• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?

Started by Stian, April 14, 2009, 00:31:50 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: vebo on March 22, 2011, 15:13:49 PM
Capri?

Er forøvrig enig ang sanger til spillere. Vi har pt bare OJOJOJOJO, og 2-unlimitedsangen om Hassan.


Han tenker sikkert på capo.
Gje deg, vi har jo også "Verdens beste keeper".
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Quote from: Lasaron on March 22, 2011, 15:07:19 PM
Vi må fortsette uten trommer, capri, megafon, vuvuzela osv. Kun stemmebruk og klapping.
Savner litt flere sanger på enkeltspillere.


er helt enig med deg, alt utenom stemmebruk/klapping er fy, vi må IKKE bli kanari. skulle fått noen sanger på de få bergenserene vi har, kalven, haugen, yaw, mjelde. ihvertfall haugen å kalven. :)

Markmus

Vi kunne jaggu meg hatt godt av å kutte ut en del av klappingen også.
Ka du ve?

aleksanderhjelleseth

hva skal vi gjøre istede da? knipse? slik som radioresepsjonen, de sier at knipsning er den nye klappingen  :P

Markmus

Hva med å bare synge og heller spare klappingen til enkelte sanger/rop?
Ka du ve?

aleksanderhjelleseth

sant, kan bli litt mye klapping til tider, men det lager mye lyd da, det er vell derfor det blir så hyppig brukt?

Markmus

Klapping korter ned sangene. Blir bare gående hurtigere og hurtigere til folk ikke gidder lenger fordi det går for hurtig.
Ka du ve?

Utmedsnolken

Quote from: aleksanderhjelleseth on March 23, 2011, 00:01:45 AM
sant, kan bli litt mye klapping til tider, men det lager mye lyd da, det er vell derfor det blir så hyppig brukt?


Jepp, mange som f.eks. klapper for å være med på sangene uten å måtte synge..
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Syns Batalajonen gjorde eindel gode tiltak til RBK-kampen, (saman med Chess sjølsagt).
-Oppmøte på siste trening før kampen.
-Utdeling av lappar på Hansa med oppfordring om å støtte laget.

Det, saman med gratisbillettane til Chess, var med og bidrog til beste stemning sidan heimekampen mot Odd i 2009.  Er ganske sikker pÃ¥ at den gode stemningen var eit viktig bidrag til seieren.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

vebo

Klapping er stort sett en uting, som skrur farten på ropene/sangene opp så det er umulig å rope/synge. Særlig ropene blir mye tydligere og høres mektigere ut uten klapping.
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on March 23, 2011, 08:47:55 AMSærlig ropene blir mye tydligere og høres mektigere ut uten klapping.


Men det går ofte veldig fort uten klapping også. F.eks. det vekselropet som raser av gårde fra første stund. For en ny tilskuer er det ikke lett å høre at de roper "Vi e Brann, Bergens stolhet".
Rød makt på Hansa

vebo

Sant nok, og de begynner gjerne på nytt før BT er ferdig med "SK Brann ..." .
Tiocfaidh ár lá

Lasaron

Quote
Quote from: Klaus_Brann on March 22, 2011, 17:47:38 PM
Quote from: vebo on March 22, 2011, 15:13:49 PM
Capri?

Er forøvrig enig ang sanger til spillere. Vi har pt bare OJOJOJOJO, og 2-unlimitedsangen om Hassan.


Han tenker sikkert på capo.
Gje deg, vi har jo også "Verdens beste keeper".


Det er sikkert capo det heter, ja. Jeg tenker iallfall på slike som fungerer som forsangere. Ellers er det helt klart at klapping bør begrenses litt, men kan brukes riktig.

Tren på langskudd

redaktør

Den 12. mann vil rette et sterkt fokus på nettopp dette. Det er nemlig så viktig at Brann stadion igjen blir det fortet som den en gang var. Om Brann ikke tar gull i år på banen, kan vi likevel gi ethvert lag som kommer hit et helvete. Vi kan vise de at vi er stolt av å ha røde drakter, komme fra Bergen og ha Brann i våre hjerter.
Og samtidig gi guttene all den støtte som bare Brann supportere i Norge kan lage!




Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde


Hansakongen

Synes denne sangen her burde vært spilt på stadion før kamp start, og før andre omgang når spillerene kommer inn:).. kanskje en liten trullelutt av sangen når brann får mål og :) tror dette hadde gitt spillerene en real kick eller ekstra motivasjon for å ikke gi opp om det er et mål under ligger f.eks under 0-2 også får de 1-2 og denne sangen kommer på tror motstanderene får et lite sjokk ;).. dette er rett og slett en motivasjons sang som oppfordrer til og gi det lille ekstra for å hale seieren i land

http://www.youtube.com/watch?v=_elfKMnA1zQ

aleksanderhjelleseth

Quote from: Hansakongen on March 27, 2011, 21:24:45 PM
Synes denne sangen her burde vært spilt på stadion før kamp start, og før andre omgang når spillerene kommer inn:).. kanskje en liten trullelutt av sangen når brann får mål og :) tror dette hadde gitt spillerene en real kick uten sidestykke :)

http://www.youtube.com/watch?v=_elfKMnA1zQ


synst dette var en særdeles dårlig ide, tror eg hadde irritert meg noe så jævlig visst denne ble spillt etter hvert mål, da hadde spillerene heller skutt utenfor :P

Markmus

Quote from: Hansakongen on March 27, 2011, 21:24:45 PM
Synes denne sangen her burde vært spilt på stadion før kamp start, og før andre omgang når spillerene kommer inn:).. kanskje en liten trullelutt av sangen når brann får mål og :) tror dette hadde gitt spillerene en real kick eller ekstra motivasjon for å ikke gi opp om det er et mål under ligger f.eks under 0-2 også får de 1-2 og denne sangen kommer på tror motstanderene får et lite sjokk ;).. dette er rett og slett en motivasjons sang som oppfordrer til og gi det lille ekstra for å hale seieren i land

http://www.youtube.com/watch?v=_elfKMnA1zQ


Jeg tror så visst at motstander ville fått seg et sjokk, ja. Et lattersjokk.
Ka du ve?

Onside !!!

Quote from: skuteviken on March 27, 2011, 10:16:19 AM
Slik hørtes nystemten ut på TV.


Syns når jeg var på stadion at det var vell høgt volum på anlegget, men gud hjelpe kor fantastisk det der var!

Klaus_Brann

Quote from: Hansakongen on March 27, 2011, 21:24:45 PM
Synes denne sangen her burde vært spilt på stadion før kamp start, og før andre omgang når spillerene kommer inn:).. kanskje en liten trullelutt av sangen når brann får mål og :) tror dette hadde gitt spillerene en real kick eller ekstra motivasjon for å ikke gi opp om det er et mål under ligger f.eks under 0-2 også får de 1-2 og denne sangen kommer på tror motstanderene får et lite sjokk ;).. dette er rett og slett en motivasjons sang som oppfordrer til og gi det lille ekstra for å hale seieren i land

http://www.youtube.com/watch?v=_elfKMnA1zQ


Fet låt, og den har vel også blitt spilt før kampstart hvis jeg ikke husker feil.
Men før andre trenger vi bare å trå til selv, det samme gjelder etter scoring.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

handlevogn

Hva skal vi si om stemningen i år? Rosenborg kampen og Start kampen syns jeg det har vært bedre stemning enn hva vi opplevde iløpet av hele 2010. Gode resultater har selvsagt noe å si, men er det andre faktorer som har spilt inn? Er det noen som har gjort noe for å bedre stemningen?

krøvel vellevold

Quote from: handlevogn on May 17, 2011, 20:08:49 PM
Hva skal vi si om stemningen i år? Rosenborg kampen og Start kampen syns jeg det har vært bedre stemning enn hva vi opplevde iløpet av hele 2010. Gode resultater har selvsagt noe å si, men er det andre faktorer som har spilt inn? Er det noen som har gjort noe for å bedre stemningen?


Laget
Legg ned hele klubben!

vebo

Stemningen var bra og impulsiv 16., men det var også dødsens stille i lengre perioder - fra begge lags supportere. Gøy at z våknet til live igjen. Et par av de nye sangene derfra kan bli veldig bra.
Tiocfaidh ár lá

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

Brann_ruler86

Quote from: vebo on May 18, 2011, 07:32:41 AM
Stemningen var bra og impulsiv 16., men det var også dødsens stille i lengre perioder - fra begge lags supportere.


Typisk 16. mai stemning. Store deler av kampen var det konkurranse om å starte sanger, gjerne de samme om og om igjen og helst samtidig som andre sanger. Ellers syns jeg sangene brukte uvanlig lang tid på å spre seg fra felt B bort til min plass på felt C.

Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?
GÃ¥ ta banen!

dudo

Quote from: Brann_ruler86 on May 18, 2011, 19:10:05 PM
Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?


"Horer og brennevin, jeg kan ikke få nok". Jeg lo, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Exim

Quote from: dudo on May 18, 2011, 19:29:42 PM
Quote from: Brann_ruler86 on May 18, 2011, 19:10:05 PM
Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?


"Horer og brennevin, jeg kan ikke få nok". Jeg lo, ihvertfall.


På den sangen der, og Følelsen Brann gir meg, var det veldig få som sang, tror vi sang den sikkert 10x + så liksom ikkje ut til at andre ble med.. Noget skuffende...

vebo

Tiocfaidh ár lá

revert

Quote from: Exim on May 21, 2011, 13:19:14 PM
Quote from: dudo on May 18, 2011, 19:29:42 PM
Quote from: Brann_ruler86 on May 18, 2011, 19:10:05 PM
Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?


