• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?

Started by Stian, April 14, 2009, 00:31:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TheRock

Modulerer ja, selvsagt. Joda, for all del, men føler ikke det er en gyldig grunn for oss å holde kjeft. Dessuten hørte jeg meg selv ganske greit gjennom hele kampen, noe jeg definitivt ikke gjorde i '07.

Lister

Om vi må synge "jobbe Brann" sammenhengende i 90 minutter så er det desto mer grunn til å synge "jobbe Brann" sammenhengende i 90 minutter.
Guinness - Makes you drunk

Larsi Ã?en

Grei stemning deler av kampen i gÃ¥r :P 
Skulle hatt tilgang til klippet der Her kommer bergen igjen runget.
Opp med det flagget!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Northside

Er vel på tide å dra opp igjen diskusjonen om fjerning av seter.

Etter siste hjemmekampen er det blir enda mer tydelig at vi må fjerne setene, eller i det minste kjøre unummerert. Brann er sikkert like rundt hjørnet med fornyelse av partoutkort, derfor er det viktig at Bataljonen er ute i god tid!

Siste kampene har folk stått utrolig spredd. Store hull midt på Bataljonen sine felt under kampene. I tillegg har en del mennesker, men bestemødre, unger og folk med null interesse for fotball, plutselig fått seg en billett midt på disse feltene!
De som synger trekker ikke inn mot midten fordi de ikke har setenummeret sitt der, dermed står det folk aleine på sidene som vil bidra men ikke gjør det fordi "de rundt ikke synger". Da ender man med at disse som gjerne vil synge, kun synger når "alle" synger, slik som vekselropet.
I tillegg nekter bestemødre, unger og folk med null fotballinteresse å stå under kampen, synge eller flytte seg ut på sidene hvor man ser minst like bra og har en masse ledige plasser.

Da oppnår vi altså et slikt halvdødt felt. Det funker når det går veien på banen, men i motgang står de som bidrar alt for spredd!

Nixon

Men hvordan unngå at bestemødre og annet pakk okkuperer de beste plassene før kampen? De kan jo gjerne møte opp i god tid, mens de du vil ha på midten gjerne drøyer tiden på puben.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: Nixon on August 05, 2011, 09:00:40 AM
Men hvordan unngå at bestemødre og annet pakk okkuperer de beste plassene før kampen? De kan jo gjerne møte opp i god tid, mens de du vil ha på midten gjerne drøyer tiden på puben.


Tror ikke de vil føle at det er særlig artig å stå midt i klyngen dersom de ikke har noe særlig interesse. Ser det bare der vi står på Felt B, klaging titt og ofte på oss fra denne typen fans. Nå står de der kun fordi de har billett der.

Wingfoot

Kan f.eks Bataljonen ta dette opp med Brann?
At det på kjøps-siden på Brann.no står en oppfordring til at de som ønsker å synge velger felt B/C (og da inn mot midten, mens de som ikke ønsker å synge/stå velger plasser ut mot A/D?
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Quote from: Northside on August 05, 2011, 09:03:15 AM
Quote from: Nixon on August 05, 2011, 09:00:40 AM
Men hvordan unngå at bestemødre og annet pakk okkuperer de beste plassene før kampen? De kan jo gjerne møte opp i god tid, mens de du vil ha på midten gjerne drøyer tiden på puben.


Tror ikke de vil føle at det er særlig artig å stå midt i klyngen dersom de ikke har noe særlig interesse. Ser det bare der vi står på Felt B, klaging titt og ofte på oss fra denne typen fans. Nå står de der kun fordi de har billett der.


Det spørs hvem disse er. Bestemødre trekker seg nok unna, men fjortisene er kanskje ikke like lett å flytte. Det viste jo den siste tiden på gamle SS.

