• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Omplasseringen på Hansa

Started by Stian, April 14, 2009, 09:26:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stian

April 14, 2009, 09:26:19 AM Last Edit: April 14, 2009, 10:14:43 AM by Stian
Quote from: Ferguson on April 14, 2009, 06:58:08 AM
Quote from: Stian on April 14, 2009, 00:31:50 AM
Hva mener dere Bataljonen kan gjøre for å bedre stemningen på stadion? Slik som det har vært hittil i år er det altfor mange som ikke bidrar på tribunene, og det ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med! Spytt ut!


Den nye plasseringen Bataljonen har gjort er en skandale fo stemningen. Ikke at det var kjempe godt før, men nå er det blitt verre. Det er fordi enkelte som synger endel har blitt flyttet helt ut på siden på A feltet og på den andre siden. Disse er erstattet med fjortiser!

Dere har skyld i problemet selv så slutt å sutre!!


Har du enda ikke fått med deg hvorfor dette måtte gjøres? Tror du vi tok på oss tilsammen ca 100 frivillige arbeidstimer bare på gøy? Brann har fjernet hele rad 13 b. Dette utgjør ca 160 plasser. I tillegg skal det bygges en ny inngang midt på tribunen i sommer, slik at Brann ikke kan selge partoutkort på plassene som blir berørt der. Til sammen er det snakk om ca 200 plasser. Hadde det vært opp til Brann hadde alle mistet plassene sine, og det hadde vært førstemann til mølla for å skaffe seg den gamle plassen, evt. en ny.

Dette synes vi var en altfor dårlig løsning for våre medlemmer, derfor sendte vi ut brev der vi ba ALLE sende inn info om hvem de sto sammen med og hvor de sto slik at vi skulle unngå å splitte kompisgjenger osv. Vi har gjort vårt aller beste for å få kabalen til å gå opp slik at flest mulig skulle få beholde plassene sine, eller i allefall ikke bli flyttet alt for mye.

Det var også en god del som lot være å fornye partoutkortet, flere med gode plasser. Disse gikk da til de på ventelisten. Jeg ser virkelig ikke at dette er Bataljonen sin feil.

Ferguson

Quote from: Stian on April 14, 2009, 09:26:19 AM
Quote from: Ferguson on April 14, 2009, 06:58:08 AM
Quote from: Stian on April 14, 2009, 00:31:50 AM
Hva mener dere Bataljonen kan gjøre for å bedre stemningen på stadion? Slik som det har vært hittil i år er det altfor mange som ikke bidrar på tribunene, og det ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med! Spytt ut!


Den nye plasseringen Bataljonen har gjort er en skandale fo stemningen. Ikke at det var kjempe godt før, men nå er det blitt verre. Det er fordi enkelte som synger endel har blitt flyttet helt ut på siden på A feltet og på den andre siden. Disse er erstattet med fjortiser!

Dere har skyld i problemet selv så slutt å sutre!!


Har du enda ikke fått med deg hvorfor dette måtte gjøres? Tror du vi tok på oss tilsammen ca 100 frivillige arbeidstimer bare på gøy? Brann har fjernet hele rad 13 b. Dette utgjør ca 160 plasser. I tillegg skal det bygges en ny inngang midt på tribunen i sommer, slik at Brann ikke kan selge partoutkort på plassene som blir berørt der. Til sammen er det snakk om ca 200 plasser. Hadde det vært opp til Brann hadde alle mistet plassene sine, og det hadde vært førstemann til mølla for å skaffe seg den gamle plassen, evt. en ny.

Dette synes vi var en altfor dårlig løsning for våre medlemmer, derfor sendte vi ut brev der vi ba ALLE sende inn info om hvem de sto sammen med og hvor de sto slik at vi skulle unngå å splitte kompisgjenger osv. Vi har gjort vårt aller beste for å få kabalen til å gå opp slik at flest mulig skulle få beholde plassene sine, eller i allefall ikke bli flyttet alt for mye.

Det var også en god del som lot være å fornye partoutkortet, flere med gode plasser. Disse gikk da til de på ventelisten. Jeg ser virkelig ikke at dette er Bataljonen sin feil.


Joda, jeg vet veldig godt hvorfor dere måtte gjøre dette, men istedet for å kun flytte de som ble berørt, så flyttet dere alle sammen noe jeg syns var unødvendig! Det har ført til at syngende og stemningsskapende supportere har blitt flyttet til felt der det er 0 - null stemning der ingen gidder og synge. Det fører til at disse også holder godt kjeft og dermed så synker stemningen!

Det var unødvendig å flytte alle rundt og det har bidratt til at stemningen har sunket betraktelig. Det er Bataljonen sinn feil og det er svakt visst dere ikke ser det!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Stian

Lagde en tråd om omplasseringen slik at vi ikke sporer av i den andre tråden.

