• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva kan Bataljonen gjøre for å bedre stemningen på stadion?

Started by Stian, April 14, 2009, 00:31:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on October 03, 2010, 16:43:48 PM
Hva er problemet med hopping? syns det er fett når mann ser en tribune som står å hopper... Men handlevogn liker vell best å stå med hendene i lommen å nynne noen sanger..


Jeg for min del vil gjerne ha hopping på sanger.
Legg ned hele klubben!

handlevogn

Jeg vil at vi heller skal snakke om hvodan vi skal få folk til å synge, enn hvor tøft det er å hoppe. Det denne flagge - gutten sier, høres ut som for meg, er at vi ikke klarer å få folk til å synge, så da må vi hoppe istedenfor. Og er det en ting jeg ikke skal bli beskyldt for, erat jeg nynner til sangene. Det viktigste er at folk SYNGER!

1908

Skal folk synge sÃ¥ mÃ¥ folk som synger fÃ¥ stÃ¥ samlet..  Det gjør de ikke no.. Men uansett sÃ¥ blir det ikke noe bedre denne sesongen.. Folk kan gjerne gÃ¥ dit og dit i Ã¥r, men det vil ikke hjelpe!! Vi mÃ¥ no se fremover mot 2011 og hvordan vi skal endre pÃ¥ denne dÃ¥rlige stemmningen...

vebo

Hopping kan være kult det. Var stilig på "tjukk og feit og full", men det er utlog harry når de hopper simultant med hendene på skuldrene til hverandre. FYSJ!
Tiocfaidh ár lá

skuteviken

Quote from: vebo on October 03, 2010, 17:08:53 PM
Hopping kan være kult det. Var stilig på "tjukk og feit og full", men det er utlog harry når de hopper simultant med hendene på skuldrene til hverandre. FYSJ!


Enig.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Bataljonens representanter er innom her hvert skuddår for å kommentere, og så lenge de ikke tar tak kan vi diskutere oss grønn her inne. Dessverre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2010, 18:00:50 PM
Bataljonens representanter er innom her hvert skuddår for å kommentere, og så lenge de ikke tar tak kan vi diskutere oss grønn her inne. Dessverre.


Derfor har jeg tatt saken i egen hånd og skrevet en mail til Hr Algrøy med de tankene jeg har presentert her på forumet.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2010, 18:04:21 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 03, 2010, 18:00:50 PM
Bataljonens representanter er innom her hvert skuddår for å kommentere, og så lenge de ikke tar tak kan vi diskutere oss grønn her inne. Dessverre.


Derfor har jeg tatt saken i egen hånd og skrevet en mail til Hr Algrøy med de tankene jeg har presentert her på forumet.


Gode greier. Både Bataljonen, resten av supporterne og Brann er tjent med en omorganisering. Det er trist at vi fremstår så tafatt på tribunene i det siste.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

handlevogn

Syns Krøvel sin ide er bra. Tror det er ekstremt viktig at vi får et av de øver feltene på Hansa.

Danny

Angående ideén om å overta et av de øvre feltene, tror jeg det her vil bli viktig å ha folk som er higne på å synge på øvre nedre

Bergen Hooligan

Et samelt sangfelt
NYE sanger (ikke rart det blir kjedelig å gå på stadion når det er de samme sangene som synges for 3. året på rad)
Ã¥pne for andre kulturer, hopping/flagging/pyro= stemning

krøvel vellevold

Quote from: Bergen Hooligan on October 03, 2010, 23:45:28 PM
Et samelt sangfelt
NYE sanger (ikke rart det blir kjedelig å gå på stadion når det er de samme sangene som synges for 3. året på rad)
Ã¥pne for andre kulturer, hopping/flagging/pyro= stemning

Vi kan i hvert fall begynne med synging. Flagging under kamp, er for fans som driter i kampen. Det gjør ikke vi!
Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on October 04, 2010, 05:51:14 AM
Quote from: Bergen Hooligan on October 03, 2010, 23:45:28 PM
Et samelt sangfelt
NYE sanger (ikke rart det blir kjedelig å gå på stadion når det er de samme sangene som synges for 3. året på rad)
Ã¥pne for andre kulturer, hopping/flagging/pyro= stemning

Vi kan i hvert fall begynne med synging. Flagging under kamp, er for fans som driter i kampen. Det gjør ikke vi!