Men bevares. Selv om det kanskje ikke blir perfekt, kan det absolutt bli bedre enn slik det er i dag, så Bataljonen bør absolutt vurdere dette og snakke med Brann før klubben kommer trekkende med et ferdig opplegg som ikke kan endres.
Rød makt på Hansa

stig

Quote from: Wingfoot on August 05, 2011, 09:29:57 AM
Kan f.eks Bataljonen ta dette opp med Brann?
At det på kjøps-siden på Brann.no står en oppfordring til at de som ønsker å synge velger felt B/C (og da inn mot midten, mens de som ikke ønsker å synge/stå velger plasser ut mot A/D?


Det kan vi gjøre.
Nettsideansvarlig

Northside

Quote from: Nixon on August 05, 2011, 09:50:40 AM
Men bevares. Selv om det kanskje ikke blir perfekt, kan det absolutt bli bedre enn slik det er i dag, så Bataljonen bør absolutt vurdere dette og snakke med Brann før klubben kommer trekkende med et ferdig opplegg som ikke kan endres.


Jupp, tenker selv det samme.
Blir i det minste et steg i riktig retning.

Lister

Quote from: Northside on August 05, 2011, 06:41:17 AM
Er vel på tide å dra opp igjen diskusjonen om fjerning av seter.

Etter siste hjemmekampen er det blir enda mer tydelig at vi må fjerne setene, eller i det minste kjøre unummerert. Brann er sikkert like rundt hjørnet med fornyelse av partoutkort, derfor er det viktig at Bataljonen er ute i god tid!

Siste kampene har folk stått utrolig spredd. Store hull midt på Bataljonen sine felt under kampene. I tillegg har en del mennesker, men bestemødre, unger og folk med null interesse for fotball, plutselig fått seg en billett midt på disse feltene!
De som synger trekker ikke inn mot midten fordi de ikke har setenummeret sitt der, dermed står det folk aleine på sidene som vil bidra men ikke gjør det fordi "de rundt ikke synger". Da ender man med at disse som gjerne vil synge, kun synger når "alle" synger, slik som vekselropet.
I tillegg nekter bestemødre, unger og folk med null fotballinteresse å stå under kampen, synge eller flytte seg ut på sidene hvor man ser minst like bra og har en masse ledige plasser.

Da oppnår vi altså et slikt halvdødt felt. Det funker når det går veien på banen, men i motgang står de som bidrar alt for spredd!


Postet et forslag til hvordan det kunne gjennomføres for litt siden og sendte mail til FDA ang. det

Fikk svar fra daffy

QuoteTakk for ditt innspill. Det setter jeg stor pris på. Ditt innspill tas med videre og gis en seriøs behandling! Supportere med initiativ, og engasjement for klubbens beste, er verdifulle for oss! Så igjen; takk for at du tok deg tid til å vippe dette over til meg!

Det er selvfølgelig noen skjær i sjøen her, både hos oss/NFF/NTF (tekniske og sikkerhetsmessige + økonomi) og hos Bataljonen (økonomi). Jeg skal uansett lufte dette i de relevante kanaler, da det er mye godt tankegods i det du fremmer.


Han trekker frem noen av de utfordingene jeg også beskrev i tråden, men økonomisk er det gjennomførbart så lenge Bataljonen tar deler av den økonomiske risikoen.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Lister on August 05, 2011, 11:28:26 AM
Quote from: Northside on August 05, 2011, 06:41:17 AM
Er vel på tide å dra opp igjen diskusjonen om fjerning av seter.

Etter siste hjemmekampen er det blir enda mer tydelig at vi må fjerne setene, eller i det minste kjøre unummerert. Brann er sikkert like rundt hjørnet med fornyelse av partoutkort, derfor er det viktig at Bataljonen er ute i god tid!

Siste kampene har folk stått utrolig spredd. Store hull midt på Bataljonen sine felt under kampene. I tillegg har en del mennesker, men bestemødre, unger og folk med null interesse for fotball, plutselig fått seg en billett midt på disse feltene!
De som synger trekker ikke inn mot midten fordi de ikke har setenummeret sitt der, dermed står det folk aleine på sidene som vil bidra men ikke gjør det fordi "de rundt ikke synger". Da ender man med at disse som gjerne vil synge, kun synger når "alle" synger, slik som vekselropet.
I tillegg nekter bestemødre, unger og folk med null fotballinteresse å stå under kampen, synge eller flytte seg ut på sidene hvor man ser minst like bra og har en masse ledige plasser.