Dersom vi hadde gjort det slik du sier, måtte vi plassert ca 160 stykker som hadde plass på rad 13b der det var ledig, før det ble sendt ut fornyelse. I praksis vil det si enkeltplasser her og der fra rad 5 og nedover, kanskje utenom noen plasser høyere opp på felt A. Kom ikke å fortell meg at vi ikke hadde splittet mange ved å gjøre det på denne måten? Dersom folk hadde gjort slik som vi ba om, og sendt inn info om hvem de sto med, så hadde de nesten helt sikkert ikke blitt splittet heller.  Flere sier de ikke har mottatt noe brev om dette og andre at de ikke skjønte at de måtte sende inn siden det ikke var deres plasser som skulle fjernes.
1. Dersom man ikke mottok noe brev er det fordi Brann ikke har riktig adresse, og det har man selv ansvar for.
2. Det sto klart og tydelig i infoen at alle måtte sende inn info, og det skjønte de aller fleste. Vi satt til slutt med en liste på ca 1200 navn.

tr0Ndemann

For min del personlig var denne flyttingen kanon. Jeg sto før på rad to, omringet av jenter i 15-16 års alderen på høyre side, min kamerat på venstre siden og random folk ved siden av han igjen. Jenter er fint, men det er ikke de jeg går på Stadion for. Nå har jeg og min kompis imidlertidig blitt flyttet opp noen rader, der jeg opplever mye mer sang og engasjement rundt meg enn hva jeg gjorde i fjorårets sesong. Men dette gjelder jo bare meg, virker som en del andre er negative.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Gubrask

Jeg ble flyttet 3- 4 plasser bortover, men beholdt samme felt og rad, så der skal bataljonen ha skryt.

Speedy

Er det mulig å få byttet plass nå? Dere har vel noen biletter dere selger på fotikken før kampen enda? Grunnen til at jeg ikke har svart på brevet dere har sendt ut er fordi min far har kortet så lenge jeg bor i Oslo, og han er ikke helt på nett tydligvis.. 

burde sikkert sendt en mail til Tøsse, men han er ikke alltid like flink å svare..
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Northside

Kjør unummererte plasser på hele nedre Hansa. Skal mye til for å få en mer tragisk gjeng i midten uansett, snittalderen synker vel heller ikke stort.

Sats på en syngene kjerne fra midten og bort til felt Z, så får vi samkjørt oss litt med øvre Z også.

Slik det er nå så står "ikke-syngere" i midten, uten mulighet til å flytte ut mot sidene, og en haug med folk som vil bidra holder kjeft på sidene fordi ingen andre synger.

Så kommer sikkert noen med at "da blir det som Store Stå"

Store Stå var tragisk siste årene fordi 80% av de eldre flyttet til Hansa. Gjengen på Store Stå hadde ingen lederfigurer som kunne bidra/lære opp alle de nye.
På nedre Hansa har vi nå en haug med eldre folk, folk som muligens har autoritet nok til å kunne beholde gode plasser selv om de kommer litt seint, slik det var på Store Stå i flere år.
Det skal også virkelig mye til for at midten av Hansa tiltrekker seg særlig flere gloryhunters, tanter og fjortisser enn det er per dags dato.

skuteviken

Quote from: Northside on April 14, 2009, 18:55:42 PM
Kjør unummererte plasser på hele nedre Hansa. Skal mye til for å få en mer tragisk gjeng i midten uansett, snittalderen synker vel heller ikke stort.

Sats på en syngene kjerne fra midten og bort til felt Z, så får vi samkjørt oss litt med øvre Z også.

Slik det er nå så står "ikke-syngere" i midten, uten mulighet til å flytte ut mot sidene, og en haug med folk som vil bidra holder kjeft på sidene fordi ingen andre synger.

Så kommer sikkert noen med at "da blir det som Store Stå"

Store Stå var tragisk siste årene fordi 80% av de eldre flyttet til Hansa. Gjengen på Store Stå hadde ingen lederfigurer som kunne bidra/lære opp alle de nye.
På nedre Hansa har vi nå en haug med eldre folk, folk som muligens har autoritet nok til å kunne beholde gode plasser selv om de kommer litt seint, slik det var på Store Stå i flere år.
Det skal også virkelig mye til for at midten av Hansa tiltrekker seg særlig flere gloryhunters, tanter og fjortisser enn det er per dags dato.


Hear hear. Jeg stiller meg bak dette 100%.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

lynyrd

Maken til syting...er ikke bare synge så følger vel flere på etter hvert...Eg står på c feltet og der synges det no....

krøvel vellevold

Quote from: Northside on April 14, 2009, 18:55:42 PM
Kjør unummererte plasser på hele nedre Hansa. Skal mye til for å få en mer tragisk gjeng i midten uansett, snittalderen synker vel heller ikke stort.

Sats på en syngene kjerne fra midten og bort til felt Z, så får vi samkjørt oss litt med øvre Z også.

Slik det er nå så står "ikke-syngere" i midten, uten mulighet til å flytte ut mot sidene, og en haug med folk som vil bidra holder kjeft på sidene fordi ingen andre synger.

