• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Omplasseringen på Hansa

Started by Stian, April 14, 2009, 09:26:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Ferguson on May 01, 2009, 16:01:40 PM
Quote from: Stian on April 27, 2009, 14:38:26 PM
Som jeg har svart tidligere gjorde vi det på denne måten fordi vi ikke ønsket at 180 stk skulle flyttes fra øverste rad og ned til rad 4-5. Da hadde også stort sett alle de som sto sammen med noen på disse plassene blitt splittet. Vi valgte da å ta en full omorganisering der vi gjorde vårt aller beste, og brukte mangfoldige arbeidstimer, for at alle skulle få en sjangse til å ikke bli splittet og samtdig bli flyttet minst mulig. I de aller fleste tilfellene klarte vi dette, men i en så stor kabal vil det dessverre noen som ikke blir fornøyde.

Bataljonen kan ikke kontrollere at alle de som kjøper partoutkort med oss bidrar like mye til tribunelivet, men som sagt, så ønsker vi å gjøre noe med mentaliteten som råder på deler av tribunen, og her kan alle som ønsker bedre tribuneliv bidra. Det kan være med å komme med forslag til hva som bør gjøres, komme med forslag til nye sanger eller rett og slett gi grei beskjed til de som ikke bidrar at her er det bare å henge seg på sangene. Nedre Hansa er en supportertribune, og på en supportertribune tar man del i tribunelivet.


Jeg syns fortsatt at den begrunnelsen for å flytte alle er ekstremt dårlig, men gjort er gjort spist er spist og pult er pult! Stemningen har dalt og det skyldes at syngende personer er flyttet ut på felt der det ikke er synging. Greit at nedre Hansa er en supportertribune i teorien. I praksis er det bare felt B og C som er det dessverre!

Noe av den dårlige stemningen kan vel også skyldes av de dårlige prestasjonene Brann hadde før seriestart og de første kampene! Stemningen kom seg betraktelig når Brann begynte å spille skikkelig fotball igjen igår, men fortsatt mye å gå på!


Gårsdagen viste at stemningen er bra bare folk tar seg sjøl i nakken. I går var det tydelig at folk hadde motivasjonen.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Hvorfor blir øverste raden fjernet?
Ka du ve?

stig

May 01, 2009, 17:14:57 PM #52 Last Edit: May 01, 2009, 17:41:46 PM by stig
Den ble fjernet fordi brannvesenet mente gangen mellom øvre og nedre ble for smal når rad 13 b var montert oppå platningen.
Nettsideansvarlig

Ferguson

May 01, 2009, 18:35:42 PM #53 Last Edit: May 01, 2009, 19:28:45 PM by Ferguson
Quote from: Northside on May 01, 2009, 16:26:31 PM
Quote from: Ferguson on May 01, 2009, 16:02:24 PM
Hvorfor det? Var vel Bataljonen sin belsutning om å flytte alle?


Der som hullet kommer kunne man selvsagt ikke selge sesongkort. Surt å ha plass midt i et hull fra sommeren og ut...
I tillegg fjernet de øverste raden. Dvs rundt 100stk som var tildelt gode plasser måtte nå finne seg nye.

Mener du da, at Bataljonen skulle sendt disse 100 personene ut på sidefeltene A og D?

Snodig tankegang!


Jeg mener at de som ikke var fornøyd med sin plassering på nedre Hansa både de som måtte flytte og de som ikke måtte flytte pga av den nye inngangen, men var misfornøyd med plassen sin i utgangspunktet. Så kunne de som var fornøyd med plassen sin bli der. At det bare gjelder 100 stk gjør at eg bare blir mer å mer sikker i min sak. Derimot hadde det vært 5-6-700 kunne jeg forstått det!

Edit: Fikset litt for å unngå misforståelser!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Læreren

Som Krøvel sier lenger oppe, så var stemningen meget god i går. Vil påstå det var 07-standard på den til tider. Med andre ord: Omplasseringen har ikke hatt noe å si. Stemningen på tribunen gjenspeiler kun det spillerne gjør på banen, og det har vært bås hittil i sesongen på hjemmebane.