Da oppnår vi altså et slikt halvdødt felt. Det funker når det går veien på banen, men i motgang står de som bidrar alt for spredd!


Postet et forslag til hvordan det kunne gjennomføres for litt siden og sendte mail til FDA ang. det

Fikk svar fra daffy

QuoteTakk for ditt innspill. Det setter jeg stor pris på. Ditt innspill tas med videre og gis en seriøs behandling! Supportere med initiativ, og engasjement for klubbens beste, er verdifulle for oss! Så igjen; takk for at du tok deg tid til å vippe dette over til meg!

Det er selvfølgelig noen skjær i sjøen her, både hos oss/NFF/NTF (tekniske og sikkerhetsmessige + økonomi) og hos Bataljonen (økonomi). Jeg skal uansett lufte dette i de relevante kanaler, da det er mye godt tankegods i det du fremmer.


Han trekker frem noen av de utfordingene jeg også beskrev i tråden, men økonomisk er det gjennomførbart så lenge Bataljonen tar deler av den økonomiske risikoen.


Har noen i Bataljonen svart på om de kan være villige til det da?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Vi har ikke hatt møte med Dag Frode om dette, men vi vill i hvert fall sette i gang prosessen med vÃ¥re ønsker i nær fremtid. Det har kommet en del forlsag pÃ¥ forumet om bÃ¥de setefjerning, flytting til øvre og flytting til bt. Hva som er reelt mÃ¥ da taes med Brann, men at det ender opp med at Bataljonen skal forhÃ¥ndsbetale for en haug med partoutkort  kan jeg ikke helt se. Ser ikke helt hvorfor det skal være et tema egentlig?
Nettsideansvarlig

Lister

Var mer en ide for å løse eventuelle økonomiske motargumenter fra Branns side ved et evetuellt ståfelt.
Guinness - Makes you drunk

1908

Kommer aldri til å flytte til BT. Hansa er supportertribunen vår.. Skal ikke stå med solen i tryne i 90 min... ;)

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on August 05, 2011, 18:53:18 PM
Kommer aldri til å flytte til BT. Hansa er supportertribunen vår.. Skal ikke stå med solen i tryne i 90 min... ;)



Det er ikke så ofte det er fare for det, men jeg er enig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Nei, det er et forslag med tanke på å spre Z og Bataljonen. Jeg tror ikke Brann vil gå med på det, siden det er en etablet familietribune. Men vi tar i mot alle forsalg og vil diskutere de med Brann. Viktig å ikke låse seg på et "krav"
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Akkurat nå funker det jo forsåvidt greit på Nedre Hansa. Føler det har blitt en klar forbedring i de siste kampene. Mulig en del endelig har tatt hintet om hva man forventer av dem som står der. Men folk må trekke sammen mot midten ved kampstart.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Kan ikke huske at vi har hatt sÃ¥ bra stemmning pÃ¥ tribunen de siste kampene, vist vi skal sammelinge stemmningen mÃ¥ vi nok tilbake til gullÃ¥ret 07. 2008-2010 sesongen var stemmningen generelt sett elending nesten som banespillet ogsÃ¥ var disse Ã¥rene er det bare og spole rettforbi. Men vist jeg skal trekke fram det beste er vi klarer er det sÃ¥ klart nÃ¥r man fyrer i gang "evinghets ropene" og øker volumnivÃ¥et til nye uvante høyder. Skulle likt om noen hadde filmet dette og lagt  det ut pÃ¥ youtube. Men gÃ¥r ut fra at vis laget forsetter og pressere og vinne jevne kamper gÃ¥r jeg ut fra at stemmningen forsettere og øke med enda flere som sitter ringsize pÃ¥ tribunene eller de sÃ¥kaldte medgang supporterene kommer......  NÃ¥ for jeg hÃ¥pe man klarer og mobelisere max til kvartenfinalen i stavanger neste helg, hvor 1600 brannsupportere synger ut viking stadion, slik at man følger nesten at vi spiller pÃ¥ hjemmebane...