Så kommer sikkert noen med at "da blir det som Store Stå"

Store Stå var tragisk siste årene fordi 80% av de eldre flyttet til Hansa. Gjengen på Store Stå hadde ingen lederfigurer som kunne bidra/lære opp alle de nye.
På nedre Hansa har vi nå en haug med eldre folk, folk som muligens har autoritet nok til å kunne beholde gode plasser selv om de kommer litt seint, slik det var på Store Stå i flere år.
Det skal også virkelig mye til for at midten av Hansa tiltrekker seg særlig flere gloryhunters, tanter og fjortisser enn det er per dags dato.


Helt uenig! Hvor mange er så tøffe at de brøyter seg frem og jager folk vekk fra de beste plassene? Dette er nødt til å ende med at folk må komme tidlig for å få de gode plassene, og da stikker de heller til en annen tribune hvor de kan få sitt faste sete. Voksne mennesker gidder ikke komme når portene åpner. De gode plassene blir tatt av fjortiser, og ikke minst russen på 16.mai.

Og når det gjelder lederfigurer, så har vi ikke det nå heller...
Legg ned hele klubben!

gullet ska hem

eg satt på felt B rad 2 i fjor,sammen med 4 andre..i år har eg fått feld D rad 10 og de 4 andre eg satt med fikk felt A rad 4...sendte inn info om ditt og datt for at vi skulle fortsatt stå sammen...utrolig!

1908

Rykter skal ha det til at det berømte hullet i midten ikke kommer.... Så da er jo en haug med gjenger som fikk de plassene for å lage stemmning flyttet her og der gjort for ingenting.. No står det alt mulig av rare folk som kjøper løse billetter midt på Bataljonsfeltet. Så dette er noe vi må desverre leve med lenge...

SKBMiller

Jeg var uheldig å bli flyttet ned på andre rad, så nå blir jeg våt. Men har full forståelse for at det var en stor jobb med omplasseringen og at alle ikke kunne bli fornøyde.

Men er det mange ledige plasser på B og C under tak som ikke er solgte, og som ikke berøres av hullet om det kommer? Kunne gjerne tenkt meg å bytte til en slik plass, i alle fall neste år. For er få som synger rundt meg på D.

Stian

Det vi har fått beskjed om fra Brann er at inngangen skal lages i sommer. Når det gjelder ledige plasser på felt B og C, så er nok det bare et resultat av at endel ikke valgte å fornye partoutkortet fra i fjor, og at folk flytter seg litt rundt på tribunen for å stå med andre, eller står tettere. Dersom noen ønsker å bytte plass til neste år får vi evt. ta en runde på det etter sesongslutt.

tr0Ndemann

Jeg og han som jeg står med kunne tenke oss å få med en kompis til neste år - hva er sjansen for at dette går i havn dersom han setter seg på venteliste nå?
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Stian

For å være helt ærlig: Veldig liten.

Brannfrelst

Jeg er også berørt av denne omplasseringen,og til min store overraskelse var det en fyr som hadde partoutkort på samme plassen som jeg har. Endte opp med at jeg måtte stille meg nederst på Hansa. I tillegg da jeg bestilte på Brann.no var plassen jeg bestilte ved siden av madamen min,men da vi fikk kortene var mitt oppe på C,mens hennes var nede på D.. Noen forklaring på dette?
2.10.07-Gullet kom hem!

Ferguson

Quote from: Stian on April 14, 2009, 10:25:08 AM
Dersom vi hadde gjort det slik du sier, måtte vi plassert ca 160 stykker som hadde plass på rad 13b der det var ledig, før det ble sendt ut fornyelse. I praksis vil det si enkeltplasser her og der fra rad 5 og nedover, kanskje utenom noen plasser høyere opp på felt A. Kom ikke å fortell meg at vi ikke hadde splittet mange ved å gjøre det på denne måten? Dersom folk hadde gjort slik som vi ba om, og sendt inn info om hvem de sto med, så hadde de nesten helt sikkert ikke blitt splittet heller.  Flere sier de ikke har mottatt noe brev om dette og andre at de ikke skjønte at de måtte sende inn siden det ikke var deres plasser som skulle fjernes.
1. Dersom man ikke mottok noe brev er det fordi Brann ikke har riktig adresse, og det har man selv ansvar for.
2. Det sto klart og tydelig i infoen at alle måtte sende inn info, og det skjønte de aller fleste. Vi satt til slutt med en liste på ca 1200 navn.


Joda sikkert mange som hadde blitt sure men hvorfor må jeg bli skadelidene av den grunn? Hvorfor måtte alle flytte? Hvorfor ikke si at alle som er misfornøyd med plassen sinn, kan søke om ny plass så kan de som faktisk er fornøyd med plassen sinn stå der de er fornøyd. Var det den eneste begrunnelsen for å rokere om alt? Takk for et dårligere produkt og dårligere stemning på Stadion!