Flagging under kamp må ikke nødvendigvis bety 5x5 meters flagg som kontiunerlig sperrer utsikten din. Ellers enig at vi heller bør fokusere på syngingen først, deretter krydre repertoaert
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Jeg har fått svar, og flytting til øvre C kan vi bare glemme.
Legg ned hele klubben!


krøvel vellevold

Quote from: Markmus on October 04, 2010, 12:46:16 PM
Hva skrev de?


En hel masse, men det hele bunnet selvsagt i at det ville bli umulig å flytte alle dem som har p-kort på øvre C.

Så da må plan B være å omstrukturere de feltene vi allerede har til rådighet. Ved neste utsendelse av p-kort-fornyelse, så må det presiseres at de og de feltene er sangfelt og at de som ønsker å bidra til stemningen får samle seg der, og så får øvrige samles på de resterende BBB-feltene.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Foreslår at vi sitter ned og holder kjeft på resten av hjemmekampene. Det er jo slik folk vil ha det.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

handlevogn

Hadde ikke vært dumt med en stille protest siste hjemme kamp. Bare for å vise folk hvordan det hadde vært om alle ga faen.

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on October 04, 2010, 13:35:05 PM
Foreslår at vi sitter ned og holder kjeft på resten av hjemmekampene. Det er jo slik folk vil ha det.


Hadde ikke vært dumt å gjøre det på én kamp i alle fall.
Ka du ve?

krøvel vellevold

Supportermiljøet er fullt av folk som ikke eier supportermentalitet. Det er hovedproblemet. De er liksom "med i gjengen" - eller miljøet om du vil, men de eier ikke interesse for å lage stemning. Dette er antagelig et miljø som har kommet ut fra Fotikken, turer, fyll og fest. For all del; mange av dem er virkelige Brann-tilhengere, men jeg syns det må forventes noe mer av dem som står midt på Nedre Hansa: De må være med å synge. Ikke bare stå og preike drit og komme med dumme kommentarer gjennom hele forbanna kampen. Jeg er så jævlig lei av kaklingen! Bataljonen har blitt en forbanna syklubb!
Legg ned hele klubben!

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on October 04, 2010, 13:35:05 PM
Foreslår at vi sitter ned og holder kjeft på resten av hjemmekampene. Det er jo slik folk vil ha det.

Kva eller kven skal det vera ein protest mot?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on October 04, 2010, 15:30:13 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 04, 2010, 13:35:05 PM
Foreslår at vi sitter ned og holder kjeft på resten av hjemmekampene. Det er jo slik folk vil ha det.

Kva eller kven skal det vera ein protest mot?

Mot dem som holder kjeft eller står og kakler under sangene. Så kan de se om de syns det er noe moro når alle oppfører seg som dem.
Legg ned hele klubben!

Larsi Ã?en

Quote from: handlevogn on October 03, 2010, 16:35:24 PM
Så da mener du vi skal gi opp å synge og hoppe istedenfor???Tror du må bytte lag. Du kan jo begynne å hoppe og synge lalala med kanari!
Opp med det flagget!

Larsi Ã?en

October 04, 2010, 16:40:39 PM #374 Last Edit: October 04, 2010, 19:03:06 PM by Larsi Ã?en
Quote from: Markmus on October 04, 2010, 14:58:36 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 04, 2010, 13:35:05 PM
Foreslår at vi sitter ned og holder kjeft på resten av hjemmekampene. Det er jo slik folk vil ha det.


Hadde ikke vært dumt å gjøre det på én kamp i alle fall.


