• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Norgesmesterskapet 2009

Started by Nixon, April 15, 2009, 15:06:47 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

April 15, 2009, 15:06:47 PM Last Edit: April 17, 2009, 21:48:00 PM by mbersve
Lørdag 9. mai skal Brann spille 1. runde i cupen. 1. kvalikkrunde er unnagjort, og neste runde spilles onsdag om en uke:
Odda - Djerv 1919
Sandviken - Vadmyra
Bergen Nord - Lyngbø
Follese - Djerv
Smørås - Nordhordland
Høyang - Florø
Fjøra - Tertnes
Stryn - Tornado Måløy

Det er alltid like spennende å se hvilket lokalsamfunn og lokal stand-up-speaker vi blir utsatt for. Og i år havner vi (nesten) garantert i Odda dersom de går videre. Såpass kjenner vi det folkefest-i-distriktet-glade NFF. Og har Brann spilt mot Odda de siste 20-30 årene? Det pleier også å hjelpe på. (Kan finne en treningskamp i 2000...) Hvis Odda ryker ut er det mer åpent.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on April 15, 2009, 15:06:47 PM
Lørdag 9. mai skal Brann spille 1. runde i cupen. 1. kvalikkrunde er unnagjort, og neste runde spilles onsdag om en uke:
Odda - Djerv 1919
Sandviken - Vadmyra
Bergen Nord - Lyngbø
Follese - Djerv
Smørås - Nordhordland
Høyang - Florø
Fjøra - Tertnes
Stryn - Tornado Måløy

Det er alltid like spennende å se hvilket lokalsamfunn og lokal stand-up-speaker vi blir utsatt for. Og i år havner vi (nesten) garantert i Odda dersom de går videre. Såpass kjenner vi det folkefest-i-distriktet-glade NFF. Og har Brann spilt mot Odda de siste 20-30 årene? Det pleier også å hjelpe på. (Kan finne en treningskamp i 2000...) Hvis Odda ryker ut er det mer åpent.


De skal ikke spille NM før tirsdag 12. mai eller onsdag 13.mai. For øvrig er Florø, Høyang, Djerv 1919 og Tornado heller ikke uaktuelle motstandere, selv om Odda nok er den klareste kandidaten. Man skal heller ikke se bort fra muligheten for å møte et annet bergenslag, selv om folkefesten gjerne ikke blir like stor der som på landet. Derfor kan vi ikke utelukke Sandviken, Bergen Nord, Djerv, Smørås og Tertnes.  Vadmyra er nok uaktuell (møtte dem i 97), Lyngbø har vi møtt før, Follese hr vi møtt to ganger de siste 15 årene, Nordhordland møtte vi i 99 og Stryn i 98.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 15, 2009, 18:29:43 PMDe skal ikke spille NM før tirsdag 12. mai eller onsdag 13.mai.


Da har ikke Brann oppdatert nettsiden sin.
Lurer på om det kan være RBH sin feil...:)
Rød makt på Hansa

Brann4

Hvem andre sin feil kan det være? ;)

roaldinho

Han venter nok til over helgen, sånn at andre kan få sjansen til å rette det opp før han ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Følgende lag er videre fra cupens 2.kval.runde i Hordaland, Nord-Rogaland og Sogn og Fjordane:

Høyang, Follese, Lyngbø, Fjøra, Tornado, Odda, Vadmyra og Smørås er i hvert fall de jeg kan finne. Regner med at det er ett av disse lagene vi skal møte, og ikke noen av de lagene som allerede er klare for 1.runde.

Høyang: Kan bli aktuell, men pga avstanden er de ikke høyaktuelle.
Follese: Neppe aktuell siden vi har møtt dem to ganger de siste 15 årene.
Lyngbø: Disse har vi møtt minst to ganger de siste 17 årene. Neppe aktuell.
Fjøra: Disse møtte vi i 2002. Neppe aktuell.
Tornado: Kan bli aktuell, men pga avstanden er de ikke favoritt til å bli Branns motstander.
Odda: Disse har vi ikke møtt i nyere tid, og det kan bli folkefest der inne. Opdal gir kampen en ekstra dimensjon, selv om det er usikkert om man vil prøve andre keepere i de tidlige rundene. En meget aktuell kandidat.
Vadmyra: Vi møtte disse så sent som i 1997. Tror ikke vi møter dem igjen allerede nå.
Smørås: Heller ikke en klubb vi har møtt i nyere tid. Smørås vil nok ikke skape like mye lokal entusiasme som en klubb på landet (f.eks. Høyang eller Odda).

Jeg tror det står mellom Odda, Smørås og Høyang. Håper vi unngår Tornado (Måløy). Det er langt! Smørås er av reisemessige årsaker å foretrekke. For i år går vår cupkamp på en arbeidsdag.


Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, et lokalt bergenslag er definitivt å foretrekke. Fra Odda ser jeg for meg råkjøring ut til Utne etter kampen bare for å oppdage at man blir stående igjen på kaien...
Rød makt på Hansa

dudo

Smørås hadde vært kjekt. Reisemessig spiller det vel liten rolle hvem vi får denne runden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Høyang - Brann onsdag 13. mai
Legg ned hele klubben!

The Boss

Såg ikke den komme.. Var sikker på Odda!

Nixon

Rød makt på Hansa

dudo

Javel? Dette er i Sogn ett eller annet sted?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Alzheimer/Silverspurs

Yes it is. Industribygd som er i ferd med å gå under pga finanskrisa. Er vel 20% + i arbeidsledighet. Køyr til Vadheim og ta til høgre.

skuteviken

Konge damen min bor der midlertidig så tar en sleepover :)
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

pidre

Er det ikke fordelalaktig å få lange bortereiser i cupen? Er ikke dette utslagsgivende ved senere fastsettelse av hjemme/bortekamp?

RBK sendes til Gjøvik, og VIF skal til Værdal. Begge lag får lange bortereiser i første runde, noe som kan bety fordel for disse lagene når kampsted skal bestemmes i senere runder.

Normalt har NFF har lagt opp til en distriktmodell i de første runder av NM. Hvorfor ble det ikke da Værdal-RBK og Gjøvik-VIF? Har NFF endret praksis - for noen utvalgte lag?

Forøvrig er jeg tilhenger av alle lag i bøtta, og det lag som trekkes først får hjemmekamp!


Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Quote from: pidre on April 28, 2009, 15:38:59 PM
Forøvrig er jeg tilhenger av alle lag i bøtta, og det lag som trekkes først får hjemmekamp!




Helt uenig. For oss supportere er det mye greiere med lokale kamper enn at vi kanskje må til Nybergsund eller Kirkenes i 1. runde. Dessuten er vi jo "sikret" at det blir minst fire cupkamper med dagens modell. Det er man ikke hvis man kan møte elitelag allerede i 1.runde.

Og det er jo klart at det er en mye større folkefest når den lille klubben møter det lokale storlaget, enn om man f.eks. møter et tippeligalag fra en annen landsdel. Austevoll - Brann er mer interessant for lokalbefolkningen enn Austevoll - Stabæk.
Legg ned hele klubben!

Fez

Quote from: pidre on April 28, 2009, 15:38:59 PM
Er det ikke fordelalaktig å få lange bortereiser i cupen? Er ikke dette utslagsgivende ved senere fastsettelse av hjemme/bortekamp?

RBK sendes til Gjøvik, og VIF skal til Værdal. Begge lag får lange bortereiser i første runde, noe som kan bety fordel for disse lagene når kampsted skal bestemmes i senere runder.

Normalt har NFF har lagt opp til en distriktmodell i de første runder av NM. Hvorfor ble det ikke da Værdal-RBK og Gjøvik-VIF? Har NFF endret praksis - for noen utvalgte lag?

Forøvrig er jeg tilhenger av alle lag i bøtta, og det lag som trekkes først får hjemmekamp!




Du tar det jo som en selvfølge at RBK og VIF går videre =P

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 15:48:23 PM
Quote from: pidre on April 28, 2009, 15:38:59 PM
Forøvrig er jeg tilhenger av alle lag i bøtta, og det lag som trekkes først får hjemmekamp!


Helt uenig. For oss supportere er det mye greiere med lokale kamper enn at vi kanskje må til Nybergsund eller Kirkenes i 1. runde. Dessuten er vi jo "sikret" at det blir minst fire cupkamper med dagens modell. Det er man ikke hvis man kan møte elitelag allerede i 1.runde.


Helt enig. Det "sikrer" også kvaliteten i cupen at ikke alle kan møte alle fra 1. runde. Det skal selvfølgelig mye til, men man kunne endt opp med at 3. divisjonslag kom seg ganske nærme finalen mye oftere, og det er ikke bare fett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ingen bombe at vi får Høyang (100km), Rosenborg får Gjøvik (300km) og VIF får Verdal (500km).

Når sist fikk vi møte et cuplag i første runde som ligger utenfor det vi kaller Brann-land?
Ka du ve?

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 15:48:23 PM
Helt uenig. For oss supportere er det mye greiere med lokale kamper enn at vi kanskje må til Nybergsund eller Kirkenes i 1. runde. Dessuten er vi jo "sikret" at det blir minst fire cupkamper med dagens modell. Det er man ikke hvis man kan møte elitelag allerede i 1.runde.