Klaus_Brann

Ja, det ble herlig trøkk på "Vi e Brann, Bergens stolthet" mot Viking.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Hansakongen on August 06, 2011, 01:47:11 AM
Kan ikke huske at vi har hatt sÃ¥ bra stemmning pÃ¥ tribunen de siste kampene, vist vi skal sammelinge stemmningen mÃ¥ vi nok tilbake til gullÃ¥ret 07. 2008-2010 sesongen var stemmningen generelt sett elending nesten som banespillet ogsÃ¥ var disse Ã¥rene er det bare og spole rettforbi. Men vist jeg skal trekke fram det beste er vi klarer er det sÃ¥ klart nÃ¥r man fyrer i gang "evinghets ropene" og øker volumnivÃ¥et til nye uvante høyder. Skulle likt om noen hadde filmet dette og lagt  det ut pÃ¥ youtube. Men gÃ¥r ut fra at vis laget forsetter og pressere og vinne jevne kamper gÃ¥r jeg ut fra at stemmningen forsettere og øke med enda flere som sitter ringsize pÃ¥ tribunene eller de sÃ¥kaldte medgang supporterene kommer......  NÃ¥ for jeg hÃ¥pe man klarer og mobelisere max til kvartenfinalen i stavanger neste helg, hvor 1600 brannsupportere synger ut viking stadion, slik at man følger nesten at vi spiller pÃ¥ hjemmebane...


Så mange blir vi neppe. Hadde kampen gått kl 16 en lørdag, kunne vi kanskje klart over 1000. Jeg vil tippe vi blir 600-700.

Når det gjelder stemningen i de siste kampene, syns jeg trøkket fra Bataljonen definitivt har blitt bedre de siste kampene. Det er et bedre lydnivå nå. Tostemtropet har blitt fantastisk.
Legg ned hele klubben!

1908

Jobb for unummererte plasser på nedre B og C på Hansa.. Det tror jeg vil gjøre feltene veldig sterke sangmessig..

Northside

Da var vi ferdig med en utrolig kjedelig kamp. I forhold til tidligere kamper så var stemningen i dag helt grei egentlig, men det er fortsatt mye å gå på.

Alt for mange rare individer midt på feltet, og mye ledige plasser midt på f.eks Felt B.

I dag igjen kom nesten samtlige sanger fra oss på B-feltet. Kanskje vi burde flyttet oss inn mot midten for å piske igang stemningen litt? Men då var det dette med nummererte plasser då...

Klaus_Brann

I dag følte jeg det var ok stemning til tider, men kampen var ganske kjedelig og det bidrar vel ikke akkurat til å bedre stemningen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Over 1år siden det har vært diskusjon i denne tråden. Er det slik at folk er fornøyd med dagens stemning?

Jeg vil tørre å påstå at det har blitt en del bedre siste 1-2 årene. Nå startes det i det minste sanger jevnt hele kampen, selv når det går dårlig på banen.

Kampen i dag mot LSK kjørte vi i BGG ekstra hardt på at de som står med oss SKAL bidra. Siste kampene har ikke det akkurat vært tilfelle. Følte vi fikk det bra til i dag, til tross for elendig kamp. Savner litt mer trøkk fra Felt C i motgang, men kanskje det kommer seg når vi "peiser på" slik vi gjorde i dag?
Jeg var i det minste tom for pust, stemme og energi når kampen i dag var over.

Ellers er det behov for en sang eller to vi kan bruke i motgang og når det er litt dødt. Blir fryktelig mye repetering på de samme sangene om og om igjen.

vebo

All kudos, dere gjorde en fantastisk jobb - sett fra sofaen.