Læreren

May 01, 2009, 19:10:57 PM #55 Last Edit: May 01, 2009, 19:17:12 PM by Læreren
Quote from: Ferguson on May 01, 2009, 16:05:42 PM
Quote from: Læreren on April 27, 2009, 16:45:04 PM
Du har tydligvis ikke prøvd hardt nok om du har blitt kastet vekk hver gang du har prøvd (om du har prøvd?), for det er veldig lett å komme seg unna de for å si det slik. Det er bare å stille seg andre plasser enn i trappen, og de påfølgende 4-5 setene fra trappen og inn på et felt.

Jeg tror nok du er ganske så alene om å ha den innstillingen du har. Og om noen av vennene dine pluss deg selv skulle ha den innstillingen at dere ønsker dere bort fra Hansa, så er ikke det verdens undergang. Er nok de som står klar til å ta over plassene deres. Så om du velger å flytte vekk fra Hansa, så har du, og ingen andre, tapt.


Bare for å kverulere så har jeg vel ikke tapt hvis jeg flytter til det jeg mener er en bedre tribune? Da har jeg vel heller vunnet? Er jeg ganske alene om å ha den innstillingen? Er det noe du vet? Tror ikke våre plasser er så lukrative ettersom det var ganske tomt rundt oss igår og på de andre kampene(dessverre)!


Om du innerst inne syns at andre tribuner på Stadion er bedre enn Hansa, så be my guest. Flytt bort med det samme! For meg, og veldig mange andre, så tror jeg ikke det er noen bedre tribune enn Hansa. På Hansa er det stående syngende supportere som er noe, og om det ikke er noe for deg, så er det bare å finne seg en ny plass med det samme. Da har du det sikkert bedre sittende blant stillesittende familier.

Nå syns jeg å huske at du startet denne diskusjonen med å si at du likte å "rable gal" og synge? Om du føler deg alene om å gjøre det på Hansa, så tror jeg ikke du vil føle deg noe mindre alene om det på verken SPV, BT eller Søndre...

Edit: Gal huleboer var det du likte å være. Uansett, tviler på at du finner noen likesinnede på SPV, BT eller Søndre. Det nærmeste du kommer "gale huleboere" er nok Hansa.

Ferguson

Quote from: Læreren on May 01, 2009, 19:10:57 PM
Om du innerst inne syns at andre tribuner på Stadion er bedre enn Hansa, så be my guest. Flytt bort med det samme! For meg, og veldig mange andre, så tror jeg ikke det er noen bedre tribune enn Hansa. På Hansa er det stående syngende supportere som er noe, og om det ikke er noe for deg, så er det bare å finne seg en ny plass med det samme. Da har du det sikkert bedre sittende blant stillesittende familier.

Nå syns jeg å huske at du startet denne diskusjonen med å si at du likte å "rable gal" og synge? Om du føler deg alene om å gjøre det på Hansa, så tror jeg ikke du vil føle deg noe mindre alene om det på verken SPV, BT eller Søndre...

Edit: Gal huleboer var det du likte å være. Uansett, tviler på at du finner noen likesinnede på SPV, BT eller Søndre. Det nærmeste du kommer "gale huleboere" er nok Hansa.


Poenget er jo at der jeg står på felt A så går det ikke an å være gal huleboer. Derfor står jeg ikke blant likesinnede idag, men det gjor jeg før omplasseringen!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Læreren

Quote from: Ferguson on May 01, 2009, 19:27:03 PM
Quote from: Læreren on May 01, 2009, 19:10:57 PM
Om du innerst inne syns at andre tribuner på Stadion er bedre enn Hansa, så be my guest. Flytt bort med det samme! For meg, og veldig mange andre, så tror jeg ikke det er noen bedre tribune enn Hansa. På Hansa er det stående syngende supportere som er noe, og om det ikke er noe for deg, så er det bare å finne seg en ny plass med det samme. Da har du det sikkert bedre sittende blant stillesittende familier.

Nå syns jeg å huske at du startet denne diskusjonen med å si at du likte å "rable gal" og synge? Om du føler deg alene om å gjøre det på Hansa, så tror jeg ikke du vil føle deg noe mindre alene om det på verken SPV, BT eller Søndre...

Edit: Gal huleboer var det du likte å være. Uansett, tviler på at du finner noen likesinnede på SPV, BT eller Søndre. Det nærmeste du kommer "gale huleboere" er nok Hansa.