Trenger vi å ta en hel kamp da? Kan vi ikke bare henge et banner forran tribunen der det står noen visdoms ord, så kan vi ta sånn, 15 minutter uten synging, SÅ synger alle som er intressert i stemming.
Opp med det flagget!

Markmus

Heng et banner på innsiden av reklameskiltene hvor det står "Syng eller kom deg vekk" eller noe i den dur.
Ka du ve?

Larsi Ã?en

mhm...      men jeg kom nettop pÃ¥ noe.. litt over var det noen som sa at jeg mente at vi skulle hoppe istedenfor Ã¥ syng.. nei?    syng men hopp pÃ¥ noen sanger, kanskje flere plutselig finner interesse for Ã¥ bli med? kanskje ikke..  Mener det hadde vært bra for rekrutering av de unge..
Opp med det flagget!

handlevogn

Quote from: Markmus on October 04, 2010, 17:02:21 PM
Heng et banner på innsiden av reklameskiltene hvor det står "Syng eller kom deg vekk" eller noe i den dur.

Ja, det hadde vært veldig bra.

Northside

Quote from: krøvel vellevold on October 04, 2010, 12:51:26 PM
Quote from: Markmus on October 04, 2010, 12:46:16 PM
Hva skrev de?


En hel masse, men det hele bunnet selvsagt i at det ville bli umulig å flytte alle dem som har p-kort på øvre C.

Så da må plan B være å omstrukturere de feltene vi allerede har til rådighet. Ved neste utsendelse av p-kort-fornyelse, så må det presiseres at de og de feltene er sangfelt og at de som ønsker å bidra til stemningen får samle seg der, og så får øvrige samles på de resterende BBB-feltene.


Det vil ikke hjelpe. Vi har delt ut plasser der to ganger. Kjør unummerert på halve B og halve C. Da er det fortsatt plenty av gode plasser midt på Hansa for de som ønsker fast plass, i tillegg synligjør man bedre et sangfelt (Så frem setene fjernes der det er unummerert).

De som ønsker et sete får det, de som ikke ønsker seter og fast plass får det ønske oppfylt.
Kanskje med en ekstra oppfordring om at Felt C skal være sang-felt, da det ligger nærmere Z.

Brann_ruler86

Felt C bør utvilsomt være hovedsangfelt. Slik som det er nå er det et stort problem at felt B synger mye fortere enn D/Z. For oss som står midt i mellom blir det full forvirring, noen henger seg på B, noen henger seg på Z og alt blir bare tull. I tillegg har vi ofte en helt annen sang på venstre øret enn på høyre øret.
GÃ¥ ta banen!

Alzheimer/Silverspurs

Enig med Brann_ruler86. Det blir veldig sjelden bra trøkk fordi felt B synger så fort. Kan begynne å lure på om dei gledar seg til neste sang og prøvar å bli fort ferdig. Dette gjelder både rop og songar.

Eit godt eksempel er ved "andre gangs synging" av Byen e Bergen  der felt b konsekvent startar 1-2 sekund før felt z og resten.

"Kjør over pakket" høyres ut som "kjøåpk, kjøåpk, kjøåpk", mens felt z tek seg tid til å faktisk rope orda TYDELEG.

Om dette blir betre av å samle folk endå meir veit eg ikkje før ein har prøvd.

osoerli

Mot Hønefoss var det fleire sangar ein kom litt i utakt. Særleg "Her kommer Bergen", men det er fordi den har eit midtparti (I medgang, motgang osb.) som fÃ¥ syng pÃ¥ og som er vanskeleg Ã¥ fÃ¥ taktfast.  Felt B var som oftast eit par sekund etter felt C nÃ¥r ein starta pÃ¥ verset igjen.  Ein av fÃ¥ songar med unisont trøkk var vel "Hønefoss rykker ned".  Snakka med nokon som satt pÃ¥ BT etter kampen og dei hadde ikkje fÃ¥tt med den eingong.  SÃ¥ det spørs om det betyr sÃ¥ mykje.  Hverken spelarar eller publikum pÃ¥ andre deler av tribunen fÃ¥r med seg sÃ¥ mykje av teksten uansett.  Men sjølsagt unisont trykk frÃ¥ heile Hansa hadde vore Ã¥ føretrekka.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

handlevogn

Hvorfor er det ingen fra Bataljonen som kommenterer noe her? Hadde vært fint om de fikk med seg noe som ble sagt.

osoerli

Idear for å samla alle syngande på nedre B og C:

-Skru opp prisane her.  Dei fleste som er der kun for prisen vil skygga over til A og D.