"Horer og brennevin, jeg kan ikke få nok". Jeg lo, ihvertfall.


På den sangen der, og Følelsen Brann gir meg, var det veldig få som sang, tror vi sang den sikkert 10x + så liksom ikkje ut til at andre ble med.. Noget skuffende...


Et minimuskrav i så henseende må da være å hvert fall legge ut tekster på nettet i forkant. Tar du utfordringen?

Larsi Ã?en


Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?
[/quote]

Hvis du elsker SK  Brann sÃ¥ hopp, osv. melodien her:
http://www.youtube.com/watch?v=PIc1koAk9l8

Jeg hadde ikke hørt sangen med den teksten før.
Opp med det flagget!

Brann er best

Quote from: Larsi Ã?en on May 21, 2011, 22:15:30 PM

Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?


http://www.youtube.com/watch?v=PIc1koAk9l8

Hvis du elsker SK Brann så hopp osv....
Hvis hater .... så sitt osv, synd ikke flere ble med på den
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Markmus

Ka du ve?

SKBMiller

Quote from: Brann er best on May 22, 2011, 13:06:13 PM
Quote from: Larsi Ã?en on May 21, 2011, 22:15:30 PM

Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?


http://www.youtube.com/watch?v=PIc1koAk9l8

Hvis du elsker SK Brann så hopp osv....
Hvis hater .... så sitt osv, synd ikke flere ble med på den


Litt uenig men

stigh


dex1974

Hva med "du skal få min gamle Branndrakt når eg dør..." ;-)

Håper dessuten vi aldri begynner med å hoppe sidelengs men vi holder rundt hverandre som fleste andre norske supportergjenger...ser så oppkonstruert ut!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Northside

Håper vi en vakker dag begynner å hoppe sidelengs mens vi holder rundt hverandre. Hadde vært jævlig stilig å se hele Hansa gjøre det fremfor å stå rett opp og ned å mumle.

"Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør" er myntet på Rodolph.

Lister

Ikke si at folk seriøst vurderer at vi skal få en "hoppesang"
Da kan vi like gjerne gi opp og få "lalala-sangen", "skoene-over-hodet-sangen" og "unødvendig-koreografi-til-trommer-og-trompeter-sangen"

Tror vi trenger et par dirigenter og danseinstruktører for å få noe slikt til.

I samme slengen kan vi ta på oss gul drakt og begynne å kakle som kyllinger.
Guinness - Makes you drunk

Northside

Quote from: Lister on May 24, 2011, 07:59:01 AM
Ikke si at folk seriøst vurderer at vi skal få en "hoppesang"
Da kan vi like gjerne gi opp og få "lalala-sangen", "skoene-over-hodet-sangen" og "unødvendig-koreografi-til-trommer-og-trompeter-sangen"

Tror vi trenger et par dirigenter og danseinstruktører for å få noe slikt til.

I samme slengen kan vi ta på oss gul drakt og begynne å kakle som kyllinger.


Hvorfor kan vi like gjerne gi opp og gjøre alt det grunnet en sang med litt liv?

Irriterer du deg grusomt når enkelte hopper og beveger seg litt på Ojo-sangen? Slik som på 16 Mai.
Men ta det med ro, blir vel like dødt og tamt på Hansa de neste årene som det har vært siden gull-sesongen.

Lister

Enorm forskjell på å hoppe til en sang og ha en hoppesang.
Hvis du ikke ser forskjellen på spontan og koreografert så er det ikke rart vi har denne diskusjonen.

Skikkelig supporterkultur er en katalysator for god stemning, ikke innøvde dansetrinn og kunstig stimuli (som f.eks tromme hvor rytmen ligger hakket over hjerterytmen for å øke puls osv)
Guinness - Makes you drunk

revert

http://www.youtube.com/watch?v=wgiQMxoxWbw

Denne sangen sprer seg som en farsott blant deler av verden vi liker å hente inspirasjon. Jeg er ingen kreativ sjel, men hvis det finnes noen der ute som kan smellle sammen noen linjer som passer, kan denne bli svært bra!

SKBMiller

Quote from: SKBMiller on May 23, 2011, 17:58:37 PM
Quote from: Brann er best on May 22, 2011, 13:06:13 PM
Quote from: Larsi Ã?en on May 21, 2011, 22:15:30 PM

Hvilke nye sanger ble sunget på tribunen?


http://www.youtube.com/watch?v=PIc1koAk9l8

Hvis du elsker SK Brann så hopp osv....
Hvis hater .... så sitt osv, synd ikke flere ble med på den


Litt uenig men



MÃ¥ spesifisere at jeg er i mot den sangen, og ikke hopping generelt.