Jeg synes man skulle seedet og deretter trukket. Er så jævlig tåpelig å se Rosenborg få lag som ligger langt pokkerivalt unna, mens vi trekker "nærmeste nabo".
Ka du ve?

dudo

Du vet, RBK er hele Norges RBK, og følgelig er alle oppgjør lokaloppgjør.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ferguson

Quote from: Klaus_Brann on April 28, 2009, 16:10:20 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 15:48:23 PM
Quote from: pidre on April 28, 2009, 15:38:59 PM
Forøvrig er jeg tilhenger av alle lag i bøtta, og det lag som trekkes først får hjemmekamp!


Helt uenig. For oss supportere er det mye greiere med lokale kamper enn at vi kanskje må til Nybergsund eller Kirkenes i 1. runde. Dessuten er vi jo "sikret" at det blir minst fire cupkamper med dagens modell. Det er man ikke hvis man kan møte elitelag allerede i 1.runde.


Helt enig. Det "sikrer" også kvaliteten i cupen at ikke alle kan møte alle fra 1. runde. Det skal selvfølgelig mye til, men man kunne endt opp med at 3. divisjonslag kom seg ganske nærme finalen mye oftere, og det er ikke bare fett.


Støtter den bortsett fra at jeg kunne tenkt meg seeding i de 2 første rundene!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

vebo

April 28, 2009, 19:32:06 PM #22 Last Edit: April 28, 2009, 20:34:17 PM by vebo
Quote from: dudo on April 28, 2009, 17:47:41 PM
Du vet, RBK er hele Norges RBK, og følgelig er alle oppgjør lokaloppgjør.


Og streng tatt så er vel avstanden der oppe i bygdenorge mye større, så 300 km er vel bare et steinkast for eiendomsmeglerene i tr.hjem!
Tiocfaidh ár lá

stig

Bataljonen kommer til å sette opp en buss til denne kampen. Info kommer når alt er klart med tanke på pris og avreisetidspunkt.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 28, 2009, 17:37:02 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 15:48:23 PM
Helt uenig. For oss supportere er det mye greiere med lokale kamper enn at vi kanskje må til Nybergsund eller Kirkenes i 1. runde. Dessuten er vi jo "sikret" at det blir minst fire cupkamper med dagens modell. Det er man ikke hvis man kan møte elitelag allerede i 1.runde.


Jeg synes man skulle seedet og deretter trukket. Er så jævlig tåpelig å se Rosenborg få lag som ligger langt pokkerivalt unna, mens vi trekker "nærmeste nabo".


Så da er det greit at Branns tre første runder går i Alta, Vardø og Honningsvåg i stedet for i Loddefjord, Follese og Os?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 21:07:20 PMSå da er det greit at Branns tre første runder går i Alta, Vardø og Honningsvåg i stedet for i Loddefjord, Follese og Os?


Ja, det virker litt rart at man ikke vil ha best mulig sjanse til å se Brann spille kamp...
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: stig on April 28, 2009, 20:32:59 PMBataljonen kommer til å sette opp en buss til denne kampen. Info kommer når alt er klart med tanke på pris og avreisetidspunkt.


Bare tenk litt på avreisetidspunkt. Bataljonen har hatt en egen evne til å ha bussturer som kommer frem rundt avspark på disse tidlige cuprundene. Som til Voss og Husnes.
Slik at man igjen kanskje kan ta sjansen på å ta bussen...:)
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 21:07:20 PM
Så da er det greit at Branns tre første runder går i Alta, Vardø og Honningsvåg i stedet for i Loddefjord, Follese og Os?


Jeg ser at jeg tenker litt lenger frem i tid enn det du gjør. Du vet da garantert at senere i cupen vil det laget som har reist lengst, også få hjemmekamp? Jeg ser helst at vi får hjemmekamp når vi begynner å møte TL-lagene, ikke bortekamp.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on April 28, 2009, 21:56:04 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 28, 2009, 21:07:20 PM
Så da er det greit at Branns tre første runder går i Alta, Vardø og Honningsvåg i stedet for i Loddefjord, Follese og Os?


Jeg ser at jeg tenker litt lenger frem i tid enn det du gjør. Du vet da garantert at senere i cupen vil det laget som har reist lengst, også få hjemmekamp? Jeg ser helst at vi får hjemmekamp når vi begynner å møte TL-lagene, ikke bortekamp.


Det ordner man jo enkelt med at hvis man står likt i antall bortekamper, så blir det hjemmekamp til det laget som ble trukket først. Trenger ikke reise rundt hele Norge i de første rundene for at vi skal kunne få hjemmekamp i 4.runde!
Legg ned hele klubben!

Markmus

Det går for så vidt også an, ja. Må uansett bli slutt på at det laget som har reist lengst skal få hjemmekamp.
Ka du ve?

Nixon

Rød makt på Hansa

Ferguson

Quote from: Nixon on April 30, 2009, 15:43:55 PM
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7627

Kampen blir vist på TV.