At bortefans får lov til å ta med seg tromme inn på stadion er derimot for meg et mysterium. Har noen tatt dette opp med Brann? At 10 fugler skal kunne ødlegge opplevelsen for så mange med monotom tromming som til og med overdøver deres egen "sang".
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Hadde de med seg trommen? Hørte ingen tromme i starten av kampen. Utover i kampen hørte jeg den dog, men på et tidspunkt zoomet kameraet inn på en kar med "myke" trommestikker som så ut til å slå på seter i stedet for trommer.
Ka du ve?

kabelmann

Trommen ble ikke brukt mye i går. Kanarifansen selv var umulig å høre fra min posisjon midt SPV.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ikognoti

Spår (og frykter) at det er shalala-forza-olé-olé-dunkdunk-stemning på stadion innen to-tre år. Ser allerede at en pent kledd gruppering med ultras-inspirerte greier som planlagte håndbevegelser og feiring med flagg i 90 min uavhengig av kampbildet, har gjort sitt inntog på hansa (de med fangruppe på facebook om seg selv). Dette er tilsynelatende populært blant ungdommen og en skremmende utvikling. BGG må gå.

Miller

Quote from: Ikognoti on December 01, 2012, 22:48:49 PM
Spår (og frykter) at det er shalala-forza-olé-olé-dunkdunk-stemning på stadion innen to-tre år. Ser allerede at en pent kledd gruppering med ultras-inspirerte greier som planlagte håndbevegelser og feiring med flagg i 90 min uavhengig av kampbildet, har gjort sitt inntog på hansa (de med fangruppe på facebook om seg selv). Dette er tilsynelatende populært blant ungdommen og en skremmende utvikling. BGG må gå.


Ikke ta hele BGG under en og samme kam!


1908


Paikjetil


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bergensgutt95

Quote from: Miller on December 01, 2012, 22:53:14 PM
Quote from: Ikognoti on December 01, 2012, 22:48:49 PM
Spår (og frykter) at det er shalala-forza-olé-olé-dunkdunk-stemning på stadion innen to-tre år. Ser allerede at en pent kledd gruppering med ultras-inspirerte greier som planlagte håndbevegelser og feiring med flagg i 90 min uavhengig av kampbildet, har gjort sitt inntog på hansa (de med fangruppe på facebook om seg selv). Dette er tilsynelatende populært blant ungdommen og en skremmende utvikling. BGG må gå.


Ikke ta hele BGG under en og samme kam!

Er ingen skam. er et steg i en riktig retning. Ingen i BGG eller andre alternative i Bergen som ønsker en tromme velkommen på tribunen. Flagg og litt visuell stemning påvirker bare positivt.
Om dere ønsker og diskutere hva som funker på stadion kan dere gjerne snakke med BGG og tifo gruppen i egen person på stadion. Ikke glemm at BGG starter omtrent alt av sanger på stadion for tiden. Men ja vi er avhengig av at alle bidrar!
Brann alternative

1908

No har jo en del supportere sine egene meninger om BGG.. Noen bra og noen dÃ¥rlige.. Det kan fort medføre at de negative ikke gidder Ã¥ bidra.. SÃ¥ da blir det til at noen i en gruppe stÃ¥r for det som er  istedetfor alle hadde gitt sitt..

Miller

Quote from: bergensgutt95 on December 02, 2012, 21:12:50 PM
Quote from: Miller on December 01, 2012, 22:53:14 PM
Quote from: Ikognoti on December 01, 2012, 22:48:49 PM
Spår (og frykter) at det er shalala-forza-olé-olé-dunkdunk-stemning på stadion innen to-tre år. Ser allerede at en pent kledd gruppering med ultras-inspirerte greier som planlagte håndbevegelser og feiring med flagg i 90 min uavhengig av kampbildet, har gjort sitt inntog på hansa (de med fangruppe på facebook om seg selv). Dette er tilsynelatende populært blant ungdommen og en skremmende utvikling. BGG må gå.


Ikke ta hele BGG under en og samme kam!