Synes det er direkte pinlig å se de innsiktsløse innleggene om at vi blir som kanaris bare vi begynner å hoppe litt. Må være lov å ta noe fra en annen kultur uten at vi plutselig blir like som dem på alle områder.

Lister

Tror ikke det er noen som mener at vi ikke kan hoppe, problemet kommer når vi legger opp til hopping som en koreografert del av sangen.

Men mening er at det å være supporter ikke skal være en "song and dance-routine"

Organisering i form at av vi på forhånd utarbeider felles sanger, spesielle handlingspunkter i kampbildet hvor enkelte sanger kan brukes osv er positivt

Ojo-sangen er et helt glimrende eksempel på hvordan det kan gjøres bra. Den oppstår "av seg selv", spontant (selv om det er en tidligere brukt sang til å gjøre narr av bomskudd og folk som bajser på leggen, noe som egentlig gjør det enda bedre), folk hopper som de vil, står som de vil, men alle synger med

Mulig det var litt overboard å si at vi automatisk blir kanaris, men de er ytterpunktet i en supporterkultur vi tradisjonelt sett har holdt oss for gode til.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: revert on May 24, 2011, 09:27:47 AM
http://www.youtube.com/watch?v=wgiQMxoxWbw

Denne sangen sprer seg som en farsott blant deler av verden vi liker å hente inspirasjon. Jeg er ingen kreativ sjel, men hvis det finnes noen der ute som kan smellle sammen noen linjer som passer, kan denne bli svært bra!


Den har vært nevnt her inne tidligere og det er utvilsomt en herig melodi. Godset har vel en sang på den av lag i Norge i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on May 24, 2011, 12:26:41 PM
Quote from: revert on May 24, 2011, 09:27:47 AM
http://www.youtube.com/watch?v=wgiQMxoxWbw

Denne sangen sprer seg som en farsott blant deler av verden vi liker å hente inspirasjon. Jeg er ingen kreativ sjel, men hvis det finnes noen der ute som kan smellle sammen noen linjer som passer, kan denne bli svært bra!


Den har vært nevnt her inne tidligere og det er utvilsomt en herig melodi. Godset har vel en sang på den av lag i Norge i alle fall.


Bare vi ikke gjør det på samme måte som dem. Det høres jo ut som om Godset har kopiert teksten og oversatt den direkte til norsk. Det hørtes ganske dumt ut for å si det meget mildt.
Ka du ve?

revert

Godset sin går slik :

Når jeg ser deg godset, jeg kan ikke få nok
jeg kan ikke få nok
jeg kan ikke få nok

Allting som du gjør med meg er underlig og godt
jeg kan ikke få nok
jeg kan ikke få nok

Du pirrer meg, du forfører meg
For Strømsgodset jeg fåkke nok av deg

Duh-duh-duh-duh-duh-duh-duh

dex1974

Quote from: Northside on May 24, 2011, 07:52:33 AM

"Du skal få min gamle Branndrakt når eg dør" er myntet på Rodolph.


Du så smiletegnet? Jeg skrev den sangen fordi noen skrev om melodien til 10 german bombers.
Så det er Rudy nå som har den altså, før det Gunn Tveit men jeg vil alltid forbinde den med Roger Helland.
Heh...husker første gang jeg hørte Jippi-jai-jai var på en kassett med sanger fra barn i Bergen på 70-tallet en gang :)

Ser noen nevner Depeche Modes Just Can´t Get Enough : http://www.youtube.com/watch?v=a84L1hVVEls som nå Godset synger og som og har blitt nevnt her inne. Var jeg som foreslo den i februar på tifo og sangforumet etter da jeg hørte den på Old Firm på TV2 samt på Goodison og kom opp med forslag til norsk tekst.
Celtic var først ute med denne hiten fra 1981 og synger  første vers fra lÃ¥ten men byttet ut baby med Celtic. SÃ¥ tok Everton den til PL der de bare bytter ut Celtic med Everton. The Kop kom like etter men har derimot laget sin egen tekst om Suarez. Hørte noen prøvde Ã¥ dra igang halve lÃ¥ten pÃ¥ 16.mai men druknet bort.
Mitt tekstforslag i februar var :

Når vi går på stadion og ser vårt kjære Brann
Vi kan ikkje få nok
Vi kan ikkje få nok

Lidenskap, en tilstand hver kvinne og hver mann
Vi kan ikkje få nok
Vi kan ikkje få nok

Vi snubler,tryner men står opp igjen.
For vi gir alt for Brann og Bergen

Duh-duh-duh....

Men hva med å bytte ut Vi kan ikkje få nok med Vi e den 12.mann? Eller lage en helt annen tekst.
Jeg mente den gangen dette kunne blitt en ny "gullet ska hem" sang for den gir bra trøkk. Imponert av GU der.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Go Up