-Nedrykk.  Pratmakerane vil forsvinna.  Og nÃ¥r opprykket igjen er eit faktum er nedre B og C opptatt av dei mest ihuga og syngande.  Vil neppe skje i Ã¥r, men sannsynlegvis til neste Ã¥r.

-Partout-kort for nedre B og C mÃ¥ hentes ved personleg oppmøte pÃ¥ fotballpuben før første heimekamp.  Sangprøve mÃ¥ avgis.  MÃ¥ kunne minst 5 Brannsanger utenatt, ha bra gehør og kraftig røyst.   Dei som stryk pÃ¥ prøven fÃ¥r partout-kort pÃ¥ A og D.  Mulighet Ã¥ gÃ¥ opp til ny prøve sÃ¥ lenge det er ledige plasser.  Dei med kraftigast røyst blir plassert pÃ¥ dei 3-4 øverste radene mot midten.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brann er best

Quote from: osoerli on October 04, 2010, 21:42:18 PM
Idear for å samla alle syngande på nedre B og C:

-Skru opp prisane her.  Dei fleste som er der kun for prisen vil skygga over til A og D.

-Nedrykk.  Pratmakerane vil forsvinna.  Og nÃ¥r opprykket igjen er eit faktum er nedre B og C opptatt av dei mest ihuga og syngande.  Vil neppe skje i Ã¥r, men sannsynlegvis til neste Ã¥r.

-Partout-kort for nedre B og C mÃ¥ hentes ved personleg oppmøte pÃ¥ fotballpuben før første heimekamp.  Sangprøve mÃ¥ avgis.  MÃ¥ kunne minst 5 Brannsanger utenatt, ha bra gehør og kraftig røyst.   Dei som stryk pÃ¥ prøven fÃ¥r partout-kort pÃ¥ A og D.  Mulighet Ã¥ gÃ¥ opp til ny prøve sÃ¥ lenge det er ledige plasser.  Dei med kraftigast røyst blir plassert pÃ¥ dei 3-4 øverste radene mot midten.


Sangprøve blir litt vanskelig når man er 14år og ikke kommer inn på fotballpuben så den ideen syntes ikke jeg var så god.
Men ellers hadde det vært mye bedre å øke prisen på felt B og C
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

osoerli

Quote from: Brann er best on October 04, 2010, 21:45:15 PM
Quote from: osoerli on October 04, 2010, 21:42:18 PM
-Partout-kort for nedre B og C mÃ¥ hentes ved personleg oppmøte pÃ¥ fotballpuben før første heimekamp.  Sangprøve mÃ¥ avgis.  MÃ¥ kunne minst 5 Brannsanger utenatt, ha bra gehør og kraftig røyst.   Dei som stryk pÃ¥ prøven fÃ¥r partout-kort pÃ¥ A og D.  Mulighet Ã¥ gÃ¥ opp til ny prøve sÃ¥ lenge det er ledige plasser.  Dei med kraftigast røyst blir plassert pÃ¥ dei 3-4 øverste radene mot midten.


Sangprøve blir litt vanskelig når man er 14år og ikke kommer inn på fotballpuben så den ideen syntes ikke jeg var så god.
Men ellers hadde det vært mye bedre å øke prisen på felt B og C

Hadde med min datter på 9 år på laurdag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Bergen Hooligan

http://www.youtube.com/watch?v=gGuCetVc1ZU

Her både hoppes, flagges, klappes og synges det. Spør du meg ser stemningen ut til å være upåklagelig.