Kom ikke her å fortell meg at brevet var godt formulert. Vi som stod sammen(3 stk) hadde 3 forskjellige oppfatninger av brevet!! Flere andre som jeg har snakket med trodde dette bare berørte de som skulle flyttes pga av ingangen og de som var misfornøyd med den plassen de hadde før!

Quote from: Stian on April 14, 2009, 10:25:08 AM
andre at de ikke skjønte at de måtte sende inn siden det ikke var deres plasser som skulle fjernes.


Her sier du jo at brevet ikke var så godt formulert!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

1908

De aller fleste har jo blitt flyttet en rad ned og noen plasser her og der.. Men de som jobbet med å flytte på folk, de sto ganske høyt oppe. Stemmer det at de ikke har flyttet på seg? At de "fredet" sine egene plasser??

olebrann3

Vi ble flyttet 6 rader ned og 5 plasser inn... Fra drømmeplass til en regnvåt plass

Kai-Olai

Bare for å ikke få de som har holdt på med dette til å fremstå som kun en gjeng med retarder..

Jeg gikk fra å stå alene på rad 6, til å få plass ved siden av resten av gjengen jeg står med, på rad 10.. Så det ordnet seg for noen, men det er jo så klart de det gikk imot som skriker høyest.. Og ja, det har jeg selvsagt full forståelse for!

Men som sagt, alle ble ikke flyttet ut på sidene.. :)

Brann_ruler86

Jeg og min kompis står på nøyaktig samme plassene på Felt C rad 10, men jeg har fått nye naboer.
Gå ta banen!

Tifo

Quote from: 1908 on April 15, 2009, 19:18:58 PM
De aller fleste har jo blitt flyttet en rad ned og noen plasser her og der.. Men de som jobbet med å flytte på folk, de sto ganske høyt oppe. Stemmer det at de ikke har flyttet på seg? At de "fredet" sine egene plasser??


Alle som jobbet med denne "flyttingen" har faktisk flyttet noen plasser selv.

Jeg har ikke noe med dette å gjøre, men til orientering så er også jeg flyttet, 2 seter ut mot siden.

Foreslår samtidig at du slutter med alle disse usanne ryktene dine. Håpte du tok hintet sist gang. Send heller en mail til styret, så får du svar fremfor å spre feil informasjon for alt og alle.

Thomas.
.:Tifo-gruppen:.

dudo

Er det en personlig konflikt mellom mod og 1908?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

C@Bøe_79

Om det hjelper andre, så er jeg blitt flyttet hvert år siden vi begynte å stå på Hansa..
Og det pga ombygginger :o
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

1908

Hadde det vert mulig fra sesongen 2010 å løse alle fra sine plasser å grupere nye grupper på nytt?

Stian

For å svare deg enkelt og ærlig: Nei!

C@Bøe_79

Quote from: 1908 on April 17, 2009, 17:54:23 PM
Hadde det vert mulig fra sesongen 2010 å løse alle fra sine plasser å grupere nye grupper på nytt?


Tror verken medlemmer eller Styret egentlig vet hvilken jobb som lå foran de når omplasseringen begynte.. Og personlig ønsker jeg ikke noe styret den arbeidsoppgaven igjen, om så det gir meg bedre plass..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ferguson

Ser at Bataljonen ikke har svart inlegget mitt og derfor er enig med meg(den som tier samtykker)!
Fint å se at dere tar selvkritikk!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Stian

Quote from: Ferguson on April 15, 2009, 14:20:09 PM
Quote from: Stian on April 14, 2009, 10:25:08 AM
Dersom vi hadde gjort det slik du sier, måtte vi plassert ca 160 stykker som hadde plass på rad 13b der det var ledig, før det ble sendt ut fornyelse. I praksis vil det si enkeltplasser her og der fra rad 5 og nedover, kanskje utenom noen plasser høyere opp på felt A. Kom ikke å fortell meg at vi ikke hadde splittet mange ved å gjøre det på denne måten? Dersom folk hadde gjort slik som vi ba om, og sendt inn info om hvem de sto med, så hadde de nesten helt sikkert ikke blitt splittet heller.  Flere sier de ikke har mottatt noe brev om dette og andre at de ikke skjønte at de måtte sende inn siden det ikke var deres plasser som skulle fjernes.
1. Dersom man ikke mottok noe brev er det fordi Brann ikke har riktig adresse, og det har man selv ansvar for.
2. Det sto klart og tydelig i infoen at alle måtte sende inn info, og det skjønte de aller fleste. Vi satt til slutt med en liste på ca 1200 navn.


Joda sikkert mange som hadde blitt sure men hvorfor må jeg bli skadelidene av den grunn? Hvorfor måtte alle flytte? Hvorfor ikke si at alle som er misfornøyd med plassen sinn, kan søke om ny plass så kan de som faktisk er fornøyd med plassen sinn stå der de er fornøyd. Var det den eneste begrunnelsen for å rokere om alt? Takk for et dårligere produkt og dårligere stemning på Stadion!