Er ingen skam. er et steg i en riktig retning. Ingen i BGG eller andre alternative i Bergen som ønsker en tromme velkommen på tribunen. Flagg og litt visuell stemning påvirker bare positivt.
Om dere ønsker og diskutere hva som funker på stadion kan dere gjerne snakke med BGG og tifo gruppen i egen person på stadion. Ikke glemm at BGG starter omtrent alt av sanger på stadion for tiden. Men ja vi er avhengig av at alle bidrar!


Delvis enig med deg, men det å snu ryggen til kampen å hoppe er direkte tragisk! Ingen steg i riktig retning. Flag er positivt det, men ikke når det blir brukt gjellom hele kampen!

SteinA

Så var vi der igjen, denne uendelige hat kampen mot BGG! Drittslenging fra alle hold, om både det ene og det andre. Facebook, forum osv. florerer av drittkommentarer mot BGG. Tydeligvis ingen som ser verdien av å ha en gjeng som står på og starter sanger, lager tifo, gjør det som kan gjøres for å bedre stemningen... Istedetfor så sitter folk bak en pc, eller innerst i en krok på fotikken og lirer av seg en hel haug med piss..

Her forleden fikk jeg den snodige meldingen om at siden jeg ikke gikk på Fotikken, så var jeg ikke med i "Bataljons-miljøet" Kjøss meg!!!! Det viser bare hvor lite folk egentlig henger med på det som skjer utenfor fotball puben... Ser vel bortimot aldri noen fra fotikken stille opp på tifo arrangement, eller møter opp en time eller to før kamp for å hjelpe med ting som skjer der oppe, ikke ser vi de noe særlig når Bataljonen trenger hjelp heller.

Det virker som det å kunne kalle seg "Brann supporter" kun er lov når du klarer å hive nedpå 10 øl før bussen fra fotikken går kvarteret før kampstart, for deretter å ramle inn stadionportene....

REALITYCHECK!!!

det hjelper Brann fint lite at du bruker opp hele lønningen på øl, og er dritings under hele kampen. og så vidt klarer og mumle fram "Byen e Bergen...."

Ser det blir nevnt ovenfor at en del supportere har egne meninger om BGG, meninger etter mine øyne som er lagt på feil grunnlag og uvitenhet.

Ja. vi er forkjempere for bruk av pyro, tifo, og andre visuelle effekter som klapping, hopping, flagging osv, men mest av alt KONTINUERLIG synging kampen igjennom.

Dette er blitt sagt før, og jeg gjentar det nå: Gjør noe med din egen innsats før du klager på andre!


Terje Bøe!

Yngve

Samtidig må de i BGG tåla at folk er ueinige med dykk. Eit slikt syteinnlegg frå SteinA, hjelper ikkje på.

Nixon

Quote from: SteinA on December 03, 2012, 14:28:04 PMdet hjelper Brann fint lite at du bruker opp hele lønningen på øl, og er dritings under hele kampen. og så vidt klarer og mumle fram "Byen e Bergen...."


BGG: Det alkoholfrie alternativet...
Rød makt på Hansa

Paikjetil

Quote from: SteinA on December 03, 2012, 14:28:04 PM


Ja. vi er forkjempere for bruk av pyro, tifo, og andre visuelle effekter som klapping, hopping, flagging osv, men mest av alt KONTINUERLIG synging kampen igjennom.

Dette er blitt sagt før, og jeg gjentar det nå: Gjør noe med din egen innsats før du klager på andre!





Heller ordentlig trykk når spillet på banen er bra enn KONTINUERLIG lalling på evighetssanger i 90 minutter. Folk går på stadion for å se Brann spille fotball, ikke for å hoppe, klappe på kule måter eller se på visuelle effekter.

Røde Jarl

Syns BGG fÃ¥r unødvendig mye dritt slenging mot seg. Det er ikkje alle pÃ¥funnene Deres eg e like begeistret for men de gjør en veldig bra innsats for Ã¥ løfte stemningen pÃ¥ stadion. Hvis det ikkje hadde vært for de e eg  redd det ville vært pinlig stille og liten innsats pÃ¥ Frydenbø store deler av kampene.