Nye og mer inkluderende sanger, gjerne involvere BT eller langsidene på flere av sangene tror jeg er medisinen for bedre stemning.

http://www.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc&feature=sub

Det må bli gøy å gå på stadion igjen. Det har det ikke vært siden 2007

Som en klok svenske en gang sa:

Fansen är kunder men långt viktigare är stämningen de skapar som är en del av produkten som övriga åskådare köper!!


osoerli

Quote from: Bergen Hooligan on October 04, 2010, 22:42:40 PM
Det må bli gøy å gå på stadion igjen. Det har det ikke vært siden 2007

Viktigaste bidrag til å ha det gøy er for meg er at Brann vinner kampane og ligg topp 3 gjennom heile sesongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Yngve

Quote from: Bergen Hooligan on October 04, 2010, 22:42:40 PM
http://www.youtube.com/watch?v=gGuCetVc1ZU

Her både hoppes, flagges, klappes og synges det. Spør du meg ser stemningen ut til å være upåklagelig.

Nye og mer inkluderende sanger, gjerne involvere BT eller langsidene på flere av sangene tror jeg er medisinen for bedre stemning.

http://www.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc&feature=sub

Det må bli gøy å gå på stadion igjen. Det har det ikke vært siden 2007

Som en klok svenske en gang sa:

Fansen är kunder men långt viktigare är stämningen de skapar som är en del av produkten som övriga åskådare köper!!



krøvel vellevold

Unummerert kunne funket hvis det pÃ¥ forhÃ¥nd var gitt hvem som stÃ¥r der. Dvs et felt der alle har p-kort og er syngende, og man ikke risikerte at fjortisene (og russen i mai-kampene) kom halvannen time før kampen og okkuperte halve feltet - slik det ble pÃ¥ Store StÃ¥. En annen ting er at det blir umulig Ã¥ forhindre at folk med billett pÃ¥ andre felt (snakker fremdeles unger og russ) stikker inn pÃ¥ unummerert-feltet likevel. Det er jo ingen som vil oppdage det nÃ¥r ingen har et sete som er sitt eget. 

Setene tipper jeg vi ikke får fjernet. Ikke minst fordi Frydenbø nok betaler en del for teksten som setene former.

Men noe må i hvert fall gjøres! Vi må stå mer kompakt, og vi må klart og tydelig proklamere at på de og de feltene er det sangfelt hvor det forventes at man bidrar. De som ikke synger, må trekke over til andre felt.

Legg ned hele klubben!

Brann er best

Quote from: osoerli on October 04, 2010, 22:04:10 PM
Quote from: Brann er best on October 04, 2010, 21:45:15 PM
Quote from: osoerli on October 04, 2010, 21:42:18 PM
-Partout-kort for nedre B og C mÃ¥ hentes ved personleg oppmøte pÃ¥ fotballpuben før første heimekamp.  Sangprøve mÃ¥ avgis.  MÃ¥ kunne minst 5 Brannsanger utenatt, ha bra gehør og kraftig røyst.   Dei som stryk pÃ¥ prøven fÃ¥r partout-kort pÃ¥ A og D.  Mulighet Ã¥ gÃ¥ opp til ny prøve sÃ¥ lenge det er ledige plasser.  Dei med kraftigast røyst blir plassert pÃ¥ dei 3-4 øverste radene mot midten.


Sangprøve blir litt vanskelig når man er 14år og ikke kommer inn på fotballpuben så den ideen syntes ikke jeg var så god.
Men ellers hadde det vært mye bedre å øke prisen på felt B og C

Hadde med min datter på 9 år på laurdag.

Inn på puben?
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

kapteinen

Status i dag er at Bataljonen har et stort potensial som de ikke får frem. Alle som har gått på stadda en stund vet at årsakene til det er mange og man greier ikke å snu den trenden som har vært lenge nå i løpet av en kamp eller to. Det første Bataljonen bør gjøre er å erkjenne at de har et problem og jobbe ut ifra det.
Jeg har et par forslag som kanskje kan løfte Bataljonen litt tilbake på kartet igjen.