Kom ikke her å fortell meg at brevet var godt formulert. Vi som stod sammen(3 stk) hadde 3 forskjellige oppfatninger av brevet!! Flere andre som jeg har snakket med trodde dette bare berørte de som skulle flyttes pga av ingangen og de som var misfornøyd med den plassen de hadde før!

Quote from: Stian on April 14, 2009, 10:25:08 AM
andre at de ikke skjønte at de måtte sende inn siden det ikke var deres plasser som skulle fjernes.


Her sier du jo at brevet ikke var så godt formulert!


Det det i bunn og grunn munner ut i er at man aldri kan gjøre alle fornøyd. Vi gjorde dette med tanke på flertallets beste, og dersom det gikk utover deg beklager vi dette, men det er dessverre ingenting vi kan gjøre med. Brevet som ble sendt ut ble skrevet av Brann, og siden 1200 personer sendte inn mail regner jeg med at det var ganske lett å skjønne hva man skulle gjøre.

Til en annen gang kan du la være å legge ord i munnen på andre. Bataljonen tar ikke selvkritikk på dette, da vi mener at vi har gjort vårt aller beste for å gjøre flertallet av våre partoutkortinnehavere fornøyde.

KennethS

Quote from: Northside on April 14, 2009, 18:55:42 PMSats på en syngene kjerne fra midten og bort til felt Z, så får vi samkjørt oss litt med øvre Z også.


Samkjøring i piping du vil ha eller? mot Tromsø var det piping kun fra feltz og den siden av hansa. helt utrolig spør du meg og rett og slett en skandale.
tå på Brann

skuteviken

Har forøvring ingenting i mot omplasseringen men litt offtopic:

Jeg satt på nedre felt D/Z og der pep ikke vi heller, men vi hørte det bra fra det øvre feltet over oss, karen nedenfor var tydlig forbannet over at enkelte pep og, prøvte å dra i gang synging, men var ikke alle som fulgte på oss.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Ferguson

April 27, 2009, 13:27:53 PM #32 Last Edit: April 27, 2009, 13:33:24 PM by Ferguson
Quote from: Stian on April 20, 2009, 22:50:58 PM
Det det i bunn og grunn munner ut i er at man aldri kan gjøre alle fornøyd. Vi gjorde dette med tanke på flertallets beste, og dersom det gikk utover deg beklager vi dette, men det er dessverre ingenting vi kan gjøre med. Brevet som ble sendt ut ble skrevet av Brann, og siden 1200 personer sendte inn mail regner jeg med at det var ganske lett å skjønne hva man skulle gjøre.

Til en annen gang kan du la være å legge ord i munnen på andre. Bataljonen tar ikke selvkritikk på dette, da vi mener at vi har gjort vårt aller beste for å gjøre flertallet av våre partoutkortinnehavere fornøyde.


Men fortsatt er jeg uenig at de som var fornøyde patourkortinnehavere måtte flyttes! Hva var argumentene for å gjøre det slik? Var det bare for at det at alle skulle få en sjanse til? Det syns jeg er tynt. Jeg er ikke misfornøyd fordi vi ble splittet. Jeg er misfornøyd med at alle måtte flytte og det at jeg ble flyttet til en dårligere plass. Det har tatt vekk noe av gleden med å gå på Stadion. Det feltet jeg nå står på er helt dødt og lite stemningsfullt. Noe av grunnen til at jeg liker å gå på Stadion er å være gal huleboer i 2*45.  Synge og skrike på dommeren, samtidig å se laget jeg elsker! Føler Bataljonen ødelegger dette for meg og derfor melder jeg meg ut fra neste sesong!

Jeg mener også fortsatt at den nye plasseringen er skyld i den dårlige stemningen!
(PS: Det jeg legger i dårligere plass er både utsikt og stemning/mentalitet rundt meg på feltet!)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Læreren

Det er ikke verre enn at du stiller deg der det er stemning, så lenge du har partoutkort på Hansa, så er det ingenting som hidrer deg i å gjøre det. At du melder deg ut av Bataljonen går kun ut over deg selv. Da får du hvertfall ikke anledningen til å være med der hvor stemningen er god, og du kan glemme å oppføre deg som en gal huleboer (dine ord) i 2*45 minutt. Om dette er en så big deal for deg, så er det bare til å telle til 10, og svelge noen kameler. Gjør du som du sier i innlegget ditt, så går det som sagt kun ut over deg selv...

Ferguson

Quote from: Læreren on April 27, 2009, 14:28:36 PM
Det er ikke verre enn at du stiller deg der det er stemning, så lenge du har partoutkort på Hansa, så er det ingenting som hidrer deg i å gjøre det.


Ikke mulig ettersom Brannvennene(vaktene altså) kaster deg vekk dersom du står andre steder enn på plassen din!

