å måtte velge mellom en av disse dingsene..

Kjetil "alkis" Rekdal sitt Aalesund
Odd "fair play" Grenland
Martin Andresens VÃ¥lerengen
"Nu har vi fått et lån"-Tromsø
Molde, tidenes største klyselag
Rosenborg, norsk fotballs svar på Bibelens niende plage.

Noen som har noen spesielle favoritter? :)


ut av disse lagene somr igjen liker jo ingen av lagene selvsakt men håper i grunnen rosenborg tar the dubbel i år orker ikke tenke tanke gangen på klyselaget molde og resten av pakket. Men vi for vel heller se positivt på det utviklingen som har skjedd de siste årene de lagene som gjør det bra ene sesongen gjør det ræva neste sesong kanskje rykker molde/odd ned i 2010 hadde ikke vært meg noe i mot det.

Go Up