Per i dag er ikke Bataljonen i nærheten av å fylle opp de fire feltene sine med syngende supportere. Mitt forslag er å legge kabalen på nytt og ta utgangspunkt i felt d og c som syngende felt. Hovedfokuset nå må være å samle de syngende så tett som mulig for å få i gang den kjernen som en gang var.
Og her kommer det store. Mange oppvoksende nye Brannsupportere (og etablerte) har en annen tilnærming til supporterkultur enn "vi tradisjonellt" har hatt. I stedet for å kvele denne utviklingen og miste mange supportere bør vi heller tilpasse oss nye tider. Som supporterklubb må man utvikle seg for å overleve.Og nei, da snakker jeg ikke om noen jævla tromme eller shalalalalalaevighetssanger. Jeg tenker mer på de som vil ha et mer visuellt uttrykk gjennom flagg, bannere og hopping. Vi har faktisk mye bra gamle sanger man kan hoppe og flagge til, og med et nytt miljø vil det også dukke opp nye sanger.
Den halvdelen av Felt C som er mot midten legges opp for folk som sympatiserer med dette, feks Nortside og co.
Nedre felt D er for de som ikke er så intressert i å hoppe, men fokuserer utelukkende på sang. De som liker stilen vi kjører i dag feks med Krøvel i spissen. De vil da få felt Z i ryggen og man vil få en helt annen samkjøring enn man har i dag. Før Bataljonen flyttet over til Hansa hadde jeg og endel kompiser kort på nedre D og det var kjempetrykk å synge der når man hadde felt z i ryggen. Samtidig får vi lyden fra dere rett opp til oss og kan slenge oss på deres sanger.

Og hvordan skal man få til dette da?Man bør differensiere prisene på Bataljonsfeltet. Oppfordringer og mas om synging fungerer ikke. Man kan ikke påtvinge stemning, den kommer av seg selv når det ligger til rette for det. For å sikre syngende supportere på de feltene må de være dyrere enn felt A og felt B.
Det er eneste måten å få vekk de som er der for billige billetter.

Slakt i vei folkens
Z

krøvel vellevold

October 05, 2010, 09:12:05 AM #393 Last Edit: October 05, 2010, 09:16:18 AM by krøvel vellevold
Quote from: kapteinen on October 05, 2010, 08:32:00 AM
Status i dag er at Bataljonen har et stort potensial som de ikke får frem. Alle som har gått på stadda en stund vet at årsakene til det er mange og man greier ikke å snu den trenden som har vært lenge nå i løpet av en kamp eller to. Det første Bataljonen bør gjøre er å erkjenne at de har et problem og jobbe ut ifra det.
Jeg har et par forslag som kanskje kan løfte Bataljonen litt tilbake på kartet igjen.

Per i dag er ikke Bataljonen i nærheten av å fylle opp de fire feltene sine med syngende supportere. Mitt forslag er å legge kabalen på nytt og ta utgangspunkt i felt d og c som syngende felt. Hovedfokuset nå må være å samle de syngende så tett som mulig for å få i gang den kjernen som en gang var.
Og her kommer det store. Mange oppvoksende nye Brannsupportere (og etablerte) har en annen tilnærming til supporterkultur enn "vi tradisjonellt" har hatt. I stedet for å kvele denne utviklingen og miste mange supportere bør vi heller tilpasse oss nye tider. Som supporterklubb må man utvikle seg for å overleve.Og nei, da snakker jeg ikke om noen jævla tromme eller shalalalalalaevighetssanger. Jeg tenker mer på de som vil ha et mer visuellt uttrykk gjennom flagg, bannere og hopping. Vi har faktisk mye bra gamle sanger man kan hoppe og flagge til, og med et nytt miljø vil det også dukke opp nye sanger.
Den halvdelen av Felt C som er mot midten legges opp for folk som sympatiserer med dette, feks Nortside og co.
Nedre felt D er for de som ikke er så intressert i å hoppe, men fokuserer utelukkende på sang. De som liker stilen vi kjører i dag feks med Krøvel i spissen. De vil da få felt Z i ryggen og man vil få en helt annen samkjøring enn man har i dag. Før Bataljonen flyttet over til Hansa hadde jeg og endel kompiser kort på nedre D og det var kjempetrykk å synge der når man hadde felt z i ryggen. Samtidig får vi lyden fra dere rett opp til oss og kan slenge oss på deres sanger.