Quote from: Læreren on April 27, 2009, 14:28:36 PM
At du melder deg ut av Bataljonen går kun ut over deg selv. Da får du hvertfall ikke anledningen til å være med der hvor stemningen er god, og du kan glemme å oppføre deg som en gal huleboer (dine ord) i 2*45 minutt. Om dette er en så big deal for deg, så er det bare til å telle til 10, og svelge noen kameler. Gjør du som du sier i innlegget ditt, så går det som sagt kun ut over deg selv...


Går vel utover Bataljonen og tenker jeg? For å ikke tenke om hvis flere med misfornøyde plasser gjør det?
Kan like godt flytte til Brannalmenningen slik det er idag. Bedre fasiliteter og bedre utsikt faktisk!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Stian

Quote from: Ferguson on April 27, 2009, 13:27:53 PM
Men fortsatt er jeg uenig at de som var fornøyde patourkortinnehavere måtte flyttes! Hva var argumentene for å gjøre det slik? Var det bare for at det at alle skulle få en sjanse til? Det syns jeg er tynt. Jeg er ikke misfornøyd fordi vi ble splittet. Jeg er misfornøyd med at alle måtte flytte og det at jeg ble flyttet til en dårligere plass. Det har tatt vekk noe av gleden med å gå på Stadion. Det feltet jeg nå står på er helt dødt og lite stemningsfullt. Noe av grunnen til at jeg liker å gå på Stadion er å være gal huleboer i 2*45.  Synge og skrike på dommeren, samtidig å se laget jeg elsker! Føler Bataljonen ødelegger dette for meg og derfor melder jeg meg ut fra neste sesong!

Jeg mener også fortsatt at den nye plasseringen er skyld i den dårlige stemningen!
(PS: Det jeg legger i dårligere plass er både utsikt og stemning/mentalitet rundt meg på feltet!)


Som jeg har svart tidligere gjorde vi det på denne måten fordi vi ikke ønsket at 180 stk skulle flyttes fra øverste rad og ned til rad 4-5. Da hadde også stort sett alle de som sto sammen med noen på disse plassene blitt splittet. Vi valgte da å ta en full omorganisering der vi gjorde vårt aller beste, og brukte mangfoldige arbeidstimer, for at alle skulle få en sjangse til å ikke bli splittet og samtdig bli flyttet minst mulig. I de aller fleste tilfellene klarte vi dette, men i en så stor kabal vil det dessverre noen som ikke blir fornøyde.

Bataljonen kan ikke kontrollere at alle de som kjøper partoutkort med oss bidrar like mye til tribunelivet, men som sagt, så ønsker vi å gjøre noe med mentaliteten som råder på deler av tribunen, og her kan alle som ønsker bedre tribuneliv bidra. Det kan være med å komme med forslag til hva som bør gjøres, komme med forslag til nye sanger eller rett og slett gi grei beskjed til de som ikke bidrar at her er det bare å henge seg på sangene. Nedre Hansa er en supportertribune, og på en supportertribune tar man del i tribunelivet.

Læreren

Quote from: Ferguson on April 27, 2009, 14:34:07 PM
Quote from: Læreren on April 27, 2009, 14:28:36 PM
Det er ikke verre enn at du stiller deg der det er stemning, så lenge du har partoutkort på Hansa, så er det ingenting som hidrer deg i å gjøre det.


Ikke mulig ettersom Brannvennene(vaktene altså) kaster deg vekk dersom du står andre steder enn på plassen din!



Quote from: Læreren on April 27, 2009, 14:28:36 PM
At du melder deg ut av Bataljonen går kun ut over deg selv. Da får du hvertfall ikke anledningen til å være med der hvor stemningen er god, og du kan glemme å oppføre deg som en gal huleboer (dine ord) i 2*45 minutt. Om dette er en så big deal for deg, så er det bare til å telle til 10, og svelge noen kameler. Gjør du som du sier i innlegget ditt, så går det som sagt kun ut over deg selv...


Går vel utover Bataljonen og tenker jeg? For å ikke tenke om hvis flere med misfornøyde plasser gjør det?
Kan like godt flytte til Brannalmenningen slik det er idag. Bedre fasiliteter og bedre utsikt faktisk!


Du har tydligvis ikke prøvd hardt nok om du har blitt kastet vekk hver gang du har prøvd (om du har prøvd?), for det er veldig lett å komme seg unna de for å si det slik. Det er bare å stille seg andre plasser enn i trappen, og de påfølgende 4-5 setene fra trappen og inn på et felt.

Jeg tror nok du er ganske så alene om å ha den innstillingen du har. Og om noen av vennene dine pluss deg selv skulle ha den innstillingen at dere ønsker dere bort fra Hansa, så er ikke det verdens undergang. Er nok de som står klar til å ta over plassene deres. Så om du velger å flytte vekk fra Hansa, så har du, og ingen andre, tapt.

slettebakken

synes de som har tatt seg av omplasseringen har gjort en skikkelig bra jobb. ikkje lett å flytte på så mange. De har nok revet seg godt i håret de dagene de holdt på.  men støtter forslaget om unummererte plasser som på gamle storestå. samme prinsippet som klanen kjører på vestbredden på ullevål og som vi kjører på borte kamper.  ::)

Stian

Quote from: slettebakken on April 27, 2009, 22:16:31 PM
men støtter forslaget om unummererte plasser som på gamle storestå. samme prinsippet som klanen kjører på vestbredden på ullevål og som vi kjører på borte kamper.  ::)


Kommer nok ikke til å skje.