Er forøvrig ikkje medlem av BGG da eg er et av disse "juletrær-ene" ;) , men all honnør og respekt til BGG for innsatsen de legger ned på sang og tifo fronten.

Miller

Vet ikke helt om du sikter til meg med det innlegget ditt steinA, men du bør roe deg ned. Ingen her som har gått til angrep slik som du antyder. Det er en tråd for stemningen på stadion, da er det naturlig at BGG er en del av temaet ettersom BGG står for det meste av sangene osv.

For min del så er eg med i BGG selv, men er ikke enig med alt fordiom.

Nixon

BBG gjør sikkert mye bra, men hvis de legger av seg anerkjennelsesjunkitendensene sÃ¥ hadde det nok ogsÃ¥ vært mindre gøy Ã¥ hakke pÃ¥ de. NÃ¥  det nesten litt for fristende av og til nÃ¥r de hele tiden mÃ¥ være sÃ¥ godt likt.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Paikjetil on December 03, 2012, 15:49:10 PM
Quote from: SteinA on December 03, 2012, 14:28:04 PM


Ja. vi er forkjempere for bruk av pyro, tifo, og andre visuelle effekter som klapping, hopping, flagging osv, men mest av alt KONTINUERLIG synging kampen igjennom.

Dette er blitt sagt før, og jeg gjentar det nå: Gjør noe med din egen innsats før du klager på andre!





Heller ordentlig trykk når spillet på banen er bra enn KONTINUERLIG lalling på evighetssanger i 90 minutter. Folk går på stadion for å se Brann spille fotball, ikke for å hoppe, klappe på kule måter eller se på visuelle effekter.
Hva med kontinuerlig stillhet? Hvordan vil du rangere det?

psv-hasund

Bgg overgår både felt z og resten av Hansa (bataljonen?) når det gjelder stemning under kampen. Nesten konstant synging kan fint kombineres med fullt trøkk på resten av stadion når Brann gjør det bra. Jeg klarer ikke å være enig i at taushet og så fullt trøkk i perioder, er bedre enn 100 manns synging (i stedet for taushet) og så trøkk i de samme perioden (like mye som ved alternativ 1). Min rangering er ihvertfall
1. Fullt trøkk
2. Synging av en mindre gruppe
3. Taushet.

Spelaren

Eg trur eg hadde blitt nokså sliten i stemmebåndet om eg måtte synge hele kampen. For å være ærlig synes eg det er gøyere å sitte, og heller stemme i ein gang og to-tre-tjue i løpet av kampen.
GÃ¥ av.

dudo

Jeg er for lengst gått over til å stort sett bue. Gjerne hele kampen gjennom, når jeg klarer det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bergensgutt95

Quote from: Nixon on December 03, 2012, 17:05:05 PM
BBG gjør sikkert mye bra, men hvis de legger av seg anerkjennelsesjunkitendensene sÃ¥ hadde det nok ogsÃ¥ vært mindre gøy Ã¥ hakke pÃ¥ de. NÃ¥  det nesten litt for fristende av og til nÃ¥r de hele tiden mÃ¥ være sÃ¥ godt likt.

Enjoy, bidra like mye som dere hakker, så kanskje vi får til noe bra på tribunen sammen.
Men helt alvorlig.. alle har lov til å si hva de mener, nå er BGG blitt en såpass sentral del av tribunelivet i Bergen at det vil alltid være folk som er uenige i hva vi gjør og står for. Men det som det tross alt handler om er å gi mest mulig støtte til Sportsklubben Brann, og da ved hjelp av stemning og ting som skaper stemning.
Har flere ganger fått god respons av spillere og personer i klubben på visuell stemning. Så at det er negativt er vell bare for noen personer.
La oss fjerne setene, og danne en kjerne med alle-slags forsangere  og kjøre pÃ¥ med trøkk hele veien, sÃ¥ kanskje spillerne fÃ¥r litt energi igjen !
Brann alternative

Go Up