Og hvordan skal man få til dette da?Man bør differensiere prisene på Bataljonsfeltet. Oppfordringer og mas om synging fungerer ikke. Man kan ikke påtvinge stemning, den kommer av seg selv når det ligger til rette for det. For å sikre syngende supportere på de feltene må de være dyrere enn felt A og felt B.
Det er eneste måten å få vekk de som er der for billige billetter.

Slakt i vei folkens

Legg ned hele klubben!

kapteinen

Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2010, 09:12:05 AM
Quote from: kapteinen on October 05, 2010, 08:32:00 AM
Status i dag er at Bataljonen har et stort potensial som de ikke får frem. Alle som har gått på stadda en stund vet at årsakene til det er mange og man greier ikke å snu den trenden som har vært lenge nå i løpet av en kamp eller to. Det første Bataljonen bør gjøre er å erkjenne at de har et problem og jobbe ut ifra det.
Jeg har et par forslag som kanskje kan løfte Bataljonen litt tilbake på kartet igjen.

Per i dag er ikke Bataljonen i nærheten av å fylle opp de fire feltene sine med syngende supportere. Mitt forslag er å legge kabalen på nytt og ta utgangspunkt i felt d og c som syngende felt. Hovedfokuset nå må være å samle de syngende så tett som mulig for å få i gang den kjernen som en gang var.
Og her kommer det store. Mange oppvoksende nye Brannsupportere (og etablerte) har en annen tilnærming til supporterkultur enn "vi tradisjonellt" har hatt. I stedet for å kvele denne utviklingen og miste mange supportere bør vi heller tilpasse oss nye tider. Som supporterklubb må man utvikle seg for å overleve.Og nei, da snakker jeg ikke om noen jævla tromme eller shalalalalalaevighetssanger. Jeg tenker mer på de som vil ha et mer visuellt uttrykk gjennom flagg, bannere og hopping. Vi har faktisk mye bra gamle sanger man kan hoppe og flagge til, og med et nytt miljø vil det også dukke opp nye sanger.
Den halvdelen av Felt C som er mot midten legges opp for folk som sympatiserer med dette, feks Nortside og co.
Nedre felt D er for de som ikke er så intressert i å hoppe, men fokuserer utelukkende på sang. De som liker stilen vi kjører i dag feks med Krøvel i spissen. De vil da få felt Z i ryggen og man vil få en helt annen samkjøring enn man har i dag. Før Bataljonen flyttet over til Hansa hadde jeg og endel kompiser kort på nedre D og det var kjempetrykk å synge der når man hadde felt z i ryggen. Samtidig får vi lyden fra dere rett opp til oss og kan slenge oss på deres sanger.

Og hvordan skal man få til dette da?Man bør differensiere prisene på Bataljonsfeltet. Oppfordringer og mas om synging fungerer ikke. Man kan ikke påtvinge stemning, den kommer av seg selv når det ligger til rette for det. For å sikre syngende supportere på de feltene må de være dyrere enn felt A og felt B.
Det er eneste måten å få vekk de som er der for billige billetter.