Exim

Syntes det no er noe rart at når jeg ringer til Brann for å spørre om fristen er gått ut så sier de nei...

Også når jeg får mail, og blir forespurt "Vil du fornye ditt paturkort" da regner jeg jo med at det er samme plass, men har blitt flyttet ett helt felt og litt til, no som er virkelig irriterende om jeg må si det.

At rad 13B blir fjernet burde vel ikke vi bli straffet for? Regner vel egentlig med at det er ca 160 stk som Stian nevner ble fjernet, som _ikke_ fornyer paturkortet sitt. Så når jeg kommer andre hjemme kamp for så å sitte meg på plassen min, sitter folkene BAK meg, som stod på 13 B der. Syntes det er logisk at man prøver å flytte disse personen til plasser som blir tilgjengelig istedt for å dytte de på nærmeste plass for så å flytte de andre som satt der.

Drunkie

Quote from: Exim on April 28, 2009, 22:02:29 PM
Syntes det no er noe rart at når jeg ringer til Brann for å spørre om fristen er gått ut så sier de nei...

Også når jeg får mail, og blir forespurt "Vil du fornye ditt paturkort" da regner jeg jo med at det er samme plass, men har blitt flyttet ett helt felt og litt til, no som er virkelig irriterende om jeg må si det.

At rad 13B blir fjernet burde vel ikke vi bli straffet for? Regner vel egentlig med at det er ca 160 stk som Stian nevner ble fjernet, som _ikke_ fornyer paturkortet sitt. Så når jeg kommer andre hjemme kamp for så å sitte meg på plassen min, sitter folkene BAK meg, som stod på 13 B der. Syntes det er logisk at man prøver å flytte disse personen til plasser som blir tilgjengelig istedt for å dytte de på nærmeste plass for så å flytte de andre som satt der.


Og på hvilket tidspunkt tror du bataljonen får vite hvem som ikke har fornyet plassene sine?
Og så skal man ta å flytte på rad 13B folkene? Hva om kun 132 stk valgte å ikke fornye, hva skulle man så gjort med de resterende 28?
Grunnen til folk, og ikke kun de som satt på rad 13B er jo såre enkelt, folk vil gjerne fortsette å sitte/stå med sine venner å bekjente, og jeg tviler på at dette kun har vært basert på samme rad. Har selv bekjente både foran og bak meg, både før flyttingen og etter.

Kan være en idè å tenke igjennom ting før man skribler det ned på et forum!

Exim

Ka tenke gjennom ting før man skribler? Var absolutt _ingenting_ gale med det jeg skrev, og en liten opplysning så var dette godt gjennonmtenkt og planlagt.

Hvorfor skal man berøre alle andre fordi man fjerner en rad? Forstår godt at det sikkert har vært vanskelig, men syntes fortsatt det blir feil. Når man har ett paturkort, og blir bedt om å _fornye_ dette, eller ej, så regner faktisk jeg med at jeg fornyer den samme plassen som jeg hadde. Ellers er jo hele meningen vekk.

At de fjerner 13B er jo selvfølgelig trist for personene dette gjelder, men hvorfor skal de gi noen på 13B min plass, for så å flytte meg? Hvorfor ikke i første omgang flytte personen som satt på rekke 13B til plassen jeg har fått tildelt? Du ser vel poenget her ?

Hvis ikke skal eg prøve å forklare deg litt nærmere;

Fjerner rad 13B ----> Flytter folk fra 13B til 13 -----> Flytter folk fra 13 til andre deler av hansa

eller

Fjerner rad 13B -----> Flytter folk fra 13B til andre deler der det oppstår ledige paturkort.

Hvilken ser mest rett ut i dine øyne?


Northside

Er Brann man bør være sinte på. Mye av flyttingen skyldes dette håpløse hullet Brann skal bygge midt på tribunen i sommer!

1908

Sikker på at hullet kommer???

C@Bøe_79

Quote from: 1908 on April 29, 2009, 23:15:52 PM
Sikker på at hullet kommer???


Når Brann sier det skal bygges, så kan man ikke annet enn godta det..
Ellers hadde det vært artig å måtte flytte midt i sesongen fra rad 13b til rad 2-3..
Om det kommer er en helt annen sak, heller penger til forsterkninger enn et hull og kiosk på Hansa..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

dex1974

Jeg skjønte ingenting første hjemmekampen!