Poenget er jo at der jeg står på felt A så går det ikke an å være gal huleboer. Derfor står jeg ikke blant likesinnede idag, men det gjor jeg før omplasseringen!


Og det er selvsagt kjipt for deg. Jeg ser den. Hadde jeg kommet i samme situasjon som deg (jeg ble sånn ca ikke flyttet, så jeg er fornøyd), så hadde nok jeg også reagert. Men det er måten du gjør det på her på forumet. Du slenger dritt til de som ikke fortjener det, og argumentene dine for å flytte bort på en tribune som er mye bedre, bla bla bla... I det ene øyeblikket motsier du deg selv. Det blir bare pisspreik! Som jeg sa til deg tidligere: Svelg et par kameler. Still deg der stemningen passer deg best, og er du redd for å bli flyttet, så hopper du litt lenger inn på et av feltene hvor du syns stemningen er bedre. Ingenting blir bedre om du flytter bort fra Hansa. Det kan jeg garantere deg. Bataljonen måtte gjøre en jobb, og den har de gjort så godt de kunne. Det er ikke like lett og tilfredstille alle mann! Og ovenfor de som måtte flytte pga den planlagte inngangen, og det faktumet at en hel rad forsvant, så er det fear at de fikk mulighet til å stå med sin gjeng selv om deres sete skulle fjernes. Bataljonen gjorde det ene og alene for å ikke splitte opp gjenger som stod i lag. Og de som sendte inn opplysninger om hvem de stod med, står vel fortsatt med de?

Skulle Bataljonen plutselig ha splittet opp en haug med syngende gjenger, så tror jeg nok det hadde gått vesentlig mye mer ut over stemningen.

Markmus

Kom deg over til oss på BT du, Ferguson ;)
Ka du ve?

hanseen

Ideellt sett er det vel best at kjernetroppene er plassert rett bak målet og et stykke oppover og til begge sider, men om en sier at ca 30% av Hansa skal bli rene ståtribunefelt igjen kunne dette vært lagt til nordre del av Hansa, nordre tredjedelen. Skilt fra resten med et nett slik at sikten blir god. Da kunne man vært kynisk og sagt at ok E-cup får det her være et gedigent banner så slapp man stresset med å av/påmontere seter.

krøvel vellevold

Quote from: hanseen on May 27, 2009, 18:58:57 PM
Ideellt sett er det vel best at kjernetroppene er plassert rett bak målet og et stykke oppover og til begge sider, men om en sier at ca 30% av Hansa skal bli rene ståtribunefelt igjen kunne dette vært lagt til nordre del av Hansa, nordre tredjedelen. Skilt fra resten med et nett slik at sikten blir god. Da kunne man vært kynisk og sagt at ok E-cup får det her være et gedigent banner så slapp man stresset med å av/påmontere seter.


Skjønner ikke denne fetisjen for å stå som sild i tønne og ha en person bak deg som gnikker seg inntil deg. Det er ikke min greie. Ja til seter selv om man står!
Legg ned hele klubben!

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on May 27, 2009, 19:02:45 PM
Skjønner ikke denne fetisjen for å stå som sild i tønne og ha en person bak deg som gnikker seg inntil deg. Det er ikke min greie. Ja til seter selv om man står!


Kapasiteten øker iallefall og man slipper å stå ved siden av en nullikk som tilfeldigvis kom ved siden av deg, uten at jeg skal si at dette var ekstremt gode argument :D

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

krøvel vellevold

Quote from: skuteviken on May 27, 2009, 19:05:53 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 27, 2009, 19:02:45 PM
Skjønner ikke denne fetisjen for å stå som sild i tønne og ha en person bak deg som gnikker seg inntil deg. Det er ikke min greie. Ja til seter selv om man står!


Kapasiteten øker iallefall og man slipper å stå ved siden av en nullikk som tilfeldigvis kom ved siden av deg, uten at jeg skal si at dette var ekstremt gode argument :D




Ja kapasitetsøkning er det vi virkelig trenger... hehe...

Og man trenger ikke fjerne seter for å unngå å komme ved siden av en nullikk.

Og uansett syns jeg det er tull om supportergjengen skulle gjemme seg bort på den ytre tredjedel av nedre Hansa. Vi skal selvsagt breie oss utover - ikke gjemme oss vekk!
Legg ned hele klubben!

Go Up