Slakt i vei folkens



Jeg har ikke sagt at vi skal ha unummererte plasser. Det vil bare gjøre at de litt eldre ikke gidder å stå på nedre.
Den løsningen med å sende ut oppfordringer om å kjøpe der det ikke er sangfelt hvis man ikke har tenkt å synge. Tror du virkelig det vil hjelpe? Folk kjøper der det er stemning og allslags oppfordringer vil ikke hjelpe. Det bør folk begynne å ta innover seg.

Sangfeltene bør være minimum 500 kroner dyrere enn de de andre bataljonsfeltene for å skille ut de som ikke vil skape stemning.

Og hva er problemet med flere fraksjoner?Det vil bare være med å få ut potensialet til supporterene og heve stemningen. Vi synger jo uansett de samme sangene. Det er bare til å se til andre litt større klubber hvor de har mange ulike fraksjoner som synger sammen. Hadde vi feks ikke hatt felt Z ville mange av den eldre garde i stedet satt seg på ræven og holdt kjeft.
� prøve ån strømlinjeforme Brannsupporterene til en masse er en umulig oppgave.Jeg er ikke intressert i å stå med bataljonen, jeg er heller ikke intressert i å stå og hoppe eller flagge, men jeg tror at hvis de ulike grupperingene finner sammen vil det løfte stemningen.
Z

krøvel vellevold

October 05, 2010, 11:40:55 AM #395 Last Edit: October 05, 2010, 11:54:54 AM by krøvel vellevold
Quote from: kapteinen on October 05, 2010, 09:30:55 AM


At de ulike fraksjonene "uansett synger de samme sangene" er jo ikke helt riktig. Z har sanger kun de synger, Bataljonen har sanger Z aldri vil synge på, og kommer det en sånn gjeng som ser opp til Italia-kulturen, så gidder ikke de andre være med på det. Noe av grunnen til at stemningen er drit, er jo nettopp det at vi ikke finnes sammensveiset, og folk har holdninger som at " eg ska no faen ikkje stå med de der jæla juletrærne!"

Hvis det er noe poeng med ulike fraksjoner, kan man ligegodt ha en supportergjeng på hver side av banen. Så kan alle kjøre hver sin stil og hver sine sanger. Kan jo være like greit det. Da blir det i hvert fall stemning fra tre-fire sider og ikke bare et hjørne.

Men uansett: Hvis folk bare dilter etter for å høre på stemningen, så er jo problemet rett og slett ikke noe å gjøre med. Da vil vi for evig og alltid ha problemet med folk som står midt i gjengen og ikke synger. Merkelig at alle andre klarer å unngå problemet med "lyttere" som ikke vil synge. Selvsagt har de gjerne en og annen, men hos oss er det jo faen halvparten av gjengen!

Dette med prisdifferensiering KAN være en løsning for å "skremme vekk" dem som ikke er interessert i å synge, men det kan godt være at effekten blir en helt annen; nemlig at folk som synger heller stiller seg på feltene hvor det er billig - og dermed ikke synger lenger.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on October 05, 2010, 11:40:55 AMDette med prisdifferensiering KAN være en løsning for å "skremme vekk" dem som ikke er interessert i å synge, men det kan godt være at effekten blir en helt annen; nemlig at folk som synger heller stiller seg på feltene hvor det er billig.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Hva sier Algerøy i forhold til sangfelt på nedre C og D, og evt. billigere priser på de andre feltene??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 05, 2010, 12:39:08 PM
Hva sier Algerøy i forhold til sangfelt på nedre C og D, og evt. billigere priser på de andre feltene??


Jeg vil vel heller si at det er C og D som blir dyrere. Tror ikke Brann vil sette prisen på A og B ytterligere ned. Bataljonsfeltene er jo allerede langt billigere enn resten av Stadion.

Kan ikke skjønne at dette skal være noe Brann/Algerøy vil stoppe. Vi bestemmer vel selv hvor på våre felt vi vil ha de syngende - og så lenge prisen settes opp på noen felter, så er vel Brann fornøyd!
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg ser den ja, og som du sier så er det merkelig hvis Brann vil stille seg i veien for et slikt forslag.
Bedre stemning og mer penger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up