Omtrent ALLE jeg kjenner og har stått med siste årene hadde samme plasser mens jeg ble flyttet to rader nedover og ved siden av tomme seter eller muligens seter som ikke er fornyet og selges gjennom det åpne markedet.
Og de to siste kampene er det eldre personer jeg har fått ved siden av meg som bare ser dumt på meg når jeg synger med. At slike får plasser på Hansa bidrar ihverfall ikke til bedre stemning.
Ble utrolig skuffet og skjønner jo at omplasseringer måtte til men ikke at KUN jeg ble flyttet fra en gruppe på 10-12 stykker.
Men f.o.m. nå kommer jeg til å stå med gamlegjengen...akkurat som på bortekamper da vi er flere foran ett sete...husker Lerkendal for noen år siden da vi omtrent var fire stykk på samme plass.

Fra og med neste år foreslår jeg at billetter på Hansa utenom oss som har partoutkort selges dyrere på det åpne marked...for akkurat som SS var er dette nå billigalternativet for folk som drar på kamp og ikke vil synge.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Ferguson

May 01, 2009, 16:01:40 PM #46 Last Edit: May 01, 2009, 16:10:30 PM by Ferguson
Quote from: Stian on April 27, 2009, 14:38:26 PM
Som jeg har svart tidligere gjorde vi det på denne måten fordi vi ikke ønsket at 180 stk skulle flyttes fra øverste rad og ned til rad 4-5. Da hadde også stort sett alle de som sto sammen med noen på disse plassene blitt splittet. Vi valgte da å ta en full omorganisering der vi gjorde vårt aller beste, og brukte mangfoldige arbeidstimer, for at alle skulle få en sjangse til å ikke bli splittet og samtdig bli flyttet minst mulig. I de aller fleste tilfellene klarte vi dette, men i en så stor kabal vil det dessverre noen som ikke blir fornøyde.

Bataljonen kan ikke kontrollere at alle de som kjøper partoutkort med oss bidrar like mye til tribunelivet, men som sagt, så ønsker vi å gjøre noe med mentaliteten som råder på deler av tribunen, og her kan alle som ønsker bedre tribuneliv bidra. Det kan være med å komme med forslag til hva som bør gjøres, komme med forslag til nye sanger eller rett og slett gi grei beskjed til de som ikke bidrar at her er det bare å henge seg på sangene. Nedre Hansa er en supportertribune, og på en supportertribune tar man del i tribunelivet.


Jeg syns fortsatt at den begrunnelsen for å flytte alle er ekstremt dårlig, men gjort er gjort spist er spist og pult er pult! Stemningen har dalt og det skyldes at syngende personer er flyttet ut på felt der det ikke er synging. Greit at nedre Hansa er en supportertribune i teorien. I praksis er det bare felt B og C som er det dessverre!

Noe av den dårlige stemningen kan vel også skyldes av de dårlige prestasjonene Brann hadde før seriestart og de første kampene! Stemningen kom seg betraktelig når Brann begynte å spille skikkelig fotball igjen igår, men fortsatt mye å gå på!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ferguson

Quote from: Northside on April 29, 2009, 22:03:09 PM
Er Brann man bør være sinte på. Mye av flyttingen skyldes dette håpløse hullet Brann skal bygge midt på tribunen i sommer!


Hvorfor det? Var vel Bataljonen sin belsutning om å flytte alle?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Ferguson

Quote from: Læreren on April 27, 2009, 16:45:04 PM
Du har tydligvis ikke prøvd hardt nok om du har blitt kastet vekk hver gang du har prøvd (om du har prøvd?), for det er veldig lett å komme seg unna de for å si det slik. Det er bare å stille seg andre plasser enn i trappen, og de påfølgende 4-5 setene fra trappen og inn på et felt.

Jeg tror nok du er ganske så alene om å ha den innstillingen du har. Og om noen av vennene dine pluss deg selv skulle ha den innstillingen at dere ønsker dere bort fra Hansa, så er ikke det verdens undergang. Er nok de som står klar til å ta over plassene deres. Så om du velger å flytte vekk fra Hansa, så har du, og ingen andre, tapt.


Bare for å kverulere så har jeg vel ikke tapt hvis jeg flytter til det jeg mener er en bedre tribune? Da har jeg vel heller vunnet? Er jeg ganske alene om å ha den innstillingen? Er det noe du vet? Tror ikke våre plasser er så lukrative ettersom det var ganske tomt rundt oss igår og på de andre kampene(dessverre)!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Northside

Quote from: Ferguson on May 01, 2009, 16:02:24 PM
Hvorfor det? Var vel Bataljonen sin belsutning om å flytte alle?


Der som hullet kommer kunne man selvsagt ikke selge sesongkort. Surt å ha plass midt i et hull fra sommeren og ut...
I tillegg fjernet de øverste raden. Dvs rundt 100stk som var tildelt gode plasser måtte nå finne seg nye.

Mener du da, at Bataljonen skulle sendt disse 100 personene ut på sidefeltene A og D?

Snodig tankegang!

Go Up