Fint det for de som ikke har tid til å reise. Regner med Høyang drar inn endel kr på at kampen vises!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

13.Malin

Brann skal spille mot høyangER :P Noe jeg ser på som ganske festlig med tanke på at det nærmer seg mitt hjemsted.. Blir gøy med en tur, og jeg håper det blir mange på bussen :) Selv tar jeg turen til Bergen først og reiser med bataljonsbussen til høyanger

Tornado Måløy kan muligens gjøre det bra, har vært på noen kamper med de. (midlertidig bosatt i måløy pga vgs), men vet ikke om de kommer til å slå molde

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

13.Malin

Quote from: dudo on May 05, 2009, 16:04:24 PM
Quote from: 13.Malin on May 05, 2009, 15:58:47 PMBrann skal spille mot høyangER


Nei, det skal de ikke: http://www.ilhoyang.com/


Okei :P Vet bare det vi kaller de eg, så da tok eg feil :)

vebo

Quote from: 13.Malin on May 05, 2009, 17:04:45 PM
Quote from: dudo on May 05, 2009, 16:04:24 PM
Quote from: 13.Malin on May 05, 2009, 15:58:47 PMBrann skal spille mot høyangER


Nei, det skal de ikke: http://www.ilhoyang.com/


Okei :P Vet bare det vi kaller de eg, så da tok eg feil :)


Bygda heter høyanger og klubben høyang?
Tiocfaidh ár lá

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

I kampen mot Høyang bør me bruka høve til å testa andre spelarar over heile fjøla.  Dette er midt forslag:

                             Opdal
ElFakiri   FlittieOnstad   Karadas   Sævarsson
Solli          Bakke         Nes          Huseklepp
                 Møvik     Hansen

Med forbehold om at alle er speleklare.  Ikkje sikker på om Hansen er klar?




KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Ferguson

Ville heller kjørt Jaiteh foran Nes(er vel Næss han heter?) og Holmvik foran Sævarsson. Ville også puttet Sævarsson på høyre for Fakiri og kjørt Nielsen på topp foran Møvik ellers enig om å spare Vaagan Moen siden han trengs til Start kampen og holder neppe 3*90 på en uke. Liker ikke å bytte så mye på laget men syns det kan være spennende å prøve Karadas/Onstad i midtforsvaret selvom han skal være spiss denne sesongen. Spiss er Karadas definitivt ikke, for det har han vist denne sesongen. Fremtiden hans ligger i forsvaret men tror ikke Nilsen prøver han som stopper i år siden han uttalte at Karadas skulle spille spiss i år. Skal ikke se bort ifra at Armann spiller spiss heller. Cup og Euro Armann pleier å være i slaget i disse kampene!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

dudo

Quote from: Ferguson on May 11, 2009, 08:19:58 AM
Ville heller kjørt Jaiteh foran Nes(er vel Næss han heter?) og Holmvik foran Sævarsson. Ville også puttet Sævarsson på høyre for Fakiri

Nesten, Næs er navnet. ;-) Ellers: Nei! Holmvik får få seg noen kamper på benken nå, og Sævarsson går forhåpentlig inn på venstreback og øver seg til Start-kampen. Fakiri blir da det åpenbare valget på høyreback.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

13.Malin

Noen som vet hva billetten til kampen i høyanger koster? :) 

På tornado - molde kostet billettene 100 kroner, men jeg vet ikke om det er likt på alle de kampene :P

stigh

jo er en standar pris i cupen sånn som eg har forstått det

Markmus

Noen som vet startoppstillingen til Høyang, sånn ca?
Ka du ve?

krakra

  Syns vi bør stille med:

       Udjus
Sævarsson - Bakke - Onstad - Holmvik
Haugsdal* - Jaiteh - Næs - Vaagan Moen
            Karadas - Hansenn

* Hvis Haugsdal fortsatt er skadet bør Huseklepp spille her.

13.Malin

Quote from: stigh on May 11, 2009, 09:58:08 AM
jo er en standar pris i cupen sånn som eg har forstått det



Flotte greier ;)

Nixon

Rød makt på Hansa

stigh

noen som vet hvor mange vi ca blir på bussen i morgen?

osoerli

Til Sogn uten Huseklepp og Opdal.  Kan bli stygt dette.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on May 12, 2009, 18:10:29 PM
Til Sogn uten Huseklepp og Opdal.  Kan bli stygt dette.


Ser for meg Høyang score tre mål på de første syv minuttene - og Olafur bomme på straffe to ganger.
Legg ned hele klubben!

dudo

Vi reiser til Høyanger uten verken Møvik, Haugsdal, Næs eller noen av de andre Brann2-ungguttene. Noen som vet hvorfor?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up